Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
Uj TomTom kártya készítése, ha sérült vagy elveszett a régid:
1. Vegyél egy legalább 8GB-os kártyát.
2. Az üres kártyát tedd be az autó navigációjába.
3. Kapcsold be a navigációt, és várj pár percig.
ha kiirta, hogy végzett, vedd ki a kártyát.
4. Tedd be a kártyát a számítógéped kártyaolvasójába.
5. Indítsd el a TomTom Home programot.
6. Lépj be a TomTom fiókodba. (ha nincs csinálj magadnak)
A fiókhoz hozzákapcsolja az aktuális navigációt.
7. A frissítéseknél letöltheted az új kártyádra, amire jogosult vagy térképből.
programfrissítést, hangokat, ingyenes dolgokat.
8. Ha kész, akkor használhatod máris az új kártyád. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #60698 üzenetére
Köszi az infót, az kép gondolom az alja lebontva és aknából készült?
-
orosziem81
tag
Szia, köszönöm utólag is, hogy megírtad. Több forrásból utánajártam, így anno szépen megvolt a kellő nyomaték + kb 85fok. Ugyan nem szögmérővel, de felrajzoltam hová kell esnie a szögnek miután a nyomatákkulcs lekattant.
A főtengely szíjtárcsa azóta is rendben dolgozik. Belement már több, mint 10 ezer km.
A rajzon jelölt szerszám lényeges ha kényelmes és gyors szerelést akarunk.
Én bedobtam a váltót 6-ba, a kerekek köré éket raktam és úgy leerőszakoltam a régit meg vissza az újat.Próbálkoztunk úgy is, hogy a feleségem tövig nyomta a féket de simán elpörgettem a kereket
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55294 üzenetére
Erre emlékeztem, hogy kicserélted (ezért is kerestem vissza) és nem értem, hogy miért írtam én 44nm meghúzási nyomatékot, nem tudom mit néztem el, Robibá meg alattam szinte ugyanazt a nyomatékot írja (45nm), szóval, sorry, ha esetleg mégis 44nm körül lett meghúzva, ha esetleg lesz időd rá, mindenképp húzz rá a megfelelő nyomatékot.
Tehát a meghúzási nyomatéka az ékszíjtárcsának 50nm, majd erre még 85 fok! +-6fok eltéréssel. Igaz ez nem egy eget verő különbség, de a pontos nyomatékot nem véletlenül találták ki.
De akkor már megkérdezem...a csere óta minden frankó?
A mot 1770 szerszám ezek szerint nem lényeges annyira?mot.1170
-
tipikus
csendes tag
Szép napot és hűvöset!
1 kis tanács nekem is jól jönne...
Adott 2001-es 1.9d R. Kangoo, dobozos, oldalajtóval. Töltés problémám volt (már tavaly is), visszavittem generátorosnak, aki tavaly felújította önelhatározásából, mondván, most aztán évekig nem lesz vele gond. Lett. Ismét javította aranyárban, majd kiderült, az ékszíjtárcsa ment gallyra. Nagy valószínűséggel már tavaly is ezzel volt gond. Szóval elhoztam a javítóból és itthon kiderült, nem működnek az ajtók a riasztó (Amax 2340) távadójával. Pedig 14 éve van nálam az autó, ezalatt 4-5-ször cseréltem benne akkut gond nélkül. Javítós tagad, ő nem csinált semmit. A riasztó kap áramot, a távban jó az elem, még sem találják egymást. Meg van a betanítás menete, arra sem. Mivel eddig távról nyitottuk, zártuk az ajtót, most kulccsal kellene, de a bal első megadta magát, nyitáskor elforog, zárni lehet. Szóval kicsit macerás nyitni és beszállni... A kulcs nyitja még a jobb e. ajtót, a hátsót és a tankot, + indít. Szóval ha zárbetét cserés, az elég gáz...
Riasztós ember azt mondta, amaxot kidobni belőle, új megoldást bele.
És 2 nappal később (hazahozatal után) a generátor menet közben látványosan elfüstölt.... 26 ezerért... (tavaly 36-ba fájt).
Azóta kicsit gyilkos hangulatban vagyok...Szóval a kérdés:
1, mit tehetek az ajtózárral, riasztót vagy csak immós kp. zárat tetessek bele?
2, mit tegyek generátor szerelővel? Elbuktam egy százast miatta, menjek tovább? Ennyi? -
mycso
Topikgazda
válasz
gixxergabi #60694 üzenetére
Köszi, ezt meglesem.
-
gixxergabi
senior tag
Na kipróbáltam betettem egy üres kártyát, dolgozott egy kicsit majd kiíírta hogy a kártya most már készen áll... nem tudtam elolvasni mert gyorsan elvette
Csinált rá 2 könyvtárat, sztem ha ezután te rámásolod az eredetid tartalmát, akkor jónak kell lenni, és lesz helyed is... érdekes nem címkézte meg tomotomdisk-nek -
gixxergabi
senior tag
válasz
gixxergabi #60692 üzenetére
Sima FAT -ra van formázva a gyári, gondolom az újat is erre kell...
-
gixxergabi
senior tag
Hát már nem emlékszem mert komplett új hekkelt carminatot csináltam az új kártyára...
Ez a tomtomhome mindig csinál backupot ha betettem a kártyát, teljesen összekavarta. (rendszerinformáció alatt ki lehet olvasni device id-t, vagy sd card id-t ha esetleg az kell a "klónozáshoz")
ttgo.bif szerkesztés bele írni a device id-t meg metainfo.txt, 2 napom ráment mire megértettem, külföldi fórum olvasgatás...az új térképet rámásolni, aktiválni már "gyerekjáték" ha már a metakódot is kiadják hozzá.
Simán rámásolni próbáltad? Elvileg ha beleteszed a kocsiba az üres kártyát akkor ír rá valamit... ha utána rámásolod az eredeti tartalmát? nézd meg hogy tomtomdisk-nek legyen címkézve...
Csak ne hagyd veszni, ha már megvetted... -
Xantomas
őstag
válasz
norbert1998 #60689 üzenetére
Nem olyan diesel hiszti van mint a németeknél, de azért itthon is érezni. Akik megtehetik, vagy tudatosak, azok benzinre, vagy elektromosra váltanak, ha autóváltásról van szó. Nem fogja a dieselt keresni, még akkor sem, ha addig azt használta, mert attól fél, hogy nem fogja tudni eladni, vagy csak nyomott áron, vagy az eurotax árak behorpadása miatt káresetkor sem fizet annyit a biztosító. Persze ez a worst case, de már most is látszódik a használt diesel árakon, hogy csökkennek.
Én már konkrétan úgy vettem autót, hogy tőlem már bontóba megy, vagy villanyossá lesz alakítva.Jah, az 1.9 dci jó konstrukció, de ebben Robra kell hallgatni. Kicsit drága, ha cserélni kell a kopó dolgokat, mint kuplung + kettős tömegű lendkerék kiviteltől függően, de volt 20 éve kiforrni magát az F9Q motoroknak. Minden tankoláskor félre kell tenni azt a pár ezer Ft-ot, ami a difi fogyasztásban egy benzineshez képest, és akkor nem fog fájni semmilyen karbantartás.
Az 1.5 sem para, ha minden időben cserélve van, és a főtengely + hajtókar csapágy cserére úgy néz az ember mint plusz feladat a 2. vezérlés csere, vagy 200E km környékén. -
mycso
Topikgazda
válasz
gixxergabi #60683 üzenetére
Nagyobb kártyára hogy???
Az eredeti kártyát rá kell klónozni a nagyobbra, vagy hogy fogja a navi elfogadni a másik kártyát?
Én megvettem a gyári eu frissítést, de nekem sem fér el a gyári 2GB kártyára.....
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Xantomas #60677 üzenetére
Szerintem ebből a dízelhisztiből Magyarországon még jó ideig nem lesz semmi. Ez nem az az ország, ahol az autók átlag életkora 5 év, és akkor 2.5 év múlva a teljes autópark legalább fele cuki kis benzines lesz. Nem. Itt még IFA-val meg millió kilóméteres Transitokkal fuvaroznak a cégek is, és amíg ők nem váltanak benzinre, addig nem fogják tudni elérni a dízelek kizárását.
No, ez csak az én véleményem és jövendölésem.Szóval akkor az 1.9 dCi sem egy elrontott kontsrukció, nem az a fajta, amely sorozatos betegségektől küzd, hasonló az 1.5-höz, ha jól sejtem.
-
Xantomas
őstag
Én úgy tudom nincs, és nem is lesz.
Ahogy egy ex Nokias ismerosem meselte: A navteq már rég szég lett szabdalva. Ami ezért a részért felel az a Here-nel van, ami pedig a német autogyartok vegyesvállalatáé, ők meg minden régi, ill. legacy platformot szanáltattak, köztük az os-9 eseket is, amit a VDO, Pioneer, meg kb mindenki használt. Bár ebben a Nokia töketlenkedése ugyanannyira benne van.
Anno ezért is lett TomTom. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gixxergabi #60683 üzenetére
De hiába megyek be, ha 2013-as évvel leálltak a frissítéssel, pedig megvenném, de ott vége a történetnek.
-
gixxergabi
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz
Assasin_ #60675 üzenetére
Nézd meg a csomagtérben a vevő elektronikét, higy bem az kapott-e vizet.
Illetve biztosítékok ekkenőrzlse.
Valamint az első az legyen, higy réteszed a füled a zérra és rányitsz párszor, ha semmi akkor a fent említett hibák valamelyike.
Ha van hang akkor valóban mechanikus hiba, a zér esett szét.
A hátsó üléssort eldöntve az utastérből jutsz be a csomiba. Onnan meg tudod már nyitni. -
rob210
Topikgazda
válasz
Smith Ügynök #60673 üzenetére
Olyannyira, hogy nekem is ilyen van a kocsimban.
Ugyanis a clio megane rudazatos váltói mind ebben a hibában szenvednek.
25 perc volt kicserélni a régi olaj amúgy is csereérett volt már nekem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gixxergabi #60652 üzenetére
Na most akkor mi van? Nincs frissítés?
-
Xantomas
őstag
válasz
norbert1998 #60674 üzenetére
Mindegyik annyira jó, amennyire figyeltek rá.
Olvass, keresgélj vissza, nagyon sok tapasztalat van mar leirva a topicban.
Konstans 20-25 km-es távokra inkább benzinest. Egy gázolajosnak az pont a határ, mire a motor minden porcikája átmelegszik, pláne télen. A motornak sem tesz jót, a környezetnek sem.Jo az 1.9 dci de bele kell kalkulalni, hogy pár év mulva nem fogod tudni eladni reális értékén az ellenkampány miatt, vedd a képletbe, hogy lehet te bontod el.
A megane 2 cc sofőrrel 1.5 tonnáját országúton 4.2-6.0 l-es átlaggal viszi, pályán 5.0-7.0 között, attól függően, hogy mennyire tapossák az anyós ülésen a féket, és mennyire kell sietni. -
Assasin_
aktív tag
Sziasztok!
Ugyan ritkán írok ide, de folyamatosan követem a topicot. Most nekem is néhány tanácsra vagy információra lenne szükségem, ugyanis az történt hogy ma autó mosás után nem nyílt a csomagtér ajtó, és azóta is tartja ezt az állapotot. Az alany egy 3-mas megane, ferdehátú.
Tippek ötletek a megoldásra ?
Előre is köszi.
Üdv
-
norbert1998
nagyúr
Üdv!
Egy 5 ajtós, 2-es Laguna vásárlásáon gondolkozom. Havi 600-700 km-re melyik érné meg jobban, ha ez országúton van és 20-25 km-es távokon? Tudom, a dízel kevesebbet fogyaszt, a benzin viszont nem olyan kényes téma használtan sem. 1.9 dCi 120 ló és 1.8 16v 120 ló között gondolkodom. Esetleg az 1.6-os 107 lóval is átfut az agyamon, de félek az túl lomha az 1300 kilóhoz. Egy 1.2-es 82 lovas Bravo-t váltana, ami 1010 kg.
Emellé jön, hogy koromból kifolyólag a dízelre 86, az 1.8-asra 73, az 1.6-osra 65 ezer lenne a kötelező évente (a bravo-ra 56).
Fogyasztásilag a bravo 5.5, az 1.8-asra 7.5-el kalkuláltam míg a dízelre szintén 5.5-el.Mennyire jó vagy rossz motor ez az 1.9 dCi? Felejtős ez már ahasznált piacon?
Egy 1.5 dCi van a családban, azzal nagyon elégedettek vagyunk, de egy kis 2004-es talicskát húz csak. 220e km, bontatlan motortér (na jó, főtengely jeladó volt cserélve egyszer, feleslegesen, emrt a belépő levegő hőmérséklet szenzor volt a rossz) -
-
todato
újonc
válasz
LamerGyuri #60659 üzenetére
Bocs, nem akartalak "megírkálgatni"
rob210 el is vette a kedvem
úgy néz ki, megy a donor átpakolás
-
Xantomas
őstag
Egy valamit nem értek. Hova menne a 2 DIN-es rádió?
Miért nem R link-ben gondolkodsz? L3 ph2 volt azzal is szerelve, Android auto kis hákolással bekapcsolható, onnan meg kb a telefon határozza meg hogy mennyire okos a fejegység, és a térkép mennyire friss.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #60661 üzenetére
Nehéz megtalálni nem nevetlek ki.
Keresd csak tovább meglesz az. -
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #60659 üzenetére
Elég volt ennyi az elrettentéshez
De valóban nem éri meg, nekiállni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #60663 üzenetére
Az, kerüld is el, mert anyázni fogsz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a felüljárólassan féléve nem tud elkészülni, jelenleg csak az egyik oldal kész azon mennek az autók szinte mindig dugóban araszolva emiatt, a másik oldalt nem olyan régen kezdték, egyelőre fel van marva...
Menjetek át rajta a kereszteződés előtt, 200 méterre vannak a felújítási munkálatok és innen indul.
Valaki egyszer magyarázza el, hogy milyen szar technikával dolgoznak, ami ennyire lassú? Jah, hogy a pénz (is) van ellopva azért olyan tetű lassú....szerk:
Valamiért teljesen máshova rak ki a gugli...
Pedig onnan van kijelölve. Sorry...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Xantomas #60657 üzenetére
Nekem még a CD-és, ezért is írtam, hogy annak a támogatottsága, én úgy tudom, hogy...vagyis 2013 évben volt az utolsó frissítés.
Én, amikor megvettem az autót, akkor még ezt lehetett rendelni bele. Jah, az ALDI-s pelenka nagyon durva cucc, konkrétan még a festéket is megoldja, ha erősen rányomod, tehát ezzel nagyon vigyázni, pl bogarak leszedése az elejéről pillanatok alatt megvan, de ne erősen...nem is értem, hogy ezzel, hogy lehet egy baba popsiját törölgetni, de szerintem sehogy. Takarításra, ülés, motor kutyafüle az egyik legjobb cucc.Tehát, szép óvatosan le lehet vele szedni azt a bevonatot és szebb lesz, mint új korában.
Egyszer beraktam ide egy linket, hogy mire szeretném cserélni, ha úgy döntök, mert ez már egy elavult retro valami...Magyarországra simán frankó még, hiszen itt alig változik valami. De a kesztyűtartóban, bizony ott a 10 coll-os ipad, mert amíg itt egy tetves felújítással elbaxakodnak egy nyár alatt (pl pécsi 1km felüljáró év eleje óta még mindig nincs kész!), addig a németeknél megépül 50-150km autópálya, vagy több.
szerk:
Ez volt az, ami elméletileg úgy működik, hogy minden vezérelhető kormányról, mint ahogy eddig is a gyári cucc.
-
Xantomas
őstag
-
Josi
aktív tag
válasz
gixxergabi #60652 üzenetére
Ha megveszed az éves frissítést, akkor igen.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #60653 üzenetére
Egyébként még mindig nem tudtam megnézetni a gépet. Egyszerűen nem találok szerelőt, hosszabb útra meg még mindig nem tudok menni vele sajnos. Azóta még egy műtétem volt. Igaz, ezek ambuláns beavatkozások, de akkor sem tudok sokáig egy helyben ülni, állni. Emiatt aztán még mindig "morog" az autó, de tegnap és ez már a sokadik, hogy rögtön azt mondták a szíj körül kell keresni a problémát.
Egy "amatőr", meg is hallgatta, azt mondja ékszíjtárcsa egy picit ki is leng és ez már csinálhat olyat, hogy bizonyos fordulaton beremegteti és morgóssá teszi az autót. Szóval, olyan néha, mint amikor "nyolcas" van a bicaj kerékben, na nem olyan durván, de megfigyelhető.Tegnap azért megküldtem 230-cal, kb 2 kilométeren, hogy érezze nincs elhanyagolva
, remélem nem lesz drága mulatság belőle...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gixxergabi #60652 üzenetére
Hát ez még a CD-és változat. Arra az utolsó az 2013.
Ne idegelj, hogy van újabb? Leborulok, akkor a rönó lábai elé! -
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #60648 üzenetére
Kezd a kapcsolónál ami a csomagtérajtóban van. Egy egyszerű nyomógomb, lehet csak el van oxidálva.
Ha átvezető kábel akkor azt egyesével ki kell mérni.
Több órás meló, ha nem csak egy szál van elszakadva. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Xantomas #60650 üzenetére
Arra bevonatra gondolsz, ami nála lekopóban van? Az nekem is ilyen volt/lett. Emiatt én aztán nem szedtem ki. ALDI bébi pelenkával szépen le lehet szedni azt gagyiságot róla. Persze nem erővel, de egy félóra alatt teljesen frankón lejön. Mint látszik nálam is teljesen szép a kijelző...
Bár ezt a részét még lehet, hogy kicserélem egyszer, ezt meg elhajítom a francba. A 2013-as utolsó frissítéssel a renault szépen elmehet a k anyucikájába!
És azt is képes több száz eurós áron adni. Én általában mindent megszoktam venni, de ennél az első volt, hogy lewarezoltam a francba egy elavult térképet, aminek az értéke pontosan 0! De csak áruljátok b...tok meg. Idióta banda...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Sorozatok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Háztartási gépek
- A kereskedőknek elege van a Visa és a Mastercard díjaiból
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB CM CMP 510 Corsair 650W
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest