Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
a kocsimat meg én fogom kinyírni. eljöttünk ausztriába, 600 km, a végén egy szerpentin fel 1900 méterre (ezerről). jött, ahogy jött, kb. oké volt végig, a váltóval sosem voltam kibékülve, de működik. 10,8 literes fedkompos, relatíve pontos átlagfogyi (sílécekkel a tetőn, téligumival, öreg 4-sebességes automatával ez oké).
no de a szerpentinen gyakorlatilag alig jött fel: kettesben konkrétan nem bír jönni, 3000-es fordulatnál is elkezd lassulni az emelkedőn. átraktam kézire és kb. egyesben kellett jönni, ami, hát, meg is viselte. most mondanám, hogy "'hát, ha ilyen meredek, akkor ilyen meredek", de csak én jöttem fel ordítva, égett szagú kocsival, a többi autó normálisan jött fel.
tudom, hogy biztos meg kellett volna állnom és fingom sincs, hogy mit csinálni két türelmetlen gyerekkel, ezerrel cuccal, de az sem érdekel, ha szétfosta magát a motor, akkor felgyújtom és legurítom a hegyoldalon.
lehet, hogy majd egyszer jó lesz ez a kocsi, nem tudom, de az utolsó ilyen szar autóm az első kocsim volt. egy lancia delta.......................
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Ha égett szaga van akkor csúszik a kuplungja. Ha ilyen volt, akkor olajat mindenképp cseréltess benne, mert az is megégett.
Switch Tax
igen, tipikus égett kuplungszag volt. csak nem tudom, hogy automatánál hogyan működik, ott is van kuplung "ugyanúgy"? szeretném szeretni ezt a kocsit, de a lanciával is ugyanígy voltam...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Downsampling
senior tag
A konkrét 2013-as Volvo Euro-5-ös, szerintem azért még egy darabig (2-3 év) csak jónak kell lennie... nem ragaszkodom a Subaruhoz, csak olyan jó élmények kötnek hozzá, akár pár nappal ezelőttről is...
Lacerta
aktív tag
Igen, van benne kuplung, egytárcsás olajban futó.
Amikor a TC szlipje egy adott határérték alá csökken, akkor fixen összezár.
De automatánál az egyes fokozatokat is szokták olajos kuplunggal szerelni, a bolygóműbe van beépítve ( ez többtárcsás ), és a hátramenetet is így kapcsolja.
köszi. és ez okozhatja azt, h kettesben már nem bírok vele felfelé menni? ha 45 km/h körül ordított egyesben és 4000 fölött forgott, akkor is, ha felkapcsoltam, jött a lassulás.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Atok ul azon a kocsin kb.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Elvileg nem.
Ezek nem csúszó kuplungok, inkább csak a lágy összekapcsolást-oldást hivatottak megoldani.
Ha csúsznak, ott valami nagy baj van vagy az olajjal, vagy a vezérléssel.
Olajszintet néztél?
még semmit, mert sielunk és épp a beerkezes volt ez, azóta áll a kocsi. de holnap nap közben megnezem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Minden fokozatot úgy kapcsol, hogy több különböző soktárcsás olajos kuplungot az olajnyomással összenyom bizonyos kombinációkban, akkor van fokozatban. Minden bolygóműhöz van egy ilyen kuplung pakk. Meg van a hátsó kihajtáshoz is egy ilyen soktárcsás, illetve lehet a citromnál is ami fixre kapcsolja, de az talán nincs a 4AT-ben.
Így néz ki egy ilyen kuplung pakk:
[link]
Kuplung anyag és fém tárcsák felváltva. Ha ezek elkopnak akkor megcsúszhat és akkor hiába van fokozatban, a motor pörög az autó meg nem megy. Ezek kopásánál kell az automataváltót felújíttatni, amikor ezeket cserélik elsősorban.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Ezert fazok en az ilyen hasznalt automataktol. Nem olcso egy ilyen felujitas. De mndegy mert lassan ugyis kikopik a kezivalto.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Örök vita a manuális vs automata váltó hívők között... (legalábbis Európában, pl. a Mercinél több évtizede az automata az alapáras, ha kézivel kérted, azt kellett külön jelezni)
Fiatalként csakis a manuálist preferáltam, aztán vezettem néhány jó automatát (a robot váltókat utálom, mármint a legtöbbet) és azóta számomra ez az isten. Ha az Impreza OBK utódja meglesz, csakis automatát vagyok hajlandó venni.
Az igaz, ha gond lesz egyszer velük, az nem kevés pénz. Ellenben a motor a teljes élettartama alatt sokkal kevesebb szarságot kap, akár duplázható is a motorélettartam. Nincsenek óriási és főleg hirtelen terhelések. Valamit valamiért. Főleg egy olyan motornál, mint a Subaru boxer ez nem mindegy - igaz, a Subaru - szerintem - nem épp a legjobb automatákat használja.
Fogyasztás: ez szokott lenni ellenük a legfőbb érv a költség mellett. Ez sem igaz már manapság, sőt, sok üzemmódban az automata fogyaszt kevesebbet, pláne, ha a sofőr is ráérez a dologra.
Az automaták (igaz, ezek robotváltók) európai áttörését főleg a nagyteherautóknak köszönhetjük. Még 10 éve sem voltak nagyon elterjedve, de azóta bebizonyosodott, hogy rengeteg üzemanyag spórolható velük (ott a számok még kontrasztosabbak) és a motorélettartam is több százezer kilométerrel kitolható. A mindenféle szedett-vedett sofőrök hülye vezetési stílusát egyszerűen kiszűrik.
Qru
MODERÁTOR
Aki csak A-ból B-be megy mint az emberek 90+%-a annak tökéletes és kényelmes az automata. A céges vasakban is az van 10+ éve, több százezret letekertem automata kocsikkal és teljesen jók. Szabadidőmben viszont a maradékba tartozok aki hobbiból autózik, erre viszont jobb a kézi, mert nagyobb élményt ad. Ezért szeretné kézit de ha nem lesz akkor IJ.
#nincsbennetarcsi
Downsampling
senior tag
Persze, ez teljesen oké, érthető! Kinek mire kell...
Én 50 pluszosan már gondolkodás nélkül lemondok a kézi váltó adta élményekről...
Sőt, már 30-asként is ezt gondoltam...
Már pár évnyi autós újságírás után is azt mondtam, hogy nekem jobban számít, hogy kivel és hova megyek, mint hogy mivel...
köszönöm, ez így érthető, és tulajdonképpen rá is lehet húzni a problémámra:
- a kocsi alapvetően működik, használod, megy
- mintha picit többet fogyasztana, de ez ugye nehezen megállapítható
- erősen felfelénél a kettes fokozat gyanús: hiába kapja meg mondjuk 3000 rpm körül az egyesből, egyszerűen lassul: ha csúszik már a tárcsája, akkor ez megmagyarázná, elvész a hajtás egy része
- a hármas-négyes sztem jó, de szerpentinen ez nem jön elő. pályán meg működik rendesen
- az egyes fokozat jó kérdés, de azért el lehet vele indulni, meg húz minden rpm-nél, az talán nem olyan rossz.
az ábrádon van low és high clutch, ha mondjuk a low clutch kopott, de a high még jó, az talán kiadná a fenti viselkedést.
bár egy gondom azért van: amikor felfelében megkapja a kettest 3000 rpm-nél és nyomom a gázt, nem az történik, hogy felpörög mondjuk 4000-re, de nem megy, hanem egyszerűen esik a fordulatszám és lassul a kocsi. olyan részen, amit szerintem vinnie kéne kettesben.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Találkoztam olyannal, hogy megcsúszott a bolygóműben a kuplung, de ez jelentős mennyiségű füsttel és azonnali tönkremenetellel járt. Mondjuk az CVT volt, ott csak a hátramenetnek volt a bolygóműben kuplungja, és értelemszerűen ellentétes volt a forgásiránya a két oldalnak. A fokozatosak elképzelhető, hogy valamivel jobban tolerálják az ilyesmit.
Arra mindenesetre magyarázat, hogy miért volt full retyó az olajad, amikor megvetted.
A váltónak van saját elektronikája, ami beszélget a motoréval, illetve neked is elektromos gázpedálod van, szóval az, hogy nem üvöltő motorral és füstöt okádó géptetővel lassulsz az emelkedőn felfelé, az nem bug, hanem feature.
Qru
MODERÁTOR
Át kell alakítani manuális váltósra és kész. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy el fogod engedni ezt a gépet...
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Az a baj, hogy ismert váltóhibával csak gombokért lehet eladni.
Ha meg megcsináltatja, annyival nem fog többet érni, mint amibe a javítás fáj, ellenben akkor jó lesz, és akár használhatja is.
Qru
MODERÁTOR
Igen, kb nincs más út: vagy eladja bagóért vagy megcsináltatja és használja tovább.
#nincsbennetarcsi
ha kifizetem a fél millát, de utána makulátlan a gép, akkor megtartom. és így van, most nem tudom eladni. illetve el tudnám, de olyat én nem csinálok...
a váltó elektronikára nem is gondoltam, hogy az is beleszólhat a fordulatszámba, de így akkor végképp tiszta. végülis 3m ft-ért vettem egy újkorában 15m ft-os kocsit. belefér, hogy kelljen költeni rá, csak legyen jó...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Dede, pontosan tudja, hogy melyik fokozatban van, és a be- és kihajtás fordulatszámát is figyeli, mert a TC az egy fokozat nélküli áttételezés. A behajtás jöhet a motortól is, a kihajtás meg a kardántól, de tudja a váltó is, a motor is.
MasterMark
titán
Az elektronika szelepeket vezérel, ha a szelep mondjuk ereszt vagy valami akkor nem tudja az olajnyomás eléggé összenyomni a kuplungpakkot, akkor is csúszhat.
A másik nagy része egy ilyen váltó felújításának ennek a szeleptömbnek cseréje vagy felújítása.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Petester
senior tag
"ha a szelep mondjuk ereszt vagy valami akkor nem tudja az olajnyomás eléggé összenyomni a kuplungpakkot, akkor is csúszhat"
De ebben az esetben kidobja a motorhiba lámpát, nem?
Nekem legalább is kidobta, mikor az egyik tömítés hibás volt, nem volt megfelelő nyomás. Bár nálunk a citromban nem volt megfelelő a nyomás, így nem zárt össze rendesen a két turbina, túl nagy volt a fordulatszám különbség a wandler előtt és után.
Szerk.: És nekünk is emelkedőn jött elő a "csekendszinn", amikor nagyobb terhelést kapott.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
És akkor még örülhetsz, hogy nem CVT váltód van mert az sok esetben fel sem újítják, hanem komplett csere. És az nem 500k-s tétel hanem legalább a duplája...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Hát az jó kérdés.
Hibakód lehet, hogy most is van a váltójában, de nem feltétlen ad hozzá checkengine-t.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen, meg kéne nézni a hibatárolót, van-e benne hibakód vagy nem.
@Parci, ha kell hibakód olvasás szólj és rá tudunk nézni van olvasóm.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
köszi! először jusson haza. seibikot fogom hívni szerintem, lehet, h már most kérek időpontot. valami nyilván szar a váltóban, már csak az a kérdés, h mi (vag, hogy mi nem... ).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
cvt-re az automatas azt mondta, h sokszor gtk, de simán 2m+ is lehet. erre a 4 sebességesre a seibiko meg azt, h örök élet, nagyon masszív kis cuccok
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Petester
senior tag
Vonóhorog van a Forin? Simán lehet hogy sokat vontattak vele hajót vagy lószállítót, ami megrövidítette a kuplung életét.
(ó\_!_/ó)
Qru
MODERÁTOR
Bármit le lehet amortizálni. CVT ára brutál... Nem hoztad meg a kedvem hozzá.
#nincsbennetarcsi
nincs, és elvileg kevés km-t futott, de hát bármi lehet...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Lacerta
aktív tag
Ezek a kuplungtárcsák kvázi szinkrongyűrűként működnek, normális esetben nem sokat csúsznak életük során.
Én inkább arra tippelnék, hogy b*sztak olajat cserélni, és nem volt elég olajnyomás a hidraulika rendszerben, vagy felakadt valamelyik irányváltó szelep, emiatt csúszott meg először. Aztán a kopás elintézte a többit.
Qru
MODERÁTOR
Az a fura, hogy oké ez bácsi autó volt, egy manuális váltónál még érthető, hogy helytelen pedálkezeléssel kinyíródik a kuplung na de egy automatánál...
#nincsbennetarcsi
ma végre megnéztem, van olaj a váltóban, rózsaszínű/lilás. a motorolaj viszont elég fekete (cserés is, mert másfél éves, hiába futott csak 4-5 ezer km-t... de azért lehetne szebb).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Akkor a váltó olaj jónak tűnik (eredetileg piros színű). Motorolajnál nem gáz, lebegteti a kormot, így nem ül le azért fekete. Ez jó dolog igazából, teszi a dolgát.
#nincsbennetarcsi
mindenesetre ezzel az olajjal hazajövök akkor, igazán kemény mászás csak ez volt itt a végén, de ugye hazafelé csak le kell gurulni. országúton/pályán aztán "mindegy", mert hiába emelkedő, tempósabban fogunk menni 3-as, 4-es fokozatban. otthon a dömös-pilisszentlászló-szentendre mászást meg kihagyom és körbemegyek dunabogdányon át jobb híján.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Levitorlazol az valobam sima ugy.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Akkor a váltóolaj jó. Illetve a szűrő jól működik. Szintje okés?
A motorolajjal ne foglalkozz, nekem csere után 200km-el már tiszta fekete. De az asszony benzines Ignisében is elég hozzá pár hét, hogy feketekávé színt öltsön.
[ Szerkesztve ]
picit oldalra ferdén áll a kocsi, de még soknak is tűnt (seibiko töltötte, szóval felteszem, hogy szabályosan volt töltve).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Automata váltó olajszintet úgy kell ellenőrizni, hogy jár a motor, végigkapcsolgatod az összes fokozatot, mindben hagyod kicsit, és utána kiszállsz és járó motornál megnézed a szintet. Ha már mentél vele előtte akkor a meleg oldalit kell nézni, ha nem akkor a hideg oldalit.
Switch Tax
köszi, lehet, h megnezem indulás előtt így is, de hazajovunk, aztán lesz ami lesz
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
MasterMark
titán
Ha lehűlt a kuplung utána már jó, ha nincs nagy baj.
Switch Tax
Amiben - sok egyéb mellett - verhetetlen az OBK
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
MasterMark
titán
Szegény autó.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
A cuccolos OBK.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Amúgy nekem kezdi elengedni a Legacy felirat hátul magát. Erre van valami pro tipp?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Szelvedoragaszto vagy Sika.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Oke, de meg nem jott le, ha meg leveszem nem fogom tudni szepen visszarakni ugyanoda.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Igen vhogy a feluletet alatt le kene kezelni. Munezt kerdezd meg, o lakatos sztem tudja mivel/hogyan csinald.
#nincsbennetarcsi
czanga
őstag
T7000, T8000 ragasztó. Némileg rugalmas kötést ad, és egy VTi Civic gyári feliratait azzal tettük vissza barátomnak. Patent azóta is. Alapvetően én munkámhoz használom, de elég sok más téren is jó szolgálatot tesz.
Lacerta
aktív tag
+1 a T/B 7/8000-re.
Vagy szerelési ragasztó.
MasterMark
titán
Köszi mindenkinek.
A technika még mindig kérdés, mert leesve nincs, csak mosáskor elengedi az L alja, meg ilyesmi. Nem tudom hogy kéne megcsinálni.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Havert kérdeztem ő a 316i feliratot szedett le. Azt mondja damillal megvágta a gyári ragasztást és úgy szedte le.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
A leszedes meg csak csak menne, de visszarakni ugyanoda ugyanugy, az mar kerdeses.
Talán egy ragasztószalagra kellene leszedni, vagy ilyesmi. Pozíciót meg bejelölni.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Elotte a kasznin vmi lemoshato filccel?
#nincsbennetarcsi
na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?
(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá )
lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?
hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
A motornak nem, ez 99% valto gond.
#nincsbennetarcsi
Petester
senior tag
Tesa szalaggal az L betűt körbe húzod alul, felül, bal oldalt és megvan a fix helye.
Ha kétoldalas ragasztót használsz, akkor a megtisztított felületet megnedvesíted és úgy ragasztod fel a betűt. A víz úgy is kimegy a ragasztó alól, nedvesen meg van lehetőséged korrigálni, ha esetleg nem jó pozícióba került elsőre.
(ó\_!_/ó)
AddyKing
tag
Sziasztok!
Milyen márkájú tisztítószereket ajánlanátok belső ápolásra? Az autó egy 99-es Subaru Impreza Sedan.
Qru
MODERÁTOR
Műanyag és gumi ápolásra én ezt használom: AutoGlym Vinyl&Rubber Care.
Neten is rendelhető vagy pl a Homasitában is szokott lenni polcon.
Ha fényes felületet szeretnél akkor kend gazdagon és hagyd megszáradni (beszívja a műanyag). Ha matt felület a cél, akkor meg keveset tegyél a szerből és gyorsan töröld is vissza a felesleget egy mikroszálas kendővel.
De nézz be az autóápolós topikba ott majd megmondják a tutit.
#nincsbennetarcsi
AddyKing
tag
Köszi a gyors választ!
stickermajom
addikt
Sziasztok!
A CVT váltó a 2018-2019 környéki Outbackben is kehes még? Azt olvastam, hogy 2014-ben volt valami frissítése. Illetve a HCVT-ről különösebb gondot nem olvastam. Melyikre érdemes vadászni?
Qru
MODERÁTOR
CVT-nek nagyon nem mentem utána de igen a 2014-től (MY15) gyártottaknál javítottak rajta. Nem csak softwere, hanem hardwere terén is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
(#14314) MasterMark válasza stickermajom (#14312) üzenetére
MasterMark
titán
Nekem úgy rémlik sose volt kehes, csak olajat/szűrőt kell benne cserélni rendesen.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Szemeztem egy cvt-s XV-vel és Hárival beszéltem róla, azt mondta ha volt benne cserélve az olaj akkor tartósak ezek. Igaz ez egy konkrét '14-es volt (előtte szar lehúzógyűrűt használtak és emiatt hajlamosak enni az olajat, ezért régebbit nem vennék belőle)m így nem tudom csak arra a példányra értette vagy úgy globálisan...
#nincsbennetarcsi
(#14316) stickermajom válasza MasterMark (#14314) üzenetére
stickermajom
addikt
& Qru
Köszi! Mondjuk amilyennek itt az autós kultúra tűnik, biztosan nem volt olaj cserélve bennük. 80-90k km közötti 5-6 éves példányokat nézegetek, szóval valószínűleg érdemes egy olajcserével kezdeni. FB25-ről csupa jót olvasok, de rengeteg EZ36D is elérhető.
CB
senior tag
Ha a CVT váltó megkapja a szükséges karbantartást, és mondjuk havonta nem megy el vele a gazdája orosz offroad túrákra a haverjaival, akkor nem lesz vele gond.
Sima hétköznapi használat nem fogja tönkretenni.
A probléma az erősen igénybevett váltókkal, és a ritka olajcserével hozható össze. Lerakódik benne az olajsár, és az okozza a problémát.
Ekkor nem csak az alsó fedelet kell leszerelni, és megtisztítani az olajsártól, hanem a felette levő elektronikus szelepházat is, mert abban is lerakódik az olajsár.
Sajnos ez marad el sok esetben, és meghibásodik a váltó. De ez csak erős igénybevétel esetén kell.
Normál használat során nem. Ha valaki nagyon lelkiismeretes, akkor 45-50e km-enként cseréltesse le az olajat és akkor örökös a váltó.
Az Outback kezelési könyv ezt írja:
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Qru
MODERÁTOR
FB25 a legjobb Subaru motor ez vitán felüli. Kb álom autó nálam egy Forester ezzel a motorral. Arra kell figyelni, hogy ha nem 0W20/0W30 olajjal volt használva ha nem vmi vastag sz@rral, akkor eheti az olajat. A régebbi EJ25 motorok nagyon melegedősek, azokba az 5W40 vált be és ez megmaradt a Subarus körökben. De ez egy korszerű motor, amit kinyír a túl vastag olaj.
EZ36D meg igazi kuriózum és az sem problémás akár csak az EZ30. Érdemes a vezérműláncra figyelni (hidegen nem csörög-e) meg esetleg a láncfeszítőre ránézni
Ez is hajlamos melegedni arra érdemes figyelni, hogy a hűtőfolyadék minőségre és mennyiségre is rendeben legyen mindig. Ha maximalista vagy akkor esetleg egy átmosás nem árt, 100k km-nél úgyis cserés a hűtővíz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
McAdam6
tag
Mennyire vennétek újonnan CrossTrek-et ? Gondolok itt az alkatrész/karbantartás árakra, mert azért nem egy tucatautó, viszont tetszik, felszereltségben pont jó lenne.
Qru
MODERÁTOR
Alkatresz van nyilvan draga mert az alkatreszutangyartok nem nagyon repultek ra. Kaszni elem ami meg bajos, bontott nem nagyon lesz hozza. De amugy tetszik, siman vennem.
#nincsbennetarcsi
Lacerta
aktív tag
Ha fussa' rá, én nem sz*roznék...
AddyKing
tag
Sziasztok!
Bubukámhoz keresnék méretpontos gumiszőnyegeket.
Több honlapot is átnyálaztam, de egyik sem győzött meg igazán. Tudtok megbízható beszerzési forrást ajánlani? 25 éves a járgány, szóval ritka hozzá minden, mint a fehér holló.
Qru
MODERÁTOR
Csinaltass meretre, sztem ilyen regi autohoz nem nagyon lesz mar utangyartott.
Pont ezert taraztam be elore ezekbol. A gyari meg el van teve lassan egesz sokat fog erni.
#nincsbennetarcsi
Omli85
őstag
Maszkolószallaggal körberagasztod alul felül oldalt majd a betűk pozícióját jelölöd a szalagon alul felül utána levesz tisztít ugyanoda pozícionál és visszarak. Mi így szoktuk a sok betűs macerás, Ha egyszerűbb akkor izmosabb ragasztó a szövegre majd betű alávág és egyben lehúz majd ugyanúgy vissza. Vagy rendelsz aliról újat amit simán fel tudsz tenni egyben rajta van a segédmatrica.
Én fényezés után nem is raktam vissza jóvanazúgy .
[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W