Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#401) yuing válasza Ezekiell (#400) üzenetére


yuing
őstag

Erről nem esett szó. :) De gondolom ennek tudatában a kvótákat képesek teljesíteni ezen modellek nélkül is. Az ID. 3 már ott áll hegyekben.

Az a gond, hogy a többi olcsó elektromos autó valóban városi cucc, a CITIGOe-vel azért szóba jöhettek volna belföldi kirándulások is, hiába pici, 1-2 főnek tökéletes. Mást nem tudsz vásárolni, ami ennyire sokoldalú használhatóságot kínálna ebben az ársávban.

(#402) Ezekiell válasza yuing (#401) üzenetére


Ezekiell
veterán

Ott állnak hegyekben bizony, mert szar a szoftver, nem tudnak egyet se atadni meg. Szóval egyelőre az id3 nagyon bukta.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#403) cousin333 válasza Ezekiell (#400) üzenetére


cousin333
addikt

Valószínűleg kiszámolták, hogy mennyit kell idén legyártaniuk, hogy beleférjenek a kvótába (a vírushelyzet miatt talán még kevesebb is elég lett volna, de ezt akkor még nem tudhatták). Többet meg azért nem gyártanak, amiért "vadul sikeres": nem elég drága, vélhetően veszteséges a gyártása. A Ferrari is vadul sikeres lenne, ha 15 millióért adná valamelyik típusát...

"We spared no expense"

(#404) Ezekiell válasza cousin333 (#403) üzenetére


Ezekiell
veterán

Hát olyan nagyon nem lehet veszteséges. Még ha nem is adják annyiért, amennyibe a gyártás kerül (nagy különbözet akkor se lehet, mert akkor inkább vennének kvótát mondjuk a Teslától), akkor is a veszteség bőőőőven bejön marketingben/érdeklődésben.

Egyszerűen nem akarnak gyártani annyit, amennyire vevő lenne, mert kannibalizálnák a saját kínálatukat. Amit én megértek, csak leszarom, akkor se veszek Octaviát meg SuperB-t :)

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#405) cousin333 válasza Füleske (#398) üzenetére


cousin333
addikt

Lecsökkentették a listaárat, hogy beférjen a pályázati limit alá. Nyilván ez volt a kiírás egyik célja. Ugyanakkor a kedvezőbb ár csak a "fapad" kiadásra vonatkozik, ha veszel bele egy pót hamutartót, már átlépted a limitet.

Hozzáteszem: az alap kivitel is egész jól felszerelt, ami hiányozhat belőle az a LED-es világítás, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és mondjuk a navigációs csomag.

"We spared no expense"

(#406) Feketelaszlo válasza Ezekiell (#400) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A VW kizárt, hogy beférjen a CO2 kvótahatár alá, még ha a sváb égboltból hibátlan VW elektromos autók potyognak alá, akkor se jönne össze. Jelenlegi állás szerint ők fizetnek a legtöbbet a Daimlerrel karöltve - pont ezért volt akkora áremelkedés év elején a listaárakban, s nem az infláció vagy forint árfolyam miatt - de olvastam már olyat is, hogy a dolgozói sztrájkok miatt drágultak az autók, ami szimplán nevetséges. A Toyota jelenleg az egyedüli gyártó, aki nem fizet, a PSA-nak, az FCA-nak és talán a Renault-Nissannak van esélye, hogy bekerüljön a saját céljük alá 2020-ban, de valószínű, hogy inkább ők is büntetést fizetnek, csak kevesebbet.

(#407) Ezekiell válasza Feketelaszlo (#406) üzenetére


Ezekiell
veterán

Hát ha tovább balfaszkodnak az ID3-al, akkor garantáltan.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#408) Füleske válasza Ezekiell (#400) üzenetére


Füleske
addikt

Az idei norma megvan, jövőre szerintem meg már az Enyaq - ra alapoznak. (VW - nél meg az ID sorozatra, jövőre már biztos megvehető és venni is fogják) A citigo az emberek körében sikeres, a gyártó szempontjából meg egy "veszteséggel is muszáj gyártani a co2 kvóta miatt mert jelenleg még nincs elektromos platformra épülő autónk".

(#409) Ezekiell válasza Füleske (#408) üzenetére


Ezekiell
veterán

Amint lesz ténylegesen megvehető ID3 normális mennyiségben, venni is fogják a népek. 10 milla körülre tippelik az árát, az támogatással már elég jó.

Más kérdés, hogy mennyire bízok bennük, ha nem tudnak szoftvert írni láthatóan...

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#410) Füleske válasza cousin333 (#405) üzenetére


Füleske
addikt

Igen, ez az aktuális választék : [link]

Feketelaszlo : mivel idén minden elektromos duplán számít biztos vagyok benne hogy a VW benne lesz a kvótában. Jövőre meg már rengeteg ID autót fognak eladni. Még a Suzuki is benne lesz pedig csak lágy hibridet árulnak. Én inkább az olyan gyártók helyébe aggódnék mint a Dacia vagy a SsangYong.

(#411) yuing válasza Füleske (#410) üzenetére


yuing
őstag

Akkor még mindig odébb datálódik az olcsó villanyautók kora. 2.5 millió támogatással is majd 6 milla az e-Up becsült ára...
Kíváncsi leszek a Dacia Springe, állítólag az 6 milla alatt nyit majd jövőre. Meglátjuk...

(#412) Füleske válasza yuing (#411) üzenetére


Füleske
addikt

"2.5 millió támogatással is majd 6 milla az e-Up becsült ára..."
Mármint annyi lenne, ha kapható lenne. Sokkal több villanyautót el tudnának adni a gyártók ha nem csak az éves co2-t szándékoznák levinni. A nagy darabszám miatt pedig valóban olcsóbbak lehetnének az autók.
Daciától se várj sokat, az is csak kvótaautó lesz erősen limitált darabszámban, másrészt az már tényleg csak városi ide-oda mászkálásra való (pl. a 105 km/h végsebesség miatt is)

(#413) Füleske válasza Füleske (#410) üzenetére


Füleske
addikt

A választékhoz a vártak szerint csatlakozott az e-Niro, az e-Golf, a 208 és a 2008 is. A Nissan a jövő héten fog árat csökkenteni. Persze mindenhol csak a legolcsóbb modellel lehet számolni.

(#414) yuing válasza Füleske (#413) üzenetére


yuing
őstag

+ a Leaf. Ráadásul nem a fapados példány.

(#415) Bozso68 válasza yuing (#414) üzenetére


Bozso68
senior tag

Az akku-temperálás hiánya a legnagyobb gondja.
De az nagyon.

(#416) Füleske válasza yuing (#414) üzenetére


Füleske
addikt

Sokan fogják ezt venni, de csak első látásra jó vétel szerintem. Ahogy írták is az akku miatt.
Amúgy már május 25 körül láttam a hahu - n Tekna felszereltségűt is, két tónusú metálfénnyel, 8.5 - ért támogatással.

[ Szerkesztve ]

(#417) Ezekiell


Ezekiell
veterán

Megváltozott az e-robogókra szóló pályázat, mostmar befernek a Super Socok is. 450ert egy TC bitang jó deal, nagyon elgondolkoztam rajta [link] csak cegeknek/EVknek van, arra azert figyelni kell

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#418) yuing válasza Ezekiell (#417) üzenetére


yuing
őstag

IFKA honlapja meg is halt, mint a Neptun tárgyfelvételnél. :D

(#419) Ezekiell válasza yuing (#418) üzenetére


Ezekiell
veterán

Most komolyan: van, aki nem erre számított? :D

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#420) yuing válasza Ezekiell (#419) üzenetére


yuing
őstag

Nem semmi érdeklődés van. Sztem ez ma kimerül...

(#421) Ezekiell válasza yuing (#420) üzenetére


Ezekiell
veterán

Meglehet. Én kihagyom most mindenesetre.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#422) Füleske válasza yuing (#420) üzenetére


Füleske
addikt

A kormány is bekerülhet a Guinness rekordok köze : a leghamarabb elfogyó elektromos autó támogatás.

(#423) Ezekiell válasza Füleske (#422) üzenetére


Ezekiell
veterán

Az a kérdés, hogy megnövelik-e a keretösszeget, vagy "fuckit" alapon így hagyják.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#424) Füleske válasza Ezekiell (#423) üzenetére


Füleske
addikt

Meg kellene. Jelen állapot szerint csak két év múlva lenne újabb pályázat, ha egyáltalán még lesz valamikor.

(#425) Ezekiell válasza Füleske (#424) üzenetére


Ezekiell
veterán

Sztem is meg kellene, de soha nem lehet tudni...

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#426) axioma válasza Ezekiell (#423) üzenetére


axioma
veterán

Nem gondolnam hogy megemelik, miert tennek? Van barmi oka? Legjobb tipp hogy a valasztas elott esetleg nepszerusegi intezkedeskent... hasonlo idore.

(#427) Ezekiell válasza axioma (#426) üzenetére


Ezekiell
veterán

Ha valóban az a cél, hogy az autóállományt zöldítsék, akkor megemelik a keretet. De szerintem se fogják...

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#428) axioma válasza Ezekiell (#427) üzenetére


axioma
veterán

Szkeptikus vagyok. Nem tudom hogy hova szamoltak ezt fel, a napkollektor-tamogatas es a napelemes ingyenhitel is CO2-kvota elkoltes.
Amugy meg a fustosok igy is nyafognak hogy tul sok a zoldrendszamos ingyenelo, tehat akar ellenerv is lehet a kozvelemeny velemenye (valljuk be, irrealis is, hogy 40M-s lakas/haz kap 2.5M-t gyereknevelesi feltetellel egyutt, itt meg egy 11M-s auto semmi egyeb kotelezettseg...)
Esetleg az lehet me'g mogotte hogy az irrealis dragara novelt mobiliti-nek igy lesz majd fizeto vendege. Bar a kerdoivjuk alapjan nagyon el vannak tevedve...

(#429) hhenry válasza axioma (#428) üzenetére


hhenry
őstag

Ez a füstösök kifejezés a villanyautó csoportból terjed? :O :N

(#430) axioma válasza hhenry (#429) üzenetére


axioma
veterán

Hogy lehet egyutt mondani mashogy a benzin es dizel autokat? Raadasul fustolnek, ha nem is mind egyforman. En nem tudom hol olvastam de logikus kozos jelzonek tunt. Az kevesbe zavarna hogy kipufogosok?

(#431) Feketelaszlo válasza axioma (#430) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Hőerőgépek, termikus gépek, BÉM (belső égésű motoros).

(#432) hhenry válasza axioma (#430) üzenetére


hhenry
őstag

Azért ebben a füstösökben,van egy elég erős lenézés,mondjuk az egész villanyautós közösség tele van emberekkel akiknek beakadt,hogy csak a villany,(ők használják ezt füstös kifejezész)persze van pár tisztán látó.
Egyébként a korábbi hozzászólásodra válaszolva jogosan "nyafognak" egy Porsche,Audi Plug-inra ne kerüljön már zöld rendszám,ahogy az M-es BMW-re sem :U

(#433) Ezekiell válasza hhenry (#432) üzenetére


Ezekiell
veterán

Nem véletlen szigorítottak a feltételeken. Ha el tud menni 50 km-t csak árammal, akkor jogos a zöld rendszám.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#434) axioma válasza hhenry (#432) üzenetére


axioma
veterán

Bocs, nem lenezesnek szantam. Nem meglepo modon az elmult kb. 30 ev (huhh, olyan regi a jogsim?) eleg nagy reszeben fustolgott amit vezettem, mikor mar megjelent akkor is, mert az en hasznalati modomhoz akkor nem erte meg (es a zsebem se engedte meg), csak a nyalam csorgott utana.
Amiket Feketelaszlo mond, azok lehet hogy helyesek, de el nem tudom kepzelni valos tarsalgasban a hasznalatukat. Akkor mar jobb a kipufogos, az is serto? Bar az egy valos zoldre is illik, ad absurdum az i3 mini motorjahoz is van gondolom kipufogo?
Nem vagyok en sotetzold, adott helyzetben jo az elektromos auto, en eleve csak a megfizetheto (tamogatasnyinal nem nagyon dragabb) hasznaltakhoz e'rek fel, nyaralni kell valami ami ennel tobbet tud.

(#435) axioma válasza Ezekiell (#433) üzenetére


axioma
veterán

Ez hogyan erinti a mar kiadottakat? Es mikortol ervenyes modositas? Az osszes Prius elveszti? A Mitsu outlander?
Eleg erdekes mert pl. az Amperabol az a 2012-14 korosztaly nem tud (legalabbis ma mar) 50 km-t de pl. a mienk telen is, nem kijelzesben, hanem hazaerkezesig mert km-ben. Akkor ennel az autonal mi alapjan dontenek?
Megjegyzem azzal egyetertek, hogy amelyiknel csak disznek van a plugin lehetosege a zold elonyeiert, arrol a zoldet vegyek le. De regebben arrol volt szo hogy a benzinmotor meretet korlatozzak, az sokkal logikusabban hangozna, jobban jelzi a vegyes hasznalatnak a valoszinuseget mar maganal az autovalasztasnal ez az adat.

(#436) Ezekiell válasza axioma (#435) üzenetére


Ezekiell
veterán

Fogalmam sincs, mikor vizsgálják felül a jelenleg kiadott rendszámokat. Mivel még nincs ilyen autóm, ezért ebbe a részbe nem ástam bele magam sose. Bocs :(

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#437) axioma válasza Ezekiell (#436) üzenetére


axioma
veterán

En azon csodalkozom, hogy nem kapott nyilvanossagot, pedig en meg figyelem. Esetleg a datumot tudod, amikortol ervenyes? Mert az hogy pletykak alapjan szigoritani fognak, az mar tobb eve megy, de ugy ertettem hogy te konkretabbat tudsz. Tevednek?

(#438) Ezekiell válasza axioma (#437) üzenetére


Ezekiell
veterán

Őőőő, ez már elég régóta így van. Zöld alapszínű rendszámra a zéró emissziós, a tisztán elektromos hajtású, illetve a belsőégésű motorral is rendelkező, de tisztán elektromos üzemben 25 vagy 50 km megtételére képes autók jogosultak. [link]

Ezt rebesgetik, h szigorítják, erről én is hallottam, de arról konkrétat nem tudok.

Edit: Most nézem, hogy hülyén fogalmaztam #433-ban, mea culpa, szigorítani FOGNAK és jelenleg 50km.

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#439) axioma válasza Ezekiell (#438) üzenetére


axioma
veterán

Ebben nincs a zold rendszamra vonatkozoan semmi 50-es hatar, az csak az elvileg jobb, de jelenleg semmi elonyt nem jelento besorolasert kell. Tehat jelenleg amelyik auto uj koraban papiron tudja a 25km-t az minden mas korlatozas nelkul megkapja :( [5P-vel].
A szigoritast minimum 2 eve mondjak, akkor kezdtem el nezegetni az elektromos autokat es mar akkor mondtak, hogy elveszik a kamubol zoldrendszamosoktol... sajnos nem lett belole semmi es attol tartok sajnos nem is lesz.

[ Szerkesztve ]

(#440) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Elektromos robogóknak van saját topikja vagy itt lehet érdeklődni? :) (LVNENG S5)

⭐ Stella

(#441) Füleske válasza radi8tor (#440) üzenetére


Füleske
addikt

Szerintem még kb. senkinek sincs ilyen. Gondolom  eztmár láttad, gyakorlati tapasztalata meg kinek lenne ? Sok különbség nem hiszem hogy van az elektromos robogók között, húzod a menetkart és megy, ha kell töltöd az akkut. Az adataik összehasonlíthatóak.

(#442) radi8tor válasza Füleske (#441) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jaja láttam. Jelentkeztem tesztvezetésre. Meglátjuk.
:R

⭐ Stella

(#443) yuing válasza radi8tor (#442) üzenetére


yuing
őstag

Majd írj róla néhány szót pls, engem érdekelne, lehet másokat is. :)

(#444) Hapi18


Hapi18
tag

Sziasztok! Kia e niro 39 kw autó vásárlására adtam a fejem. Segítséget kérek otthoni töltő kiépítésébe. Sok felmerülő kérdésem van, kevés válasszal az interneten.
- 7,2 kw-al szeretném otthon tölteni de csak 3x20A van jelenleg a házban. kell bővítenem?
- milyen töltőt érdemes venni?

(#445) biker válasza Hapi18 (#444) üzenetére


biker
nagyúr

szia
otthonra teljesen felesleges a 32A (7,2kW) amivel 5,5 óra alatt 0-100% tölthető a kocsi.
Ha minden nap este 8-kor érsz csak haza 1-2%-on és reggel 5-kor indulsz és kell a 100% akkor is van 9 órád tölteni, amihez elég 16A de 20A bőven.
Persze ehhez egy fázist le kell üríteni hogy 20A-ed rendelkezésre álljon.
100% töltés:
16A (3,7kW) 11 óra
20A (4,6kW) 9 óra

A gyári konnektoros az csak 10A az már tényleg nem ok.

HA mégis 32A kell, akkor igen, bővíteni kell, 12A*4800Ft minimum díj ha nem kér még szerelést a szolgáltató.

Töltőt direkt linken nem ajánlhatok, mivel reklám lenne.

[ Módosította: radi8tor ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#446) Füleske válasza Hapi18 (#444) üzenetére


Füleske
addikt

Keress meg egy fali töltőket árusító és telepítő céget és megoldják. A legnagyobb kérdés hogy megér-e neked 300-500 ezret hogy otthon háromszor gyorsabban tölthess.

[ Szerkesztve ]

(#447) biker válasza Füleske (#446) üzenetére


biker
nagyúr

ha 3x20A-e van, akkor onnan 32+20+20A az alig 100e extra, ha már szabványos a szekrénye.
Egyébként készül a piacra elérhető áron olyan töltő, ami 3x16A-ből tud neked 1x32A-el tölteni :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#448) Füleske válasza biker (#447) üzenetére


Füleske
addikt

Nem az árambővítés árára írtam a 300-500 ezret hanem a komplett csomagra. Mire rá tudja dugni a Niro - t a fali töltőre.

(#449) biker válasza Füleske (#448) üzenetére


biker
nagyúr

1x32A bővítés és egy 1x32A fali töltő összesen 300e alatt van, legalábbis ha jó helyen keresgél.
De mint jeleztem neki is, 1x16A otthonra bőven elég, egy alap fali töltővel ami nettó 115.000Ft is induló áron.
konnektoros 16A töltőnk is van, de azt fali aljzatba csak olyan helyre ajánljuk, akinél kifejezetten erre van kialakítva aljzat, pl elosztói sorolható aljzat vagy minősített EV töltő aljzat 16A 24h kivitelben. Normál aljzat csúfos véget fog érni.

3,7kW esetén 10 óra alatt majdnem csurig tölti a legtöbb akkut.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#450) Füleske válasza biker (#449) üzenetére


Füleske
addikt

32 A alatt minek szereltetne százezrekért bárki bármit, a háromszoros sebesség sem lesz villámgyors, ennek feléért meg nem szabad pénzt adni. Szerintem. És nem csak anyagár van, valakinek fel is kell szerelni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.