Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Itt az új LOGOUT!
- Asszociációs játék. :)
- Internet fejlesztés országosan!
- Raspberry Pi Zero W külső antenna újrahasznosított alkatrészekből
- Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
- Milyen mosógépet vegyek?
- Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Balagee1986 #12128 üzenetére
Hi,
Az izzitást felejtsd el, csak 5 fok alatt kapcsol be, addig csak felvillan az izzítást jelző fény, de csak a motor beindítása után kapcsolnak a fűtőszálak, a jobb emisszió érdekében.
Elsődlegesen arra gyanakszom, h visszaesik a gázolaj a tartályba, amikor áll a kocsi, gondolom csak első indításnál csinálja, utána ha már ment aznap, akkor nem. Nem tudom pontosan ,van-e ezen a motoron átlátszó üzemanyagcső, de ha van és buborékok vannak benne, akkor bizony gáz van. Valahol levegőt kap a rendszer, ami azért baj, mert a tankban csak szívókosár van, nincs segédpumpa, szóval addig dadog, míg kinyomja a levegőt.
Ezzel kellenek kezdeni a hibakeresést, h ellenőrzöd a bubikat.
Üzemanyag csöveket ellenőrizni, az injektorok között is, elég egy kis repedés, vagy egy rossz O gyűrű, és kész a baj.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Balagee1986 #12143 üzenetére
Sajnos ez elkerülhetetlen. Sokan csak akkor panaszkodnak, ha lejtőn motorral felfelé állnak meg. Iyenkor a buborék felkúszik a szivattyúhoz, és elég nehézkesen indul.
Legjobb lenne a szivattyú két csövét belógatni egy üveg gázolajba, ezzel kizárható a szivattyú hibája. Ha úgy jó lesz, akkor a hiba a tank és a szivattyú között van valahol.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Balagee1986 #12145 üzenetére
A gázolaj szűrő mikor volt cserélve? Ha régebben, akkor ezzel kell kezdeni. El sem hinnéd, néha miket találok benne.
-
Mágus2
Közösségépítő
Helló,
Ha lenne valaki a fórumon, aki egy Laguna III grandtour tulajdonosa és legaláb 2.0 dci, vagy annál nagyobb motorral hajtja, ne tartsa magában a tapasztalatait. Mire kell figyelni ezeknél a gépeknél? A diesel autókkal van némi tapasztalat , nem az általános dolgok érdekelnek, hanem a típus specifikusak.
Köszi.
-
Mágus2
Közösségépítő
Tuti, h nem rögztetted a csavart menetragasztóval. Pedig kell!!! Gondolom volt már lent a bak, valami miatt, és a hozzáértők, visszatették ragasztó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14626 üzenetére
Nyomólap csak a belső része, de mivel nem szétszedhető, ezért kinyomó tárcsának hívják azt az egységet.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14630 üzenetére
Egy adott benzines típushoz a szett 3 darabos(egy dobozban). Csapágy, kinyomó tárcsa, kuplung tárcsa. Úgy van összeválogatva, h egymáshoz valók az alkatrészek, és nem éri meg külön cserélni őket, mert a bontás nem olcsó. A dieselhez 4 darabos, mert általában a lendkerék is része. Nem tudom mit nem értesz.
Motorkóddal, évjárattal és típussal besétálsz a boltba, és megveszed a sachs vagy luk készletet a kocsihoz. Elviszed szerelőhöz, kicseréli, kifizeted, nincs mit elrontani rajta.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper04 #14633 üzenetére
Minta BM1B;B/CM0J;B/CM0C
Seb.váltó tip. JH 3
O 200 [mm]
kuplungtárcsával
kuplung nyomólappal
kinyomócsapágy nélkülMilyen a váltód kódja? Azt neked kell megnézned, vagy kideríteni a renault-ban az alvázszám alapján. A gép mögül ebben nem tud segíteni senki.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Látom kitört a 3. világháború.
Bár nincs renaultom, nem vetem meg a márkát, lehet következő autóm az lesz, mert megrendült a bizalmam a német autókban.
Röviden a történet. Az autó konkrétan egy 2004-es 1.9tdi 110 lovas adagolós kombi skoda. Állitólag elpiűusztithatatlan, no az enyém majdnem elpusztult.
Miért? Mert kifogtam azt az autót amit az előző tulaja teljesen elhanyagolt. Ilyen bármilyen márkával előfordulhat. Nekem 4000km-el a vétel után világitani kezdett aladin csodalámpája, igen a piros.
A párom ment az autűval, neki jelentkezett a probléma, felhivott, és tanácsomra bevitte a lekgözelebbi skoda szervizbe, ami 1km-re volt. Ott a szakemberek feltöltötték a klimát és visszaadták a kocsit, hogy náluk nem jelentkezet a hiba. (olajnyomást nem mértek, mert minek) Később kiderült, algoritmus alapján jelez, 3 feltétellel. 1.1500 fordulat felett, 2. kissebb olajnyimás mint 1 bar, 3. tovább áll fenn a probléma mint 3 másodperc.
3km-re a szervitől ismét jelzett a haza vezető úton. Gondoltam ennek már a fele sem tréfa, olajkád le a parkolón meló után.
Kiderült hogy az olapumpa leesett a kádba. a 3 csavar ami tartotta szintén a kádban volt. Előző tulaj leszakitotta az olajkádat, tett újat, de nem ellenőrizte az olajpumpát, az eltolűdott picit és kirázűdtak a csavarjai.
Az autó azóta is megy, de ha hallgatok a szervizre, akor most másik motoral menne, ez beállt volna elég hamar.
Tanulság: Bármilyen autómárka bármilyen tipusát ki lehet gyilkolni. Vannak ismerőeim akiket a B6 passat az alpokban hagyot az út szélén, visszahozni annyiba került, amennyiől régebbi lagunákat lehet venni amik MŰKÖDNEK!!!.
-
Mágus2
Közösségépítő
Alapvetően a beszállitókkal van a baj, nem az autó mrkákkal. Dolgoztam a Valeo-ban nagyon tanulságos volt.
Amásik dolog, hogy a szomszéd kertje mindig ződebb elv itt is működik, aki azt gondolja, hogy a német, japán, angol stb... márkáknál nincs tipushiba, az téved.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
1.3 47kW/63 paci/100Nm, valamivel 900kg fölött(az enyém picit több. mert 12kg gumiaszfalt van az alján. ).
Jóóó hosszúúúúúú váltóval, ami jó irányba mozdítja a fogyasztást, viszont nem barátja az emelkedő, sokat kell kotorászni a váltókarral. 3.-ban simán megvan a 110km/h .
Azért is linkeltem, hogy nálad valami nincs rendben, mert ezzel a 90-es favorittal megennélek reggelire.
Kipufogód rendben? Elég sokat dob rajta, ha nem szelel sehol, ez igaz a szívócsonkra is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #19927 üzenetére
Porvédő az a műanyag henger kb. 1/3 a hossza a telóhóz képest, ami a felső részét takarja a telónak, hogy a rúdra nem menjen közvetlenül a por. Átmérőben picit nagyobb mint a teló.
A hátsóknál az a szivacsos puha darab fogja amire felüla verda ha 4 mázsát bedobszhátra. Na ez tartja a porvédőt, és időközönként leszakad, ilyenkor a porvédő leesik a teló közepére és menet közben ott vergődik, hangoskodik.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20153 üzenetére
A fordulat jelet a váltóra csavarozott lepke adja, amit cseréltél is ha jól emlékszem. Az nem csak felső holtponti jeladó, hanem fordulat jelet is ad.
Szerintem a fordulat jelet az ECU dolgozza fel, onnan fog kelleni húzni pár maddzagot az órába. Lehet, hogy tévedek, ezért érdemes megnézni a drótok színét a jeladón és az órában. Kép van az óráról, a jeladóhoz meg hozzáférsz könnyen.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
ECU-Engine Control Unit, -motorvezérlő. egy kis aluminnium borítású doboz a motortérben amire 2 nagy köteg kábel van csatlakoztatva.
Onnan fog kelleni húzni egy szálat az óracsoportba. Elég spéci a csatlakozója az ECU-nak, ismerni kell a lábkiosztását. Akárki nem fgja bekötni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezek a kábelek olyan spécik, hogy néha a pontos motor kód alapján is van 3 fajta évjárattól függően.
Évjárat, motorkód, ECU száma, óracsoport fajtája alapján már egész pontosan be lehet lőni. Felejtsd el a más típusokat, más motorokat, a tiédre koncentrálj, mert sok féle van. Lehet hogy passzol a 16V ről is , csak más a bekötése, remélem így világos.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20189 üzenetére
Nem vagyok renault szakértő, csak az alap tudásomra hagyatkozom, meg az Armageddon legnagyobb jelenetére.
'Mindegy, hogy amerikansky alkatrész, vagy orosz alkatrész, mind made in Taiiwan. ' -A mostani elektronikára ez duplán igaz. Mindegy, hogy renault, vw, skoda, aston martin, ha a bosch elektronika bennük made in spain, india, botswana, shitland...
A Garett turbóval is vigyázni kell, az eredeti cég amerikai, de van made in italy, france, romania, polland..
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20194 üzenetére
Meglehet, nem zárkózom el tőle, bár a szélkakas még marad egy darabig, most, hogy mindent kijavítottam rajta, élvezni akarom a munkám gyümölcsét.
Az elektronika mindegyik autóban ugyanúgy működik, vannak egyedi megoldások, de inkább ritkaságnak számjtanak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Emberkék, van itt laguna 3 tulajdonos?
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez nem ilyen egyszerű. 5 jeladónak az együttes jelétől van stabil alapjárat.
Motor hőmérséklet jeladó, szívócső nyomás és hőmérséklet jeladó, alapjárati kapcsoló a folytószelepen (ez egy végállás kapcsoló, ami érzékeli, hogy nem nyomod a gázt, érzékeli a folytószelep nyitási szögét is) ,és természetesen a motorfordulat (hall) jeladó. Ebből sakkozza ki a motorvezérlő a megfelelő alapjáratot.
Ha megnfigyeled vannak jeladók, amik több funkcióval bírnak, ezeknek a hibáját elég nehéz kiszűrni, nem lehetetlen, de nehéz.
Ha piszkáltad a folytószelepet, és rosszabb lett, akkor valamit elpiszkáltál rajta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen