- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- Klaus Duran: 2025 dude
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
őstag
Ha csak gyárit mindenből témához......
Ford gyári minősítésű alkatrészek az Omnicraft cuccok? [link]
Itt sem tudni ki gyártotta, mert mindegyiken az OMNICRAFT logó van.
Apósom 1.6 TDCi Fokájában egy OMNICRAFT akku van, 3 éves az akku, eddig tökéletes. -
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor #14888 üzenetére
Mondok egy példát sz@rrágásra. Fürdőkád csere, a kád széle és a fal/csempe találkozásánál van egy kb 2x120 centis tökömtudja mi a neve, kádszegély. Kb 1500ftról beszélünk. Emberünk kicserélte a kádat és fogta a 20 éves kikeményedett fos szegélyt, megtisztította amennyire lehetett és azt rakta vissza. Olyan ember aki százmilliókon és több ingatlanon ül. A szűrőnél nem az a baj, hogy nem mann, mahlet vagy a gyárit veszi, hanem hogy képes az árát nézni egy ilyen semmi tételnek és ez alapján választani.
-
-
bul07
nagyúr
válasz
grizlisandor #14891 üzenetére
Akkor ne nézd Pisti csatornáját
, 10-ből hét kocsinál nincs megfelelő olajszint és 10-ből durván egynél még a nívópálcát se éri el. Volt olyan aminél majd két litert töltött rá hogy legyen egy normális olajszint.
Ha jól rémlik volt már olyan kocsi ahol 1.5liter körüli olajat engedett le olajcserénél.A csereperiódusok is nagyon változók, a normális 10-15e de akár 25-30e km is
És mielőtt
Tudom tudom milyen szerelő, sose tanulta asztalos a szakmája.
De én szeretem nézni tanulok belőle -
szimi57
őstag
Kora tavaszi vásárlás: Francia.
-
-
tibbike01
őstag
-
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14888 üzenetére
Persze a pénzt ami a kocsira kéne.
Elbasszák teljesen felesleges és értelmetlen dolgokra.
"Általában az emberek"Egy rendes gazdának az autó a mindene.
-
grizlisandor
veterán
Azt aláírom vicces, meg amilyen jelzőt használsz mikor a X+1M sport modellekelen csoda kínai gumik vannak.
Ugyan miért mi az lesz az az ember, amit írsz?!
Normális csere periódust az alsó polcos termékeknek is ki kell szolgálniuk. Meg az emberek nagy részét szerintem hidegen hagyják az ilyen részletek, csak minél olcsóbban akarja megúszni és az adott szerelőn múlik mit rak bele.Meséltem már a kamionról leesett hordós Total olajat és a giga BMW szervíz esetét, hogy minden azt kapja és nem látni tüntetést előttük, hogy szétment kocsik tulajdonosaitól, pedig megállni sem lehet a cégnél annyi szervízre váró BMW áll mindig, mintha valami betegség tizedelné őket.
-
Jenne
őstag
Válaszolok magamnak....
Tegnap voltam a farkasfilternél, aki pécsi az ismerheti, más ügyben és ott rengeteg motorolaj van különböző gyártóktól. Volt Motul is a polcon, megnéztem néhányat, bár ne tettem volna...mindegyik Made in France. Kérdeztem a főnököt, van ebből olasz gyártás is, vagy olyan ami nem francia? Azt mondta elképzelhető, mert van olasz lerakata is a Motulnak, de Ők eddig, amióta forgalmazzák, mindig csak Franciát kaptak.
Más: írtam arról, hogy Made in Poland gyártású MANN-FILTER WK 939 üzemanyagszűrőt kaptam a rendelésemre í(fékmestertől).
Kérdeztem, hogy van MANN-FILTER WK 939 üzemanyagszűrőjük most? Megnézte a számítógépen és volt. Bement a raktárba, kihozott egy ilyen Mann szűrőt, megnéztük és az Made in Germany!Ilyen az én szerencsén. Meg is vettem ezt a germanyt gyorsan, igaz 4 ezerrel drágábban mint a fékmesteré.
Nem lesz gond, szerelőmmel megbeszéltem, majd beépíti valakinek ezt a lengyel szűrőt és az olasz olajat. Van Fordos ügyfele néhány.
Meg is rendeltem a Fuchs Titan Supersyn F Eco-DT 5W-30 olajat (4 x 1 l) ez biztosan eredeti német, mert rákérdeztem a rendelés leadása előtt és megnézték nekem a raktárban. (olajweshop)
Most lehet mondani, hogy sz@rrágó vagyok vagy ilyesmi... -
norrberth
addikt
Megjött a dzsondér. 🥰
-
TommyY2
tag
Most kíváncsiságból megnéztem az eddigi rendeléseimet:
Motul Eco-Lite 5W-30 made in Italy (2 hónapos vétel)
Motul X-Clean EFE 5W-30 made in Belgium (tavaly októberi vétel)
Motul X-Cess 5W-40 - nincs rajt gyártási hely (ez már 1.5 éves flakon)Mindegyik FilterABC-s rendelés, remélem, hogy nem hamisítás.
TommyY
-
d4d
aktív tag
Mahle német, nem osztrák jav. (Filterabc-nél teljes képzavar)
Motul témához. Itt fentebb többen is írták, hogy olasz gyártású motult kaptak. Én nem mostanában vettem ilyen olajat, de nekem is olasz volt, 10w40es és az 5w40es xcessről van szó, literes verziókban. Már kb 10 éve is voltak olasz gyártású motulok
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Pár napja írtam, hogy a megrendelt Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 4 literes olajos flakonon amit a rendelésemre kaptam/küldtek Made in Italy van gyártási helynek feltüntetve.
Lehet akadékoskodó vagyok de nem hagyott békén a gondolat és több olaj webáruházat is megkérdeztem email-ben, náluk hol gyártották ezt az olajat.
Mindegyik ismert és megbízható. Hát érdekes válaszok jöttek. A 7 (hét) megkérdezettből ketten írták, hogy jövő hétre megnézik és visszaírnak, mert ők csak ügyfélszolgálat és a raktáruk nem ott van, de tudomásuk szerint francia gyártás. Másik megmaradt öt webáruházból mind az öt azt írta vissza, hogy megnézték és Made in Francia van a flakonokon. Az 1 litereseken is, a 4 litereseken is és az 5 litereseken is.
Érdekes, hogy én meg Made in Italy-t kaptam. -
d4d
aktív tag
Megvan a légszűrő, végülis volt egy minimális kedvezmény is, 9900 lett 11e vmennyi helyett. Az olajszűrővel ellentétben itt látszik a gyártó is. Bár a Mahle osztrák, a szűrő Made in Korea. Magát az autót is Koreában és az oroszoknál Moszkvában gyártották.
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #14860 üzenetére
Később már váltottak, 2012-ben az 1.6 dízelnél dobták az M32-t és C635-öt kapott, az én 155 pónis T-Jetem viszont 2010-ben egy az egyben megszűnt, átvette a helyét a 170 pónis MultiAir, amihez szintén C635-öt társítottak.
Tavaly nyáron újítattam fel, egy darabig legyen jó!
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tibbike01 #14819 üzenetére
Dióhéjban igen, még az is lehet hogy német vagy lengyel gyárban készül, de más alapanyagokból, más szórással, más Quality Management és tracking használatával, szűkebb piacra, stb. Könnyebb úgy nadrágot gyártani ha tudod hogy a vásárlóid 90%-a 170 és 180cm magasság közötti és maximum 100kg.
-
norrberth
addikt
Köszi
Ez nagyon hasznos 🥰Qru fentebb nézd meg a vidit.
Olyan büdös lett a golf....
Elbasxtam 🤣
Le kellett volna öblíteni a Sanyitolt.
Szóval most forró vízzel átmostam az egész vízelvezető részt.
Aztán ha végzünk a melóval.
A Kesztyűtartót megint kiszedem.
És forró vízzel átnyomatom.
Ehh -
norrberth
addikt
válasz
norrberth #14841 üzenetére
Vettem pumpálóst,elvágtam a kisebbre a szárát.
Faszán befért mindenhova és jól is tolja a szert.
Ennek ha lesz szaga begyújtom.
😂
És direkt nem mostam le vízzel Sanyit.
Hagytam rajta töményen.
Megszáradt raktam össze.
Ebbe most Monk is beleülhetne.😂
Olyan fertőtlenítő szag van. -
norrberth
addikt
válasz
grizlisandor #14840 üzenetére
Úgy néz ki hogy kívül a pollenszűrő környezete lesz nálam a ludas.
2x megusztattam Sanyitol al az egész vízelvezetőt.
Most nem érzem már.
És akkor simán meglehet ezért volt szaga a pollenszűrőnek is.
Nem bírtam magammal, megint megcsináltam belül is.
És most motort is, meg ahol csak értem. 🤓 -
grizlisandor
veterán
+1, igazán gyári szűrőre nem hallottam panaszt, de azon kívül mindre volt panasz az autós topikokban itt PH-n.
Én megveszem évente a gyári olajszűrőt, biocid pollenszűrőt(a hétvégén bele kellene vágni a kocsiba), szivóbenzines autóm van, két évente a szimpatikus középkategóriás levegőszűrőt meg négy évente a szimpatikus középkategóriás üzemanyagszűrőt.
-
d4d
aktív tag
Ja amúgy gyári alkatrész témához egy megjegyzés. Szintén renault, 2018 körüli Kangoo, a hűtés fűtés és a fejegység körül van egy műanyag keret vmi puha anyaggal bevonva, ami természetesen idővel kitűnően és csúnyán tud kopni.. jó, lehet fújkálni barkácsolni, de mondom egy fos műanyag darab, nézzük meg mennyibe kerül gyárilag, legyen már szép új. 120e azaz százhúszezer ft. Nem hiszem hogy kell kommentálni.. Le lett festve. Ehhez képest a szűrők még emberi árban vannak.
-
d4d
aktív tag
Kaufferes olaj, a literesek 2025 márciusiak, az 5 literes áprilisi gyártás. A szűrő márkaszervizes, gyári 6e ft volt (igazi made in francos
) , a légszűrő is jön holnapra, egyet találtak győrben, az húzósabb, 11e ft lesz. A szintén gyári, régi swifthez való szűrő (amúgy lengyel gyártás) 2800ft volt, nem egy érvágás. Suzuki Kövesdánnál az alkatrészes fickó fejből nyomja a cikkszámokat.. nem kispályás. Említettem neki ezt a minőségbiztosításos dolgot, azt mondta igazából van 2-3 kínai gyártó aki magát azt a szűrő papírt gyártja, amit mindenki használ... és ha nem teljesen noname szűrőről van szó, nem igazán lehet gond. Azt mondta olyan volt hogy valami tényleg trágya indiai noname szar szűrő eresztette az olajat, szó szerint kirohadt párezer km után, de egy mann, hengst, mahle stb az nem ez a kategória természetesen.
-
-
edari
őstag
Bosch olajszűrőről nincs tapasztalat?
-
norrberth
addikt
válasz
peterattila #14829 üzenetére
😻🥰🥰
-
norrberth
addikt
válasz
peterattila #14826 üzenetére
Ha Debrecenbe járok csakis egy helyen tankolok.
Legjobb ár/érték arányban 🥰
Legfaszább nyál..
Többi piti kút ilyet miért nem publikál? -
peterattila
aktív tag
A keleti országrészbe is elhozza vajon az omv az üzemanyagot? Debrecenben jelöletlen, fehér tankerek hordják hozzájuk a nyálat. Azt nem kétlem, hogy a nyugati határszélen átjön a cucc, de ide a vadkeletre nem biztos. Nekem sokat számítana, hogy omv-s kamion parkolna kúton, nem pedig egy semmitmondó, fehér, noname kamionból folyik le a cucc. Nyilván gáz lenne a molos kamion, ezért marad fehér
.
-
norrberth
addikt
válasz
norrberth #14821 üzenetére
Golfnak a műszerfalat is leolvassza 10g 😂
Tegnap megrendeltem.Remélem kitakaritja azt a savanyú szagot.
Külső vízelvezető körül is befujtam Sanyitolal.
Mindent.
Környezete se legyen büdös.
Eddig nem bírok vele. Persze nem olyan vészes..
Nem is érződik az utastérbe szerencsére.
Csak ha beldugom az orrom a szellőzőbe.
Akkor is keresni kell... De na nem ilyen volt.
Pedig belül már kapott tavaly frionettet, most Sanyitolt.
De ez csak szagforrás az biztos.
És szerintem annó a 3 éves Mann Fp büdösitette be.
Na annak a szűrőnek olyan savanyúszaga volt.
Szerintem szarok ezek.
Párolog kifelé belőle az a vegyszeres valami amivel átvan itatva.
Azért szűri jól a szagokat is.Most itt a sima aktívszenes eddig jó.
Majd egy FP re is rámegyek ismét.
Ha teljesen megszünik a szagforrás.
Kíváncsi leszek lesz e az FP nek szaga -
MrSealRD
veterán
válasz
tboldi #14812 üzenetére
Én is most túrom az infókat, de a a kerámialapos megoldások tűnnek ésszerű választásnak. Ezen felül nézegettem Aliexpresst és ahogy mondod is...ezeknek a bele nagyrészt azonos...vagy legalábbis hasonló... és 13-23K áron látok használhatónak tűnő konstrukciót. De gondoltam egy merészet... a lapokat is külön meg lehet venni... kvázi olya építesz amilyet akarsz... Jó ettől még messze vagyok... de a 23K-s megoldást elég konszolidáltnak gondolom... Ha megérkezett és kipróbáltad, majd érdekel a tapasztalatod.
-
tibbike01
őstag
válasz
2ozzmexy #14811 üzenetére
Régi berögződés miatt gondolják sokan, hogy az utángyártott ugyanolyan jó, mint a gyári. Volt az a mondás, hogy ugyanazon gyártósoron készül minkettő csak kireszelik belőle a gyári cikkszámot.
Namost ez 20 éve lehet, hogy egy esetben előforult, de ma 2025-ben, amikor fél centért is képesek a gyártók a lelküket is eladni inkább az a helyzet, hogy pl a Mann kínai gyátró üzemében gyártat Mann utángyárott szűrőket, míg a Lengyel üzemében gyártatja a gyári szűrőket.
A kínai üzem negyed annyi certifikációval rendelkezik, folyton buknak auditokon, az alapanyagot kínai beszállítóktól kapják, alulképzett dolgozok...stb, de a gyártási költség 10-ede a Lengyel gyártó üzemének.
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #14811 üzenetére
ezért van tboldi Alfájában GM váltó [...] megkérték azokat akik értenek hozzá
Bár ne tették volna!
Az FPT váltók általában véve jobbak, és bár erre nem találtam hiteles forrást, de szerintem az enyémbe csak azért került M32, mert a C635 2008-ban még nem létezett, és az FPT-nek éppen nem volt más váltója, ami elviselné azt a nyomatékot. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #14810 üzenetére
Én minél többet olvastam, annál jobban belekeveredtem.
De amit észrevettem:
- gyakorlatilag mindnek tök ugyanaz a belseje, legfeljebb csak a kerámialapkák száma változik, vagy hogy ahelyett kvarccsövek vannak benne;
- a 40k Ft alattiakra előszeretettel hazudnak bazi nagy számokat, de találtam egy amolyan ökölszabályt az egyik videó kommentjei között, miszerint 100 W hellyel-közzel 10 g/h-nak felel meg;
- a 40k Ft alattiakkal kapcsolatban azért jócskán érkezik panasz a hullámzó minőségre.Úgyhogy végül is ezt rendeltem meg, ezzel legalább látszólag nem hazudnak, jún. 10-11-re ígérték a szállítást. Bár az intercooler is 3 nappal korábban ideért.
Ránézésre ua., mint ez, csak a zöld kapott egy plusz kapcsolót is.Nálunk van most 4 autó, amiből 3 klímás, pikk-pakk vissza fogja hozni az árát még a drágább készülék is.
-
2ozzmexy
senior tag
Okés, leírom neked, mivel több 10 év gyártásban szerezett tapasztalat alapján mondom, hogy rohadtul nem csak ennyi a különbség.
A minőség ellenőrzés egy tudományág, ami nem csupán a gyártásra, de a folyamatokra, az alapanyagokra, a gépekre, a dokumentációra és egy csomó másik dologra kiterjed. Az autóipar ezt borzasztó komolyan veszi, mivel egy autót többnyire nem csak erre a rántott hús alakú országra terveznek, annak az autónak működnie kell a gyári teljesítmény szinten Alaszkától Fokvárosig, Kairótól Pekingig mindenhol. Szóval az hogy a Mann filter legyárt egy légszűrőt EU piacra, nem jelenti azt hogy az a légszűrő Magitoporszknál is hozni fogja az autód gyári értékeit. Ha tudtál eddig követni, az már félsiker. Amit a Ford beszerel szűrőt az olyan paraméterekkel olyan anyagból és technológiával készül, hogy azt a világon bárhol berakhatod az autódba, a Ford által előírt elvárásokat teljesíteni fogja, legyen szó akár gyorsulásról, akár élettartamról. A Mann filter szűrő valószínűleg azért olcsóbb mert nekik csak az EU-ban kell megfelelni a normáknak, míg a "gyári Ford dobozos" bárhol használható, akár Rio-ban vagy Melbourne-ben is. Utángyártás és költséghatékonyság, a Ford nem fogja feltalálni újra a gumiabroncsot, megkéri azt a gyárat aki ezzel foglalkozik hogy csináljon neki egy terméket, mert egyszerűen nekik több a tapasztalatuk ebben. Szűrő gyártás ugyanez, ezért van tboldi Alfájában GM váltó, vagy Qru Bubijában Aisin, mert a Subaru nem gyárt váltót ahogyan a Stellantis sem, megkérték azokat akik értenek hozzá. A Ford megkérte a Mann filtert hogy gyártson neki szűrőt, mert ők már tudják hogyan kell. Majd ezt a cég lemásolta kevésbé szigorú tűrésekkel és a saját nevén gyártja mint utángyártott alkatrész.
De mondok egy másik példát, a Nestlé ásványvizet a Theodore gyártja, mert ők már tudják hogyan kell jót csinálni, a franciák csak fúrattak egy új kutat maguknak, de ugyanott és ugyanúgy készül, de az alapanyag más és a címke, így drágább. -
Jenne
őstag
Ezt értem, hogy szigorúbbak a minőségi ellenőrzések és a minőségbiztosítás is gyári termékeknél, ezt nem ragozom már tovább.
De...Én szoktam vinni cseréhez az olajszűrőt/olajat. Ford logós fehér dobozban gyári olajszűrő teljesen úgy nézett ki mint a Mann HU 716/2x szűrője. Szűrőpapír színe, a szűrőn a műanyag kereten a számsor teljesen azonos volt a Fordon és a Mann-on is. Sőt még a MannFilter is bele volt nyomtatva a Ford gyári szűrő műanyag keretébe. Mutattam is a szerelőnek.
Szóval a Ford adja ezt a szűrőt 8 ezerért, vagy éppen akcióban 6 ezerért, Filterabc-nél meg 2700 Ft!
Ezt szigorúbb minőségellenőrzést kicsit megkérdőjelezem...mert akkor feltételezhető az, hogy a Mannál a gyártásból lekerülő kiváló és hibátlan Mann szűrőt adják a Fordnak, a maradékot, ami kilóg egy kicsit tűrésekből azt meg a Mann adja saját néven? Ezt kicsit vitatnám azért. -
tboldi
nagyúr
Én is megnéztem a pollenszűrőket, amik a klímatisztítás megtörténésére várnak. A két Mann FP cseh (Alfa és Lancia), az egy szem Denckermann pedig lengyel (Honda).
Végre dűlőre jutottam az ózongenerátorral, amint megérkezik, már csinálom is.
Egyébként érdekes az Ypsiloné. Kétféle alakú szűrő létezik hozzá, szinte mindenki 2-t is gyárt, de a Mann inkább egy műanyagkerettel árulja, amit vagy használsz, vagy nem. A miénkbe nem fog kelleni.
-
-
Jenne
őstag
Szia!
Gyárit?
A Ford "gyári" dízel üa. szűrőn ott díszeleg igaz halványan csak, MaxGear. Szóval legalább tudom, hogy ami az autóban volt azt ők gyártották, Ford csak a nevét adta hozzá. A 14k áron beszerezhető MaxGear szűrőt már Ford néven és Ford logós csomagolásban 31 ezerért szereli be a Ford, persze ehhez még az 50 perces rezsi óradíj is rájön. Találtam ezt: [link] Vajon ez az OmniCraft milyen minőség lehet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest