Erre van egy jó mondás : " ha tudnád mi(k) kezelik a pénzedet egy bankban, akkor nem tartanád ott".
Mondjuk azt, hogy ha helikopter-nézetből tekintünk egy pénzintézet üzleti támogató szoftvermegoldás portfóliójára, hát ott abban mindent is találunk, azt is kétszer megtekerve, mindent mindenhogy összedrótozva. Egy mai model bank platform ezekhez képest kutyafüle..
Az OTP különösen hátrányos helyzetben van ezen a téren, mert pl.. core területen is több számlavezető rendszerük van egy ( ...igaz monolitikus mamut ) megoldás helyett. Külön van a folyószámla-kezelés, külön rendszer kezeli a megtakaritásokat és megint más rendszerben vannak hitelszámlák... Ezek napi működését összehangolni azért nem kis ( architekt-i ) feladat..
Ne is beszéljünk arról, hogy az utóbbi időben a környező országokban felvásárolt kisebb pénzintézetek is bekerültek az OTP égisze alá és mindegyik hozta a saját cuccait. Elég szép feladat őket is "betenni a nagy közösbe", elkezdeni megszüntetni a redundanciákat, stb..stb.. Ez általában évekig tart azok után hogy az arculatot már lecserélték....
Annak a statisztikának hiszek, amelyet én hamisítottam -Winston Churchill