- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
Kedves Fórumtársak!
Van egy 2020-as Dacia Lodgy 1.5dci motorral (pontos típus most nincs meg). Az a probléma, hogy a hűtővíz el-el fogyogat. Épp annyira, hogy kb 10ezer km alatt a minimum szint alá kerül közép állásról.
Van-e esetleg valakinek tapasztalata ilyenről? Az autó még garanciás, kell-e a szervízhez rohanni észvesztve?
Köszönöm lőre is.
-
orosziem81
tag
Robi!
Ez a "testhiba" a twingó indexénél hol keresendő?
-
orosziem81
tag
Talalkozott mar valaki olyan hibaval, hogy Twingo index 1x mukodik 1x nem?
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
utólagosan is BÚÉK a kedves topic társaknak!
Én most elköszönök, kilépek a Renault tulajok köréből. A ronccsá tört autóm eladtam, az árából egy pici és öreg Fordocska lett véve végül.
A kapott segítségeteket és építő hozzászólásokat köszönöm szépen. Jó csapat vagytok!Külön szeretném megköszönni Robinak, hogy rá a lehetőségekhez mérten lehet számítani és igyekszik lelkiismeretes lenni.
Sziasztok!
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #63671 üzenetére
Családi kikapcsolódást terveztünk az alföldön és le is jutottunk de másnap a leesett hó miatt kicsúsztam és fának mentem. Még most is azt kívánom bárcsak arra az egy pillanatra visszamehetnék és másképp csinálhatnám...
Ráadásul volt még rajta 1 év hitel amit SOS ki kellett fizetni.
Nos akkor roncsként meghirdetem aztán valami munkábajárós kisegítőautót beszerzek. Innen busszal nem lehet minden műszakba bemenni.
Ha valaki tud esetleg 250ezerig eladó autót az megírhatná privátba.
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz molnarpeter #63666 üzenetére
Ez a saját családi autónk amit a leszakadó hó után törtem rommá.
Az érdekel, hogy érdemes-e megjavíttatnom, vagy inkább a roncsot értékesítsem? -
orosziem81
tag
Megírhatnád a tapasztalataidat (ha esetleg még nem tetted) a Totalcar népítéletén a Lagunával kapcsolatban. kvázi 600 ezer elég beszédes valamint szerintem lassan elég sokan akarnak majd ilyen autót venni mert olcsó lesz és kényelmes meg luxus érzetű, de óckodnak majd a km számláló adataitól. Egy buzdító írás sokat segíthet, hogy ettől nem kell félni...
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Én azt hallottam olyan ismerőstől, aki akkuk gyártásával és szervizével foglalkozik, hogy kivétel nélkül minden akkunak gyilok a gyorstöltés. Kb olyan, mintha fognánk egy 2.0 diesel csodát és hidegben agyon-vissza pörgetnénk. És ugye lassú tölteni menet közben senki nem akar megállni, mert jelentős időveszteség lenne.
-
orosziem81
tag
válasz polonic #63227 üzenetére
Mint írták, a már meglévő fejlesztéseket még el akarják adni, hogy -gondolom- leglább az abba beleölt pénz egy része megtérüljön, ha már a Renault vezetője elveri a cég pénzét.
Eztán úgyis kivárják mit reagál a piac de szerintem nem valószínű, hogy további diesel fejlesztések lesznek. -
orosziem81
tag
válasz BigBlackDog #62341 üzenetére
Vigyél magaddal tartályban benzint és máris le tudod tesztelni. Mikor elkezd rángatni azonnal kapcsold le.
-
orosziem81
tag
Ugyan nem szorosan ide kapcsolódik, de érdekelne, hogy 2.0 dci melyiket issza, illetve a hagyományos dízel mivé lett?
B7?, B10, vagy XTL? -
orosziem81
tag
Sziasztok, kellene nékem egy kis segítség!
Találkozott már valaki olyannal, hogy "check oil pressure + STOP" pirosan világítanak, sikít a buzzer, mindez úgy, hogy kb 4 hónapja volt olajcsere (ELF-ről ---> Motul X-cess 8100 5W40)? És még mostanában a hibaüzi miatt plusz adtam rá 1 litert az olajból. De azóta is időnként jelez.
Ezek a jelzések ilyen 1-2 másodpercesek aztán csend van és kb amióta hidegebb idő van, akkor kezdte. Nyáron meg szept. elején a vénasszonyok nyarában semmi hiba nem volt.Mi lehet a gond?
-
orosziem81
tag
válasz LamerGyuri #61424 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek.
Valóban a legegyszerűbb megoldás ott volt az orrom előtt és tán pont ezért nem vettem észre.
-
orosziem81
tag
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 97es Twingora 1.2es motorra R14-es felnire milyen gumi kell gyarilag?
-
orosziem81
tag
válasz diablo1984 #60920 üzenetére
Vagy valami gyengébb lemezke. Amikor jó régen legelőször néztem még használt kereskedésben Lagunát pont ilyen ráncfelvarrás előttit néztem és emlékszem pontosan, hogy a motorháztető érzésre nagyon könnyű volt.
Vajon itt mi lehetett a gond? Tán itt is mókolt valaki...
-
orosziem81
tag
Szia, köszönöm utólag is, hogy megírtad. Több forrásból utánajártam, így anno szépen megvolt a kellő nyomaték + kb 85fok. Ugyan nem szögmérővel, de felrajzoltam hová kell esnie a szögnek miután a nyomatákkulcs lekattant.
A főtengely szíjtárcsa azóta is rendben dolgozik. Belement már több, mint 10 ezer km.
A rajzon jelölt szerszám lényeges ha kényelmes és gyors szerelést akarunk.
Én bedobtam a váltót 6-ba, a kerekek köré éket raktam és úgy leerőszakoltam a régit meg vissza az újat.Próbálkoztunk úgy is, hogy a feleségem tövig nyomta a féket de simán elpörgettem a kereket
-
orosziem81
tag
válasz LamerGyuri #60382 üzenetére
Műszeres kimérés nem megoldható?
Esetleg ami világítással is kapcsolatos?[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz #47205632 #60380 üzenetére
Naccsegíccség vóna a hétköznapi embernek, mint én is, hogy a 300 ezer feletti futású motor mitől fog további hibamentest produkálni.
Egyik oldalról ez az állítás, másikról meg az.Az említett sokat futott motorok meg van egy olyan gyanúm, hogy nem statisztikázhatóak a millió és egy számú használati, gondoskodós és "szartok rá menjen" szokás miatt. Én csak az elmúlt 3 évben 3 féle motorolajjal etettem a teknőt. Ment, néha hibázott, aztán megint ment. Az állapotáról és az olajok hatásáról semmi visszacsatolásom nincsen
-
orosziem81
tag
válasz LamerGyuri #60101 üzenetére
A gyári gumik is laposnak néztek ki elöl.
Azért mégis figyelmet érdemel ha többen is megszólják. Pl. szerelők, aki csak látnak napi szinten sok-sok gumit. -
orosziem81
tag
válasz Mágus2 #60020 üzenetére
Nem vagyok szakértő, de ha időben (max 10 ezer de EAGLE azt írta előbb is cseréli) cserélsz minőségi olajat, szűrőt, stb. folyamatosan prémiumot tankolsz, és szinte folyamatosan pályázol akkor miért lenne az Ő autója ramaty állapotban motorikusan?
Az látszik az írásaiból, hogy neki a kocsi megléte létkérdés. Bizonyára a Lagunával, vagy közvetve a kocsival keresi a kenyerét. Így nem is engedheti meg, hogy bármi, a legkisebb hibája is legyen.
És csak logikusan átgondolva az Ő általa használt sebességen (fordulaton) a kipufogó gáz hőmérséklete elvileg nagyon sok mindent kiégetne a turbóból is nem?
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz kisgyerek85 #59423 üzenetére
Azt hiszem a kedves fórumtársak azt javasolták többen is, hogy a konzolt is cseréltesd le, mert így jelen formában amikor a rozsda ellehetetleníti a csövek megtartását, újra problémával fogsz szembenézni. Valamint most ismét csőbontás is kell a konzol cseréhez. 2x fizetsz azért amiért 1x kéne
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz eTrade #59367 üzenetére
Én valamelyest osztom a véleményét a cikk írójának. Ha az ember ilyen drága autóba ül, teljes joggal várná el (szerintem), hogy az jelentős vezetési élményben részesítse. Amennyiben ez nincs meg (elektronikai zűr, lengés csillapítás, vagy bármi komfort error) akkor azt fullba fikázni fogja.
-
orosziem81
tag
válasz LamerGyuri #59263 üzenetére
Sajnos nekem sem jó. Akkor jövünk haza Balatonról, és fix, hogy az út után/közben nem akarunk máshova már menni.
-
orosziem81
tag
válasz diablo1984 #59245 üzenetére
Hát amikor utoljára csináltattam Vácon egy maszek klímásnál, nála mindegy mennyi a különbség ami pluszba belemegy, a teljes töltés árát kellett fizetni. Gondolom azért is, mert ez a lefejtős, visszatöltős mutatvány hosszú idő.
-
orosziem81
tag
válasz LamerGyuri #59125 üzenetére
"Most léptem, mert végre hosszú hétvége, van idő szerelni"
De tudlak irigyelni... Én ha kimegyek szerelni, a 2 éves kisfiam rögtön ott terem és széthord mindent pillanatok alatt
-
orosziem81
tag
válasz #47205632 #58877 üzenetére
Tudod amikor mindenki azt mondja körülöttem, hogy 200 felett már húú de oda kell figyelni, 300-nál többet járt autók meg csak a roncstelep felé mennek akkor ez válik számomra elfogadottá. Ettől eltérő tapasztalatok csak itt a fórumban vannak alig 1-2 embertől, így a többség hat rám is.
-
orosziem81
tag
Szia,
Ha esetleg kiderül, hogy az akkud töltetlen, nézd meg a sarukat, hogy nincs-e szanaszét oxidálódva.
Ugyan a probléma nem azonos, de leírom, hátha majd egyszer valakinek ad segítséget:
A gondozásmentes noname akkum időnként kisavasodik, erre nemrég lettem figyelmes. 3 év után annyira dolgozott a kémia, hogy az akksi meg a vezeték közti kontaktot el is fedte.
Egyik téli nap indultam volna haza de meg se nyikkant. Gyújtás OK, indítás nulla. Akksi saru megmozgat, van indítás, Hurrá!
Hazafelé ami hiba csak létezik az szépen lassan megmutatkozott a műszerfalon. ABS, ESP, gyenge világítás, stb. Hazaérve az akksi minimumra merült. azt hittem elhalálozott, de adtam neki egy esélyt a jó alapos reszelős tisztítással. Bevált, az akkum azóta is éli világát a kocsiban.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Úr Isten Ilyen adatok láttán égnek állna a hajam a saját kocsimban.
Én 300 ezer felett már öregnek gondolom a járgányt és nagypapásan adom a 150 lónak a gázpedált.
1500 felett, de max 2500-nál felváltva, finoman gyorsítva.És lehet, hogy épp ennek is köszönhető, hogy mikor mondjuk előzéskor kihasználom a teljes dinamikát, rendszeresen "injection fault" üzenet betorpan.
-
orosziem81
tag
Mitől van, hogy az új fékbetétek sípolnak? Magas frekvenciás hangon szólnak akkor is, ha nem fékezek és akkor is, ha kicsit benyomom a pedált? Erősebb fékezés esetén csend van.
Annó bringán ez akkor volt mikor a pofa nem teljes felülettel ért neki a felninek. Itt is ilyen gond lehet? -
orosziem81
tag
Szia,
Nemrég cseréltem le a még gyári (10 éves) gumikat. A régi is és az új is a gyári értékre fújva elöl (gondolom a súly miatt) marha laposnak tűnt. Mindenhol mások is említették. Olyankor mindig elmentem nyomást nézni és rendben volt. Mint említettem ugyan ez a helyzet az új gumikkal is. Szóval én nem piszkálom.
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Te többet vagy a kocsiban, mint az otthonodban
Nemrég még 400 ezer volt.. huh. írhatod a könyvet: "életem az utakon" címmel.
Szóval akkor téged láttalak cikázni oda-vissza Pécs táblánál... <--- Ez csak poén volt, utoljára április elején voltan ott rokonlátogatóban.De komolyan valami felfoghatatlan számomra, hogy szárnyalod a km-eket.
Az biztos, hogy Te (illetve a sas) vagy az egyik legjobb "tesztalany" a kocsi használata, kopása terén.Nem untad még meg a gépet?
-
orosziem81
tag
válasz polonic #58255 üzenetére
A hőérzet ad egy jó támpontot, hogy ha valami nem stimmel, de nem megbízhtó mindíg.
Én 2 éve ellenőriztettem klíma hűtőközeg szintet, akkor a klímás ember megmutatta, hogy ha az utastérben a légkiömlőhöz közvetlenül odatolunk egy hőmérőt (ami még azonnal fel is veszi a közeg hőmérsékletét) max 2fok számít jó rendszernek, de inkább 0-1 között.
Ha lehetőséged van rá mérd meg.
Ha az érték rendben, nincs baj a klímáddal.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Tuti nem vagyok kepben, de nekem kisse igazsagtalannak tunik, hogy ha az autoddal mint irtad semmit nem kellett csinalni miert is kersz el ekkora osszeget...
En megertem, hogy a masik figyelmetlensegebol neked idegeskedni kellett es ez restanciat kivan. Azomban tan lehetnel szuk markubb is egy olcsobb tanulopenz kifizettetesevel. Mondjuk ket okbol: rendes volt es hagyott papirt, valamint neked lenyegeben karod nem szarmazott.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz molnarpeter #57700 üzenetére
Ezen a videón ugyan L3-ban cserélnek fék alkatrészeket, de jól látszik, hogy porvédő a csúszószáron nincsen. Akkor egy gyárilag "gagyi"?
https://www.youtube.com/watch?v=-9h_lW-z4JQ[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
-
orosziem81
tag
válasz rob210 #57686 üzenetére
De, felűnt. Viszont a csúszkapálya szabadon lévő része, a külvilággal érintkezik, így óhatatlan, hogy atom koszt kapjon amit a kerék ráver.
A cserét szervíz végezte, és 2 méterre az orrom előtt. Minden mozzanatot láttam. Szétszedte, féktisztítózott, zsírozott,cserélt és összerakott. Én ebben kivetni valót nem találtam.A tegnapi kommentem után levadásztam a BH kereket is, és az ottani betét állapotot is felmértem. Ugyan úgy szinte nullára van kopva (ferdeséget itt nem néztem)
Az lehetséges, hogy a fékek hátul mind2 oldalon új koruk óra folyamatosan fogtak?
Csere már előjegyezve, ezzel kapcsolatban szeretném megtudni, hogy tisztításhoz elég csak a féktisztító? Milyen zsírt kell a csúszkára kenni? És a dugattyút visszanyomni házi eszközökkel hogy lehet? Nincs célszerszámom rá.
A spirál rugó aljában a poros rész egy sávban sötétebb árnyalatú. Arra mondták.
[ Szerkesztve ]
-
-
orosziem81
tag
válasz speedydb23 #56966 üzenetére
Te imádod a matekot, látom
Teljesen igazad van, hamarabb eléri az ember az úticélját gyorsabban közlekedve, így kevesebb időt kell a volán mögött tölteni.
EAGLE kolléga majd megmondja a pontos számokat.
-
orosziem81
tag
válasz forceberg #56929 üzenetére
A fogyasztásba belejátszhatnak a folyton eresztő gumik, de csak a téliek. (A gumik újak, a szelepek is ki lettek cserélve, így gondolom maga a felni van deformálva, idő hiányában még nem foglalkoztam vele, inkább rendszeresen fújom a levegőt)
A közlekedési stílus hangulat-, és rohanásfüggő. Az előzés is sok és a lassítás-gyorsítás is az út változó minősége(vagy minősíthetetlensége) miatt. Táv munkábajárás 20km x2.
-
orosziem81
tag
Laguna 2 ph2 2.0dci
6,5 literes átlag télen/nyáron. Nem kijelzett, hanem fullra tankolásnál a megtett km-erekből számolt.
Használat: 80% országút, többi város.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Ha jól olvasom az eljárás lényege, hogy hirdogén hozáadásával a korom (lerakódott szén) szépen leég mindenhonnan és a kipufogón át távozik.
két gondolat ami azonnal felmerül:
- lerakódás távozása után a felületek visszanyerik "eredeti" alakjukat, vagy ahhoz közelit. És mi a helyzet a kopás miatti résekkel, ami a takaróréteg leégése után marad?- A leégő darabok ha éppen lepattannak égés előtt valyon milyen mértékű kopást fognak eredményezni?
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Nem. A mérés jelentősen!!! pontatlan. Inkább azt mondanám, hogy beáll üzemi értékre, mint egy vízhőmérő.
5 liternél(plusz ami nem folyt ki) van 2 egység kijelezve. Rá adva még 1 litert lesz full. Ebből felfele kerekítéssel 10.000km után kb fél liter fogy el.Amúgy nálam az üzemanyag átfolyásmérő is pontatlan. Felfelé csal. általában tele tankoláskor 4-5literrel kevesebb megy bele, mint amit Ő ír elfogyasztott mennyiségnek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Korábban érkezhetnek a Motorola kagylói
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- Tippmix
- Linux kezdőknek
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen széket vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...