Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58524 üzenetére
Váltó függő jb1 vagy jb3 esetén elf nfj 3.4liter 75w80 as.
De megnyugtatlak a hang nem fog megszűnni.
Igen a difiből jön. Amig nem zörög sűvit addig használd, aztán csere. Nekem megvétel ota ilyen, ismerősnek is 410ezernél cserélt váltót, amibe ő tett bele 213ezret, ezzel a hanggal és akkor se a difi miatt cserélte.Renault power
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58531 üzenetére
Sok helyen olvasni, hogy felesleges a sima átlagos autóba prémium, 98-as meg 100-as benzint tankolni, de az én véleményem az, hogy néha azért nem árt a minőségi benzinből egy teletank.
Ahogy le is írtad a prémium benzinben több adalékanyag van amely jótékony hatással van/lehet sok mindenre (szelepek, injector stb.) és ha jól tudom az alapanyag benzin sem azonos pár kút társaságnál (sima vs. prémium). -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58574 üzenetére
Jah, én is téged , és most, hogy mindenki szeret mindenkit, árulja el valaki legyen szíves, hogy a laguna3 ph1 lámpáját simán lehet cserélni ph2-re? Bár nem létfontosságú csak kaptam egy párra ajánlatot, mindössze 35 ezerért és full originált...Ahogy az árakat láttam, 35e-ért még darabját sem lehet megvenni.
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58576 üzenetére
Francia autót biztos csak nyugodt embernek szabad venni, de nem bölcs... A tulajdonos lelkét meg tuti átjárja néha valami, de elég egyedi személyiség, akinek ez a nirvána...
A termosztátot meg semmiképp se szabad gyáritól eltérő értékűre cserélni. A motorok maghőmérsékletét jóideje ott próbálják tartani, a hűtővíz ne forrjon fel, meg épp ne égjen meg az olaj. Ennek érdekében vetik be a túlnyomást is a hűtőrrendszerben, kitolják a forráspontot. Ez a jobb hatásfokú égéshez kell. Ha alacsonyabb a hőfok a kelleténél, romlik a hatásfok is, meg a kopások is nőnek ahogy már említésre került.
Ettől persze lehet rossz a termosztát, de azt max sejteni lehet a hőfokmérőből, a diagnosztika ami segít, ott pontosan ki lehet olvasni a vízhőfok értékeket, nyomon lehet követni egész jól a termosztát működését is.
Ingázó hőfokmérőnek nagyon sok oka lehet, csak egyik utolsó a hengerfejes motor. Viszont akkor igencsak szokta legalább színezni a hűtőfolyadékot. Első körben én a jelenség alapján azt nézném meg, nincs-e eltömődve a hűtő, hajlamosak rá sajnos a szorosan egymásra pakolt víz-klíma stb hűtők között a szemét felgyülemleni, kisebb sebességnél ilyenkor a vízhőfok magasabb lehet, a klíma gyenge hatása árulkodó jel lehet.
De lehet akár egyszerűen a műszercsoportot kell kalibrálni. Vagy ezer dolog.Prémium üzemanyagot megint motorja válogatja. Vannak olyan konstrukciós motorok, amelyek olyan jól sikerültek, normál üzemanyaggal nem is képesek működni tartósan hiba nélkül (pl ecotec 1,6); vannak, amelyek fel lettek erre készítve, felismerik a jobb üzemanyagot, és akár lehetnek kicsit erősebbek ilyennel, de ezek többnyire nem alapmotorok alapmodellekben.
A másik ami főleg a modernebb nagynyomású dízelekre jellemző, új korukban szinte semmit nem profitálnak a prémium üzemanyagból, viszont ahogy öregszik a rendszer, pontatlanabb a befecskendezés, rosszabbul porlaszt a fűvóka stb, egy jobb üzemanyaggal szinte megtáltosodnak, de ilyenkor is csak újkori formájukat hozzák, bármit is érez a tulaj..
Persze ha a motorvezérlő nem a gyári paramétereket tartalmazza, megint felülírhatja az egészet. Lehetnek simán olyan üzem/tehelésállapotok, ahol egy jobban adalékolt üzemanyag tud megfelelően működni. -
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58579 üzenetére
Az a K4J amit említesz pont nagyon nem a kedvencem. Volt Megane-om (1ph2) azzal az 1,4 16V-vel, de számomra a rosszul hangolt motor szinonimája mai napig. És itt nem a Sagem gyújtótrafókra gondolok.
Nemigen bírom a WV motorokat, de még -ha már korabelit keresünk- egy octáviába bújtatott 1,4L16V is jobb volt nála 75 lóval alapmotornak. Kiadja a 95/98 lovat, nagyon felső tartományra lett hangolva, ott meg zabál. Szörnyű hangja van a hátranéző leömlő miatt, alsó tartományban talán a 4-1 kipufogó miatt döglődik. Emellett 6k rpm után meghal.
Ha beleülsz egy szintén 1,4 almerába, ott a 90 ló teljesen másképp szól. Az a GA14 motor 1400-nél átlépi a 100Nm-t, és 7200-ig vígan elforog. Ok, az még lazább környezetvédelmi előírásra készült, de a motor nyakára tolt katalizátorral is megoldották a 4-2-1 köbölt leömlőt, ami pl sokat tud segíteni egy kicsi szívónak.De ahogy írod az 1,6-osok tök más. Szinte minden gyártó a plusz lökettérfogatot alsó tartomány javítására használta. A K4M-el totál más vezetni emiatt ugyanazt, meg többet sem igazán esznek.
De próbáld nyugodtan a drágább benzint vele, ártani nem fog. De csodát tenni sem.
(#58581) Dorothy
Ha az 1,6Si-re gondolsz, azt ne keverd hozzájuk. Egy tök más korszak teljesen másra épült motorja. kifejezetten sportos motor, kb a Clio3 RS-hez mérhetnéd, mire is készült.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz #47205632 #58581 üzenetére
sőt az 1,6 8 szelepes kőkori opel motor csak 75 lovas volt! De mint írtam is az 1,4twinport ecotec sem változó szelepvezérlésű és 90 lovat tud(megjegyzem, hogy városban még fürgének is mondható)! Itt ha a régmúltat kell összehasonlítani, akkor volt az opelnek 1,4-esben 60, 82 le motorja, abban az időben voklt az 1,6-os 75 és 101lovas(16V). A modernebb twinport technika az 1,4 90 ló, az 1,6 105 lovas, a váltózó szelepvezérésű 1,6-os 116 lovas, csak úgy mint a most még futó 1,4 szívó a maga 101 lovával!
Tehát ha korszakra akarjuk bontani, akkor 1,4-es fronton renault vs opel az 95le/90le, 1,6-os fronton 113le/116le! Tehát forma-forma, ha a technológiákat helyezzük egymás mellé! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58587 üzenetére
Nekem, mint olvashattad nincs gondom egyik autómmal sem. Laguna 3 szinte tökéletes állapotban van, sőt nem így nézett ki, mikor kihoztam a szalonból, mitóta a kerámia is rákerült...
A feleségem meg használja talisman-t, aki egyébként a világ egyik legrendesebb anyukája és felesége, de sajnos olyan "kiszabott" hülye a vezetéshez : / meg minden ami autóval kapcsolatos az egyszerű kapcsolóig beleértve, hogy arra szó nincs, ezt már leírtam, nem is ragozom tovább.
Ha lejár a garancia a talisman-ról, rögtön eladom és az Isten mentse meg, aki azt megveszi! Bár azt is írtam, hogy az 1.6-os 160 lovas dízel, ami benne van, full hülyéknek készülhetett, mert ha van benne olaj, meg víz, kimegy a világból. Lényegében a kötelező szervizen kívül semmire nem költöttünk (költöttem) arra az autóra.
Tehát nekem lényegében nagyon jó tapasztalatai vannak a Renault-val.
------------------Viszont most néztem ezt a hirdetést...Kitünő állapot meg minden
képről úgyis néz ki, de a kép az semmit nem jelent, a valóság mindig más, csak éppen negatív irányban.
Szóval a leírásban:
250 ezer van benne, de 215-nél kéttömegűt cseréltetett! Miért is? Nálam a duplája van benne, és bár megvettem, de lebeszéltek róla, hogy minek, ha nincs baja, ezért felkerült a polcra.
Itt most vagy a vezetési stílus, ami miatt cserélni kellett, vagy a km rendesen vissza van tekerve, esetleg mind a kettő. Ahol kihangsúlyozzák, hogy nincs tekergetve, az már gyanús...Azt írja főleg autópályán futott! Aha, biztos nem kamu, ha valahol, hát ott még annyira sincs igénybe véve a kuplung és a kéttömegű, hogy cserélni kelljen! Ha ezeket cserélni kellett, akkor ezt főleg városban használták és egy hülye vezette, vagy összekontározták az egészet egy autóvá.
A paraszt beveszi, húha kitűnő állapot, nem olyan rég ráköltöttek vagy fél milliót kell neki. Aztán utána meg rájön, hogy kontár által összetákolt szart vett és a világba ordítja, hogy a laguna 3 egy fos. És az mindig jobban terjed, mint a jó.A legtöbb laguna tulajdonos széjjelb...a adja el az autóját. Kontár munka hegyeket lehet felfedezni sok modellen, mert azt fent is kellene tudni tartani, de az meg nem igazán megy már egyeseknek, ezért a "filléres" megoldásokat keresik. Én néha csak ámulok, micsoda hibákat írnak le gyakran a Laguna3 fórumban, amivel én soha a büdös életben nem találkoztam. A legtöbb pénzt üzemanyagra és olajra költöttem.
1 évente futómű felújítás és gumicsere játszik nálam, lényegében ennyi. Bár lehet, hogy a klímáját most meg kell nézetnem, mintha egy kicsit gyéren adta volna a legutóbb, vagy a tkm tudja, de lehet csak bebeszéltem magamnak, mert kint áll a napon az autó és volt bent vagy 70 fok, kellett neki 25 km, mire úgy éreztem, hogy most kezdhetem visszavenni a hőfokot, mert egyre elviselhetetlenül nyomja a hideget. A fene tudja, hogy tényleg ennyire át volt forrósodva rendszer. Bár Bóly és Pécs között az autópályán ez a 25 km nálam nincs negyedóra sem. Bár erről a kontár munkákról, Robibámester biztos regényeket tudna írni.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58589 üzenetére
2mm váll nem kicsi már egy tárcsán. Főleg ha kívül ennyit látsz, belül még több van.
Ha nem fékezel, meg nem húzod be a kézit, az nem tud beragadni. Vagy mindig beleér, csak nem veszed észre. Nem melegszik menet közben?
Dobra nem jellemző, tárcsa szokott több állás után súrlódni esetleg kis felületi rozsda miatt.
Leszedheted, de lehet egy szerelővel jobban járnál. Lehet nem ártana ránézni, kitakarítani legalább. A dob válla is tud szívatni, ha túl nagy.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58592 üzenetére
Na igen, ez biztos állt a télen, mielőtt megvetted. Meg frankó tükrös.
De ez az első fék nem? Megane I-ben ha jól rémlik a kombi is dob hátul.. De lehet tévedek.Na mind1, ebbe én nem szólnék bele. Én ilyen fékkel nem járnék, de én évente 25 ezret legalább elmegyek, nem is túl lassan. Majd látod, bekopik vagy lecseréled.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58594 üzenetére
Mondom, ebbe nem szólnék bele. Nekem az ilyen tárcsa kuka. Egyszer egy galanton ami jóadagot állt, egy tempósabb menetnél kettévált alattam az első tárcsa. Rozsdás volt nagyon belül: A hőt se tudta gondolom úgy leadni, meg el is lehetett vékonyodva az anyag. A fék nem játék. Az a 3000km alatt is meg kell állj. Tőlem biztos ne várj nyugtató szavakat, jó még az a fék.. Sajnos az autó ilyen, rengeteg költség annak is, aki keveset jár vele.
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58599 üzenetére
Az 1,4-es gyári mérete 175/65R14. 1,6-tól (vagy csak 1,9dti?) volt 185/60R15 mérettel, clip-en ha jól emlékszem át is lehetett írni, milyen méretű kerék van rajta, Rob majd javíts ki, ha tévedek.
Amit írsz, az majdnem váltómérete utóbbinak, de át kellene írni az értéke a befecskendezőn, jól mérjen az óra. Viszont az amúgy sem acélos 1,4-es nem biztos annyira örülne neki.A dobféket lehet elég szétszedni, kipucolni. Azok olyan 200-at elmennek.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58603 üzenetére
Ami most van, az is rossz méret, ne ahhoz számolj.
Mivel szerelik 185/60R15-tel, biztos elfér amit írsz, meg a futóműnek se lesz baja vele.
Az, hogy magasabb a profilja talán nem sokat zavar majd, elvégre kicsit szélesebb is. Az úthibákat biztos jobban nyeli.
Viszont az órád ott már többet csal, de nem vagyok biztos, nem szólhat bele másba is. Bár ESP abban még biztos nincs, de pl ABS igen. Az meg jó ha tudja, mennyivel megy pontosan az autó. -
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58603 üzenetére
Na akkor a gumi mehet a 14 es felnire.
Az ABE féktárcsát viszont bazi gyorsan felejtsd el.
Ne akarj megölni senkit még ha csak rövideket mész akkor se! Az nem féktárcsa hanem felszolgálótálca.
Egyszer szereltem be valakinek, de akkor is könyörögtem ne tegyük be. De neki abhaverja megmondta, hogy ez jó lesz.
7es uton 90 ről nem fogta meg a kocsit.
190ezer kett a bűntetőpénz a haver zseniális tanácsa miatt.Párszor már leírtam a fék nem játék.
Ha jót akarsz: ATE, Zimmermann, TRW.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58611 üzenetére
Apollo 4g 4 season
4 évszakos ár érték bajnok, nekem a nokianok után került fel és nem csalódtam benne, a vizes tapadása talán még jobb is kicsivel mint a nokiannak.
Az oldaltartása nem olyan , de a nokian XLes volt, tehát nem egy kategória.CSak ajánlani tudom, de ha a felsoroltak játszanak akkor azok közül a kumho.
Barumot én babakocsira se raknék föl, de ez az én véleményem, majd a gumimágusok megmondják.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58585 üzenetére
Nekem is volt ugyan ilyen 1.4 16v motorral szerelt Megane 1-esem és csak alátámasztani tudom amit írsz.
A 95LE az csak pörgetve jön meg, alacsony fordulaton nagyon lusta szegény, 1-es sebességben az csak a bódét mozdítja meg, 2-esben felébred, az 1.6-os jóval harapósabb motor.Viszont ha az ember megismeri a motor karakterisztikáját (kötelező kinyomni a szemét), akkor teljesen elég majnem mindenre. Tartós 140-es autópálya tempó simán tartható vele, többször megjártam vele Horvátországot... csak ügye ilyenkor elég hangos a motor.
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58624 üzenetére
Elôzéseknél én csakis 3-asba váltottam mindig, rögtön kinyomtam a szemét (üveg hang) és csak az elôzés után 4-esbe.
Ez nálam mindig bevált, rögtön megjött mind a 95 paci.
Emlékeim szerint a 100-as tempó esetén még finom volt a hangja, de itt lehet az olaj típusa is befoltásolhatja... de 110 felett már ordított.[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz #47205632 #58659 üzenetére
3 van.
A kutyacsont csere az osszel egy idore megoldotta ezt nekem de ujra elojott.
Itteni javaslatra vettem egy hutchinson nevu markat sajna ugyanugy csinalja ugyhogy nem ettol.
Szerelom szerint a motortarto nevezetu bak lesz lehet a ludas. A harmadik valtortarto nevre hallgat.
Javítsátok ki ha hülyeséget mondok.Erdekes dolgokat irsz a motorkarakterisztikarol. Nekem is nehez volt atszokni ra hogy indulaskor meg alacsony sebessegben nagyobb gáz kell, kulonben fulladozik valoban. Bár a fojtoszelep tisztitasa sokat segitett nekem.
Hat ez ilyen mar elfogadtam.Tényleg a fojtoszelepet milyen gyakran kell tisztitani?
Rob210 Isten éltessen!
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
PeterPH
senior tag
válasz #47205632 #58688 üzenetére
Nem kell ehhez Euro 7. A 2017. szeptember elsejétől típusbizonyítványt szerző autókra már az Euro 6c érvényes, aminek a teljesítéséhez gyakorlatilag OPF (Otto-Partikelfilter) szükséges. 2018. szeptember elsejétől már a régebbi típusengedélyeseket is csak ennek megfelelően lehet forgalomba helyezni.
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58750 üzenetére
A szintező a hűtő felöl van a váltó elején alul.
Egy műanyag vagy fehér vagy fekete színű pillangó csavart keress.
A leeresztőt meg fogod ismerni ugyan olyan mint az olaj leeresztő, azaz négyszögkulcs kell hozzá, csak az egyik 10 es a másik 8 as.
Értelemszerűen ami nem az olajdekniben van azt csavard ki.Pasztát pedig ne tegyél alá, mert aki utánad ki akarja majd szedni a csavart mindennek el fog mondani csak épeszűnek nem.
Roppantó gyűrűt tessék venni 56.- darabja.Hűtőközeg cserénél, pedig a radiátor alsó csövét veszed le, majd a termosztátot ki kell szerelni, különben nem jön ki az összes víz a büdös életbe sehogy.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58785 üzenetére
Ehhez is van szerelési könyv, csak angol, meg szlovák.
A roppantó gyűrű nem méretre megy bemész az autósboltba elmondod mihez kell adnak, vagy webshopban megrendeled.
Az istenkirály mann filtert meg hagyjuk nekem a purflux és a filtron vált be, ellenben a mannfilterrel.
Méret meg ezekhez sem kell motorkód alapján vesszük az ilyesmit, mert akkor biztos azt kapod ami kell.Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz #47205632 #58793 üzenetére
Egyébként az ilyen 2-3 ezer Ft-os ócska kerékfújókkal is vigyázni kell, főnököm vett hármat is, mert hamar szétmegy a ravasz része és elereszti a levegőt. És mindegyik mást mutat, simán van közöttük 0.2 baros eltérés is.
A pici szivargyújtós kompresszorokról ne is beszéljünk amit vettem az 0.8 barral félremér.
Úgyhogy bevásároltam egy pici digitális nyomásmérőt, felfújom a kereket aztán visszaeresztem azzal értékre. Ez így talán pontos.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #47205632 #58818 üzenetére
Lehetni lehet, de ez idő alat nem lesz rendes féked. Cserélde az egészet egyszerre, összekopik, utána sokáig gond mentes és erős a fék.
Sokan fékezni sem tudnak, simogatják, pátyolgatják a pedált. hosszú lejtőn folyamatosan enyhén fékeznek, stb.. ezek mind többet ártanak a féknek, mint használnak. túlmelegszik, nem kopik össze rendesen, nem húzza le róla eső után a rozsdát, idő előtt kell cserélni, amiatt, mert lerohad a fék az autóról, pedig ha rendesen lenne fékezve, akkor többet bírna és komolyabb lenne a fékhatás is.
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58821 üzenetére
Most tényleg nem bántás, de látszik nem értesz nagyon hozzá.
Miért nem viszed el szakemberhez? A fék nem játék, nem interneten összeszedett információkból kell otthon buherálni. Magadnak is, és másoknak is árthatsz vele.
Egy tárcsát érdemes-e/szabad-e szabályozni eldönteni felelősség, amihez nem árt tapasztalat. Ezt nem a fórumban tudod megkapni, nem tudja senki innen megnézni azt a tárcsát. A határértéken van az egy dolog, lehet lemarva már kevés. Lehet el van vetemedve, ami miatt már szabályozni se lehet. Lehet az egész meg van égve, akkor megint kuka.
Én azt látom, itt keresed az igazolást, hogy jó az még folyamatosan. Ha 1 valaki rámondja jó az még, utána egy nagyobb fékezésnél elpattan mit csinálsz? Kihez fordulsz?
Tök mind1, mit gondolsz most te hogy vezetsz, mennyivel jársz, egy féknek az autót bármilyen körülmények között meg kell tudnia állítani. Olyankor is, amire most nem gondolsz. Most összetákolod, aztán gondolsz egyet leszaladsz nyáron a családdal a tengerpartra, majd autópályán kell fékezni egy meredeket 40 fokban, lejtőn, megpakolva. Na egy elvékonyodott rozsdás tárcsa olyankor nem fogja kímélni a családodat.
Remélem nem veszed kioktatásnak, meg a többiek se -
rob210
Topikgazda
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58736 üzenetére
Legjobban azt díjazza, mind a dízel mind a benzines...
Legközelebb írd oda, hogy magánvélemény , mert ezt egyik sem díjazza, de hogy az enyémmel nem járok így az biztos hétszentség! A meg kell hajtani, az pontosan az, hogy megvan hajtva, nem egy bizonyos fordulaton gyilkolom. AZ én autómban sem lenne 500 ezer felett és brutális kondiban, ha ezt csináltam volna....
-
orosziem81
tag
válasz #47205632 #58877 üzenetére
Tudod amikor mindenki azt mondja körülöttem, hogy 200 felett már húú de oda kell figyelni, 300-nál többet járt autók meg csak a roncstelep felé mennek akkor ez válik számomra elfogadottá. Ettől eltérő tapasztalatok csak itt a fórumban vannak alig 1-2 embertől, így a többség hat rám is.
-
LamerGyuri
senior tag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58889 üzenetére
Ha kigyullad a lámpa és utána még elmész 40-50 km-ert az már eléggé a porszáraz tank kategória lesz, de én nem játszanék erre a szinte teljes kiürülésre, mert a végén még sikerül felszedned valami szutykot. Tankold meg/tele"oszt jó van". A különbséget hamar érezni "illene", egy 20-30km után már.
-
UHHH
senior tag
válasz #47205632 #58889 üzenetére
Dízelt állítólag amikor a negyedénél van a tank, akkor illik tankolni, de a benzinest se hagyd teljesen kiürülni.
Ha már világít, hogy tankolj, akkor hajrá.
Én OMV-nél tankoltam eddig MaxxMotion 100plus-t, de nem tetszett nagyon, most MOL EVO 100 BENZIN PLUS-t tolok. Mivel nem járok sokat, mindig prémiumot tolok bele. Előző tulaj vpower-rel etette.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest