Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#601) Füleske válasza focvis (#597) üzenetére


Füleske
addikt

Ok, csak akkor megint az almát a körtével hasonlítunk össze. Az a "foscsi" 28 - as Ioniq egyébként jóval gyorsabban tölthető mint az új 38 - as, tehát hosszú utakra még jobb is. Másrészt az akku degradáció egészen minimális ennél a típusnál. [link] 6,5 - ért nem sok ilyen alternatívád van teljesen elektromos autóknál. Leaf - fel pl. tele a piac (többet is adtak el belőle anno az alacsonyabb ár miatt), de az akku miatt nem annyira kelendő, többet veszít az értékéből.
" Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető." Erre mondom én azt hogy egy sima hibrid jelenleg szerintem egész jó kompromisszum. Sima benzint/dízelt vagy lágy hibridet én nem vennék már semmire sem. Hol akarsz 220 - 230 - al menni ? Miért nem elég a 180 ? Björn - nek volt egy model3 - as videója ahol német autópályán tolja 200 -230 - al végig. Kb. ott sem ment senki 160-180 felett, nem életszerű ez a sebesség.
Én sem Prius - t írtam hanem Corolla kombit. :R

(#602) Füleske válasza Ck. (#599) üzenetére


Füleske
addikt

"Ehhez képest" Háromszor aláhúzva.

(#603) Füleske válasza Strezi (#598) üzenetére


Füleske
addikt

Csak szervizeltetni ne kelljen, vagy cserélni valamit. Ha jól rémlik egy régi videóból 600 ezer rá egy szett gumi. Biztosítás mennyi most ?

(#604) axioma válasza aujjobba (#600) üzenetére


axioma
veterán

Bar az nem konnektoros, de a 2001-es priusunkat 1 eve me'g eladtuk... valaki hasznalja. Nem szamit a bonyolultsag, meghajtast erinto hibarol nem tudunk a multjabol sem, akkupakk az mondjuk lett frissitve.
Persze a jo az lenne ha nem kaszaltak volna el a bmw i3-ban levo REX megoldast... az ugy "hibrid" hogy nem bonyolult, mert fuggetlen, es a motor se kell annyi mindent tudjon mint a meghajto motorok, igy szogegyszeru es kicsi. (Az amperara is ezt mondtak mikor kijott, de kiderult hogy azert valahogy rahajt kozvetlen is a kerekre autopalyan.)

(#605) focvis válasza Füleske (#601) üzenetére


focvis
veterán

Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem. Nekem nem kell 28-as Ioniq, kb. Siófoknál állhatnék ki tölteni. El szeretnék jutni Zalaegerszegig. 2 óra alatt (persze nem a nyári dugóban). (Nem ismerem Björnt, gondolom, nem a Borg.) Az M7-en Székesfehérvár után rá tudsz állni 180-200-ra, Balatonvilágos után akár Vmax-ra. Nem szoktam Vmax-szal menni. :N Az utolsó 5 autóm közül a leggyengébb 180 lóerős volt, szeretem ha van tartalék, és szükség / igény esetén még gyorsul 200-ról. Írtam, oldschool vagyok. :B

Ha Te Aurist / Ioniqot hajtasz, biztos a saját felhasználásodnak megfelelően választottad. Nincs velük semmi baj, tetszenek nekem is, DE nem nekem valók, sem annak aki sokat jár autópályán és nem szeret a külső sávban a kamionok és kisautók közé szorulni.

(#606) Füleske válasza focvis (#605) üzenetére


Füleske
addikt

"Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem."
Nem, szó sem volt az egyéni igényeidről. Általánosságban beszélünk. Azt írtad hogy autópályára nem jó a sima hibrid. De az autópálya az csak neked meg még pár embernek 220-230. Ha neked, személy szerint kell a 220-230, akkor nyilván nem Corollát/Ioniq - t ajánlanék. Azt hittem ez egyértelmű.
Björn : [link]

(#607) Strezi válasza Füleske (#603) üzenetére


Strezi
őstag

Ésszel kell venni, nem 21" kerekekkel...
Az enyémre 240 000 volt a garnitúra Michelin Premacy. De, ne a gumi legyen már tétel egy 10+ millás autóra :U
Kötelezőm évi negyven, mást nem fizetek.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#608) Strezi válasza aujjobba (#600) üzenetére


Strezi
őstag

Hol beszéltem én hibridről :F Gondolom mellé ment...

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#609) aujjobba válasza Strezi (#608) üzenetére


aujjobba
addikt

Valószínűleg, nem válasz akart lenni hanem új hsz.

(#610) t72killer válasza Füleske (#579) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kicsit gondolkodóba ejtett az új Enyaq iV villanyskoda, a legnagyobb, 510km-es hatótávú modell távolra utazgató családdal már majdnem viselhető lenne (500km-enként szoktunk pihenni). Viszont még mindíg soknak tűnik a felár egy 2-3éves dízeles Octavia-hoz képest. Ingyenáram és hosszú távon 0 adó mellett se tudná ledolgozni a kb 30eEUR különbséget - mivel nem Pesten vagyok, ezért a zöldrendszámos parkolóbuli nekem nem játszik.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#611) Füleske válasza t72killer (#610) üzenetére


Füleske
addikt

Mint írtam a WLTP az nem egy kőbe vésett km minden körülmények között. 500 km - es megállásokhoz nagyon valószínű hogy a nagy többségnek kevés az 500 km WLTP.

(#612) t72killer válasza Füleske (#611) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Így van, az octaviával a gyakorlatban is megvan nekem az ~50liter/1100km télen-nyáron. Csak elgondolkoztam, mennyibe is kerülne a váltás, de úgy néz ki, még túl sokba.

Mondhatnánk , h új autó vs használt, de
1. találj használt modellt az idén kiadott első fecske normálisabb hatótávú/nem tesla-árú kocsiból
2. találj egy becsületes kereskedőt, aki nem tagadja le, hogy az az akksi bizony már járt balesetben...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#613) Strezi


Strezi
őstag

Villanyautós találkozó, Szeptember 26.-án, keszthelyen.
Kezdés a kastélynál 10, majd 14h-tól folytatás a kikötőben.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#614) Ck.


Ck.
addikt

Sziasztok,
mennyire egészséges vagy főbenjáró bűn Type 1-es autót (Leaf), Type2 oszlopról tölteni átalakítóval? A környéken sehol nincs Type 1 oszlop.

(#615) axioma válasza Ck. (#614) üzenetére


axioma
veterán

Na varj, toltooszlop nincs type-I, de van ketfele type-II. [Pontosabban en me'g csak magan fali toltot lattam kabel vegen type-I apaval, itthonra ilyen van, de szerintem ez sose volt alapterv koztoltesre.]
Az elso, hogy type-II aljzat van benne. Akkor hurra, a kozteri tolteshez kapott kabeled egyik vege ezert type-II, a masik type-I, problem solved.
A masik, hogy gyorstoltoltos, gondolom arrol beszelsz, amibol log a type-II apa vegzodesu kabel. Na ehhez a sima type-I -> type II kabeled, ugymond hosszabbitva, nem lesz alkalmas! Szivtunk vele tavaly Berlinben tobb helyen, mire kiderult. De van olyan partiz cm-es kabel, amelyik a ugy alakitja at type-I-re, hogy kepes tolteni. Muszaki tartalmat passz, valahol van linkem ra (itthoni gondolom nem erdekel, de aliexpress-es is, ha kell megnezem).
[Azt hiszem fizikailag is megkulonboztetheto azzal, hogy mekkora a bedughato resz melysege: a kozteri toltokabeled kisebb melysegig megy bele, mint az atalakito, es ez direkt, nem csak a fizikai akadaly van - ertsd, nem tudja reteszelni -, hanem a kommunikacio is ugy tudom kulonbozik, ezert kell a roviden is viszonylag draga kozdarab.]
Ja termeszetesen megfelelo kozdarabbal teljesen normalisan toltheted.

Leaf? Na de hova tunt a Mercedes?

[ Szerkesztve ]

(#616) Ck. válasza axioma (#615) üzenetére


Ck.
addikt

Köszi a részletes választ, igazából azért kérdeztem, hogy a már meglévő Type2-Type2 kábellel lehet-e valamit kezdeni a Nissan töltését illetően egy átalakító beiktatásával. De ezek szerint ha jár hozzá Type2-Type1 kábel, akkor semmi probléma.
Páromnak keresünk amúgy lektromos óttót és igazából ami jelenleg elérhető és tetszik is, az a Leaf és a Zoé. 2014/utáni évjárat, 24/22 kWh-s verziók játszanak. Szerinted is a Leaf összeségében jobb autó?

A Zoé saját akksival drágábbra jönne ki, bérelve pedig havi 50-100 font lenne az akksi. Összeségében inkább a Leaf felé hajlunk, felszereltségben is jobbnak tűnik és az egész autó kinézete és összerakása valahogy jobban bejön és ahogy olvasgatom a Zoé tud meglepetést okozni különböző töltéselektronikai hibákkal.

[ Szerkesztve ]

(#617) axioma válasza Ck. (#616) üzenetére


axioma
veterán

En is neztem a Zoe-t magamnak mint kovetkezo kocsi:) De amugy olyan szempont alapjan ami nalad szerintem nincs: garazsba ferjen be (Zoe "csak" 4.05m, Leaf joval hosszabb). Es a kisebbek kozul a Zoe az elso (mondjuk: legolcsobb) ami 5 szemelyes. [Csak aztan jott a covid, es most annak ellenere hogy letarolta egy hulye platos az Amperat, most sincs gond, mert nincs ingazas, eleg az ion boven.]
A Leaf-eknek egy nagy bajat szoktak emlegetni, de az tudtommal me'g a legujabb tipusoknal is megvan, hogy nincs benne akku homerseklet-szabalyzas. Ez egyreszt nem idealis esetben kisebb hatotavot jelent, masreszt azt mondjak, hogy art is az akku elettartamanak. Olvass utana, en csak azt tudom hogy ez szempont szokott lenni, nem tudom mennyire kell szamitson.

(#618) Ck. válasza axioma (#617) üzenetére


Ck.
addikt

Jaj, nektek is megcsukták az óttót? :( nagy a kár?
Igen, utánaolvastam a Leafeknél az akksi hűtés hiányának, ezért csakis kizárólag teli 12 pálcásat nézünk, alacsony kilométerrel. Tudom, hogy a pálcával is tudnak okoskodni, ezért próbálunk biztonságos helyről, jó hírű kereskedésből vagy márkakepviselettől vásárolni. Szerencsére itt azért annyira nem jellemzőek a szélsőséges időjárási körülmények és a nagy meleg sem tart hosszú ideig, ezért remélhetőleg az akkumulátor is jobban szereti az itteni klímát.

[ Szerkesztve ]

(#619) axioma válasza Ck. (#618) üzenetére


axioma
veterán

Kezdo C jogsis srac (me'g A4 papiron volt neki a kategoria-emeles) egy kis uthengert szallito (mar lerakta, visszafele jott) platossal az utcankra meroleges utcabol (15 even belul lett aszfaltozva, szoval epphogy 6m), elsobbsegadas tablanal akart jobbra kis ivben kikanyarodni. Ferjem jott neki jobbrol, elsobbsegben bekanyarodott melle balra, az meg nem varta meg hogy teljesen elhalad mellette hanem egybol kanyarodott. Csak ez nem szemelykocsi, a platos kocsi hatulja a fordulokör miatt vegigment az auton kezdve a bal tukorrel, a bal hatso ajto, mellette levo karosszeria-elem, es a teljes bal hatso vilagitas. Pedig a ferjem mar felig a padkara is felment elole. Rendorseg, es csak akkor ismerte el mikor a fedelzeti kamera kepet (hazaugrottam laptopert) megmutattuk, o azt hitte a ferjem kanyarodott bele...
Ma jon a biztosito (masik kotelezojere), a szerviz foto alapjan aka'r 1.5M kart mondott (mozgaskepes de nem forgalomkepes bal tukor nelkul a rendor szerint), de ami ga'z lenne ha nem home office lenne, hogy leghamarabb oktober vegen lesz idopontja, de az alkatreszek beszerzese is lassu, akar kesobb is lehet, plane ha kesobb jon meg a biztosito valasza. Megkerdezte az opel szervizt is, az a vicc hogy ugyan "mindent inteznek", de a kar merteket "majd meglatjak", es az is lehet hogy a vegen ra is kell fizetni... [ez kerem Magyarorszag]. Hat akkor mar inkabb a kozelebbi szerviz ahol kimondottan elektromos es hibridre vannak specializalodva, es az akkublokk-cseret is ok csinaltak, ismerik az autot. [Egyebkent majdnem 80km-t tud jelenleg optimalis korulmenyek kozott.]
Na kozben itt volt a biztositos, szamot nem mondott de nem csodalkozott a szerviz szaman... nagyon rendesen minden karcocskat felvett ami a baleset eredmenye pl. a toltonyilasfedelre is, amit a letort de kabelen himbalozo tukor okozott.

(#620) Vasy09 válasza Ck. (#618) üzenetére


Vasy09
őstag

Én úgy tudom, hogy a 2018-tól gyártott (újabb) Leaf-eknél nem tudnak trükközni a pálcákkal (még)! :U

Amúgy mi is most vettünk egy 2018-as Tekna felszereltségűt 44ezer km-el! Nissan márkakereskedés valamelyik vezetőjének volt a céges kocsija, de lecserélték, mert megkapták az új 62-eseket! :DDD :DDD Ami meg az akku hűtést-fűtést illeti, szerintem nem akkora para ez, mint ahogy mondják. A 2011-es Leafek is bőven szaladgálnak még, és azoknak az akkuja is 60% körüli a legrosszabb esetben! :K :K

Minket meg nagyon nem is befolyásol a dolog, mivel nem földkörüli túrákra vettük, hanem ingázni a lakóhelyünk, meg a melóhelyünk (napi 50km) között! A környéken utazgatni is bőven jó szerintem, voltunk már vele Pesten, meg Kecskeméten is, és semmi hisztije nem volt! Amúgy meg úton van a második csemete, így mi alapból sem tudnák több száz km-t megtenni egy seggel a gyerekkel! :N :N

[ Szerkesztve ]

Gamertag: Vasy09

(#621) Ck. válasza axioma (#619) üzenetére


Ck.
addikt

Nagyon sajnálom, teljesen átérzem a helyzetet. Remélem mielőbb megoldódik. Én a mai napig nem tudtam ennyi hét távlatából sem túl tenni magam a történteken, valamint márkaszerviz ide vagy oda, nem vagyok 100%-ig elégedett a javítással sem, ami az illesztési hézagok szimmetriáját illeti. Átvételkor is megjegyeztem, majd megnézték és mondták, hogy minden érintett elem körbe lett mérve és a gyártó által előírt tolerancia határon belül van. Valószínű lesz még egy köröm vissza.

Tegnap voltunk tesztvezetni Nissan Leafet és Zoet is, a Leaf kiesett elég gyorsan, hosszában nem állítható a kormány, páromnak nem volt túl kényelmes és a belsejét is túl komornak találta. Viszont a Zoe nagyon tetszett neki, egyelőre ő a befutó, de még gondolkodunk picit rajta.
Az igaz, hogy a 22 kWh-s Zoek közül a megegyező kapacitás ellenére e a 2015 július utániak nagyobb hatótávval rendelkeznek?
Tegnap egy 2013 év végi modellt tesztvezettünk, Renault márkakereskedésben, nagyon ajánlgatták, tulajdonképp egy volt bemutatótermi autó, mindössze 800!!!! (Nyolcszáz) km van benne, árban is nagyon jó, csak kérdés hogy ez hogy nem volt használva inkább előny-e vagy hátrány, valamint ha tényleg volt változás 2015-ben, akkor mennyivel lennénk hátrányban a 2013-assal. A kilométer nagyon csábító, tényleg szinte új az autó kívül-belül, valószínű nem találnánk még egy ilyen alacsony futással rendelkezőt, 1 év Renault garancia ami bővíthető, valamint 2 év ingyenes szerviz.
Van még hasonló árban egy 2016-os, de abban 60 ezer km van.

[ Szerkesztve ]

(#622) axioma válasza Ck. (#621) üzenetére


axioma
veterán

Kosz, bar en (se a ferjem) nem vagyok ennyire para's az autoval hogy hogyan nez ki az illesztes... tegye jol a dolgat A-bol B-be.
Zoerol passz, de Amperanal az van, hogy a szoftvertol is fugg, hogy mennyire hamar tilt le ugyanakkora akku-nal. Itt is van ilyen, hogy a rancfelvarrott mar tobbet tud ugyanakkora akkuval. De peldaul ha a mienket elvinnenk sw-cserere az Opelhez, azon kivul hogy legombolnak ugy 20-30e Ft-ot, ugy 20% hatotav-eses lenne varhato. Mert ezzel probaljak vedeni az akkut a mienkkel korabban tortent hibak ellen... tehat kevesbe engedik kimerulni. Persze mivel PHEV, ezert ez nem akkora gond, mint egy tiszta elektromosnal.
Szoval azonos akkupakkot is siman kezelhet mashogy az auto, az biztos. Akar peldanyonkent is. Ezert probaltuk az adott peldany korabbi adatait megtudni (ill. az Amperat aki behozta full benzinnel hasznalta, de fel oraval odaerkezesunk elott bedugta a konnektorba, es 10+ ora toltesi idot mondott, ebbol remeltuk hogy sokat bir me'g ha lassan tud maxra tolteni).

(#623) Ck. válasza axioma (#622) üzenetére


Ck.
addikt

Közben utánanéztem, elviekben papíron 20 mérföld (32 km) pluszról beszélünk a 2015 július utaniak esetében, azonos akku kapacitás esetében.
Mit gondolsz egyébként konkrétan egy ilyen 2013-as, tehát még a régebbi, de mindössze 800 km-t futott példányról? Ugyanannyi pénzért ezt vennétek vagy inkább egy 2016-os példányt de 40 ezer km-rel?

(#624) axioma válasza Ck. (#623) üzenetére


axioma
veterán

Ezt tuti nem tolem kene kerdezni. Zoe-soknak nincs pl. face csoportja?
En ennyi infobol nem dontenek, vagy megrendelnek ket akku-felmerest, vagy ha az eladok tudnak valami hiheto adatot mondani es az alapjan hasonlo, mas szempontokat vennek figyelembe. Ha nagyon muszaj a 40e km per 4 ev szerintem realis, atlagosabb varhato utoelet, akkor abban az iranyban mennek, lehet hogy nem fogok ki vele bomba vetelt de kevesebb a kesobbi negativ kockazat is, az azonos koru gepekhez kepest.

(#625) t72killer válasza Ck. (#623) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A lítiumakksinak tudtommal önmagában az idő is árt, nem csak a ciklusok száma. Én ódzkodnék a 4-5+éves akksiktól, legyen bármi is a km-óra ide-oda pörgetett állása...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#626) biker válasza t72killer (#625) üzenetére


biker
nagyúr

Biztos azért van sok sok autón 8év gari az akkura mert 4-5 évesen ódzkodni kell

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#627) t72killer válasza biker (#626) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Így van, az élettartam fele oda van. A gari ad neked új akksit, ha a 6.évben csak 70%-át bírja az eredeti hatótávnak?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#628) biker válasza t72killer (#627) üzenetére


biker
nagyúr

Nem, az csak egy felirat :W :W :W :W

Ha 80% alá csökken, jogosult vagy javítást kérni, amivel minimum 80% fölé emelik a hibás cellacsomagok és/vagy modulok cseréjével. A tesla meg akkut is cserél.
De általában nem fog ez bekövetkezni. Kivéve ha valaki vesz egy 28kW-os akkus autót amit napi 300km-es hajtásra használ és 2x tölti naponta tele.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#629) axioma


axioma
veterán

Parszor mar leirtam: a sokkal regebbi prius-I (2001) akkujat 2017-ben kellett felujittatni (elotte 1-1 cellat mar csereltek, de addigra gatyasodott le az egesz pakk). Eladtuk 2018-ban, szerintem azota is fut az utakon.

(#630) t72killer válasza biker (#628) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Asszonynak gondolkoztam zoe-n napi 150km-hez, de még kell osztani-szorozni, mennyire éri meg.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#631) biker válasza t72killer (#630) üzenetére


biker
nagyúr

Zoét NEEEEEEEEEEE! csak ha szeretsz szívni
Tegnap 4 töltőt próbáltunk, mert nem tölt egyikkel se, mire egy ötödikkel elindult a töltés.
Vagy leveri a FI relét ok nélkül
Vagy letilt.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#632) t72killer válasza biker (#631) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ajvé, akkor asszonynak meg főleg ne, a fejemen verné szét az elakadásjelzőt. Kúti/parkolókban fellelhető töltőoszlopoknál is szivat?

Akkor buktának tűnik, mert második kocsinak igencsak 9kEUR alá szabtuk a büdzsét, egy jó állapotú benzines mini ennek a feléből kijön - a zoe tűnik az egyetlen "normális" kocsinak, ami ebbe belefér.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#633) biker válasza t72killer (#632) üzenetére


biker
nagyúr

leaf? i3?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#634) t72killer válasza biker (#633) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Leafből csak kb 6éves fér bele ebbe a büdzsébe, az i3 meg akármilyen kort nézel, kb 13eEUR-tól indul. (szintén 6éves). Az akksik előbb-utóbb akkoris meg fognak nyekkenni nyócévgari ide vagy oda, azaz szvsz nem mind1, hogy az ember adott összegből egy 6éves, jó eséllyel 200ekm-t futott (ugyebár tudni kéne, honnan tekerték vissza az órát...) vagy egy 3éves, <200ekm-es kocsit vesz.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#635) biker válasza t72killer (#634) üzenetére


biker
nagyúr

szerintem zoe sincs rendes (nem lopott akkus) 10e € alatt

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#636) Strezi válasza t72killer (#634) üzenetére


Strezi
őstag

Tudom, a te árkategóriádon kívül van, ezért csak példának hozom fel, de pl. lassan hét, nyolc éves Tesla akkuk köszönik szépen, 90% fölött vannak még.
Szerintem ezt a modernebb, hűtött pakkal, más gyártók is hasonló számokat fognak hozni. Teslát tekerni sem lehet, mert központi szervereken tárolja a megtett kilométereket, és a legközlebbi adatkapcsolatkor(ami nélkül nem piacképes az autó) ezt visszatölti.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#637) t72killer válasza biker (#635) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Wow, "lopott akksi", asszem bővítenem kell a szókincsem :Y.

#636: kérdés mi jön 90% után? 3 téli hónap után 20%-os töltöttségnél behal, mint egy 5éves telefon, vagy újabb 8 év kell a kövi 10% degradálódáshoz és látszólagos kapacitás végig fullra kihasználható:F?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#638) Strezi válasza t72killer (#637) üzenetére


Strezi
őstag

Nem úgy öregszik mint az egycellás telefon akkuk :N Eddig minden sokautós statisztika arra mutat, hogy egyenletes a degradáció, sőt első évek után kicsit mérséklődik is az üteme.
Nekem pl. hét évesen is üzembiztosan és egyenletesen fogyaszt 20% alatt is. Nincs semmi hirtelen csökkenés a töltésben.
Pár hete volt a győri tali, ott csináltam vagy 10 fordulót gyorstöltőre, végig 5 - 20% között pingpongozva az akkuval. Gyorstöltés (+124kW) és padlógáz között (-270kW) kapott folyamatosan. Nem volt semmi meglepetés.
Persze ez az én tapasztalatom, de szerintem más márkák sokcellás, temperált csomagjai is ezt hozni fogják.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#639) biker válasza t72killer (#637) üzenetére


biker
nagyúr

A renault nyugaton a zoét clio áron adja, havi 150-250€ az akku bérlése. Nem fizetes ki a 3-4m ft-os akkupakkot. Behozzak, megveszed, örülsz, egyszer felmegy a netre az alvazszáma pl ccs töltőn vagy otthon wifit adsz neki, és letiltja az akkut mert a lízingcég körözteti. Szeretnél ilyet?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#640) Ck. válasza biker (#639) üzenetére


Ck.
addikt

Nincs az annyi. Éves futáshoz van kötve; havi £50-tól indul, £110-nál pedig már korlátlan a kilométer. Épp most készülünk venni és itt ebben az évjáratban csak a bérletes konstrukció él.
2015 július utániaknál meg lehet venni az akksit is, úgy az egész autó kb £3000-al drágább.

(#641) t72killer válasza Ck. (#640) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

3000 vs évi 600, ami napi 100km-es ingázáskor gondolom inkább az évi 1400 felé tendál, nemigazán billenti a bérlés irányába a mérleget:R

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#642) Ck. válasza t72killer (#641) üzenetére


Ck.
addikt

A bérléssel egyúttal “örök” garancia van az akkumulátor pakkra, valamint az árban benne foglaltatik ingyenes útszéli asszisztencia is, ha kifogy a delej út közben, figyelmetlenségből/benézésből.

(#643) t72killer válasza Ck. (#642) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Jó, de ha a fentebb említett 8év erre is a gari, akkor még a legkisebb "bérleti díj" mellett is 5év alatt kifizetted egy komplett akksi árát.

Akkor borul a matek, ha 8év után a fizetős akksicsere sokkal többe fájna, mint 3k£. Ez persze márkaszervizben elképzelhető, ott ugye a gyári logós csavaranyát is képesek 500x-os áron kiszámlázni. De 8év nagy idő, azalatt lehet eladod a kocsit, az új akksi mégse lesz olyan drága, pár cella cseréjével hozzádobnak még 4-5évet olcsón, stb-stb.

#638: köszi, ez hasznos infó :R

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#644) Füleske válasza t72killer (#634) üzenetére


Füleske
addikt

Ezek nem pályázós TDI - k, 6 év/200e km szvsz irreális. Taxinak meg nagyobbakat szoktak használni. Amúgy nagyon függ a típustól és használattól hogy mennyire degradálódik az akku. 270e km Ioniq : [link] 16e km Leaf : [link]

(#645) Strezi


Strezi
őstag

Keszthely, zoek átvették az irányítást 😀

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#646) joghurt


joghurt
addikt

Egy laikus kérdésem lenne: Az autók vagy a töltők tudhatnak olyat, hogy mikorra szeretném időzíteni a töltést? Mondjuk majd csak éjjel, vagy épp hétvégén napközben szeretném, ha tölteni kezdene, amikor épp nem vagyok ott bedugni. Tehát csatlakoztatnám korábban, a töltés pedig csak később indul el.

Csak ezért nem szeretnék majd felrakni egy időzítős háromfázisú kapcsolót a töltő elé.

A tej élet, erő, egészség.

(#647) Strezi válasza joghurt (#646) üzenetére


Strezi
őstag

Nekem autó tudja ezeket.
Be tudom állítani mikor indulnék melóba(hétköznep, hétvége), és addigra a megadott szintre van töltve az akku, utastér ill. akkucsomag meg fűtve/hűtve ha kell. De lehet órára időzíteni is a töltés kezdetét. Amperszámot is lehet variálni, esetemben 5-16A @ 3f között az otthoni töltőn. De, geolokáció alapján ezt is jegyzi, szóval máshol mehet 32A@3f továbbra is.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#648) Bozso68 válasza joghurt (#646) üzenetére


Bozso68
senior tag

Az e-Niro tudja. Gondolom, a többi típus is. A töltőkről nem tudok nyilatkozni.

(#649) biker válasza Strezi (#647) üzenetére


biker
nagyúr

igen is meg nem is.
Azt beállítod, mikor indulnál, és hány fokra fűtsön, de nem addigra tölti tele, hanem ha csúcsidőn kívül van akkor elindul a töltés (fedcomp beállítás kérdése, lehet 0-24 csúcsidőn kívül)
Vagyis ha 90%-on feldugod du 17 órakor, akkor nem reggel 6-kor kezd tölteni hogy 8-ra 100%-on legyen, hanem egyből tölt, és 100%-on éjszakázik, majd reggel a hőfokot belövi.
Én úgy oldottam meg, ne legyen minden nap agyig töltve, hogy reggel 6-9 közt van csúcsidőn kívül, és így 6 előtt nem indul mert csúcsban nem tölt :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#650) Strezi válasza biker (#649) üzenetére


Strezi
őstag

:F
Az én autóm ezt, úgy tudja ahogy írtam. Nem indul el a töltés amíg nem kell, nem áll "tele" akkuval. Nem állítottam semiféle csúcsidőt, hiszen magyarországon nincs is időszakosan változó tarifa töltésre.

Másrészt, évente ha kétszer töltöm tele az akksit, ez nekem alap, ill. adottság. Közte 50-70% a max, ahogy sikerül.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.