- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Új dustert szabad 1.5dci-vel venni? A régebbi 1.5dci egész jól bírta a kiképzést, hanem változtattak rajta. Ismerős akar ilyet, aki erdész, kell neki egy igásló.
-
Mágus2
Közösségépítő
Összes nyomócsövet kimosni, intercoolert kimosni. Ha nagyon alapos akar lenni az ember, olajkád le, olajpumpa szívókosarát meg kell takarítani, kimosni a kádat, ellenőrizni a hajtókar csapágyakat. ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #68549 üzenetére
200-nál olyan légellenállás van, hogy addig tuti nem forgatod el még lejtőn sem. Azzal nem számoltál, hogy a sebességgel egyenesen arányosan nő a motor terhelése is, hiába a hűtés, ha terhelésen sokkal jobban melegszik. Mennyi van megadva maximális konstrukciós sebességnek? A forgalmiban elvileg benne van.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #65988 üzenetére
Nyugi, ma a saját skodám első futóművét borítottam szét. Flexelni kellett két gömbfejet...egy 6 éves autón. Igaz 194k km van benne és minden gyári volt elől, de akkor is. Geometria után ismét olyan, mint, amikor megvettem...mintha sínen húznák. a kormányösszekötők voltak a legszarabbak. A gyári gömbfejek nem lógtak még, csak könnyebben járnak, mint az újak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #64886 üzenetére
Csereltél gázolaj szűrőt, felöntötted? A kézipumpa a szűrőből szív, ha van mit. Most már levegős az egész. A motortól a visszatérő ágból kezi vákuum pumpával addig szívod a levegőt, míg tiszta gázolaj nem jön. Utana cső összedug, kézipumpa felpumpál. Köhögve, de be fog indulni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Egy közepesen erős kangoo.... [link]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tigerscorpio #64531 üzenetére
Kuka az akksi.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz sesomaru1989 #64342 üzenetére
Benzinpumpa nyom eleget? Mérjenek nyomást hidegen, melegen. Gyertyák, kábelek, trafó jó?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #64210 üzenetére
Nem is fogod megtalálni az okát. Tulajdonság, nem hiba.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #64091 üzenetére
Rendes bikakábel betekeri rögtön, akkor is ha teljesen halott az akku. Ipari 1,5 cm átmérőjű rézsodronyt szoktam használni. Hegesztőgépeknél használatos kábel a legjobb. Veszel csipeszeket, és csinálsz magadnak olyan kábelt, hogy a holtakat is felébreszti. Az enyém 600 apert tud.
Egy valamire caló bikakábel a Lidl-ben 15 euró. 500A van ráhazudva, de egy indításhoz elég 80A. Az is megteszi, ha nincs kiszuperált hegesztő kéznél.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #64070 üzenetére
Minden nap 100 fok fölé melegíted, amikor pályán nagyobbat fékezel. Nem mindenhol lesz 100 fokos, csak a nyeregnél. Lézeres hőmérővel ellenőrizheted.
Fehér Farkas: rutin a csere, ha kétévente van cserélve. Aki 10 évig hagyta, annak nem vállalják, mert tuti berohadtak a légtelenítő csavarok. Amint egy beleszakad, kezdődik a szívás.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #63914 üzenetére
Időzítés vagy mechanikus, ha van gázolaj a spricniknél. Ezért kérdeztem, hogy féktisztítóval jár-e, azzal kizárható a mechanikus gond.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #63909 üzenetére
Féktisztítóra röffen az a felújított? Láttam már olyat, hogy 180 fokkal elfordítva, rosszul volt a vezérműtengely, olyankor nem indul semmivel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz orosziem81 #63663 üzenetére
Nem, alkatrésznek eladva tudod a legtöbbet kihozni belőle.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63272 üzenetére
Bitpork mindig skeptikus, de a vif erényeit ő sem tudta tagadni, találkozókor kapott tőlem egy csomaggal, aztán meglepődött, hogy még a sokat futott tuareg is csendesebb és erősebb lett. Egyébként nem szoktam összehasonlítani semmivel, a laboratóriumi tesztelők megcsinálják helyettem. A VIF minden kritériumban nyert, a castrol TDA volt a második ami elvileg jobban ken, mint a VIF, de minden másban rosszabb.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #63298 üzenetére
Lehet vele 90-el menni, csak nem szabad keményen gyorsítani, csak szépen fokozatosan, nem terhelve. Ha sietnek, előzzenek meg. Padlózni???? Majd ha üzemmeleg lesz az OLAJ, nem a víz, az olaj, az dízelnél 0 fok körül kb 15-20 kilométer. Onnan lehet padlózni. Letolna, meg dudálnak? Bekaphatják, ugorjank át,ha nem tetszik, mert amíg nem melegszik be, addig én nem tiporom.
Dízelnél fontos a hengerekben a nyomás, az gyújtja meg a keveréket. Ezt a nyomást fogod lerontani, ha kínozod hidegen. Utána már bármennyit rálocsolhatsz, nem segít csak a teljes felújítás.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gixxergabi #63229 üzenetére
Csináltam már párszor. A fele cuccot bent lehet hagyni, csak gondolkodni kell kicsit.
-
Mágus2
Közösségépítő
Én inkább a vw csoportot szerelem, azt ismerem rendesen, de a működési elv mindegyik gyártónál azonos. Ha ez egy octavia vagy passat lenne, azt mondanám, hogy csere, mert azok sem koszolódnak el, mindig a szenzor ég el. Ha a renault mágus azt mondja, csere, akkor biztosan igaza lesz, és felesleges pucolni.
-
Mágus2
Közösségépítő
Sokszor a freeze frame is sokat mond, ott van milyen fordulaton, milyen terhelésen, milyen EGR szelep állásnál írta be a hibát. Szerintem csak a gyári diag meg nem tudom renaultnál a delphi tud-e ilyet. Az olcsó torque és társai nem biztos hogy hozzáférnek a teljes tárolt hibához.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Mindenképp pucold ki az EGR-t. Ezek a dízel vasak zárva tartják az EGR-t padlógázon, hogy ne legyen ott sem nyomás veszteség. Padlózva nem fogja produkálni a hibát, csak részterhelésen, amikor simogatod a pedált.
Ez a hibakód elektromos eredetű, a régebbi dízeleknél teljesen elektronika mentes volt az EGR. Egy nagy szelep, amit egy erős rugó zárva tart, a rugó ellen egy vákuumdob dolgozik, amit a motorvezérlő felügyel. Minél több vákuumot enged oda a vezérlő, annál jobban kinyit. Az újabbaknál ezt megspékelték egy érzékelővel, ami tudja, hogy hány százalékra nyit ki az EGR. És itt jön is a gond. A motorvezérlő, süket néma és vak, de tud számolni. Ha tudja az EGR szelep nyitását százalékban, a hozzá tartozó turbónyomást és fordulatszámot, akkor figyeli hozzá a beszívott levegő mennyiségét és pontosan tudja mennyi gázt vezetett vissza, ami addig nem gond, amíg az EGR tiszta, mert ülnek a számítások, de amint berakódik, elkezd több levegő áramlani a légtömegmérőn keresztül, és az ECU eltárolja az adott hibát.
Lehetséges okok valószínűségi sorrendben:
Eldugult, retkes EGR.
EGR szelep nyitás szenzor hiba, itt nem segít a takarítás, csak az új EGR,
Vákuum probléma, vahy kábel hiba a szenzorhoz vagy a vákuumos mágnesszelephez.Első körben pucolás, utána élő adattal ellenőrizni, hogy mennyi az elvárt beáramló levegő mennyiség az ECU részéről és mennyit mér a légtömegmérő(MAF specified, MAF actual). Ha a légtömegmérő többet mér, szorul a szelep, vagy vákuum probléma, ha azonos a két érték, akkor szenzor hiba az EGR-ben.
Lehet csereberélgetni is az alkatrészeket, de én jobban szeretek biztosra menni, nem költeni feleslegesen az ügyfél pénzét.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63109 üzenetére
Szoktam a régi izzítókat satuban tesztelni, az egészséges bőven 40 fölött szakad. Olyan már nekem is volt hogy akármit csináltam, elkattant 35-nél, nem engedett. Olyankor küldöm gépműhelybe az illetőt. Nem foglalkozom vele, marad benne. Vegyék ki gépműhelyben, ahol tudják javítani a fejet is, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63095 üzenetére
[link] Van benne táblázat, ha M10, kibírja.
Meghúzási nyomatékkal kifelé tekerve soha nem fog kijönni, mert új korában tetted be annyival, azóta a melegtől tágult, tehát szorosabban illeszkedik. Mindig a videóban is szereplő táblázathoz tartom magam, és nem törtem bele izzító gyertyát. Akkor törne bele, ha már hozzányúltak és megrepesztették, de benne hagyták. Ha így beleszakadt, nem a Te hibád. Mindent megtettél, hogy elkerüld. Mindegy hogy VAG vagy Renault, az izzítógyertya papírból van mindenhol, ráadásul más anyag, mint a fej, a hengerfej meg alu ötvözet, amivel szeret összerágódni
Nincs mit!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63090 üzenetére
Szabad. M10 menetre 35Nm biztonságos. Ha a 35 elkattan, meg kell locsolni motorolajjal a menetnél járni egy hetet vele. Majd újra próbálni. 45Nm-nél szakad bele. 80 fokos motornál jön ki a legkönnyebben. Ha csak a meghúzásit állítja be, el fog kattanni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gixxergabi #63006 üzenetére
Rendelni kell egy konténerrel és megcsinálni a bizniszt.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz polonic #62972 üzenetére
1 liter a két csere között nem kiugró olajfogyasztás. Én is szoktam rá tölteni egy keveset, mert szeretem a maximumon tartani a szintet. Nálam 10k km alatt ez kb 3 deci, de ugye az én autóm DPF-es és ott hígul gázolajjal az olaj, szóval az, hogy nem fogy az olaj, nem biztos, hogy jó dolog. Nem fogy, mert gázolaj szivárog bele.
Minden turs pályán kicsit csipegeti, normál haználat mellett meg nem. Nekem ez a tapasztalatom, de nálam pályán a szívóbenzines is csipegetni, és csak pályán.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #62727 üzenetére
Sokan nem tudják, hogy a nyomás növelésével nő a fordulatszám, nem a fordulatszám miatt nő a nyomás. Ha a nyomás szabályzó bezár, konstans fordulaton is nőni fog a nyomás. Mindegyik cr motor kb 300bar körül ketyeg alapjáraton. Olyan nincs, hogy 2000 bar alapjáraton. Az ember ahogy lenyomja az uccuneki pedált, elzár a nyomás szabályzó, és emelkedik a fordulat, de ez már nafyon a lelki világa, amit sokat kell tanuományozni, hogy mindennel tisztában legyen az ember. Élő adatot sem mi degy, hogy terhelésen mérnek vagy helyben forgatva...
Egyébként sok diag milibarban mér.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Igen a nagy fekete korong a fékrásegítő. Arra 1 darab vastag cső csatlakozik, azt kell kihúzni a teszthez a képen a zöld cső alatt fut ez a vákuumcső, az lesz az embered egy műanyag L toldatban végződik. Csak be van dugva egy recés toldattal egy gumi karikába. Simán leteszteled egyedül is, ha hozáférsz a csőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A fékrásegítővel lesz kapcsolatban. Az vákuummal működik. A vákuumcsöve ép, pumpa nincs elkopva? Amikor a fékre lépsz, csökken a vákuum a rendszerben, emiatt a pumpa más terhelésen dolgozik. Lehet maga a rásegítődob is. Kösd le a csövét, indítsd be és kiderül mi változik. Aztán fogd be valamivel a cső végét úgy is hallgasd meg. Mahd írd meg mit tapasztaltál.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #89309696 #61879 üzenetére
Arra a betétre kell a rézpaszta, amelyiknek a hátulján nincs rezgés elnyelő réteg. Ezt a réteget könnyű felismerni, mert érdes. Sok gyártó csak egy sima lemezdarabot rak a betétre, oda kell a paszta, hogy ne sikítson. A betétnek a végeire, ahol csúszik, mehet a rézpaszta, de oda van jobb anyag is. Pl az ate gyárt spéci zsírt, ami nem szárad be.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Gaaabeeesz #61340 üzenetére
A kapcsoló lesz a váltón.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Gaaabeeesz #61336 üzenetére
Testeld le rendesen a két hátsó lámpád!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz orosziem81 #60036 üzenetére
Akkor a matek szerint havonta legalább 3x cserél olajat. Tavaly szeptember 30.-án 290k km sem volt még az autóban, az mennyi is? 9 hónap alatt 270k km? Havi 30 ezer? Lehet, hogy van ilyen, de most már látni szeretném. Láttam sok lerúgott autót, sok megkíméltet, de olyat, ami rúgnak, szinte új állapotban, ennyi futás után, na olyat még nem. Meg lehet kérdőjelezni a szakértelmem, állok elébe, de akkor mérjünk egyforma mércével és kérdőjelezzük meg a többi állítást is a másik féltől.
[ Szerkesztve ]