Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz fokukac #47133 üzenetére

    Igen, ezek az automaták is on/offnak tekinthetők, csak a kompresszor ki és bekuplungolásának sűrűségével vagy ritkaságával tudja szabályozni magát, mindazonáltal azért bonyolultabb, mert az "automata" esetében ha nem túl nagy hőségben mondjuk 25°C-ra állítod, akkor egy idő után ehhez közelít a benti érzékelő szerint, olyankor két dolgot csinál: 1) elkezdi megnyitni a hideg/meleg hőcserélők közötti irányváltót, és egy nagyon kevés meleget kezd a hideghez engedni, illetve 2) ritkítja a kompresszor bekacsolt idejének hosszát. Ezt kombinálva próbál adott hőmérsékleten tartani. Plusz van a napsütésérzékelő, ami szintén beleszól, ha hirtelen elmegy a nap és pl. 15 másodpercnél tovább, akkor lekapcsol, stb.

    Azonban az szerintem szoftveres probléma, ha manuális üzemben az általad beállított ventilátorfokozatot felülbírálja.
    Egyébként igen, sajnos a klímakompresszor érzékelhető teljesítménycsökkenést okoz, mert 70-80 lóerőnél nem mindegy, ha 10-et elvesz, míg egy 140-150 lovasnál már nem annyira. Hozzáteszem még a Civicben is megérezni mikor bekuplungolja magát, tök olyan, mint mikor egy ilyen Sport/Normal/Eco módba állítható kocsiban Eco-t nyomsz :) Viszont vagy a hőcserélő, vagy a kompresszor is, érezhetően nagyobb a Civicben, mert igazi déli 35 fokos melegben ha még napon is állt, a City klímája kb. azt tudja, hogy nem pusztulsz meg (kis túlzással, mert 10 perc után már azért érezni), míg a Civic 2-3 perc után már bőven jó.
    De nyilatkozni nem tudok, mert a Cityben nekünk manuális van, a Civicben meg még sosem volt szoftveres gondom.

Új hozzászólás Aktív témák