- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
KMan
őstag
Urak!
BME WiFi-nek mi a jelszava? Mar reggeltem az eszkoz MAC cimet a HSZK honlapjan.
Koszi fontos lenne!
Udv
-
Tomi_Sci
őstag
válasz
FehérHolló #10097 üzenetére
FehérHolló, JColee, tototos köszönöm a válaszokat
-
FehérHolló
veterán
válasz
Tomi_Sci #10095 üzenetére
Nem kell, de BSc végén és MSc-n a csoportos beadandók miatt jól jöhet. BSc elején meg segíthet betömni az esetleges kétórás lukakat az órarendben. (Ha nem vagy koleszos, és nem tudsz közben hazamenni.)
Ha messze laksz Pesttől, akkor a vonaton is tudsz vele dolgozni útközben.
Abban egyet tudok érteni az előttem szólókkal, hogy tavasz végén, vagy nyár elején érdemes laptopot venni, ha ősszel kezdesz.Olyan nincs, hogy akármelyik kurzuson megkövetelnék tőled a notit.
-
tototos
addikt
válasz
Tomi_Sci #10093 üzenetére
Hali!
Szerintem ezzel ráérsz akkor foglalkozni amikor oda kerülsz. Addig meg szépen rakd el a pénzed és akkor vegyél majd gépet vagy laptopot. Mint ismeretes 1-2 hónap alatt akár felére is csökkenhet az ár. Én várnék vele augusztusig és akkor vennék. Ha nem akarsz játszani akkor szerintem egy laptop vétele az egyszerűbb, veszel egy használt Thinkpadet és elég lesz azokra a dolgokra amik az egyetemen kellenek.
-
Tomi_Sci
őstag
Üdv!
Láttam már volt itt kérdés korábban is, de azért felteszem megint hátha többet megtudok.
Laptop és/vagy asztali?Villamosmérnökire kéne (remélem
), még van egy évem, de szeretek előre tervezni.
Most előttem a lehetőség, hogy jó áron beszerezzek egy erős asztali gépet. Kell nekem majd laptop vagy asztali is elég lesz? Szerintem koleszos leszek, limitált kerettel, tehát most egy évre nem vennék gépet.
Arra is gondoltam, hogyha nagyon kell akkor beszerzek egy olcsó (régi) ultrahordozható Thinkpadet, ami szerintem a legjobb választás egy erősebb asztali mellé.
Várom a véleményeteket!Kellemes ünnepeket!
-
KMan
őstag
Boldog Karit!
Nem osztondijat..
-
-
Vagy 2 feleve nem jartam erre, es meglepodtem, hogy megis befejezik a Q2t.. nem ugy volt, hogy lebontjak?
-
Chosen
addikt
Ha szakítás eredményére végeztek számításokat, az nekem tökéletes.
4. A szakítóvizsgálat során (L0 = 50 mm, d0 = 5 mm, E = 210 000 MPa), az Rp0,2 elérésekor a jeltáv 50,27 mm. Hány százalék, és hány mm a rugalmas, és a képlékeny nyúlás ebben a pillanatban? Számítsa ki Fp0,2 és Fm értékét, ha az egyezményes folyáshatár 478 MPa, a szakítószilárdság pedig 612 MPa! Szakadás után a jeltáv 58,5 mm, a kontrahált átmérő 3,87 mm. Számítsa ki a szakadási nyúlás, és a kontrakció értékét! Mekkora a valódi feszültség a szakadás pillanatában, ha Fu = 10 kN?
Ez lenne a feladat, amiben az első kérdés a lényeg. "Hány százalék, és hány mm a rugalmas, és a képlékeny nyúlás ebben a pillanatban? " Hogyan számítok külön külön rugalmas és képlékeny alakváltozást? Egyben megvan a teljes nyúlás, csak nem tudom abból hogy jön ki a kettő.
Példatárban megadott eredmények: 4. Arp0,2=0,34%, ΔLrp0,2=0,17 mm, Amp0,2=0,2%, ΔLmp0,2=0,1 mm, Fp0,2=9385 N, Fm=12014 N, A10=17%, Z=40%, R’u=659 MPa.
Sry hogy ezzel ide írok, de fontos a kérdés, és annak ellenére, hogy elvileg ez egy könnyű példa nem kaptam még rá választ.
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Tanul itt valaki gépésznek? Szakmai kérdésem lenne anyagvizsgálattal kapcsolatban.
-
Drizzt
nagyúr
-
DBAtti
aktív tag
válasz
bENZENGA #10079 üzenetére
Nem értem őket. Pont ez az, ami szerintem a legtöbb embert felháborítja, hogy egyik napról a másikra mindenféle véleményt, meg javaslatot hallanak, azonnali életbe léptetés esélye mellett...
A szezon elvileg jövő tavaszi érettségikkel indul. Addig nagyon szépen ki lehetne dolgozni egy arányos keretrendszert, megkérdezni az ipart, cégeket, mit szeretnének látni a kimeneten (azokkal talán még lenne is értelme az oly kedvelt "konzultációnak"), és ennek irányába elmenni. Addig vissza kell térni egy meglevő, működő rendszerrel, legyen az a mostani, vagy 1-2 évvel korábbi. Én pl. tandíj párti vagyok, csak az nem mindegy, hogyan osztják el, és azt bizony elég nehéz meghatározni ki is érdemeljen ingyenes oktatást. Tulajdonképp eddig is volt tandíj, "fizetős"-nek, költségtérítésesnek hívtuk. A legutóbbi teljes, és félfizetős rendszert már nem ismerem.
A keretszámok higgadt, megfontolt megadása mellett vissza kellene még állítani szépen fokozatosan a szakképzés becsületét. Egyik napról a másikra egyik sem fog menni, de valamikor el kell kezdeni. -
bENZENGA
csendes tag
Én most fogok jelentkezni majd a BME-re, kicsit szívtam a fogam a keretszámok miatt, de teljesíthetőnek tartottam a VIK-re való bejutást. Erre ma este ezt olvasom:
Orbán Viktor szerint el kell törölni a bizonytalanságot keltő keretszámok rendszerét, és lehetővé kell tenni az ingyenes oktatást azoknak, akik elérnek egyfajta minőségi korlátokat
Orbán a minőségi korlátok kapcsán a 240 pontos határt említette. Orbán szerint a jövő szerdai kormányülésre már ezen irányelvek mentén fog előterjesztést készíteni a miniszter.Szerintem ezzel meg átestünk a ló tulsó oldalára, magyarul megint lesz ANA jogász és nemzetközi gazdálkodás ?
-
-
bpx
őstag
itt mindenki el akar menni valami kg képzésre is a mérnök diploma után? azt hitten csak nekem vannak ilyen elvetemült gondolataim
-
hát a university of vienna honlapján találtam valami kontaktot és oda írtam
szóval ha esetleg bárki tudna ilyen képzésről, amit feljebb írtam, kérem jelezze. egyedül a gödöllői egyetemen találtam levelező pénzügyet, de hát az meg ugye kérdéses
inkább már a corvinus akkor.
-
az mba tipikusan 8-10+ év munkatapasztalattal rendelkezők számára szól inkább, akik vezetői pozícióba szeretnének lépni. egyszer biztos szükségem lesz erre is, de most jóval nagyobb hasznát venném statisztikának, különböző elemzésekkel kapcsolatos tárgyaknak, modellalkotásnak.
-
válasz
concret_hp #10060 üzenetére
én viszont akárhogy is keresek, nem találok alternatíváját a bce-s mérnök-közgazdász képzésnek... legalábbis sehol nincsen semmiféle kg képzés a vezetés szervezésen kívül estin, vagy levelezőn amit munka mllett is lehet csinálni. engem pedig jobban érdekelne valami pénzügyes/elemző/statisztikai képzés.. ha valaki esetleg tud ilyet, ne tartsa magában
-
KMan
őstag
válasz
haromegesz14 #10061 üzenetére
Kimeneti kovetelmenyek kar / szak fuggo. Alt. BSc / MSc kulonbozik, stb..
-
haromegesz14
aktív tag
Hátha tudtok segíteni
-
concret_hp
addikt
-
válasz
FehérHolló #10057 üzenetére
szerintem ez nem számít középvezetői pozíciónak. nemzetközi viszonylatban nyilván. ha a teljes multit vizsgáljuk, de mo-n mégiscsak ő az első ember.
-
válasz
FehérHolló #10055 üzenetére
fogalmam sincs ki az a Palkovics a knorr-bremsenel
és természetesen én sem úgy gondolom, hogy ha lesz valaha is bármiféle közgáz papírom, az automatikusan azt jelentené, hogy ilyen pozícióba kerülök. de ha valaha szeretnék, akkor bizony szükség van rá.
nekem legjobban talán ez tetszene: [link]
kérdés, hogy indul-e ősszel ilyen képzés estin, vagy levelezőn. -
KMan
őstag
válasz
concret_hp #10043 üzenetére
MBA-t nyomod?
-
válasz
concret_hp #10043 üzenetére
igen, ilyesmire gondoltam, köszi
hát ezek alapján azt mondom, hogy inkább fizetek 400k-t használható tudásért félévente, mint 280-at a "semmiért".
remélem nem kell jutalékot fizetnem, hogy megmentettél a kidobott pénztől
-
tototos
addikt
Ha már képzésekről van szó. Én a mérnök info Msc képzésben csalódtam nagyot. Úgy érzem hogy semmi használható dolgot nem tanítanak. Van sok közös tárgy ahol megint elméleti szinten magyaráznak de hogy gyakorlatban ez hol lesz jó azt senki nem mondja. Még van 2 félévem azt kibírom valahogy de elég gáz úgy csinálni valamit hogy nem látom értelmét csak a papírért.
-
briganti7
csendes tag
válasz
concret_hp #10043 üzenetére
A vállalatgazdaságtant Chikán tartja ? A mikro Darukánál az igazi.
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #10043 üzenetére
ja 5. és 6. tárgyhoz még 1 apróság: emailre b@sznak válaszolni. a marketinges csókának meg alapból meg se próbálsz emailt írni
a marketinges csóka szöveges értékelései: [link] arányaiban kicsit sok a *moderálva
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #10043 üzenetére
egyébként szintén offtopic, de még senkinek nincs kész a diákja, olyan jól emgcisnálták az új rendszert
(nem tudom a nappalisok hogy állnak, náluk ugye jóval előbb indul a folyamat)
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #10042 üzenetére
nah nincs már kedvem tanulni, 6 tárgy a félévben.
1, microökönómia: lényegről végülis volt szó, csomó mindenről nem ami a tananyag része lenne egyébként. vizsga cserébe izi. és amiről az anyag helyett volt szó még majdnem hasznosnak is nevezhető, ha új infó lenne, de nekem nem mondhatni, hogy az volt. 4/102, kvantitatív módszerek (statisztika): a matematikai része siralmas, ezt a bme-ről tudom, a gazdasági része szintén. csávó még az ezredforduló környékén jár. hihetetlenül pontatlan, gyakorlatilag minimális hozzáadott értékkel rendelkező előadások / tárgy. (én hülye meg nem akkreditáltattam, mert hátha mondanak valami értelmeset
) extra köcsögség, hogy 100 pontos vizsgán sikerült egy olyan feladatot adnia 30 pontért, amiről gyakorlatilag nem volt szó. 1/10
3, vállalatgazdaságtan: a könyv elvileg valami nagyon sok oldal, fogalmam sincs, hogy miről lenne szó benne. a tömör lényeget valószínűleg elmondta a csávó, sok gyakorlati sztorival (ami egyben lehangoló, mert kb. arról van szó, hogy mindenki át akar b@szni mindenkit). vizsga kabaré volt, némi IQ-val rájöttem 2 feladat közül az 1iknek kell lennie vizsgán (mármint 1 héttel a vizsga előtt). emberünk kiosztotta, kiment ! a vizsga javítás gyakorlatilag a házi jegy átmásolását jelentette a táblázatban nála. hármasnál rosszabbat nem tudsz kapni
egyáltalán sehogy sem, csak ha nem csinálod meg a házit (ami ráadásul csoportos) vagy nem mész be a zh-ra. 5/104, marketing: markmyprofessor oldalon a csávó ratingje 1.73 ez azért elég sokat elárul. a pc korszakról is le van maradva, nemhogy az internetről (jelzem marketingről van szó, ami lehet hogy többet változott az elmúlt 20 évben, mint mondjuk az analízis
) írásvetítőt használ (
), ami önmagában elég vicces. vizsga ehhez képest állítólag oltári nagy szopás egy 600 odlalas könyvenk kb. a 2/3át kell tudni nagyon pontosan
ami előadáson annyira vna kifejtve, hoyg a csávó kérdezget, aztán elmondja, hoyg melyik táblázatban van ez leírva a könyvben
ha kérdezel valamit nem nagyon tud válaszolni. 1/10
5, számvitel: elég vicces a néni minden előadásfőliából olyan verziót rak fel, amiről hiányzik szumma 20 szó, tehát ha akarod, hoyg meglegyen, ki kell nyomtatnod (mert persze pdf, jó persze bele lehet írni, de na). majd órán mondja, hogy azért nem szinezi a szöveget a diákon, hoyg ne fogyjon annyi festék. a fóliák tartalamsabbik felét (amin vizsgaanyag van, mint feladatmegoldás) na azt nem adja oda sehogyse (csak nem kéne a gépben hagyni a pendrájvot ha kimegy szünetre
). rendszeresen belekeveredik a mondandójába (bár ez a 2. és 4. tárgy előadáójára is igaz) gyakorlatilag ha kérdezel vamait akkor tuti, ha csak úgy magába beszél, akkor is sokszor sikerül. 4/10
6, vezetés szervezés: az előadó legalább az iparban dolgozik főleg, tudja amiről szó van. van hozzá könyv ami 400 oldal, aminek kb a negyede sincs a lényeg, a többi töltelék (gondolom oldalszámra kapták a támogatást hozzá
). cserébe minden bürökratikus fassággal b@szakodik, pl. hogy valami hülye vizsgalapot nyomtass a neptunból amikor mész szóbelizni. persze nem írta meg / modnta, hoyg honnan (nekünk kéne tudni szerinte), külön vicc, hoyg mindenkinek egyesével elmondja vizsga elején, hoyg nem arra gondolt, amit nekünk küldtek, hoyg mi ez, aztán megtaláltuk, azt meg ki se lehet nyomtatni. 4/10
egy olyan országban, ahol van 20 normális egyetem és nem az állam finanszírozza őket , rég csődbe mentek volna
összességében ez egy világvégi noname egyetemtől is necces lenne szvsz , de lehet nekem vannak túlzó elvárásaim
-
válasz
concret_hp #10040 üzenetére
"pár soros"
-
JColee
őstag
válasz
concret_hp #10037 üzenetére
Ez mi akar lenni, nyíl vagy relációjel?
-
DBAtti
aktív tag
-
bpx
őstag
jó persze, ha azt nézzük, ki végez időben, akkor siralmas az arány
de nekem az, hogy 500-600-ból 100 ember végez, kevésnek tűnik
többen is végigcsinálják szerintem (előbb-utóbb...) -
DBAtti
aktív tag
"Ha mar a nulladik korben felvetelivel szurne az egyre hulyebb fiatalokat a BME akkor kb senki sem kerulne be.. "
Ezt hívják színvonalnak
Bátyám, aki infon kezdett 2004-ben még írt (már elvégezte). Nekem már nem kellett. Tény, hogy megnőttem anélkül is, meg sosem szerettem az ilyen egy alkalmas mindent eldöntő eseményeket. De ez is hozzá tartozik a mérnökséghez, stressztűrés és magabiztosság.Szélsőséges esetben akár ne is töltsék fel a rendelkezésre álló helyeket. Jól be kell lőni egy elvárható szintet és aztán lehetne még szanálni amolyan emelt szintű értettségi/ matek-/ fizikaverseny vegyesével. A versenypéldák jók lennének a gondozandó tehetségek kimutatására, de bekerülhetne az is, aki ezeket nem oldja meg tökéletesen, benne van a max. létszámkeretben, és a minimum pontszámot eléri.
Ja, és már annak idején Bátyáméknak is mondták, hogy a felvettek feléből soha nem lesz villamosmérnök (szerintem ez az arány mára magasabb). És azt is mondták a felvételi feladatsor összeállítói, hogy minden évben kiveszik a két legnehezebb feladatot és könnyűre cserélik. Így tartanak most ahol vannak X év után. Persze ez is sarkított, de nem jó az irány.A képzésért történő fizetés érthető, csak így már sokkal fájóbb minden igazságtalanság (ki puskázik ki nem, ki milyen bevételt, ki milyen lakhelyet, hány szülőt vall be, milyen betegségre hivatkozik, ki milyen körnek tagja, mennyi munkát végez és ezért mennyi közösségi pontot kap, stb. és ezek kapcsán milyen támogatásokhoz jut. Nagyon cifra dolgok vannak ebben).
-
briganti7
csendes tag
válasz
Jhonny06 #10021 üzenetére
Maradjunk annyiban, ha az ország gazdasági helyzete annyit romlott volna az elmúlt x évben, mint oktatásé, akkor már rég államcsőd lenne. Az oktatás minősége sokkal meredekebben zuhan, mint amit az ország gazdasági állapota alapján várható. Abba ne menjünk bele, hogy miért nincs az országnak pénze, de szerinted az rendben van, hogy ebben a kis országban 70 felsőoktatás intézmény működik és állami pénzt is kapnak, miközben a szakképzésben normális gyakorlatra már nem futja ?
JColee: Igen, ezek a 2013-mas számok.
-
Jhonny06
veterán
válasz
briganti7 #10020 üzenetére
Nem az egyetemnek nincs pénze, az országnak. Nagy különbség. Ha minden más virágzana, csak a BME lenne rossz anyagi helyzetben, akkor más lenne a dolog, de nem így van. Gyakorlatilag az ország anyagi helyzetére vezethető vissza szinte minden gond, ami az elmúlt években a felsőoktatás kapcsán merült fel.
-
briganti7
csendes tag
válasz
Jhonny06 #10018 üzenetére
24 éves vagyok, sehol nem vagyok bent
. Jövőre jelentkezem majd és meglátjuk, a pontszámom talán elég lesz.
Igen csak tavaly és tavaly előtt nem négyszázat vettek fel, hanem hatszázat..
Egyetemek pénzügyi helyzete meg egyre szarabb lesz, ugyanis most már azt a kevés pénzt sem ők fogják kezelni, hanem NEFMI..
Oktatás már elég régóta csak romlik, nem csak most kezdtünk el foglalkozni vele..Érdekes elolvasni az indexen az érettségizősök cikkjét. Hihetetlen miket írnak. Természtesen művészeti, meg az olasz szakre szeretnének menni.[link]
"B. Rékának is teljesen kizárt, hogy diákhitelt vegyen fel. „És ezzel nem csak én vagyok így...Inkább keresek egy olyan szakot, ami nem annyira érdekek, mint hogy csődbe verjem magam, mielőtt még elkezdenék rendesen dolgozni” - mondja, pedig már most is dolgozik, és elrettenti, hogy a tescós kollégái között többen is vannak, akik harminckörüliek, és még mindig fizetik a diákhitelt."
Szóval már oda is diploma kell ?
-
véleményem szerint reformok meg átalakítások helyett stabil pénzügyi háttér kellene az egyetemeknek. jó lenne, ha a mindenkori kormány a tandíjat nem a költségvetés kiigazítására kívánná felhasználni, hanem az egyetemeknél hagyná (ha ez így van, akkor én nem vagyok elég ájékozott).
aztán pedig valódi oktatási reformokat lehetne kezdeni, de már az általánis iskolától.
kedves jelenlegi és volt anyósom (-féligmeddig, aki egyébként az általános iskolai osztályfőnököm is volt) is rengeteget panaszkodik, hogy mennyit romlott a helyzet néhány évtizeddel ezelőtthöz képest. amellé, hogy a gyerekek rossz, vagy semmilyen nevelést sem kapnak, tiszteletlenek és tehernek élik meg az iskolát, jön még egy rossz tanterv, rossz finanszíroás és rossz javadalmazás a tanárok részére, ergo azokon kívül, akik még valamennyire hisznek benne, hogy az oktatás lehet egy ország motorja, senki sem érdekelt és motivált abban, hogy ez a rendszer jól működjön. és ezért teszek meg mindent annak érdekében, hogy az én gyerekeim már ne ebben az országban járjanak iskolába...:/
-
Jhonny06
veterán
válasz
briganti7 #10016 üzenetére
A BME-n azért nem olyan vészesen alacsony a pontszám, tehát nem lehet tudni, hogy ki lesz a későbbiekre nézve kompetens. Szerintem rendben van, hogy bekerül mondjuk 400 ember, legalább megvan a lehetőségük; ha kibuknak, úgyis helyreáll a rend, azaz nem lesz diplomájuk, de meg kell adni a lehetőséget.
Én a keretszámban egyáltalán nem látok problémát. Más is csak azért lát, mert a kormány a sok elbaszott pénzt valahonnan vissza akarja szerezni, ezért a felsőoktatást támadja. Ha politikailag nem lennének ekkora reflektorfényben az egyetemek, akkor eszébe se jutna senkinek, hogy itt valami probléma van. És így minden egyes rendeletnél beindulnak a fogaskerekek, aztán ész nélkül anyázik mindenki. Persze ha pont te lennél az, aki az anyagiak miatt nem mehetne egyetemre, akkor meg nagy lenne a csönd. De nem, te már bent vagyok, ezért következmények nélkül, 70 körüli pulzussal mehet mindenki más szidása.
-
JColee
őstag
A keretszámok mikortól érvényesek?
2013 őszi félév? -
briganti7
csendes tag
válasz
DBAtti #10010 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek. Amikor már annyi embert felvesznek, hogy az I épület előadójában normálisan leülni se lehet, az gáz. GTKn mikró gyakorlaton nem volt elég hely, az oldalsó padon ültek az emberek az első két előadáson.. Persze utána már nem jártak be
PSZFn adatbázis/programozás alapjai órán 30-40 ember van, igaz nem egy BME, de azért ilyen körülmények mellett jobban lehet tanítani!
A másik az, hogy szar a közoktatás. Ha ma nem kerülsz be abba 40-50 középiskolába, ahol tényleges oktatás folyik, akkor csak erős rátanulás vagy jó készségekkel tudsz megcsípni egy komolyabb szakot.
Most így ráaludva a dolgokra, nem biztos hogy rossz az a mérnökinfónak, ha 370 pont helyett 410/420 körül lesz a bejutási arány. Az már azt jelenti, hogy matekból alapszinten stabil és nem hülye infóból/fizikából sem és még talán nyelvvizsgája is van, amit egy jó egyetem mellett nem egyszerű megszerezni.
De ilyen gyorsan és ilyen mértékbeli csökkenés egyáltalán nem fer. Részösztöndíj meg egy bullshit.Kman: Nem a fiatalok a hülyék, hanem egyre szarabb az oktatás. Nekem az általánosban minőségibb volt a kémia/fizika oktatás, mint a gimiben, pedig egy "jó" gimnáziumba jártam. Tanárok frusztráltak mert szar az életük, nincs pénz kísérletekre, diákok meg kretének lesznek..
-
KMan
őstag
válasz
DBAtti #10010 üzenetére
Ha mar a nulladik korben felvetelivel szurne az egyre hulyebb fiatalokat a BME akkor kb senki sem kerulne be..
Tudod, az utobbi idoben allitolag van olyan hogy matek A0
Csak ido kerdese 1 kormany vagy 2 kormany, es minden szak 100% fizetos lesz mint nyugaton, USA-ban..
Csak mondjuk Nagy-Britanniaban 2-4 millio Ft egy felev mernok kepzesen a tandij, addig itt..
-
concret_hp
addikt
válasz
DBAtti #10010 üzenetére
ez így nem telejsen igaz, 2004ben emlékeim szerint több mitn 500an kezdtünk.
és mindenhol komoly % kihullik, a világvégi kommunikáció szakon nyilván kevesebb, de igen komoyl eltérés van a kezdők és a végzők létszáma közt.
a szinvonal persze esik a tömegesedéssel ez nem kérdés. -
DBAtti
aktív tag
válasz
DBAtti #10010 üzenetére
Még annyit hozzá, hogy az én generációm könyékén (2006-ban kezdtem) már erősen degradálódott a szakképzők becsülete, mindenki gimnáziumba akart tanulni, és egyetemre tovább menni. Minek ennyi diploma, és miről??? Olyan intézmények is adnak ki "Diplomát" hogy ránézésre rossz vicc, azokat meg kellene szüntetni, de nem másik diploma felé irányítani az embereket, hanem egy rendes szakképzésre. Annak ugyanis van értelme.
-
DBAtti
aktív tag
Akár folytatás, vagy vitaindító, de szerintem az a helyzet, hogy romlik a mennyiség miatt az oktatás. Nem tudják megteremteni a korábbi körülményeket. Anno 2004 körül egy évfolyamon indult 400 villamosmérnök, és még kb ennyi informatikus. Ma mindkét szakra 600+ embert felvesznek. Ennyi embernek kell gépteremben gyakot tartani (logisztikai csoda, hogy el tudják rendezni), de még egy előadásra sem lehet normálisan beférni (tudom, hogy ritkul azért az első után, de elvileg VIK-en csipogni kell). A ZH-k, beadandók javításáról nem is beszélve. Egész apparátus kell hozzá, amit mondjuk általában megoldanak felsőbb évesekkel, doktoranduszokkal.
Egyetértek azzal, hogy jobb ha műszakit képzünk mások helyett, de nem lenne szabad alább adni egy szintnél, amit szerintem csak egyeztetett felmérők alapján lehet elvégezni, és a legjobb rá az egyetem saját felvételi vizsgája (érettségi hiába azonos feladatsor, nagyon sok körülmény eltérhet, szóbelin főleg). Felesleges olyasvalakit hitegetni, aki nem fog megfelelni, mert végigszív egy-két vagy akár több félévet, amivel nem jut végül diplomához csak némi élettapasztalatot gyűjt.Szóval a keretszámok eddig látszólag folyamatosan emelkedtek, és mos vesznek el belőle, de csak a költségtérítésesből. Ha belegondolunk (sajnos) a populáció fogyó tendenciát mutat, ergo az újabb generációk kevesebben vannak, mégis csak VIK-re 400(!)-al többen kerülnek be, mint 8-10 éve. Nem gondolom, hogy az agykapacitás nőtt meg általánosan.
A mennyiségi változásról meg eszembe jutott egy vizsgán történt kioktatásom, amiért nem tudtam egy képletet (vagy valamit)
Oktató: ~ Az én időmben nem ennyit kellett tanulni, heti két elméleti óra helyett 4 volt, +még gyakorlat 2 óra műhelyben (GPK).
Én már csak gondolatban: ha nekem is fele ennyi tárgyam lenne, kisebb kurzuslétszámokkal, nagyobb óraszámban, erős gyakorlati alapokkal, akkor talán tudnám azt a b@sz*tt képletet. Másrészt le van írva, minek megtanulni. Talán még az oldalszámát is tudtam, de fejezetet bizonyosan. -
briganti7
csendes tag
válasz
JColee #10008 üzenetére
Nem erre akartam kilyukadni, ez igazából csak arra vonatkozott, hogy nagy a szórás..
és nem biztos csak azért, mert a delikvens tök hülye hozzá.. De ha az ország több műszaki képzettségű embert akar, nem nagyon kéne dekázgatni a számokkal.. Szerintem minden országban többen buknak ki műszaki területről, mint művészetiről és társairól..De ez a legjobb:
"46 330-an részösztöndíjasként tanulhatnak, az ő esetükben a képzési költség felét az állam állja, a másik felét a diáknak kell megfizetnie. Miután részben állami támogatást kapnak, ezeknek a hallgatóknak is alá kell írniuk majd a hallgatói szerződést, amelyben vállalják, hogy diplomájuk megszerzése után képzési idejük kétszereséig (alapesetben hat évig) Magyarországon dolgoznak."
-
briganti7
csendes tag
Jövőre akartam jelentkezni a VIKre, erre 10 ezerre csökkentették az államilag támogatott helyeket (ezt így 2 és 1/2 hónappal a jelentkezés előtt..). Basszus, legalább 430 pont kell majd, mehetek újra érettségizni
Nem vágom, hogy mi alapján csökkentik a műszaki területet, amikor mindenki tudja, hogy jó ha a negyede/fele eljut időben a diplomáig..
[link] -
KMan
őstag
válasz
FehérHolló #10005 üzenetére
Kene-kene
Mar megtalaltam amit keresek amugy..
Hozzateszem, jelenleg a 15 fos csapatban egyedul vagyok gpk-rol, a tobbi mind vik-es
-
KMan
őstag
Vagja itt valaki a Solidworks-ot?
-
FehérHolló
veterán
válasz
concret_hp #9999 üzenetére
1 milka az nekem majdnem egyéves félretett pénzem kezdőként.
Közben közeli hozzátartozó temetése, esküvő és ilyen projektek természetesen, such is life.
DBAtti: A nagykönyvtárat kivéve mindenhol hatalmas hangzavar van. Ide értve például az I épület könyvtárást is, ahol 4-6 ember hangosan videót/filmet néz, 6-10 ember pedig közös házin dolgozik.
D-ben, E-ben folyamatosan neten játszanak, hol wow-ot, hol dotát.
Q-ban letört a múltkor a laptopom alatt az asztal.. Igaz, hogy a szélére raktam, de azért mégis..
St aula, Ch és K zsibvásár óránként 15 percre. -
gergobaby
aktív tag
Sziasztok! Egy elsőéves Mérnök Infós ha lenne itt, kérdeznék tőle pár dolgot a sulival, jegyzetekkel kapcsolatban...
Ui.: Jár valaki Etikus Hacker előadásra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Viccrovat
- Hardcore café
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Xbox Ultimate előfizetések
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA