- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huniross
tag
válasz
hd3650-65Hz #73269 üzenetére
A külső tárcsának nem kell kapaszkodnia a főtengelybe, hanem a variátor csillag viszi át a hajtást. Ha azt nyírtad ki, akkor az cserélhető, nem nagy tétel. Ha kotyog a külső tárcsa, akkor tegyél plusz hézagolókat előre. Az egésznek szorosnak kell lennie, egyedül a belső variátor tárcsa mozoghat.
-
huniross
tag
válasz
hd3650-65Hz #73254 üzenetére
A variátor külső tárcsája nem kotyoghat, a kivett hézagolót vissza kell tenni előre, illetve a Jogon egy kúpos-rugós alátét is van. Így ne használd. A variátor vagy az erős kontraszt rugó, vagy a könnyű görgők, vagy szorul a csapon okból nem megy ki.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
hd3650-65Hz #73254 üzenetére
Valami nem okes a variatornal.
Az egesz variator a fotengellyel egy sebessegen forog. A gorgoket a forgasbol adodo centrifugalis ero kenyszeriti a gorgopalya kulso ive fele, igy szetfesziti a nyomolapot-variatorhazat, ami igy kozelebb kerul a kulso szijtarcsahoz.
Ha meg se mozdul, akkor szedd szet, valami nem okes. Megszorult gorgo/nyomolap/csuszka, vagy a variator gorgopalyanal valami rendellenes kopas az oldalfalban.
Gondolom a kuplungnal a kontraszt rugot(a nagyot) nem piszkaltad? Mert ha ott egy baromi eros kontraszt rugo van, akkor az nem engedi a szijat a hatso tarcsan lentebb bfutni(igy a variatornal feljebb), a variator "ellen" dolgozik.
Az Egu-eknek egesz jo videoja van, ami nagyjabol eleg jol elmagyarazza mire erdemes odafigyelni:
Variator, kuplung, hajtas ellenorzese/hibalehetoseg by Egumotors -
suste
veterán
válasz
hd3650-65Hz #72964 üzenetére
Az alátéttel mindenképpen a dob útvonalát kell növelned, hogy jobban beessen a szíj. Tehát lényegében teljesen mindegy hogy kívülre (csap-tárcsa közé) vagy belülre (nyomólap-csap közé) kerül. (Kívül sokkal egyszerűbb cserélgetni
)
És jól látod, figyelni kell a nyomólap csuszkájára is, nehogy túlságosan lejöjjön. Ahogy már írtam/írtuk, egy rendszerként kell gondolni rá, bármelyik elemét változtatod, az kihatással van a többire is!
Ezért írtam, hogy szerintem kint összerakva tesztelés le először. Pl a görgőkön áthuzhatsz egy cernát, és azzal tudod kifelé húzni...
Keress vissza itt, linkeltem egy kis kínai bácsi videóját, ahol szépen elmutogatja az egészet (nyelvismeret nélkül is érthető)
-
válasz
hd3650-65Hz #72964 üzenetére
De ilyenkor annak a variátor nyomólap és a variátor dob közé kellene kerülnie?
A csapszeg belső fele és a nyomólap közé. Ha rögzítve van a külső tárcsa, akkor ugyanolyan stabil mintha kívül lenne.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
hd3650-65Hz #72957 üzenetére
Csak annyit tennek hozza, hogy eloszor hezagold ki rendesen a variatort.
Ez az, ami jonak tunik igy keprol. Persze fel kell probalni a kulso szijtarcsat is es megnezni, hogy ne fekudjon fel a csapszegre. Az ekszij also szele nagyjabol a hezagolo alatet kulso vonalaba essen, mivel a kulso szijtarcsaban van bemaras meg, ami miatt bentebb kerul a tarcsa es az szij nem fog a csapszegre felfekudni..
En a videodbol kep alapjan meg azt mondanam, hogy az a 0,5+0,3-as alatet is keves.
Amint az meglesz, van egy olyan gyanum, hogy az 5gr-tol fogsz egy picit fentebb is menni, mert teljesen maskepp fog viselkedni, hogy vegre normalisan megindul az also tartomanybol.
Szerk: amugy gyanusan keves hely marad a kulso szijtarcsanak. Megmerned az ekszijad szelesseget?
Gyari meretu cuccokkal nem szabadna ennyit szorakozni, raadasul ha meg oda beraksz meg hezagolot, akkor alig marad hely a szijtarcsanak -
suste
veterán
válasz
hd3650-65Hz #72957 üzenetére
Mindig rácsodálkozom, hogy menyi mindentől függ a jó beállítás.
Egy alap logikával azt mondanám, hogy ha nem csúszik a szíj, akkor felesleges a kontrasztrugót piszkálni. De közben meg a te példád is mutatja, hogy van az a helyzet, amikor olyan kicsi már a görgők súlya, hogy hiába csapódik ki, nem tudja kitolni magával a dobot. (Ugye a nehezebb görgővel kijjebb futott a szíj!)
DE!
Mivel beraktál hézagolókat, így a dob és a tárcsa egymástól messzebbre került, vagyis most tovább kéne tolnia a dobot a görgőknek, és ehhez viszont lehet hogy kevés a görgőpálya, vagyis lehet olyan helyzet is, mint nálam (és sok youtube-os tuning videóban), hogy a görgőpályát lezáró "falat" kell kicsit "lefogyasztani", hogy a görgő 1-2mm-rel tövább tudjon gördülni/csúszni, így jobban kitolva a dobot a tárcsa felé.
DE!
Ehhez látni kéne a dob kialakítását is, és asztalon kipróbálni, hogy mennyire tudnak kifutni a görgők a megfelelő hézagolókkal összerakva. Ez a kiszerelt de összeszrelt (csavarral vagy egy régi főtengely véggel) teszt számomra az első, hogy meglássa az ember, hogy ki tudja-e használni a komplett első variátor a teljes tartományt. Aztán jöhetnek a görgős tesztek.....Ezek szigorúan magánvélemények, mert nem egyértelmű, hogy mikor és mekkora hézagolókat használtál, és csak "magántanulóként" próbálkozom
-
válasz
hd3650-65Hz #72952 üzenetére
A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni.
A 9 grammról lemenni 5-re akár lehetne jó is, de ugye itt hangolni kell, tehát nem lehet előre megmondani, hogy milyen súlyú görgő lesz a teljesen megfelelő. Lehet, hogy 6,5 lenne a jó, de az is lehet, hogy 4,5. Ezt így nem lehet megmondani. Én először lementem volna a gyári 9-ről mondjuk 6 környékére, és ott annak függvényében, hogy mit mutat fél grammonként lépegetve fel vagy lefele kell menni. Hogy mennyit ugye azt így nem lehet megmondani, az a hangolás során derül ki. Tehát mivel csak úgy hasraütésszerűen raktad be az 5 grammos görgőket, ezért felesleges hozzányúlnod még a kontrasztrugóhoz. Lehet, hogy nem is kell...
"Vagy, hogy miért lehet ez a 9g vs. 5g teljesítménykülönbség."
Mivel a rezonátor felrakásával (ha az) megbontottad a gyári rendszert, ezért teljesen újra kell hangolni az egészet. A rezonátorok jóval magasabb fordulaton dolgoznak mint a gyári csövek, ezért az egész motort fel kell "húzni" a gyárinál könnyebb görgőkkel, hogy előjöjjön a teljesítmény. A gyári görgők kisebb fordulaton hamarább kimennek a variátorban (ugye a centrifugális erő miatt) ami a gyári csőnél pont jó, de mivel a rezo magas fordulaton működik, ezért az nem tud a megfelelő fordulatszámon dolgozni, mert túl hamar (alacsony fordulaton) akar működésbe lépni a variátor. Tehát az irány, hogy lefele mentél a görgővel az jó, csak azt senki sem fogja tudni megmondani távolról, hogy pontosan hány gramm is lesz a megfelelő.szerk: Az összefoglalóban van egy-két hasznos link ezzel kapcsolatban, hogy hogyan is működik a cvt rendszer. Szerintem még működnek a linkek. Most, hogy itt van nyugo is lehet, hogy majd az összefoglaló is ráncba lesz szedve egy kicsit...
-
válasz
hd3650-65Hz #72874 üzenetére
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
hd3650-65Hz #72871 üzenetére
Egyelore csak roviden tudok, de tobb sebbol verzik a dolog, erre szoktak mondani, innen szep nyerni
A gyertyakepre igy kep alapjan azt mondanam, hogy akar meg jo is lenne, bar picit szegenynek tunik a keverek illetve a lassu, lomha felporges is ennek lehet a tunete (bar a leporges meg jonak tunik).
Viszont szinten kepek alapjan a szijad olyan mintha nem teljesen alulrol indulna el, ami szinten okozhatja, hogy a motor erolkodve indul meg alapjaratrol.
Eloszor a hajtast kellene rendberakni ezen a teren, szijtarcsat kihezagolni, utana johet a karbi beallitas/finomhangolas, mert igy a hajtas elvihet az erdobe.
Ilyenkor a legnehezebb kategorikusan kijelenteni, hogy ezzel 2mm-t ide, azzal 3 fordulatot oda, mert mind hatassal van egymasra
Szep aprankent egyesevel. A masik, hogy nekem a gyari 9gr-os gorgo helyett 5gr nagyon kevesnek tunik, ha ennyive kell elterni gyari alkatreszeknel egy szimpla kipufogo cserenel, akkor az is jelzi, hogy ott mas gond is van.
Szerintem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
hd3650-65Hz #72860 üzenetére
Gyertyaképet néztél a problémás fordulaton vagy úgy általában? Mész vele jópár kört, abban a fordulatszám tartományban ahol érzed, hogy problémás, leállítod és megnézed mit mutat.
Nem írtad, hogy pontosan mit csinál nyélgázra álló helyzetből: határozottan felpörög gyorsan és megtorpan 3-4000 körül, majd meglódul, vagy eleve lomhán éri el ezt a tartományt is?
Sztenderen hogy viselkedik? Veszi a fordulatot rendesen hirtelen gázra alapjáratról?
A fúvókázós "doksi" nagyjából jól leírja, bár eléggé összecsapott. Annyit hozzátennék, hogy az alapjárattól alsó/közép fordulatszám tartományig az alapjárati fúvóka is beleszól a keverékképzésbe, a középső tartományért a súbertű, a max fordulaszámért és teljesítményért pedig a főfúvóka felelős.
A hatjás részén minden gyári benne? Eddig fojtott volt és most lett átalakítva?
Ha belekerül a rendszerbe egy sportkipufogó, akkor sokszor nem csak a karbival kell utánamenni, hanem a hajtásnál is a görgőzéssel(kicsit leegyszerűsítve).
-
Bib
őstag
válasz
hd3650-65Hz #70932 üzenetére
Most már van hang.Ez a motor nem jár jól. Kihagy, darál. Gyertya új, az gyári belevaló? Milyen színű volt a régi testelektróda, szigetelőcsúcs? Karbi szétszed, amit lehet fuvókákat kivenni, majd átfújni levegővel vagy szájjal vagy pl biciklipumpával. Nem szabad dróttal stb. Semmit nem állíts el rajt ne tekerj el. Úszó könnyen mozog, nem lyukas e(lötyög benne benzin ha rossz) Tömítések puhák, nem repedtek ezeket ellenőrizd.
-
Bib
őstag
válasz
hd3650-65Hz #70928 üzenetére
A másodiknál nincs hang sajnos. Az elsőn én úgy hallom, hogy fullad, darál a motor.Nem hinném hogy a hajtás miatt. Karburátor tiszta? Üzemanyag minősége megfelelő? Lehet a szivató ragad le és sokat kap, fals levegő stb.
-
Bib
őstag
válasz
hd3650-65Hz #70905 üzenetére
Az első mondatnál fura hogy 6000-7000 fordulatnál odahúzod és visszaesik a fordulat?
Így elsőre nem hajtás problémának tűnik ahogy megfulladhat, de ha összefügg a szíjcsere óta akkor vagy kell egy gyári szíj, vagy ki kell hézagolni a variátort a szíjhoz. Fulladás lehet akár eltömődött, rossz, kipufogótól is.Közben végig kínlódtam a videóid is. Sztenderen kipörgi magát?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Honor X8c 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Sapphire / Gigabyte RX 7700 XT / RX 7800XT 16GB / 7900XTX 24GB videokártyák 3 év 27%
- Fedezd fel a lenyűgöző világot az RTX4060 EAGLE OC segítségével! 0% THM rèszletre is!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB Cooler Master CMP 510 Seasonic850W
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest