-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #96000 üzenetére
Amíg halogén volt az L3 projektorban minden egyes méteren halálfélelmem volt. Persze biztosan kiégett már a foncsor a projektorban, fel lehetne újítani 150-200-ból. De elvileg ezeknek amúgyis elég szár gyárilag a halogén projektora. Az előző vasaló swiften semmi bajom nem volt a halogénnel.
Tettem hát fél éve a lageszbe 4300K-s ledet aminek a gyújtópontja ott van mint a halogénnek. Egyszer nem villogtak azóta sem rám, a vetítési kép tökély, a cutoff tűéles.
Persze ez projektor.De valóban a nem projektorba tett lámpáknál tényleg nagyon veszélyes lehet ha nem 100%osan esik a fényforrás ahova tervezték. Ezért is engedélyezték csak azt az 1-2 bevizsgált ledet.
Persze a legtöbb paraszt nem fogja böngészni a jogszabályt meg az engedélyezett ledeket és belebassza a legolcsóbb C6-os meg 200W-os alis ledet, és képben sincs vele hogy szabályt szeg (mostmár azt hiszi legális)
Mondjuk az elég érdekes hogy sok simafoncsoros lámpába már legális lett az a pár bevizsgált led (és gondolom azok nem is vakítanak jó beállítás mellett), a projektoros L3 meg nincs az engedélyezett listában.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz forceberg #95980 üzenetére
Erre két elméletet hallottam, az egyik hogy a gyártás során egyszerűbb a gépeknek volt felülről rakni, a másik pedig biztonsági okokból adódik, felülről nem tud kiesni adott esetben..
De mivel látva hogy a FL-nél már lehet alapból alulról van (?) illetve pl VAG autókon is alulról van, szerintem nincs nagy kockázata alulról rakni, persze menetrögzítővel, ahogy Rob is írta.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Ez már facelift (PH2) Lag3, 2011 közepe.
A tied is PH2 volt?
Közben látom hogy igen#95964
Kornelius07: Hmm, akkor lehet ezeknek gyárilag már alulról rakták a csavart? Bár én úgy tudtam, hogy minden Lag3-nál felülről van a gyári. Lehetséges, hogy a 2012-es Lageszedhez is hozzányúltak már előtte és azért volt alulról?De akkor a visszajelzéseitek alapján tényleg erről a csavarról van szó az első lengőkar hátsó szilentnél. Igazából csak azért lényeges, hogy akkor mennyi rezsiórára számítsak a cserénél, így akkor hamar meglesz. Meg szeretnék képben lenni az előéletével amennyire lehet és azért fura, mert az előző (2.) tulaj akinel 7 évig volt, felsorolta a cserélt dolgokat egészen aprólékos dolgokig, de a lengőkart nem említette.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #95643 üzenetére
Sziasztok,
Próbáltam nézegetni a lengőkarokat a Lag3-ban, és jól látom, hogy ebben már alulról van berakva a csavar? (Vagyis azt látom, hogy alulról van, de erről a csavarról van szó, ami gyárilag felülről van?)
Pedig elvileg ebben még elvileg a gyári eredeti lengőkarok vannak. De akkor lehet valami más munka miatt útban volt és már kiszedhették?
Na mindegy, egyszerűbb lesz cserélni (ha ez az a csavar).
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #95643 üzenetére
Köszi a részletes választ Neked (és vzsryl-nek)! Így már én is a Meyle HD felé hajlok.
ez a lemfölder honnan jött?
- a laguna 3 fb csoportban keresgettem a releváns posztokat, ott többen is ezt írtákazért drágább mert az a csavarokat is adja,
- A többi lengőkarhoz is indokolt új csavarokat venni vagy csak akkor ha nagyon be vannak rohadva a régiek?kitekerem a csavart felemelem a fejét és nyakban elvágom a picsába. Új csavar be alulról menetrögzítő anya rá és mehet a szekér
- Logikus könnyítés, de nincs ennek valami veszélye? Mondjuk kicsavarodik a csavar? vagy csak akkor ha nagyon szét van rohadva minden? (lelkes laikus vagyok, bocs ha hülyeséget kérdezek )[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
Berakták a benzineshez való rugót a 2.0dci Lageszba (Febi), igazából nincs vele gond (talán kicsit lejjebb van az eleje mint a háta), de közben találtam színazonos gyári rugót, úgyhogy tavasszal megy bele az helyette.
Ha már megint szét lesz kapva, arra gondoltam a lengőkarokat is cseréltetem, mert futómű állításnál gyanakodtak rá, hogy már nem százasok, én meg elég perfekcionista vagyok. (Aztán mehetek újra állításra, de ez egy ilyen dolog).
Viszont olvasgatom, hogy az összes ilyen utángyártott lengőkar max 20-30 ezret bír, kivéve a gyári, mert az elvileg a mai napig fasza. A csavar a dologban, hogy a gyári az Lemförder, a Lemförderre viszont azt írják, hogy ez silányult a legtöbbet az utóbbi években, volt akinek a kerék is kifordult 10k km után. Tehát igazából a Lemförder szarabb már mint a többi. Renault logóval meg mégis jót csinálna még ma is?
Akkor szóba jött a FAG (ami drágább a gyárinál), ami valaki szerint annyira tartós mint anno a gyárban beszerelt gyári, viszont több olyat is olvastam, hogy semmivel se jobb mint a többi jobb utángyártott (trw, meyle).Mi lehet az igazság?
Rob, Te mit tapasztalsz?A bölcsőt egyébként le kell szedni/engedni a cseréhez?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #95424 üzenetére
Köszi!
Ez a színkód azért feladja a leckét nekem.
Akkor ez kék-fehér ami azt jelenti hogy kék-fehér lett volna hozzá a legjobb (ilyen kombót nem is látok a neten).
De berakhatom a csak kéket és a csak fehéret is?
Kicsit mint ha AB vércsoport lenne aki kaphat A-t és B-t is de az AB lenne optimális?Végül igen sima kéknek megfelelőt rendeltünk és annál hozza fel csak a benzineseket meg az 1.5dci-t - de a 2.0 dci-t nem.
A fehérnél már felhozza a 2.0dcit.
Fehér-kéket meg nem találok a neten sehol, bár Renault belsős adatbázisokhoz nem ferek hozzáAhogy nézem könnyebb is a sima kék rugó. - akkor ez lesz a lágyabb is ezek alapján.
Remélem nem törik meg pár hónap alatt az M9R többetsúlya alatt.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz molnarpeter #95416 üzenetére
Így néz ki:
[kép] [kép]
Nem fogtam még ilyet a kezemben, lehet ez normalis?Más: ennek az első rugónak a szín kódja most fehér vagy kék? Melyiket kell nézni? Ez még a gyári rugó alatta.
[kép]
2.0dci-be elvileg nem raktak kéket előre, szerelőismerősöm (aki ugyan renault-t nem szerel - azt mondta kék) és ez alapján rendeltünk. Lehet nem fog belemenni vagy rossz lesz?[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
Tényleg rugótörés volt az a nagy hang, szép darab tört le belőle.
Ma meg is jöttek az alkatrészek
Akkor már cserélek első lengéscsillapítókat és toronycsapágyat+szilenteket is.Az normális ha a ma újonnan érkezett SNR toronycsapágy úgy néz ki mint ha több hónapja használt lenne?
Rugóból sajna utángyártottat tudtam csak szerezni nagy szín kód vadászat után, de kicsit belegondolva a moto dynamicról is időben megjött volna a gyári kb annyiért.
Bár manapság a gyári is hulladék.
- a gyári motortartó bakok pár hónappal csere után megint zajongnak
- a gyári intercooler csövön elég komoly öntési hiba volt[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Köszi mindenkinek.
-
South Velen
addikt
Most reggel megnéztem, szemre egyben vannak a rugók. De elokeritem az endoszkópos kamerát is hátha az többet lát.
Még nem tört alattam rugó, járhat tényleg ilyen pisztolydördülés szerű és intenzitású hanggal?
Elég ijesztő mértékű volt.
Az ip kamera felvette, de a mikrofonja elég szar minőségű (vigyázz, hanghatás!)
[link] -
South Velen
addikt
válasz MasterMark #95319 üzenetére
Ezt a jelenséget mi okozza? Ha ez volt, valamiben tehetett kárt?
Annyi változás van, hogy eddig OMV Maxxmotion-t kapott, most Shell V-Powert. (mintha szarabbul is ment volna mióta shellt kapott).
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Köszi mindkettőtöknek!
Na ma megint meglepett az autó. Indultam el vele, és olyat dördült valami, mint egy pisztolylövés.
Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi lehetett. Azóta mintha kopogna valami elöl, de mást nem veszek észre azóta.
(Lag 3 2.0dci)
Melyik futóműalkatrész okozhat ilyen hangrobbanás szerű hangot? Ráadásul tényleg nem is volt sebesség, akkor indultam el, kb 3 km/h volt.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz molnarpeter #94369 üzenetére
Van hozzá, de rábeszéltek a gyárira aztán nincs kizárva hogy felesleges, és egy ilyen készlet is pont jó lenne... Főleg hogy a gyári bizonyítottan szar de 150-250k km körül szokott megdögleni, az ilyen utólagos megoldások meg passz... Hosszú távokat megyek úgyhogy a nyugalom fontosabb hogy most pár évig tuti rendben legyen.
Mondjuk az sincs kizárva hogy a gyári is még szarabb lett mint az eredetileg gyárban beépített, az összes gyártónál ez a tendencia.. -
South Velen
addikt
válasz zaskar #94368 üzenetére
Biztosan passzolni fog, azzal nem lesz gond.
Lehet annak az egy kollégának valami kidörzsölte, mert ez gumiból van.
Én is gondolkodtam rajta de aztán berendeltem a gyárit azért is mert az másnapra itt van, plusz ha megint 215k km-t kibír akkor végülis nem rossz az. Bár csinálhatnák úgy is hogy ne kelljen hozzányúlni. Mondjuk így jobban kijön a profit hogy egy 150grammos műanyagért elkérnek 60-100 ezreket.
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
Ez az intercooler csövem felső oldali csatlakozása a
motorhoz/turbóhoz.Gondolom nem normális ahogy kinéz, meg hogy tiszta olajsár.
Típushiba, hogy szar ez a cső, ahogy olvastam. Már újan is párádzik némi olaj belőle ahogy olvasta, de azért gondolom nem ennyi
66 ezer-be kerül ami kicsit pofátlan, de gondolom eljött az idő cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz MasterMark #92753 üzenetére
Sajnos nem tudom, azt még az előző tulaj tette bele. Szemre az narancs/piros volt tartályon keresztül.
-
South Velen
addikt
Az normális hogy ilyen színe lesz a mostani csere során beletöltött sárgazöld fagyállónak?
[kép]
Már szinte narancssárga.Előtte narancssárga színű volt benne. Ennyi maradt volna benne a régiből ami most megfesti?
Remélem nem olaj
Ma már alig kellett után tölteni, kezdtem megnyugodni de találtam újabb okot az aggodalomra.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92724 üzenetére
Bő egy litert kellett rátölteni amit tegnap délután meg is tettem.
Megtettem vele 20km-t és utána már melegen is láttam hogy megint fogyott 1 decit. Megvàrtam hogy hűljön, töltöttem rá ekkor màr kb 2 decit mert hidegen ugye lejjebb ment a szint.
Ma megint megtettem vele 20 km-t és megint fogyott 2 decit a szint.
Normális hogy még mindig töltögetni kell?
Már légtelenednie kellett volna ennyi menés után nem? Főleg hogy szlalomozgattam vele hogy segítsem a légtelenedést.Most megint parázok hogy esetleg hengerfej és megy a víz a motorba.
Amikor töltöttem utàna levettem a kupakot is és beindítottam a motort hogy minél kevesebb levegő kerüljön bele. Reméltem hogy végre megnyugodhatok ilyenkorra de nem. Remélem csak tulaggodom ami egyébként jellemző rám.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92720 üzenetére
Nagyon köszi.
Kezdek is megnyugodni csak azt a két másodpercnyi égett szagot nem engedik el a stresszbarázdáim. Ami persze ezer ok lehetett csak ugye pont a termosztát nyitása körül, sajnos nem emlékszem hogy előtte vagy utána.
Akkor a hűtővizet csak simán rátölthetem, semmi járó motoros emelkedőre állós móka nem kell?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz South Velen #92712 üzenetére
Mondjuk 5 km után csak nem lett olyan meleg, hogy egy hengerfej tömítés elégjen, még akkor se ha nem nyitott a termosztát időben.
Meg gondolom akkor a műszerfalon is jelezte volna hogy magasabb a hő és nem állt volna meg középállásban?
Igyekszem nyugtatni magam
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92708 üzenetére
Pedig elég nagy mágusnak tűnt/ hírében áll.
Illetve egyszer kb az első 5 km után kb 2 mp-re égett szagot is éreztem.
Mivel elég sok minden volt cserélve preventiv jelleggel, ekkor még úgy gondoltam akármi is lehet.De most a levegős vízrendszer miatt parázok hogy hengerfej tömítés.
Ugye nem az?
Azóta nem tapasztalatok semmi egyéb gondot.
Indul az autó simán, nem érzek édeskés szagot.
Utántöltést hogy csináljam szakszerűen?
Amúgy mennyibe fáj egy hengerfej tömítés csere 20 dci-n?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok
Tegnap volt hűtővíz cserén a 2.0 dci lag3
Amikor jöttem haza a szerelőtől, egy ideig egyáltalán nem mozdult meg a vízhőfok mutató, aztán egy nagyobb gáz után pár mp alatt felkúszott a normális középállásba. Tehát nem folyamatosan ment fel, hanem egyszercsak hirtelen nullárol középre.
Miért lehetett ez? Még levegős a rendszer?
Aztán a 20 km-es út során maradt középállásban.
Ha levegős lett volna akkor középállástól forróbbat is kellett volna mutatnia ugye?
Remélem mert fosok a hengerfej miatt de csaknem adják ilyen könnyen
Most egyébként úgy látom igényel rátöltést, rátöltés járó motornál kell max szintig emelkedőn felfelé? Ilyenkor is kell légteleníteni a szelepeknél? (Már erre is mondták hogy felesleges és könnyen eltörhetnek ezek a szelepek úgyhogy nem nagyon piszkálgatnám már csak ha muszaj)
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz MasterMark #92375 üzenetére
Fékfolyadék OK, első fékbetét most volt cserélve, hátsónak mintha hangja is lenne, lehet az lesz. Bár most volt hátsó rugó és hátsó gátló cserén, nem említette a szerelő, hogy cserélni kéne.
Laguna 3 Black Editionben van elektronikus kopásjelző (visszajelző) hátul?
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Felvillant a "Check Braking System"
Mégcsak nem is fékezés közben, a pályán 120-nál.
Nem érzek problémát a fékkel.
Mi lehet ez?
Neten is alig találni valamit.
Manuális kézifék van.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz zsola400 #92141 üzenetére
Köszi, néztem ezeket, csak azt írják az élettartam megsínyli az emelt fényerőt (gyakran kell cserélni), meg a projektor/foncsor is hamarabb megég ezektől. De lehet ez lesz vagy a Philips verziója.
#92142
vzsryl: A lámpatest nem matt. A projektorlencse az már nem tűnik túl tisztának, bár lehet az eleve ilyen opálos.
Most csak egy ilyen croppolt képem van kéznél [kép] , de majd befotózom közelről is.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz rob210 #92140 üzenetére
Ezek szerint a Lagesz 3 ph2 canbus-os?
Van normális led bőven, de mind 6000K-s jégfehér.
Nekem meg pont a 4300K kéne, egyébként részben pont amiatt, hogy esőben jobb a melegebb fehér, másrészt hogy ne tűnjön annyira LED-nek.
A lumenetnél van esetleg 2700K-s retrofit (nem olcsón) az meg már túl sárga lenne szerintem.
-
South Velen
addikt
Sziasztok, nem vagyok LED párti de nem a legjobb a Laguna 3 projektoros halogénje és a fényen kívül van egyéb előnye is a lednek, fogyasztás, tartósság.
Viszont nem tennék bele 6000K felett LED-et mert kiszúrja a rendőr és megszexuál.
4000K körüli LED-ből meg kb nincs választék.
Ezt találtam csak: [link]Ez a mondat mit jelent? "Canbus rendszerhez kiegészítő ellenállás vagy adapter szükséges, hogy ne jelezzen hibát."
A többi lednél nem látom ezt a szöveget, a FB fórumban simán csak kicserélik a halogént a ledre és semmi egyéb teendő. Ez vajon más lenne? Az autó elektronikához különösen nem értek.
Szívesebben tennék bele Osramot vagy Philipset ha lenne nekik 4000K körüli led....
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Továbbra is 3-as lagesz (dci 2.0).
Tegnap voltam olajcserén, enyém motorkód alapján 8,2 liter olajat is elnyelne. 814-es viszonylag ritka motorkodos, ebbe kell a legtöbb.Ehhez képest 7 litert tudtak beletölteni és így volt maxon a nívó. Azóta mentem 50 km-t és egy szintet csökkent a szint a palcan.
Az elkövetkező napokban esélyes hogy igényelni fogja még azt az 1 litert vagy nem is tudna belemenni a 8.2 liter? Vagy nem csöpögött ki rendesen a fáradt olaj?[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
Laguna III ph2úgy néz ki stab pálcát kell cserélni. Ez mekkora munka? Valamit olvastam, hogy ha stab szilentet kell cserélni, az bölcső levevős irdatlan szívás történet. Ugye a pálcánál nincs még ilyen?
Meyle HD jó választás?
Illetve a két hátsó gátló is több mint csereérett. Ebből KYB jó?
Esetleg szívesen veszek ajánlásokat hozzáértő futóművesre is Kelet-Pest - Gödöllő, esetleg Nyíregyen.
[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
válasz molnarpeter #91955 üzenetére
Köszi! Némileg megnyugtató. Ebbe a motorba elvileg 8.2 liter a töltet (814-es kódszámú motor.) Ez is kicsit megnyugtat.
Az RN0720-ról tudtam, de azon belül is szeretném a legjobbat adni neki
De akkor ezek szerint nincs nagy különbség a márkák között. Eddigi japán szívókban az Eneos/Motul vált be, de lehet az is csak placebo volt.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Sziasztok!
Mostantól én is csoporttag vagyok egy 3-as Lagesszel, 2.0dci, ph2.Nagyon tetszik eddig..
Ami sajnos későn derült ki számomra, hogy flottás autó volt 150k-ig és kb csak vásárlás után esett le bennem, hogy ez azt jelenti hogy addig 30 ezrenként cseréltek olajat.
Mennyire okozhatott ez kopásokat, valahogy ki lehet deríteni? És mit tudok tenni hogy minél tartósabb legyen azon kívül hogy 10k km-enként cserélek olajat és szűrőket?
A második tulaj már elvileg odafigyelős volt (150-210km ig volt nála, én vagyok a harmadik tulaj).
Illetve melyik a legjobb olaj? Tényleg az elf?
[ Szerkesztve ]