Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9001) Füleske válasza Shadowbull (#9000) üzenetére


Füleske
addikt

De, de, a Tesla haterek nagy álma valósult meg. Tessék rohanni tölteni.

(#9002) stickrs válasza biker (#8997) üzenetére


stickrs
senior tag

Szeged? Hol van 100+kw-s 300 méteren belül? És ugye az alapàra annyi mint az 50es mobiliti.. èn csak nővéremék miatt örülök, mert igy nem kell az 50esen szívniuk ha àtutaznak Mo-n. Az M0-hoz közeliek pl átutazóknak tökéletes helyen vannak.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#9003) biker válasza stickrs (#9002) üzenetére


biker
nagyúr

Ki mondta hogy 100kW+? A kérdés ez volt "ahol más nincs" most már hegyezzük ki 100kW feletti piros színt tartalmaző töltőkre?
van más töltő? van.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9004) stickrs válasza biker (#9003) üzenetére


stickrs
senior tag

Lassan az az alatti "nincs" kategória, de legyen min 75-ös. Ki töltene 50esen ha van rendes is? Ha 60kwh-t akarsz beletölteni, akkor mekkora az időveszteség egy ioniq 5-6, e-tron, stb-n ami rendesen tölt? Én pl szűrésnél alapból kilövöm a 100 alattiakat, és hidd el nem én vagyok az egyedüli.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#9005) biker válasza stickrs (#9004) üzenetére


biker
nagyúr

Bocs, de a “mekkora teljesítménnyel szeretnék tölteni” és a “mit választhatok” az rohadtul nem egyezik
Ma magyarországon a dc töltők 85%-a 50-es, a maradék fele 75-ös, másik fele 100+
Nagyon nem reális cél egy 100-as töltő keresése

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9006) stickrs válasza biker (#9005) üzenetére


stickrs
senior tag

2023/4-ben pedig reàlis elvàràs, attól függetlenül, hogy Mo ennyire le van maradva ilyen téren.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#9007) cinemazealot válasza biker (#8978) üzenetére


cinemazealot
addikt

Működött. :))

Szigetüzemű EV töltés aggregátorról

Amikor üresjáratban rádugtam az EVSE-t az aggregátorra, jelzett a piros LED, hogy nem érzékeli a földet. Nyilván, gondolom, az aggregátor (ahogy feltehetően egy UPS se) nincs nullázva. Ettől én még rápróbáltam. A 3,5 kW-osnak hirdetett (bérelt) generátor, 10 A-re limitált EVSE-vel végül ~1,4 kW-tal töltötte a kis iont a jeges emelkedőn 0...5 °C környéki hőmérsékleten. Bő 2 órával később végül egy összkerekes SUV vontatóköteles rásegítésével saját lábamon szabadultam. :D

Disclaimer: én voltam a f@$z, amiért nem figyeltem az időjárásjelentést (szerda esti intenzív havazás) és alacsony töltöttség mellett csak azért is nekimentem a behavazott emelkedőnek. Száraz úton simán hazajutottam volna, így viszont a többszöri visszacsúszás az utolsó rubrikáimat is elszívták. Viszont a tanulság az, hogy még ezt is túl lehet élni EV-vel. :K

[ Szerkesztve ]

(#9008) axioma válasza cinemazealot (#9007) üzenetére


axioma
veterán

Wow, nem gondoltam h ennyire aktualis volt a kerdesed, gratula h megoldottad!

(#9009) biker válasza stickrs (#9006) üzenetére


biker
nagyúr

Elvárás lehet, a pusztuló nyugaton

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9010) cinemazealot válasza axioma (#9008) üzenetére


cinemazealot
addikt

Köszi, sajnos aktuális volt. :D Szerettem volna hasznosabban tölteni a napomat, de legalább most már ezt is tudjuk. Lehet, hogy hosszabb távra veszek is egy aggregátort, amit majd bent tartok a csomiban. :DDD

(#9011) ratkaics válasza cinemazealot (#9010) üzenetére


ratkaics
senior tag

Nem tudom, hogy merre volt ez az eset, de pl én tudtam volna villanyt adni az autómból is, ha oda tudtam volna érni viszonylag nagy akku töltöttséggel...

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#9012) ratkaics


ratkaics
senior tag

Van köztünk olyan, aki Tesla SUC-ot használ és el tudja számolni a töltést cégnél? Mert én nem találtam meg az app-ban, hogy hol lehet beállítani céges vásárlót.
Hogy megy ez Tesláéknál?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#9013) Balázzs válasza ratkaics (#9012) üzenetére


Balázzs
senior tag

Nem cégként használom, de amit az account-nál megadtam, arra a névre és címre számláz. Aki céggel használja, majd megmondja hogy megy-e.

Most nézem a tesla app-ot, van monthly plan 5000 HUF-ért, kedvezményes töltési díjjal, de a kedvezmény mértékét nem láttam. :F

(#9014) gorbep válasza Balázzs (#9013) üzenetére


gorbep
senior tag

Nem-Teslák is tölthetnek a magyar Superchargereken - YouTube

197 Ft... és havonta lemondható...

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#9015) cinemazealot válasza ratkaics (#9011) üzenetére


cinemazealot
addikt

Köszi, gondoltam erre az eshetőségre is, de két dolog miatt nem ebben az irányban indultam:
1. A környéken nem ismerek olyat, akinek lenne ilyen V2V/V2X autója. Túl sűrűn nem olvastam itt ÉNy-Pest megye (10-es, 102-es út) környékéről. :)
2. Meredek csúszós emelkedőre senkit nem akartam odahívni, aki nem egy összkerekes járgánnyal van.

(#9016) Balázzs válasza gorbep (#9014) üzenetére


Balázzs
senior tag

Köszi, app-ban nem írták, így már jó ár lehet annak aki sokat megy.

(#9017) Semin válasza Füleske (#9001) üzenetére


Semin
senior tag

Én kicsit sem vagyok Tesla hater, de nekem pl ha Debrecenbe látogatunk rokonokhoz, nagyon jól fog jönni.
Igaz az ioniqot kicsit reszelni kell, hogy kompatibilis legyen a V3 fejjel :)

(#9018) llacee


llacee
őstag

Sziasztok!

Kizárólag városi használatra, munkába járás Pest--Buda és két gyerek hurcolásra keresek megfelelő elektromos autót az asszonynak. Kb 3év és max 20eKm a cél.
Renault Zoe, ami menet teljesítményre és méretre is szimpatikus.
Bmw i3 sajnos nem jön szóba a hátsó "ajtók" miatt, Leaf meg a méret és ár miatt esik ki.

Mi a vélemény a Zoe-ról? Soha nem volt még francia autóm :)

(#9019) Vesa válasza llacee (#9018) üzenetére


Vesa
veterán

Pontosítanád a kérdést? A 20k km és a 3 év a kocsi korára és óraállására vonatkozik, vagy ennyi időre tervezitek venni? Mennyi a keret, amit rászánsz?

A tudomány a valóság költészete!

(#9020) Füleske válasza Semin (#9017) üzenetére


Füleske
addikt

Gondolkozz el azon, hogy kinek írtam ezt a választ...
Tényleges véleményem szerint a nyitással mindenki jól jár. A Tesla pénzt keres és kihasználtságot növel (reklámnak sem rossz), a más márkák felhasználói meg kapnak plusz töltési lehetőséget.

(#9021) Kroni1 válasza llacee (#9018) üzenetére


Kroni1
veterán

Nem észt osztani akarok, mert nincs saját tapasztalatom, de én is pont most kezdtem utánajárni, mert szintén Leaf és ZOE közül szerettem volna választani, egy második autót városba. Ez az amiket eddig megtudtam:

A Zoe esetében mindenképp 3 fázis érdemes az otthoni töltéshez, az egy fázisról csak nagy veszteséggel tölthető. Egyébként ez is ajánlott tipus, de emiatt esett ki nálam, mert nálunk a hálózatfejlesztés nagyon sokba fájna, a Leaf pedig nagyon jól tölthető egy fázisról.

Az ismerőseim közt van pár Leaf, és mindenki imádja. Persze az újabb gen2 30-40-62kW-os akksik állítólag minőségben nagy szórással készülnek, a 24kw-os verzió a legkiszámíthatóbb, igaz ez a legkisebb hatótávú is egyben. Én ebből szeretnék kifogni egy jó darabot. Mivel a legnagyobb példányszámban eladott kocsi európában alkatrész van hozzá, ha cellazárlatos lenne akkor a javítása állítólag nagyon olcsón megoldható. Ha később új életet adna neki az ember akkor a teljes akkupakk csere is jóval olcsóbban kivitelezhető, mint más tipusokban.

Méretben nincs nagy különbség a gen2 Leaf és Zoe közt, bár az új Leaf lehet nagyobb, azt nem tudom, annyi pénzt én nem szánok második kocsira amennyibe ezek a fiatalabbak kerülnek.

[ Szerkesztve ]

(#9022) biker válasza Kroni1 (#9021) üzenetére


biker
nagyúr

"a 24kw-os 2013 és 2017 közti verzió a legkiszámíthatóbb"

Igen, a legkiszámíthatóbban rossz :) nem kell találgatni, jó vagy sem, mind rossz már, vagy karácsonyra rossz lesz.

"Méretben nincs nagy különbség a gen2 Leaf és Zoe közt," >> majd belinkeled a képet, ahol 40cm-el hosszabb a leaf, értem.
ülj bele egy zoéba meg egy leafbe, tényleg. Ebben a sorrendben, és nem fogod érteni a leafben, hogy ülhettél bele a zoéba egyáltalán.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9023) Kroni1 válasza biker (#9022) üzenetére


Kroni1
veterán

Ezt pont arra alapozva írtam amit veled is beszéltem. Egyébként ne mondd már, h mind rossz, nyilván nem 90%-osak de városba még teljesen jók lehetnek ezek elég sokáig, legalábbis nekem ilyenek vannak az ismerőseim körében, napi használatban. Bízom benne h karácsonyra nem lesz rossz mindegyik.. :)

"40cm-el hosszabb a leaf." Igen 36cm-el hosszabb, de pont azért raktam be a képet is, hogy látható legyen. Dimenziókban nekem ez kb. egykutya, átlagos kocsibeállóba mindkettő be kell hogy férjen sztem. (bár lehet azért gondolom így mert a Grand Espace-ünkből indulok ki..)

Úgy érted, hogy a Zoe belül ennyire kicsi? Leaf-ben ültem csak eddig, az nekem tágas, kifejezetten nagynak tűnik. Corsa-Meriva után tökéletes a beltér mérete.

[ Szerkesztve ]

(#9024) llacee válasza Vesa (#9019) üzenetére


llacee
őstag

Sorry, a vételár 7,5mFt környéke (de inkább ez a maximum), ezért az óraállás és a kor talán belefér.

Kroni1: van itthon három fázis és napelem is, így nem jelent gondot a töltés, igaz csak 3x25A, de 11kW töltési sebesség teljesen megfelel.

[ Szerkesztve ]

(#9025) biker válasza Kroni1 (#9023) üzenetére


biker
nagyúr

Városba ok, legtöbb elmegy mégy 140-160km-t
És ha így nézzünk, legtöbbje ugyanolyan jó :)

A zoé kicsi, egy kis clio/corsa méretü autó. 175cm/75kg embereknek családi egyterű
A meriva kicsit nagyobb belül mint a corsa/clio/zoé mert nincs olyan szögben kerekítve mindenhol. Csaloka pufóka, nekem a meriva kényelmes is volt anno

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9026) Kroni1 válasza llacee (#9024) üzenetére


Kroni1
veterán

A 3x25A az tökéletes, főleg hogy napelemetek is van! Én nemsokára rakok fel magamnak még 8 panelt a meglévők mellé, annyira lementek a panel árak, hogy brutális.

Ha méretben is megfelel a Zoe akkor nincs kérdés. Akksi szempontból az Ionic-ot szokták dícsérni, de az méretben megintcsak hosszabb és szélesebb is, ha ez kizáró ok tud lenni nálatok.

[ Szerkesztve ]

(#9027) llacee válasza Kroni1 (#9026) üzenetére


llacee
őstag

Kicsit félek a renaulttól, a szetereotipiák miatt: francia akkor rossz a megbízhatósága...
Ill mennyire igaz az, hogy utána kell a szakszervízben kérdezni az akksinak, hogy sajátja-e vagy nem.
Most is látok a hahun, ami szimpi, de a kereskedés az akksiról semmit nem ir.

Jelenleg egy Yaris 1.33 benzinest használunk, méretben ez megfelel, kb. ahogy nézem ugyan akkorák a zoe-val.

Tegnap felfedeztem az eCorsat, de ez drágább sajnos, erről még olvasgatok.

2. autóként lesz használva a családi és szállítós feladatokra van egy octavia.

(#9028) Kroni1 válasza llacee (#9027) üzenetére


Kroni1
veterán

Szerintem elektromos autón nem tud annyi minden tönkremenni mint belső égésűn, ha a motor nem rosszul van megtervezve akkor akksi a kérdéses leginkább, ahogy te is írtad. Olvass utána mindenképpen!

Nekem az automata 2.0dci Espace eddig közel 300e km-el teljesen jól muzsikál, imádjuk. Szerintem a franciák kényelmes autók általánosságban, és ha kell valamit venni, akkor kb. minden feleannyi hozzá mint pl. egy VW-hez.

(#9029) madgie válasza biker (#9025) üzenetére


madgie
titán

A Zoeban az érthetetlenül vastag első ülések is elvisznek egy csomó helyet.

(#9030) FIREBLADE78 válasza Kroni1 (#9026) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Majd felmennek. Jön a kamu támogatás ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#9031) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Februártól támogatás on. Remélem összejön. Cooper se éppen meghaladja a nettó 14 misit. És pont kevesebb,mint a következő nettó 20 misis lépcső :O igazából még mindig nem tudom milyen kocsi kéne amit anyám is eltud vezetni és ne kelljen szégyenkezni ha beleülök. ;] Illetve ne haljon be 300 km alatt pályán se. Tesla lenne a frankó,de muter "sebességbe" sem tudná rakni :(

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#9032) Kroni1 válasza FIREBLADE78 (#9030) üzenetére


Kroni1
veterán

Anélkül is drágulás lesz várható sztem..

(#9033) WiZARD válasza FIREBLADE78 (#9031) üzenetére


WiZARD
addikt

Azért ezzel a csak vásárlás/zárt végű lízing feltétellel máris feleződik a valós megtakarítás.
Áfa visszaigénylés bukó, az meg egy nettó 14 millás autónál 50%-al számolva is 1,9 millió.
A 3,6 milliós támogatás máris csak 1,7. Persze az se kevés.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#9034) Ezekiell válasza WiZARD (#9033) üzenetére


Ezekiell
veterán

De mondjuk kamat sincs, ha vásárlással számolunk, szóval a matek kicsit más.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#9035) FIREBLADE78 válasza WiZARD (#9033) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nem rémlik,hogy lehet e lízingre venni támogatással. Ugye 50% áfa onnan vissza,de van thm is. Fene sem tudja. Nem akarnánk lízingelni,de lehet úgy érné meg.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#9036) WiZARD válasza Ezekiell (#9034) üzenetére


WiZARD
addikt

persze, ha meg vásárlás van akkor ott az alternatív költség, a kamat cégben leköltségelhető, útnyilvántartással a visszaigényelhető áfa akár 100% is lehet, stb.

szóval nem ennyire egyszerű és nem véletlen jellemző céges autóbeszerzésnél a lízing, tartósbérlet, stb.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#9037) Ezekiell válasza WiZARD (#9036) üzenetére


Ezekiell
veterán

Hogyne, persze. Csak azt mondom, hogy a jelen kamatkornyezetben a nyilt vegu lizing nem akkora anyagu elony, mint pár eve vokt. Persze meg mindig jó, de matekozni kell.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#9038) Füleske válasza Kroni1 (#9023) üzenetére


Füleske
addikt

Tengelytávot érdemes inkább nézni, ott a Zoe 11.2 cm - rel kisebb, ami a belső helyből "tűnik el". Az sok, a Niro és a Kona között van 10 cm. [link] [link] A Leaf Niro méret, a Zoe meg a Kona alatt van 1.2 cm - rel.

(#9039) Füleske válasza FIREBLADE78 (#9031) üzenetére


Füleske
addikt

300 km pályához télen kell 600 km WLTP. Persze mehetsz 80-90 - nel is.

(#9040) WiZARD válasza Füleske (#9039) üzenetére


WiZARD
addikt

Na igen, az nem a 32 kWh akkus Mini lesz, ahhoz kell legalább 70 kWh egy jó autónál, ha valami sokat evő dög akkor meg 100+ kWh

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#9041) Füleske válasza WiZARD (#9040) üzenetére


Füleske
addikt

Igen, erre pont jó a WLTP, hogy kb. el lehessen dönteni, hogy az adott autó alkalmas rá vagy sem.

(#9042) WiZARD válasza Füleske (#9041) üzenetére


WiZARD
addikt

jah, csak kéne ilyen átváltó a wltp-hez az átlagusernek

téli autópálya hatótáv = WLTP/2
nyári autópálya hatótáv = WLTP/1,5
20 fokban tojáshéjjal országút = WLTP

stb :DDD

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#9043) Kroni1 válasza Füleske (#9038) üzenetére


Kroni1
veterán

Tiszta sor, de a kérdező azt mondta neki a Leaf méret miatt esik ki. Ebből gondoltam, hogy nem a beltér mérete, vagy a tengelytáv a lényeg neki, hanem h valami szűk helyre tud parkolni, ahol csak a zoe vagy az i3 férne el..

(#9044) axioma válasza biker (#9022) üzenetére


axioma
veterán

Hehe, tipikus: nagyobb a jobb. Sztem varosban forgolodni, parkolot keresni a kisebb...

(#9045) biker válasza axioma (#9044) üzenetére


biker
nagyúr

két gyereket hurcolni Leaf. főleg ha gyerekülés is benne van a képben. :) és mintha ezt kérte volna llace

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9046) madgie válasza biker (#9045) üzenetére


madgie
titán

Árnyalnám annyival a helyzetet, hogy a Zoeban is elfér a megfordított gyerekülés hátul, nálunk pici még a kisebbik, így hátul ül az anyjával, a nagyobbik lurkó meg végtelenül élvezi, hogy elől ülhet velem, ehhez meg ugye nem árt, ha az anyósülésben is van isofix.

Tudom, majd ha felnőnek, biztos más lesz, de az legyen a jövő baja... most ez így teljesen jó, hátul is elférünk (hozzáteszem kicsik vagyunk, 170 fölé senki nem nőtt).

Az is tiszta, hogy a Leaf nagyobb, de ha a feleség szava számít valamit, kérdezze őt is meg, nálunk a "béka" Leaf megtekintése kimerült annyiban, hogy felhúzott szemöldökkel megkérdezte az asszony tőlem, hogy ugye ezt nem gondolod komolyan? :DD

(#9047) biker válasza madgie (#9046) üzenetére


biker
nagyúr

Mondtad volna neki, hogy szemből a két lámpa pont olyan, amilyen kigúvadt szemmel néz amikor hátra tolatva párhuzamosan kell parkolni :D

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9048) madgie válasza biker (#9047) üzenetére


madgie
titán

Ebben a tekintetben igazi sztereotípia a drága, maradjunk annyiban, hogy bajban lenne a targoncás jogsi megszerzésével :DDD

(#9049) biker válasza madgie (#9048) üzenetére


biker
nagyúr

Múltkor az asszony vezetett a WagonR-el (még az első japán 1998-as, amiben az összes ajtót be tudod csukni belülről, a vezetőülésből. Mondja egy helyre, hogy "jajjdejó a kis autó, mert egy ilyen kis helyre be tud állni"
Én ránézek kerek szemekkel: ide? Itt megfordulok vele :D Ekkora helyen...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9050) llacee válasza biker (#9045) üzenetére


llacee
őstag

10 évesek a gyerekek, ülésmagasító órái is meg vannak számlálva.
Most így pár nap távlatából a Leaf töltési sebessége, ami nem annyira szimpatikus.
Jó, nagy a hatótáv és majd itthon rádugjuk a töltőre, de akár még telefonnál is jellemző, hogy pont indulás előtt egy órával kevés a töltés :)
Ebből a szempontból a Zoé szimpatikusabb, hogy ott több töltési lehetőség és sebességből lehet választani, akár közösségi helyen is meg lehet úszni a sorbanállást.

A kis méret a belvárosi parkolás miatt az asszony mániája, személy szerint nekem az újabbik Leaf jobban tetszik.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.