- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jobb első kerékkel telibe kaptam egy kátyút. Érzésre semmi nem változott, de valami lemez rezonált.Elvittem márkaszervizbe, mert sürgős volt. A lemez tartó csavart meghúzták, az ok. A gömbfejet cserélni kellene+azt mondták leugrott a rugó. Ez utóbbi szerintem hülyeség. Mondtak árajánlatot, több mint 30e, mert szerintük a gólyalábat ki kell szedni, visszapattintani a rugót a helyére és az sok idő bla bla bla.
Mondtam, hogy kibír-e 300km-t így? Ki. Tényleg kibírta. A lényeg, hogy márkaszervizbe nem vittem vissza, hanem a szokásos helyre mert most már volt szabad kapacitásuk. A rúdfejet cserélték, futóművet állítottak, 13e cakk-pakk. Rugóról gólyalábról szó se esett. A kocsi megy szépen, nem kopog, nem inbolyog,rendben van.
Mire akarok kilyukadni: leugorhat egyáltalán a rugó? Ha igen, azt tuti érezni lehetne, meg zörögne nem? Márkaszerviz megint jól le akart húzni?
A másik, hogy még véletlenül se az alatrészek normális nevét mondják... -
PowerBuldog
veterán
igazából ha már így a hibáknál tartunk, nálam mióta megvan a 98-as megane csak a hátsó kerékcsapágy és a gyújtás volt ami tényleges hiba miatt cserés volt. most is csak kopó alkatrészek lesznek cserélve.
-
FerNandor
őstag
Legközelebb megyek, akkor ezeket megcsinálja a szerelő plusz szelepfedél tömítés és felmennek a nyári kerekek és nagyon baba lesz. Ja meg még a Renault-hoz kell mennem a spoiler-pótféklámpa miatt.Én nagyon szeretem ezt a kettes Megane-t, szerintem nagyon jól el van találva.
-
Szendwich
tag
-
Szendwich
tag
válasz
rob210 #42980 üzenetére
Mit jelent ez a tanitas? Ahova most betud zarni, az legyen az uj alaphelyzeti allapot az ECU szerint?
Csak mert nagyszerviz alkalmaval kitakaritottam a vastagon mocskos pillangoszelepet, de kivettem az akkumulatort - is - mas miatt. Vegen osszeraktam, bombolo motorra meg mindenre szamitottam, de ehelyett beindult es szepen tartotta a magasabb alapjaratot hidegen, majd beallt ~750re. M2, 1.6, 16V
-
Lacy6
senior tag
Én azt nem értem, hogy miért most jött össze ez a sok probléma?
Fórumokon is sok a panasz, nekem is problémás az autóm.
Bevittem szervizbe, azt mondták hogy iszonyatosan sok autó vár most javításra így 1 hétig rá se tudnak nézni...
Nehezen vészelték át a telet az autók? -
FerNandor
őstag
Mi ez a sok szíjszakadás
-
drk88
senior tag
Sziasztok,
Sajnos ma megtörtént a kocsival amire a rém álmaimba számitottam csak..elszakadt a vezérlés haza fele utazó temponál. ( Hozzá teszem holnap 5re vittem volna vezérlés cserére!!!!). Nem volt semmi extra hangja csak elment az erő és ennyi. Clio 2 1.4 16v. Szerencsére egyből tudtuk vinni szerelőhöz még az este holnapra kiderül mennyi az annyi.
Szerintetek ezt meglehet "olcsón" úszni?
(Tudom, hogy nem)
-
rob210
Topikgazda
Fojtó szelep tisztÍtás, ami megegyezik az alapjárati motorral az esetedben.
ValószÍnűleg az alapjárati motor tengelyét meg kéne kenni, ilyen "felragadást" nekem is csinált takarÍtás után.
Befújtam lÍtium zsÍrral azóta nem csinálta el ne kiabáljam.
De fojtószelep tisztÍtás után tanÍtani kell, azaz gépre kell dugni.Ha amúgy nincs baj az alapjárattal akkor a szelepet ne bántsd, csak a motort kend meg.
-
tresh
veterán
Hello Urak!
Egy kis off... de pakoltam otthon és maradt pár cucc Megane/R19 hez akit érdekel jó áron jelezze
Szóval 2 szett SWAG féltengely gumiharang
Jobbos motortartó bak
Saját képek patika mind vadi új !
-
Tom5
addikt
Másik kérdés. Mennyi a Megane 1. 1,4 16V alapjárata? Mert nekem most az 500 és az 1000 között áll félúton. Nem fullad le nem dadog indul szépen. Annyi, hogy üzemmeleg állapotban ha lámpánál állok van hogy felmegy 1000/1500-ra. Itt ha megpöccintem a gázpedált akkor visszamegy szépen 500 és 1000 közé. Ez normális? Lehet kellene egy pillangószelep tisztítás? Ezen ha megpörgetem STP injektortisztítóval akkor segíthet? FHP jeladó okozhat ilyen hibát? Vagy alapjárati motor? Vagy mind együtt?
Bocs a sok kérdésért, de beparáztam a tünetek miatt.
Az számít, hogy az a cső ami a kocsi elejéből szívja a levegőt a motorba. Levegőszűrő elött, az tiszta lik, fos állapotban van és nem cseréltem le? Bár a szerelőm szerint ha nincs fent a cső és a motortérből szív levegőt az sem számít semmit.
rwin5 - nekem utána tünetmentesen megtetta a hátralévő majd 30 km-t. Este lesz finom mert haza is kell mennem 22:00-kor. (50km) Remélem nem lesz hasonló anomália az iccakában...
-
rwin5
őstag
Hasonló történt velem is pár napja amiről írtam itt a fórumon, be is pánikoltam és haza mentem azonnal... Ma elment a lábán simán a szerelőig, tehát én sem tudom hova tenni. Rárakják diagnosztikára meg lesz rajta egy nagyszerviz, vezérléscsere + műszaki. Fékek is csikorogtak most tűnt fel, gondolom az is cserés. Bele kell asszem nyúlni a pénztárcába, de remélem ez után majd csak a kötelező cserés problémák jönnek ki.
-
Tom5
addikt
Melóba jövet, 90km/h tempónál, 5.-ben egyszercsak fordulatszám leesik nullára, kocsi lelassul, gázadásra semmi reakció...Rádió is kikapcsolt. Lámpa világítás maradt. Szépen lehuzódtam az út szélére. Leállítottam a kocsit, indítóztam, pöcc röff elsőre és ment szépen tovább. Húz, volt ereje, semmi panasz. De kérdem én. MI VOLT EZ?!
Amióta elhoztam, hiba nélkül most járok az 1500km-emnél.
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Scenic I-esben a váltó gomb lejött arról a műanyagról, ami a rúd végén van, elrepedt a gombban lévő műanyag betét.
Bár nem láttam alatta semmit, amit eltakarna és ha visszaragasztom, akkor nem tudnám lebontani.
Odaragaszthatom bűntetlenül, vagy inkább nézzek valami cseredarab után?
Volt már hogy leesett menet közben és eléggé veszélyes szitu is lehet, ha túlságosan meglepődik valaki. -
mihione
őstag
Kb mennyit kerhet egy szerelo fotengely cserere?Meg milyen tomiteseket szoktak ilyenkor cserelni?olaj,hajtokarcsapagy kb 18 egyutt plusz gondolom a fotengely csapagyat is cserelik ilyenkor.eddig munkadijra mondtak 50-et
Masik szerelo 100-at alkatreszekkel egyutt.De ebbe nincs meg benne a bontott fotengely.
Ha viszek a bontoba egy tolomerot akkor azzal azert vmennyire meg tudom nezni nincs -e ovalisra kopva nem? -
eTrade
tag
válasz
roberto211 #42927 üzenetére
Engem is érdekelne a magyarázat, mert az én kocsim is néha kerreg üresben ha nincsen lenyomva a kuplung pedál.
-
rob210
Topikgazda
ez két esetben lehet ha elenged a vákuum rásegítő, vagy ha levegős a rendszer amire te is tippeltél.
Ez a levegősödés két féle képen lehet, sz@r folyadék amit írtál, vagy a tömítetlenség miatt.
Ez akár a tartály kupakja miatt is lehet.
Érdemes szerezni egy segítőt és a motortérben átnézni mindent amikor elkezdi engedni befelé a pedált.
Ha valahol sziszeg esetleg a tartályban megjelenik légbuborék akkor tudod merre indulj. -
rob210
Topikgazda
válasz
PowerBuldog #42960 üzenetére
nekem ez a forma nem tetszik.
Én mondjuk sose voltam kupé szimpatizáns -
just
aktív tag
válasz
PowerBuldog #42960 üzenetére
Tavaly ősszel én is nézegettem ezt, akkor még bőven 2millió volt. Egy barátom vett ilyen RS-t, és elkapott az az érzés
chippel 260ló körül van, iszonyatosan megy.
-
PowerBuldog
veterán
-
rob210
Topikgazda
ha pumpálásra keményedik és nem tartja meg akkor akár rásegítő is lehet, de szerintem csak a munkahengernél valamelyik karmantyú adhatta meg magát.
A folyadék szint hogyléte után okosabbak leszünk.Nekem a bal hátsó munkahengerem könnyezett, kicseréltem most f@sza megint minden.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Predator2 #42955 üzenetére
benzin és disel összehasonlítása szinte értelmetlen.
A tipushibákkal ha tisztában van az ember és orvosolja simán vállalható a 2006 előtti is.
Kíváncsi lennék mi az az 50% hiba amit fel tud sorolni?
Az igaz, hogy gyárilag sok minden apróságot orvosoltak a PHII-esek nél de azért az 50% erősen túlzó meghibásodási arány.
-
Predator2
addikt
válasz
AMD Power #42942 üzenetére
Helló
Ezzel a kocsival szemeztem:[link]
Írtam róla már itt a fórumban.
Mint ahogy látod, ezt a kocsit egy márkakereskedő árulja. Nekem ő mondta, hogy 2006 előtti Megane-t kerüljem, mert 50%-os volt a hiba arány. Elmondása szerint nagyon pocsék volt, sok hibával a modellfrissítésig (2006). Természetesen biztos van kivétel.
-
mycso
Topikgazda
válasz
AMD Power #42952 üzenetére
Fékfolyadék szintet majd reggel megnézem. Sötétben értem haza, már nem akartam a ház előtt sz@rakodni lámpával.
Levegősödésre gondoltam, de mitől? (remélem nem ment szét / nem lyukadt ki semmi)
Még esetleg a jelenségre azt találtam, hogy elvizesedett a fék folyadék aztán nagyobb igénybevételnél begőzösödik és akkor is ez a jelenség.
Viszont kb. 1,5-2éve cseréltettem fékfolyadékot...annak még bírnia kell. -
mycso
Topikgazda
Urak, ma autóztam párszáz kilómétert a hegyekben, amolyan kirándulás.
Majd haza érve, ahogy álltam a lámpánál és nyomtam a féket, azt vettem észre, hogy lassacskán benyomódik padlóig a pedál.
Megpumpáltam, visszakeményedett, de ha megint ráálltam, akkor ismét lement padlóig...Így ezek alapján mire számítsak mi lehet a baj.
Csepegést/foltokat nem észleltem az autó alatt/körül. -
Pecc
őstag
válasz
diablo1984 #42949 üzenetére
Igaz.
Kolléga clio 1ben, ismerős smartjában is tört már rugó
-
diablo1984
veterán
pontosítanék: mindegyik renaultra is igaz a rugótörés veszélye, ugyanúgy igaz lehet az én lagunámra(nemrég cseréltem), a fórumtárs clio 2-esére(ma postolta), volt már itt megane2-es alatt is, laguna 2 alatt is törött rugó, ez sajátosság sajna! de vígasztalhat a tudat, hogy az opel vectrám 2 hátsó rugójából is letört 5-5cm-es darab szimmetrikusan, ott nem befolyásolt semmit, a passatomban is a 2 hátsó rugó törött volt, fateréban csak az egyik hátsó. fárad a rugó mindenben.....
-
Pecc
őstag
Srácok tudtok valami tutorialt erre? :sikerült valahogy erősebben kitolni a behajtott jobb visszapillantót. Kipattant a helyéről az egész műanyag ház a csonkból amin fordul de nem tudom visszarakni abba a kis lyukba amiben volt. Josi : MII-t kérdeze AMD power. Lehet abban más a rugó meg az ablakemelő szerkezet.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #42944 üzenetére
Köszönöm szépen az információkat. Egyenlőre csak az érdeklődés szintjén van a dolog.
rob210 Egy kölök van egyenlőre... Amiről tudok persze!
Az Astra amúgy tökéletesen teszi a dolgát. Hála Istennek!
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #42942 üzenetére
Összejött a második poronty, vagy ráuntál az astrára?
Én javaslom az 1.6-ost de egyébkét kényelmes jó autó, a PHI eseknek van egy pár széria hibája egyik sem egetverő, utszélén nem hagy egyikkel sem.
A rugótörés 10 év felett garantált, a csomagtér zárban a műanyag tárcsa eltörik, az ablakemelő, álltalában felújÍtó készletet igényel ennyi idősen, a gyújtótrafókat meg kell nézni beru vagy denso legyen akkor nem lesz velük baj.
Amúgy élvezhető szerethető autó.
-
diablo1984
veterán
válasz
AMD Power #42942 üzenetére
gyújtótrafó baja lehet, ha még nem cserélték ki probléma mentesre, de ha elkezd szarakodni, akkor sem hajlamos azonnal otthagyni az út mellett ezzel a hibával, csak ki-kihagy egy henger. ablakemelője tud még beszarni, az indítókártyát nem kell elejteni, vagy ráülni, mert hajlamos a forrasztás elpattanni benne.
jó autók, jó fogyasztással, már az 1,4es motorral is élhető, az 1,6ossal még élményfaktora is lehet(1,6osban már van okoskerék, azaz vezérlés módosító, ha az beszarik, kb 50 ezres tétel, igaz 10-15évet kibír és nem nyírja ki a motort, ha becsokil). elektromos zűrök előfordulhatnak velük, de nem túl halálos mértékben.fogyasztásuk baráti, kb annyi körül kijöhet mint az astrád(főleg ha te hajtod)
tipp: kombijában még a csomagtartóban is van egy rakat hely, meggondolandó!
-
gooool
őstag
Ma ismét baszkuráltam az autót, mivel volt egy fölös Osram SilverLight2.0 H1-es izzópárom, ezért beraktam a ködfényszórókba, bár ködöt nem várok, de legalább most már egyforma.
Minden folyadékot ellenőriztem és feltöltöttem maxra, realizálódott, hogy kell egy pár új rendszámtábla keret, mert igencsak megviselte már őket az idő, illetve szükség lesz egy pár első ablaktörlő lapátra.
Illetve lemostam, megszabadítottam a csomó sártól a kerékdobokat.De a lényeg:
Ráfeküdtem a fűtésből csöpögő fagyálló témára.
Tegnap a tacskóban találtam egy ilyet: [link]
Fogtam és meghúztam a radiátor és a csőcsatlakozásnál található minden csavart, lehetett rajtuk még tekerni az az igazság.
Ezután indítás, kis melegítés, majd fűtést maxra állítottam és figyeltem. 12 percig ment a fűtés, forró volt már a cső is, de egy csepp se jött ki sehonnan sem. Szóval lehet igen olcsó javítás lett belőle.
Persze a csepegés nyomait letöröltem, és a beltér összes csavarját meghúztam ha már szereztem egy ilyen szerszámot.A héten megvettem a teljes TRW fékszettet is, tárcsák, betétek, hamarosan felkerülnek, ahogy a nyári abroncsok is.
-
AMD Power
titán
Sziasztok....
Renault Megane II (2004-05 évjáratok) 1.4 vagy 1.6 benzinesekről mi a vélemény , tapasztalat? 1 millió körül már szépek vannak.
-
rob210
Topikgazda
válasz
roberto211 #42937 üzenetére
Nem más a felfogatás és a kulissza sem ugyan az.
Az 1.8- as motorból nem túl sokat adtak el.
Sokminden csereszabatos a iisebb társaival, de a váltónak a tipusszáma is más.
De nézd meg melyik váltó van a tiéden mert renaultnál sok érdekesség van. Hátha lehet találni hozzá másikat.
A váltón van egy kis aluminium tábla abba van beleütve egy szám az kéne. -
Tom5
addikt
Tehermentesítő gyűrűt hol érdemes rendelni? Legyártom esztergályossal téma nem játszik.
-
rwin5
őstag
válasz
rob210 #42936 üzenetére
Most rángattam de semmi.. de lehet az a baj amit írtál, mert egy dobogó szerű kapu feljárónk van és mikor arról le huppant az autó (mert van a legvégén egy pici szinteltolódás és megdobja az autó elejét) azután fulladtam le, viszont egyből indult az autó utána rákanyarodtam a következő utcára mentem kb 100 métert és akkor megint leállt.
szerk: na mind1 most akkor pihen az autó (5-6 éve volt egy 2. autóként használt golfom amit jópárszor vontattam és iszonytató érzést érzek a vontatástól azóta.. ) 2 hét múlvaműszaki vizsgás lesz remélem oda elmegy a lábán..
-
rob210
Topikgazda
válasz
roberto211 #42932 üzenetére
Akkor az okos kereked nem biztos, hogy kuka.
Most néztem a tiedhez elég nehéz váltót találni.
Mennyi ideje hoztad el a kocsit?
Magán személytől vagy kereskedésből van? -
rob210
Topikgazda
Próbáld meg járó motornál megrángatni a blokkot.
Valószínűleg a testkábeled sz@rakodik.
Amikor tolatsz akkor megbillen a motor megszakad a kontakt és leáll.
Eddig legalábbis egyszer találkoztam ilyen tünettel, annak ez volt az okozója.
Levettük a srut megpucoltuk meghúztuk hiba kipipálva. -
rwin5
őstag
Na vásárlás óta most először lett valami baja az autónak. 2x lefulladt az autó tolatás közben, aztán 1x menet közben 3-asban de nem hiszem, hogy az alacsony fordulat miatt.
Tovább nem mertem vele menni, inkább hazajöttem vele azonnal (mondjuk kb 200 métert mentem az autóval) Most simán alapjáraton nézem a kertben, hogy lefullad-e egyelőre nincs semmi baja.. ötlet? Kijelzőn nem gyulladt ki semmilyen lámpa
szerk: most tolatgattam az udvarban meg indultam 1,2-3as fokozatból és semmi baja.. valami ötlet? Nem hiszem, hogy 3x is olyan kis fordulaton mentem volna vele, hogy pont azért fulladt volna le. Eddig meg ilyen nem fordult elő.
-
rob210
Topikgazda
válasz
roberto211 #42927 üzenetére
A váltód nagyon valószínű, hogy kuka.
Az okoskereket én nem temetném.
Amikor leállítod kattan a kocsi? Koppan egyet?
Illetve indításkor szépen teker és indul, vagy kell kicsit pörgtni mire elkapja?Szvsz azt a váltót ami alatta van jó messzire el kell dobni, venni alá egy bontottat, majd amikor lentvan a kuplungot is átnéznu ha szükséges csere.
Más dimenzióba fog lépni a kocsi.
A renault a váltóra érzékeny ha ütötték vágták akkor hamar kikukázódik.
Én 100000km után az olajcserét is mindig javaslom. -
rob210
Topikgazda
válasz
PowerBuldog #42911 üzenetére
Mert ezekben a készletekben nem csak a görgők hanem a feszítő mechanizmusok is benne vannak (karok).
-
dhgm
tag
válasz
Sly189 #42902 üzenetére
Lényeg, hogy meg van a hiba oka.
Ezért végeztem egy kis átalakítást, még kb 1 hónapja. Én is szűrőt cseréltem és a kézipumpvával nem tudtam légteleníteni, a pumpa is tele volt levegővel, nem zárt a visszacsapószelep..
négycsöcsű szűrő helyett, Kangoo 2010 évjárat 2 csöcsű szűrő
gyári szűrőhely megszüntetése
új szűrő a motortérbe a zárhídra csavarozva.Az alábbiak javultak:
szűrőcsere egyszerűen megoldható, nem kell a fél elejét szétszedni hozzá,
jól hozzáférhető
a szűrőn van légtelenítő csavar, tehát egyszerűen légteleníthető
résolaj nem került a szűrőbe visszavezetésre, az egyenesen a tankba megy ( nincs levegősödés). -
tresh
veterán
válasz
roberto211 #42912 üzenetére
Valto: A 3. Fokozatot erosebb terhelesnel kidobja illetve ha beinditom a motort halk kerregő hang van és ahogy kinyomom a kuplungot megszűnik
Meg is válaszoltad itt a hibát, ha dobálja a sebbegéset akkor az szinkron gyűrű kopás gyanús. Váltót le kel venni és meg kell nézni mi a helyzet vele.
-
diablo1984
veterán
válasz
Predator2 #42923 üzenetére
csakis ugyanolyat vegyél, de mivel biztos nem lehetsz benne(más használat, kitudja mennyire lágyult le egy másik autóban, mint a tiedben), ezért ha bontottat is veszel, akkor csak párban! vagy újat, de azt is párban. ha oldalanként nem azonos a rugózás, akkor tud viccesen viselkedni az autó.....
(#42924) roberto211 : amit linkeltem oldalt ott vannak árak és gyári cikkszámok, bár az unixos árlistában nem láttam, de ha van oda kedvezményed, akkor érdemes rákérdezni náluk is, ők is biztos csak gyári okoskereket tudnak szerezni, de az hátha kiszolgál már. én Debrecen mellett lakom, gondolom Bpesten jobba a szerelő felhozatal, de én ebben nem tudok segíteni. ritka madár a jó és lelkiismeretes szerelő....
-
roberto211
őstag
válasz
diablo1984 #42920 üzenetére
Mikor neztem eloszor akkor igazabol nem nagyon hallottam ezeket a hangokat..
Belseje amugy hibatlan,kulsejere is max egy polir fér rá tehat esztetikailag nincs sok gond vele csak most h igy ezt elmondtad nem lesz egy ft meg nem is ez a lenyeg hanem ha akkor hallom akk lehet meggondolom a vetelt de mindegy megcsinaltatom..
Renaulthoz alkatreszeket hol erdemes venni ha pld ilyen kell h okoskerek stb? Nem akarom ez miatt eladni inkabb megcsinaltatom mert nagyon bejon a laguna
De hat hasznalt auto elofordul az ilyen.
Illetve van szerelom de a hibakon szeret neha atsiklani,egy jó szerelőt aki átnéz mindent megmondja hibakat es korrekt aron dolgozik tudsz/tudtok ajanlani Erd es Bp kornyeken ? Akar privatban is johet
-
Predator2
addikt
Helló
Hazahoztam a "drágaszágot". Sajna észre is vettünk rajta egy hibát, ami cserére szorul.
Hol tudnék olcsón, akár bontott, de jó állapotú, (piros jelzésű) spirál rugót venni? Gondoltam rákérdezek, hátha van egy tuti ötletetek erre. 2004-es MK2 Clio 1.5dci 82LeTHX
-
diablo1984
veterán
válasz
roberto211 #42917 üzenetére
rossz okoskerék hang magasabb fordulaton kisimul, alapjáraton dízeles.
gyári alkatrész, cikkszám alapján biztos az unix is tud szerezni...árak és gyári cikkszámok minden motorhoz: [link]
-
diablo1984
veterán
válasz
roberto211 #42917 üzenetére
az okoskerék egy görgő a vezérlésben, ami a vezérlést tudja módosítani úgy hogy fordulatnak megfelelően jó legyen. asszem pont a napokban volt róla szó, hogy kb egy 50ezres tétel, vezérlés cserekor is illik cserélni. nálad jelenleg rosszul működik, így akár a gyújtás, akár a befecskendezés rossz időben történik ezért a kopogó hang(mint régen az ukrán benzinnel a nyugati technika nem tudott megküzdeni, mert szikra előtt magától is begyulladt). ez káros a motorra vagyis hajtókar csapágyra, csapszeg, főtengely, stb-nek.
a kupungos csörgés lehet kuplung, lehet motortartó bak is, azt látni/érezni kellene.
ha ilyen állapotban vetted, akkor sikerült egy elhanyagolt példányba belenyúlnod, először cserélj rajta vezérlést+okoskereket, nézesd át a hajtás részét, kuplung, féltengelyek váltó szinten, ami kell, azt cseréltesd, a váltóba ha ugyanaz az olaj jár, mint az enyémbe, akkor kb 3200huf/liter és 4 litertől több kell bele, ha a leeresztett használt váltóolajban esetleg reszelék lenne, akkor boríthatjátok is szét a váltót, vagy jobb ha szereztek rá másikat. de reméljük, hogy csak a kuplung szerkezet szivat, és a motortartó bak rángatásától dobja ki a 3ast....
-
Josi
aktív tag
válasz
roberto211 #42917 üzenetére
Okoskerék= vezérlésmódosító kerék.
kb 50-60 ezer az ára. Autósboltban nemigen kapható.
-
roberto211
őstag
válasz
diablo1984 #42916 üzenetére
Okoskerék bovebben mit jelent ?
Milyen áron van pld unixba?
Valtoba milyen olaj szukseges?
Illetve az a jelenseg hogy pld csusztatott kuplungnal csorog ez is pld a valto/valtoolajra utalhat nem?
Ha kidobja nagy terhelesnel a 3ast akkor mar sokat kophatott?Vagy ez csak az olaj miatt lehet?
Ez a "diesel"hang az okoskerek miatt milyeb hibakat idezhet elo?
Illetve akkor a hirtelen gazadasnal kerrego hang is valto miatt lehet?
(Kinyomott kuplungnal elmulik )Bocsi a sok kerdesert csak meg kezdo renaultos vagyok.
-
diablo1984
veterán
válasz
roberto211 #42912 üzenetére
az alapjáraton dízeles hang okoskerék hibára utal én is néztem már 2es laguna 1,8 16v-t dci-nek ez miatt, tényleg full kultúrált dízel hang, csak nem egészséges így használni. a másik meg lehet a váltóban az olajszint alacsony, vagy elhasaznált, érdemes utána járni, mert precíz váltó van benne, de olaj nélkül hamar szétkopik a bronzperselyes cucc benne! és csakis bele való olajat szabad bele rakni, drága, de attól nem hullik szét a váltó!
-
angyalpc2
aktív tag
Hello
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 olajat akarok venni 1.2 8V D7F 726-os motorba
Hol érdemes venni? Pl nem hamisított, jó ár, olcsó kiszálítás stb
Környékünkön néztem Tesco-ban csak NF-es van SXR nincs
Unix-nál nincs ELF csak Castrol, Langauto-nál a webes felületen sincs.Szóval valami webes rendeléses érdekelne:
https://filterabc.hu/ELF_EVOLUTION_900_SXR_5W40_4Lhttp://www.olajmezo.hu/spd/156813/ELF-EVOLUTION-SXR-5W40---5L#page_artdet_tabs
Köszi Üdv
-
roberto211
őstag
Sziasztok.. Megletz vegulis a laguna II-em.
Egyelore imadom,nagyon szep nagyon komfortos auto de eszrevett dolgokat amik szerintem hibák és szeretnék segitsegeket kerni
Első körben a motorhang..
Alapjaraton kicsit "diseles"hangja van de ha nyomok gázt akkor mar szep renaultos hangja lesz a motornak..
Valto: A 3. Fokozatot erosebb terhelesnel kidobja illetve ha beinditom a motort halk kerregő hang van és ahogy kinyomom a kuplungot megszűnik .. Akkor ezekhez a jelenseghez hozzatartozik még az is h ha alapjaraton uresbe nyomok egy hirtelen eros gazt akkor hirtelen kerregő daralo hang keletkezik de csak addig a pillanatig amig hirtelen megnem nyomom a gazpedalt viszont ha ugyanezt kinyomott kuplunggal csinalom akkor semmi baja. Csusztatott kuplungnal alacsony fordulaton valami csorog elol gondolom koze van a dolognak ehhez . Illetve bal elso kereknel a feltengelynel gumiharang bilincs mellett allandoan "zsírsár "van és ami a legfontosabb h gyorsulasnal szinte minden fokozatba egy bizonyos fordulat utan olyan hangja van mint egy ikarus hidnak tehat ez a nagyon vinnyogó hang.. Tehát ez a nagyon vinnyogó folyamatos hang. Van tippetek,otletetek mi lehet? Igazabol ha a valto rossz az sem gond mert 1ev garancia van a fodarabokra ..
Ezeken kivul nagyon tetszik az auto belul oriasi jol is megy szep tehat nagyon tetszik csak erre a 2 dologra kernek szepen valaszt ha lehetseges
-
PowerBuldog
veterán
egy hosszbordásszíj készlet miért ilyen drága? külön külön a szíj és a feszítő görgő meg 5e/5e alatt van kb.
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Kéne nekem levegő cső, 1-es Megane-ba (2002-es, 1.4 16v). Tud valaki ajánlani egy helyet, ahol lehet olyat kapni?
Néztem pl. Unix-nál, de ott bő 20k az ára, ami sztm baromi sok egy alig fél méteres gégecsőért, szóval valami olcsóbb megoldás kéne. -
Szendwich
tag
válasz
diablo1984 #42894 üzenetére
A szíj volt a hibás. Vettem egy ilyen készletet és felraktam. Bevallom, nem figyeltem a szíjat. Csak ma reggel figyeltem fel rá, hogy ami fent van az 6 bordás, amit meg levettem az 5 bordás. Kicseréltem, és elmúlt a sírás.
Ugyan itt eladó 500km-ert futott hosszbordás szíj, olcsóbbítva. -
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Ma történt velem egy olyan, hogy miközben menetem az autóval kiírta, hogy "check esp" és leállt a motor.
Félreálltam és utána kivillant az akkumulátor jel, meg hogy low battery.
A hűtő ventilátor folyamatosan ment, még miután lezártam a kocsit utána is.
Próbáltam beindítani, de csak low batteryt írt ki és nem akart izzítani sem.
Közbe megy a ventilátor és a rádió is müködik... megpróbáltuk bebikázni, de nem akart beindulni.
Olyan 40 perc múlva a ventilátor leállt és beindult az autó. Olyan mintha addig letiltotta volna.
Hazafelé megint ugyanez....megint megy a ventilátor. Megmozgattam az akumlátornál a kábeleket és leállt a ventilátor. Sikerült beindítani majd hazajönni. Megnéztem és az akkumulátor csatlakozás így néz ki.
Ezt most megtisztítom és feltöltöm az aksit és remélem megjavul. A kérdésem az lenne, hogy mi okozza azt hogy így néz ki a aksi csati? Ez lehetett a hiba oka vagy elektromos hibáról van szó? Valaki tapasztalt már ilyen jelenséget? -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #42901 üzenetére
A váltóban van sebesség jeladó onnan vesz mindent.
Az FHPnak semmi köze hozzá, ezt már Írtam, az a befecskendezést szabályozza. -
Sly189
senior tag
Sziasztok. Úgy néz ki leszálltam a szopórollerről. Végre.
Üzemanyag szűrő és a nagynyomású szivattyú közötti üzemanyag vezetéken levegős volt az üzemanyag ellátás. Hibák amiket ez okozott : Alapjarati szabályzás bizonytalan-lefulladó motor. Egyenetlen járás. Rail nyomás ingadozás.
Probléma oka: üzemanyag szűrő. A Mann filter rohadt drága... Amióta a kocsim megvan apró buborékok mindig voltak /állítólag normális dolog / és mindig egy fajta Mann filter t vettem WK919/1 talán.
Vettem bele most FRAM gyártmányú szűrőt. Egy darab buborék nincs!
Egy időre elfelejtem ezt a márkát azt hiszem...
2007 Megane 1.5 dCi 86Le -
diablo1984
veterán
az 1,9 dti a fordulatszámot honnan veszi? mert adott a hiba, hogy induláskor a fordulat 3-4ezer környékén ugrál(indítózáskor és akkor általában nem is indul), utána következő(1-2) indítózásra egy kicsit megmoccan a fordulatszám mutató és be is röffen a kocsi! hidegen, melegen is csinálja, de többnyire hidegen fordul elő!
felső holtponti jeladót ma vettem bele újat, ugyanaz a tünet, mint a régivel, így nem az lehet a gond, a fordulatszámot innen veszi??
tanácstalan vagyok teljesen, lassan veszem a benzint és felgyújtom......
-
Tosee
őstag
-
Ronin-
senior tag
válasz
Ronin- #42897 üzenetére
még valami eszembe jutott közben. az mitől lehet, hogy indítás után, ha elindulok, minden váltás után leesik a fordulatszám 400 körülre, szinte majdnem lefullad, de mégse. Ha adom a gázt, akkor is leesik, de már megy is felfelé, ha csak gurulok, akkor meg visszaáll alapjáratra 800 körülre. Kb az első km-en csinálja ezt, utána semmi baja,ha megállok 1-2 órára, akkor se csinálja. Van, amikor 1-2-3 napig nem megyünk vele, de nem hinném,hogy ez okozná a gondot, mert nemrég kezde ezt a hülyeséget.
Benzin 1.4 16v megane limousine -
Ronin-
senior tag
hány littyó olaj megy a motorba megane 2 esetén ?
-
vatoloco26
tag
Erdkes mert ablak felhuzas bezzeg megy
-
Tosee
őstag
válasz
rob210 #42807 üzenetére
Megvettük a tömítéseket (szívósor, pillangószelep) és kicseréltük itthon az összeset! Öröm bódottá minden a legnagyobb rendben!
Nem is értem a márkaszervizben miért nem cserélték ki a pillangószelep tömítéseket, mikor kitisztították pár hete (azt mondták, hogy azok jók)! Annyira rossz állapotban voltak, hogy minden erőfeszítés nélkül bementek a helyükre! Ezek az újak már illeszkednek rendesen! A magas alapjárat, és az ingadozás probléma is megszűnt! Olyan amilyen a nagykönyvben le van írva! Alapjáratot nem kellett újra pozicionálni, mert azt alaphelyzetbe állították mikor kipucolták! De egy szónak is száz a vége, köszönöm szépen mindenkinek a segítséget és a tanácsokat!
Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá, leírom a gyári cikkszámokat:
- Szívósor légbeömlő tömítés (4db): 8200052312
- Kartergáz visszavezető tömítés (1 db): 8200052311
- Pillangószelep tömítés (2db): 8200068566 + 8200068583.Az autó pedig:
Renault Megane 2 ph1.
Évjárat: 2004
Motor: 1.4 16V 98Le -
diablo1984
veterán
válasz
mihione #42892 üzenetére
én szurkolok neked, hogy legyen már jó a motorod, azért egy benzinesben ilyet szopni nem gyenge mutatvány!
de legalább a többieknek(használt autó vásárlóknak) legyen tanulság a te eseted, megvétel után a teljes vezérléscserével kell kezdeni, mert sokba tud fájni a dolog(igaz ez téged nem vigasztal, de vannak akik elbagatelizálják a dolgot)
(#42893) Szendwich: rugós szíjfeszítőd van? ha igen, akkor sikerült hosszabb szíjat rátenni és nem feszít eléggé rá így megcsúszik! klíma bekapcsolásakor is tud ilyet. vegyél rá rövidebb(rávaló) szíjat, ha megvan az előző szíj, ami nem csúszott, nézd meg a méretét annak! én is jártam úgy, hogy a szerelő a passatban lecserélte a szíjat, klíma bekapcsoláskor sípolt mint a sakál, mert hosszabb szíjat vett rá, mert a rá való méret pont nem volt polcon és várni kellett volna rá fél napot.... persze utána megvettem a rá való méretet....
-
Szendwich
tag
1 hete csereltunk a Megane2on teljes vezerlest, vizpumpat, feszitoket, szijakat, stb. Az elso 300 km hiba mentes volt. Aztan most hidegen visitani kezdett a hosszbordas szij. Megfujom WD40el es elhallgat. Illetve ha bemelegszik az auto akkoris elhalkul. Skf szett lett beepitve, szij eleg feszes.
Csereljek szijat? -
mihione
őstag
válasz
diablo1984 #42890 üzenetére
A dugattyuk feljottek mind egy magassagra szal a hajtokarok elvileg okesak.egyebkent igen a fotengely cserevel mar kb 300 ezret koltok majd az autora ami tobb mint a fele mint amennyiert vettem,de hiaba adnam el 500 korul nem kapok semmi normalisabbat es ugyanugy ra kell kolteni kapasbol 50 et plusz atiras,eredetvizsga...inkabb rendbe rakom ezt es akkor tudom h ez tuti.Amiket akartam azokhoz meg hozza se tudtam kezdeni jobb belso feltengely,csomi teleszkop,ket elso lampa.
-
diablo1984
veterán
válasz
mihione #42888 üzenetére
csak az az érdekes, hogy eddig nem csinálta. a tőtengelyen forog a csúszócsapágy, hogy mitől kezdte most ki a főtengelyt, lehet a szelepet míg elütötte, akkor kapott a hajtókar, a csapszeg, így az által a csapágy is! biztosra veszem, hogy a dugattyú teteje is szelepmintás(mint nálam a régi motorban volt), de ha tényleg az ütéstől lett, akkor kapott ott minden szépen, mert a csapágy a legvége ami kaphat, az a legalsó pont!
remélhetőleg nem lesz több baja már a kocsidnak, még a főtengely csere is elég nagy szopás tud lenni, lassan az egész kocsi nem ér annyit, mint amennyiben ez a motor van már neked!
-
tresh
veterán
válasz
vatoloco26 #42874 üzenetére
No akkor már csak az maradt hátra hogy teljesen új a kártya vagy csak elemcsere volt. (utóbbinál nem szabadna hogy eldobja.)Ha vadi új a kártya akkor gyári clippel(saját diag progija renaultnak) tudják hozzá tanítani. De van sok maszek cég aki 4-5k körül megcsinálja ezt neked.
-
mihione
őstag
válasz
diablo1984 #42884 üzenetére
Megvan a gep csendes most nagyon,mutatta a regi csapagyakat .Egy volt belole gaz amibol levaltak ilyen kis femszalak es bekerult a fotengely es a csapagy koze aztan az marta bele magat.most megyek vele igy aztan jovoheten a bontobol beszerzem hozza a fotengelyt egy szerelovel csak h ne valami szart vegyek mivel nem ertek hozza.Aztan ki lesz cserelve es motorikusan mar tobb hiba csak nem lesz vele.
-
gooool
őstag
válasz
diablo1984 #42886 üzenetére
Útba esik nem egy profinak mondott üzlet, hidraulika, szerelvények, miegymás, majd kopogtatok párat vele, ha kiszedtem.
Köszönöm! -
gooool
őstag
válasz
diablo1984 #42884 üzenetére
Az a problem, hogy nem tudnak méretet ők sem, vagy csak nem akarnak tudni...
Most azon gondolkozom, hogy hétvégén szétkapom, valszeg az összes fagyálló úgyse folyik ki onnan, lévén a héten nem is kapcsoltam fűtést, hogy zárva maradjon ez a kör (ami benne lehetett az már tuti kifolyt a kárpitra, mert azóta nem érzem nedvesnek) és elnézek valami boltba, ez lett volna eddig is a B tervem.
Így néznek ki amúgy, nagyobb kép nincs róluk cikkszám alapján gugliban: -
diablo1984
veterán
válasz
gooool #42883 üzenetére
mennyire speciális? kérd el a méretét és keress simán méret alapján boltban! olyan helyeken ahol hidraulikához árulnak cuccokat, ott tömítést is csak lehet venni.....
(#42875) mihione: áh, ahhoz több kell, gondold meg, az 1,5 dci-knél mikor hajtókar csapágyat cserélnek már csattog a motor, mégsem rágódik be a főtengelybe! itt inkább vagy régóta felálló gond lehet, de akkor már keresztben a dugó kikoptatta volna a hengert és a szelepekbe belevert volna a dugó, vagy valamikor szétszedték és sz@rul rakták össze, bár ha valaki szétszedte, akkor illene újat vissza rakni ha kopott, ha meg nem, akkor megoldották, túlhúzták, nem húzták meg és a tengelyen elfordult a csapágy kenés nélkül..... sokminden okozhatja, de akár a kenés nélküliség is, bár az a része pont olajban áll, arra a szivattyű nem folyatja az olajat.....
-
gooool
őstag
Az létezik, hogy a fűtőradiátor két kis gumi tömítését ne lehessen külön kapni?
Felhívtam az Omcar Renault-t, hogy ilyenre lenne szükségem (mint kiderült, szerencsére nem a radiátor lyukas, hanem a csövek csatlakozásánál csöpög).
Kis keresgélés után arra jutottak, hogy egy 6-os szettben lehet kapni, amiből 2db valószínűleg az amire nekem szükségem van. Beírva a cikkszámot csakis gyáriból létezik ilyen, az meg 5600 Ft...6 kis gumidarabért.Van valami ötletetek vagy rendeljem meg és tán csak jó lesz.
-
rob210
Topikgazda
Lenne vagy 4 rögtön.
És ha nem kérnék ilyen pofátlanul sokat érte tulajdon képen vissza is jönne a szett ára már 2 csere alatt.
Az a baj, hogy nincs vállalkozó kedvem.
Én valahogy alkalmazott beállÍtottságú vagyok, lehet ezért követ vetni rám, de valahogy nekem nem profilom a vállalkozósdi. -
-
rob210
Topikgazda
Kiveszed a kapcsolót és megnézed van-e benne áram ilyen egyszerű.
Ha van benne akkor lehet a motor szarakodik ez a rosszabbik eset.
Lehet, hogy meg kéne kenni a mechanikát.
De én élek a gyanúperrel, hogy nem lesz benne áram, mert az ajtó átvezetőd el van törve.
Akkor át kell vezetékelni, vagy szerezni egy bontott kábelkorbácsot. -
mihione
őstag
Na elvileg ma meglesz a kocsi kicserélik a hajtókarcsapágyat.Viszont nektek van ötletetek hogy mitől marhatott bele a főtengelybe?Kétlem hogy a szíjszakadásnak köze van ehhez ha csak míg 120-ról meg nem álltam addig olajnyomás nélkül ment ugye de akkor is inkább kopnia kellene nem?
Használom így aztán kiderül mikor lesz megint hangja aztán akkor mehet a főtengely csere. -
megane76
csendes tag
Sziasztok!
2002-es k4j750 meganom vezérlés cseréjéhez kértem árajánlatot márkaszervíztől (vezérműszíj, hosszúbordás szíj, vezető- feszítő görgők, vízpumpa, fagyálló, főtengely és vezérműtengely szimmeringcsere) munkadíjjal, anyaggal garanciával 165.000. Ez mennyire reális ár? -
tresh
veterán
válasz
vatoloco26 #42865 üzenetére
Hello!
Ha írsz évjáratot akkor lehet hogy tudunk segíteni
-
Ronin-
senior tag
válasz
diablo1984 #42867 üzenetére
Ésilyenkor cseréljek olajat,vagy megvárhatom a 15e km-t?
-
Tom5
addikt
Úgynézki új jószágomnál az elektromos ablak fog szopatni.
Ma reggelre már a vezető oldali sem jött le, azaz indulás után 10 percel megjavult. De a jobbos ugyanúgy nem jo. Biztosíték oké, megnéztük. Remélem csak a kapcsoló szivat.
Teljes belső kárpit tisztítás is megtörtént, ha lesz időm a hétvégén lövök képeket. Az Alufelniket is felkell rakni csak megkell mérnem milyen tehermentesítő gyűrű kell, mert a téli gumik cefet állapotúak.
-
vatoloco26
tag
Sziasztok
Friss laguna tulajdonos vagyok,és tudnátok abban segíeni hogy kell betanitani a kártyát??
Milyen opciók vannak?
Hálás köszönet
Üdv
-
Ronin-
senior tag
Sziasztok.
Nekem a napokban jött fel egy Service due üzenet, viszont nagyon nem értem a dolgot, legutolsó nagyszerviz kb 1 éve volt, olajcsere,szíj stb. , akkor nulláztam a számlálót is, ami ugye 30ezerről számol visszafelé és csak kb 8000km pörgött le belőle, mégis jelez. Érdekesség, hogy a villáskulcs nem világít, csak az üzenetet dobja.
Most ez mi lehet ? Cseréljek olajat meg szűrőt ? Azt hittem 10-15 ezrenként kell.
Renault megane limousine 1.4 benzin. -
üszök
őstag
válasz
diablo1984 #42861 üzenetére
Unom már a sok váltogatást,főleg városban. Következő autónak automatát vennék,(lehetőleg újat)most még csak tájékozódom mik a különbségek nagyjából.
-
diablo1984
veterán
-
üszök
őstag
Egy dízel autó,mondjuk egy Megane méretű mennyivel eszik többet automatával mint kézi váltóval?
-
Gyurike
tag
Sziasztok!
Szerelt valaki mostanság fejegységet Megane2-be?
Vettem egy Pioneer MVH-180UI fejegységet, de az útmutatója ír egy olyan dolgot, amire nem tudom, hogy mi a megfelelő.A bekötési csatlakozásán van egy üres szál, amire azt írja, hogy a "gyújtáskapcsoló működtetésével összekötött csatlakozópontra" kell kötni, ha a gyújtáskapcsoló nem rendelkezik ACC (accessory) állással.
A Megane 2 rendelkezik ilyen ACC állással? (Én abból indulnék ki, hogy igen, mivel ha a Start gombot megnyomom kuplung/fék nélkül, akkor ilyesmi állapotba kerül az autó (elektronika bekapcsol).
(elvileg ha nincs és nem kötöm be, akkor "az akkumulátor lemerülhet". De úgyis mindig leveszem az előlapot, gondolom akkor csak nem meríti le az akksit)Remélem tud valaki segíteni!
Előre is köszönöm! -
Tom5
addikt
Megane 1. 1,4 16V - ha benyomom a klímát a fordulatszámnak mennyire kell felmennie?
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
PowerBuldog #42841 üzenetére
[link]
ezek a hirschamnok jók szoktak lenni.Ha ez nem férne be.
Akkor ez is szóba jöhet ilyen van havernak, de ezt én drágának tartom.Vagy marad az árgép és ki tudja milyen minőség.
-
PowerBuldog
veterán
válasz
diablo1984 #42842 üzenetére
vagy fix rövidebbet szeretnék vagy olyat mint a gyári, hogy visszahúzódik magától ha kikapcsolom a rádiót.
de ha már itt tartunk: hol érdemes keresni leírás, hogy hogy kell kiszedni a mostanit? ugyanis úgy van belülről, hogy van előtte egy lemez, és még a tetőhidraulika is ott van
-
diablo1984
veterán
válasz
PowerBuldog #42841 üzenetére
olyan is van a tescoban, manuális teleszkópos!
-
PowerBuldog
veterán
rádióantennát hol érdemes nézni? tetőantenna nem játszik, a kabriónak bal hátul van az antennája
-
diablo1984
veterán
válasz
Predator2 #42839 üzenetére
renaultnál öreg kuplung tud olyan beton kemény lenni, mint az állat, nekem is a benzines lagunában taposni kellett tiszta erőből, dugóban a rémálom lett volna! kolégánál is az 1,6-os lagunában ilyen volt, komplett kuplung csere után vajpuha lett!
(#42837) FerNandor : hát egy fokkal jobb, mint elhagyni a spojlert mindenestől!
-
Predator2
addikt
válasz
PowerBuldog #42826 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket.
Azért lesz rá szükségem, mert a kuplung pedált nehezen/nehezebben lehet csak benyomni, illetve benyomás közben "ráz" a pedál. Ilyenkor biztos, hogy cserélni kell, vagy lehet akár más, egyszerűbben orvosolható baja is?
-
mihione
őstag
válasz
diablo1984 #42836 üzenetére
Én is erre gondoltam,majd holnap elmegyünk és megnézzük hogy néz ki.
-
FerNandor
őstag
válasz
diablo1984 #42836 üzenetére
Igen, ilyen jó megoldás. Spoiler le és csak úgy lehet a lámpát cserélni.
-
diablo1984
veterán
-
mihione
őstag
Igen a 180k-s javított clio
És reális az hogy ez a szakadás miatt történt?vagy csak a sok km?Eddig 2 másik szerelővel beszéltem és egyik se mondta hogy a főtengely ekkorát kaphatna hogy cserélni kéne. -
FerNandor
őstag
válasz
diablo1984 #42833 üzenetére
Igen, visszahívásos javítás, az az hogy raknak oda egy-két vmi tartó műanyagot és odaragasztják az egész spoilert. Az előző autót én vittem erre, ott kicseréltettem a lámpát is egyből. Itt nem tudom, hogy hogyan ragasztották.. Lehet, hogy csak úgy jönne le, ha letörnék az egészet...
-
FerNandor
őstag
válasz
diablo1984 #42830 üzenetére
Igen.. Arról beszélek
És azt most nem lehet így normálisan leszedni..
-
diablo1984
veterán
-
FerNandor
őstag
Képzeljétek, úgy tűnik, megadta magát a pótféklámpám. És már megcsinálták rajta a visszahívásos javítást... Renault-t hívtam, azt mondta a srác, hogy vagy le tudják szedni úgy hogy vissza lehessen rakni, vagy nem. Nagyon jó basszus. Ez jó visszahívásos javítás nem? Úgy odaragasztják, hogy az életben nem jön le többet. Most vagy elviszem műanyagoshoz vagy Renault és utána műanyagoshoz vagy bontott spoiler...
-
mihione
őstag
Sziasztok!
Ismét itt vagyok,elojott valami kereplo hang szombaton figyeltem fel ra.Alapjaraton is hallani de nagyon halk ahogy megy fel a fordulat ugy erosodik gyorsitasnal,viszont ha folyamatos tempoban megyek akkor is hallani de ha hirtelen gazt adok vagy elveszem akkor abbamarad de utana megint elojon.motor hatso resze felol jon a hang.a szelepek egyebkent eleg hangosak lettek a felújítás után.
Ma kaptam a szerelőtől visszajelzést,azt mondta hogy a főtengely is kapott amikor elszakadt a szíj és az egyik hajtókar csapágy miatt van a kereplés,de a főtengelyt is vagy cserélni kell vagy felújítani.
Lehetséges ez?Nem Előbb a dugattyú vagy a hajtókar sérül durvábban mint a főtengely?Vagy esetleg csak a csapágy cseréje is megoldaná a gondot?
100 ért tudott már nekem ajánlani bontott motort ismerőstől amit 50-ért be is rakna.Én pedig néztem bontóban főtengelyt 20 ért találtam és 45-ért hajtókarokkal és dugókkal együtt amit 100-ért berakna.
Vagy lehet semmi köze a szakadásnak az egészhez csupán 200 km után hajtókarcsapágy megadta magát?
Holnap megnézzük egy másik szerelővel mert nem bízok bennük.Ő azt mondta h egy ilyen felújítás után nem is nagyon szabadna csattogni a szelepeknek. -
diablo1984
veterán
szaladgáltam gyűjtve a km-eket az új motoromba(bejáratós), az első 600km alatt most tankoltam vissza a verdát 5,51l-re jött ki a fogyasztás.... nem mondom, hogy elégedett vagyok, hisz dízel, új motor, bár volt járatva/melegítve, 200km város, 400km főút 100-as tempó, ennek fényében sokallom kissé...
az szelepfedél tömítést is megszilóztam, mert eléggé folyt már az olaj az új tömítésnél előre a porlasztók irányába(hátul csont száraz), adtam neki egy tisztítás után olajálló szilikont, most várom, hogy megkössön végre és remélem, hogy többet nem fog már ereszteni! hihetetlen, hogy renaulthoz nincs jó tömítés, a benzines lagunámnak is az olajteknő tömítése és a szelepfedél tömítése rommá volt szilózva, gondolom hasonló megfontolásból(még előttem csinálta valami szerelő), lehet mindenféle jó márkát venni hozzá, ha úgyis szivárogtatja az olajat......
-
rob210
Topikgazda
válasz
speedydb23 #42824 üzenetére
Igen közben én is rákerestem, valóban a diesel clióhoz drágább a kuplungszett mint a benzines meganeomhoz.
Respect, benéztem, a dolgot.
-
Predator2
addikt
-
Josi
aktív tag
Igaz ez az izzócserét írja le, de kiszedéshez segítség:
Mégane I ablakemelő kapcsoló - izzó csere -
rob210
Topikgazda
Ha jól értem, tegnap a te oldaladon lévő gombot hiba húztad toltad nem csinált semmit az anyós ablak,
ma meg már az anyós oldali gombra sem reagált.Ez sok minden lehet, lehet kontakhiba, lehet biztosÍték, ha jól tudom külön van.
De az is lehet, hogy a vezeték megtört.Ki kell mérni a kapcsolókat, a biztositék táblát és meglesz a hiba.
Ha maga a mechanika nem adott nyöszörgő csúnya hangot akkor szerintem gyorsan orvosolható.
Ha a mechanika vagy a motor adta meg magát akkor az nagyobb bontást igényel. -
Tom5
addikt
Első gondom a kocsival. A jobb oldali ablak ma már se le se fel. A vezető felöli oldalon nem működött a jobb oldalit vezérlő gomb, de ajtóról ment szépen. Ma már egyik jobb oldali sem. Mi lehet a gond?
Megane 1. 1,4 16V
-
Tosee
őstag
-
rwin5
őstag
válasz
rob210 #42783 üzenetére
Ilyen sárfogót szeretnék majd a Cliora, mert nincs egyik kerekénél sem. Ezt házilag itthon mennyire nehéz felszerelni?
szerk: ami így most jutott eszembe, hogy műszerfalon lehet követni 2-es clioban, hogy mennyi távot mentem 2 tankolás között? Mert hiába léptetném azzal a kiálló gombbal ott, nem történik semmi
-
Tosee
őstag
válasz
rob210 #42805 üzenetére
Nem lett újra tanítva, mert itthon csináltuk, és a szerviz zárva (egyébként nem volt benne kosz)...
Kb. egy hónapja a szervizben kitakarítás után újra tanították, és azóta van ez az ingadozás, amit még videón is megosztottam itt!
Valahol azt olvastuk, hogy ha levesszük az akksi saruit akkor nem kell újra tanítani a pillangószelepet tisztítás után! Ezt a részét ezzel meg is cáfoltuk, újra kell sajnos...
Viszont a szervizben hiába tanították újra, azóta ingadozik menet közben sebesség váltásnál! Ha álló helyzetben van az autó akkor jó! -
rob210
Topikgazda
Ezek a tűnetek csak akkor jönnek elő, ha nincs betanÍtva az alapjárati érték.
Meg eleve magas a hideg értéked is.
Amikor ti most kitakarÍtottátok, a fojtószelepet akkor újra lett tanÍtva?
Mert azt minden egyes alkalommal amikor lehúzod a csatlakozót újra kell tanÍttatni.
Főleg ha még esetleg volt is benne valami kis kosz. -
Tosee
őstag
válasz
diablo1984 #42802 üzenetére
A kormányt nem próbáltuk, de a klímát, és a ventilátort bekapcsoltuk! Nem változott az alapjárat...
-
Gyurike
tag
Sziasztok!
Csináltatott valaki a közelmúltban Megane2 1.6-oson okoskerék-cserét?
1-2 hónapon belül tervezném a sajátomon megcsináltatni, és érdekelne, hogy mennyiért végzik el manapság.Előre is köszi az infót!
-
Tosee
őstag
Üdv!
Adott lenne ez a probléma továbbra is!
Azóta kicseréltük itthon a szívósor tömítést, pillangó szelep újra ki lett tisztítva, nem szív falsot sehol, fhp jeladó megpucolva! Kivettük a gázpedált is, de sajnos az elektronikának a dobozába már nem tudtunk belenézni, mert nem lehet szétszedni!
Összeraktuk de a probléma továbbra is fenn áll! Ha áll az autó jó az alapjárat, viszont ha menet közben lámpa, körforgalom, kanyar, vagy egyéb ami miatt vissza kell váltanom, akkor ingadozik a fordulatszám 1200-2100 között még vissza nem rakom sebességbe! Visszamegy 1000-1200 környékére, majd egyből visszaugrik 2000-2100-ra! Hidegen az alapjárat is olyan 1300-1500 körül van, és mintha picit ingadozna is a mutató de ez minimális! Sőt volt olyan is, hogy beraktam kettesbe gurultam anélkül, hogy nyomtam volna a gázt és gyorsult az autó (emelte a fordulatszámot egészen 1500-ig)! Ezt azóta csinálja mióta a győri renault márkaszervizben kitisztították és újraprogramozták az alapjáratot!Lenne egyéb ötletetek, hogy mivel próbálkozzunk?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Okos Otthon / Smart Home
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nyaralás topik
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Külpolitika
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Ülőgarnitúra 3-2
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T580 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Cam I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 8GB COOLER MASTER CMP 510 CM 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest