Köszi, ezek már megvannak, illetve tudom. Valami általános karbantartásra keresnék ismereteket.
üszök
köszi
[ Szerkesztve ]
Maxi
Köszi, ezek már megvannak, illetve tudom. Valami általános karbantartásra keresnék ismereteket.
üszök
köszi
[ Szerkesztve ]
Maxi
Portalanítás minden játék után kompresszorral. Átnézes ellenőrzes csavarok meghúzása. Mosni ne mosd ha nem muszály,ha megis akkor nekem 1 éjszaka radiátoron,vagy nagy melegben tűző napon. Telókra jó lenne porvédő gumi,sokat nyújt az élettertamon. Csapágyak ha lógnak csere. Fillérekért kapsz csapágyboltban,vagy mégolcsóbban Kínából.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Kösz, kösz. Igaz nekem bicajon van solo air teleszkóp, másik lábbam olaj, ott pl. évente cseréltetek olajat. Gondolom ezek a telók full olajosak, mert csak rugó előfeszítés van. Olajat nem kell cserélni majd?
[ Szerkesztve ]
Maxi
Az én slash-emben is HobbyWing max10 sct volt, 4000kv-s mocival. Így ment 2 cellával. 62 km/h-t mértünk rajta gps sebesség mérővel. 4S-el nem mertem megküldeni...
Kell majd cserélni ha alul elkezd olajosodni az alsó szár meg a rugó tányér. Gagyi telók jellemzően nem sokáig bírják a keméy terepet hamar elfossák magukat. Meg nyomogatod az elejét hátulját ha már érezni,hogy nem csillapít lehet reparálni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Kösz, kösz.
Ilyen telók vannak benne: [link]
Még lenne azért kérdésem. Holnap akarok venni dugókulcsot a kerékhez. m4 Csavar tartja, ha minden igaz akkor 7mm-es dugókulcs kell hozzá. Vagy tévedek? Mekkora a szabvány?
[ Szerkesztve ]
Maxi
Jó olcsó az a 4 teleszkóp. Hetes kulcs szokott kelleni igen. Lehet kapni direkt modellekhez való kombinált kulcsokat ebayon fillérekért. Pár db 4 es önzáró anyát is vegyél csavarboltban,meg pár alátétet. Alátétből fakötésest is vegyél annak nagyobb a külső átmérője.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Sziasztok érdeklődnék hogy lenne egy kiszemelt modell pontosan Maverick Strada XT 1/10 Truggy de ebből két verzió van kék és piros az újabb de mindkettőben 540-es motor van. Mi lehet a különbség mert árban van sok esetleg az aksija nagyobb? Köszönöm
Sziasztok érdeklődnék hogy lenne egy kiszemelt modell pontosan Maverick Strada XT 1/10 Truggy de ebből két verzió van kék és piros az újabb de mindkettőben 540-es motor van. Mi lehet a különbség mert árban van sok esetleg az aksija nagyobb? Köszönöm a hozzáértőknek.
(#4861) Szilágyi84 válasza maximilian4 (#4859) üzenetére
Ez amit linkeltél nem erre gondoltam de azon az oldalon néztem én is és nincs róla szó vagy nem látom. Az BL szett milyen miben jobb/újabb?
[ Szerkesztve ]
(#4862) SoulReaver válasza Szilágyi84 (#4861) üzenetére
BL = Brushless, Kefe nélküli motor. Ez a jobb.. Kefés motort általában Trial autóknál használnak, vagy olcsó rc autóknál.
(#4863) Szilágyi84 válasza SoulReaver (#4862) üzenetére
Köszi viszont zavar hogy nincs róla infó még az aksijáról se hogy mekkora. Jól tudom hogy a kisebbekben 1/18 kefés motorok vannak? Ebben már csak nem? Ez kintre földre fűre esetleg murván mehet nyugodtan?
Közben megtaláltam a piros újabb az BL-es 34 ezerrel drágább mint a régebbi kék.
Akkor viszont az kérdezném mennyivel erősebb vagy gyorsabb esetleg többet bír 10 helyett 20 percet?
[ Szerkesztve ]
(#4864) SoulReaver válasza Szilágyi84 (#4863) üzenetére
(#4865) Szilágyi84 válasza SoulReaver (#4864) üzenetére
Igazából ezt az 1/10-es Maverick Strada XT Truggyt néztem ki amit írtam kintre föld fű járda beton. 54 ezerért szerintem jó ár most de nem tudom hogy az újabb 88-ért mivel tudna többet megérné a 34 különbség?
Nekem van kevésben ilyen,nem nagy durranás. Kell a bl. Nem muszály azt venni gyárilag,lehet utólag is bele tenni d3 nem jössz ki kevesebbre. Nem tudom a bl cuccoshoz is NIMH akkut adnak e,de azzal nem nagyon fog menni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Kösz de sajnos mivel nincs tapasztalatom csak egy 1/18-as Maverick Ion Mt volt amit próbáltam mást nem. Szóval nem tudom hogy mennyivel jobb a BL mint a kefés és a nagyobbakat se ismerem. Nem szeretnék úgy járni mondjuk megvenném a kefést olcsóbban és kiderülne hogy gyenge még annyit se megy mint a kistestvére aztán lehet az újabb erősebb kellene de lehet ez is bőven elég lenne.
Sokkal jobb. Meg veheted a kefést is,ha nem tetszik ahogy megy lehet bele venni bl t. Itthoni boltokban olyan 20k környékén kezdődik,van ahol bele is szerelik neked, de ahhoz kell a lipo akku ami még plusz pénz.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni.
Adott egy kínai 4WD csoda. Relative olcsó, NoName.
6 éves keresztfiamnak vettem, ütni-vágni jó lesz alapon.
Olyan probléma van vele, hogy balra nem igazán akarja fordítani az első kerekeket.
Délután tudok videót feltölteni, azon jobban fog látszani. (Most csak a monitort tudam fényképezni. Nem hülye vagyok csak cégben tiltva vannak a fórum motorok )
Valakinek valami ötlet, hogyan lehetne orvosolni?
Köszönöm
d[oO]b - Eladó dolgaim: http://href.hu/x/gq2h
Újból segítséget kérnék aki tapasztalt és tisztában van a dolgokkal. Szóval lenne egy Maverick 1/10-es kefés motorral és ehhez milyen és mekkora + aksit érdemes és töltőt hozzá hogy ne csak 10 percet bírjon mint a gyári ami ráadásul vagy 10 óra alatt tölt fel?
Nézd meg hány volt és hány mA a gyári akksija. A volt lehetőleg legyen ugyanaz, a ,mA meg minél nagyobb. Lipo akksihoz kell balanszos töltő is. Azt sima töltéssel 1 óra alatt töltöd fel max. Lehet gyorsabban is, de az nem mindig egészséges. Merítés meg mAtől függ. Nekem a kis kinaihoz 9volt körüli liion 800mA volt a gyári.
3 órát töltött és kb 15 percet ment. 7.4es 2S lipoval 1500mA. 1 órát tölt és megy fél órát.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
(#4873) napoleon2323 válasza Szilágyi84 (#4871) üzenetére
Éééés megelőztek a válasszal.
Szia!
Szerintem a töltési időn csak egy másik töltő fog tudni segíteni (ha a gyárin a szimpla "adaptert" érted - abból többet nem igazán lehet elvárni).
Akksiból pedig próbálj esetleg LiPo-t venni (ha bírja a szabályzód), bár ahhoz meg pláne külön töltő szükséges. Ott viszont figyelni kell, hogy nehogy túlmerüljön (ha nincs a szabályzódban ez a funkció, akkor LiPo őrt kell közbeiktatni).
[ Szerkesztve ]
With every conflict I grow stronger!
Jó bele bármilyen 18650 cella. A linken szereplőn nem esküdnék meg,hogy megy neki a 3400 mAh. Léteznek olyanok,de emlékeim szerint 2db 20 $ felett van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Kérdés melyik Maverick. Evo vagy sima. Mindkettőbe bele fér a szabvány keménytokos lipo akku,csak kicsit faragni kell. Ezek 5000 mAh körüliek,viszont ehez kell rendes RC töltő amihez kell kis hozzáértés. NIMH felejtsd el ezer éves cucc, itthon arany áron adják, Kínaiak meg azt hazudnak ráamit kérsz. Ha majd elunod,hogy nem megy a kocsi akkor úgyis BL szettet fogsz bele tenni ahhoz meg lipo dikál.
Ha tudsz rendelni külföldről akkr egy huszasból lehet 2 akud és egy töltőd.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Elkapott az őrület...
Elkészült a kvázi végleges mount az öreg Porsche karosszériához pár 3D nyomtatott cuccal, tökéletesen illeszkedik a Wltoys k989 alvázra.
Lecseréltem a műanyag felniket alura, a difik is cserélve illetve vettem hozzá egy Flysky GT3-C-t. (cserélve miatta a vevő is)
Kapott drift "gumikat" is, ha kell, megy mint az meszes, de lehet driftelni is vele
Ma elkészült a világítás első verziója is.
Amiben segítséget/véleményt/tippet szeretnék kérni, hogy szeretném tovább bővíteni a világítást egy tolató lámpával, viszont nincs tippem, hogy egy ilyen zárt elektronikánál, hogy lehetne ezt megoldani?
Motorról közvetlenül?
Köszi!
(a világítás jelenleg külön aksiról megy)
[ Szerkesztve ]
:)
Szia!
Nagyon jól néz ki, grat hozzá!
With every conflict I grow stronger!
Köszi tudsz esetleg megbízható oldalt és márkát ajánlani? Azt akartam még kérdezni hogy annak nincs jelentősége hogy minél nagyobb az aksi a motort nem tudja leégetni esetleg? Hallottam olyat is hogy nem szabad teljesen lemeríteni használat közben mert akkor is lehet gond de ezt honnan tudom meg milyen az aksi állapota? Elnézést ha butaságokat kérdezek de nem szeretnék rosszul járni hamár ennyit áldozok rá. Tudom vannak még komolyabbak is de nekem ez is sok árban.
(#4880) SoulReaver válasza Szilágyi84 (#4879) üzenetére
LiPo akkumulátor kezelése
Hogy hosszabbítsuk meg Litium Polymer akkumulátorunk életét…
Legyen szó Airsoft, autó vagy akár drón üzemeltetéséről, a modern elektromos modellek nagy része Litium Polymer (röviden Li-Po) akkumulátorral működik. Sok helyen olvashatunk szakszövegeket, hogy hogyan is kell kezelni a Li-Po akksikat, de akinek még nem volt dolga ilyen áramforrással, nem árt, ha tud pár egyszerű praktikát a kezelésével kapcsolatban. Egy kis odafigyeléssel rengeteg bosszúságtól és nem kevés kiadástól kímélhetjük meg magunkat.
Az első, legfontosabb dolog, amire oda kell figyelnünk ennél a típusú akksinál, hogy semmiképp nem szabad túlmeríteni! A maximális töltöttség 4.2 Volt, túlmerítésről 3.0 Volt alatt beszélünk. Ezt a töltöttségi szintet úgynevezett Akkumonitorral tarthatjuk figyelemmel, ennek egyik változata az Akkuőr még hangjelzéssel figyelmeztet is minket, ha nem kívánt szintig merülne az akksink. Ezeknek hiányában a modell „gyengülése” jelzi, ha már nem szabad tovább erőltetni a játékot.
Ha kijátszottuk magunkat, az akkumulátort sem merítettük túl, van pár tippünk arra is, hogy hogyan töltsük, majd tároljuk a Li-Pot. Elsősorban mindenképp csatlakoztassuk le az akksit a modellről! Még ha ki is tudjuk kapcsolni a szerkezetet, melyet az akkumulátorral működtettünk, mindenképp érdemes belőle kivenni, nehogy tovább merítse akár egy minimális áramfelvétellel az akksinkat. Persze ez alól kivételt képeznek azok a modellek, melyekbe már eleve beépített az akkumulátor.
Ha hamarosan újra használni szeretnénk, töltsük fel maximum kapacitásra a Li-Pot. Hosszabb tárolás esetén érdemes tárolási feszültségre (nagyjából 3.8 Volt) tölteni, de ez nem feltétlen szükséges, ne süssük emiatt ki az akksit, illetve ha a töltőnk nem tudja ezt a „tárolási feszültség” (Storage) funkciót, inkább teljesen feltöltve tároljuk azt. Megannyi kisebb-nagyobb tudású töltő közül válogathatunk erre a célra.
Feltöltöttük az akkumulátort, már csak a tárolás körülményeit kell egy kicsit áttekintenünk. A biztonság érdekében gyakran tárolják a Li-Pot egyfajta tűzálló tasakban. Továbbá a Li-Po „szereti” a hideget, érdemes hűvös helyen tárolni. Erre a célra kiválóan alkalmas a hűtőszekrény tojás-tároló rekesze, ennek ilyen célú igénybevételéhez persze a lakótársak/család beleegyezése is szükséges lehet. (a fagyasztó már károsítja a Li-Po akkumulátort!)
Összefoglalva:
Ne merítsük a cellákat 3.0V alá
Ne tároljuk a modellben, csatlakoztatva az elektronikához
Véletlenül se zárjuk rövidre, vagy dugjuk össze fordított polaritással
Óvjuk az akkumulátort az erős fizikai behatásoktól (ne ütögessük, ne vágjuk fel, ne dobjuk tűzbe!)
Cellánként 3.8V-on, vagy feltöltve tároljuk
Felügyelet alatt töltsük az akkut, csak Lipo töltésére alkalmas és beállított töltővel
Hűvös helyen, lehetőleg tűzálló tasakban/dobozban tároljuk
(SG modell, rc kisokos.)
Nekem EZ a töltőm van, teljesen jó és megbízható. Tud mindent, amit kell. 1-8 celláig tölt, lipot és más fajtákat. Akksit Vagy HobbyKingről tudsz rendelni, EU és UK raktárból, vagy ebay, FLOUREON márkát használunk a körömben többen is, nagy megelégedéssel. 2S
[ Szerkesztve ]
(#4881) Szilágyi84 válasza SoulReaver (#4880) üzenetére
Köszönöm a részletes okosítást. A shopmodellt nem igazán kedvelik itt a fórumon. Nekem csak azért lenne jó onnan mert közel van az Allee és egy helyről megtudnék venni mindent és ha esetleg gond lenne nem kéne vissza küldözgetnem csak bemennem bár remélem ezek közül nem szokott hibás lenni se akku se töltő.
(#4882) SoulReaver válasza Szilágyi84 (#4881) üzenetére
Shopmodellel az a baj, hogy bár vannak jó és rossz áraik is, mellé nagyon leszarják pl az értesítés küldését... Raktár készletet nem frissítik még úgysem, hogy közlik, nincs raktáron az adott termék...
Nekem most a mugen-hez lett pár alkatrész olcsón, ami általában jóval drágább...
Töltőt vehetsz tőlük, ha nem sajnálod a pénzt, abból is valami közép út, pl IMAX B6.
Akksit nem kell itthon venni, mert heroin árban mérik őket...
Nyugodtan rendelheted ebayről vagy HK-ról...
Van pár kerülendő márka (ismeretlen kínai márkák, Zoppower...) és autóba kemény tokosat illik venni.... Picit drágább, de védi az ütésektől....
Milyen zsírt használtok differenciálmű belső kenésére?
(#4885) maximilian4 válasza gainwardgs (#4884) üzenetére
Én személy szerint mangalicát.
Maxi
Hőálló legyen. Minél sűrűbb annál keményebb lesz a difi. Kevésbé fog diferállni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Sziasztok,
Remo Hobby 1631-be keresek szervot, mit ajanlanatok? A gyarinal picit pontosabbat szeretnek,egyebkent teszi a dolgat rendesen!
Az autorol fel ev alatt csak jokat tudok irni, amit kapott a gyerektol.. es mukodik Tegnap kis kutyaszar utan a helyi szokokutban kimostam merítéssel, hibátlan!
Ebbe a kis buggy-ba raksz 4s-t ?
Nem kicsit overkill ?
Kis?
1/8
Hát a 4s-hez képest kicsi, mentem már xmaxx-al abba értem miért kell 4s de az kimozogja.
xmaxx-ba 4s? Vicc 6S a minimum, amivel értelmesen megy.
Egyáltalán nem kicsi a 4S-hez. Verseny setup ezeknél 150-200A, 4S
Én a piros HXT 4mm jobban szeretem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Nekem az 1:10-es buggy 2s-el 4300kv-val olyat lépett, hogy irányíthatatlan volt.
Igen az xmaxx-ot megnéztük 8s-el is, de hát budaörsön kiautózhatatlan volt.
Nem tűnik nagynak, amúgy kép alapján meg a távhoz mérve.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen konfigokkal mennek.
Driftnél mi 120A-130A körül vagyunk, 2s-el 10.5t-vel 4000kv körül, és ezek is szépeket lépnek már.
1/8 as buggy már azért jóval nagyobb egy 1/10 buggynál. Alapból alu alváz, közép difi, nagy telók, stb.
2250kv motorral, 150A esc, 46T/15T 4S kb 70km/h a vége, amit hamar el ér.
A slashemben 120A, 4000kv val hasonlót ment 2 cellával
Egyik havernak van egy kis tamya buggy, 8 cellás nimh akksival fogja ezeket a nagy dögöket aszfalton.
Sziasztok kefés és Brushless motornál is ajánlott az akku őr? Ha nincs hozzá akkor túlmerűlésnél tényleg leéghet a motor? Anélkül akkor ne is?
Az akku őr lipo akkunál ajánlott. Mindegy mit hajt. Az akkut lehet könnyen gyorsan kinyírni nélküle. A motornak semmi baja nem lesz. Jobb szabájzók tudják a 3,4 Volt feszültség lekapcsolást.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
sziasztok,
egy kis iránymutatást szeretnék kérni. kölyökként kaptam egy Tamiya TA-02 alapú DTM gépet, immáron több, mint 20 éve. hosszú évek óta lerobbanva pihen a szekrényben. a kasztni elég ramaty, de az még a legkevesebb, óriási a nosztaliga-faktor.
a vezérlő nem a gyári, a távirányító sem... a motor, szervó, alváz igen. ez már-már negatívum, teljes kerékszett kellene, ellenőrizni a szervót, a lengéscsillapítókat, nem is tudom hol kezdeném. kb. a teljes fogaskerék és diffi szett kukára ment már vagy 10 éve.
azt szeretném kérdezni, hogy fel lehet-e ezt ma újítani, van-e hozzá könnyen elérhető alkatrész? illetőleg ha esetleg igen, akkor érdemes vele foglalkozni? nem tudom, hogy a kora miatt esetleg az alaktrészköltség, mennyire lenne horror. nem a játék, inkább csak a nosztaliga miatt szeretném összerakni, de jó lenne kb. a gyári formájára visszahozni.
köszönöm előre is a válaszokat
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Szia. A google-val kezdtem volna a helyedben ITT találtam is pár alkatrészt. Hazai boltban is van, Modellzona.hu.
szia,
igen, később gondolkodtam, a hsz után azért rákerestem és megdöbbenve tapasztaltam, hogy van hozzá még sok minden. a korából kiindulva erre nem is számítottam, ezért kezdtem a másik végéről.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!