Új hozzászólás Aktív témák

  • TommyY2

    tag

    válasz pex156 #13404 üzenetére

    Azért szép lassan csak kiderülnek a dolgok (lehet, hogy mégsem annyira kényes a Suzuki 1.4T). :)

    A hétvégén egy kutyás csapattal túráztunk. Volt ott egy gazdi, akiről kiderült hogy egy Suzuki szervizben szervizvezető, harminc sok évnyi tapasztalattal (egyébként nagyon normális ember, nem kell lehurrogni azzal kapcsolatban, amit alább leírok).

    Kicsit próbáltam faggatni az olajtémáról, röviden leírom a válaszokat:

    - Szerinte ragaszkodjak az EcStar olajhoz, mivel Japánban ez az első számú motorolaj (Eneos), a Toyota is azt használja. Minden adalék benne van, amire a motornak szüksége van (- annak ellenére, hogy a Suzuki szándékosan eltitkolja a paramétereit).

    - Neki is a legelsőként megjelent 1.4T Vitarája van, 200ekm feletti futással, mindvégig csak EcStar 5W-30 olajat kapott.

    - Tudja Ő is, hogy annak ellenére amit ír a szervizkönyv a váltó és diff olajok örök élettartamáról, illik néha cserélni őket. Ahogy elmondta, száz x-néhány km után Ő is kicserélte a váltóban (gyári EcStar 75W-re), de megbánta, mivel azóta van hangja a váltónak, pedig előtte nem volt.

    - Említettem neki, hogy sokan írták már, hogy váltóolaj cserénél olyan olaj jött le, ami egyáltalán nem hasonlított váltó olajra (sokak szerint olyan volt, mint egy mosogatólé, vagy éppen GL5-ös olaj volt benne, ami ugye előbb-utóbb megeszi a szinkrongyűrűket).
    Erre azt válaszolta, hogy nincs olyan szakember, aki megmondaná egy leengedett olajról, hogy GL4, vagy GL5 és egyébként sem számít, benne kell hagyni a gyár által beletöltöttet (mondtam neki, hogy én is kicseréltettem a difibe a gyári olajat Motul 75W-85 félszintetikusra, azt mondta, hogy kár volt).

    - Mutatott néhány fényképet, melyeken szét voltak égve a dugattyúk. Azt mondta, a nem megfelelő olaj következménye, de a tulajnak fogalma sem volt, hogy egy nem hivatalos szervizben milyet tettek neki bele (remélem, hogy nem Dexos1 volt :N ).

    - Azt még nem is említettem neki, hogy jónéhány Suzuki szerviz átállt már az EcStar olajról Motul X-Clean EFE 5W-30 olajra (mások meg Shell ECT C3 olajat töltenek), főként mióta a gyári olaj bizonyos összetevőitől megdagadhat a váquum szivattyú visszacsapó szelepe.

    Röviden ennyit írok. Ami talán a tanulság ebből, hogy az "igazság odaát van". :W

    TommyY

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés