-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CL Smooth
tag
Kicsit utánaolvastam ennek a segédmotoros rendszám dolognak. Több helyen is egyöntetű valászok vannak. 2009 január 1. től megkezdik az előkészületeke. Ez még nem azt jelenti hogy 2009 től már rendszám lesz az 50-es gépeken. Mivel kb 600 ezer ilyen motorról van szó ez igy elég nagyfokú szervezést és lebonyolítást igényel. 2011 január 1. re van kitűzve az időpont a rendszám bevezetésére az öszes segédmotoros kerékpáron. És itt még történhetnek változások. Illetve a legnagyobb gondot a rendszámok kiadása és a műszaki alkalmassági vizsga jelenti. Ezért még itt nincs eldöntve , hogy kire bízzák ennek lebonyolítását.
[ Szerkesztve ]
-
Olcsi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4597 üzenetére
Köszi szépen, akkor várom majd a pü-t!
-
Olcsi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4594 üzenetére
A jobb oldali hiányzik nekem...speciel az enyém fekete, de mindjárt készítek róla képet, hogy milyen is!
-
Olcsi
senior tag
Help!
Valakinek nincs elfekvőben, törötten, horpadtan, sérült GREX bukósisakja? Kellene nekem egy plexirögzítő kapocs, az enyémről sajnos leesett, és valószínűleg útközben elhagytam valahol. Itthon, Kecskeméten körbekérdezgettem a boltokat, de sajnos már nem forgalmazzák ezeket, és nem lehet rá kapni. Tehát, ha valakinek lenne esetleg, vagy lenne valami kompatibilis megoldása hozzá, akkor szóljon!
Kösz előre is! -
Hold
őstag
válasz Topiccsendőr #4591 üzenetére
1 hónapja hasonlót átéltem, azóta én sem megyek ennyire felelőtlenül..
Srácon látszott hogy vagánykodik, amit sosem szabad..Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Hold
őstag
válasz Topiccsendőr #4589 üzenetére
Igen láttam kb 30 méterre volt tőlem a Kamion..
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Hold
őstag
Ma a 22 kerületben szemem láttára halt meg egy Honda Dio-t vezető srác..
Reggel 2-3x elhaladt a Nagytétényi úton csutka gázzal..
Egyszer csak iszonyat nagy fékcsikorgásra figyeltem fel és annyit láttam hogy kamion kikanyarodott elé és valamin megcsúszva oldalán csúszott a motor és utasa.. aztán a kamion több kerékkel átment rajta..
Azonnal szörnyet halt..Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Debilon
addikt
hali!
sikerült szert tennem egy Honda Lead robogóra..
de segítségre lenne szükségem, hogy egy-két dolgot megtudhassak róla, esetleg neten megtaláljam..ez egy AF15 vázszámú robogó, típusként pedig NH50 G van rámatricázva..
ezek alapján a neten rákeresve semmit sem találtam.. AF15-el pedig nincs egy honda robogós oldalon a típusok között..
van valakinek valami ötlete, hogy hol, honnan tudnék erről infókat szerezni?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Hold
őstag
válasz Topiccsendőr #4582 üzenetére
Eddig még nem hibázik
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
golyani
őstag
ezt fogod és azonnalelhajintod jóó messzire mert ez fémhálós szar ez semmit nem szűr. egumotorson nézz szét:
[link]kiválasztod meik a robid és a légszűrők közt nézelődsz de szigorúan cask szivacsosat nézz.
CL smooth: ettnek van igaza. pl volt/van olyan időszak, hogy Malaguti F15, Aprilia SR, Yamaha Aerox(MBK Nitro), Benelli 491 és még fene tudja mik még ugyanazzal a blokkal mentek.
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #4578 üzenetére
Igen, az. 1981-ben becsodolt és a yamaha felvásárolta. Ezt írja a wikipedia, és 1984-tol lett mbk a neve.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4576 üzenetére
Azért adjék annyiért, mert semmivel nem is rosszabb. Legalábbis eddig úgy néz ki. Nem tudom mi lesz évek múltán, hogy buknak-e ki hibák rajta.
Mondjuk azért az 50-es kymcok jóval olcsóbbak, mint a nagy márkák. De még a 125-ösök is olcsóbbak picit.
A yamaha aerox amúgy nem japán, csak a neve az. Franciaországban készül az mbk gyárában (yamaha aerox=mbk nitro, az utolsó csavarig egyeznek, csak a matrica más rajtuk) és olasz minarelli blokk van benne. Jó kis japán mi?
Ettől függetlenül egyet kell értenem veled, én is gilera/aprilia/yamaha/piaggio kombóból választanék főleg az értékvesztés miatt.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
CL Smooth
tag
Jó persze én nem azt mondtam mindent tudó szakember vagyok, csak azt hogy hobbiból foglalkozom velük. Néha adok veszek ha valami ismerősöm szól hogy van vagy vannak jó vételek. Mindkét ismerősöm aki foglakozik mocikkal, robogót azt szinte csak olaszt hoznak, én is inkább ezekkel a mocikkal találkoztam. És kövezzetek meg de én csak úgy tudtam a japánok közül yamaha aerox ban van minarelli. Nyilván egyszerűbb a kymcoba is belacsapni egy jól bevállt mocit mint legyártatni valami újat. És ez még oké, de akkor is drága, és nem hiszem hogy minőségben egyenértékű egy gilerával vagy apriliával. Én azt próbáltam mondani hogy nem hiszem hogy jó üzlet egy kymcot annyiért megvenni mint egy nagyobb márkát, arról nem is beszélve mi lesz később. mennyit veszít az értékéből. Abban az esetben lehet értelemes alternatíva ha jelentősen olcsóbb és tényleg jó minőség.
-
CL Smooth
tag
Most nem azt mondom ez nem rizikós, persze ez azért már az, de ez is mutatja mennyire érdekli a rendőröket a robogós. Én nem tudtam ellanálni a csábításnak, volt egy nagyon jó vétel egy enyhén sérült nexus olaszból jött, jó áron. Láttam benne üzleti lehetőséget megvettem. Amig kerestem rá vevőt addig, nem bírtam ki hogy ne használjam, levizsgáztatva nem volt. Teljesen üzemképesen ott állt a tárolóba. Nem lehett kibírni hogy ne menjek vele.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4539 üzenetére
Ahhoz képest, hogy sok robogó megfordult nálad, nem tudod, hogy rengeteg kapott minarelli blokkot. Aprilia (sr, area, rally), yamaha/mbk (jog,aerox, nitro, bw's, ovetto, stb.), malaguti (f10,f12,f15), és még lehetne ragozni. Mindben ugyanaz a minarelli blokk van, csak van ami álló van ami fekvőhengeres, van ami vízhűtéses és van ami kényszerlevegős.
A kymcot pedig hiába fikázod úgy hogy nem is ismered, igenis jó. Az 50-es blokkjuk nem annyira nagy szám, mármint sebesség tekintetében (megbízhatóságban viszont ugyanolyan jó), az olaszok meg a japók otthagyják, viszont a nagyobb köbcentis blokkjaik teljesen rendben vannak. A honda szerinted rossz? Merthogy ő a többségi tulajdonosa a kymconak és a legtöbb mociban honda blokk berreg. Nem kymcom van ám, mielőtt megszólnád, hanem egy yamaha aerox és egy peugeot speedfight 2. De ültem kymcon, mentem vele, semmivel nem rosszabb a futómű és a menetteljesítmények sem, kivéve az 50-esek, azok lassabbak (pedig ők is honda blokkosak). Mondjuk a burkolatok, váz meg az egész hogy fognak kinézni pár év után nem tudom. Kíváncsi lennék rá én is.Egyébkébt a keeway sem olyan rosszt mint gondolnád. Szerencsére az 50-eseknél sok alkatrséz kompatibilis a minarelli blokk alkatrészeivel. Szétszeded a mocit, berakod a minarellis cuccokat és van egy megbízható rotyeszod. Mondjuk ott a zösszeszerelés minősége tényleg nem az igazi, az biztos, keewayt én sem vennék.
Nem bántásból írtam ám, mielőtt lehurrognál. Peace!
Csak nekem ezek a tapasztalataim meg a véleményem.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
CL Smooth
tag
Én azt tapasztaltam, amikor a rendőr megállítja a robogóst, azt leginkább azért teszi ,hogy lekérdezze nem körözik e a robogót, nem lopott e. Ez érdekli őket leginkább. Az összes többi ez után jön. Ha pl utast viszel arra is szarnak rá ha van az utason bukó. Meg úgy álltalában az a tapsztalatom szerencsére ha normálisan közlekedsz nem foglalkoznak a rendőrök a robogósokkal. Olyannyira nem, hogy én tavaly nyáron 2 hónapig egy 500-as nexus al járkáltam rendszám nélkül. És nem állítottak meg egyszer sem.
-
Olcsi
senior tag
Tud valaki honda dio-hoz olyan légszűrőt, ami nem kerül tízen-ezer forintokba, viszont valamilyen szinten "fedett", tehát ha pl esik az eső, nem megy tele vízzel?
Nekem most ilyen van a mocin: [link][ Szerkesztve ]
-
CL Smooth
tag
Bár azt aláirom, van akinek nem szabadna ráülni nagyköbcentis robeszre, ez is úgy van mint a többi motorral, előbb a kicsin kell megtanulni. Lehet ,hogy csak robogó ,de egy nagyköbcentis kétütemű mondjuk tud meglepetéseket okozni.
-
CL Smooth
tag
Ez biztos hogy így lesz, ez is majd nálunk lesz a legdrágább az unióban. Jól megadóztatják a
kismotorosokat. Nem az lényeg hogy a nem jogosultak ne ülhessenek rá nagyobb köbcentire. Csak a della, fizessenek még az emberek. Én akkor is szopatni fogom őket a nagyköbcentis robogóval, nem fogok azért motorosjogsit csinálni hogy ráüljek egy nagyobb robogóra. Biztos meglesznek a kiskapuk. -
Hold
őstag
válasz Topiccsendőr #4560 üzenetére
forgalmija lesz az 50eseknek ?
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt nem értem mitől menekítene meg. Ettől még le kell műszakiztatni, az meg pénz, ha meg 125-ös, akkor valszínűleg elő kell kaparni a papírokat. Származási országból ki van-e vonva, nincs-e körözve, ezek után regadó számla és csak utána állíthatod forgalomba. A törvényt akkor is be kell tartani, ha nem ismered
Explosión de dos tiempos
-
Hold
őstag
válasz CL Smooth #4558 üzenetére
Az a jó hogy nem tudják nyomonkövetni a motorok honnan kitől kire szálltak.. Akármilyen adásvételit írsz, nem nyomozzák le, ha mégis 1-2 tulajig jutnak aztán vége..
Mondhatod visszamenőleg hogy nem tudod kitől vetted pár éve..Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4557 üzenetére
Majd megkérdezem egy rendőrtől az utcán, hátha tudja miben sántikálnak.
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4555 üzenetére
Jó igaz, ennek a kormánynak amióta hatalmon van csak a bénzbehajtás a legfőbb gondja, amit persze nem az ország érdekeire fordítanak. Elképzelhető, de sok hírét még nem adták idáig. És ha tényleg ilyen közel lenne akkor már azért több helyről is hallani lehetne róla szerintem. Amikor valami közlekedés szabály módosítás van azt azért beharangozzák.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4554 üzenetére
Egy törvénytervezet amiből pénz fog bejönni az államnak... hm persze hogy nem fogják bevezetni. Meg faszán be kell fizetni ezáltal a regadót az összes behozott 49ccm es kismotorra. Igazad lehet, ezt tényleg nem fogják bevezetni
Más: Kínában gyártják a kisköbcentis JAPÁN motorkerékpárokat. YBR-t stb.
Explosión de dos tiempos
-
CL Smooth
tag
Illetve azért még várjuk ki a végét. Mert én még abban sem hiszek hogy ez a törvény be lesz vezetve ténylegesen.
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4552 üzenetére
Nem kínai hanem koreai, na ez most máris jobban hangzik! Ha vehetsz ugyan annyiért egy gilerát akkor inkább kymcot veszel? Ez tök logikátlan. ha 1/3 lenne árban akkor már megérteném. De így? Na jólvan többet egy szót sem szólok a kymco-ról!
Elolvastam ez a törvény módosítást az 50-es ről. Erről az a véleményem, hogy egy olyan korrupt országban mint Magyarország, ez ilyen egyszerűen nem fog menni. Akármikor tudok most is műszaki vizsgát intézni egy műszakilag totálisan alkalmatlan gépjárműre ha rendesen megfizetem. Akkor miről beszélünk? Majd pont az 50-es robogókkal fognak itt szórakozni.
Szerintem ezek után is el lehet intézni hogy 50-es re vizsgáztassanak egy 125-öst pl. Csak meg kell fizetni az árát. -
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4549 üzenetére
Na a politikát ne keverjük ide, szerintem. Meg ettől az ország kettészakadós dumától már nagyon rosszul vagyok. Ez is mint a legtöbb szar a szociknak köszönhető.
De ennyit erről. Én meg arra akartam kilyukadni kedves persuader, hogy volt már szerencsém
jó pár kínai csoda robogóhoz, keeway hez leginkább. És kivétel nélkül mindegyik egy nagy fos. Rettenetesen ócska minőség, ezek után a tapasztalatok után kicsit vonakodva fogadok egy kymco nevű jószágot, amiben azért szerintem van logika. De az meg egyenesen nevetséges hogy van pofályuk majdhogynem egy árban adni a nagy nevekkel. Ezt nehogymár megmagyrázd, hogy egy kymco ugyan olyan jó mint egy gilera, vagy aprilia. Ez képtelenség, lehet nem olyan gáz mint egy keeway ,de egy kymco-nak vajon mennyi pénze van tesztelgetni, fejleszteni egy piaggio hoz képest? Nem lehet olyan jó ez teljesen egyértelmű szerintem. Azonkívül hol van már nekik olyan gyáruk ahol olyan precízen lehet gyártani mint pl egy yamahánál vagy piaggionál. Vagy minden kymcot honda meg yamaha gyárakban készítenek? Mert ez esetben lehet esetleg elhiszem hogy nem olyan rossz, de akkor sem kéne olyan áron mint ahogy adják.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4547 üzenetére
Nem séretettél meg. Csak végletekben tudsz gondolkodni? Bazz mostmár tudom, miért van kettészakadva ez az ország Valahova tartozni kell mindenáron?
Pont hogy én nem vagyok sem ellene, sem mellette, mivel nem volt, nem ültem rajta, nem próbáltam ki. Neked is ugyanúgy kellene reagálnod, mint nekem, ugyanis neked is ugyanannyi tapasztalatod van vele, mint nekem. Erre akartam kilyukadni.Explosión de dos tiempos
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4544 üzenetére
Minden rendszámot kap? 50-es is? Ez mondjuk már sokszor említették, de ez nem hiszem hogy bekövetkezik!
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4543 üzenetére
Bocsánat ha megsértettelek, gondolom neked kymcod van. Ezért vagy ennyire melette.
Azt akarod mondani, hogy egy kymco az ugyan olyan jó mint pl egy gilera, aprilia, yamaha?
Erről van szó? Mert én ez az amit megkérdőjelezek. -
csibor
addikt
válasz Topiccsendőr #4544 üzenetére
Ez természetes.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4539 üzenetére
Ne fokozd. Mondom, nem muszáj véleményt alkotni, ha nem volt vele szerencséd. Előítélete mindenkinek van de az akkor is az marad, ha elé teszi az ember, hogy nem azért mondja hogy... de...
de mondok egy általam átélt példát MBK, Yamaha Aerox, ugyanaz a hosszú Minarelli blokk, mint az Aprilia Area 51-ben volt. És sorolhatnám naphosszat. De még a kis enduróikban is ugyanaz van a japánoknak, olaszoknak, spanyoloknak. Minarelli AM blokkExplosión de dos tiempos
-
Mazka05
őstag
Ez nálad bevált?! Csak azért kérdezem, mert bnőm kapott tavaly tőlem egy Suzuki addresst 50-es most kb 70 a vége kicsit többet szeretnék kihozni belőle... De nem túl sokat akarok rá költeni mivel nekem van egy 150-es leonardom...
Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4538 üzenetére
Lehet nem volt teljesen egyértelmű a fogalmazás, de azért mondtam hogy zsákbamacska mert olyan csudajó biztos nem lehet egy kymco! Lehet nem olyan szemét mint egy keeway és társai, de egy gilerával, apriliával vagy yamahával nem hasonlítanám össze. Mert valószínü a közelükbe nem ér! Bár nekem még nem volt kymcom ,de nem is lesz az is biztos!
A minarelli blokkot úgy tudtam csak a yamaha aerox ba tették, hogy minden kisköbcentis japánba olasz blokk lenne ezt most igy nem tudom lehet igazad van.Nem azt mondtam hogy gond van az elektromossággal hanem azt, hogy elektromos vezetékek kicsit igénytelenebbül vannak elvezetve az olaszban mint egy japánban, ezzel már találkoztam. A vákumcsövek, benzincsövek meghibásodásával én sűrün nem találkoztam. Talán egy esetre emlékszem. Persze ettől még lehet igazad van és a japánban tartósabbak. Az olaszok itt ott kicsit slendrihánabbak mint a preciz japánok, ez egy dolog. De egy olasz robogónak sokkal nagyobb feeling je van szerintem mint egy japánnak. És azért igencsak megbízhatóak. Bírják a gyilkolást is.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Mivel a kisköbcentiseknél ugyanolyan blokkokat raknak japánba meg olaszba azaz Minarellit szerintem semmi különbség nincs köztük. Az olaszoknak szerintem nem az elektromossággal van bajuk, hanem a vákuumcsöveikkel, meg a benzincsöveikkel. A japánban kibír 15-20évet egy vákuumcső, egy olaszban 6-8 évet.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4530 üzenetére
Bírom ezeket a mondatokat:
"Annyira nem ismerem, nem tudok egyértelmű véleményt mondani... mindenképpen zsákbamacska szerintem"
Nem fika, de ha nem ismered akkor tényleg nem muszáj róla véleményt mondani.
Nem tudhat mindent a halandó ember...
píííszExplosión de dos tiempos
-
busman
veterán
Kis gondom vvolt ,40-nél darált a motorom...néha nem is ment.. újraindítás után néha jó volt....
Kipufogó csere....16K f@sza...I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
CL Smooth
tag
-
CL Smooth
tag
Ha nagy emelkedőkön nem használod , illetve nem szállítasz vele utast akkor, elég lehet a 125-ös 4 ütem, de ha nagyobb emelkedő jön ott elanyátlanodik kicsit, és lehet hogy kerülgetnek majd az autók. Figyelj a kymcot én annyira nem ismerem, lehet nem olyan rossz erről nem tudok egyértelmű véleményt mondani. Viszont mindenképpen zsákbamacska szerintem. Én biztos nem vennék. És itt most nem csak a motorjáról van szó, hanem a futóműve, az egész tervezése nem lehet olyan mint egy Piaggio-é vagy yamaha-é, innen onna összelopkodnak a nagyobb márkáktól és lesz belőle valami. Új motort akarsz venni?
-
ett
aktív tag
-
csibor
addikt
válasz CL Smooth #4525 üzenetére
Köszönöm!125 4 ütemű ez a biztos pont,és hogy kisméretű legyen.A sebesség nem nagyon érdekel,70-80-at vigye kis fogyasztással,rövid távra használom,persze ha veszek.A Kymcot nagyon dicsérik,egyelőre hozzá keresek alternatívát.Április végére tervezem a vásárlást,még csak tájékozódok.
-
CL Smooth
tag
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Ja és a szervíz kérdés. A 4 ütemű hátránya ,hogy sokkal bonyolultabb mint egy kétütemű, ebből adódóan költségesebb lehet egy javítás ha a motorjához kell nyúlni. sokszor duplája is lehet. De ha ha értessz a motorokhoz akkor nem hinném hgy át tudnak verni, és észreveszed amikor egy széthajtott motort akarnak rádsózni, azért elég egyértelmű jelek vannak, füstöl mint a gyárkémény (megjegyzem a 2 ütemű az füstölhet elég rendesen ha hideg, ez nem feltétlenül hiba, de amint bemelegszik ennek drasztikusan csökkenie kell az a normális.)
alapjáraton zörög csattog és természetesen erőtlen a gép! Illetve pár perc alapjáraton ketyegés után lefullad. A lefulladás nem egyértelműen szar motor miatt van persze, lehet egy szarul beállított karburátor vagy nem rávaló kipuffogó miatt is. De kopott hengernél is álltalában elmegy az alapjárat.
Ja és még annyit a kínai gépekről, hogy sok embert azért dönt melettük mert ugye jön a kérdés. Újat vagy használtat? Nos igen a kínai robogó álltalában annyiba kerül újonnan mint egy 5-6 éves olasz vagy japán. De ennek ellenére én azt mondom nem szabad engedni a csábításnak mert százszor inkább az 5-6 éves olasz vagy japán mint egy vadzsi új kinai szemét![ Szerkesztve ]
-
CL Smooth
tag
Szia! Én kb 10 éve foglakozom robogókkal, hobbi szinten. Szeretem őket szerelgetni is illetve rengeteg robogó megfordult a kezem alatt. Amit tudnék neked tanácsolni először is, hogy a kínai csodákat felejtsd el! Nagyon gyenge minőségűek, és sok gondod lehet velük, de ami a legrosszabb, hogy nincs hozzájuk alkatrész! Sok esetben csak legyártatni lehet hozzá igen borsos áron! Szerintem a kínai robogót felejtsd el ha jót akarsz magadnak! A legtöbb szervíz ha meglátja már eleve nem fogalkozik vele, ezt tudom. A japán és olasz gépek mindenképpen jók! Egy olasz robogó sportosabb motorral rendelkezik mint egy japán. De ugyan olyan megbízható. Az olasz robogóban talán az elektromos vezetékek nincsenek olyan precízen elvezetve mint a japánon, de nem vészes. Azt hogy milyen motort lenne érdemes venned, ehhez tudni kéne mik az igények fogyasztás, menetteljesítmény szempontjából illetve akarsz e 2 személlyel menni. Ha fontos hogy keveset fogyasszon mert mondjuk melóba jársz vele illetve sokat mész, akkor mindenképpen 4 üteműt vegyél. A 125-ös 4 üteműben szerintem elég gyenge, vehetsz pl 200-as gilera runnert 4 üteműt, 3-3,5 litert eszik, max 4 liter de akkor csőgázon mész vele. És nagyon erős 21LE 130km/h körüli sebességre képes, gond nélkül repít 2 személyt is. Illetve aprilia leonardo 150-es 4 ütemű az is nagyon jó gép, sőt van belőle 250-es 4 ütemű az meg pláne jó gép, fogyasztása kb az mint a 200-as runnernek. Esetleg ha kell az hogy nagyobb kereke legyen aprilia scarabeo lehet jó választás itt 4 üteműben van 125, 150, 250
és még 500-as abs-es is! A 125-ös tulajdonképpen szinte alig eszik kevesebbet talán fél literrel mint egy 200-250 köbcenti körüli 4 ütemű, de cserébe jóval gyengébb!
Viszont egy kínai 4 ütemű 150-200 köbcentiben is nagyon gyenge tud lennni, Kipróbáltam többször is kínai 4 üteműket és nem hittem el milyen gyenge egy olasz 4 üteműhöz képest. A kétütemű gépek az igazán sportos robogók, főleg nagyköbcentiben. Viszont jóval nagyobb a fogyasztásuk. Egy 150-180 köbcentis 2 ütemű nyáron 6 litert is elfogyaszt, télen ez lehet 7-8 is! Viszont az élémény az nagyobb, sokkal pörgősebb masinák, erősebb gyorsulás, agresszívebb motorok és a tuningolásra is sokkal fogékonyabbak, de ezt csak akkor tudnám ajánlani ha nem számít annyira a fogyasztás, és fontos ,hogy egy igazi vadállat robogód legyen. talán egy kis kompromisszum egy 125-ös vagy 100 köbcentis 2 ütemű, ott még azért a fogyasztás annyira nem ugrik meg és megvan a 2 ütemű feeling. olyan 4-4,5 literrel elmennek ezek a masinák ha jól be van állítva. pl runner 125 kétütem, illetve yamaha aerox 100-as 2 ütem, malaguti f12 100-as kétütem.
2 ütemből Gilera runnert ajánlanám 180-as 2 ütemű, aprilia sr 150 kétütemű, illetve piaggio skipper 150-es 2 ütemű. Én olasz robogókat ajánlottam neked, ezeket én jobban szeretem, szerintem az olasz robogó az igazi robogó. De persze a japánok közt is vannak jó gépek és azok is megbízhatóak, de olaszt szerintem robogóban érdemesebb venni. Autóban már nem annyira. Motorokban viszont nagyon jók![ Szerkesztve ]
-
Jarod1
veterán
Sziasztok
Nincs Valakinek Malaguti F12 robogóhoz 13 fogas végáttétel? -
csibor
addikt
válasz Topiccsendőr #4520 üzenetére
Lassan 20 éve Elsőre ami szimpatikus Kymco Agility 125,vagy ami még árban nagyon jónak tűnik Linea,riasztó,abs,viszont semmit sem találok róla neten.Abszolút ismeretlen ez a kategória.utoljára 12 éve motoroztam,igaz akkor még gsx-r750 volt
-
Topiccsendőr
addikt
Van kis A jogsid? Mindenképp rendszámost vegyél. Runnerek dögösek, de rengeteg fajta van 125-ből Piaggio, Gilera, meg a többi japán. Olaszban és japánban nem csalódhatsz túl nagyot, viszont nagyon meg kell nézni, ha használtat veszel. Olyanokat össze tudnak még lapátolni eladásra, hogy uh...
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Esetleg, ha valakinek kellene egy picit nagyobb henger léghűtéses Minarellibe, akkor szóljon rám! olcsóé adok egyet:
ímeExplosión de dos tiempos
-
csibor
addikt
125-ös robogóban gondolkodok,mire figyeljek,és melyiket érdemes megvenni?
-
golyani
őstag
válasz Topiccsendőr #4515 üzenetére
lehet h többet fog menni de rosszabbul fog indulni....
havernak anno volt egy 125-ös NSR-je na azzal odavert egy 180-as tuningmentes runnert.
én most azt tervezem h a roxra felrakok egy Gianelli Extra-t és egy Polini SPC Eco Kit-et.
[ Szerkesztve ]
-
ett
aktív tag
Ez egy rendszer, ahol az alkatrészeket egymáshoz kell hangolni. Nem tudom hogy milyen elektronika van a dioban, korlátozott, vagy nem, de a lényeg, hogy ha változtatod egy tulajdonságát a mocinak, akkor az egy másik tulajdonságának rovására mehet csak. Akarsz nagyobb végsebességet meg gyorsulást? -> hetvenes henger. Valamivel rovidebb élettartam, de ebben is nagy a szorás, viszont sokkal jobb menetteljesítmények és hát igen, sajnos a virgonc lovakat tobbet is kell etetni.
Ha meg az 50-esnél maradunk, akkoris lehet azért javítani rajta. Ha vastagabb szíjat raksz, nagyobb lesz a végsebességed, de kisebb a gyorsulás. Ha vékonyabb a szíj, akkor meg fordítva. Aztán ha raksz bele másik variátort, akkoris lehet javítani rajta, vagy a karbiba nagyibb fúvoka és nagyobb átereszto képességu szivacs a szurobe.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
Minden fórumon mást javasolnak: A megoldás alapja, hogy a DIO egy nyomatékos motor. Egy kicsit rövidebb szíj azt eredményezi, hogy amikor a görgők szétnyomják a variot, akkor a hátsó tárcsán már sokkal kisebb íven forog a szíj (gondoljunk a váltós biciklikre: ha a hátsó keréken kisebb fogaskerékre váltunk akkor nagyobb a sebesség (csak nehezebb tekerni)). A variot persze át kell hangolni ezután, vagyis más súlyú görgőket kell belepakolni.
Ennyit az elméletről. Íme a gyakorlat: Polini 248.035-as számú kevlár szíj (640x18-as méretű). Fontos, hogy kevlár, de legalábbis jó minőségű szíj legyen, különben hamar szakad. Ehhez nagyjából 6 grammos görgők kellenek, de ez utóbbiak persze minden mocin mások lehetnek, ezért egyedileg kell a súlyt kitalálni. Mivel nem kell jobban pörögnie ehhez a mocinak, ezért nem kell tiltás nélküli elektronika.
Ezzel a változtatással egy alap DIO, ami 55 körül ment (saját óra szerint), 65-70 km/h-t fog tudni, egy egész kicsit rosszabb gyorsulással.
A másik pedig elektronika cseréjét javasolja.
Akkor most mit?[ Szerkesztve ]
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
Miért menne a tartosság rovására? Bizonyos mértékig igazad van, de ha nem versenyhengert veszel, csak egy sima sportot, akkor elég sokáig kitart ha torodsz vele, és azért a gyorsulás sokkal átutobb mint az 50-essel.
Na meg ha így tudod, hogy mi mivel jár, akkor miért kérdezted, hogy kell-e neked 70-es henger? Ezek szerint neked nem kell. Mondjuk ha csak egy félét választhatok és az sem valami ismert, akkor én sem venném meg.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
Első teleszkópot javitott valaki házilag?Vagy ha javítattott ,akkor mennyibe fájt?
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
busman
veterán
Olcsó tuning : tuning Polini kevlár szíjhoz kell 6-7 grammos görgő,Ezek után gyorsulással sem lesz gond, simán 70 fölött lesz a vége .Leszabályzott elektronika is marad.
A 70 -es hegercsere a tartósság rovására megy..[ Szerkesztve ]
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
ett
aktív tag
Megoldható persze. Bár én csak egy 70-es hengert láttam rá, valamilyen taiwani gyártmányút. Nem tudom bevállalálnám-e. Találtam egy sportkiput, azt írják csak ez kapható hozzá, viszont jó 50-es hengerhez is. Technigas next-r a fajtája. Na ezt már rá merném tenni, aztán egy kis hangolás és már fürgébb is a gép.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
Honda DIO AF 35-öm van erre szeretnék 70 es hengerszettet,megoldható?Mit kell még cserélnem?
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
busman
veterán
-
ett
aktív tag
válasz Runner_fxr #4503 üzenetére
Láttam már runnert, engem a tiéd érdekelt volna. Vagyis csak képek róla, mert benzintemetőt nem akarok venni, csak ha kúttal együtt adják.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
busman
veterán
válasz Topiccsendőr #4483 üzenetére
Benzinbe öntenék egy kicsit,csak az illata miatt.....
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
tothm
őstag
Hali! Esetleg valakit nem érdekel egy Honda@?
Új hozzászólás Aktív témák
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Napelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Interactive Brokers társalgó
- Írók: a Meta tudta, hogy jogvédett könyvekkel tréningezik az AI-t
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen széket vegyek?
- EAFC 25
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Apple Watch
- További aktív témák...