Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#551) radi8tor válasza Strezi (#550) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Neked meg mi bajod van?
:Y

⭐ Stella

(#552) Strezi válasza radi8tor (#551) üzenetére


Strezi
őstag

Valakit akár milliós kár ért, te meg oltod hogy mit aggódik?? Hagyd csak itt a hsz-eket!

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#553) radi8tor válasza Strezi (#552) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Millós kár egy parkolásnál összekoccant autónál? Jól van nincs több kérdésem. Én kérek elnézést!

⭐ Stella

(#554) Ck. válasza radi8tor (#553) üzenetére


Ck.
addikt

Kérlek ne veszekedjetek miattam. :(

[ Szerkesztve ]

(#555) radi8tor válasza Ck. (#554) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Részemről nincs harag, csak fontosnak tarottam leírni neked hogy ne kezeld hímestojásként az autót mert nem az. Bármikor lehet a forgalomban egy másik felelőtlen partner aki miatt neked lesznek emiatt álmatlan éjszakáid.
Nekem is törték már meg a kocsi oldalát. Marha pipa voltam - ráadásul nem volt biztosítása szóval 2 hónapig vártam a pénzemre. Aztán mikor megcsinálta a karosszériás pár napra rá egy parkoló autóból rányitották az ajtót a sárvédőre és behorpadt. Bosszús voltam de az ilyeneket egyszerűen képtelenség kivédeni.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#556) grafnet válasza Ck. (#554) üzenetére


grafnet
veterán

Nekem 4 hetes volt az autóm, mikor egy sofőr a kollégájával beszélgetve indult el...
Hátra...
Bummm...
A teljes jobb oldala oda lett.

Ami sokkal jobban fájt: 6 hét volt az ügyintézés!

Sajnálatos egyébként! A biztosítása majd rendezi.

Neked egy dolgod van: cseréltess minden alkatrészt, amit lehet.
(Sárvédő, ajtók, stb.)
Minél kevesebb glettelés, festés legyen.

Motorola Edge 40 5G; Samsung S10+ (8/512) + Honor Band 6

(#557) biker válasza radi8tor (#553) üzenetére


biker
nagyúr

igen, szerinted egy 2017-es mercire mennyibe kerül egy full ledes lámpa, egy lökhárító meg egy sárvédő elem?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#558) radi8tor válasza biker (#557) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szerintem neki semennyibe mert nem ő törte meg. ;)

⭐ Stella

(#559) biker válasza radi8tor (#558) üzenetére


biker
nagyúr

persze, neki semmi kára nem lesz, csak vett egy törésmentes autót, amit 4 nap múlva egy barom megtört, és innentől javított lesz, plusz kiesik a javítás idejére a kocsi
mert a biztosító nem fizeti az értékvesztést, meg a kiesett időt.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#560) radi8tor válasza biker (#559) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ok, de akkor sem lehet semmit tenni ellene.

⭐ Stella

(#561) Ck.


Ck.
addikt

Egy kis helyzetjelentés. Úgynézki sikerül megegyezni.
Az autó javítása a Mercedes hivatalos karosszéria-javító partnerénél történik.
Klasszikus biztosítási kárfelvételre nem kerül sor, az idilli baleset és a javítás nem kerül nyilvántartásba sem a központi gépjármű információs rendszerben, sem a Mercedes saját nyilvántartásában nem lesz nyoma, így az autó jövőbeli értéke nem fog csorbulni. Tényleges törés nem történt, a lökhárító és a lámpa lett karcos, utóbbi több, mint valószínű, hogy cserés, a sárvédő első ránézésre nem sérült, semmi horpadás és a fényezés is érintetlen, az illesztést kell majd megigazítani. Természetesen akkor jó, ha a vége jó, de remélhetőleg ennyi. Az elvégzett munkára hivatalos számlát és garanciát kapunk. Lassan kezdek lehiggadni. Lesz végül egy futómű ellenőrzés és beállítás és remélhetőleg rövidesen csak egy rossz emlék marad az egész és a papírokon kívül semmi nyoma nem lesz ennek a “kalandnak”.
Természetesen ezen felül igyekszünk kiharcolni valami kompenzációt.

(#562) Vasy09


Vasy09
őstag

Tud valaki valamit arról, hogy ismét lesz még állami támogatás az elektromos autókra ebben az évben? :U :U

Illetve ha valakinek lenne, vagy tud eladóba olyan Leaf-et (2018-tól), amire felvették a támogatást, és kérték a 0%-os hitelt (részletfizut), akkor dobjon legyen kedves egy privátot, mert épp vásárlás előtt állunk, és ha úgy van, átvenném a hitelt is! :K :K

Gamertag: Vasy09

(#564) Vasy09 válasza Vasy09 (#562) üzenetére


Vasy09
őstag

Úgy néz ki, hogy megvan a kiszemelt! :C Végül egy 2018-as Tecna felszereltségű paripa lesz a befutó! :D

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy kezelési útmutatót honnan tudnék letölteni, vagy szerezni magyarul? :U

Gamertag: Vasy09

(#565) Füleske válasza Vasy09 (#564) üzenetére


Füleske
addikt

Tekna lesz az. :)
Magyart nem tudok de talán az angol is több a semminél : [link]

(#566) Vasy09 válasza Füleske (#565) üzenetére


Vasy09
őstag

Azaz, köszi! :DDD

Persze, nekem jó lenne, csak anya jobban szereti a magyart! :D :DD

A Nissan garanci érvényesítésről mit lehet tudni? Az Únióban vásárolt (lengyel) autók gondolom ugyanúgy garisak itthon, mintha itt vették volna?

Gamertag: Vasy09

(#567) Füleske válasza Vasy09 (#566) üzenetére


Füleske
addikt

Ezt szerintem egy Nissan márkakereskedésben meg tudják mondani.

(#568) Vasy09 válasza Füleske (#567) üzenetére


Vasy09
őstag

Igen, közben beszéltem velük, köszi! :R
Azt mondták, hogy ugyan úgy érvényes itthon is a gari! :K

Gamertag: Vasy09

(#569) hhenry válasza Vasy09 (#568) üzenetére


hhenry
őstag

Ha Leaffel kapcsolatban van kérdésed (bármi) írj privatban 2 éve van 40-es Tekna

(#570) Vasy09 válasza hhenry (#569) üzenetére


Vasy09
őstag

Köszönöm, szerintem foglak keresni! :K :R :R

Gamertag: Vasy09

(#571) Vasy09 válasza Vasy09 (#570) üzenetére


Vasy09
őstag

Sziasztok! Tudnátok nekem abban segíteni, hogy mik a gyári pontos méretei a 2018-as Leafre való 16" alufelninek? Illetve, hogy a Juke, vagy a Qashqai felnije jó lehet rá?

Gamertag: Vasy09

(#572) focvis válasza Vasy09 (#571) üzenetére


focvis
veterán

Itt ki tudod keresni: [link]

(#573) Vasy09 válasza focvis (#572) üzenetére


Vasy09
őstag

Köszi szépen! Meg is van! :C :C :R :R :R

Gamertag: Vasy09

(#574) aujjobba


aujjobba
addikt

Udv!
Melyik elektromos auto tipussal lehet megtenni egyszuszra ~280km-t harom gyerekkel plusz csomagokkal?
Esetleg ha nem egy szuszra, akkor amit publikus toltoallomason kb. felora alatt fel lehet annyira tolteni, hogy meglegyen az ut?
Budapest - Kisvarda tavot kell idonkent megtennunk.

Nezegetem folyton ezeket, de vagy pici az auto, vagy csak 4 szemelyes valojaban, vagy nincs csomagter, vagy a hatotav gyenge, segitsetek mi lenne jo.

(#575) Füleske válasza aujjobba (#574) üzenetére


Füleske
addikt

Tesla Model X. Árat nem írtál. :)
Ha olcsóbban kell akkor 64 kWh Kia E-Niro.

(#576) aujjobba válasza Füleske (#575) üzenetére


aujjobba
addikt

10millio alatt ha megúszom az nem baj :)
Na látom ebből a 312km hatótávolságú 8.5m, az viszont gondolom necces ha már öregszik az akku pakk.

Milyen gyorsan lehet ezeket tölteni?
Mármint ha például autópályán vagy közel ahhoz valahol fixen fel lehetne tölteni mondjuk egy félórás pihenő alatt, ez mennyire reális?

(#577) biker válasza aujjobba (#576) üzenetére


biker
nagyúr

1: nincs 8,5m autó, mert amikor volt, 2 óra alatt elfogyott mind, szóval ne gondolkozz ebben
2: nem fog öregedni annyit. ha 8év vagy 160.000km a garancia, szerinted 8 éven belül mennyire fog öregedni?
3: minden 50kW feletti EV képes a 280km-re autópályán is. a 64-es kona/niro autópályán 320km országúton 460-500km is lehet
4: villámtöltőn 20-80% közt általáben ezeket 50 perc kb tölteni.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#578) aujjobba válasza biker (#577) üzenetére


aujjobba
addikt

Igen, de a 64es Niro 12.5 milliónál kezdődik.
Tehát ha jól értem egy ilyen 280km távon valahol útközben meg kellene állni 30-50 percre tölteni, ha <50 kW lenne a kiszemelt.

(#579) Füleske válasza aujjobba (#576) üzenetére


Füleske
addikt

Nem fogod ezt így 10 millió alatt megúszni szerintem. Egyrészt a WLTP hatótáv az kb. annyit tesz hogy 90 - el mész +20 fokban, klíma nélkül. A sebesség növelésével és hűtéssel de főleg télen fűtéssel csökken a hatótáv. 0-100 százalék töltést ne számolj, a töltési görbe és az akku kímélése miatt 20-80 százalékkal kalkulálj. A 64 - es Niro ráadásul kb. másfélszer gyorsabban tölthető mint a kis akkus. A kicsi akkus 11 millió csak volt másfél napig lehetőség pályázni állami támogatásra, akinek van támogatói okirata annak 8.5 millió. Az igényeidhez viszont nagy akkus kellene másrészt most nem lehet pályázni támogatásra. Az öregedés miatt a Kia esetében én nem aggódnék, ez nem Leaf, az akku hűtött-fűtött.

[ Szerkesztve ]

(#580) aujjobba válasza Füleske (#579) üzenetére


aujjobba
addikt

Aham.
Vagy tartsam meg a benzines batárt is a hosszú utakra, a villanyt meg a hétköznapokra.
Vagy hagyjam a villany sztorit egyelőre, az évi 6-10ezer km-en nem is biztos hogy megéri.
Nem tudom mi lenne a jobb.
Az tuti hogy 3-4 év múlva a batár cserés lesz, most 13 éves.

(#581) Füleske válasza aujjobba (#580) üzenetére


Füleske
addikt

Toyota hibridet vennék a helyedben, mondjuk egy kombi Corollát.

(#582) joghurt válasza Füleske (#581) üzenetére


joghurt
addikt

Jól tudom, hogy a Toyota modelljei közül egyedül a Priusból van plug-in változat, a többi csak benzinből tölthető?

A tej élet, erő, egészség.

(#583) Füleske válasza joghurt (#582) üzenetére


Füleske
addikt

Már van RAV4 is.

[ Szerkesztve ]

(#584) Füleske válasza Füleske (#583) üzenetére


Füleske
addikt

Amúgy Kínában árulnak teljesen elektromos C-HR - t is.

(#585) biker válasza aujjobba (#578) üzenetére


biker
nagyúr

"Tehát ha jól értem egy ilyen 280km távon valahol útközben meg kellene állni 30-50 percre tölteni, ha <50 kW lenne a kiszemelt."

Már miét kellene???
280km-re eljutsz egy kávézással összekötött 10perces megállással, és majd a célállomáson feltölt addig amíg dolgod van.
Miért kellene 280km-re 50percig tölteni útközben, ha az a töltés elég 400+km-re összesen így?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#586) joghurt válasza joghurt (#582) üzenetére


joghurt
addikt

Te írtad a Corollát, erre szántam válaszul, hogy abból nincs plug-in.
A plug-in RAV4 pedig Magyarországon még a "Hamarosan" kategóriás a Toyotánál.

A tej élet, erő, egészség.

(#587) focvis válasza aujjobba (#580) üzenetére


focvis
veterán

Sokat törpölök én is a kérdésen; évi 22-25 ezer km-t megyek; 2 jellemző felhasználási mintával: hétköznap 2x9 km budapesti belvárosi ingázás; hétvégén vagy minden 2. hétvégén 2x 190-230 km főleg autópályán, haladósan.
Momentán Volvo V60 PHEV-em van. Városban áldás a villany, csak azt használom, egy töltéssel 30-35 km-t biztosan tud, óvatosan hajtva 40-et. Autópályán a 160 környékét célzom, ha alulról, úgy 6 litert kér, ha sietek (180), akkor 7-7,5 litert. 230 km-t tempósan max. egy nagyobb akkus Tesla tud. Nem fogok 110-zel autópályázni. :N

Három választás maradt ilyen felhasználásra:
- egy erősebb, autópályára alkalmas benzines / dízel, plusz mellé egy kicsi elektromos a városba;
- Tesla Model3 long range / performance 18-20 millióért
- egy jó PHEV - jelenleg itt tartok.

Neked 3 gyerekkel - szvsz - a Passat GTE kombi a legjobb választás.

(#588) radi8tor válasza focvis (#587) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Miért nem akarsz 110-el pályázni? Nem az a lényege az ilyen autóknak hogy kisebb legyen a CO lábnyoma? Fél órával korábban indulsz és máris nem lesz gond a 110 km/óra a pályán. Szerintem.
Ha megtehetném hogy ilyen autóm legyen akkor ha csak ennyin múlna akkor hátradőlnék és engedném a távtartó tempomat előnyeit.
De se pénz nincs ilyenre se tölteni nem tudnám panel 8. emeletéről.

⭐ Stella

(#589) Füleske válasza joghurt (#586) üzenetére


Füleske
addikt

Nem is gondoltam hogy van Corollából plug-in. Nem tudom hogy jött képbe nálad a plug-in. 10 millióig kellene neki autó, egy plug-in Prius 13,6 - ról indul, míg egy kombi Corolla 8 - ról. Tehát elég jól felszereltet kapna 10 - ért. 15 millió körül meg már nem egy jól felszerelt bármilyen plug-in - t vennék hanem egy jól felszerelt Kia E-Niro 64 kWh - t.

(#590) Füleske válasza focvis (#587) üzenetére


Füleske
addikt

Biztos igen jó a Passat GTE kombi is, csak ő max. 10 millióig keres autót, az meg 15+ millió... Ennyiért meg már van teljesen elektromos is ami megfelelne neki. 10 - ért meg nincs semmilyen plug-in se.

(#591) neo81


neo81
senior tag

Sziasztok!

Szerintetek ez az elektromos robogó bírja a kb. 4-5%-os 20-30m hosszú emelkedőket?: [link]

Köszi!

(#592) biker válasza focvis (#587) üzenetére


biker
nagyúr

A konával évi 30.000km símán megvan, nem egyszer napi 5-600km-ekkel, és sosem átok a töltési idő.
Bp-szeged oda vissza megvan töltés nélkül max 120 limiterrel. de általában 130 tempomattal megyek, így kb 20km híja van, ezt egy röpke kávészünet alatti töltés megoldja bőven. Ilyenkor még marad is 30-40km mire hazaérünk.
hosszabb útra előre gondolva szoktunk menni, hol állunk meg kávézni, én a derekam miatt eleve 1-1,5 óránként megállok mozogni, ez összekötve töltéssel 10perc alatt belemegy +70-80km hatótáv, két ilyen szünettel +160km az indulási 330-400km-hez (wltp 480km) ami már 500-550km, és ha egy ebéd szünetben is töltő közelében állunk meg, akkor még haza is 50% felett érünk.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#593) focvis válasza radi8tor (#588) üzenetére


focvis
veterán

Én szeretek vezetni (= nem sávtartózni, nem tempomatozni). :)
Bő 25 éve rendszeresen autópályázok, régebben gyorsabban mentem, maradok már ilyen oldschool "gyorshajtó".
Városba villany kell. 👍

CO2 = Főleg Paksról és napelemről töltöm az áramot. Autópályán pöcsölve is 5 litert kér, normálisan pedig 6 és 7,5 között (mint írtam).

(#590) Füleske : Kicsit használt GTE-re gondolok, kb. 8-10 M között. Ma még szvsz egy PHEV élhetőbb a full elektromosnál.

[ Szerkesztve ]

(#594) focvis válasza biker (#592) üzenetére


focvis
veterán

Yes, tervezni kell.
Mondom, sokat töprengek... egyelőre vagy PHEV, vagy Tesla (féláron ma megveszem :) )

(#595) biker válasza focvis (#594) üzenetére


biker
nagyúr

Én is azon dolgozok, valaki a Model Y helyett konát szeretne, és cserélünk 1:1 :D

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#596) Füleske válasza focvis (#593) üzenetére


Füleske
addikt

Ok, csak akkor ne egy 3 éves autó árát hasonlítsuk egy újhoz. Szerintem egy sima hibrid élhetőbb (és mindig is az lesz) egy PHEV - nél, ha ez a szempont. Nem kell otthon töltési lehetőség tehát bárhova jó (társasház), 30-40 km feletti távokra a PHEV is mindenképp benzint/gázolajat használ, nem kell figyelned semennyire a töltöttséget, nem kell tervezned semmit. Ehhez képest a PHEV egy kínszenvedés, plusz 3-5 millióért. ( új autónál levő árkülönbség)

[ Szerkesztve ]

(#597) focvis válasza Füleske (#596) üzenetére


focvis
veterán

Nézd a használt (és hosszabb távra is használható) elektromos árát a használt PHEV árához, ott nem lesz 2,5 M Ft támogatás. Foscsi 28 kWh-s Ioniq 3 évesen 6,5 M-tól indul.

Aki nem tud otthon vagy munkahelyen tölteni, annak valóban nem éri meg a PHEV, egyetértünk.
A PHEV-et sem kötelező tölteni, de akkor valóban felesleges azt venni. Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető.

Ha a város a fő felhasználási terület, úgy sima hibrid (vagy villany). Pipa. Autópályán viszont bevérzik a szeme egy sima szívóbenzines (Atkinson) hibridnek. A PHEV-ekbe jellemzően erős belsőégésű motort tesznek, akár előzni is tudsz velük kényelmesen. (a Volvo V60 PHEV 230-at tud gyárilag, a GTE is 225 körül, szóval van bennük autópályás tartalék)

Persze, kiknek a pap, kinek a papné. :R Én besírnék egy Priustól. :B

(#598) Strezi válasza aujjobba (#580) üzenetére


Strezi
őstag

Én másfél éve vettem használt ModelS-t, most 12-13 misi között vannak hasonlók.
Nagyon elégedett vagyok vele, három gyerekkel, sok csomaggal kényelmesen utaztam már vele 700 - 1100km távokat is. Mimdennapokra is tökéletes, csak a szük parkolóhelyeket kell kerülni, és akkor nem lesz gond.
Heti egyszer töltöm, ingyenes töltőkön (önkormányzati AC oszlopok, vagy Aldi EON). Csak hosszú útra indulva töltöm otthon, így majdnem teljes benzinköltséget, súlyadót, cégautóadót nullázom. Havi 100 000Ft feletti megtakarítás....
Tesla töltőhálózaton ingyenes és gyors a töltés, így mind az itthoni mind a külföldi utazás költség és probléma mentes.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#599) Ck. válasza Füleske (#596) üzenetére


Ck.
addikt

Miért lenne a PHEV kínszenvedés? Ha valamiért épp nem tudod tölteni és lemerül, hagyományos hybridként ugyanúgy lehet használni. Pályán pedig fél óra alatt simán feltölti a benzinmotor is, ha minden kötél szakad.

(#600) aujjobba válasza Strezi (#598) üzenetére


aujjobba
addikt

Nem szeretnék hibridet, mert egyrészt bonyolult már csak abból adódóan, hogy továbbra is kell benzinmotor, plusz az elektromos hajtás.
Ha már villany, akkor full villany.
Másrészt amennyit én megyek évente (10ezer km kb) ott nem térül meg soha a különbség egy jó dízel meg egy hibrid között, szerintem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.