- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Gurulunk, WAZE?!
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- droidic: Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
Hirdetés
Aktív témák
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47197 üzenetére
Az, hogy az a 2 nullázás is csak 1 kiesés(!) Meg hirtelen a helybukást is beszámítod, persze csak az egyik serpenyőbe!
1990 - Fölösleges, lévén a világ eszeként majd azt is megmagyarázod, úgy, hogy a te EGO-d tovább hízik. Tudjuk Senna-Massa-Vettelt leszámítva mindenki csak az autó miatt nyerhetett. Például 1989 a szőnyeg alatt, lévén akkor is domináns volt a meki, mégse lett Senna világbajnok, lévén Prost több pontot szerzet. -
mokus1
addikt
válasz
Mezcal #47197 üzenetére
Én nem tudom pontosan honnan indult ez az egész ha jól olvastam a Massa imádatodból, de nézd már meg miket írsz, annyira írod hogy lassan Te magad is elhiszed amit mondasz.
Amit előbb linketl a fórumtárs tökéletesen látszik hogy 16 futamból 12X dobogón állt senna egyszer kiesett. A benzin elfogyása azért nagyban az ő teljesítménye hogy számára csak az 1. hely volt! A másik amit nekem írtál Sennanak az év vége fele is is voltak győzelmei dobogói sőt Bergernek is.Így túlzás azt állítani hogy állva hagyták őket... -
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47194 üzenetére
2 nullás futam a műszaki hibával együtt, és pontvesztés Silverstoneban, pontsan 2. hely elvesztése. Ne kicsinyeskedjünk, 1-gyel számoltam többet. 1990-hez miért nem szóltál hozzá?
-
badd
tag
Bocsánat, lejárt a szerkesztési idő. Kicsit hülyeséget írtam. 2003ban második lett Schumi mögött 2 ponttal, úgy hogy ő háromszor esett ki Schumi meg csak kétszer. Nem mondanám rá hogy tehetségtelen és csak a kocsi. Aztán lett volna 2004ben, hogy akkor lendületből akkor majd következő évben elkapja, de csak hetedik lett, mert kiesett nyolcszor, nagyrészt, mert szar volt a motor. Aztán 2005ben lett Alonso mögött második. (oké, ott azt ALonso simán behúzta mert marha jó volt a Renault, meg Alonso is)
-
badd
tag
Úgy érzem mindenki aki Massánál jobb eredményt ért el az csak a kocsija miatt.. Fura elgondolás.
Am Kimit nemtom mért fikázod ennyire. Oké, hogy a Ferráris VB sikeréhez kellett az hogy utolsó futamon Massa elengedje, de ezt már máskor is, más csapatnál is oldották meg így, plusz azért össze kellett szednie annyi pontot, hogy ez megtörténhessen. De leginkább egy VB cím nagyon kijárt neki, mert hogy amikor úgy lett második az összetettben az ezüstöknél, hogy azok nem voltak képesek egy olyan autót alárakni ami 10 körnél tovább bírja, nah az azért bosszantó. Neki ott ment el a kedve kb a csapattól és ment el a Ferrarihoz amikor volt rá alkalom. Csak ott meg olyan komolyan veszik a dolgokat, hogy ott meg azért unta meg már az egészet, és csak végigment aztán kész, a végén meg mindig futott egy leggyorsabb kört szórakozásból. Az is mutatta, hogy azért nem volt lassú, csak nem volt kedve az egészhez.
Most a Lotus sztem az a csapat, ami teljesen passzol a személyiségéhez. Ez látszik is a versenyzésén, és ha ez így marad, akkor ebből több is lesz.Uff, én beszéltem. Nem akarok vitázni, csak leírtam a véleményem.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47188 üzenetére
Van! Arra szeretnélek nagyon szépen megkérni, hogy ha már neki látsz a videós élményeid alapján neki látsz kioktatni olyanokat, akik mondjuk élőben végignézték a szezont abban a reményben, hogy homályosak az emlékek, és a műszaki hiba=műszaki hiba miatti kiesés ködösítéssel csúsztatsz, akkor legalább olyanokat ne hazudj, amiket a hozzáértő laikus se kajálna meg: Sennának hol az ivarmirigyemben van 3 nullás futama 1991-ben?
-
Mezcal
addikt
válasz
werszomjas #47189 üzenetére
Mondjuk ez nem az a téma, de ha már...
Mielőtt óriás klasszist csinálnák Grosjeanból, jó előre tisztázzuk, ő gyakorlatilag egy tapasztalatlan újonc, mert a néhány évvel ezelőtti szerencsétlenkedése nem mérvadó. Ennek ellenére jobb időmérőt futott a csapattársnál és a versenyen is sokáig előtte volt, majd hót lazán felért a dobogóra. Joggal merül fel a kérdés, hogy ebből mennyi volt az autó. Elárulom: kegyetlen módon sok!
-
IreN!CuS
őstag
válasz
werszomjas #47189 üzenetére
Szerintem Massa elszívta Gro erejét és csak ezért volt képes Kimi lenyomni....ha ez nem történt volna meg Gro a leggyorsabb autóval simán megverte volna az egész mezőnyt....kivétel Massát
-
werszomjas
addikt
válasz
Mezcal #47116 üzenetére
Kérdés, óhaj, sóhaj vagy panasz? - Nekem lenne
de hát Grosjean sokáig előtte volt.
Talán mert Kimi hátrábbról indult?
Azért kellett neki egy kis idő, míg odaért a csapattárs mögé, akit egész hamar meg is előzött, és dobott neki kb 10 másodpercet
Tény hogy mindkét Lotus gyors volt, de ha szerinted ugyan olyan gyorsak voltak, és Kimi nem tett hozzá semmi pluszt, akkor hogy előzte meg Grosjeant, aki előtte volt??
Fizikai képtelenség
Így vagy Kimi adott hozzá valami pluszt, vagy Grosjean volt minuszos
-
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47187 üzenetére
A tények kedvéért: 1990
A. Senna 3 műszaki hiba
A. Prost 3 műszaki hiba1991
N. Mansell 4 műszaki hiba
A. Senna 1 műszaki hiba és 2-szer kifogyott az üzemanyag, ami így 3 nullás futam.Kérdés, óhaj, sóhaj vagy panasz?
-
Mezcal
addikt
válasz
mokus1 #47185 üzenetére
Nem igaz. A Mclaren év elején jó volt, majd a Williams az év második félében állva hagyta. Tehát nem is a Ferrari volt a McLaren ellenfele, hanem Mansell a Williamsel. Prostot meg kirúgták a Ferraritól. Te kevered 1990-nel. A probléma ott kezdődik, hogy Alain Prost vallotta be, hogy 1990-ben az ő Ferrarija volt a legjobb autó. Ha nem veszed zokon, én neki hiszek.
-
wildrain
addikt
válasz
echterion #47130 üzenetére
Hát szerintem azt írtam, hogy az esetek többségében, nem pedig konkrétan a Senna-Prost párharcról írtam. Nyilván volt egy-két közelebbi találkozásuk, de én inkább azokra a futamokra gondolok, amik lezajlottak úgy, hogy a győztes versenyző nem előzéssel szerezte a győzelmét, csak elrajtolt, és befutott az első helyen mondjuk kiesésnek, műszaki hibáknak (mennyi volt belőlük még 10-15 éve!), vagy boxtaktikának köszönhetően. Ott van pl. Senna 3 vb címének éve, Hill világbajnoki éve, vagy Prost visszatérése, Mansell vb éve, meg még lehetne mondani sok versenyt olyan évekből, amikor mondjuk nem is volt ekkora dominancia, de mégis győztek "unalmasan". Azt mondanám, hogy az igazán kemény harcot követelő győzelmek régebben is erősen kisebbségben voltak, csak azokra nyilván kevésbé emlékezünk.
-
Mezcal
addikt
válasz
Oliverda #47180 üzenetére
Mondjuk Wéber Gábort, mert ő pl igaz, hogy nagy Massa verést jósolt amikor megtudta, hogy a finn a Ferrarihoz szerződik, de nem sokkal később elismerte, hogy óriásit tévedett, majd Massát az akkori mezőny legjobbai köt emlegette. Na meg aztán azt mondani, hogy Massa nem volt a legjobbak közt 2006 és 2009 között csak úgy lehet, ha kihagyjuk azokat az éveket.
-
Nowhereman
őstag
válasz
JColee #47175 üzenetére
Ha minden passzolt, meg volt az önbizalma, jól tudott teljesíteni. Egy rohadt nagy gond, hogy a végelszámolásban hasonló kvalítású autóban a fejetlen csirke összeszedettségével versenyző Hamiltont se tudta lenyomni. Egy biztos: a 3. Helyen záró Kubica relatíve többet hozott ki náluk a keretből.
-
Mezcal
addikt
válasz
!Overdose! #47174 üzenetére
A szakértők szerint IS. 2006 és 2009 között a legjobbak közt volt, ha nem, cáfold.
-
JColee
őstag
válasz
!Overdose! #47174 üzenetére
Azért jól ment Massa.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Dr. Romano #47170 üzenetére
Viszont ez a 43-2 egy Massa-Vettel fan részéről teljesen racionálisan megmagyarázható a 22-10-es Kimi gyengélkedésével szemben.
-
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47171 üzenetére
A balesete előtt az egyik legjobb volt a mezőnyben. Emellett olyan csapattársak mellett nyert futamokat, mely nem mindenkinek adatott meg (szerencséjükre). Mondtam már, hogy a 2009-es Ferrari közel sem volt vb autó, mégis jól teljesített vele. A 2 legjobb csapat pilótái után ő volt az összetett 5. helyezett. 2008-ban a Mclarennel azonos szinten lévő autóval legtöbb futamgyőzelem és pole pozíció. Melyik kedvencedet verte meg, hogy másítod a történelmét?
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47168 üzenetére
A balesete előtt se volt igazi ász, ahogy a majdnembajnok Irvine se, és az előtt se volt művésze az ócskavassal ellenszélbe lavírozásnak, csak épp közben volt egy olyan időszak, amikor VB autó volt a kinyalt ülepe alatt, most meg fél mezőny jobb verdával köröz, az istenek a képébe vizelnek, a főnökök meg szarnak a fejére. Barichello rátapintott a lényegre: a verseny öröméért kell kiautózni a maximumot. Erre kell gondolni, mert azt nem veheti el senki, a verseny verseny a 20 helyen is, ott is ugyan olyan öldöklő a küzdelem. Csak egy baj van - Maszatka korábban se volt beindulva azért, ami a hátsó sorok kínálnak.
-
Dr. Romano
veterán
válasz
Nowhereman #47167 üzenetére
"Massa pedig távolról sem tolja ki a maximumot az autóból."
43 vs 2 pont mellett ezt még a földigiliszta is látja.
-
AMD Power
titán
-
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47167 üzenetére
Massa teljesen megváltozott a balesete és egyéb fontos tényezők miatt. Te voltál az, aki a balesete előtti teljesítményét degradálta.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47158 üzenetére
"hogy 2008-tól a 2009-es balesetig a brazil cirka 34 ponttal szerzett többet a finnél." - no látod, hogy milyen jól félrehúzol, 2007 már stornózva!
No akkor minimum a nyugdíjban-(kispadon?) már van nálad két jobb pilóta. Vajon mennyi van a mezőnyben? Tucatnyi? Hány jobb lehet, hogy nálad még top maradjon?
Lonzinak is vannak gyenge pontjai, lenyomta Trulli, aztán az újonc Hamiltontól is kapott egy kijózanítót, de összeszedte magát, és tolja ahogy a csövön kifér. Massa pedig távolról sem tolja ki a maximumot az autóból. -
JColee
őstag
válasz
Motion_Blur #47162 üzenetére
-
Mezcal
addikt
válasz
Motion_Blur #47159 üzenetére
Talán olvass vissza, hogy honnan indult a vita, mert ez a közbeszólás nem sportszerű. Érdeklőség meg van a témában, ezért folyik a vita.
-
proof88
addikt
válasz
Motion_Blur #47159 üzenetére
azt, hogy Kimi szar
-
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47156 üzenetére
Fisico egy elég jó versenyző volt, csak általában rosszkor volt rossz helyen. Engem nem különösebben zavar, ha szándékosan értetlenkedsz, de tényként lehet kezelni. A 22-10 a pontok számát mutatja Massa balesetéig. Azért, hogy ha már 32 futamozol érdemes megjegyezni, hogy 2008-tól a 2009-es balesetig a brazil cirka 34 ponttal szerzett többet a finnél.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47155 üzenetére
És Fisico?
2009-ben 32 futam volt a magyar nagydíj előtt? A tény ami magáért beszél az, hogy már képtelenségeket is összehordasz, hogy fenntartsd a magadnak a Massa a szerencsétlen zseni státuszt. Az meg hogy a mérleg egyik serpenyőjébe pakolsz, a másikat stornózod - "ez nem más, mint értelmetlen, minden alapot nélkülöző mosdatás." -
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47124 üzenetére
Quick Nick lenyomta a finnt és Kubicát is kétszer, ő amúgy is csapattárs-gyilkos volt. Jó szöveg, hogy Massa győzelmét Raikkönen felett azzal magyarázzák, hogy a finn nem beletojt az egészbe, csak ez nem más, mint értelmetlen, minden alapot nélkülöző mosdatás.
A tények magukért beszélnek 2009-beől. 22-10 fél év alatt egy gyenge Ferrarival. -
Jarod1
veterán
úgy vettem észre hogy az idén valami nagyon gyengék a pirelli, gumik, baromi gyorsan romlanak és sok deffekt van, bár lehet hogy csak a körülmények teszik?..
-
Nowhereman
őstag
válasz
McCartman #47129 üzenetére
Hogyne a mázlin múlna. Gondolj bele, ha Rubinho mondjuk nem teketóriázik a Ferrari szerződéssel és Irvine helyett neki kelllett volna menni a VB-ért, akkor ismerve a Jordanon belüli erőviszonyokat, simán behúzta volna azt a VB-t. Ha túlélte volna a Ferrariban Sumákot, akkor még lett volna lehetősége trófeázni, vagy éppen a Brawnnál mint világbajnok, rá építettek volna, és Gombos kapta volna az extra kerékcserés hátraállóst, akkor most Barika 2-3VB.-s
Fölös ezen agyalni. Már ahhoz is qrva sok mák kell, hogy az F1 világáig eljuthasson valaki...Különben Button korábban is átok jó volt, csak átaludta a fél szezont(megjegyzem a Brawn-os szezonra is igaz volt). Most a mekinél valahogy leszokott erről.
-
IreN!CuS
őstag
válasz
proof88 #47136 üzenetére
Kicsit sem megtévesztő
"A wokingi gárda a szigetországi viadal előtt jelentette be az elmúlt héten, hogy a május elején tartandó olaszországi teszten nem versenyzői, hanem tesztpilótái, Gary Paffett és Oliver Turvey róják majd a köröket.
Miután azonban a csapat igencsak gyengén szerepelt Bahreinben, Hamilton szeretne autóba ülni, hogy megoldhassák a – főképp a gumikkal kapcsolatban – felmerült problémákat."
-
proof88
addikt
-
McCartman
őstag
válasz
Oliverda #47122 üzenetére
Érdekes belegondolni , ha nincs Brawn nemhogy a Mclarennél de tán az F1ben sem lenne már jelen , az örök ígéretként elkönyvelt pilóták hosszú sorát erősítené csak.
Ehelyett felért a csúcsra , és most egy topcsapat húzóembereként jobb mint valaha.Durva milyen kis dolgokon (szerencse , jó időben , jó helyen) múlhatnak emberi sorsok.
-
whitezo88
nagyúr
Azért ilyeneket visszanézni durva, kevesebb megkötő szabály, erőszakosabb versenyzők... mikor még Bari is tudott menni, ott volt Schumi, Hakkinen, Frentzen, Irvine, Coulthard... ha már felmerült mi volt régen
a "nagy" nevek.
Monza, 2000vagy mikor 18. helyen csatázókat érdekesebb volt mutatni Villeneuve miatt
[link]
Ville 2. [link] -
Xirtam
veterán
Massa gyengélkedéséhez a Pirelli is hozzájátszik. Visszanézitek 2009 ig Massa folyamatosan, a kanyar ívén fékezett. Míg a Pirelli gumiaival ezt nem lehet megtenni. Rengeteg riport, elbeszélgetés volt anno Massa vezetési stílusáról, hogy nagyon sokban hasonlít MSC vezetéséhez . . . Innentől mindenki vonja le magának a konzekvenciát.
Rob Smedley tudna erről többet mondani, Massa versenymérnöke.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Mezcal #47102 üzenetére
Mit? Hogy a Quick-Nick, Fisico is csúnyán lenyomta a Sauberben? Csak a "nem állíthatsz az autón" Villeneuve és x@rok mindenre Kimit tudta lenyomni(erősen gyanítom, hogy Kimi "igyekezete" mögött valami 2007-ben hozzásegítem a VB-hez, de a következő VB. az enyém megállapodás volt).
"A rúgó előtt 22-10--re verte a csapattársát a nem túl jó Ferrarival" most akkor 2009-ben 32 futam volt a magyar nagydíj előtt, vagy a VB, képes 2007-2008 "nem túl jó?"
-
Mezcal
addikt
válasz
Oliverda #47118 üzenetére
Vettel jól védekezett, és a finn elkoptatta a gumijait annyira, hogy ne tudjon több támadást intézni. Összeségében sokkal gyorsabbak voltak a Lotusok, és erre a futamra jobb csomagot pakoltak össze. A finn rontotta el az előzést, az autója képes lett volna rá. Nem tudom, hogy hogy láttad azt, hogy a Red Bull gyorsabb volt. 2005 Imola is a gumikról szólt, de minden más különbözött.
-
Oliverda
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz
Mezcal #47116 üzenetére
Az utolsó etapban pl. Vettel gyorsabb volt. Tudom, hogy nehéz felfogni, de bizony van olyan, hogy bizonyos etapokban az egyik míg egy másikban már egy másik pilóta a gyorsabb.
Amúgy össz-vissz egyetlen pont volt a versenyen amikor veszélyben volt Vettel első helye. Hol van ez egy 2005 Imola-hoz képest?
-
wildrain
addikt
válasz
echterion #47115 üzenetére
Kb. a kilencvenes évek eleje óta kormányon van a váltó, legalábbis az élcsapatoknak. Kipörgésgátló szintén azóta van, csak egy rövid ideig tiltották, aztán rájöttek, hogy felesleges, mert trükköznek vele egyes csapatok, pl. Benetton 94.
Amúgy én is egyetértek, hogy izgalmas volt, habár az esetek többségében nem test-test elleni harc döntötte el akkor sem a futamgyőztes személyét, hanem elindultak és végigmentek, de azért jó volt. Én kb. 90 óta nézek folyamatosan F1-et (szinte minden futamot élőben), és egyedül a Schumacher-korszak két durva éve (2002-2004) nem volt nekem izgalmas. -
Mezcal
addikt
válasz
#65755648 #47110 üzenetére
Vettel alig tudta megtartani az első helyét, mert a Lotusok gyorsabbak voltak. Azon a hétvégén a Lotusoknak volt a legjobb csomagjuk, különben nem azt csinálták volna, amit. Ha egyedül a finn szárnyalt volna aláírnám, hogy nem az autó volt az elsődleges tényező, de hát Grosjean sokáig előtte volt.
-
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
#65755648 #47110 üzenetére
Szerintem szépen kirajzolódott az előző táblázatból, hogy Vettel akkor volt gyorsabb amikor a végén már neki is új gumijai voltak. A Lotus valószínűleg az utolsó pár 10Kg üzemanyaggal is gyengébb volt, mint a RedBull, az időmérős, a verseny utolsó pár köre, és a leggyorsabb körökből kiindulva. Az elején mondjuk hiába volt Kiminek új gumija, azzal csak vissza hozta azt a hátrányt, amit az időmérőn a spórolásért cserébe szedett össze.
Megint a kanyargós részen volt jóval jobb a RedBull, biztos, hogy újra rengeteg leszorítóerejük van. A Lotusnak nagyon jó a végsebessége, és hozzá a légellenállása. Spá-ban fog ez nagyon jól jönni, ami egyébként is Kimi területe, csak kérdés, hogy milyen hőmérséklet és melyik keverék illik jobban az autójukhoz. Eddig úgy néz ki, hogy bármikor bejöhet, épp olyan vonalvezetés-hőmérséklet és gumikeverékek jönnek össze, hogy egyszer csak a Sauber a leggyorsabb. Lehet, hogy a RedBull és a Lotus is így került erőre, most épp nekik kedvező körülmények voltak.
-
mokus1
addikt
válasz
venember83 #47030 üzenetére
Ezt csak most olvasom, hogy lassítani akarják de nem tudok szó nélkül elmenni mellette még ha lassítják is, ne úgy hogy közbe baleset veszélyesebbé teszik.Mert lényegében ezt is elérik.
-
#65755648
törölt tag
válasz
Mezcal #47100 üzenetére
Ja értem, ha Raikkönen gyors az csak azért van mert gyors a kocsija. De ha Vettel gyors az azért van mert Vettel olyan kivételesen gyors pilóta.
Gyors volt a Lotus biztos, mert Grosjean is elég jól ment, de a RBR legalább olyan gyors volt.
Viszont legalább Massával kapcsolatban egyetértünk.
-
Oliverda
félisten
-
Pompi
nagyúr
Felkerült letölthető verzióban is a kínai videó: [link]
-
#70869248
törölt tag
ki milyen gumival ment:
-
Oliverda
félisten
-
Mezcal
addikt
válasz
Nowhereman #47071 üzenetére
Nem mondasz igazat Massával kapcsolatban. A rúgó előtt 22-10--re verte a csapattársát a nem túl jó Ferrarival. Tehát megdőlt az az állításod, hogy rosszabb autóval nem tudott teljesíteni. Arra is van példa, amikor hátulról jött fel előzgetve (2007 Silverstone). Klasszis rajtok fűződnek a nevéhez pl 2008 Hungaroring. Számos pole és győzelem, mindez olyan csapattársak mellett, melyet nem sokan mondhatnak el a mezőnyből.
Aktív témák
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (GTX 1070 8GB, I7-7700, 16GB RAM, SDD) Beszámítás Posta ok (32)
- iPhone 11 128GB fekete, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 87% akku, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB FEHÉR, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 94% akku, doboz, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB fekete, gyárilag független, karcmentes kijelző szép állapot, 86% akku, legjobb ár!
- Félkonfig Asus z690, i7-12700k, 4x8gb 4400mhz, 1tb Ssd,
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 2 Intel Core i5-1135G7
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3138
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Eladó Lenovo ThinkCentre M910q i7 16GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest