Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17751) LuckyL válasza Superhun (#17750) üzenetére


LuckyL
őstag

én azt nem találom sehol, hogy kivétel lenne a használt termék a következő szabály alól:

Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt.

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17752) Draken


Draken
őstag

Sziasztok!
A helyzet a következő: adott egy telekomtol vásárolt telefon, amire a Huawei szerviz csereutalvanyt állított ki. Az adott telefont már nem forgalmazzák. Ebben az esetben bármire levásarolhatom abban az esetben is, ha rá kell költenem nem is keveset? Erre vonatkozó PTK megtalálható egyáltalán valahol?
Köszönöm!

(#17753) 313313 válasza Draken (#17752) üzenetére


313313
addikt

Már leírták a Telekom topikba is.
2 variáció van.
Visszaállítanak mindent a vásárlás előtti állapotra, törlik a hűséged, visszakapod a telóért eddig kifizetet összeget.
Másik meg, hogy van a Kisker árlista, mondanak egy összeget és +-10k értékben választhatsz készüléket. Viszont arra figyelj, hogy nem mindig lesz garanciális a cserekészülék, mivel a második évben a gyártó diktálja a feltételeket.

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#17754) Superhun válasza Superhun (#17750) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Most lett egy kis szabadidőm, úgyhogy utánanéztem jobban ennek a "használt termékekre vonatkozó garancia" kérdéskörnek a PTK-ban.

A következőkre jutottam:
- A kellékszavatosság időtartama alapesetben 1 év. 6 hónap sehol sincs a PTK-ban. Ez valami urban legend lehet.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén viszont 2 év a kellékszavatosság, ami használt termék vásárlása esetén csökkenthető, de minimum 1 évnek lennie kell az első pont miatt.
- A kellékszavatosság első 6 hónapjában az eladón van a bizonyítási teher, ha a szerződés fogyasztó és vállalkozás között jött létre.
- A fentiektől eltérni a fogyasztó hátrányára nem lehet.

Forrás: PTK :D

Szóval bocsi, butaságot írtam én is meg a többiek is TIT kérdésére. Mivel az adásvételiben nem lett kikötve a 2 év szavatosságnál rövidebb idő, így ennyi jár, továbbá az adásvételiben szereplő 1 hónap garanciára vonatkozó bekezdést figyelem kívül lehet hagyni, mert a kellékszavatosságra vonatkozó jogszabályoktól a fogyasztó hátrányára tér el.

A helyes válasz a kérdésre: a vállalkozás nem tesz eleget a jogszabályi kötelezettségeinek, mert sem javítani, sem cserélni nem tud, és a vételárat nem hajlandó visszafizetni. Levásárlásra nem lehet kötelezni a fogyasztót. Első körben békéltető testületet javaslok. Ha velük nem születik megoldás, akkor marad a polgári peres út.

(#17755) TIT válasza Superhun (#17754) üzenetére


TIT
veterán

Köszi.
Javítani javítja,már 1 hete ott van,csak én nem bízom a szervizébe mert iphone-t nem javítanak hivatalosan,csak az apple szervízben és beszéltem más szervizessel aki azt mondta,hogy melegítve volt az alaplap azért,hogy ideig óráig működjön...Vagyis átvertek,az,hogy ő vagy aki eladta neki az nem érdekel,de nem is tudja bizonyítani ő se,hogy ezt az előző tulaj csinálta.
Arra hivatkozik,hogy használt,1 használt se krepál be 10 nap alatt,csak ha rejtett hibája van.
Cserélne cserélne de vagy kisebb tudásúra vagy nagyobbra,egyik olcsóbb másik drágább de az nem jó.
A kormányhivatal szerint használtnál lehetetlen a levásárlás.

[ Szerkesztve ]

(#17756) tibtype


tibtype
csendes tag

Sziasztok!

Alábbi esetben szeretnék tanácsot kérni:

Adott egy Macbook Air, tavaly novemberben vettem a Telekomtól. A gép szeptember végén tönkrement, egyszerűen nem kapcsolt be. Október 7-én bevittem a Telekom egyik üzletébe, hogy küldjék el szervizbe. Az ügyintéző, amikor vette át, azt mondta, hogy csak egy régebbi típus alapján tudja felküldeni ( a legelső, core2duo-s procival ). Mondtam, hogy nem, az úgy nem oké. Akkor sajnos várnom kell, amíg a rendszerbe felviszik az új cikkszámot. Mondom nagyon jó, de mégis mennyi idő? Hát kb egy hét. Végül október 14-én sikerült nekik felküldeni. Vártam türelmesen, de két hét múlva már kezdtem kicsit ideges lenni. Bementem újra a T-pontba. Csak jelzem, egy ilyen út 120 km oda-vissza kocsival, mert a közelben lévő partner üzletből elhajtottak, hogy oda ne vigyem, mert biztos nem csinálnak vele semmit ( Nesze neked ügyfélélmény... ) Kérdeztem, mi a helyzet, hát nem lát semmit a rendszerben. Fasza. Egy hét múlva újra mentem (120 km ) , akkor már kiderült, hogy az Almáriumnál van a gép. ( Róluk inkább most nem írok semmit, az utolsó hely, ahová bármit is vinnék szervizelni. ). A telekomos srác jó fej volt, megadta a számát, hogy ne kelljen beszaladgálnom, érdeklődhetek nála, hogy mi a helyzet, illetve ő is hív, ha tud valami új infót. Ennyiben maradtunk. Ma felhívtam, a gép még mindig ugyanúgy áll, azaz sehogy. Ma van 18-a, ami már inkább 19, ilyen későn este, macbookom nincs, de a számlát fizetnem kell, mert egyébként jön az ejnye-bejnye, meg a büntetés.

Cserekészüléket persze nem kaptam, az nem volna reális egy "piacvezető" cégnél, akiktől vettem egy "prémium" terméket, minden szolgáltatás tőlük van ( otthoni, mobil ), illetve az elmúlt 14 év alatt kifizettem nekik kb 15 millió forintot számlákra.

Valami ötlet? Él még az a törvény, hogy elállhatok a vásárlástól? Adják vissza, amit eddig kifizettem, töröljék a kötbért, a hűségidőt és helloszia. Vagy esetleg kérhetem a teljes vételárat, és fizetem tovább a részleteket? Vagy egy új gép?
Akárhonnan is számolom, a 30 napból már erősen kicsúsztunk.

Ha valaki tud érdemi választ, kérem ossza meg velem.

Elnézést, amiért ilyen hosszú lett a történet, a segítséget pedig előre is köszönöm.

(#17757) tibtype


tibtype
csendes tag

Elnézést, ma vettem észre, hogy a dátumokat elírtam. Természetesen szeptemberben vittem be a laptopot a Telekomhoz.

[ Szerkesztve ]

(#17758) Superhun válasza tibtype (#17756) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Nincs olyan jogszabályi előírás, hogy a szervizelés idejére csereterméket kell biztosítania a boltnak. A jogszabályban csak annyi van, hogy törekedni kell a 15 napon belüli szervizelésre, de mint tudjuk, ez gumiszabály, a "törekedést" mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.

A fogyasztóvédelem ezt tanácsolja ilyen esetben:

"A 15 napos javítási határidő eltelte után tehát, ha úgy véli, hogy indokolatlanul húzódik a javítás, írásban felszólíthatja a kereskedőt a javítás ön által megadott határidőn (pár napon) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét. Panaszát bejegyezheti a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül, érdemi választ kell adnia az üzletnek. Ellenkező esetben bejelentéssel élhet az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt.

Amennyiben a felszólítás ellenére sem kapja vissza a megjavított terméket, s továbbra sem tudnak megegyezni az Ön szavatossági jogának érvényesítésében, bírósághoz vagy békéltető testülethez lehetséges fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja."

Forrás: [link]

(#17759) tibtype válasza Superhun (#17758) üzenetére


tibtype
csendes tag

Köszönöm a választ.

Úgy néz ki, megoldódik a dolog, ma megint telefonáltam, hogy ez így nem lesz jó, találjanak ki valamit. Erre valamilyen furcsa módon megkerült a gép, bent van a t-pontban, pedig tegnap délután "állítólag" még a szervizben volt. Igaz, a papíron az szerepel, hogy házhoz szállítják, de kicsire nem adunk :)
Holnap megyek be érte, kérni fogok valami combosabb jóváírást is ( az 5 ezres "jófejekvagyunk,fogaddel,azissok" nem lesz elég), ha nem kapok, akkor kettő korlátlan előfizetést már viszek is el tőlük. Jövő héten jár le a hűség.

Köszönöm még egyszer a választ.

(#17760) ferke72


ferke72
aktív tag

sziasztok!
leírnék egy mobilos tapasztalást. nem kis boltból vettek májusban egy okostelefont, múlt hónap közepéig más használta ekkor vettem meg én. Még bőven garanciális, és első napokban kibukott hogy mikrofon baja van kihangosítva működik jól másként sajnos kukás..
irány a szervíz ahol 1-4 hetet ígértek..(már itt bukik a 15 napos "gumiszabály") elküldték. Két hét után érdeklődtem rá utána már nem igazán tudtam mivel csak mailben voltak elérhetők..
Érdekes módon 09.15 leadott telefon 10.16án megérkezett a szervízből. Már épp azon voltam bemegyek mikor mit ad isten telefonon értesítettek kis türelem mára visszakapják. Délután be is mentem amikor is sajnos ugyanabban az állapotban szoftverezve jött vissza..ugyan ráírtak egy audio javitást aminek nyoma sincs persze, ügyintéző hölgy ennyit mondott rá régen rossz ha az látszik..ne taglaljuk..lényeg máshol is látszódni kellett volna pl gumikereten körben..
hiba ugyanúgy megvolt, ezt utolsó mailjében megjegyezte ő akart segíteni hogy ellenőrizzük..majdnem mondtam neki miért?! pártatlan ismerőst hívtam fel aki megmondja a frankót, bugyborgott és dobozos volt mint előtte. Másnap visszavittem dobozostól, korrekt módon felajánlotta az eladó ami egyébként is kötelessége mivel egy kifutott telefon lévén cserére nem volt lehetőség én pedig nem szerettem volna beszámíttatni semmibe itt.
Hab a tortán a tortúra végére visszautalják számlára vételárat...14!!! napon belül.. majdnem azt mondtam erre tudja mit én is viszek most telefont és 14 nap múlva majd fizetem..
Kérdem én mai világban amikor 4!!! óra alatt át kell utalni bárhova pénzt akkor miért nem teszik meg.
Állítólag tegnap elindították a tranzakciót, és erre a határidőre magyarázat mindenki így csinálja.. :W
Mivel összevissza beszéltek és telefonon se tudtak sem a javítás idején sem most semmi infót adni elérhetetlenségükből fakadóan, és ezzel a határidővel kiverték a biztit nálam be fogom őket panaszolni.
Javítsatok ki ha nincs igazam.

Nem az számít, hogy mennyi időnk van, hanem hogy mit kezdünk vele.

(#17761) BornToBePuli


BornToBePuli
aktív tag

(#17762) enginev3.0


enginev3.0
félisten

Samsung telefonnál, ha alaplapot cserélnek, 1 éven belül (teljes körű gari), akkor újraindul a garancia?

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#17763) asdf_ válasza enginev3.0 (#17762) üzenetére


asdf_
veterán

Az alaplapra igen. De ennek jelentosege csak akkor lenne, ha meg egyszer elromlik egy even belul, ismet kicserelik (erre az egy ev kotelezo jotallas ismet ujraindul, ellenben az onkent vallallt nem), majd az onkent vallalt +1 evbol kiesve (tehat a harmadik evben), ismet, immar harmadszor is alaplapcsere valna szuksegesse, es a Samu mondana, hogy kint vagy a ket evbol, te meg azt, hogy ketszer indult ujra a kotelezo jotallas. Ennek azert elvi lehetosege van csak, hogy valosagban megtortenjen, rendkivul csekely.

(#17764) pixelking


pixelking
tag

Sziasztok!

Adott egy Corsair vízhűtés, aminek a pumpája normál üzemi feszültség mellett borzalmas hangot ad. Felvettem a kapcsolatot a Corsair supportal, mert jókat hallottam róluk és azt gondoltam, talán gyorsabb és jobb ügyintézésre számíthatok mint a boltban. Ennek ellenére csak problémába és kötekedésbe ütköztem. :( :O

Az ügyintéző (Lawrence) először abba kötött bele, a számlán miért egy cég neve szerepel és nem az enyém, most pedig jelen állás szerint az én költségemre kellene kipostáznom a kb 1 kg-os dobozt Hollandiába, hogy kivizsgálják. Ezt minden oldalról példátlannak érzem, mivel a hibajelenségről videót készítettem és a levelezésben sosem vitatták a termék hibásságát.
Érdeklődnék, más is járt már így, önköltségre kellett volna kipostáznia egy hibás terméket külföldre egy nagy nevű gyártóhoz? (nekem aliexpress-es eladóhoz méltó feelingje van a dolognak, mintsem egy nagy nevű céghez) Ha most indoklással zárom az RMA-t és visszaviszem a boltba, akkor ők le fogják tudni garanciáztatni?

Köszi előre is a válaszokat :R

[ Szerkesztve ]

(#17765) LuckyL válasza pixelking (#17764) üzenetére


LuckyL
őstag

általánosságban annyit tudok mondani, hogy márka függő a dolog
ha a corsair így állapítja meg a garanciális feltételeket, akkor nem nagyon tdusz mit csinálni, nem kötik a magyar szabályok
én inkább ahhoz fordultam volna, akitől magyarországon vásároltad
egyébként fogyasztói jogaid sajnos belföldön sincsenek, mivel cégnévre vásároltál

szerk: azért ha bebizonyosodik, hogy tényleg hibás a termék, többnyire vissza szokták téríteni a szállítási költséget, de csakis önkéntes alapon, erre semmi sem kötelezi őket

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17766) TIT válasza pixelking (#17764) üzenetére


TIT
veterán

Szia!
A bolt biztos és ingyen.
Eleve a boltot kellett volna ajánlaniuk,nekem a his azt tette.

(#17767) Lackooo84 válasza pixelking (#17764) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mennyit ér az a cucc? Csak mert olyan 6000Ft körül ki tudod küldeni szerintem. Én angliába küldtem ugyanígy 7000-ért, mondjuk az egy 90 ezres cucc volt, szóval megérte a kiadást, mert amúgy kuka lett volna, szóval ennek is örültem, hogy így legarizták.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#17768) pixelking válasza Lackooo84 (#17767) üzenetére


pixelking
tag

< 30 000 Ft, de megvan a lehetőség a magyar boltba visszavinni, csak elsőre egyszerűbbnek gondoltam a gyártóval intézni (reméltem, házhoz jönnek érte az ő költségükre, már ha egyáltalán vissza kell küldeni....)

[ Szerkesztve ]

(#17769) Josi válasza pixelking (#17768) üzenetére


Josi
aktív tag

Igen optimista vagy. :)
(reméltem, házhoz jönnek érte az ő költségükre, már ha egyáltalán vissza kell küldeni....)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#17770) LuckyL válasza Josi (#17769) üzenetére


LuckyL
őstag

nem szokatlan egyébként
pl. microsoft, amazon
ezeknél simn működik a dolog, de lehet máshol is

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17771) pixelking válasza Josi (#17769) üzenetére


pixelking
tag

Logitech pár éve a hibás 100 000 Ft-os kormányt nem kérte vissza, elég volt átvágni videón egy kábelét. A Corsairről is hallottam már, bizonyító erejű videó esetén nem kellett valakinek visszaküldenie a terméket.

(#17772) Josi válasza pixelking (#17771) üzenetére


Josi
aktív tag

Igen a Logitechről tudom, hogy rugalmasan intézi. De sajna az a ritka hozzáállás. :(

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#17773) olloczky


olloczky
senior tag

Hali

Nem tudom mennyire ide tartozik, de van egy kis "ügyem" az emaggal kapcsolatban szeretném kiírni magamból. (Tudom ott mindenkinek csak a baja van :D De rendeltem onnan 1-2x már és semmi gondom nem volt, sőt terméket is küldtem vissza, lévén, hogy nem használom és a pénzt is hamar visszaküldték). Na tehát, Glamour napokon (okt. 12-15) volt náluk egy kupon, ami MINDEN durex termékre 30% kedvezményt és ingyen házhozszállítást ad. Na mondom berendelek egy nagyobb dobozosat (nem is a kicsit), amire jött egy hibaüzenet, hogy sajnos erre a termékre nem használható fel, vagy jelenleg nem dolgozható fel vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem pontosan. Kipróbáltam egy másiknál (ami már kb 5 ezer forint volt) ott engedélyezte, de én akkor is azt akartam, amit eredetileg kiválasztottam.

Kitöltöttem az oldalukon egy panasz űrlapot, termék linkkel meg mindennel. Ez vasárnap volt, tehát még élt a kupon. Majd 19én -4 nappal később- jött egy válasz, amiben azért kérnek elnézést, hogy későn válaszoltak, és hogy, mivel a kupon csak a glamour napokon volt felhasználható így a kérdésem már tárgytalan.

Na mondom elmentek a ... Válaszoltam is a hölgynek, hogy a kései válaszadással nincs gond, mert nyílván sokan írtak nekik a glamour napok alatt. De akkor én most így jártam? A szar rendszerük miatt én, mint vásárló nem tudtam érvényesíteni a kuponmat az adott termékre, én így nem részesülhettem az akcióban. Ez szerintem nam fair. Ezt a levelet én még aznap visszaküldtem neki és azóta sincs válasz. Kíváncsian várom az eredményt..

üdv

Úgy még sosem volt, hogy valahogy ne lett volna!

(#17774) olloczky válasza olloczky (#17773) üzenetére


olloczky
senior tag

Bocsi a dupláért, a kérdés lemaradt: ez így jogos egyébként? És felhasználhatom még a kupont ilyen esetben? (még nálam van)

[ Szerkesztve ]

Úgy még sosem volt, hogy valahogy ne lett volna!

(#17775) Millerchris


Millerchris
tag

Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e.
Kaptam jó 10 napja egy csere utalványt a TMX-től, miszerint az Euronics áruházba levásárolhatom a keszulekem arat. Mindössze erre 30 napom van.
Én nem szeretném náluk levásárolni , sőt, az lenne a legjobb, ha vissza adnák az arat , amit nem szeretnének. Ilyenkor mi a teendő? Nincs is náluk olyan készülék amit szeretnek a több mint 100 ezer forint meg lóg a levegőbe.

A holnap mèg messze van!

(#17776) Kobe


Kobe
veterán

sziasztok

van egy okostelefonom, amin megjelent 5 db pixelhiba, 3 ezek közül ráadásul egy egymáshoz közeli, kisujj körömnél kisebb területen (piros, zöld és fehér színben beragadt pixelek), emiatt be is adtam szervízbe. A szervíz a garanciális javítást megtagadta, mondván ők az ISO-9241-302, 303, 305, 307:2008 pixel defects szabvány végzik az erre vonatkozó garanciális javításokat, ami ezt mondja ki:

Class 3 panels permit any or all of the following:
5 full bright pixels
15 full dark pixels
50 single or double sub-pixels stuck on or off

Nincs erre valami konkrétabb szabályozás ? Azért az, hogy egy 5.5 colos kijelzőn 50 hibás pixelt kéne elérnie az ingerküszöbnek elég meredek, ennyit még egy 120 centis LCD tvn is nehéz lenne produkálni....

[ Szerkesztve ]

(#17777) asdf_ válasza Millerchris (#17775) üzenetére


asdf_
veterán

Ha egy even beluli a vasarlasod, akkor javitas, csere, penz vissza a sorrend, tehat nem kotelezhetnek levasarlasra, es szerintem a 30 napra sem. Ha a masodik evben, a korlatozott gyartoi jotallasban vagy, akkor ott mar mas a tortenet (bar en nem ertem, hogy ebben az esetben miert nem adtak egy random telefont cserebe).

[ Szerkesztve ]

(#17778) asdf_ válasza Kobe (#17776) üzenetére


asdf_
veterán

Pixelhibanal Class II-t szoktak nezni, ez az altalanos, a Class III-ba minositeni szerintem mar egy evtizede sem volt pofaja egyetlen gyartonak sem minositeni a termeket. A Class II szerint _egymillio full pixelre vonatkoztatva_ 2 feher, 2 fekete, 5 subpixel hiba megengedett (hogy es vagy vagy kapcsolatban, az huszforintos kerdes) es az utobbi subpixelhibabol 2 csoport lehet (ezt en ugy ertelmezem, hogy ha 4, nem egybefuggo subpixelhiba van, tehat tok kulon, szetszorva a kepernyon, akkor valoszinu az is hibas).

Mely vilaghiru gyarto termeke a keszulek?

Koltoi kerdes: a termek hasznalati utmutatojaban, a gyarto weboldalan a pixelhiba plocy-rol van-e tajekoztatas? Amennyiben nncs, en vernem az asztalt, hogy egyetlen subpixel is hibas teljesites :)

(Az iso amugy erdekes, amire hivatkoznak, kifejezetten monitort es tv-t ir)

(#17779) Kobe válasza asdf_ (#17778) üzenetére


Kobe
veterán

Xiaomi telefon, de itthoni vetel, emiatt a wayteq magyarorszaghoz szol a garanciaja, mint hivatasos szervizpartner.... A kulfoldi garanciaztatasa ennel sokkal baratibb, ott mar 2db hibas pixelnel cserelik, javitjak, van olyan kulfoldi webshop ahol egynel...

Igazabol en is azt neztem hogy mekkora pofatlansag 2017ben ilyen feltetellel operalni, ez a szabvany meg anno az lcd oskoraban volt elfogadott

A szabvanyra egyebkent a garanciajegyben hivatkoznak

[ Szerkesztve ]

(#17780) asdf_ válasza Kobe (#17779) üzenetére


asdf_
veterán

A Class III-ra is?

(#17781) Kobe válasza asdf_ (#17780) üzenetére


Kobe
veterán

Igen

(#17782) asdf_ válasza Kobe (#17781) üzenetére


asdf_
veterán

Akkor sajna igyjaras (kulonosen, ha webshopos vasarlas, hiszen a jotallasi jegyben irtak ismereteben 14 napon belul elalhattal volna a vasarlastol).

(#17783) Kobe válasza asdf_ (#17782) üzenetére


Kobe
veterán

Tobb honapos keszulek igy mindenkeppen csak a szervizeles johetett volna szoba

(#17784) asdf_ válasza Kobe (#17783) üzenetére


asdf_
veterán

Arra gondoltam, hogy weben megrendeled, megkapod, elovasod a garjegyet, meglatod a class III-at a pixelhibanal, es mar kuldod is vissza a fenebe (a vasarlastol szamitott 14 napon belul ezt megteheted), hogy te nem ilyen lovat akartal.

(#17785) woros


woros
őstag

Üdv! Ha elromlott valamim, beadom gariba, visszakérhetem a rossz terméket amennyiben újat vagy hasonló értékűt adnak vagy pénzt vissza?

[ Szerkesztve ]

(#17786) asdf_ válasza woros (#17785) üzenetére


asdf_
veterán

Természetesen nem.

(#17787) woros válasza asdf_ (#17786) üzenetére


woros
őstag

Köszönöm a választ. Erre egyébként hivatkozik valami törvény?

(#17788) asdf_ válasza woros (#17787) üzenetére


asdf_
veterán

A józan paraszti ész nem elég? :U

(#17789) Solad válasza woros (#17785) üzenetére


Solad
őstag

Arra gondolsz hogy a cseretermék mellé kérnéd a régi terméket, vagy hogy választhatod-e hog yinkább mégis a hibásat tartod meg?

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#17790) woros válasza asdf_ (#17788) üzenetére


woros
őstag

Őőőő nem? Ha vmi javíthatatlan, akkor miért ne kaphatnám vissza? Ha erre van törvény, rendben. Ha nincs, akkor mi az akadálya? El akarom rakni emlékbe, kulcstartónak, vagy mittudomén. ;] Mindegy, köszi a választ. :)

Solad: Az új mellé kérném vissza a javíthatatlan régit is.

[ Szerkesztve ]

(#17791) mtibee2


mtibee2
tag

Sziasztok!

Van egy termékszavatossággal kapcsolatos problémám, amire sehol nem találtam megoldást.

A történet röviden annyi, hogy leadtam a telefonom gyártójánál egy gyári hibás mobilt javításra, ahol azt nem tudták megcsinálni pótalkatrész híján, ezért egy cserére jogosító dokumentumot állítottak ki nekem. A probléma az, hogy ezt az eladó nem hajlandó elfogadni, arra hivatkozva, hogy a jótállás lejárt.

Érvényesíthető a termékszavatossági igényem az eladónál, ha még nincs 2 éves a meghibásodott készülékem? (Ha konkrét jogszabályt is írnátok, nagyon örülnék neki!)

Köszi:
M. Tibor

(#17792) asdf_ válasza mtibee2 (#17791) üzenetére


asdf_
veterán

Szurkeimportos LG, amit az LG magyarorszag 2 evvel arul, de a sufnigsm-ben csak egy evvel adtak?

(#17793) asdf_ válasza woros (#17790) üzenetére


asdf_
veterán

Valoszinuleg azert, mert a hibas termek gyartohoz kerulese biztositja, hogy ne kamubol csereljenek funek-fanak barmit. Meg azert, mert a hibas termek meg mukodo alkatreszei, reszei erteket kepviselnek, amivel te alap nelkul gazdagodnal. Manapsag mar nem biztos, hogy fenyeget a veszely, de nehol van minosegbiztositas is, neha a hibas termek meghibasodasanak okat feltarjak, es modositjak a gyartott termeket, autonal pl. visszahivast rendelnek el. Olyan aprosagokrol mar nem is beszelek, hogy ahhoz, hogy vammentesen bekerulhessen az orszagba egy cseretermek, ahhoz a meghibasodott kenytelen elhagyni az orszagot.

(#17794) mtibee2 válasza asdf_ (#17792) üzenetére


mtibee2
tag

Nem tudom, hogy szürkeimportos-e, a MobilCorner.hu-n vettem. De úgy emlékszem, a webshopok 90 %-ánál 1 év jótállással adták. (Csak azt nem tudom, hogy a 2 év szavatosság kötelezi-e az eladókat is, vagy csak a gyártót.)

(#17795) Biznisz Elek válasza mtibee2 (#17794) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Hat most a weboldalukon ez fogadott.... "Minden keszulekunk Europai modell" "gyartoi garancia". Szoval en emailben jeleznem az igenyemet. Ha ennek nem tesznek eleget akkor vasarlok konyve. Fogyasztovedelem. Bekelteto testulet. Polgari per.

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#17796) TIT válasza mtibee2 (#17794) üzenetére


TIT
veterán

HTC-nél hazudnak,mert a gyári gari nem 1 év,lg-nél euronics 2 évet ad,valszeg ott is hazudnak.
Ha nem akarnak gondot jobb ha elfogadják.
Próbáld meg az lg-t.

(#17797) mtibee2


mtibee2
tag

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Közben történt egy kis fejlemény is, ugyanis kaptam egy válaszlevelet a Fogyasztóvédelemről, amiben részletesen kifejtik, hogy milyen jogaim vannak, illetve azt is, hogy a telefont értékesítő webshopnak milyen kötelezettségei. A lényeg: amíg a szavatossági ideje tart a terméknek, addig a szerviz szakvéleménye alapján köteles cserélni az eladó a készüléket!

Még egyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólásait, ha valakit érdekel, szívesen megírom majd, hogy mire jutottam a céggel. (Például hasznos lesz megtudni, hogy érdemes-e ott vásárolni...)

(#17798) TIT válasza mtibee2 (#17797) üzenetére


TIT
veterán

Ezek után nem,mint ahogy a mobilboltok 95%-ában sem.

(#17799) Millerchris


Millerchris
tag

Sziasztok!
Elég komoly gondom van az Euronics áruházzal. Kaptam a Telemaxtol egy csere jogosító csere utalványt. Mindenki össze-vissza beszél arról, hogy pénzre átváltható-e vagy le kell vásároljam. A levasárlasra 30 napom van és biztosan nem szeretném ezt megtenni, mert eleve minden 20-30%-al drágább, + jelenleg semmire nincs szükségem. Ma bementem hogy próbáljunk meg egy ajándék kártyás megoldást. Számla másolattal mentem, mert az eredeti az első tulajnál van céges vasarlas, le van konyvelve.A fiatalember mondta hogy ok ezt biztos nem fogadjak el, mert ezt bárhonnan lefotozhattam hogy egy csere utalványhoz felhasznaljam, nekik az eredeti kell. Mondtam hogy rendben van, akkor az eredetit nyomtassak ki, minden normális helyen. (Kb 10 alkalommal más helyen az eredeti tulaj nevet bemondva pótolták). Nem, erre nekik nincs jogosultságuk. Fel évvel ezelőtt meg érdekes módon mégis ki tudtak egy biztosítós telefonnal nyomtatni.Végén elkezdett kiabálni velem, amit azóta sem értek, mivel csúnyán nem beszéltem vele, lehet egy kicsit ideges voltam ezek után, főleg miután benyogte hogyha nincs meg a számla lőttek a pénznek. Elég érdekes. Mit lehet ilyenkor tenni? Úgy érzem kellően hülyének néztek, ezek után semmit nem szeretnek vásárolni tőlük , egy létre elfelejtem ezt az áruházat.

A holnap mèg messze van!

(#17800) Biznisz Elek válasza Millerchris (#17799) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Email mellekelve a szamla masolata es a csereutalvany masilata. Bankszamlaszam megadasa ahova kuldhetik a penzt. Erre harminc napon belul reagalniuk kell. Utana bekelteto vagy pilgari per mivel ceges vasarlas volt. Meg az se baj ha van egy adasvetelid az eredeti tulajjal. Udv

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.