Hirdetés

Aktív témák

  • Fire/SOUL/CD

    félisten

    válasz MiB #28517 üzenetére

    "+ ha olvas az ssd-ről memóriába pl egy program elindításánál?"
    Hát a programok nem úgy működnek, hogy 1 darab, több gigás adatot olvasnak be. Számtalan vezérlőt kell ellenőrizni, aktiválni grafikus motort, inicializálni pl a DX layer-t, meg még kismillió dolog. Ezeken a műveleteken az SSD semmit nem gyorsít, ez alapvetően CPU teljesítményén múlik. Vannak olyan játékok, amelyek pl a pályabetöltéskor méretesebb adatokat olvasnak be(vagy jó régi játékok, amik egyben betöltötték a teljes pályát), ezeknél természetesen gyorsabb lehet a pályabetöltés, de manapság inkább az a jellemző a legtöbb játékra, hogy tölt egy kisebb "darabot", majd számol (adott felbontás/grafikai beállításoknak megfelelően generálja le az objektumokat), aztán megint olvas és megint számol, tehát a lemezsebesség háttérbe szorul, hisz a számolással eltöltött idő határozza meg, hogy milyen gyorsan/hamar lehet újra olvasni a lemezről. Természetesen biztos vannak olyan játékok, amiknél van különbség e szempontból SSD esetén, de mindre biztosan nem igaz.

    Apró/kis méretű fájloknál a random 4k szegmens sebesség dominál (ebből is a 4KQD32 metódussal mért adatok (ezt adják meg agyártók is)), viszont ez a sebesség, elmarad jócskán a szekvenciálistól (ez van megadva a gyártóknál is, amikor pl 550/500-at adnak meg)
    Rendszerszinten nem tudnál megkülönböztetni egy SATA2-es avagy SATA3-as SSD-vel szerelt konfigot, mert nem a seq sebesség mérvadó, hiába tud az egyik 550-et, a másik meg 270-et...

Aktív témák