Annyiért (20-25 millió) vagy kevesebbért jövőre lesznek mások is hasonló paraméterekkel. (EV6/Ioniq5/Enyaq/Ariya) Kérdés hogy mennyiért szeretne autót.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
A német Model Y az ígéret szerint jóval olcsóbb lesz, mint ezek. És használhatóbb is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Füleske
addikt
Azért várjuk meg mi lesz abból.
Persze, meglátjuk. De elég valószínű. Igazából a Teslák baromi olcsón gyártható autók, és Berlinben még tovább javítják a gyártástechnológiát.
evDirect villanyautós töltőhálózat
LógaGéza
addikt
Üdv!
Remélem jó helyre írok.
Egyik ismerősömnek van egy ZTech ZT-25C elektromos robogója lítium akksival, és egyik napról a másikra nem tudja ~80% felé tölteni. Gondoljuk az egyik cella hallhatott meg benne. Tudnátok esetleg olyan megbízható helyet ajánlani, ahol ezt ki tudják deríteni, és emberi áron meg is tudnák javítani?
Köszönöm!
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
WiZARD
addikt
Azért az e-nv200-ba sikerült temperálást alkotni.
Nekem laikusként kicsit hihetetlen hogy ennyire nehéz/költséges lett volna Leaf-be megoldani.
(Amúgy most van garis cellacserén a 40es Leafem. Ennek talán nincs köze a temperálás hiányához, szimplán egy hibás cella lehet. Nem nagyon főztem az akkut, keveset villámoztam, egymás után többször kb soha, vagy max 1x
48k km van benne)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Füleske
addikt
Pedig ha lehetett volna szerintem a 2 - es Leaf - be biztos raktak volna temperálást. Azért a 40-62 - es akkuk már nem csak városba jók. Amennyire emlékszem módosítottak az akku elrendezésen amennyire tudtak de kb. ennyit tudtak tenni. Gondolom az e-nv200 - nál meg volt lehetőség a temperálásra. De én se vagyok Nissan fejlesztőmérnök, szóval csak abból következtetek amilyen infókat ismerünk.
A lehetőség mindig adott volt. A lehetőség megvalósítását úgy hívják, fejlesztés. De ők úgy gondolták, hogy enélkül is megveszik. Náluk nem volt cél, hogy a legjobb villanyautót csinálják, hanem csak annyi, hogy elevickéljenek a pocsolyában. Ez 2020-ig működött, de mostantól eléggé "annyi" lesz nekik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Gabesz87
addikt
Megvan a Passat GTE, most megint kacérkodom a gondolattal, hogy csak jó lenne tölteni itthon is, szóval utánajárok ezeknek, amit írtál.
Nekem elég volna, ha szimplán egy dugalj lenne a helyemnél (költsége miatt), aztán este had töltsön. Viszon létezik valami olyan dugalj megoldás, hogy zárható, vagy mit tudom én? Hogy mások ne tudják nyilván használni. Bár, ha be van dugva a töltő, akkor a 230-as végét ki tudják húzni ugyanúgy. Láttam, hogy van ilyen kártyás azonosításhoz kötött töltő is, de hát az már inkább fali töltő gondolom, és jóval drágább is. Ezt a részét nem nagyon értem annak, amit írtál:
"ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered. Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés."
Konnektor esetén gondolom akkor a garázs szintjén lévő villanyórától (ha van) vezetnék el a kábelt. De ha nincs itt villanyóra? Akkor a lakásomtól? Mert 5 emelet kül. van.
Vasy09
őstag
Igen, mint mindenki, én is minél olcsóbban szeretném majd a váltást megoldani!
Nézelődünk, van több is, ami tetszene, de még nincs konkrét elképzelés.
Meglátjuk, remélem a jövőben lesz megint valami komolyabb állami támogatás is rá!
Gamertag: Vasy09
Vasy09
őstag
És mi volt a hiba jelenséged? Miért kell gariban cserélni? nekem is most van benne 50ezer!
Gamertag: Vasy09
axioma
veterán
Ha 230-as dugaljrol oldod meg, akkor az amperemeles nem is jon szoba, azok sose fognak 16A felett enni, de inkabb 10A. Raadasul az akkuk jobb szeretik ha lassan toltod, es ejjel van erre ido is, semmi ertelme gyorsitani.
Az auto oldalan ugyanugy tudod rogziteni hogy ne vegyek ki mint az utcai toltokabelt (a pisztolyon van hely amibe ha csatlakoztatas utan teszel egy kis lakatot, akkor nem lehet lenyomni a gombot ami kioldana' az auto felol - legalabbis amit en lattam, ilyen volt). A 230-as oldalon csak ha felteszel egy zarhato dobozt es abbol csak a kabelnek vagsz kiutat... [Nalunk az egesz fali tolto van egy zarhato dobozban, igaz sajat telken belul de keritestol lathato helyen, inkabb azert hogy ne meruljon fel olyan gondolat hogy ismeretlen uj kutyu az biztos sokat er...]
WiZARD
addikt
~50% körül/alatt nagyobb terhelésre (gyorsítás/emelkedő/autópálya) nagyon be tudott esni a műszerfalon kijelzett töltöttség. - videó
Leafspy-ban tisztán látszott hogy 1 cella feszültsége esik be nagyon a többihez képest.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Vasy09
őstag
Ohh, ez elég durva! Köszi az infót, nálam szerencsére nincs ilyen gond, de remélem, ha lesz is, az még az elkövetkező 2 évben kijön, amíg garis!
A teljes akku pakkot cserélik, vagy csak a hibás cellát? Ja, látom, cella csere csak! Pedig azt hittem, hogy kapsz egy teljesen új akku pakkot!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
WiZARD
addikt
Én se bántam volna új pakkot, de csak cellát cserélnek.
Elég nehézkesen (vagy inkább lassan) ment az egész. Tavaly október körül jeleztem a szervizben, megnézték, visszaadták hogy szólnak ha jóváhagyták a javítást. Aztán nem nagyon szóltak, végül kiderült hogy ők a gyári diagnosztikából nem igazán jó adatot mentettek le és jött Bp-ről vmi mérnök aki majd lement megfelelő adatot, amivel már menni fog a csere. Megint fél napig náluk volt az autó, 1 hét múlva hívtak, hogy akkor mehet a csere.
Akkut csak a budaörsi Gablini-nél javítanak, így odavitték trélerrel (assistance). Ők mondták, hogy csak akkor tudják új cellát megrendelni ha kivették a régit, szóval legalább 9 nap.
Most 16 napnál tartunk, Gablinivel tegnap beszéltem, az alkatrész már megjött, majd csütörtökön nekiállnak beszerelni és péntekre talán kész. Gondolom tréler vissza leghamarabb hétfőn...
Nekik rohadtul ráér.
Csereautó persze nincs. Nem vágyok csereautóra, megoldjuk. De bosszantó, mert amikor vettem az autót akkor voltak szép ígéretek... Na meg akkor talán ők is motiváltabbak lennének, hogy siessenek és a beérkezett alkatrészt ne csak pár nappal később kezdjék el beszerelni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
WiZARD
addikt
Tegnap este kaptam vissza az autót.
Hát nem vitték túlzásba a balanszolást/tesztelést. (ugyebár távolról látom hogy mikor mennyire van töltve - 3%-ról gondolom összerakás után 19%-ig töltötték, lehúzták, lemosták, feltették a trailerre és megkaptam 19%-on)
Feltöltöttem 100%ra, így fest most. Nem vagyok meggyőződve róla hogy így oké, bár talán pár ciklus alatt rendeződik...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Megjött a Niro. Majdnem minden olyan, mint amilyenre emlékeztem.
A füles lassítást már értem, de nem igazán tetszik. Lassan reagál. Húzom, és egy-két másodperc múlva kezd csak rendesen lassítani, én meg rémülten majd le töröm, úgy szorítom. Egy fékmegoldás hogy lehet lagos? Kinek jutott ez eszébe, hogy ne azonnal reagáljon, hanem szép lassan építse fel a lassító erőt? Utána már jó, csak azt nem tudom, hogy miért nem lehet ezt automatikusan kihagyni, és miért nem folytatja a lassítást magától nulláig? Miért kell azt a szart húzni?
Ami viszont kellemes csalódás volt, az a sávtartás. Sokkal jobban működik, mint a másik darabon. Sokkal kevesebbet hullámzik. Szinte olyan mint a Leafé, használhatónak tűnik. Sőt, ellentétben a Leaffel, ez a városban is elvezetgeti az autót. Nem olyan precíz, mint a Tesla, helyenként azért bóklászik, meg nem is fogja olyan határozottan a kormányt, mint a másik kettő (Tesla sínen vezet, Leafbe kicsit bele lehet tekergetni, ebbe meg sokat lehet beletekerni) de az idő 60-70%-át még városban is rá lehet bízni (Teslára 95%-ot, Leaf 10-20%-ban engedi csak meg a városi használatot).
Ami viszont a másikban nem tűnt fel, hogy az távolságtartó követő ("adaptív tempomat") rendszeresen a mechanikus féket használja. Mi a francnak? Egy az egyben belerakták a hibrid Niro rendszerét?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Hát, még azzal se küzdöttek, hogy kicseréljék a döglött cellát vagy modult. Ha jól látom, annyit csináltak, hogy a döglött cellához hozzábalanszolták a modul többi celláját. Ez komoly kapacitásvesztéssel fog járni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
WiZARD
addikt
Én optimistább vagyok, inkább a modult nem balanszolták a többihez.
Legalábbis adtak papírt amin új modul van írva.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
WiZARD
addikt
joghurt
addikt
Ó, a Gabilini? Nagy surmók.
Legutóbb egy hibridben a gépkönyvnek megfelelő, vadiúj indítóakkut akarták kicserélni. A munkafelvevő többszöri levélváltásra sem árulta el, pontosan milyen érezték volna szükségét. Utána felhívott a tulaj felesége (szokott vagy az öreg, vagy az asszony), hogy mennyire vagyok elégedett a szervizzel. Elmondtam... Csak hümmögött, de elnézést nem kért.
Még off-abb, de elhozáskor a munkafelvevőre való várakozást épp egy új Leaf nézegetésével töltöttem el. (A járvány óta az eladótérbe hozták fel a szervizeseket.)
A tej élet, erő, egészség.
Azóta feltöltötted? Mert amikor 100-ra töltöd, akkor minden cella felmegy a megengedett maximumára. Akkor kiderül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Gabilini?
Más hozzá se nyúl. Nincs választási lehetőség.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ma azért 2x is megpróbált megölni a Niro adaptív tempomat. Hasonló szituációkban hibázik, mint a Leafé, csak valamivel ritkábban. Kiakasztó, mikor ezerrel megpróbál rágyorsítani egy 50m-re piros lámpánál álló nagy furgonra.
evDirect villanyautós töltőhálózat
WiZARD
addikt
19%-on volt amikor visszakaptam (50%-al adtam le, lenyúlták 30% áramomat ), reggelre 100%-ra töltöttem, így 100%on csináltam ezt a képet az akkuról.
Ami még érdekes a papír alja, hogy 6 hónap gari van. Hova lett a 8 év/160k km akku garim?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
joghurt
addikt
??? Másik Nissan márkaszerviz sem? Pl. a Vizsla utca, vagy a Zay utca?
A tej élet, erő, egészség.
Tudtommal csak a Gablini.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ja tényleg, magas ott a fesz. Hát, akkor...
evDirect villanyautós töltőhálózat
WiZARD
addikt
igen, csak ők szerelnek akkut, sőt csak a budaörsi
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
sasa134
addikt
sziasztok, akad itt vki, aki Németo-ban él, és ott vett (új) Teslát? lenne pár kérdésem. Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
joghurt
addikt
Aki használ diagnosztikai eszközt, milyet?
Az OBD-II aljzat villanyautókon nem kötelező, így vásárláskor nem feltétlenül leszek előrébb egy OBD scannerrel.
A tej élet, erő, egészség.
Gabesz87
addikt
Ez a töltési etikett is olyan mint az alapvető szabályok ne nem tartása sajnos. Még csak 1.5 hete van meg a Passat GTE, de pl most ahogy tölteni akartam egy helyen, egy nyomorult Citroen c3-as állt az egyik helyen. Egy másik közeli töltőnél meg egy i3-as parkol. Töltés nélkül. Gratula. Ezeket (is) kéne buntetnie a parkőröknek.
Füleske
addikt
Miből gondolod hogy nem büntetik ?
Gabesz87
addikt
Nem mondtam, hogy nem büntetik, csak tipikusan szerintem kb. előbb büntetnek meg valakit, mert 10 másodpercre megáll tiltott helyen (nem saját tapasztalat, csak példa!), mint az ilyeneket, akik elfoglalnak egy elektronos töltő helyet. Mindegy, büntessék csak, jól teszik.
joghurt
addikt
Szinte mindenhol kint van egy megállni tilos tábla, alatta: kivéve az autó töltés idejére. Elég egyértelmű. Ha arra jár a közterületes, büntet.
Sőt, errefelé a reggeli nyitókörük része. (Vannak olyan helyeik, ahol biztos a fogás.)
A tej élet, erő, egészség.
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom egy ideig egyedi - gyakran beepitett - diagnosztika lesz a tisztan elektromos autokon, mert nem latni hogy barmit szabvanyositani akarnanak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy kamerat kellene rakni a toltopontokra es az uzemelteto buntessen, mert nem csak az autosoknak bosszanto, de neki bevetelkieses... amit a tobbiekkel fizettet majd meg.
Illetve mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz, annal is meg kell oldani, hogy ha nem jogosult all a spoton, akkor neki onnan ne toltson tovabb, csak szamlazzon buntetest X perc utan.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Füleske
addikt
"mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz"
Pl. Eon - nál tavaly még volt az app - ban előre foglalás. Meg is szüntették, gondolom több volt vele a gond mint amennyi előnyt jelentett. Amúgy vannak ilyen konstrukciók egyes töltőkön hogy perc alapon is számláz. (a csak perc alapú Mobiliti viszont erősen a szivatás kategória)
Másik hogy mindenkinél van kamera (mobil), a közterest is ki lehet hívni. Illetve van ahol van 0-24 - ben városrendészet. Másik megoldás hogy elé állsz és jó hosszú kábellel rendelkezel.
[ Szerkesztve ]
Nem ott élek, de onnan vettem Teslát egy német cégen keresztül az állami támogatás érdekében.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Teslához egy egyszerű kábel kell, és utána tud fogadni obd-t. Leafnek, eNironak van obd csatlakozója.
evDirect villanyautós töltőhálózat
sasa134
addikt
mármint, a német állami támogatás érdekében? - pont erről szeretnék kérezni. Ha így van, és nem bánod, rádírok priviben. Köszi
Avanti Roma
Írj nyugodtan, ha tudok, válaszolok.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Gabesz87
addikt
Nekem 2 hete van a Passat GTE-m, de pusztán kíváncsiságból kérdezem (annyira tetszik, hogy eszek után eszem ágában sem lesz benzines/dízel autót venni), hogy ha most az ember elektromos autót venne (nem akarok egyelőre, csak kíváncsi vagyok), aminek használható méretű csomagtartója van (min. mint a Passat GTE kombi -->480l, és egy család (2 felnőtt+2 gyerek) kényelmesen elfér benne, akkor nem túl sok lehetőség van, ahogy látom!? HAHU-n Merci B250e-k (ennek nevetséges a hatótávja), NV200-ak (furgon, kösz nem) ill. Tesla S-ek vannak. Mivel pár hétvégente hosszú utakat pályázunk (290/190km) így min. ezt a távot töltés nélkül tudja simán, rettegés nélkül! Facelift utáni Model S van 14M körül, de hát ez messze messze az ingerküszöb fölött van árban. Mire majd veszünk, pár év múlva, remélem lejjebb megy az áruk.
Füleske
addikt
Jól látod, ez (nagy hatótáv, nagy csomagtartó) a kategória nem olcsó és jelenleg nincs sok lehetőség.
A csomagtartó literekkel vigyázz, ha jól látom a Model S facelift - re 745 litert írnak, viszont banánosdoboz teszt [link] alapján ugyanakkora mint az e-Niro - é. (450 liter)
Mi a gond a Model3-mal? 510l a két csomagtartó együtt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
A banános doboz teszttel az a baj, hogyha a hely mérete éppen alacsonyabb, mint két doboz, akkor gyakorlatilag fele méretet hoz ki, mint a valóság. Van eNiro-m, kisebb a csomagtere, mint a Model 3-é, nem beszélve a a Model S-ről.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Füleske
addikt
A Model 3 - mal ugyanaz a gond mint a többi szedánnal : nagy tárgyakat nem tudsz belerakni. Az e-Niro meg tripla csomagtérpadlós, ha kiszedsz mindent sok minden belefér.
A padlószint alá alig fér valami. A két töltőkábel is alig fér be egyszerre. Kipakolva sem hatalmas. A Model 3 padlószint alatti rekesze legalább 2x nagyobb. Igen, magas dolgokat nem lehet beletenni, ahhoz nem jó a Sedan forma. Viszont nagy az alapterülete, csomagokat nagyon jól nyeli. Niroba raktunk első csomagtartót, nem is értem, miért hagyták ki a ziccert. Őszintén szólva nagyon várjuk az Y-t. Az hatalmas csomagtér mindkettőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
axioma
veterán
Hat neztek is nekem amikor az ion-nal mentunk asztalt elhozni... az amperaban hiaba sokkal nagyobb auto latvanyilag nem lett volna esely, iont ha kinyitom hatul es lehajtom az ulest van egy 79cm szeles, talan 86 magas teglatestnyi hely, befele is majd 1 meter.
WiZARD
addikt
Múlthét hétfőn vitte el a trailer ismét a Gablinihez.
Eddig vártak garis alkatrész csere jóváhagyásra.
Most hívtak, hogy "hajtóakku vezérlőt" kell cserélni, mert így hogy mentem vele a cellacsere óta kiderült, hogy "rosszul számol".
Amszterdamból rendelik, elvileg 13-15 munkanap, de a tapasztalatok szerint 6-8 alatt meg szokott jönni, de megpróbálják megsürgetni hátha megjön jövőhétre.
Eddig idén 30 napot volt szervizben az autó, most jön ehhez még a jelek szerint legalább 1 hét, ha szerencsém van...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****