Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17901) Garold


Garold
senior tag

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, leírnám röviden a problémámat:

09.22-én vettem egy BEKO szárítógépet, ami már úgy csörög mint egy ócska hűtő
09.26-án jeleztem szerviz igényemet az Orczy szerviznek (én balga 3 nap-os - munkanap helyett - cserére emlékeztem hibás eszköz esetén, itt kellett volna egyből cserét kérnem...)
10.06 megérkezett a szerviz helyi alvállalkozója (igaz csak telefonos sürgetés miatt), és megállapította, hogy alkatrész csere szükséges, megrendeli
Azóta is az alkatrészre várunk, én is és a szerelő is...

Mit tanácsoltok, mit tehetek? Eltelt közel 2 hónap és nem történt semmi...
Az összefoglalót végigolvasva nincs max idő megszabva javításra. Tudok valamilyen hivatalos szervnél panasszal élni?

Mit kell ahhoz inni hogy valaki havat hányjon??

(#17902) LuckyL válasza TBMC (#17900) üzenetére


LuckyL
őstag

nincs rá konkrét kőbevésett szabály
ha jelentős hátrányt okoz neked az ügy, akkor elállhatsz, nagyjából ennyi a lényeg
de ha a cég nem együttműködő ebben, akkor marad a per

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17903) bullseye válasza TBMC (#17899) üzenetére


bullseye
addikt

Én a helyedben írnék a cégnek (meg ha ez az aláírásodban szereplő apróság, akkor a hazai Apple apostol-oldalaknak), hogy szerintük mi lenne a megoldás.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#17904) TBMC válasza LuckyL (#17902) üzenetére


TBMC
addikt

értelek.
köszönöm!

bullseye: próbálkoztam már, de egyelőre senkinek semmi ötlete.
volt már egy nagyobb kálváriám az Applevel, le is bloggoltam még régebben. sajnos abból is adódtak érdekes szituk. pl a the verge, a macrumors és egyebek nem merték lehozni a cikket, de nem megyek messzire, még az index és itt a ph sem... :)

markbellus.hu 

(#17905) Attix82 válasza TBMC (#17904) üzenetére


Attix82
őstag

Mikor vetted a laptopot?

(#17906) minek?:S


minek?:S
őstag

Üdv!

A kérdésem nem is annyira garanciás, vagyis nem tudom, de remélem jó topicba írom. Szóval Muzikerbe kéne küldenem egy fejest gariztatni, még szeptemberben felvettem velük a kapcsolatot, azt mondták küldjem vissza nekik... Pozsonyba.. néztem futárt, 5k.. valami egyszerűbb megoldást nem tudtok mondani, hogy hogy oldhatnám meg?

Üdv.:M.

(#17907) TBMC válasza Attix82 (#17905) üzenetére


TBMC
addikt

idén 03.20.-án + vásároltam applecaret hozzá = 3év gari.

markbellus.hu 

(#17908) devil-k válasza asdf_ (#17830) üzenetére


devil-k
nagyúr

Az Extreme Digital válasza:

"A terméket valószínűleg valamilyen rendszerhiba miatt nem tudta regisztrálni, de az teljesen biztos, hogy a mi cégünk nem árul hamisítványt. Ennek okán, egészen biztos, hogy a termék amit vásárolt tőlünk eredeti, így a terméket nem áll módunkban kicserélni."

Tegnap megtettem a bejelentést a fogyasztóvédelemnél és a GVH-nál is.

- mozi bolondéria -

(#17909) tibike8 válasza devil-k (#17908) üzenetére


tibike8
őstag

Nekem az edigitál válaszának az a része is fura, hogy hamisítványról beszél, de ez nem hamisítvány, csak nem ide szánt forgalmazású...

(#17910) lowzor válasza devil-k (#17908) üzenetére


lowzor
veterán

Szerintem írj a Samsungnak. Valaki járt már így a fórumon és a Samsungosok megoldották neki, hogy be tudja regisztrálni.

(#17911) asdf_


asdf_
veterán

Igen, a Samsungot mondjuk en is megkerdeztem volna elotte, kulonosen, ha kaptal a termekhez Samsung Magyarorszagos szurke garjegyet es ha a csomagolasan rajta van a matrica, hogy a Samsung Magyarorszag forgalmazta.
De amugy alapvetoen mivel netes vasarlas, nem cseret kellett volna kerni, hanem siman elallni a szerzodestol (ha a magyar Samsung is azt mondta, hogy marpedig ezt nem ok hoztak nalunk forgalomba). A korabban irt hibas tejesites akkor all fenn, ha a weboldalon 2 ev garisnak irjak, az edigital asszem magyar zaszlos ikonnal szokta jelezni, hogy hivatalos magyar forrasbol van a cumo, es ha ezt jeleztek, valamint ha a Samu azt mondta, hogy nem franko a cucc.

[ Szerkesztve ]

(#17912) lowzor válasza asdf_ (#17911) üzenetére


lowzor
veterán

Samsungnál is hibáznak szerintem, lehet hogy néhány sorozatszámot véletlenül nem adnak hozzá a rendszerhez. Media Marktos vásárlásnál is olvastam ilyesmiről és ők is Samsung Magyar Zrt. által importált cuccokat árulnak.

(#17913) devil-k


devil-k
nagyúr

Természetesen írtam a Samsungnak is. Ami engem felháborít, az ED-nak ez a pofátlan válasza.

- mozi bolondéria -

(#17914) lowzor


lowzor
veterán

Facebookon írtál nekik? Ott korrektebbek szerintem, mint e-mailben valamiért. :D

[ Szerkesztve ]

(#17915) Superhun válasza devil-k (#17913) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha valóban a Samsung a hibás, akkor ez egyáltalán nem pofátlan válasz az Edigital részéről. Én mindenképpen megvártam volna a Samsung válaszát is, mielőtt a fogyvédhez fordultam volna.

(#17916) asdf_ válasza Superhun (#17915) üzenetére


asdf_
veterán

Na jó, de honnan szedték a hamisítványt? Szürkeimportot kifogásolt a kérdező...

(#17917) kiskatz


kiskatz
tag

Sziasztok!

Érdekes és egyben kellemetlen esetem van.
Hibásként árultam egy műszaki terméket, a hiba oka ismeretlen volt.
Bekapcsolni bekapcsolt de nem működött. Eladáskor nyomatékosan
kiemeltem,hogy semmit nem tudok a hiba okáról.
4 hónap után a vevő elkezdett reklamálni,hogy nem javítható mert
szét van rohadva a termék belseje és kéri vissza az árát.

Szerintetek ha jogi útra tereli akkor lehet esélye megnyerni?
Hibásként hirdetett és eladott termékre is jár szavatossági igény?
Magánszemélyként adtam el.

[ Szerkesztve ]

(#17918) lowzor válasza asdf_ (#17916) üzenetére


lowzor
veterán

Egyszerűen nem értett hozzá...
Azt hitte, hogy csak a hamisítványokat nem lehet beregisztrálni.

(#17919) Superhun válasza lowzor (#17918) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Igen, én is ilyesmire gondoltam.

(#17920) Superhun válasza kiskatz (#17917) üzenetére


Superhun
Topikgazda

1 év szavatosság van minden szerződés után. Adásvételi készült? Ha igen, abban mi lett leírva? Ha nem készült, akkor ez veszett ügy a vevő részéről, mert a polgári per során neki kell bizonyítania mindent, amit állít, ami írásos nyom nélkül gyakorlatilag lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#17921) asdf_ válasza lowzor (#17918) üzenetére


asdf_
veterán

Ja, hogy valahol zero tudassal ultetnek be valakit ugyfelszolgalatosnak, erre nem gondoltam :U

(#17922) LuckyL válasza devil-k (#17908) üzenetére


LuckyL
őstag

ezt a hamisítvány dolgot honnan vetted?
1 év jótállás a kötelező, ha így jelezték a honlapjukon, akkor teljesen rendben van a dolog
senki sem írja elő hogy a samsung magyarországtól kell vásárolni samsung telefont, szépen is néznénk ki, szabad piac van!
14 napig viszont indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól (ha neten vásároltad)

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17923) kiskatz válasza Superhun (#17920) üzenetére


kiskatz
tag

Nem volt adásvételi.
Egy Facebook-os csoportban adtam el postai utánvéttel.

(#17924) devil-k válasza LuckyL (#17922) üzenetére


devil-k
nagyúr

Nagyon szomorú, hogy nem tájékozódsz az eredeti tényállásról. :( Mielőtt írsz, tedd meg.

[ Szerkesztve ]

- mozi bolondéria -

(#17925) Garold válasza Garold (#17901) üzenetére


Garold
senior tag

Üdv!

Igaz választ itt nem kaptam, de lett megoldás:
Szombaton az itteni bejegyzésem megírása után írtam egy szép levelet a Beko oldalán, tényszerűen közöltem mi történt, és emlegettem felügyeleti szerveket. Ma már hívott is a helyi alvállalkozó és kaptam válaszmailt is hogy kapok csereutalványt. 😃 Ennyi kellett, határozottan kellett fellépnem.

Mit kell ahhoz inni hogy valaki havat hányjon??

(#17926) LuckyL válasza devil-k (#17924) üzenetére


LuckyL
őstag

de ha ott a 2év garancia a oldalon és ráírták a garijegyre is, akkor mit pedálozol?
ha elromlik visszaviszed az edigitalnak és kész
ebből hogy következik hogy hamis valami? :F
ez az egész gyári garancia kifejezés csak egy marketingfogás, mikor tanulják már meg az emberek?
mennyi a jótállás ami a számlán/jótállási jegyen van?
ez az ami számít..

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17927) Superhun válasza LuckyL (#17922) üzenetére


Superhun
Topikgazda

2 év gyári garanciával árulja az Edigital a Samsung telefonokat. Pont azért vásárol az ember magasabb árért telefont az Edigitalban, Media Marktban stb, mert ezek (ezidáig) hivatalos magyar forrásból származtak, az ember minden probléma nélkül vihette a magyar gyári szervizekbe is, ezzel is időt spórolva, továbbá a szerviz biztosíthat egyéb prémium szolgáltatásokat is, pl. háztól-házig futárt. Mindehhez az szükséges, hogy a itthon legyen először forgalomba hozva a termék. Samsung telefonok esetén ezt a Samsung Magyarország teszi meg.
Ha szürkeimportos a telefon, akkor azt csak a boltba viheti a vásárló, ergó a "gyári garancia", amit a terméknél feltüntettek, nem érvényes. Ezzel van problémája a vásárlónak.

(#17928) asdf_ válasza Garold (#17925) üzenetére


asdf_
veterán

Fuu, pedig tokre be akartam idezni a -szokas szerint gumi-szabalyt:

2. Kellékszavatosság

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
...
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

(#17929) asdf_


asdf_
veterán

Eleve amugy mar ott a hiba, hogy 2 ev garisnak hirdeteti az edigital -es barmely mas- weboldal. Mert egy ev + regisztracio eseten tovabbi egy evvel kellene... :U

(#17930) LuckyL válasza Superhun (#17927) üzenetére


LuckyL
őstag

ja értem már, tehát az edigital nem ad 2 év jótállást csak egyet de kettőt reklámoz?
hát akkor érdemes elállni a vásárlástól!

cryptot minden termékemért elfogadom

(#17931) Superhun válasza LuckyL (#17930) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A 2 év jótállással nincsen baj, nyilván az van a jótállási jegyen, de ha mégsem hivatalos magyar forrásból származik a telefon, a magyar szerviz prémium szolgáltatásaival nem tud élni a vásárló, kizárólag a boltba viheti szervizelni a terméket. Ez pedig véleményem szerint nem gyári garancia...

(#17932) asdf_ válasza LuckyL (#17930) üzenetére


asdf_
veterán

Meg mindig nem.
Mindenki egy evet ad, a magyar Samu altal forgalomba hozottra a Samu oldalon torteno regisztracio eseten adnak tovabbi egy evet. Az Edigital ugy adta el, hogy franko, nem szurkeimportos termek, a Samu oldalon meg nem lehet beregisztralni, mert azt mondja szurkeimportos. Az ugyfel megkerdezte az edigitalt, ok barmsagot valaszoltak (ahelyett, hogy gyari szam alapjan tisztaztak volna az esetet a Samuval), hogy a Samu mit irt, ha irt egyaltalan, arra most nem emlekszem. Emellett siman lehet az a problema hattereben, hogy a Samu elkurta es egy gyariszam-mezot nem vitt fel regisztralhatonak, ezert koppan emberunk.

[ Szerkesztve ]

(#17933) lowzor válasza Superhun (#17927) üzenetére


lowzor
veterán

Annyira nem lennék azért Samsung telefonoknál elájulva a gyári garanciától, míg a TMX-el szervizeltetnek. :D

(#17934) bullseye válasza tibike8 (#17909) üzenetére


bullseye
addikt

Nem fura, profi. Azt nem írhatja, hogy nem szürkeimport, ha mégis az, de az igaz mindenképpen igaz, hogy nem hamis/lopott. :)

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#17935) Superhun válasza asdf_ (#17932) üzenetére


Superhun
Topikgazda

2 év garival hirdet a bolt a webshopban, de valójában csak 1 év jótállást ad? Ha úgy viszed 1 év után a boltba a cuccost, hogy nem regisztráltad be, akkor mi van?

[ Szerkesztve ]

(#17936) asdf_ válasza Superhun (#17935) üzenetére


asdf_
veterán

Kettetarjak a kis kezuket gondolom, hogy miert nem regisztraltad be.

(#17937) lowzor válasza Superhun (#17935) üzenetére


lowzor
veterán

Beregisztrálod és újra visszaviszed. Utólag is megadja a rendszer a 2. évet.

[ Szerkesztve ]

(#17938) Superhun válasza asdf_ (#17936) üzenetére


Superhun
Topikgazda

B*szki tényleg. 2 év gyári garival vettem egy Huawei tabot az Edigitalban néhány hónapja. Megnéztem a papírokat és csak a gyári jótállási jegy van hozzá, az Edigital csak számlát adott. A gyári jótállási jegyen az áll, hogy a Huawei Magyarország a kötelező 12 hónap jótálláson felül még 12 hónap jótállást vállal a készülékre. Így jön ki a 2 év... Akkor az emberünk tényleg nagyon megszívja, ha kiderül, hogy szürkeimportos a cucc, mert a boltba sem viheti 1 év után...

[ Szerkesztve ]

(#17939) lowzor válasza Superhun (#17938) üzenetére


lowzor
veterán

Szerintem már beregisztrálták neki, elég korrektek a Samunál. Egyik ismerősömnek a szürkeimportos telefonját is megjavították, csak a számlát és a garipapírt kérték hozzá.

(#17940) asdf_ válasza Superhun (#17938) üzenetére


asdf_
veterán

Es nem kell messzire menni, a MM is ezt irja pl. egy Samu mosogephez: Gyártói garancia: 24 hónap. Pedig ez is 12, es csak regisztracio utan lesz belole 24.

(#17941) FordFair válasza asdf_ (#17940) üzenetére


FordFair
tag

Csak megjegyzésként: fogyasztónak nem minősülő személyek esetén termékregisztráció nélkül is jár a 12 hónap kiterjesztett jótállás az 12 hónap alapjótálláson felül.

http://www.samsung.com/hu/support/warranty/

(#17942) garage112 válasza FordFair (#17941) üzenetére


garage112
aktív tag

Sziasztok!
Még anno vettem édesanyámnak egy Sencor robotgépet karácsonyra. Múlt héten visszaküldtem garanciába. Idén karácsonykor járt volna le a garancia. Most visszakaptam egy teljesen új gépet, újabb szériásat helyette, mert javíthatatlannak titulálták.
Kaptam hozzá, garancia lapot, megint 24 hónapot, viszont egyáltalán nincs kitöltve. Kérdés, hogy ez érvényes, vagy nem?

Iphone 14 Pro / / Xbox One - WildBlaze420 / / PlayStation 5 - Mrtn112 / / Dell G5 15" - Macbook Pro 15" Retina (2017)

(#17943) asdf_ válasza garage112 (#17942) üzenetére


asdf_
veterán

Ha kaptal melle munkalapot, mely igazolja a cseret, van rajta datum meg ilyesmik, akkor szerintem szard le, foglalkozz majd akkor vele, ha esetleg ez is elromlik.

(#17944) ktg3


ktg3
őstag

(#17876) ktg3

Erre valaki?
Milyen "követeléseim" lehetnek ilyenkor?
Mindneképp szeretnék írásos formában (e-mailben) is írni, hogy lehessen később arra támaszkodni.

Mit írjak az e-mailbe ami esetleg meggyorsíthatja a folyamatot? Nem szeretnék olyan általánosan, pongyolán fogalmazni, hogy megkeresem az ügyeletes szerveket ha nem kapom vissza a közeljövőben az adott VGA-t.

Szóval, hogy megírhassam az e-mailt kisegítenétek, hogy milyen jogaim vannak és kihez tudok fordulni, hogy nyomatékosítsam a szándékomat?

Előre is köszönöm! :R

(#17945) galuska95


galuska95
aktív tag

Sziasztok!

Fél éves telóm pixelhibás és most küldtem vissza hogy gariztassák (1 év jótállás van), de felemrült 1600 Ft postaköltségem amit nem akarok lenyelni. A boltnak írtam nem akarnak fizetni, de nem értem hogy tehetik mivel le van írva a ptk-ben hogy a fogyasztónak nem merülhet fel semmilyen költsége iylenkor, a szállítást is beleértve.

Valakinek van tapasztalata iylesmiben?

(#17946) fricz19 válasza galuska95 (#17945) üzenetére


fricz19
őstag

Javítási költség nem merülhet fel, de a visszajuttatás az mindig is a vásárló terhe volt.

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#17947) galuska95 válasza fricz19 (#17946) üzenetére


galuska95
aktív tag

azt hiszem úgy van megfogalmazva hogy a szavatossági igény teljesítésével kapcsolatos költségek nem merülhetnek fel, a szállítás is ehhez kapcsolt, ergó fizetniük kellene.

(#17948) fricz19 válasza galuska95 (#17947) üzenetére


fricz19
őstag

Szavatossági igény teljesítéséhez, mi köze h neked van postaköltséged?

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#17949) Biznisz Elek válasza galuska95 (#17947) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Akkor legközelebb ha gariztatok a benzin vagy a bérlet árát is elkérem mint költség :)

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#17950) galuska95 válasza fricz19 (#17948) üzenetére


galuska95
aktív tag

"Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik."

[link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.