Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) prmcsk válasza syberia (#149) üzenetére


prmcsk
addikt

Láttam a bemutatóját és olvastam is róla. :D

Ennek kiépítése valami 1millió euro/ kilométer. És 2050-re ilyen technológiákkal fogják 0% széndioxid kibocsájtásúvá tenni az EU.-t. Ezt nyilatkozta valami kókler idióta. :))

Az persze nem számít, hogy Kína, az USA, India és egyéb nagy szennyezők úgy sz@rják telibe az EU. baromságait, hogy az már kín. Mi itt iszonyat szopatások és drágulások közepette hegyi levegőt vizionálunk, a légkörön keresztül majd másokét kapjuk. Beteg itt mindenki...

Csak egy kérdésem van: A drótok végét honnan fogják betáplálni 0/24h-ban ? Csak nem lignit erőműből ?

Az ilyen kinyilatkoztatások és szándékok tényleg az agyabeteg kategória...

[ Szerkesztve ]

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#152) CactuS válasza prmcsk (#151) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Kínát nem igazán írnám le, nagyobb felvevő piac, mint az EU, Tesla sem véletlenül próbálja ott megvetni a lábát. Főleg azert sem, mert ők eleve életszerűbb dolgokban gondolkoznak, pl: parkoló aszfaltjába épített vezeték nélküli töltés - veszteségesebb, mint a kábel, de pl: megújuló energiával ez nem számít -, nem bohóckodnak kötött pályás autópályákkal, aminek a koncepciója ezer és egy sebből vérzik, plusz még rohadt drága is. De ez a projekt is biztosan vastagon megérte valakinek.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#153) prmcsk válasza CactuS (#152) üzenetére


prmcsk
addikt

Amit írsz nem vita tárgya.

Egyszerűen életképtelen a földvédelem mindaddig, amíg nincs a földszaporulat és energiaigény ellen alternatíva. Az utóbbi 100 év alatt három és félszer többen lettünk és ehhez meg tízszereztük az energiaigényt is.

Márpedig az ember és rohamosan gyorsuló szaporulata - életigényeivel együtt - a legnagyobb környezetszennyező...Csak a hülyék és a nagy politikusok nem látják ezt be, pedig tudják, csak nem "píszí" erről beszélni...

Minden kontinensnek megvan a max. eltartóképessége. Az afrikai kontinens homokja hogyan fog eltartani 2050-re 4 milliárd embert ? Ezek az alapkérdések...

[ Szerkesztve ]

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#154) axioma válasza prmcsk (#153) üzenetére


axioma
veterán

Keress TED videot, 11mrd a vege, es akkor beall. Arra kell meretezni, nem pedig a mostani (plane nem korabbi) derivaltra.
Az energiaigeny addig van amig - fizetokepes - kereslet is van ra. Miert is szamit ebben a topikban az, hogy 3x annyi energia kell mint benzin (exhas, most ebbe bele ne kossetek), vagy e-auto?

(#155) prmcsk válasza axioma (#154) üzenetére


prmcsk
addikt

E témában már rengeteget írtam. Ha összeolvasod, mindenre választ kapsz, de...

A hülyeséggel van a baj. Földi környezetet és légkört akarnak kímélni, csakhogy az akaraton kívül semmijük nincs hozzá. A gazdaságos (több hónapnyi, évnyi) energiatárolás még sehol. Ami van, annak az ár/érték/hatékonysága, nulla. Ott tartunk, hogy cca. 600kg akkupakkból kinyernek 100KWh energiát és evvel a "hatásfokkal" akarnak 10-40 tonnás kamionokat üzemeltetni. Ez még egy másfél tonna összsúlyú személyautóban is szódával megy el.

Ha egyszer elérik akkuban az 1KWh/kg arányt akkor lehet jó hatékonysággal szállításban is gondolkodni. Ekkor lehet egy kamionba minimum szükséges 1MWh/1 tonna súlyú akkupakkot betenni, hogy a kamion ne önmaga akkujait vonszolja, hasznos teher helyett.

Erre mi van most ? Ilyen áron és súlyos kompromisszumokkal jelenleg 10km az a táv, amit elmennek akkuval, de ehhez iszonyú pénzeket kell invesztálni. Sehol sem írják (nem véletlen), hogy ehhez a "hatótávhoz" mennyivel kell mennie, és ehhez hány tonnás az akkupakkja ? Nem érzed ezt viccnek és pazarlásnak ?

Sokszor leírtam: nem a szándékkal van a baj. Az elektromos hajtás minden alkatrésze 100 éve ki van találva, de a legfontosabb alkatrésze jelenleg is, nulla értékkel bír és ez lenne mindennek az alapja ahhoz, hogy hatékonyságról beszéljünk, és ez az akkupakk. Ha majd hétköznapi anyagok felhasználásával elérik a fent említett 1KWh/kg arányt és nem kell energiapazarló, földkirabló és méregdrága technológia az előállításához, majd akkor beszélhetünk...

Nem számít az emiatt megugró + energiaigény ? Amíg az egyre fokozódó földi energiaelőállítás még mindig úgy 70%-a fosszilis és ez az arány tovább emelkedik a "ződidióta atomlobbi" miatt, addig mitől várjuk a tisztaságot, az e-autótól ?

[ Szerkesztve ]

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#156) axioma válasza prmcsk (#155) üzenetére


axioma
veterán

Nem ertem hogy tulkepp mire valaszoltal. 11mrd ember es az energiaigeny fuggetlen az elektromostol, ezt mondtam. Erre miert valasz az hogy nem tudod (te, a mai eszeddel es tudasoddal) elkepzelni az elektromos kamionokat? Igen, pont eleg (sot) sokszor vegighallgattuk mar toled :), hogy felejtsuk el az elektromos hajtast, de ez olyan mikor bebofognek az iphone-osok hogy fuj huawei, kulonben is csak koppintas.

(#157) axioma válasza prmcsk (#155) üzenetére


axioma
veterán

Kieg: RoLa. Arra jo lehet ez a kamion (vagy persze az is hasonlo ha kerekek nelkul a kontenere van csak atpakolgatva). Vasutallomastol a gyarig meg gumikereken. Halkan es tisztan, ami mar vszinu bent van a varosban vagy minimum a kozeleben. Vasuti szarnyvonalnal olcsobb, es athelyezhetobb. Itt is inkabb a helyi kornyezeti hatas szamit.
Ja, es raadasul a vasutnal van nagy teljesitmenyu aram kiepitve... akar tolteni akar csak az infrastruktura alapjait hasznalni.

[ Szerkesztve ]

(#158) prmcsk válasza axioma (#156) üzenetére


prmcsk
addikt

Én feladtam veled (is)...Ellenérvek tételesen esetleg, lózungok helyett ?

Pont, hogy leírom mikor lesz életképes az e-autó, e-kamion. Bazzeg, ennyi csilliárdot a pöcsségek, reklám, meg a divat PR helyett, nem talán az életképes akku feltalálására kellene fordítani, ami ehhez az elképzeléshez kell ?

Minden más, ami a villanyozáshoz kell, már évtizedek óta ismert és készen van...

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#159) axioma válasza prmcsk (#158) üzenetére


axioma
veterán

Mar mire kene nekem ellenervet mondani? Se a lakossag szama se az energiaigenye nem attol fugg, hogy elektromos vagy sem a vegfelhasznalas elotti utolso allapot. Ha szerinted van osszefugges, te mondj ervet es kosd ossze.
Csak az a lenyeg, hogy off - igen, offban is irtad. Nyiss egy olyan topikot hogy miert hulyeseg az e-auto, aztan ott ontopik lesz minden hsz-ed. En meg addig megyek az e-autommal meg a hibridunkkel.

(#160) syberia válasza prmcsk (#151) üzenetére


syberia
veterán

Csak érdekességképpen gondoltam említést tenni róla, mert ez dodgem-szint szerintem is. Viszont az az elgondolás, hogy akkumulátoros járművek részleges utántöltését vezeték nélkül , forgalomban haladás közben kivitelezni, első lépésnek szerintem nem reménytelen kísérlet.

Ez már komolyabb történet:

Volkswagen doubles forecast for EV battery cell demand

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#161) hhenry válasza syberia (#160) üzenetére


hhenry
őstag

Nem jó a link

(#162) syberia válasza hhenry (#161) üzenetére


syberia
veterán

[link] :D

https://howbad.info/

(#163) syberia


syberia
veterán

Egy ideje halottnak tartottam a hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlődését, mert az autóipar nagyon elindult az akkumulátoros hajtáslánc irányába. De talán lesz itt is valami áttörés.

Hydrogen Fuel Tech Just Got A Major Boost

Az alábbi eredményeket nagyon biztatónak tartom, bár egy szakszerű fordítással jobban érthetővé válna:

The material takes advantage of a chemical process called Kubas binding. This process enables the storage of hydrogen by distancing the hydrogen atoms within a H2 molecule and works at room temperature. This eliminates the need to split, and bind, the bonds between atoms, processes that require high energies and extremes of temperature and need complex equipment to deliver.

The KMH-1 material also absorbs and stores any excess energy so external heat and cooling is not needed. This is crucial because it means cooling and heating equipment does not need to be used in vehicles, resulting in systems with the potential to be far more efficient than existing designs.

The sieve works by absorbing hydrogen under around 120 atmospheres of pressure, which is less than a typical scuba tank. It then releases hydrogen from the tank into the fuel cell when the pressure is released.

[link]

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#164) prmcsk


prmcsk
addikt

Kezdődik...

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#165) CactuS válasza prmcsk (#164) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Már nagyon ideje volt a dolognak, mondjuk ők az egyedüliek eddig, akik tényleges fogyasztásban mérnek és nem simán perc alapon. Ha azt nézzük, hogy ~háromszor drágább, mint otthon tölteni, akkor drágának tűnik, de nem vészes. Otthon meg idővel úgyis mindenki napelemes rendszert fog kialakítani.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#166) axioma válasza prmcsk (#164) üzenetére


axioma
veterán

Na igen, azert hogy majdnem 3x-os ar, az azoknak fogja csak megerni, akiknek valamiert gyorstoltes kell. Hibridbe viszont igy mar nem eri meg aramot tenni, szerintem ezt ebbol a szempontbol elaraztak, ha 2x-es szorzo lenne akkor legalabb senki nem akarna naluk tolteni aki otthon is tud, ellenben az utazok fustmentesen tartanak az autojukat. (Ampera kb. falbol 18kWh-t ker a 100km-ert, ami benzinbol eleg kozel van a fogyasztashoz...)

(#167) axioma válasza axioma (#166) üzenetére


axioma
veterán

Na irtam is nekik errol, ugy tunik legalabb elolvastak, es bar nyilvan marketingelt, de nem lerazos valaszt kuldtek. [Lenyeg: majd a konkurrenciatol fugg az ar, meg hude sok mindent adnak mint szolgaltatast az aramon kivul - ami hulyeseg mert ezt tok mind1 hogy mint lakossagi fogyasztohelyen adjak ld. ugyfelszolgalat tehat az mar abban az arban is benne van, vagy itt, raadasul a koncentralt varosi kornyezetben rohadtul nem ugyanaz mint Mari nenihez kimenni Mucsajrocsogere orat cserelni 10 evente.]

(#168) CactuS válasza axioma (#167) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

FB-n a taxisok már eret vágnak lassan az elektromos autós topikban. Azon túl, hogy ezek az emberek pont ráerősítenek a sztereotípiára, nem is értem a logikát. Miért lenne ingyen az áram? Eleve drágábbnak kell lennie, mint az otthon töltésnek, mert nem az a cél, hogy mindenki ezeken töltsön, hanem, hogy inga közben, ha kell, tudjon tankolni.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#169) hhenry


hhenry
őstag

Szerintem az elektromos autózás jelenleg csak annak jó aki otthon is tudd tölteni,az ingyen töltés úgy ahogy van baromság

[ Szerkesztve ]

(#170) axioma válasza CactuS (#168) üzenetére


axioma
veterán

Egyetertek, legyen dragabb, de hogy 3x-os es benzinarban, az szerintem nekik is kontraproduktiv. Nem feltetlen az a jobb ha keveset adnak el dragan, es abbol kapnak x nyereseget, ha olcsobban tobbel fogyna tobb, mint a nyeresegara'ny csokken.

(#171) Ribi válasza axioma (#170) üzenetére


Ribi
nagyúr

Szerintem nekik ez a töltő telepítős dolog sosem érte meg. Lehet emiatt inkább megdrágítják, hogy ne is kelljen többet építeni a kihasználtsági statisztikákra mutogatva. Nem hiszem, hogy ez egy jelentős bevétel lenne nekik, viszont az üzemeltetés/kiépítés sokkal macerásabb. Megoldották gyorsba okosba.

(#172) axioma válasza Ribi (#171) üzenetére


axioma
veterán

Attol fugg. Mert szerintem ha a jovot nezik, kell nekik a tapasztalat.

(#173) hhenry


hhenry
őstag

Sziasztok! Valaki jön hétvégén az óbudai auchanaos találkozóra?

(#174) axioma


axioma
veterán

Na tapasztalatok Nemetorszagbol, konkretan Berlinbol.
1. Helyi RFID nelkul kb. eselytelen toltot talalni. Nehanyon van ugyan QR-kod, de tobbsegeben vagy a webcim se elt, vagy ha megis, dragabb lett volna az ottani (1.5 eur) benzinarnal is aramot tolteni a kocsiba... (van ahol perces de jellemzobben azert szerencsere kWh-s elszamolas, sot van ahol toltes kezdese fix dij + kwh vagy perc)
2. Nem jar semmi kedvezmeny a zold rendszamra (vagy ennek megfelelo minositesre), talan hogy jogosultak bemenni az Umweltzone-ba, ahova extra info hijan mi is siman bementunk (ejjel 1-kor nem is latni, csak a Waze nyafogott matricaert).
3. A Type-II toltok kozul amit vegul sikerult volna elinditani (pl. Lidl mellett raadasul ingyen, ha a parkolasbol is ingyenezunk mert vasarlunk), az amolyan "hosszabbitos" type-ii kabel, nem pedig sima dugalj, es az Amperaval nem beszelget (emlekeim szerint az nem II hanem Type-I., csak fizikailag egyezik a II-vel es sok tolto le tudja dumalni vele a max. teljesitmenyt - ezek nem).
OFF: palyan, ne'mi klimaval egyutt is 7 liter alatt maradt az Ampera, a 7.5 valoszinuleg egy speckobb eset lehetett amit korabban irtam.

(#175) axioma


axioma
veterán

Hat ezek netto hulyek! En is csak kaptam a linket, bocs azert ahonnan van, de: [link]
Ha ez igaz: "Az e-taxi legyen kilométerenként 10-20 forinttal olcsóbb", az pont azt jelenti, hogy - az akar meglevo - e-taxik penzugyi kalkulacioja is dugaba dol. Ami a mostani tarifakkal me'g kijott, az mar nem lesz elerheto, me'g kevesebb e-taxi fog szaladgalni az utakon... megis mire gondolt a kolto, hogy majd mindenki e-taxit ker, es ettol tobb km-t tesznek meg egy muszakban, vagy mi?

[ Szerkesztve ]

(#176) hhenry


hhenry
őstag

Megjött a támogatás múlt héten egy évvel az igénylés után :C

(#177) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Belfutottam némi elektromos motoros videoba, így mondon utána nézek hogy állnak.

Ráadásul ahogy látom, a koncepció előrébb jár az autóknál is, mert sok gyártó kivehető, cserélhető akkut használ, vagyis megoldható az is, hogy nem töltessz, hanem cserélsz akkut, olyan egyszerűen, mintha egy ceruzaelemről lenne szó. Problémát ott látok, hogy ideje lenne a vezető gyártóknak megállapodni egy egységes akku formátumban, hogy csereszabatosak legyenek.

Itt rengeteg tipus megtalálható [link], de nem minden. A fura az hogy rengeteg van, még egész emészthető áron is, csak nem Európában. Mintha egyik gyártó számára sem létezne Európa.

Ott van pl. a Kymco, ami ugye itthon is ismerős, és folyamatosan jelentik be az elektromos motorjaikat, de nálunk nem elérhető. A Kymco weboldalán mondjuk nincs feltüntetve magyarországi disztributor, de 23 másik országnak van. Még furább hogy egyik Europai disztributor oldalán sem szerepelnek az elektromos modellek.

Amúgy rengeteg noname gyártó ugrott rá a témára, de mondhatni nekik van esélye megalkotni ezt a piacot, mert az ismert motor márkák teljesen elszállt árakkal indítottak.

Ez a Gogoro nevű gyártó is különösen tetszik: [link] Persze szintén nem létezik erre felé.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#178) Patrick válasza Tigerclaw (#177) üzenetére


Patrick
addikt

Én is nézegettem már párat. Elsőre valószínűleg Super Soco TC-t veszek majd, aztán később bővítem a jogsimat, hogy egy Zero S 11 kW beleférjen. :D Persze ha addigra lehet esetleg B-s jogsival is 11 kW-nak megfelelő motort használni, bár kötve hiszem... :U

Köszi az oldalt, el is mentettem.

Az akkus dologgal egyetértek, de szerintem nem a Li-Ion lesz az az akku, ami majd a kis súlyt, a nagy hatótávot, gyors töltést és a gigatárolást biztosítja, talán nem véletlenül várnak. Többfajtával is kísérleteznek, csak ez elég sok idő lesz.

A Honda PCX 2 milláért egy vicc... A KTM E-Speed 3 milláért, szintén, oké, az már 11 kW-os, de akkor is.

Sajnos eu le van szarva... :(

Mindenesetre kíváncsian követem a fejlődést motoros ügyben. :)

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#179) Tigerclaw válasza Patrick (#178) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Most találtam egy oldalt ahol arról írnak, hogy 4 japán gyártó a Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki közösen dolgozik majd egy szabványos cserélhető akku. Elvileg közülük a Honda jelentett be egy elektromos motort, azt a PCX-et, de csak év végére ígérték és állítólag nem magánszemélyeknek szánják, hanem cégeknek gondolom flottába vagy kölcsönzésre.

Ott azt írják, hogy a korábban említett Taiwan-i Gogoro volt az első aki ilyen cserélhető akkus motorokat dobott piacra és töltőhálózatuk is van, viszont ez egy kisebb cég még helyben is. Nagy előnyük hogy viszonylag nagyobb teljesítményűek a motorjaik és már van jópár modelljük, egy részük egyész pofásan customizálva. Az akkujaik is egész nagyok.

A Kymco volt a második az Ionex platformmal, aki gondolom a Gogoro sikere miatt fogott bele a dologba. Ők viszont legalább helyben elég nagy piaccal rendelkeznek. Kisebb teljesítményüek, hatótávúak a motorjaik, de hasonlóan egész minőségi a végeredmény a videók alapján. Náluk rellemzően 2 kisebb akku van a robogókban, elvileg a súly miatt, mert a Gogoro-s 1 akku 9kg, ami nem olyan barátságos főleg nőknek.

A Gogoro motorjai olyan 125-250 köbcentis - motornak felelnek meg nagyjából a teljesítmény alapján. Persze nehéz összelőni, mert a teljesítményt és nyomatékot teljesen máshogy adják le egy benzineshez képest.

A Kymco motorjai inkább az 50 köbcentis motorokat célozzák.

Szóval jó kérdés hogy lesz-e globális szabvány. Attól hogy a japánok összefogtak, még nem jelent semmit, mert kvázi válalhatatlanok az áraik. A taiwaniaknál az fog számítani, hogy lesz-e tőkéjük terjeszkedni.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#180) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Kicsit azért itt ott láttam olyan "csúnya" megoldást, hogy pl. nem LED-es a világítás, hanem halogén, de szerintem ez csak amolyan gyerekbetegség. Van aki okosan skippelte a régi technikát. A műszeregységbe beépített navigáció viszont kellemes meglepetés.

Arra kiváncsi lennék, hogy a 45km/h mennyire van "beégetve" a vasba.

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#181) Tigerclaw válasza Patrick (#178) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Megnéztem a magyar oldalon a Super Soco CU-t. Hát nem rossz, de kicsit drága. Amúgy ki lehet lockolni a 45km/h-s limitet. Ahogy egy videon láttam akár 65km/h -ra is képes, de gondolom akkor drasztikusan lecsökken, az amúgy is szerény hatótávja. Legfőképp ez az utóbbi zavar, főleg hogy ez a 75km-es hatótáv is csak az amit a gyártó be mer hazudni. A Bosch technológiának se örülök. Van pár ismerősöm akik a cégnél dolgoztak, ezen az elektromos hajtás részen is és mondjuk úgy hogy ők még fúrógépet se vennének a Bosch-tól. A minőség felett áll a mennyiség náluk. Hogy ez csak a magyar vezetés miatt van így, azt nem tudom.

A TC -nek jobb az ár/érték aránya. Amúgy meglepő hogy alapból az is segédmotoros kerékpár. Vajon egy extra aksi mennyi hozzá?

Kicsit fura, hogy H. Andrásos youtube-os tesztben 950 bruttót ír, de a honlapon már 100 ezerrel több van. Ennyit ment fel az ára pár hónap alatt?

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#182) Patrick válasza Tigerclaw (#181) üzenetére


Patrick
addikt

Igen, azóta felment az ára, meglepődtem én is, de lehet, hogy vettek párat, aztán inkább feljebb vitték az árát. :D

Én is csak azért döntöttem mellette, mert rendes nagy kereke van, nem ilyen kis picike mint a robogóknál és ilyen szar utakon a kisebb kerék szerintem hátrány, mint sem előny, könyebb vele esni...

A + extra aksi, azt hiszem +160 000 Ft. 11 Kg 1 db aksi, ezt is ki lehet venni. Olyan 45-50 km a hatótávja reálisan. Mondjuk nekem elég lenne melóba és vissza egész héten. :D Így + aksival ki tudod bővíteni a hatótávot 100 km+-ra és a motor még mindig nem lesz 100 kg, ami szerintem egész jó.

A Bosch-al én sem vagyok kibékülve, ha lesz hasonló "méretű" motor más gyártótól akkor váltok, addig marad ez.

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#183) Patrick válasza Tigerclaw (#179) üzenetére


Patrick
addikt

Valószínűleg nem lesz, pedig ez lenne a logikus, szerintem... ez még jó 5-10 év szerintem.

Ha lesz olyan fasza japán elektromos motor, mint a Zero S, akkor akár olyat is vennék, de egyenlőre a Zero a végső befutó, ha még lesznek addig egyáltalán. :U Pláne az újabb modellek, könnyebbek lesznek, gyorsabban lehet majd őket tölteni.

[ Szerkesztve ]

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#184) Tigerclaw válasza Patrick (#183) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Ha gyorsan nem változtatnak az árazáson, ezek a "startup" cégek hamar kitúrják a nagyokat a piacról. Amíg azok bénáznak, az újak kinövik a gyerekbetegségeket és nevet szereznek maguknak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#185) Tigerclaw válasza Patrick (#182) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Azt jól gondolom hogy ebben nincs energia visszanyerő fékrendszer?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#186) Tigerclaw válasza Patrick (#182) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Most épp nézek teszteket, fórumokat a TC-vel kapcolatba és ez különösen riasztó:

[link]

Elvileg normál használatban fékezéstől törik az első felnin a küllő pár ezer km után. Ezen mondhatni nem is csodálkozok. Szerintem ez a konstrukció egyszerűen rosszul megtervezett. Olyan mintha öntött vas/könnyűfém lenne az egész, de lehet hogy csak rosszúl gondolom. Annyira hülyék csak nem lehetnek. Amellett hogy zárványok lehetnek a szerkezetben, még merev, törékeny is, a fékezéssel járó hajlítást se bírja.

Egyébként többször írják azt is, hogy a specifikáció szélesebb kereket hoz előre is, de lehet hogy azt írták el.

Hátul is aggasztó, hogy a hub motoron láthatóan 10 rögzítési pont van, ahol átadhatja az erőt de a képek szerint csak 2 küllő viszi át a nyomatékot közvetlenűl a felnire és ugye nyomaték az van bőven, tehát azok a felnik túlterhelődhetnek. Persze ez csak tipp, élőben még nem láttam. 10 küllős felnivel lenne ideális, vagy más fajta hub motorral.

Tovább olvasva, állítólag Németországban már másfajta első felnivel árulják, erősebb küllőkkel. Mondjuk sok különbséget nem látok. Az viszont látszik, hogy a probléma része az is hogy csak minden második küllőhöz van rögzítve a féktárcsa, vagyis csak fele küllő kapja a hajlító/nyíró erőket fékezésnél.

[link]

Már csak meg kell találni, hogy hogy lehet beazonosítani a régi és új felnit.

Ezek szerint vannak gyerekbetegségek még.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#187) Patrick válasza Tigerclaw (#185) üzenetére


Patrick
addikt

Erről nem találtam semmilyen hivatalos infót, sem másmilyent, szerintem nincs benne.

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#188) Patrick válasza Tigerclaw (#186) üzenetére


Patrick
addikt

Hát ezt szomorúan olvastam, igen vannak gyermekbetegségei, pl gázkart finoman meghúzva ránt egyet és nem szépen indul el, nem tudod finoman adagolni. Remélem kiforrja magát és akkor egy nagyon jó kis elektromos motor lehet belőle. :) Kb. 2 év múlva veszek egyet szerintem, addigra legyen fain minden. :D

Megsasolom a TS-t is, mert azt még nem nézegettem.

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#189) Tigerclaw válasza Patrick (#188) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nekem is nagyon tetszik a dizájn, de én is úgy látom, hogy jobb kivárni 1-2 évet. Addigra remélhetőleg a belpiacos taiwan-i, koreai, stb. motorok is megérkeznek ide. Kell a konkurencia, a minőségi és árversenyhez. Ezt az öntött alufelnit el kellene felejteniük és hagyományos küllős kerekkel szerelni. Az jobban is illene hozzá.

Az elektromos autók esetén sem ártana több olyan új szereplő mint a Tesla, ahol a minőség fontos, de velük szemben nem luxus autókban gondolkodik. Kellenek az olcsóbb elektromos autók a piacra, de igényesek, megbízhatóak, főleg hogy a jelenlegi akkutechnika ha nem is veszélyes, de nem is teljesen megbízható. Az sem elfogadható, ha egy akku csak akkor robban fel, gyullad ki, ha megsérül az autó.

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#190) Patrick válasza Tigerclaw (#189) üzenetére


Patrick
addikt

Nem csak az elektromos autókkal, hanem a belső égésűekkel is, szóval, hogy minek 1000-1200 lóerős 2.9 alatt 100-ra gyorsuló, 300-400 km/h-ra képes "autó"-kat gyártani, több 100 millás árcédulával. Ennyi beteg embert, hogy kinek nagyobb a fallosza és ki tudja tovább nyújtani, vicc az egész. Ugye, most a tesla Roadstert le akarják nyomni, már van ennek is annak is koncepció autója, mindenki teslaverő... :D

Ez a Kia e-niro, nem rossz, csak egy árat jó lenne már tudni, de szerintem 10-15 között lesz egyenlőre. 5 év múlva már bőven 10 milla alatt lesznek az ehhez hasonlóak szerintem. Addigra még több töltőpont lesz az országban. Az akkuk is fejlődnek, jó lesz ez, csak idő kell neki, nekik.

Tesla 3 kint, alap verzsön, 8,8 milla. :D Itthon alap; 16 felett. :D Azért elfogadnám.

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#191) Tigerclaw válasza Patrick (#190) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Mondhatnánk, hogy bennzines gázolajos autónál a CO2 adó majd megnöveli az ilyen autók árát annyira, hogy nem veszik majd a nagy motoros autókat, de akik azokat veszik, ott lesz pénz a felárra is. Az EU- nak kellene lépni valamit a feleslegesen erős autókkal szemben, ahogy pl. a porszívók esetén történt évről évre. Ez viszont keményebb dió, mert az EU-s vezetők, képviselők relative gazdagok, akik pont ilyen autókat vesznek, szóval ellenérdekeltek abban hogy betiltsák az X köcntinél, kW- nál erősebb motorú autók forgalomba helyezését.

A legjobb esetben ráharapnak az elektromos luxus és sportautókra, amik drágábbak is lesznek, vagyis nagyobb presztizst jelent, ami fontos nekik. Persze attól még pazarolják majd feleslegesen a 2, 3 tonnás személyautók hajtására az energiát, de legalább a forgalomban nem keletkezik helyben kipufogó gáz.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#192) axioma


axioma
veterán

Szerintem azert nem nagyon vannak ezek az EU-ban mert kb. semmi minositesuk, szabvanyteljesitesuk nincs. Ami viszont egy forgalomba helyezeshez nem artana.
Multkor beszeltunk egy fali toltot arulo kereskedovel, o mondta hogy a Kina-stb. only termekekben olyan buta akkutoltes van, hogy itthon kulon ganyolt toltok kellenek hozza...

[ Szerkesztve ]

(#193) syberia


syberia
veterán

(#194) Tigerclaw válasza axioma (#192) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Valószínüleg így van. Ráadásul a kínai gyártásuaknál még a specifikációban is kételkedni kell. A számokat ott elég lazán kezelik. Ebben a szegmensben ez különösen fontos mert az akkukapacitás, hatótáv, elérhető sebesség, töltési idő, vagy épp az hogy hányszor lehet feltölteni mind mind esszenciális paraméter, ami alapján választ az ember. A kisebb teljesítményű, súlyú motorok esetén az is fontos hogy milyen súlyú ember használja, mert a hatótáv, sebesség drasztikusan csökkenhet. Kínában lemérik hogy egy 40 kilós vezetővel mennyi az annyi, itt európábana 80-90 kilós vásárló meg csodálkozik, hogy miért nincs a közelében az adott érték a specifikációban megadottnak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#195) Patrick válasza Tigerclaw (#194) üzenetére


Patrick
addikt

Hát ezaz. :D 191 cm és 95 kg vagyok, nekem nem hozza a gyári értéket, az biztos. :D
Én pl a Super Socoval, nem hogy 80-at nem fogok elmenni, de a 60 km is kérdéses egy töltéssel. :D

„Aki barátot talál, kincset talál."

(#196) hhenry


hhenry
őstag

Valaki volt tegnap villanyautós találkozón?

(#197) prmcsk


prmcsk
addikt

Egy sztármérnök elárulta...

"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

(#198) Tigerclaw válasza prmcsk (#197) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Én ugyanezeket az érveket szoktam leírni, és jellemzően meg is kapom a magamét. A e autók után járó árkedvezmény a gazdagokhoz megy, ami külön szégyenletes, de egyben torzítja az eladási számokat és meggátolja a gyártói árcsökkentést. Minek csökkentsenek árat, ha a kormány kipótolja amúgy is?

Az akkugyártás CO2 kibocsájtásának beszámolását viszont nem tartom logikusnak, pontosabban nagyon nehéz lenne kiszámolni minden motortipus esetén, hogy mi tartozik bele és mi nem. Ha egyiknél beszámolják az akkugyártást, meg az ahhoz való nyersanyagok bányászatát, akkor a másiknál is be kell az olajfúrást számolni, az összes sikeres és sikertelen kutatófúrást, a tornyok építését, szállítását, üzemeltetését. Az olaj/gázfáklyák szennyezését, aztán a nyersolaj szállítását, olajvezetékek, tankerek építése, üzemeltetése, finomítók építése, üzemeltetése, aztán megint szállítás a benzinkutakra. Az egész egy véget nem érő képlet lenne, sok sok vitatott elemmel.

Abszolút zöld vagyok és szeretném ha ez lenne a jövő, de a számokkal meg a mocskos kapitalizmussal nehéz küzdeni. Technikailag szerintem már közel vagyunk, de anyagi oldalról nagyon messze. Egy pénz nélküli világban működhetne a dolog, de ebben a jelenben nem látszik a fény az alagút végén.

Talán ha jönne egy Elon Musk 2, akinek nem a luxus e-autók szerepelnek a víziójában, hanem a tömeges elterjedésen lenne a hangsúly, akkor történhetne valami. Szintén jó lenne egy új akkutechnika, főleg ha teljesen más nyersanyagokra építene. Jelenleg sok a ha és az álmodozás.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#199) axioma válasza prmcsk (#197) üzenetére


axioma
veterán

Azert en vicces torzitasnak tartom sajat szemszogembol a cikket.
1. nem, en nem voltam elegedett azzal, hogy pofogtem a benzines autommal a dugoban
2. cegnel (ingyen uzemanyagkartyaval) merni a dizel vs. hibrid fogyasztast az nem a normal user, akinek igenis szamitani fog, hogy harmad-otod arban tesz meg egy km-t (mi pl. valtunk siman autot napkozben azert, hogy ne kelljen a hibrid benzinjet hasznalni hanem elektromos arambol menjunk)
3. a kinai szeneromuvekkel ervelni megintcsak nem er, mikor mi itthon es nemsokara mar napelemmel tamogatva etetjuk
Egyebkent teny: a mostani e-autok befektetesek a kesobbi olcsosaghoz. De sajat kert vagy garazs kell ahol tolteni tudod estenkent (ez mondjuk miert nincs a cikkben, realisabb piacszukito erv lenne), es tervezni kell a tavolsagokat az elektromosnal.
(Kieg. termeszetesen hasznaltan vett autokrol van szo, ezert nem foglalkozok a tamogatasi rendszerrel.)

[ Szerkesztve ]

(#200) Tigerclaw válasza axioma (#199) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az emberek már szavaztak a pénztárcájukkal, csak észre kell venni.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.