Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7001) WiZARD válasza Shadowbull (#7000) üzenetére


WiZARD
addikt

Odamegy Aero dísztárcsa nélkül, tehát a totál minimumot se teszi meg, hogy legalább a látszat meglegyen hogy nyerni akar. Simán részt vett máskor is olyan tesztben aminek az útvonala szándékosan a másik oldalnak kedvez. 1x mondaná azt hogy inkább menjünk Bp-Debrecen-Bp kört és nézzük meg melyikkel mennyi idő.
A sokadik alkalom után elfogadtam hogy ő csak statisztának megy, veszíteni.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7002) Shadowbull válasza WiZARD (#7001) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szerintem meg simán megnézte a WLTP hatótávokat, aztán meglehetősen magabiztosan azt gondolta hogy nyerni fog.
Láttad, az elején mindketten úgy vélték hogy a Tesla fog győzni.

Amúgy miért nem kedvez ez az útvonal a Teslának? Fogyasztás szempontjából egyforma feltételeket jelent.

Amúgy az érdekes kérdés hogy a Tesla miért korlátozta le a töltési teljesítményt az Ionityn. Lehet szoftveresen akarják motiválni a kedves ügyfeleket hogy inkább a SuC-on töltsenek.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7003) WiZARD válasza WiZARD (#7001) üzenetére


WiZARD
addikt

(Persze tudom, hogy nem csodafegyver az a dísztárcsa, talán 3%ot ha számít. De számít, gyári felszereltség, WLTP is azzal van megadva, stb)

TM3 degradációs kérdésre azt mondja Handrás, hogy pár hónapos autó, 0 a degradáció.
Pedig közel 1 éve új fajta rendszám van szóval az a pár hónap kapásból kérdéses, JSZP hibát dob erre a rendszámra :F

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7004) stickrs válasza Shadowbull (#7002) üzenetére


stickrs
senior tag

Nem a tesla korlátozta le, Ionityn van hogy gond van pár oszloppal. Nekem bármelyik töltőn hoz min 180at, suc-on csak magyarban töltök pl. Persze ha elég meleg az aksi, és alacsony a töltöttség. Pl utolso töltések:
Smatrics 300kw oszlop: 13p, 31,8kwh 3,90eur
Evn 150kw oszlop: 6p, 12,9kwh, 1.8eur.
Egyébként az eddigi tesztekben amiket láttam a m3lr és a hátsókerekes Ioniq6 fogyasztása volt kb azonos.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7005) biker válasza Shadowbull (#7002) üzenetére


biker
nagyúr

"Amúgy az érdekes kérdés hogy a Tesla miért korlátozta le a töltési teljesítményt az Ionityn."

Rossz volt az oszlop, HAndrás aki rendszeres ionity használó, tudhatta volna, és szólhatott volna, hogy álljon át másikra. Mármint ne úgy értsd, azt tudhatta volna, hogy az az oszlop rossz, hanem hogy rendszeres az ilyen. Én multkor beálltam egy ionity-re, első oszlop zöld volt de nem indult el, a piroson 30kW-al tudtam tölteni max, a lilán (ezek a fények a tetejn) ment maxon 75kW-al (kona) a piros lámpást nem próbáltam, nehogy az asszonynál baj legyen :D

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7006) Shadowbull válasza biker (#7005) üzenetére


Shadowbull
addikt

Értem. Mondjuk az meg sem fordult a fejemben hogy nem próbáltak ki másik oszlopot.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#7007) schawo válasza WiZARD (#7003) üzenetére


schawo
titán

Jszp:
TFA259 FORGALMI RENDSZÁMÚ JÁRMŰ ADATAI
Első nyilvántartásba vétel
2021.11.10.
Első Mo.-i nyilvántartásba vétel
2022.05.23.
RÖGZÍTETT ÓRAÁLLÁSOK
Rögzítés dátuma Óraállás
2022.05.19. 12532

Másfél éves járgány, fél év után volt benne 12500, mivel a gazda minden bizonnyal nem változott, csak a rendszám, ezért feltételezhetjük, hogy kb 40e km van benne. Degradáció, kb 5-6%.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#7008) Bandit21 válasza Shadowbull (#7006) üzenetére


Bandit21
addikt

Amíg nem csinálsz róla videót, amit a "fel ország" néz, nem is baj.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#7009) biker válasza Shadowbull (#7006) üzenetére


biker
nagyúr

Szigetszentmiklóson plugshare-e is ki volt írva egy ideig, hogy a 2-es oszlop csak csökkentett sebességgel megy.

Ja mikor töltöttem, és 30kW-ot tudott az adott oszlop, utána ki is volt írva szintén, hogy javításig azon ingyen lehet tölteni, csak persze ge.i lassan.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7010) cOxeR


cOxeR
Ármester

Sziasztok!
Érkezik hozzám egy BMW flexible töltő (túl jó áron volt, hogy elengedjem), ami 3x16A-es csatlakozóval köthető 3 fázisra. (6m hosszú a gyári vezeték + az adapter hossza)
A bejövő sorkapcsokba van hely ennek (3x32A áll rendelkezésre), a kérdés relé és biztosíték terén mi az ami javasolt, illetve mivel ez egy fali aljzatba csatlakozik, a csatlakozás előtt milyen távolság az ami megengedett 6-10 méter beleférhet? Illetve milyen keresztmetszettel, menjek a biztosítékoktól?
Köszi! :)

(#7011) Balázzs válasza cOxeR (#7010) üzenetére


Balázzs
senior tag

Keresd biker fórumtársat, korrekt, gyors és segítőkész, ajánlom!

(#7012) biker válasza cOxeR (#7010) üzenetére


biker
nagyúr

3x16A kismegszakító + FI relé A tipus, nekünk van kombinált eszköz, 4M széles, Schrack.
A dugaljig 5x4mm2 vezetéket vigyél, tökéletes lesz.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7013) Andras6800 válasza biker (#7012) üzenetére


Andras6800
senior tag

16A -hez nem elég a 1,5-ös? Nekem anno azt raktak be 3F 16A-es csatihoz.

https://villanytszerelek.com/vez_meret.php

Igaz nekem nincs fél méter a vezeték hozz a kismegszakító és az ipari csati közt. Illetve nem autótöltésre, hanem "háztáji" felhasználásra. Azaz megy róla a 3f motor (betonkeverő, cirkula...)

[ Szerkesztve ]

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7014) joghurt válasza Andras6800 (#7013) üzenetére


joghurt
addikt

Már jó ideje nem. 1,5-es vezetéket max. 13-as megszakítóval kell védeni.
Tartós terhelésnél (mint az autó töltés) különösen nem nyerő 16 A-re a 1,5-es vezeték.

Amit linkeltél, az a régi szabvány, de még rengeteg helyen találkozni vele. :(

[ Szerkesztve ]

A tej élet, erő, egészség.

(#7015) biker válasza Andras6800 (#7013) üzenetére


biker
nagyúr

Euzt örökre felejtsd EL!!!
2,5mm2 de nem oda, ahol akár 36 órán át mehet a 16A konstans, és még hosszú is

a dugaljakhoz kihúzot vezetéknél eleve érvényesül a 0,8 egyidejűségi tényező, vagyis a betonkeverő sme megy 1 órából 60 percet, a vasaló sem, semmi. kivéve az autótöltőt

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#7016) Andras6800 válasza biker (#7015) üzenetére


Andras6800
senior tag

Igen, mondjuk ezek a táblázatok mint EV előtt készültek.

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#7017) Eleba


Eleba
csendes tag

Sziasztok. Van egy új szerzemény renault zoe, és a gyorstöltő csatlakozó alsó része (talán ccs csatlakozó) fedele nem nyílik. Feszegetni nem merem. Tudna valaki segíteni, akinek van ilyen?
Köszönöm.

(#7018) Füleske válasza Eleba (#7017) üzenetére


Füleske
addikt

Biztos van benne CCS csatlakozó? Nem alaptartozék! Lehet, hogy csak a fedél van ott, ami nem nyitható, ha nincs ott a csatlakozó.

(#7019) Eleba válasza Füleske (#7018) üzenetére


Eleba
csendes tag

Szerintem van. Így néz ki, picit megmozdul, de nem merem feszíteni.
Én is gondoltam rá, hogy nincs benne, de a neten olyan fotók vannak, hogy akkor ott sincs, ha nem tartozék.
2020/10 évjárat.
[kép]

[ Szerkesztve ]

(#7020) cOxeR válasza biker (#7012) üzenetére


cOxeR
Ármester

Meglesem az oldalon, nagyon köszi, mondjuk hely van neki a szekrényben,
Nem gond, hogy 10m a dedikált kismeg/fi kombinációtól és ugye csak ott jön a csatlakozóba a töltő? Pont az lenne a lényeg - mint nálatok a doboz esetén - hogy közelebb legyen maga a berendezés, mint egy felvonulási szekrény?
Illetve ha esetleg lengő ez a vezeték, de nincs állandóan kihúzva, hogy kell tárolni üzem közben?
Tömör vagy sodort inkább? 10m esetén nincs jelentősége igazán, ha akár 6mm2-ez húzok se, az is max +5e Ft.

(#7021) Füleske válasza Eleba (#7019) üzenetére


Füleske
addikt

Pedig ez pont a CCS mentes csatlakozó: [link] A CCS - t tartalmazón nincs ott a két "plusz" jel.

(#7022) Eleba válasza Füleske (#7021) üzenetére


Eleba
csendes tag

Köszönöm a segítséget.

(#7023) gorbep válasza Eleba (#7017) üzenetére


gorbep
senior tag

Én elállnék, ha az eladó azt állította, hogy van DC csatlakozó... de nem derült ki az átnézésnél? Én el is vitettem az eladóval magam egy oszlopig, hogy próbáljuk is ki, hogy tölt e...

[ Szerkesztve ]

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#7024) stickrs válasza gorbep (#7023) üzenetére


stickrs
senior tag

Én is elállnék egyértelműen ha ugy volt megbeszélve, hogy van benne.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7025) Eleba válasza stickrs (#7024) üzenetére


Eleba
csendes tag

Köszönöm.

(#7026) stickrs


stickrs
senior tag

Láttátok az uj Ionity passport árat? Havi 12eur, 0,59eur/kwh.. :U

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7027) gabross válasza stickrs (#7026) üzenetére


gabross
tag

Érdekes, mikor 50/55 centért non-Tesla tölt SC-en havidíj nélkül, Tesla meg 37 centért, (41-ért csúcsidöben) itt a 22-ben. Ez utóbbi ár non-Teslanak is elérhetö havi 13 EUR ellenében. :U

(#7028) Balázzs válasza gabross (#7027) üzenetére


Balázzs
senior tag

Azt hittem, hogy a tesla árcsökkenést követi majd a többi szolgáltató is, gondolom megvárják amíg nyit a tesla a többi gyártó járművei felé.

(#7029) stickrs válasza Balázzs (#7028) üzenetére


stickrs
senior tag

Külföldön a nagyobb töltőállomások már nyitva vannak, gyakran 20+ töltővel. Szóval nem nagyon van mire várni.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7030) Balázzs válasza stickrs (#7029) üzenetére


Balázzs
senior tag

Hazai nyitásra gondoltam, de majd meglátjuk. Én szerencsére alig töltök nyilvános töltőn, azt az évi pár alkalmat meg kibírom, inkább akkor az a szempont, hogy ne legyen kitérő a nagy sebességű töltő a hosszabb út során.

(#7031) stickrs válasza Balázzs (#7030) üzenetére


stickrs
senior tag

Ja, nekem Ionityről inkább a nyaralásszezon jut eszembe, azért irtam a külföldi Suc-okat.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7032) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Röff!
A mostani hírek szerint (ugye itt a rajna mellett emelt lesz a kőolajszármazék tranzit díja, meg most a kormány elkezdni bevezetni a jövedékiadó EUs minimumát ) a nyál ára elindul felfelé gyorsan de bizonytalanul. Most vajh mennyire jön ki léptékben a tankolása public csárdzseren egy 80kwh-s akksis jaószágnak? Tudom h mindenhol más de ezért a lépték.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7033) WiZARD válasza bitpork (#7032) üzenetére


WiZARD
addikt

Tesla SuC ~175 Ft/kWh

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7034) bitpork válasza WiZARD (#7033) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Hmm az elég korrekt. Néztem mobility-t meg másokat és ott azért 270-340 ft kWh. Az viszont nem viczes mert drágábbra jön ki akkor mint a nyálas.

Viszont adódik a kérdés h mi van ha nem akarok teslát?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7035) WiZARD válasza bitpork (#7034) üzenetére


WiZARD
addikt

ionity havidíjas csomagok világában nézz szét akkor, hogy mit tudsz szerezni

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#7036) ratkaics válasza bitpork (#7034) üzenetére


ratkaics
senior tag

Akkor marad valami nagyakkus BMW(, talán Merci).

Esetleg a kóreai járgányok, bár mondjuk ott a nagy akksis is "csak" 7x kWh. (Meg ha jól rémlik, akkor neked hidegrázásod van a kóreai autóktól. )

Vagy, ha igen bevállalós vagy, akkor Nio, esetleg Volvo, vagy MG.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#7037) stickrs válasza bitpork (#7034) üzenetére


stickrs
senior tag

Ionityn:
wv-nél havidíj 17eur, ár 0.50eur/kwh
Porschenél nics havidíj, 0,33eur/kwh
Mercedes 13eur havi, 0,55eur/kwh
Kia/Hyundai havi 3k ft, 220ft/kwh
Bmw 13eu havi, 0,35eur/kwh
Audi 15eu havi, 0,50eur/kwh
Ezeket találtam, itt a porsche és a bmw nem emelt még árat, nemtudni fognak-e.
Esetleg ha megnyitják Mon-n is a tesla sucokat, akkor ott is tudsz tölteni, de ez elég feltételes mód még.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7038) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

(#7035) WiZARD: Itthon az Ionity felém nem létezik sajnos, de azért köszönöm sz infót - a külföldi utak miatt gondoltam már rájuk!

(#7036) ratkaics : So-So. Az Xi-t néztem , e-tron 55-t meg az EQC-t. Utóbbi elfogadhatónak tűnik , mondjuk egy jó kompromisszumnak. A NiO it tetszik de ott van a bajom hogy a kínai politikai rendszert a lehető legkevésbé szeretném támogatni akármilyen létezési szintemen :B Volvo MG nem játszik mert még csak tetszeni sem tud egyik sem :R

(#7037) stickrs: tehát úgy néz ki akkor hogy a kb 0,5€ lesz a kb evridzs meg valami havidíj. Ez már kézzelfogható információ, nagyon szépen köszönöm!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7039) cOxeR válasza bitpork (#7034) üzenetére


cOxeR
Ármester

Megpróbálsz otthon tölteni, mert annál nincs igazán gazdaságosabb. :) persze a free suc az más… de az időd ott is megy, nem olyan mint otthon. (nekem mondjuk szerencsés lenne itt lakom egy köpésre a Szszmiklóso töltőtől)

Viszont ha már Tesla, mi az az évjárat illetve km pl modell 3 long range esetén, ami olcsó, de még érdemes beleugrani? 2019/20-as, 50e km-ig? 13 max 15M-ig bezárólag mondjuk. Y lenne az igazi… de az biztosan túl van a küszöbömön.
Mondjuk tud-e egyáltalán jo időben mondjuk 130km/h-val 300 km-t? (ha jól néztem olyan 23-25 kWh/100km a reális fogyasztása ilyen sebességnél.

[ Szerkesztve ]

(#7040) bitpork válasza cOxeR (#7039) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez lenne a cél :K Szüleimnél van 380V uh ott is tudom tölteni. Ha meg két helyen is lenne 11kW töltő akkor kb a kétharmadát az energiának otthoni töltéssel tudnám megoldani. Csak a külföld lenne macera vagy 1-2 olyan országon belüli mászkálás ami pl nemzeti parkos v hasonló amikor nincs más csak a nyilvános töltőállomás.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7041) stickrs válasza cOxeR (#7039) üzenetére


stickrs
senior tag

Én '21-es M3 LR-t vettem mostani forint árfolyamra számolva 14,6M-ért, 36k km-vel 3 hónapja, most van benne 50k. Annyi nekem nem volt sose a fogyasztás, de holnap lesz egy kb 600km-s utam, szinte csak pálya (kivéve bécsben és M0-n a sebességkorlátozás) ha érdekel beirhatom a fogyasztási adatokat mielőtt szegednél lemegyek a pályáról, hogy a város ne zavarjon be.

Szerk.
Bitpork: külföldön tölthetsz SUC-on is, mert nagyon sokhelyen már meg van nyitva minden autónak, és havidíj nélkül is vannak 50cent körüli töltők.

[ Szerkesztve ]

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7042) bitpork válasza stickrs (#7041) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Itt járkálsz Szeged környékén és még nem tapogathattam meg a kocsidat?! :P

Mit csinálsz hogy ilyen gyorsan pörög a méter? Mennyi a töltési idő veszteséged?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7043) cOxeR válasza stickrs (#7041) üzenetére


cOxeR
Ármester

Köszi, örülnék neki! :K
Nekem az I3 is 16-18 kWh-t eszik, inkább a felső fogyasztási tartományba tartozik a lábam, így a “max” fogyasztási értékeket veszem alapul.
I3-al is járnak 13 kWh-val… én 15 kWh alá nehezen megyek.

(#7044) stickrs válasza bitpork (#7042) üzenetére


stickrs
senior tag

Àltalában csak àtutazok amikor kerülöm ki a röszkei határt, és megyek valamelyik kishatár felé :) munka napi 100km, napközben mèg 50 erre arra, hétvége egy 4-500 sétakocsikázás, meg néha Ausztria-Szerbia. Utolsó visszaúton lassan jöttem, 110el, kíváncsi voltam ugy kb mennyit megy el, 420km után töltöttem 13 percet Parndorfnál ( 3,9eu 31,8kwh), meg 15 percet Böheimkirchennél, ez csak 150es töltő (28,5kwh 4,5eu). 25-30%os akku között értem haza. 130nál mèg pl Pesten egy 5 percet hozzá lehet adni, szóval kerekítve legyen 35 perc + a pálya elhagyási időveszteség.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7045) bitpork válasza stickrs (#7044) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Kár hogy ezt nem hozza a nagy átlag ev :(

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7046) Vesa válasza bitpork (#7045) üzenetére


Vesa
veterán

Úgy valahogy...De az is kár, hogy az M3-ban nincs műszerfal csak egy monitor és az is középen, ezzel sokan nem tudnak kibékülni, sajnos én sem. Pedig átülnék már valamibe 16M-ig, de valóban a Tesla M3-mat leszámítva szinte semmi nincs ennyiért. :U

A tudomány a valóság költészete!

(#7047) stickrs válasza Vesa (#7046) üzenetére


stickrs
senior tag

Lehet bele tenni utólag, de am gyorsabban hozzá lehet szokni mint hinnéd. Szinte pár nap és természetes lesz, hogy nem is keresed a kormány mögött a műszerfalat. Nekem inkább az ülés hűtés ami hiányzik belőle.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#7048) joghurt válasza stickrs (#7047) üzenetére


joghurt
addikt

Az ember elég rugalmas, hogy sok mindenhez képes legyen hozzászokni. De kérdés, hogy jó-e az, ha valamihez hozzá kell szokni. A műszerfal egyszerűen legyen a vezető tekintetéhez minél közelebb, azaz a kormány közelében!

A tej élet, erő, egészség.

(#7049) Balázzs válasza joghurt (#7048) üzenetére


Balázzs
senior tag

Ahogy stickrs is írta, elsőre fura a dolog, de minden egyértelmű, egyértelműen működik és megszokod. Nekem egyedül az a fura, hogy a jobb oldali bajuszkapcsoló az irányváltó, másik autónkon ott van az ablaktörlő, erre figyelek nehogy tévesen aktiváljam menet közben.

Ki kell próbálni, más beszélni róla és más csinálni.

(#7050) schawo válasza stickrs (#7047) üzenetére


schawo
titán

Igen, ez a leglényegtelenebb indok, amit ki szoktak találni. Fel tudok sorolni 10 valódi hibáját, ez nincs közte. (Ülések kényelme, csomagtartó nyílása, kemény rugózás, zajos futómű, üléshűtés, szélzaj magasabb sebességnél, anyósülésén nincs deréktámasz, hátsó üléssor kényelme nem tökéletes, fényszóró nem adaptív, tetőüveg meleg). Hozzáteszem, hogy legalább 2x ennyi pozitívumot is tudok mellre tenni, ami nem megszokott extra az autóban, ami miatt érdemes választani.

Vesa
Ha bármelyiket választod a fentiek közül megértem, de hidd el, az első műszeregység ott jó, ahol van. Az nagyon nagy előny, hogy nincs a kormány előtt, méz így sokkal egyenletesebben jön a levegő, nem egy egy ponton, mint más autóban.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.