Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#651) axioma válasza joghurt (#646) üzenetére


axioma
veterán

Amperank tud, Ion nem, egyfazisu megoldas van ra (wifi konnektor, Blitzwolf, me'g meri is hogy mennyit evett, es ket okbol ejfel utan 5 perccel kapcsol be: akkor mar se a lakas se a halozat nincs terhelve, masreszt igy egy napra osszegzi a teljes elozo napi hasznalatot :) ), de nem talaltam most hirtelen belole 3 fazisut. Ha lesz Construma es kimereszkedek, megkerdezem az okosotthonosokat errol, mert kesobb erinthet.
A fali toltonk eleve 1f (azt nem a napi toltesre hasznaljuk), annak van valami allithatosaga, de semmi ilyesmi nem, vagy csak nagyon macerasan. De az tuti hogy toltobol lehet olyat venni, ami tud. De akkor az kulon csak arra vonatkozik, nincs mas azonos termek - en inkabb egyben vezerlek amit vezerelni akarok elv fele' megyek, inkabb tennem a keszulek/dugasz ele, de ez egyeni.

(#652) biker válasza Strezi (#650) üzenetére


biker
nagyúr

Pedig ez minden autóban pont ellentétes, hiszen ha egyszer nem töltene fel reggelre, mert éjjel volt 2 óra áramszünet, akkor reklamálna mindenki, hogy miért nem töltött fel reggelre, mert este nem indult el. De próbálom elhinni, hogy nálad "célbalő" a töltéssel.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#653) Strezi válasza biker (#652) üzenetére


Strezi
őstag

Melőtt találgatsz nézd már meg konkrétan milyen beállításai vannak a teslának, meg próbáld már ki pár napra.
Legközelebb talán nkább a kérdezőnek válaszolj a saját autód alapján..

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#654) joghurt válasza Strezi (#653) üzenetére


joghurt
addikt

Nem Teslám lesz. Szerintem.

A tippeket köszönöm, különösen a csúcsidő-állítós trükköt. Akkor majd ilyesmit (is) próbálok keresni a nyílt napokon és neppereknél.

@axioma: Biztos, hogy 3 fázisú lesz, mert jelenleg 3*16 A van a garázsban, és 1*16-ról tölteni karcsúnak érezném (a meglevő többi fogyasztó mellett). Ráadásul én elsősorban épp fordítva szeretném használni: a napelemek nappal többet termelnek, mint éjjel. ;)

A tej élet, erő, egészség.

(#655) Ck.


Ck.
addikt

No gyerekek, úgynézki a Zoe projekt elkaszálva, mégiscsak az 1-es Leaf tűnik befutónak. Csakis faceliftes modelleket nézünk, a büdzsébe a 30 kWh-s nem fér be, de elég lesz bôven a 24 is.
Viszont sajnos az anyagi keretek miatt kompromisszumra vagyunk kénytelenek, a dönteni való pedig a következő: mind a 12 pálca, de csak Acenta felszereltség és viszonylag alacsony futás, vagy pedig csakaTeknátszabad, de akkor csak 11 pálca és magasabb futás.

(Legfontosabb eltérések:
- Acenta: szövet ülés, tolató kamera, viszont nincs sem kormányfűtés, sem ülésfűtés, sem Bose hifi
- Tekna: bőr ülés, körbe kamera, kormányfűtés, ülésfűtés, Bose hifi)

Nyilván utóbbi jobb lenne, de megéri a pálcákat beáldozni?

[ Szerkesztve ]

(#656) Bozso68 válasza Ck. (#655) üzenetére


Bozso68
senior tag

Leaf-et az akkudegradáció miatt nem vennék. Te is a pálcákat számolgatod az esélyesek között.

[ Szerkesztve ]

(#657) Ck. válasza Bozso68 (#656) üzenetére


Ck.
addikt

Szerintem ez a degradáció egy kicsit túlzásba van víve, néztem több használt tesztet is mostanában, hivatalos szerviz látogatást, stb és megfelelő használat és nem trópusi éghajlati viszonyok mellett egyáltalán nem tűnik problémásnak a helyzet egy 4-5 éves példány esetén. Természetesen egyértelmű, hogy nem ok nélkül alakult ki ez a félelem és egész biztosan van valós alapja, de más típusnál sincs garancia rá, hogy az akkumulátor feltétlen jobb állapotban kell legyen, hőmérséklet management ide vagy oda
Nyilván a pálcák azért nekem is piszkálják az agyamat és törekszem teli pálcásat venni, valamint márkaszervizben meggyőződni az akku tényleges kapacitásáról.
Ha nem lennének ezek a pálcák, szerintem a félelem is sokkal kisebb lenne az emberekben.

Egyébként ebben az árkategóriában sok választási lehetőség nincs. Van kb. a Leaf és a Zoe. De a Zoéban sajnos a nem állítható ülésmagasság miatt a kormány az ölünkben van, ami nem túl biztonságos. Ráadásul ugyanennyi pénzért csak akksi bérletest tudnánk venni, ami még plusz havi £50-100, az éves tervezett futástól függően. Ha pedig megvesszük az akksit, abból kijön másfél-két Leaf is a Zoe teljes ára mellett.
Nem tudom otthon mi a helyzet, ezek angol árak, mi csak ezekből tudunk kiindulni.

[ Szerkesztve ]

(#658) focvis válasza Ck. (#657) üzenetére


focvis
veterán

Tegnap kérdeztem a kollégámat, a mostani időben (15-20 C) mennyit tud az ő 24kWh Leafe 93 000 km-rel az órában; 70 km-t.

A nettó 8 (vagy 9?) kWh-s, de hűtött akkus Volvo PHEV-em túl a 200 ezer km-en tud 35-öt (ha nagyon odafigyelek, akár 40 km-t is kicsavarok belőle).

(#659) Ck. válasza focvis (#658) üzenetére


Ck.
addikt

Mikori évjárat és hány pálcás?

(#660) focvis válasza Ck. (#659) üzenetére


focvis
veterán

Megkérdezem.
A pálcák manipulálhatók.

(#661) focvis válasza Ck. (#659) üzenetére


focvis
veterán

8 éves, 5 éve vette 20 000 km-rel. Momentán 8 pálcás.
Az agglomerációból ingázik Bp-re, télen dízellel jár, akkor nem bírja a Leaf fűtéssel.

(#662) t72killer válasza focvis (#658) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez a 70km fullról 0%-ra értendő?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#663) focvis válasza t72killer (#662) üzenetére


focvis
veterán

Az biztos, hogy fullról indulva, de nem hinném, hogy nullára kijár egy csak akkuról működő autót. Feltételezem, ennyit ír ki neki a vas. Nem szeretném ismét megkérdezni, még a végén rám tukmálja, ha ennyit kérdezgetem. :D

Otthon napelemről tölti, melóhelyen is ingyenes a töltés a dolgozóknak, de télen nem indul neki a 30 km-es útnak, mert fél, hogy fűtéssel (gyerekek!) lemerül útközben.

(#664) t72killer válasza focvis (#663) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:R. Napelemről nem semmi összehozni 20kWh-t egy átlagos napon. Nekem még a 70km is erősen bukta (100km a napi ingám, nyugatnémet munkáltató meg csak szép klímavédelmi lózungokat tud eregetni, konnektort nem). A 30km meg kb elektromos bicaj/roller kategória...

2-3éves, 50ekm-es zoe-k vajon mennyit visznek a való életben?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#665) Ck. válasza focvis (#661) üzenetére


Ck.
addikt

Igen, így érthető. Asszem 2013 második felében volt a modell frissítés, amikor egyrészt átdolgoztak valamit az akkupakkon és annak üzemeltetésén, valamint módosítottak a fékrendszeren és egyéb dolgokon, állítólag az azt követő gyártások már jobban bírták. Tudom, hogy a pálcák on is lehet variálni, ezért szeretnénk Nissan márkakereskedésben venni és előtte kiolvastatni az akkut.
Egyébként 10 éves koráig garanciát adnak az akkupakkra (asszem 70% alatt, de ezt még megérdeklődöm), valamint 30 nap kipróbálási garancia is van, ha minden kötél szakad.

(#666) Ck. válasza Ck. (#665) üzenetére


Ck.
addikt

Továbbá a villanymotor is módosult valamikor 2013 vége felé. Egyre jobban hajlunk az Acenta felé, az autó biztos háttere fontosabb. Nyilván jól jönne a Tekna extrái, de a garancia és a megbízhatóság fontosabb. Ami lenne 12 pálcás Tekna, ott a kereskedés nem szimpatikus, a másik pedig 11 pálcás.
Ez kicsit egyfajta önigazolás is, de hátha befut addig másik versenyző is, mindenestre hétvégére lefoglaltuk a tesztvezetést a hétvégére az említett autó esetében.

(#667) axioma válasza t72killer (#664) üzenetére


axioma
veterán

Napelemmezo meretenek kerdese:) 20kWh atlag 200nap/ev munkanappal 4MWh, azt a 4kWp-s rendszertobblet kitermeli, itthon akar 3.5-s is, persze viszonylag idealis korulmenyek kozott.
Egy jobb iMiev szerintem hozza fixen a 100km-t, de azert azt en se vallalnam be ha a 100 kell. Ele'g egy tereles mondjuk baleset miatt, es a 110 mar nem jon ki, na az bukta. (Bar attol fugg, itthon en merek az ionnal ugy kozlekedni, hogy hazafele tudom hogy hol vannak toltok, ilyen varatlanabb hosszu ut utan ott el kell donteni hogy tolt vagy hazaer. Akinek ez nincs utkozben lehetosegkent, az egy teljesen mas szitu.)
Amugy meg vagy rex-es bmw i3, akkor nincs km-para (bar az jo sokat tud amugy is akkubol), vagy plug-in hibrid, ha az ut tobb mint felet tudja arambol akkor megerheti.

(#668) focvis válasza axioma (#667) üzenetére


focvis
veterán

Annyit tudok, hogy 16 db napelem-egysége (táblája) van fent egy jól benapozott, déli tájolású tetőn, az áramszolgáltató hálózatra kötve. Hogy mekkora teljesítményre képesre, passzolom. Az éves villanyszámlája most 20 e. Ft volt.

(#669) t72killer válasza axioma (#667) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igen, 15-20m2-nyi modullal már megvan szép idő esetén, ami egy méretes háztetői egység.

#668: ha azok 300+W-os táblák, akkor stimmel, nyáron kb 2-3óra alatt elvileg fel kéne hogy húzzon 25-30kWh-t nulláról 100%-ra:R.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#670) focvis válasza t72killer (#669) üzenetére


focvis
veterán

Nem vagyok járatos a napelem témában, majd kijavítanak a hozzáértők.

DE: Szvsz ez úgy működik, hogy nappal termeled az áramot, az ebből el nem használt rész az áramszolgáltató hálózatát táplálja meg. Te éjjel paksi árammal töltöd az autót.
Év végén fizeted az egyenleget. (Ha többet töltöttél fel, akkor nem jár vissza pénz).

[ Szerkesztve ]

(#671) t72killer válasza focvis (#670) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igen, kb ez megy. Nem túl hatékony oda-vissza küldözgetni az áramot, de sajnos ez van, amikor süt a nap, pont melózni kell - a parkolóházak napelemborítása meg a többezer kocsinak nagy semmi. A mai 1%-os nagyságrendű villanyautó részesedésnél még működne, de ha tömegek állnak át villanyra, kb semmire se jó.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#672) axioma válasza t72killer (#669) üzenetére


axioma
veterán

52db 325W-osat mukodtetunk tavaly november kozepe ota. Ket auto ingazasara volt kitalalva + haztartas is sokat eszik (ferjem NAS-parkja:) ). Igaz, nem idealis tajolas + arnyekot is kap lapos napsutesu reggeleken, szoval a 17kWp talan kozelit 17MWh-hoz majd, de biztos nem lesz meg az 1.1-es szorzo. Mondjuk a mi pandemia elotti aramszamlank inkabb 50eFt volt havonta, es a teto is jol meg van rakva meg nem kicsi (kb. 1.7m2 per elem).
Az egyenleg eves elszamolasu, ha tobbet hasznaltal akkor kb. 38Ft, ha tobbet termeltel akkor 13Ft-javal kikerheto. Nemeteknel nem tudom hogyan van, azt tudom hogy a kisebbekhez nem kell radios vezerlo csak a nagyobbakhoz (korlatozni, lekapcoslni tudjak tavolrol). Olyan kutyuk gyartasanak kozeleben voltam.

[ Szerkesztve ]

(#673) joghurt válasza t72killer (#671) üzenetére


joghurt
addikt

Akkor inkább egyáltalán ne rakjunk napelemet a parkolóházak, logisztikai bázisok, és bevásárlóközpontok tetejére! Amúgy is jobb helyen vannak az ország legtermékenyebb termőföldjén, a Jászságban...

A tej élet, erő, egészség.

(#674) t72killer válasza joghurt (#673) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Rakjunk, egy szóval se mondtam, hogy ne:R. Csakhogy kevés lesz. Otthoni környezetben sokkal jobb a tetőfelület/fogyasztó arány.

#672: 17kWp-ed van, ami ideális tájolás esetén árnyék nélkül egy full tiszta napon délben hoz ugye 17kW-ot, egész nap meg a ~haranggörbés output alapján ~80kWh-t elméletben. Ha éjszakás műszakban dolgozik valaki, annak akár a Model S-ét is fel lehet vele tölteni, vagy az új villanyskodát:)).

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#675) axioma válasza t72killer (#674) üzenetére


axioma
veterán

Aprilisban volt egy 86.24kWh-s max, de ebben a pandemic miatti tiszta levego is benne volt.
Ketto auto ingazna normal uzemben, ezert lett az e'ves igy tervezve. Persze ingazasban nem (feltetlen) merulnek nullara... Ampera tavalyig telen 50km-t birt (es pont annyi kell), en meg csak 40-et megyek a mondjuk 80-bol ha csak ingazas van, nincs kulon ut arra a napra.
Szoval kb. 90km-nyi elektromos nafta kell normal munkanapokon. [A tobbi a haz amit hasznal, ill. par dolog at van allitva gazrol elektromosra pl. hmv-t most ugy allitottuk be a tultermeles miatt.]

[ Szerkesztve ]

(#676) Ck.


Ck.
addikt

Sziasztok,

szerintetek egy 40 kwh-s új Leaf-fel be lehetne vállalni egy háztól-házig 1881 km-es Anglia-Magyarország túrát? Félúton megállnák egy éjszakára Németországban egyébként is, ahol lassú töltővel rajta hagynánk reggelig, tehát inkább 2x900 km lenne durván. A kérdés inkább az, hogy hogyan bírná a többszöri Chademozást? Valóban túlmelegedne 2-3 alkalom után és csak nagyon lassan töltene?

(#677) hhenry válasza Ck. (#676) üzenetére


hhenry
őstag

Helló! 2 villám töltés után már valószínűleg vissza fog venni a töltési teljesítményből,egyébként pedig óriási nagy szopás... :(

Mi lett a mercivel?

(#678) Füleske válasza Ck. (#676) üzenetére


Füleske
addikt

Valóban. Volt egy interjú egy magyar Nissan fejlesztőmérnökkel, aki elárulta az akku temperálás hiányának okát is: a Leaf–et városi használatra tervezték.

(#679) biker válasza Ck. (#676) üzenetére


biker
nagyúr

Talán ebben a hidegben jobban bírja, de a 900km pályán az 4 töltés minimum :(

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#680) Ck. válasza hhenry (#677) üzenetére


Ck.
addikt

Megvan a Merci, minden oké, majd lassacskán írok egy kis beszámolót róla. Csak közben agyalgatok, hogy milyen 2-3 éves használt EV-vel tudnám megoldani évente 1x ezt a hosszabb utat? Max egy Nissan Leaf árában és annál nem kisebb térkínálatban és mindenképp EV.

(#681) Ck. válasza Füleske (#678) üzenetére


Ck.
addikt

Igen, azt láttam én is. Mondjuk a kizárólagos városi használatot elég erősen megcáfolja maga a ProPilot rendszer.

(#682) Bozso68 válasza Ck. (#681) üzenetére


Bozso68
senior tag

A Nissan csak utólag találhatta ki ezt a magyarázatot. A 62-es Leaf-ekbe se raktak temperálást. Olcsóbb kocsit akartak, abba nem fért bele.

(#683) axioma válasza Ck. (#618) üzenetére


axioma
veterán

Basszus ugy nez ki nem tudnak az Ampera javitasahoz alkatreszt szerezni:(( Lehet hogy GTK lesz egy ilyen ugy miatt, pedig olyan jol ment mar! Ha valakinek van alternativ otlete hogy a tulkepp csak karosszeria-nyomott autot hol probalhatjak meg eletre kelteni ha a solymari e-service mar probalta (opel szakszerviz ennyit se igert volna), akkor szoljon legyen szives!

(#684) Ck. válasza axioma (#683) üzenetére


Ck.
addikt

Na ne már! :( Tudnál mutatni pár képet a sérülésről, illetve hogy konkrétan milyen elem/alkatrész cserés?

(#685) axioma válasza Ck. (#684) üzenetére


axioma
veterán

A hatso ajto mogotti alkatresz lenne 600e [es ezt van kepuk 'ujult az auto' miatt eleve csak 90%-ban fizetni], de nem kaphato. Allitolag csak csere nem kalapalhato, de en nem ertek hozza. [kép]
Annyira kicsi problemanak latszik... de tobbek foleg biztosito szerint nem az.

(#686) Ck. válasza axioma (#685) üzenetére


Ck.
addikt

Valószínű az elem mögött levő alkatrészek miatt nem

lehet megfelelően hozzáférni, de én is csak találgatok, sajna nem én vagyok a megfelelő ember. Karosszériás topikban kérdezősködtél esetleg? Helyileg merre vagytok? Az autó saját lábon tud közlekedni? Ha sikerülne találni egy szakszerű karosszéria javítót, el tudnátok vinni az autót akár messzebbre is? Valamint a biztosító fizet bármilyen általatok választott hivatalos javító szakműhely esetén?

[ Szerkesztve ]

(#687) axioma válasza Ck. (#686) üzenetére


axioma
veterán

A biztositonak mind1, hogy ki adja a szamlat, az auto egyelore nalunk van es bar dolgozott a keresessel valamennyit a szerviz, azt szerintem ledumaljuk veluk.
Elvi szinten nem forgalomkepes a bal tukor hianya miatt, de amugy rovidebb tavon duck tape rogzites utan mernenk vele menni, annyira osszeilleszthetonek tunik (bar amugy a biztosito ha benne lenne az osszeghatarban akkor a szallitas szamlajat is elfogadja). Bp eszaki aggloban van, varoshatar 10 km-re.
Legjobb az lenne ha sikerulne hasznalt alkatreszeket talalni, es azt atvenne a szerviz. Ezt probaljuk most kitalalni hogy meddig var a biztosito. [Vagy sajat rizikora elfogadni a roncserteket, felvenni a kulonbozetet es hatha bontodik majd egy ampera -- azert riziko mert ha GTK es tul magasra veszik a roncserteket akkor csak x napon belul mondhatom hogy ok adjak el inkabb es azt a penzt adjak amit ok szamoltak mert nem realis... bar utoljara 10+ eve volt ilyen es akkor sikerult pont annyiert eladni.]
Leginkabb a nagyon jo akkuallapotot sajnalnam.
Amugy most mondja a parom hogy vezetekkoteg megy azon elem mogott, amiatt nehez ugy.

(#688) Ck. válasza axioma (#687) üzenetére


Ck.
addikt

Bárcsak tudnék segíteni, átérzem nagyon a helyzetet. Remélem sikerül mielőbb megoldást találni és rövidesen magatok mögött tudjátok hagyni az egész idegeskedést.

(#689) focvis válasza focvis (#663) üzenetére


focvis
veterán

For the record.
Egy másik kolléga most vett 3 éves 30 kW-s Leafet, ismert előélettel. Az első feltöltéssel 136 km-t ment 100 - > 15%.

(#690) Ck. válasza focvis (#689) üzenetére


Ck.
addikt

Mi ma vesszük át a 2015-ös 24 kWh-sat. Végül csak sikerült találni egy szép Tekna-t. Kíváncsian várjuk. Az élménybeszámolóval és képekkel később még jelentkezem.

(#691) biker


biker
nagyúr

Mi most rendeltük le a második Konát :)
39kWh lesz Comfort, alap alap

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#692) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Jön a villanyDacia, ha hinni lehet a pletykáknak, 10eEUR alatt megúszható majd. Asszonynak elgondolkodok rajta melóbajárós kocsinak, a 200km hatótáv okés erre, bár családlátogatni Mo.-ra vagy nyaralni a horvátokhoz tuti nem ilyennel mennénk.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#693) axioma válasza t72killer (#692) üzenetére


axioma
veterán

4 v 5 szemely, ezt nem lattam a sima cikkekben, csak h nincs 4 meter. Bar nekem a cikkben szereplo szinnel iszonyu randa de nem az szamit...

[ Szerkesztve ]

(#694) t72killer válasza axioma (#693) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Az autósok többsége úgy is 1személyes melóba ingázó, lehetne akár smart kategória is óccón.

Ha terjeszteni akarják a technológiát, akkor ahhoz olyan min 200km hatótávú kocsik kellenek, amik nem 2-3x annyiba kerülnek, mint az r=1 polgár való életbeni alternatívája (2-5éves benzines v dízel).

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#695) joghurt válasza t72killer (#694) üzenetére


joghurt
addikt

Nézd meg Karotta legutóbbi videóját a Tesla Battery Day-ről!

A tej élet, erő, egészség.

(#696) biker válasza t72killer (#694) üzenetére


biker
nagyúr

a legtöbb user addig tud gondolkozni, hogy használt 8-10 éves valami aztán 4-5 évig hajtjuk, és talán nem megy rá ingünk gatyánk.
Nekik soha nem lesz alternatíva az elektromos.
Mellesleg az asszony most is az idén 22 éves WR+-unkat hajtja a havi 200km futásra :)

Én céges fejjel máshogy gondolkozok.
Egy elektromos autó TCO-ja mindig kevesebb lesz mint egy hagyományos autóé, és így elektromosra váltunk szép lassan

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#697) Füleske válasza t72killer (#692) üzenetére


Füleske
addikt

De miért tetted oda egy I3 képét ? :)
Városon belül jó lenne, csak ahhoz meg sok a 6,5 milliós alapár. A kínai 3,7 milliós árért itt is jó vétel lenne. Ennyiért inkább egy használt Ioniq, aztán az jó mindenre. Már ha valaki csak elektromosban gondolkodik.

(#698) axioma válasza t72killer (#694) üzenetére


axioma
veterán

Nalunk eppen fennall az, hogy ket db 4 szemelyes zold rendszamos kocsi, es idonkent agglobol 5-en egyutt mennenk be Bp-re programra (na ja, felnonek a gyerekek, hozna' a baratjat)

[ Szerkesztve ]

(#699) Ck.


Ck.
addikt

No kollégák, elhoztam este a Leaf-et. Végig autópályán mentem, mivel nem volt tapasztalatom a hatótávval, ezért egy gyors negyed órás töltést be akartam iktatni, aztán végül úgy döntöttem nem állok meg, mert túl jól alakultak a számok...és akkor hirtelen a semmiből ott termett a nem várt emelkedő hosszú kilométereken át. :DDD
Tempomat 90 km/h-val jöttem, szélárnyék nem volt, mert itt a kamionok sebességkorlátja 100 km/h, úgyhogy egyedül hasítottam a szélsőben. :D Amikor kiírta, hogy keressen-e töltőt, mert fogytán a hatótáv akkor még nem aggódtam, de amikor már kiírta h merülőben van, majd később megint, hogy mostmár tényleg nagyon merülőben, majd végül a megtehető hatótáv helyén csak - - - volt, akkor kicsit levert a víz, mert még mindig nem értem haza, 2 kijárattal voltam visszább. De végül csak meglett bármiféle további bűvészkedés és teknősbéka nélkül.
Külső hőmérséklet 11 fok, víz, fűtés, hideg élelem és szélárnyék nélkül, ECO módban, 128.64 km-t sikerült megtenni a 24 kWh-s Leaf-fel. Lett volna több is ez még szerintem, de nem akartam kísérteni a sorsot és a jövőben igyekszem a 20-80% szabályra odafigyelni.
Első benyomás nagyon pozitív, baromira tetszik, megkockáztatom, hogy jobban, mint a C350e.

[ Szerkesztve ]

(#700) t72killer válasza biker (#696) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A képlet egyszerű: mennyibe kerül a komplett autókázás amortizációval, esetleges hitelktg-ekkel egy hónapban. Effektíve ezt fizeted, és ha nem az olcsóbb alternatívát választod, akkor a család lemarad egy jobb/második nyaralásról, kevesebb kerül a nyugdíjalapba, v hasonlók, az embernek uis legtöbbx nem véges forrásai vannak. Ez persze nem csak az elektro vs fosszilis témára igaz, emberek képesek nettó hobbiból teslánál drágább fosszilis szörnyekre költeni.

#697:Ilyet találtam generátor vs villanyautó témakörben :P. Persze ezeket nem is erre vesszük, de azért azt elvárom egy melóbajáróstól is, hogy a 100km-es melós kör mondjuk +20km bevásárlással nyújtva 4év múlva télen se legyen túl izgulós, akkor se, ha nem lejt mind2 irányba az út:DDD.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.