Nekunk fali tolto type-I vegu kabellel megvan ez a 3+ kW, de arra nem eskudnek h a tolto nem 1x32A-es-e alapbol [mind2 auto csak 1x16-t tud a type-I-en, az tuti korlatozo tenyezo, 15 egesz-valamennyi [inkabb max 15.5] ampert szokott a tolto kijelezni].
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [HThomas:] Az ideális home office monitor nyomában
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
axioma
veterán
Tiédetis
senior tag
NKM 2x32A
Soul 2015
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Tiédetis
senior tag
Itthon nekem is 15A környéke jön.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Az érdekes. Minden töltőn csinálja, vagy csak egyen? Mert szerintem a töltő a szar.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Tiédetis
senior tag
Nem tudom, eddig ez az első AC töltésem
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
biker
nagyúr
lehet a kocsi fedcompban van beállítva közepes töltési teljesítmény
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Tiédetis
senior tag
Ezt nem tudom, ilyen mélységben nem vagyok benne.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Máshol is lassan tölt?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Tiédetis
senior tag
AC-n még nem töltöttem mióta megvettem.
Itthon a 16A-ról 15 környékén jön.
MOL 43-47 között DC
Mobiliti ott inkább 41/2 körül indul akár 30%-os töltöttségnél is, és elég gyorsan esik. (180-230Ft/kwh jött ki átlag)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Otthon is mindig AC-ról töltöd. Milyen töltővel van 15A-ed?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Tiédetis
senior tag
Otthon konnektor EVSE
[link]
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
tuzpenge
őstag
Szerintem ez nem hiba. Nekem is (2x) 15A körül szokott tölteni a golf, egy Solax töltőn. Ritkán látom az appban hogy 16A-ral tolja, inkább konstans 15-el...
ˣ
madgie
titán
Nekem is 15A körül megy a 16A Renault gyári töltő + GreenUp Access, nem csinálok problémát belőle, 10A névlegesnél is kilenc-valamennyin ment.
Tiédetis
senior tag
Félreértitek
EVSE az oké otthon
TYPE 2 / TYPE 1 NKM AC töltőn 8-10A jön, ezt tartom kevésnek (16A-s kábelen)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
tuzpenge
őstag
Bocsánat. Valóban félreértettem akkor ….
ˣ
Semin
senior tag
Kár érte, jó ügynök volt…
Hátha egyszer majd működik újra Mo. is. [link]
“Bonnet will be available in Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom. “
stickrs
senior tag
Epp láttam, pedig most lett volna utam magyarba, igy bécs után lesz az utolsó Ionitys töltésem.. pedig kényelmes volt, legalább roaming tarifán hagyták volna menni tovább.. ugyanúgy Szlovéniában és Horvátoknál is mást kell keresnem, itt Ausztriában még működik, és az árak is maradtak. Annyi hogy a roaming tarifa nekem eddig 0,3eu volt németeknél szval ugyanaz mint Ausztria, most 0,41eu. Angoloknál jól felnyomták az árakat. Vszinü pár hónap múlva ezek lesznek Európában is az aktuális árak:
Pay as you go 0,6eu/kwh
20kw 0,54eu/kwh
100kwh 0,53eu/kwh
200kwh 0,48eu/kwh.
Kb ekkor fogom lemondani, ha nálunk is megemelik.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Gyorsabban történt, mint ahogy képzeltem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
wassermann
addikt
Ezt a holland csodát láttátok már? Napi 70km-t a karosszériába integrált 5 m²-nyi napelemmel is elmegy :-) [link]
"Akár"
Ha egész nap a tűző Napon tartod az autót, és amikor mozogsz, akkor csak városban, csak lépésben, csak forró kabinban.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ennél sokkal célravezetőbb napelemet telepíteni, és akkor nem csak "akár" napi 70km jut bele.
evDirect villanyautós töltőhálózat
stickrs
senior tag
Mondjuk 250.000 euróból kijön egy 100kwp rendszer, meg egy e-tron gt, én inkább ezt a kombót választanám
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
opr
veterán
Amugy maga az otlet nem lenne rossz, szamomra tokeletes tudna lenni egy olyan (akar plug-in hybrid, akar nagyobb tavot tudo teljesen elektromos), aminek a tetejen van akar csak 1m2 napelem. Ha csak napi 2km-t beletolt, akkor az ev 3/4-eben gyakorlatilag ingyen jarnek.
Mert nalunk ugy van hasznalva az auto, hogy ~szeptembertol majusig szerintem a havi 50km sincs meg atlagban, kb csak bevasarolni jarunk el meg focizni, kozeli haverokhoz, stb. Aztan jon a jo ido, akkor viszont megindulunk, sok hosszu ut van, ami viszont tenyleg hosszu, tobb oras, tehat ugyse az otthoni toltes szamitana.
Gyors szamolas erre (aztan ha elrontom, majd javitsatok ki legyszi): Mondjuk feltetelezunk egy varosi 20kw/100km fogyasztast, meg az 1m2 napelemtol atlag 50W-os teljesitmenyt (veszteseggel egyutt, oszi-teli-kora tavaszi felhos fostalicska idojarasban) napi 10 oraban, akkor az azt jelenti, hogy napi 0.5kW megy bele a kocsiba, ami napi kb 2.5km-nek felel meg, mindenre IS eleg lenne szamomra.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
HunChris
senior tag
Napelem termelés (déli tájolás, 40-25°dőlés):
1300 kWh/kWp éves szinten, panel szinten (335wp) 433kWh/év, 1 nm = kb. 250-270 kWh/év.
Napi átlag ebből: kb. 700 Watt/nm
[ Szerkesztve ]
stickrs
senior tag
Ioniq 5-öt lehet rendelni napelemmel a tetején, hogy mennyit termel azt nem tudom pontosan, utána kell nézni, de azt hiszem 2000-2500 euro felár, azt nemhiszem, hogy visszatermeli ameddig nálad van, főleg a magyarországi villanyáram árak mellett, de még az itteni 0,25eu-s áron is 10.000kwh, ami min 50.000 km. Ha a számításod jó és 0,5kwh-t termel naponta, akkor 55 év alatt kitermeli a felárat
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
opr
veterán
2500 eur-ert dugjak a seggukbe, annal olcsobb (ha van sajat beallod) ha epitesz egy kulon toltot, tetejen napelemmel, ami meg a kocsit is arnyekban tartja nyaron meg vedi a jegtol/esotol telen. Vagy akkor mar egyszerubb a haz tetejere rakni valami alap rendszert, vagy akkor mar elkolteni ra a duplajat, es kapsz egy olyan rendszert, ami kb nullazza a villanykoltseget.
Nagyon max 500eur-os felarral meg talan erdekelne is.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
opr
veterán
Koszi! Akkor auto tetejen annyira nem is volt irrealis szamitas az 500W/nap termeles egy 1nm-es panelhez.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Vesa
veterán
Jelenlegi napelem hatásfokok mellett semmi értelme nincs kocsira napelemet tenni.
Szerintem a következő nagy bumm az lesz, amikor feltalálják a 70-90% hatásfokú napelemet. Egyelőre horror áron tré teljesítményt adnak, amit még tetőre szerelve se hoz vissza 10-15évnél előbb (főleg nálunk, amióta külön megszivatták a tulajokat az áram visszavásárlással). 20éves megtérüléssel meg kell a francnak, mert addigra a rendszer is csereérett lesz.
A tudomány a valóság költészete!
HunChris
senior tag
És hol van az a nálunk?
Tetőn 50%-kal támogatva itt 4 év alatt visszajön egy 10 kWp rendszer. (De ha túl kis rendszer, akkor kevésbé éri meg (10-12+ év) a jelenlegi rezsicsökkentett árral számolva.)
És nem várható 70-90% napelem a közeljövőben (jelenlegi 24%, laborban 40% cellahatásfok).
cOxeR
Ármester
Azért arra picit az esély, hogy 24-ről 70%-ra ugrunk.
WiZARD
addikt
HunChris
senior tag
Plusz megjegyzés a táblázathoz, koncentrátoros eredmények (pl: 47%-os) több (130-230) napnak megfelelő direkt fénykoncentrációt kapnak. Az egy napos hagyományos cella csúcs 39,5%, na ezek igazán horror áron lennének, ha képesek lennének gyártani.
Vorontsov
tag
Sziasztok elektromos bicikli/motoromba cseréltem új akkumlátort és a teljesítménye nem jó neki.
A feltöltési ideje 8 óra és körötte,amikor a gépet megvásároltam akkor volt 6-7-óra.
A hatótávolsága pedig 20Km-a 30Km-helyett.
A bicikli/motor hibát kizárnám egyből,mivel az akkumlátort kiszedett állapotban töltöm mindig,semmi nincsen rácsatlakoztatva ami hibát okozhatna.
Maradt
-a töltő
-az akkumlátor burkolat biztosítékkal és csatlakozókkal,
-a harmadik verzió az új akkumlátoroknál 1-2 selejt is előfordulhat.
Tervezem a akkutöltő és burkolat/csatlakozó feszültség mérését stb...
-majd az akkumlátorét feszültségmérést.
Ezek az ötleteim vannak valakinek ötlete,javaslata.
3DB akkumlátor van benne.
36V12Ah sorbakötve....
dátum rajta az akksin 2022.02.23.
Köszi ha segít valaki.
opr
veterán
Azért 40% körüli hatásfok az már nagyon durva lenne, ha sikerülne csak addig eljutni, hogy költséghatékony módon gyártható és ez a hatékonyság tartósan annyi is marad, már az olyan változásokat hozna, hogy ihaj.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Chereiose
addikt
Horvátországba el lehet jutni értelmesen elektromos autóval? Esetleg erre van valamilyen app amivel lehet tervezni? Na meg a gyors töltők árait is jó lenne tudni, gondolom rizikós azért belevágni, főleg, hogy az adott úti célnál milyen töltési lehetőségek vannak.
joghurt
addikt
Chereiose
addikt
Köszi, egész jó a kiépítettség.
cOxeR
Ármester
Én egy 1100 távot néztem, de nem merem bekockáztatni, túl sok idő, meg megálló lenne. 160-170km-nél többet nem tudok töltés nélkül nyugodtan vállalni, még 2 napra elosztva is túl sok és akkor is max 110-es tempó, legalább 2x10 óra menet/töltési idő, 3 napra szét dobva meg sose érünk oda/vissza. Hr még simán beleférne, az nem vészes, pl Rovinj.
Chereiose
addikt
Igen én is max egy kb 500km-es utat mernék bevállalni, de az is töltésekkel egy kb 9 órás út lenne, szóval továbbra sem erre való sajnos. Mondjuk sokkal messzebb benzinessel se lenne kedvem elvezetni.
cOxeR
Ármester
Régebben simán letoltam, 2 megállással, 1000km-t, de most már nekem sincs energiám hozzá.
Igen fogok Spanyolországba menni autóval (T) (2400 km 15 megálló)
evDirect villanyautós töltőhálózat
stickrs
senior tag
Nekem a 650km szokott kb 9 óra lenni, de mindig van fél óra határ is, valamint utolsó 50km országút, meg város ( 28as Ioniq). 130as tempó, 120-130 kilóméternkénti töltés. Nekem a 100 meg 110es tempóhoz semmi kedvem, inkább megállok többször. Pestig 440km volt legjobb 5 óra. Szóval 500km pályán nem lenne 9 óra. (Vagyis nemtudom milyen autóval mennél, attól függ).
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Chereiose
addikt
Dacia Spring lenne az alany Lehet őrültség, nem is biztos még, de 2 kocsink van és ha csak úgy tudunk menni akkor nincs más, amúgy országon belül utazgatok vele, 100 max 110-es tempóban elmegy annyit mint a nagyobbak, ugye 27 kwh-s akksi van benne.
wassermann
addikt
Inkább cserélnék kocsit ideiglenesen a családban, baráti körben valakivel és nem elektromossal utaznék Horvátországba. Meg fogsz őrülni, ha pl. valahol nem találsz szabad töltőt.
[ Szerkesztve ]
Chereiose
addikt
Igen ha megyünk akkor szerintem ez a reális opció, azért ott a tengerparton szerintem nem sok töltő lehet, az autópályák mentén még csak csak, viszont ha az egyik nem működik vagy várni kell akkor valóban botrány.
Pl. a héten ausztriában, SCS pláza parkolója: nem igazán voltak képesek leírni sehol neten, hogy hol milyen töltő van mennyiért. Erre odaértem, találtam egy type 2 oszlopot, 20 eurót emelt le a kártyámról, majd OTTHONI sebességgel töltött, tehát kb 50%-ról 92%-re ment csak órák alatt, mindezt 8e Ft-ért. Felrobbantam, nem is értem ott ilyenek a type2 töltők, meg ilyen árak vannak? Mindenesetre épp elég lenne 1 ilyet kifogni egy horvát úton.
[ Szerkesztve ]
PeterPH
senior tag
Az már perverzió kategória hosszabb távra. A 30kW (opcoinális) "gyors" DC töltéssel nem félórás, hanem órás töltési megállók lesznek.
Chereiose
addikt
Hát attól függ mennyivel érek oda, de átlagban 40 perces idők biztos lennének, igaz a kicsi akksit hamar feltölti 30kw-tal is, de ugye megállni is meg kellene szerintem négyszer, szóval az amúgy normális út duplája lenne, +halálfélelem lenne, hogy az a töltő amit találok tényleg működjön, meg ugye az árakat sem igazán tudni, ausztriás esetemből kiindulva meg szarabbul járnék a végén mint benzinnel.
stickrs
senior tag
Nekem is kis aksim van, de az 50es töltő se tünik gyorsnak 500+kmnél, azokat is kerülöm ha tudom, nemhogy a 30kw-s töltés. Én nem vállalnám be daciaval a 600kmt.
Más: Győrnél vagy Kecskemétnél nem terveznek 75kw vagy attol gyorsabb töltőket? Hátha hallottatok valami biztatót..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Kecskeméten a Canada Petrolnál hamarosan lesz egy 120kW, 400A töltőnk (jövőre tápegység bővítéssel 180kW@500A-ra). A töltő beszállítás alatt van, egy-két héten belül megérkezik. Utána telepítés, augusztus elejére talán működni fog. Győrben pedig a Dunakapu mélygarázsban lesz egy 75-ös, szintén elég gyorsan (aug). A kecskeméti inkább átutazós töltő lesz, a győri inkább helyieknek lesz jó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat