Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Egy korszak vége
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Digitális Állampolgárság Program
- Karácsonyi pofára esés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tigerclaw #299 üzenetére
Amúgy azt sem értem, hogy minek kellene egy pickup-ra golyóálló, vagy átdobás álló üveg, illetve vastagabb lemezből készült kasztni...hacsak Musk nem valami Mad Max járművet álmodott meg, egy képzeletbeli 3. világháború utánra. Lehet hogy a "felkészülők"-et célozzák meg. Kinézetre pont ideális lenne. Amolyan zombivadász jármű. Opcionálisan felkerülhet rá a Musk féle lángszóró is. Szinte már military modell.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem évek óta az a problémám, hogy a gyártók hihetetlen koncepció autókat mutatnak be minden autókiállításon, aztán a piacra csak annak a távoli sovány, szürke rokona kerül leszedve róla szinte minden jövőbe mutató dolgot. A piac is imádná a futurisztikus megoldásokat, de ez egy pre alfa verzió, egy wireframe. Mintha megrajzolták volna durván egy meeting kapcsán, aztán a többi meeting-re nem volt idő, a gyárban meg az alapján készítették volna el.
Fura hogy a Tesla a vizuális tökéletességre törekedett eddig, most meg tényleg olyan ez mintha egy egyetemista csapat dobta volna össze egy hyperloop tesztkocsinak, ahol nem számít a külső csak a funkció. Még egy katonai járművön, vagy mezőgazdasági gépen is többet dolgoznak vizuálisan, mint ezen.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Patrick
addikt
válasz Tigerclaw #297 üzenetére
Jól írtad, persze szerintem és szerinted. Ez hogy megy át a törésteszten? Ha valakit elütnek annak kampec... egyébként meg szerintem bármelyikünk szebb formát rajzol... még ha batári kell, akkor is. Amcsik simán rákaptak, 150k felett van a megrendelés. Nem tudom mekkora lehet a súlya 2,5 tonna, 3? Szerintem túltolta, nem szabad full-ba nyomni a kretént, hogy durván fogalmazzak. Amúgy bírom a csávót, de az összes közül ez "mellényúlás", persze csak számomra, minden más fasza és le a kalappal. Én azért nem erre számítottam, többet vártam. Mondjuk nagy marketinges az biztos. Nyilván nem európai piacra szánják.
Make Amerika Great Again...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Tigerclaw
nagyúr
A Tesla Pickupról mi a véleményetek?
Nekem úgy tűnt, mintha csak egy Április 1.-i vicc lenne. Kinézetre mintha egy modellezéssel is foglalkozó hegesztő ezermester tákolta volna össze. A többi Tesla-hoz és kb. minden mai autóhoz képest igénytelenűl összetákolt valami. Mintha Elon Musk tesztelte volna az amerikaiak elmeállapotát, hogy ha Trump-ot is megszavazták, akkor hátha ráugranak bármire, amit eléjük tesz. Az előrendelési számokat nem tudom összehasonlítani, de ha igazak a hírek ezt is sokan már előrendelték.
Nekem nem az extrém forma nem tetszik, hanem hogy azt is totál igénytelenül rakták össze. Van bőven holdjáróra, sci-fi autókra hajazó megoldás minden autókiállításon, de azok hiába extrémek, de igényesek, kidolgozottak, sőt még művésziek is ehhez képest.
Emellett szerintem veszélyes a formája mind a vezető/utas és a gyalogosok részéről is. Milyen jó lehet lefejelni egy olyan műszerfalt, vagy elütni egy gyalogost. Mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legnagyobb sérülést okozza. Jó magasan, éles peremmel, erős, vastag lemezből gyártva. Gyűrődési zóna helyett Tank style. Pont ez kell az utakra, a SUV mánia után.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
yodamester10
őstag
Üdv!
Érdeklődnék használ-e valaki itt Golf GTE-t? -
biker
nagyúr
Aki keveri a becsapódási összes energiát az egy autóra eső energiával, az gondolkozzon tovább
És ha az elmélet nem megy, akkor nézze meg gyakorlatban Mythbuster összehasonlítás az ütközésekre.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
BeZol
őstag
50nel belemész a falba -> x energia
50nel belemész egy szemből is 50nel érkezővel -> = 2x energia, mintha 100al mentél volna a falnak. De ez így helytelen.
Fordítusk meg: ülsz a kocsiba, 50nel belédjönnek hátulról (ha nem lenne energiaveszteség meg semmi gyűrűdés stb), akkor ha teljes felületen eltalált és átadta minden energiáját, akkor az illető 0-ra fékeződik, te meg megindulsz 50nel (5.-es fizika óra mozdonyos példa).
Ha 50nel mész, és szemből érkezik egy "ellen" 50es energia (tehát 2 egyforma kocsi 50-50nel egymásnak megy), akkor 0-ára fékeződik mindkettő, viszont hiába fékeződsz 50ről ugyanúgy 0-ára mint amikor falnak mész, közben 2x (helyett 4x!) akkora erőhatás éri mindkét kocsit, ergo mintha 100al falba mentek volna, ami viszont nem igaz teljesen, mert a képlet 1/2 szorozva tömeg szorozva sebességnégyzet. Tehát ha 50nel ütközöl 1t-ás kocsival a falnak, akkor 1250-es értéket kapsz, míg ha 100al, akkor 5000-reset.
[link]
Magyarul 50nel falnak menve X mértékű becsapódásod lesz, 100al falnak menve ill. 50nel telibekapva egy azonos 50es sebességűt pedig 4X mértékű becsapódásod lesz, ennek oka pedig a képletben a sebesség, mert négyzetesét kell venni. Fékezéskor is ebből van galiba nagyobb sebességről. Egy suv esetén akár 2x tömeg is lehet, olyankor duplázódik az energia amit benyelsz, amit áttol a suv a kisebb kocsiba.De kérdezz meg egy fizika tanárt, biztos el tudja ezt magyarázni, én sem vagyok biztos ezekben
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
saját magad írod le, az energia nem vész el.
de nem is teremtődik.Ha A autó jön 20.000 egység mozgási energiával, meg B is 20.000 (nem nevezek meg egységet, mert mindegy hogy N-ban vagy kJ-ban számolunk energiát, de ez van), és egymással szemben ütközve nullára redukálódik, akkor mindkettőt ugyanaz a G lassulás éri, ami egyenlő 20.000 -ről 0-ra delta értékkel, szorozva a megtett úttal (50cm) osztva az idővel (1,5s mondjuk)
Ha igaz lenne, hogy olyan mintha kétszer annyival menne, akkor 4x akkora erő érné az autót, mintha falnak menne, és ha mindkettőt 4x annyi erő éri, akkor honnan keletkezett a 120.000egységnyi energia?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
Marpedig a fizikaban igaza van. Hasonlo autok frontalis utkozese az erok szempontjabol a nem deformalodo fix falnak utkozessel egyenerteku. Ugyanugy az utkozesi pontig kell lelassulnia a megfigyelt autonak.
Ha a masik egy 30t-s jarmu az ellenoldal a megfigyelt meg tovabbra is 1 max. 1.5, akkor nyilvan mas a helyzet, de az meg viszonylag ritka hogy azok gyorshajtsanak vagy kiszamithatatlanul mozogjanak (me'g defekt vagy ilyesmi eseten is lassan valtozik a mozgas iranya es sebessege is). -
axioma
veterán
De, ijesztgetsz, es feleslegesen. Ennel valoszinubb hogy elcsapnak a zebran amikor gyalogoskent kozlekedek. Plane hogy 2x350m hosszon vagyok varoson kivuli szakaszon.
Ha nem hagyod abba, majd a modik eldontik, hogy kell-e ez a tartalom ide. Nekem ez a megvilagosodasom. (Az meg kulon durva hogy azzal ervelsz hogy nagyobb kocsi kell es behozol egy nagyobb, 4.2 meter es 1.1t feletti auto halalos balesetet.) -
BeZol
őstag
Ha tippelnem kéne, vhol 50-70 között ütközhetett a porsche cayenne a szemből kb. 0-ára fékező autósnak (a mögötte levő autó a videóban már áll és sértetlen, meg tudott állni időben).
A suzukis gondolom 90-100 körül ment, a ferrariba mikor belemegy a porsche akkor már ennél lassabb a ferrari (látni h távolodna el a suzuki), erre jön rá, hogy porsche ennél gyorsabb, viszont az ütközés lelassítja, és csak ezután csapódik szemből a skoda fabianak, szóval ez ilyen 50-70 közötti porsche vs max 10 km/h skoda (lassítás alapján már állt vagy enyhén gurult maximum).Városban 50-90 (70es táblákkal is számolva) között megy a többség, van persze aki tolja többel is. Már több balesetnél azt láttam, hogy ilyen tipikus 2x2 v. 3x3 sávos résznél vmi oknál fogva áttért egyik autó a szembesávba és frontálisan összementek (országúton pedig csak ilyen van ugye). Most ez lehet megcsúszás időjárás miatt, gyorshajtásból eredően valami, vagy szimplán valaki megijeszti v. kilöki a másik sávba (kilökésre tippelnék legtöbb esetben). Azért akad még több városi útszakasz, ahol ez megtörténhet, és ha egy suv-ot kapsz szembe (reméljük nem kamiont v. buszt), akkor nekem egy ilyen videó alapján az jön le, hogy mini-autó és kisautó kategória nem feltétlen fog megvédeni, és talán egy alsó-közép kategóriás autó már pont elég egy ilyen akár soha az életben elő nem forduló szituáció "kivédésére".
Nem lettél lehülyézve, senki sem beszélt 4,5méter + 2t-ákról, senki nem ijesztget senkit, én sem a kisujjamból szedem ezeket, csak volt már a neten pár balesetről videó amit láttam, és én ezt szűrtem le belőle, neked meg rosszul esik a "megvilágosodás" és tiltakozol ellene, de ez természetes folyamat, majd idővel újragondolod az információkat és ténylegesen szélesedik a rálátásod a világra, tetszik vagy sem.
A fórum azért fórum, mert mindenki leírja a saját véleményét v. tapasztalatát, erről értekezünk remélhetőleg személyeskedés nélkül (azért pici persze mindig belemegy). Ha nem tetszik, nem kell olvasni, ez nem erőszak, viszont részemről is elég már a fizika-órákból
-
Tigerclaw
nagyúr
Már nagyon régen jártam fizika órára, de szerintem nincs igazad. Ha van egy X sebességel haladó tömeggel rendelkező test, annak van lendülete, mondhatni felhalmozott energiája ami az ütközésben levezetődik. Ha fallal ütközik akkor az az energia adódik át különböző módon, mert a falnak nincs lendülete (...ha kivesszük a képletből a kozmikus sebességeket, a bolygó keringését, sebességét, ami itt nem számít)
Ha viszont van egy másik autó hasonló sebességgel, tömeggel akkor annak a lendülete, felhalmozott energiája is bekerül az ütközésbe, tehát kétszer akkora energia fog bekerülni az ütközésbe, 180 fokos vektorok esetén. Az energia nem vész el. Ha nincs igazam, akkor nem létezik lendület, egyik autónak sem lesz lendülete és nyugodtan neki mehetsz 200-al, vagy 2 millióval a falnak, mert nem történik semmi.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
BeZol
őstag
Ha ez megnyugtat, éppen 10-es panelban tengődök..., de vidéken kijönne belőle akkora házikó
Értem és megértem, ha elkél egy "szükségautó", de igyekeznék minél előbb feljebb lépni, mert nem biztonságos, és ha baj lesz, akkor jóval nagyobb baja lesz a benne utazóknak.
Tehát egy ideig-darabig oké, hosszútávon nem. A leírtak alapján viszont te/ti régóta így nyomjátok, és az életetekkel játszotok... Eddig szerencsétek volt, remélem a jövőben is így lesz. Ha eddig nem kapcsoltatok, akkor remélem ezek után kapcsoltok, és nem várjátok meg, míg tényleg balszerencse ér és tényleg pont amiatt murdál meg valaki, mert sajnálta a pénzt egy biztonságosabb autóra. Ez ordas nagy hiba lenne. Persze nem kell suv-val rohangálni (én se csípem ezeket), egy alsó-középkategóriás autó már simán megteszi, mint pl. egy Leaf, e-Golf ha már elektromos vonalon vagyunk, de akár hibrid benzines is jó, azok sem esznek sokat (Auris, Prius).Én a magam részéről öko-házra gyűjtök (kb. 85m Ft + telek) és mellé szeretnék majd egy-két elektromos autót (per pill Tesla Model 3-t vennék), de ha 3 gyereket tervezünk, nem bizti h elférünk majd benne, szóval mire majd ott tartunk kb. 5-10 év múlva, addigra nagyobb választék is lesz (pl. kombi tesla? egyterű tesla?).
-
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
Tényleg senki nem járt fizika órára?
Két egymással szemben haladó, 64kmh sebességű test ütközése pont olyan, mintha bármelyik 64kmh sebességgel falnak ütközne. Sebességvektor kontra helyzeti energia középpont. Ha egy forma a tömegük, akkor ott középen megéllnak összetörve, vagyis mintha falnak menne
Ha meg az egyik kétszer olyan nehéz, akkor van gond, mert a könnyebb autónak ekkor átad energiát, és lehet hogy neki virtuálisan 80kmh sebességről lassulás jön ki, a másiknak meg 45kmhElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Gratulalok, ha ettol jobban erzed magad . Gondolom a lakasod is 200+m2, mert abban tudsz jol elbujni a csalad tobbi resze elol, kell a magany es csend mindenkinek kulon-kulon...
Szegyenkezes? En 46 eves vagyok, trabanttal is jott szembe az ifa, ezerszer rosszabb muszaki tulajdonsagokkal, es 60-as varoson beluli korlatozassal.
Nem mindenki jarhat sokmillios autoval, ha a jelenlegim tobbe is van 2M-nal. A kispolszkit egeszen konkretan fedett biciklikent hasznaltuk (amikor a gyerekek az idojaras miatt nem tudtam bringazva suliba kiserni), ritkan ment ki a lakohely 10km-es korzetebol. Az alternativa az lett volna, hogy jarda nelkuli utcakban kell megbiznom abban hogy nem jonnenk belenk - sotetben sem - mint gyalogos (a suliig levo 1.5 km-en ket 10-minuszos gyerekkel) majd utana melohelyre alternativ modon.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
1. fekezes utani sebesseg szamit az utkozesnel, nem az eredeti - azert remelem senki nem megy annyira vakon, hogy egy kicsit sem fekez egy utkozes elott, meg a szembejovo sem
2. nullara osszetort autokbol is siman kiszallnak zuzodasokkal ma mar - nem csak az auto merete mint passziv vedelem jatszik, hanem az aktiv is -
Tigerclaw
nagyúr
Abban egyet értek, hogy így nulla csillagosan ne hozzák Europába, se máshová. Én 3 csillag alatt nem is engedném sehol se forgalomba hozni egyik autót sem.
Viszont a SUV-ok térnyerésével már nem biztos hogy számít egy 5 csillagos törésteszt, ha 1 tonnás autóban ülsz, a másik meg másfél-két tonnásban. Ráadásul a törésteszteket még ma is elég alacsony sebességgel végzik, szóval míg számítani számít, de nem annyit amennyit gondol az ember. A legnagyobb sebesség amivel próbálnak 64km/h, vagyis olyan mintha két 32 km/h -val tötymörgő autó találkozna szemben egymással. Sima országúton egy rossz előzésnél ez a relatív sebesség kb. 200km/h gyorshajtás nélkül. Az oszlopos ütközést 29km/h-val szimulálják, aminek szintén semmi értelme nincs.
Gondolom az NCAP sorsa is hasonló lesz, mint az NEDC. Egyszer majd leesik valakinek, hogy az egész inkább csak autós marketing a jelenlegi vizsgálattal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Feketelaszlo
senior tag
Valószínűleg a kicsi és izgalmas járművek vezetéséből felszabaduló endorfin/adrenalin kedvezőbb hatással van a várható élettartamra mint az, ha valaki unalmas, de biztonságos autóval próbálja javítani a baleseti túlélés esélyeit.
Ha valaki nagyon sokszor gondol arra, hogy mi lesz baleset esetén az lehet korábbi tapasztalatokból (közeli ismerős, rokon elvesztéséből) kialakult fóbia - ez okozhatja azt, hogy valaki a normálisnál nagyobb kockázatnak tekintse a közúti balesetben való elhalálozást.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Ennyi erővel motorozhatnál is, mert kicsit nagyobb galiba esetén fixen meghalsz ezekben a kocsikban is, meg motoron is. Szégyellném mind megjelenésben, mind biztonságtechnikailag egy ilyen autó használatát, mert ezek nem mások, mint közlekedő koporsók. Amint lehetőségetek van/lesz rá, a helyetekben egy sokkal biztonságosabb kocsira váltanék.
Harcművészeteket sem azért tanul az ember jobb esetben h támadásra használja, hanem ha netán valamikor az élete folyamán olyan helyzet merülne fel, hogy önvédelemre kényszerül, és ezáltal meg tudja védeni magát (és akár másokat is), akkor ezt megtehesse, viszont biztos lesznek olyanok, akiknél ez sosem jön majd elő (ergo feleslegesen járt edzésekre). A biztonságosabb kocsi ugyan ez. Lehet, hogy sosem lesz baleseted (saját v. mások hibájából), DE ha lesz, akkor azon múlik az életed, hogy milyen autóban ülsz, mert ha neked jön egy csoda-suv nagyobb tempóval, akkor neked lőttek, ellenben ha nagyobb kocsiban ülsz, akkor túléled/túlélheted.
Majd mikor temetik az embert, akkor már késő, és egész életében azon fogja marcangolni a család megmaradt része magát, hogy miért nem vett egy normális/biztonságos autót, miért kellett egy ilyen papír kisautóval mászkálnia?! Vagy esetleg túléled, de csak azért maradsz örökre nyomorék, mert papír-autóban ültél.Szerintem nem éri meg a kockázatot egy ilyen kocsi, még ha csak városban is használjátok. Nem kell velem egyetérteni, de azért gondoljátok át, mert ha baj lesz, itt minimális a gyűrődési zóna, és hamar összecsuklik a kocsival együtt az ember
-
axioma
veterán
válasz Feketelaszlo #274 üzenetére
Automeretre: az en autoim (eleje 2008-tol): kispolszki, fiat cinquecento, suzuki alto, peugeot ion - es nem is akarnek nagyobbat. Igaz, nem ezzel jarunk nyaralni.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Mondjuk ha nem tetszik Ázsiában, hogy kimaxolják bizonyos autógyártók a fapados autókat, akkor hozzanak olyan törvényt, hogy csak minimum X csillagos törésteszttel lehet forgalomba hozni autót. Ez errefelé is jó módszer lenne és nem csak a töréstesztre, hanem olyan más biztonsági feature-kre is elő lehetne írni, amiknek minden autóban benne kellene lenni már. Ezzel elejét vennék annak is, hogy olyan dolgokat is az extrák közé soroljanak, aminek alapnak kellene lenni. A biztonságot ne árulják pénzért.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gyorsan utána néztem és igazad lehet. Az ázsiai régióban panaszkodtak is, hogy a Renault oda direkt gyengébb szerkezetű verziót épített és az ottani NCAP teszten ezért nulla csillagot kapott.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Feketelaszlo #274 üzenetére
Azért nem lehet eladni miniautókat, mert 3 millióra felvitték az árukat. 1.2 milióért vették volna ezt mint a cukrot...amellett hogy szvsz még jól is néz ki. Elektromos verzióban 3 millióért szintén kelendő lenne, mivel eddig alig esett be a legolcsóbbak ára 10 millió alá támogatással.
Vajon erre is jöhetne támogatás vagy amiatt kapásból 4-5 millióra tennék a listaárát?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
Kelet Európában egyáltalán nem lehet már eladni a kisautókat, a Twingo forgalmazása is megállt. A mediterrán országokban van még rájuk kereslet (Olaszország, Görögország, Portugália), Magyarországon alig fogy hasonló kategóriás járművekből, mi (sajnos) nagyon a német autóvásárlási szokásokat vettük át.
Egyébként a Renault most pont azt tűzte ki célul, hogy minél nagyobb haszonkulccsal értékesítse az autóit, amibe egy olcsó népautó nem igazán férne bele (nekem gyanús, hogy ez is Dacia-emblémás lesz végül). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
valoszinuleg azert nem hoztak amiert macera az eu bevezetes: egyszeruen nem volt kelloen biztonsagos, ezert itt nem lehet eladni, ott meg igen
En nem banom hogy nem szaladgalhatnak az utakon szappantarto szintu autok.Amugy meg ha ez jon ennyiert, es tenyleg kaphato lesz nem csak atlagos karosanyag-kibocsatas csokkentesere par peldany, akkor az tuti nagyot tarolna. Jelenleg a hasznalt 2011-es kezdetu ion es tarsai mennek eros 3M korul, a miev szerintem mar uti a 3.5-et, szoval ennyiert elegge lenyomna az arakat.
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom mire ide ér ez a K-ZE, még drágább lesz...vagy egyszerűen nem fogják forgalmazni. Amúgy azt sem értem, hogy miért is ki gondolta azt, hogy az eredeti KWID miért ne lenne nyerő az EU-ban, vagy legalább itt a Kelet Europai piacon. Egy halom mini autó van a piacon dupla áron, vagy drágábban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
biker
nagyúr
Az üzemanyag cella közel 70 éves komoly múlt alatt és 150 évvel a kitalálása után is szenved. Ennek okai:
- rendkívül drága maga a cella, alig tudnak 100$/kw alá menni, ezzel nem versenyképesebb mintha akkut raknának a kocsiba
- rendkívül drága az üzemanyag (az alkoholos olcsóbb, de annak hatásfoka csapnivaló), mind előállítása, mind tárolása, mind töltése bonyolult.
- a technlógiát drágítja, hogy egy komplett elektromos autó MELLÉ kell beépíteni, ugyanaz a hiba mint a PHEV
- ugyanúgy degradálódik a cella, mint egy akku, szép lassan veszti a hatásfokát
- plusz súlya a rendszernek nem ellensúlyozza az akku súly spórolástA sok negatívum mellett az előnyök:
- könnyű az üzemanyag
- gyorsabb a töltése
- a jelen sok millió üzemanyag kút életben tartható, mivel csak ott lehet majd hidrogént tankolni. És sajnos ez a legerősebb lobbi ebben a piacban.A hidrogén hajtás kurva jó lenne vasúton, kamionokban, hajókon, ahol korlátlan hely van a technikának, és vihet akár 1m3 tartályt is egy kamion, a vonat meg 10m3. vagy jó az űrkutatásban is, használják is 60-70 éve.
De 1mrd közúti autóba halott ötlet. Oda akku kell. Esetleg egy kis REX egység, ami akár mehetne gázmotorral is. egy 22kg-os gáztartályról mint a targoncákElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
syberia
veterán
(#269) Füleske: Nekem nagyon tetszik az egész üzemanyagcellás történet, az akkumulátor-technológia mellett nem szabad elvitatni a létjogosultságát.Kínára érdemes lesz figyelni, ott az állam erősen támogatja a hidrogénes meghajtást.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Füleske
addikt
Kb. ott tart ma a hidrogén cellás autó mint 100 éve a villanyautó. Létezett, de nem volt reális alternatíva. A Toyotának hosszú távon igaza lehet, viszont nem biztos hogy 100-150 év múlva már nem lesz valami teljesen más technológia. A Tesla szerintem pont azért lett sikeres mert meglátta hogy az akkus technológia már versenyképes alternatíva lehet. A hidrogén kora viszont még nem látszik.
-
syberia
veterán
Ugyanazt írjuk, de mégis másképp látjuk.
A Tesla sikerét látva sokan bepánikolva rohantak utánuk, az alternatív meghajtást célzó befektetések zöme az akkumulátoros fejlesztésekre ment el. Mintha az lenne az egyetlen útja a karbonsemleges közlekedésnek, manapság már nem lennék ennyire biztos ebben.
(#267) Feketelaszlo: A filozófiai magasságokba repülés helyett maradjunk még a Föld közelében . Elfogadom hogy ez még a jövő zenéje, de engedtessék meg nekem a a technológiába vetett bizakodás. Nem csak Ausztráliának vannak kitűnő földrajzi adottságai a hidrogén előállításához, most úttörő szerepet vállaltak, nem garantált a siker.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Feketelaszlo
senior tag
Megkeressem az érvelési hibát?
Az általad linkelt pilot projektnél egyébként le van írva, hogy állami finanszírozásból megy, s főleg az a lényege, hogy kipróbálják, működik-e egyáltalán az Ausztráliában előállított H2 (kemény 1-3 tonnával számolnak) elszállítása Japánba, gyakorlatilag egy olyan kisüzemi, kormányzati támogatású kísérlet, mint a BME nukleáris reaktora. A magáncégek azért kellenek bele, mert tőlük lehet megvenni pl. azt a szállítmányozási technológiát, amit LNG-nél is használnak - LNG terminál egyébként a közelünkben is épül jó pár, ehhez képest sokszoros kapacitással és költséggel, üzleti alapon: ha már a jövő energiájáról van szó. -
Füleske
addikt
"hatalmas pénzeket fektetnek"
"rengeteg pénzzel megtámogatott "
Nem látom az ellentmondást. -
syberia
veterán
Ausztrália és Japán nem látta ezt az elemzést, most botor módon hatalmas pénzeket fektetnek a hidrogénbe. Biztos ők a hülyék, meg Kína is az.
(#263) biker: Minden új technológia a bevezetésekor a legdrágább, a kezdeti műszaki problémákról, és a FCEV 50% körüli hatásfokáról még van hová fejlődni. Amint elkezdődik a nagy volumenű tömegtermelés, a gyártási költségek lényegesen csökkenni fognak. Szerintem a töltőhálózat infrastruktúrájának a kiépítése a kisebbik feladat itt.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Füleske
addikt
[Why hydrogen is bullshit - part 2]
Ez választ ad arra hogy jelenleg a hidrogén miért csak egy rengeteg pénzzel megtámogatott kísérleti demonstrációs projekt és nem az akkumulátoros technológia alternatívája. A legnagyobb hidrogén fan Toyota 150 éves projektben gondolkodik és akkus kocsikat tervez piacra dobni a közeljövőben, a többiek meg várják hogy a Toyota (esetleg a Hyundai) fejlesszen ki valami piacképes konstrukciót. -
biker
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy hidrogénnel, metánnal, vagy lóhúggyal üzemel, ha nincs honnan tankolni.
Jelenleg van talán 20 hidrogén töltőpont európában. kb 15 évig nem is lesz annyi sem, mint amennyi villámtöltő most van.
Ez a nagyon távoli jövő, és nem a személyautózásba, hanem a teherautókra, mozdonyokra, hajókra lenne jó, ahol elfér nagy tartály. Egy személyautóban durván teret csökkent az üzemanyag cella. Ugye az üzemanyag cellás autó egy villanyautó (ami már kurva drága) és + egy hidrogén üzemanyag cella rendszer, tartály, stbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
syberia
veterán
Green Hydrogen Fuel Cell Charging System at Goodwood Festival of Speed | Fully Charged
Erre már a nagy multik is felfigyeltek, örömteli látni hogy a fejlődés még nagyobb lendülettel folytatódik az kőolajmentes energiatermelés korszakának a beköszöntéért.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Dániel.Illés #257 üzenetére
Wilisits Mérnökiroda
Légyszíves csak akkor keresd őket, ha komoly a szándék, alapvetően kulcsrakész átalakító szetteket nem árul senki. -
axioma
veterán
válasz Dániel.Illés #257 üzenetére
A mai arak mellett, hacsak nem arrol van szo hogy minden masban nagyon hozzad nott az auto, szinte biztos hogy nem eri meg. Az atalakitas, foleg a jogi resszel egyutt, siman lehet tobb mint egy hasonlo kaliberu hasznalt auto ara. Ezert nem meglepo, ha az atalakitast mar nem annyira muvelik, mint evekkel ezelott.
-
Dániel.Illés
újonc
Találkozta egy magyar céggel, akik átalakítják az autót elektromossá. Van, akinek van tapasztalatuk velük? Még régebben találtam a neten a céget és most nem találom.
-
CactuS
Arcképgyáros
E-niroban nekem bejött a váltófüles lassítás, tudom Handraska azt mondta semmire nem jó, de szerintem jól használható és még szórakoztató is. Meg az is, hogy"sport" módban vörösbe öltözik az egész műszerfal. Plusz az se hátrány, hogy elférek benne kényelmesen, nem úgy, mint a leafben (ahol trngely irányban nem állítható a kormány és beszorul a lábam a kormány és a középkonzol közé).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Én noszogatom a főnököm, hogy vegyen magának egy 3ast, hogy tudjunk mivel játszani, de nem akar. Nem értem miért. :D
BeZol: egy könyvelőt megkérdeznék erről, kicsit soknak tűnik ez a halmozott kedvezmény. Útnyilvántartást generálni nem nagy dolog, pl. ott a road records, ami automatikusan megcsinálja, de 100% csak azoknak jó, akik szeretnek a NAVval játszani, mert ők nem szeretik és valóban életszerűtlen. Casco ilyen autónál előny, egyszerűen túl drága hozzá minden alkatrész, ami sérülhet, egy koccanásnál, kavicsfelverődésnél, vagy valami mentálisan sérült által (lásd villanyos csoport, ahol a pár napos 3as lámpáját kitörte egy járókelő).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest