Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
válasz vatoloco26 #46057 üzenetére
Szia,
Nalam a Laguna 2 ugyanigy random kiirogatta, hogy CHECK INJECTION es a hibauzi vagy magatol vagy motorlekapcsolas utani ujboli inditaskor el is tunt.
Egszer elvittem egy szakihoz hibaolvasasra es EGR szeleppel volt kapcsolatos.
Nalam a hiba lassan 1 honapja nem jelentkezik.
Es nalam a motorhiba ikon nem vilagitott!Ha ugy irja ki, hogy nem szunik, akkor mihamarabb ki kell orvosolni. Amugy ez betudhato egy veletlen hibanak.
-
orosziem81
tag
Udvozletem a kedves forumozoknak.
Nagy orommel olvastam, hogy letezik meg elo tapasztalat megosztas Renaul gepkocsikkal kapcsolatban.
Ahogy visszaolvastam, sok hasznos gondolat es tapasztalat van mar leirva.
Jomagam 2 eve vagyok osszessegeben boldog tulajdonosa egy 2.0dci laguna 2 ph2-nek. Gyerekkorom ota lagunat szerettem volna es egy autovaltaskor meglattam Ot. Elso latasta szerelem volt. Az orom nem tokeletes a bosszanto apro hibak miatt melyeket biztos vagyok benne h kello ido raforditasaval hazilag orvosolni lehet.Szertnek par kerdest intezni azokhoz akik hasonlot mar tapasztaltak, hogyan harithato el az alabbi gondok listaja:
1: legzsak ikon neha vilagit. Megfigyelesem szerint leginkabb meleg idoben. Telen egyszer se lattam vi lagitani de ahogy kicsit is melegszik az ido rogton ott a hibauzi. Hol keresendo a hiba?
2: csomagter ajto kinyitasa utan a csomagtervilagitas neha vilagit neha nem. Van hogy csak egy ido utan kezd vilagitani. Multimeterrel ramertem. Terheletlenul ott volt a kello akku feszultseg, de amint az izzot visszatettem leesett tized voltokra. Mitol?
3: fekvorendoron athaladva vagy erosebb fekezeskor amikor "bolnit" a kocsi orra, a tompitott fenyszoro egy pillanatra kikapcsol, valamint alapjarat mellett lathatoan vibral a fenye. Kontaktos, vagy cseres?
4: az automata parkolofek behuzas utan CHECK HAND BRAKE uzenettel es a kis villaskulcs ikonnal jelzi h valami nem stimt vele. Mindezt ugy, hogy tokeletesen fogja a kocsit barmilyen lenton es muszakin se jeleztek, hogy kezifek hatas problema lenne.
Szep napot!
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, hogy 2.0dci-hez milyen ELF olaj kell?
Ami a kis könyvében van azon a néven már nem találok.Előre is köszi
-
orosziem81
tag
Koszonom szepen a segitseget, meg is leltem.
Elf evolution 900 sxr reszecskeszuro mentes motorhoz -
orosziem81
tag
Szeretnék ismét meríteni a tapasztalatotokból, a következőkkel kapcsoaltban:
Ma az egyik ablak felhúzásakor egy nagy csattanás hallatszott és azóta csak zúg az ablakemelő motor de nem mozgatja az üveget. A kérdésem, hogy az ajtóban lévő ablakemelő szerkezethez hogyan lehet szakszerűen hozzáférin? Laguna 2 ph2
Másik kérdés, hogy nemsokára használaton kívülre lesz helyezve a kocsi, kb 1-2 hetente lesz beindítva.
Azt szeretném megtudni, hogy mit intézzek rajta mielőtt a hosszú álomba merül, hogy az állagát megóvjam? -
orosziem81
tag
válasz diablo1984 #46461 üzenetére
Jarva is lenne vele. Ha hosszabb uton nem is, addig mindenkepp, hogy uzemmeleg legyen
-
orosziem81
tag
válasz Wiz Khalifa #46921 üzenetére
Kedves Syd2012!
Ezalatt a 10 perc autózás alatt melyet a munkahelyedig mész, rendesen felmelegszik a motor?
Több forrásból is olvastam elrettentő infókat, hogy erre kimondottan oda kell figyelni, mert ha nem adunk elég időt a robbanómotor és belsőségeinek felmelegedésére, akkor rövid úton haza lehet vágni az egészet.Én pont emiatt járok kerülőbe dolgozni, mert a táv igen csekély nálam is, de a kerülővel legalább üzemi hőmérsékletre melegszik.
Üdv!
-
orosziem81
tag
Üdv a kedves fórumtársaknak!
Ablakemelős tapasztalatom szeretném megosztani veletek. (Lagu 2 ph2)
Egy szép nyári napon egy bevásárlás kezdetén a bolti parkolóban felhúztam az ablakokat, a felső holtponton való megállással egy időben egy nagy reccsenés rázta fel a kocsi forró levegőjét. Nem vagyok minden gonddal szerelőhöz rohangálós, így elkezdtem kutatni a neten. Szerencsémre temérdek infó állt rendelkezésemre. Később szétszedtem az ajtót, és az ablakemelő szerkezetet is sikeresen kivettem. Ekkor láttam, hogy 2 műanyag alkatrész is megadta magát. Gyorsan találtam is pót alkatrészt amihez jó nagy budapesti dugóban araszolgatással jutottam csak hozzá de végül meglett. A beépítéskor vettem észre, hogy az egyik szegény utángyártottkám igencsak ferde. Ezt követően kisebb reszelgetés vette kezdetét majd zsírzás és összerakás.
Aki hasonlót fog csinálni az ne ijedjen meg, hogy az ablaküveg csak szakaszosan fog menni a gomb folyamatos nyomására. Ez a tanulómód. Amint megtanulta az alsó és felső holtpontokat, már megy is robotmódban.
Még annyi, hogy a csuszka pecke végére ne feledjük feltenni a lezáró „klipet”. Ez nyugtat meg, hogy az ablak nem valószínű, hogy lesétál a csuszkáról.
Szétszedés:
Az ajtókárpitot legalul 2 és a belső kilincsnél 1 rejtett torx fogja. Ezek ki, majd a cucc lepatentolható. Óvatosan a ráncigálással, mert vezetékek hada rejtőzik benne. Ezeket lecsatolgatjuk egyenként, az ajtóban lévő jelzőizzót is egy tekeréssel ki lehet venni. Az ablakemelő kapcsolóház szintén pattintós. Kis csavihúzóval alá lehet szépen nyúlni és a karmokat kiakasztani, vezetékek ekkor lecsatolhatóak.
Ha minden biztonságban lentvan, benyúlunk a fémvázba, leakasztjuk az ablak"klipet", és az ablakot is. Figyelem! Az ablak ha nincs rögzítve, súlyánál fogva leeshet.. Nálam a felső állásban maga a tömítés megfogta. 3 anyát le kell tekerni és már ki is vehető az ablakmozgató. Innen már csak a hibás részeket kell cserélni.Üdv!
-
orosziem81
tag
Egy Xenon halálának és cseréjének története: (Lagu2 ph2)
Idén tavasz elején vettem észre először, hogy a bal első fényszóró időnként lekapcsol egy pillanatra, majd vissza. A dolog idővel sűrűbbé és roppant zavaróvá vált. Hosszabb utakon este rettegés töltött el, hogy csak ne most aludjon ki.
Aztán eljött a hibafeltárás ideje:
Gépkönyv elővesz, nézeget, fej vakarász. Több youtube-os videó megnéz. Fej újra vakarász, merthogy a „kedves” tervezők olyan „sok” helyet hagytak, hogy az akksit pl le kell bontani a balos izzó cseréjéhez ha nem akarjuk eltörni az új izzónkat. Akinek kicsi keze van, az még épp befér de belátni szinte semmit nem lehet. A jobbos még szerencsés mert 2 dolog van csak útban. Ablakmosó betöltőcső, ami egy határozott mozdulattal kihúzhatóm és a kormányszervó tartály. Az meg felfele kiemelhető és máris nagyobb a hely.Nah balos gumiburkolat lehúz, bent a xenon csatit elforgat és óvatosan lehúz. Van a tok felső részén 1-1 fém hurok, azokat kell kiakasztani ha jól emléxem egymás felé kell nyomni őket és lehajtható a rögzítés. Eztán izzó ki (a kivételkor jól jegyezzük meg a helyzetét mert abban a helyzetében fog vissza is menni), majd új be.
A réginek a lencseszerű közepe már fekete volt. gondolom ez is jelzi az elhasználódottságát és a ki-be kapcsolódás is emiatt lehetett. a bizti kedvéért a csatlakozó érintkezőit átkapargattam h tuti ne legyen oxidos, kissé feszítettem a befogató érintkezőkön.
Itt jegyezném meg, hogy mikor a foglalatba való visszatételt próbálgattam, egy erős csavaró mozdulatnál figyelmetlenségből eltört a régi izzó. Nagyon de nagyon törékeny a cucc ezért csak nagyon óvatosan lehet vele bánni!Az új rendelés alatt van…
-
orosziem81
tag
válasz vatoloco26 #47337 üzenetére
Szia,
Sorry a megkésett válaszért, Pénteken még délutános voltam a hétvégén meg beköltöztünk Vácra.
Én ezt vettem: OSRAM Xenarc Original 66240 D2S 4 év garancia.
Ugyan ez a másik oldali izzom is. Amit eltörtem az meg egy Philips volt. gondoltam mégis csak úgy jó, ha azonosak vannak benne
A rendelést a lumenet-tel bonyolítottam. Ott találtam meg legolcsóbban.Nem mindegy milyen lámpába megy az izzó, az alapján érdemes kiválasztani a típust (D1S, D2S stb..)
Üdv!
István[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás jeladót, ha kiszereltetem egy gumissal, és az egybeöntött házat óvatosan szétbarkácsolom, kicserélem benne az elemet/akkut valamint jól kötő, erős anyaggal (pl kétkomponensű ragasztó) sikerül jól összefeszítve újra kiöntenem, akkor azt feltanítás és egyéb hisztéria nélkül újra lehet majd használni, és helyesen írja ki újra a nyomásértéket?
-
orosziem81
tag
válasz vatoloco26 #47385 üzenetére
Nalam a leirtak szerint volt.
A te tipusodat nem ismerem de gyanitom nem kell szerelohoz vinni[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Hátsó lengéscsillapító rugóval kapcsolatban én is szeretnék érdeklődni. Kerékcserekor a baloldali rugó alsó tövében fedeztem fel, hogy az anyag külső része egy 2cm hosszú csíkban fel van repedve és mikor lekapargattam, alatta ott ette a rozsda. Gondolom a rugót valami vérőréteg fedi és alá bement a víz, a védőréteget meg felpergette.
Arra vagyok kíváncsi, hogy maga az anyag meddig bírhatja így? Lehet-e csere elhalasztásával a felületet kezelni a további rozsdásodás elkerülése érdekében?Üdv:
István[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz Victoryus #47484 üzenetére
Szia,
A leírt tapasztalatod egy az egyben stimmel a párom 1.4-es VW Polojának a néha előjövő hibájához.
Nehezen indiul, rángat, alig van benne erő, alapjáraton ilyenkor le is tud állni.
Nálunk miután minden egyéb (trafó, elektromos részeknél fedél, üzemanyag szűrő, üzemanyag szivattyú, gyertya)le lett cserélve, akkor találtam rá a neten, hogy a pillangószelep típushiba ennél a motornál. A szelep mozgatását ellátó motor feladja a munkát és sztrájkol.Természetesen mivel nem ugyanaz a motor és kocsi ezért csak tipp.
Üdv:
István -
orosziem81
tag
A vételár tekintetében a Megane, Laguna modellek valóban jó, hogy alacsonyak az elődök silány minősége miatt.
De vajon, mikor eladásra kerül majd a sor, akkor is ilyen derülátóak leszünk? Mert bizony ott meg az ellenkezője lesz.. Sorolhatjuk a temérdek extrát, akár az erős motort, fabatkát se fog érni. Kinek mi a véleménye erről?Én azt gondolom mindenki, aki ilyen autót vesz, ezzel tökéletesen tisztában van.
-
orosziem81
tag
Én a Lagu-bébit szerelemből vettem
Még gyerekkoromban tetszett meg az első kiadása (a szedánnak gyönyörű hátulja volt), mikor megengedhettem magamnak és autócsere állt a küszöbön, sok márkát, modellt elővettem, de végül nála kötöttem ki. Akkor már az első széria igencsak kiöregedőben volt, a második széria PH1-ről meg horror sztorik zengtek.
Temérdek cikket, írást, népítéletet, fórumot olvastam át a CR rendszerről, autó típus betegségekről, tanácsokról és történetekről. Hosszú hónapok folyamata és érlelgetése vezetett végül egyre közelebb a kiszemelt modellhez. 244ezer km-rel vettem. Most közelít a 290-hez.
Egy '97-es Ford Escortból ültem át. Hát ég és föld volt..A motor melegedése nálam kulcs kérdés, én inkább ülök kabátban, de az üzemi hőfok eléréséig nem indítok semmi fűtést.
Osztom azt a véleményt, hogy az autó kezelése figyelmet érdemel. "Az autó értem van és csak egy használati tárgy"-típusú emberek meg valószínűleg eltartják a szervizeket.
DCI-nek egy pipaÉs természetsen semmi nem örök életű, és időnként válatni kell. Az autók legjobb reklámja, hogy nap mint nap látjuk őket az utakon magunk előtt, mögött. Megtetszenek és akkor bizony elindul a vágy egy újabb modell megszerzése iránt...
-
orosziem81
tag
válasz newwave0507 #47604 üzenetére
Szia,
Csak nem az Opel Penthe, a budai vámtól Pest felé a 6-os mellett?
Ha meg is ítélik, hogy neked van igazad, és kapsz tőlük felújított motort, másik turbóval, akkor is ez a banda fogja csinálni. Tehát akkor már a komplett motorodat kókányolják majd meg, mint anno a turbót.
Ez nem biztos, hogy a jövőre nézve jót tesz a kocsival. Érdemes lehet anyagi kártérítést kérni és másik szervízzel elvégeztetni.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz kisgyerek85 #47854 üzenetére
Nem lehet úgy nyugodt szívvel otthagyni egy autót, hogy rendesen meg is csinálják…
Komolyan úgy érzem, hogy ott kell végigvárni a szerelést a szaki mellett, aki persze ettől frusztrált lesz. Persze amikor a művelet órákat elvisz az gáz.
Ja és hasonlókat lehet hallani/olvasni a komoly, szakszervizekről is.Ilyen esetek mellett persze, hogy sokan adják házi javítgatásra a fejüket, vagy válnak intenzív fórumozókká. Szégyen..
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz Sanyo77 #47881 üzenetére
Nem lehet mindenki „munkamentes” beosztású. Ha csak közép- és felsővezetők lennének, ki készítené el a termékeket?
Fontos a szakma, és aki műveli az lehetőleg szeresse is.Az a baj, hogy senki nem szeret pepecselni egy rejtett, vagy időigényes hiba javításán. Kezdő szerelő még elvan vele, mert neki kihívás, de aki a sokadik autót javítja, annak csak nyűg. Legalábbis ez az alapfelfogás szerintem. Ahogy a reklám mondja: „fejben dől el”.
A jó szerelő széles látókörű és sokrétű az ismerete, Ő az ilyet is elvállalja, de a hibafeltárás sokszoros munkadíjat hozhat és nem biztos, hogy lesz eredménye. -
orosziem81
tag
Érdekes a történet, meg az is, hogy nem egyedi. Biztos szériahibásak a biztosítók.
Jelenleg én is a 60 nap felé erősen közeledve várom a KH biztosítót hogy a bonus-maulsomat áthozzák az előző biztosítótól.
Erről jelent is meg egy cikk, ahol egy alaposan befürdött ügyfél osztja meg a tapasztalatait.
A lényege, hogy az új biztosító, az ügyfél egyik adatát hibásan jegyezte be a rendszerbe, így nem tudták a központi nyilvántartásból lekérdezni a bonuszt.Én úgy tudom, hogy hiába mutogatom az előzmény biztosítótól kapott kárelőzményi papírt, azt senki nem fogja elfogadni mégha az atya úr isten írja is alá. Kizárólag a központi kárnyilvántartási rendszerből hajlandóak elfogadni adatot.
-
orosziem81
tag
Tegnap családi program keretén belül elautóztunk közel 600km-t (országhatáron belül).
Ez persze nem nagy esemény, de az igen, hogy hazafelé "lapos" gumival jöttünk, pályán 130-cal és a motor nem volt hajlandó többet enni, mint 6,5 liter....
Értetlenül állok az alacsony foygasztás előtt.
A keréknyomás szenzor persze visított, hogy defekt de 2,3-as nyomás mellett is már megtette, így azt gondoltam csak flúgos ismét. Másnap reggel látható nyoma volt a csökkent nyomásnak. A kúton ránézve minden kerék 1,6-1,7 bar nyomás között volt.Az eset kapcsán felmerült gondolatom, hogy hol és miért szökik a levegő? Defektet kizárnám, mert reggelre még mindegyikben volt luft bőven, hogy a kútig kényelmesen el lehessen gutrulni. Egyszerre nem lesz defektes mind a 4 kerék (remélhetőleg).
Szelep hiba? Akkor a következő gondolat, hogy az ilyen keréknyomás-szenzoros cuccnál a szeleptest csak a jeladóval cserélhető? -
orosziem81
tag
válasz meroly #47939 üzenetére
Látszólag jó vétel, de az, hogy 13 évet szinte csak állt az autó, az nem hangzik szerintem bíztatóan. Az én első kérdésem az eladó felé az lett volna, hogy milyen távokon és milyen gyakorisággal használta az autót, valamint, ahogy előttem is írták, hányszor volt benne cserés már az olaj. Valamint úgy tudom a hűtőfolyadék 3 évente cserére szorul.
-
orosziem81
tag
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Nekem tegnap valaki nekiment a jobb tükrömnek, de persze csak hazefelé indulván vettem észre, hogy pókhálós lett a tükörlap. Még este ki lett bontva, de már csak reggel próbáltam ki, hogy a motor is kapott-e ami mozgatja.
Azt tapasztalom, hogy fel-le megy, de jobbra-balra nem. Motorhang van, mozgás nincs. A mozgatás szerkezeti/mechanikus részét egyáltalán nem ismerem, ha valaki már látott/szerelt ilyet szétszedve, attól megköszönöm, ha átadná tapasztalatát. -
orosziem81
tag
válasz TayRol #48857 üzenetére
Szia,
A tükörmozgatásért felelős motor/mechanika sérülhetett meg.
Nekem a jobb tükrömnek ment neki valaki, azóta csak jobbra-ballra mozog, fel-le nem.
Hallgasd meg, hogy jár-e a motor, tehát mozgatni hajlandó lenne-e. Ha igen, akkor sejtésem szerint javítható házilag. Én még nem bontottam ki azt a területet.Persze nem tudom, hogy a tükörpárról írtál-e vagy csak a sérültről, hogy nem megy le.
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni a következő helyzetben:
Még 1 hete a kocsiról mikor letoltam a havat, véletlenül sikerült a motorháztető festésbe is belehúznom néhány hosszabb csíkot. Alatta az alapozó réteg látszik már.
Javíthatóak ezek a vékony, hosszú csíkok, (például javítófesték+színtelen lakk használatával, úgy, hogy ne legyen ronda) vagy nem? -
orosziem81
tag
Nemrég olvastam hasznos infókat a kötelezőről.
Azt írták, hogy a biztosítók jogot kaptak rá, hogy károkozási pótdíjat építsenek bele a szerződésbe, ezáltal, ha valaki 3 (vagy 5 nem emléxem pontosan) éven belül kárt okozott, arra ezt keményen kiróják.
És ha kifizette az illető a kárt önerőből, ugyan maradt a bónusza, de ez a tetves pótdíj akkor is él adott évig![ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Lenne nékem egy kérdésem:
2 éves gondozásmentes akku kisavasodik. Az autó 2007-es Laguna 2. Egyetlen ember említette eddig, hogy a kocsit gyárilag úgy lövik be, hogy a generátor "túltölt" mert sok a fogyasztó a kocsiban.Aiknek szintén ilyen autója van, találkozott eme problémával?
Az akksi szerintem teljesen rendben van még, mert 1 hét állás után is a sok cidri-mínuszban 5 forgatás után stabilan beindítja a motort. -
orosziem81
tag
Sziasztok,
Saját tapasztalatú esetem oszanám meg veletek:
Jó távol a lakóhelyemtől sikerült eltörnie az első lengéscsillapító rugójának és ezt úgy jelezte, hogy mikor indulni szerettem volna, szanaszét repesztette a gumit. Konkrétan kör alakban kihasította azt.
Szerencsémre megyeszékelyen voltam és a közeli szervíz a legközelebbi munkanapon meg is oldotta a problémát.
Utólag belegondolva az eset akár útközben is történhetett volna (köd volt és csak a 2. csíkot lehetett látni).
Vagy akár 130-nál pályán.. elég ilyesztő, hogy ilyen elő tud fordulni.Mikor a szerelő kiszedte a törött alkatrészt, megnéztem tüzetesen: szépen kiette a rozsda. Mondták is a szerelők, hogy Lagunát ilyen hibával még nem javítottak.
A dolog előjele kopogás volt, ami a jó kis Bp-i utakon, (főleg ahol az út megdobja az autót) volt hallható, de azt gondoltam valami csal lelazult. Hát nagy hiba volt így útra kelni már tudom. Ezen életek is múlhattak volna.
Remélem az én hibámból más elővigyázatos lesz.[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz diablo1984 #49547 üzenetére
Gyermekkori kedvencemet adtad el. Legyen szerencséd a váltással!
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
"Másoltatott" már valaki renault indító kártyát?
Az egyik elveszett még tavaly. A meglévő ha megmurdel, akkor meg vok lőve. -
orosziem81
tag
válasz TayRol #49593 üzenetére
Te... jó... isten... ennek nagyon megkérik az árát. Még az akciós 50 papír is sok érte.
Nem lett volna célravezetőbb egy pénztárcakímélőbb megoldás? A lapos sokledes verziók elektronikával úgy tudom olcsóbbak.A ködlámpa helyzete olyan lent van, ha oda nekicsapódik valami akkor törik-szakad....
Persze csak "papírra" vetettem az első gondolatom -
orosziem81
tag
Én most lehet, hogy butaságot fogok kérdezni, de roppant kíváncsi vagyok mi okozza, hogy 2 éven belül 2x esett át a járgány futómű állításon (az utóbbi 1 héten belül) és mindegyik után a kocsi csak elhúz oldalra?
A kormány sem egyenesen áll hanem kissé elfordulva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 1C robotporszívó feltörlőfunkcióval
- Eladó Krups Evidence One EA895N10 full automata darálós kávéfőző - garanciális időn belüli!
- 3 db Shelly Pro Dual Cover PM eladó
- TP-Link Tapo okos dugalj okoskonnektor Tapo P110M - ÚJ!!
- Transmitter BC49BQ Bluetooth autós MP3 lejátszó Fm LED kijelzővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest