Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1001) schawo válasza WiZARD (#1000) üzenetére


schawo
titán

Teslával volt BMS ("hajtóakku vezérlő") hibám múlt héten. Hétfőn délután letiltotta a töltést BMS_A035 hibakóddal. Az autó az alkalmazással automatikusan előjegyeztette magát a bécsi szervizbe, és megrendelte a szükséges alkatrészt. Szerdán tréler vitte ki az autót, csütörtök reggeltől hétfő délutánig javították, kedden visszakaptam itthon.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1002) WiZARD válasza schawo (#1001) üzenetére


WiZARD
addikt

Az a legbosszantóbb az egészben, hogy volt az eredeti hiba (ami már vagy a BMS miatt lett, vagy nem). Amikor megtörtént a cella/modul csere, akkor visszaadták az autót 30%-ra töltve.
Már ekkor fura volt, hogy miért így adják vissza, mennyire tesztelték le, ha annyit se próbálnak ki, hogy feltöltsék.
Hát látszik, hogy semennyire nem tesztelték, hisz az első töltés után is látszott hogy valami nem stimmel.
Pedig ha akkor kiderül, akkor talán gyorsabban haladhatott volna a téma, nem kellett volna ismét oda-vissza trailer, stb.

Nissan meg minden oldalról szarik az egészre/ügyfélre.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1003) Gabesz87


Gabesz87
addikt

Viszonylag még új vagyok az elektromos/hibrid autózásban a Passat GTE-vel, de aki PlugShare-t használ, mondja már meg nekem, ez valami bug, hogy be van állítva, hogy a foglalt töltőket ne mutassa, így egy töltőhely, ami nekem hazafelé útbaesett (prá száz m-re van tőlünk), nem is látszódott, viszont ahogy odaértem, láttam, hogy az egyik hely szabad, úgyhogy be is álltam tölteni. De akkor a térképen miért nem látszódott? Ezért gondoltam, hogy csak valami hiba lehet. Elmü-s töltő amúgy.

(#1004) biker válasza Gabesz87 (#1003) üzenetére


biker
nagyúr

a plugshare nem érzékeli a töltők állapotát, csak azt ha valaki bejelöli ps-en hogy épp tölt, és meddig fog tölteni.
ez nem bug sajnos, szarnak bele az emberek inkább

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#1005) Vasy09 válasza biker (#1004) üzenetére


Vasy09
őstag

Így van sajnos! Itt mifelénk sem nagyon divat az ittenieknek használni a progit! :(
De sajnos azt sem, hogy legalább kirakja a telefonszámát, hogy fel tudjam hívni, hogy mikor végez, vagy ha már feltöltött a kocsija, hogy álljon arrébb, hogy más is odaférjen!
Arról meg már nem is beszélek, hogy a nem tölthető autókkal simán beállnak az egyik tölthető helyre! :O

Gamertag: Vasy09

(#1006) skitzoo


skitzoo
senior tag

Sziasztok. Gondolkodunk második autó vásárlásban és mindenféle képpen elektromos. Leaf Gen 1. Csak munkába járásra használnánk, meg max boltba járni vele. Napi szinten 45km. Ha anyosékhoz mennénk akkor durván 70km. Ennyi vállalható vele? Itthoni töltéssel nincs gond. Van 3x20A és fali töltőt is tudok jó pénzért :)

"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"

(#1007) Füleske válasza skitzoo (#1006) üzenetére


Füleske
addikt

"Ha anyosékhoz mennénk akkor durván 70km. Ennyi vállalható vele?"
Leaf gen 1 - ből volt 24 és 30 kWh - ás akkus, az akku nagyon nem mindegy hány % - os. A Leaf - ek akku degradációja a temperálatlanság miatt sokkal nagyobb egy temperált akkus autóhoz képest. (ha a vásárlás után gyorsan csökkennek a jobb oldali pálcikák akkor ezzel átvertek).
[link] [link]

Másik dolog ami az elektromos autóknál nagyon nem mindegy az a használati körülmények. Pl. télen 20-25 % - kal többet fogyaszt.

[ Szerkesztve ]

(#1008) Füleske


Füleske
addikt

Akit érdekel az idei villanyautó támogatási rendszer : [link]

(#1009) joghurt válasza Füleske (#1008) üzenetére


joghurt
addikt

Bármi konkrétum azon kívül, hogy esetleg majd lesz, általunk még nem ismert feltételekkel, általunk nem ismert időpontban, és ez is jó eséllyel kimerül egy pillanat alatt, elsősorban a csókosokkal/mázlisokkal?

A tej élet, erő, egészség.

(#1010) Füleske válasza joghurt (#1009) üzenetére


Füleske
addikt

Ennyi van egyelőre amit olvasol.
"ez is jó eséllyel kimerül egy pillanat alatt, elsősorban a csókosokkal/mázlisokkal?"
Ez nettó hülyeség, már bocs.

(#1011) skitzoo válasza Füleske (#1007) üzenetére


skitzoo
senior tag

Használtam már eNV 200at. 24kw-os aksival nyáron elmentem 170km-t. Télen 100-110 körül. De nem akarom a kettőt összehasonlítani.

"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"

(#1012) schawo válasza skitzoo (#1006) üzenetére


schawo
titán

persze

Ennyire azért ne nézzük már le szegény Leafet. 30-ast használtam pár hétig, sima liba 70km még a legzakkantabb 24-esnek is. 70km-t nyáron még a 300k-t futott hibrid Volttal is elmentem villany üzemmódban.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1013) skitzoo válasza schawo (#1012) üzenetére


skitzoo
senior tag

Kintről jönne. Ott talán nincs akkora sumaksag mint itthon

"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"

(#1014) Füleske válasza skitzoo (#1011) üzenetére


Füleske
addikt

Milyen átlagsebességgel és milyen állapotú akkuval ?

(#1015) skitzoo válasza Füleske (#1014) üzenetére


skitzoo
senior tag

Balatonról fel jöttem vele Pestre,és meg volt benne. Az akku 90%-os volt

"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"

(#1016) WiZARD válasza WiZARD (#1002) üzenetére


WiZARD
addikt

A szakértő Gablini kicserélte a BMS-t, persze a balansz továbbra se jó.
Megkérdezték központot hogy ilyenkor mi a teendő, jó-e így. Azt a választ kapták, hogy merítsék le, töltsék fel újra és akkor diagnosztika újra. Ha még mindig szar akkor ismét cellacsere, mert akkor hibás amit beraktak. :F

Mondtam, hogy ha már 6+ hete ezzel küzdenek csereautó nélkül és továbbra is vakon szerencsétlenkednek, akkor legalább az aktuálisan esedékes 2 éves kötelező szervizt csinálják meg ingyen. Ok, megkérdezi a szerviz vezetőt.
(nekik ez kb annyi költség ami egy pollenszűrő + 1 liter fékolaj beszerzési ára, szóval kiváncsi leszek mit mondanak)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1017) Semin válasza WiZARD (#1016) üzenetére


Semin
senior tag

Kezdesz elriasztani a Nissan-tól mint alternatíva... :(
Ez az ingyen szerviz lenne a minimum.

(#1018) WiZARD válasza Semin (#1017) üzenetére


WiZARD
addikt

Én megfogadtam hogy soha többé Nissan.
Minden lehet hibás, nem ez a baj, hanem a töketlenkedés, hogy egyetlen szerviz van aki "ért hozzá" (de a jelek szerint ők se) és javíthatja, mint vevő totál le vagyok szarva és meg se próbálnak bármi gesztust tenni maguktól azért mert 6+ hete nincs autóm, csereautóról szó sincs (hiába ígérték vásárláskor).

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1019) Semin válasza WiZARD (#1018) üzenetére


Semin
senior tag

Valóban minden elromolhat, és vannak komplex hibák. (mondjuk a 6+ hét az nonszensz)
De az, hogy képtelenek egy csere autót adni, na az bicskanyitogató.

Nagy kár hogy az idei fogyasztóvédelmi törvény változás nem vonatkozik autókra.
60 nap vagy 5. javítási kísérlet után csere, vagy lóvé vissza.
Rájuk férne :)

(#1020) WiZARD válasza Semin (#1019) üzenetére


WiZARD
addikt

Pontosan.

Csereautóval is úgy vagyok, hogy nem igazán hiányzik, van mivel járni, valószinűleg jobb mint amit adnának. De akkor legalább lenne valami okuk, hogy siessenek.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1021) schawo válasza WiZARD (#1016) üzenetére


schawo
titán

Lehet, használt, kiszerelt cellát tettek be. Amit nyilván nem azért szereltek ki, mert máshol jó volt... Úgy voltak vele, egy próbát megér, hátha. Ez az átka, ha a belső égésűekhez vannak szokva, és a villanyos csak nyűg.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1022) WiZARD válasza schawo (#1021) üzenetére


WiZARD
addikt

Elvileg azt is rendelték...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1023) WiZARD


WiZARD
addikt

Ma arra jutottak, hogy még mindig nem jó és biztos rossz a cella amit csereként beraktak. Rendelnek újat, addig is visszakaptam az autót.

Most már csak 52mV az eltérés és ezt még meg is tudnak magyarázni, hogy jó így. Hisz úgy gondolnám, hogy azonos töltés mellett a régi, degradálódott cellák már elérik a max feszültséget, amíg az újak még nem. De most már ők mondják, hogy nem jó ez így...
Szerintetek?

SOH "nullázódott", kíváncsi leszek hogy alakul.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#1024) Semin


Semin
senior tag

Átnyergelnék elektromosra, és a kiszemelt egy 2017/9-es Hyundai Ioniq EV.
Van valami amire a vásárláskor figyelnem kéne?
Az a terv hogy megbízom őket [link] , hogy nézzék át a kocsit. Ha mindent rendben talál a szaki akkor megveszem a kiszemeltem.
Esetleg valakinek a típussal évjárattal van rossz tapasztalata?

Előre is Köszi :R

(#1025) Füleske válasza Semin (#1024) üzenetére


Füleske
addikt

Akku szempontból jó típus [link] , szóval az általános átvizsgálásra szerintem jó lehet akit kinéztél.
Ezeket is érdemes megnézned : [link] [link]

(#1026) Semin válasza Füleske (#1025) üzenetére


Semin
senior tag

Köszönöm! :R
Utánanéztem hatótávnak, akku kezelésnek, 50 videót láttam, ez alapján döntöttem a típus mellett a Leaf (40Kwh) ellenében. Ez a kettő volt a befutó.

[ Szerkesztve ]

(#1027) Füleske válasza Semin (#1026) üzenetére


Füleske
addikt

Szívesen. Leaf - et én nem vennék az akku temperálás hiánya miatt. Az akku szervizelés meg a fentebb olvasottak miatt szerintem problémás... Az Ioniq töltése is gyorsabb.

(#1028) schawo válasza Semin (#1026) üzenetére


schawo
titán

Kb egyforma hatótávúak, mert amennyivel nagyobb az aksi (Ioniq: 28 és Leaf: 36kWh), annyival többet is fogyaszt a Leaf. És az ioniqot sokkal gyorsabban lehet tölteni. És gyakrabban is.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1029) Füleske


Füleske
addikt

Megjött az idei villanyautós támogatás : [link]
Fontos változás hogy először szerződést kell kötni a kinézett autóra és csak utána lehet pályázni. Cégek, vállalkozók nem pályázhatnak.

(#1030) joghurt


joghurt
addikt

Igaz, hogy a háromfázisú Type2 töltők minimum 3*6 A-t kérnek, hogy beinduljanak? Mert akkor a legtöbb embernél kiesik a napelemes töltés, hiszen ahhoz 4 kW feletti termelés kellene órákon át. Egy 16 A-os fázisról tölteni meg neccesnek érzem a többi fogyasztó mellett. Vagy most csak ezért újabb elműs kör, és bővítés pl. 25+16+16 A-re? :O

A tej élet, erő, egészség.

(#1031) axioma válasza joghurt (#1030) üzenetére


axioma
veterán

A kozvetlen napelembol toltesnek csak szaldo utan lesz igazan jelentosege. [Spec. nalunk 17-es rendszer van fent, jo idoben van orakig 10 felett a rossz tajolas ellenere is.]
Masreszt Zoe-n kivul jelenleg nem tudok olyat amelyiknek ne lenne ugyanolyan jo az 1f toltes (az ion-om 10A-t azert ker - egyszer probabol paromek szerettek volna elinditani generatorrol, na az nem ment -, az Ampera csak 6-t default-ban, de az auto fedelzetin atallithato 10-re).
Amugy kerdes, hogy mennyit me'sz vele egy nap. Mert az "orakon at" az attol fugg, mennyi a hianyzo energia. Tulkepp 13-15km hatotav-noveles/ora kozotti toltes a sima 230V-s rofibol 10A-rel, ha 16kWh/100km konnektorbol mert fogyasztassal nezed (igaz, ennel ma mar vannak jobb autok, meg az is hogy palyazva 20 felett lesz).

(#1032) schawo válasza joghurt (#1030) üzenetére


schawo
titán

Én nem hallottam ilyen kikötésről. Milyen műszaki oka lenne ennek?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1033) biker válasza joghurt (#1030) üzenetére


biker
nagyúr

minden autó minimum 6A-t kér, ennél alacsonyabb érték a 0A
1x6A vagy 3x6A
ha a napelem 2kW-al termel, akkor 2kW jön a hálózatból mellé

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#1034) joghurt válasza biker (#1033) üzenetére


joghurt
addikt

Igen, épp ezt kérdem. Ha 3 fázisún minimum 3*6 A-t kér, azzal nem vagyok boldog, mert erősen romlik a helyben felhasznált áram aránya. Függetlenül attól, hogy szaldós vagyok, akkor is jobban szeretnék minél többet saját napból tölteni a Mátrai Erőmű lignitje helyett.

@axioma: Egy átlagos út legyen 40 km oda-vissza! Ez 5,5-6,5 kWh között kijön. Ha 10 A-re korlátozok, akkor is megvan 3 óra alatt egy fázisról, szóval nem ezért. Hanem ha 3 fázisú a ház és a napelem, a garázsban szintén 3 fázis van, akkor adta volna magát egy 3 fázisú töltő - legfeljebb "ha sürgősen kell, akkor hadd cuppantson" alapon.

A tej élet, erő, egészség.

(#1035) axioma válasza joghurt (#1034) üzenetére


axioma
veterán

Egyreszt autofuggo, hogy tudja-e a 3 fazist (mienk auto oldalon type-I mindketto, nem tudjak). De elvielg tudhatna 1 fazis 32A-t is... Nem hinnem hogy attol hogy van 3f-d, muszaj lenne 3f tolto is, a villanybojlerben se cserelnel csak ezert futoszalat 3f-ra gondolom. Azt nem tudom, most hogy vannak az arak, anno ugy remlik magas volt a kulonbseg arban.
A fali toltonk 1x16A, az mar masfelszeres sebesseg a 230V-os toltohoz kepest. Igaz, nalunk 3x25 van es az a fazis elvileg mast nem visz.

(#1036) Chereiose


Chereiose
addikt

Sziasztok,

most az újrainduló támogatással elgondolkodtunk egy Dacia Springen. Legfontosabb kérdésem, hogy az itthoni töltéshez milyen feltételek szükségesek? Gondolok itt arra, hogy sima konnektoros töltéssel vajon az itthoni hálózat bírná a terhelést? Nem hiszem, hogy a legmodernebb vezetékrendszer van itt kiépítve, mert megesett már párszor pl., hogy ha nagyon sok minden ment egyszerre akkor már nem bírta és lecsapta a biztosítékot, ezért érdekelne, hogy a kocsi töltése mit igényel. Valamint, hogy csak hosszabbítóval érne el a kocsiig a kábel, ehhez érdemes valami jó minőségűt venni ami nem tud kárt tenni?

A másik, hogy ugye opcionális feláras a DC csatlakozós verzió, amivel kb 50 perc alatt felpumpálja, ezt szerintetek mindenképp érdemes kérni? Ugye a type2 is feláras, azzal lehet elvileg utcán tölteni, azzal kb mennyi idő lehet?

(#1037) biker válasza Chereiose (#1036) üzenetére


biker
nagyúr

- Springen ne gondolkozz, ami volt egy nap alatt lefoglalták és idén nem is lesz több
- minimum 6A kell, az 1,5kWh óránként, egy éjjel belemegy 100km-re való energia
- elsőnek elektromos hálózat fejlesztés, utána dedikált vezeték kiépítése, és mehet rá a töltő

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#1038) Chereiose válasza biker (#1037) üzenetére


Chereiose
addikt

Van Spring, rendelhető azt mondták még lehet idén megjönne.

Viszont akkor az itthoni töltés az így felejtős is? Mert a fejlesztéshez gondolom le kell akasztani egy szerelőt arany áron, +maga a fejlesztés is több száz ezer ft :U Meg egyszerűen ennyi nyűghöz kedvem sincs.

(#1039) axioma válasza biker (#1037) üzenetére


axioma
veterán

Pedig pont most olvastam hogy a Spring milyen jo kicsire sikerult, bar az hogy suv-nak akar latszani az nem tetszik de epp kezdtem en is gondolkodni hogy megerne a csere, messzebb birnank villanybol mint az ion-nal. Hat akkor majd talan valamikor...
Szerk latom megis van... de lehet megvarom mire ezeket eladjak:) most ugyis a lakasra kene inkabb kolteni.

[ Szerkesztve ]

(#1040) stickermajom válasza biker (#1037) üzenetére


stickermajom
addikt

December és március közötti szállítást ígérnek most a megrendelt Springekre. A támogatás 18 hónapjába belefér.

(#1041) biker válasza Chereiose (#1038) üzenetére


biker
nagyúr

32A-ig lazán bővíthetsz, alanyi jogon, ha nem valami öreg szar rendszered van, R=1 szerelővel kivitelezve, mert akkor nem engedik ezt sem.
Szóval ez nem egetverő költség, nem kell vissza tartson

Jó hír, hogy most ismét rendelhető, ez volt az utolsó infóm, hogy ami volt, elvitték mint a cukrot.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#1042) stickermajom válasza biker (#1041) üzenetére


stickermajom
addikt

Igen, valami 100 előrendelhető darabról beszélt az értékesítő, ami októberben érkezik. Gondolom most majd a június 20 körül leadott csomag kitolja márciusra az újabb érkezést.

Ha sikerül a pályázat, akkor mi is belépünk az EV táborba vele.

[ Szerkesztve ]

(#1043) joghurt válasza stickermajom (#1042) üzenetére


joghurt
addikt

Már most jövő évi szállításra veszik fel a rendeléseket. 100 darab (volt) az idei kvóta, és kész. Becsületükre legyen mondva, már a prospektusban is benne van, hogy ezmegaz majd csak jövő márciustól érhető el.
(Azért a 100.000 forintos "sorbaállási díj" még mindig eléggé vicces egy Daciáért. Mi ez, '80-as évek, csepeli Merkur telep?)

VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle.

A tej élet, erő, egészség.

(#1044) stickermajom válasza joghurt (#1043) üzenetére


stickermajom
addikt

Én mást írtam? :)

"Azért a 100.000 forintos "sorbaállási díj" még mindig eléggé vicces egy Daciáért."
Szerintem előrendelésnél érthető, kiszűrve ezzel a bizonytalanokat. Vagy ismersz olyan autót, ahol nem kell valami pénzt letenni, hogy valós megrendelés legyen belőle?

(#1045) joghurt válasza stickermajom (#1044) üzenetére


joghurt
addikt

Előleg van.
De azt nem azért, hogy majd esetleg megvegyem, ha legalább a szalonba érkezik belőle egy darab, amibe bele tudok ülni, megnézni, neadjisten kipróbálni. És ha nem tetszik, a megrendelési jogomat próbáljam meg valakinek elpasszolni.

A tej élet, erő, egészség.

(#1046) stickermajom válasza joghurt (#1045) üzenetére


stickermajom
addikt

Én most tényleg nem értem a problémát. 100000 Ft előlegért le tudtad adni a megrendelésed egy Springre, októberi érkezéssel. Most májusban turnézik pár autó az országban, oda az előrendelők is meg lettek hívva. Ha beleülés, megnézés, kipróbálás után nem tetszik, akkor kötelezettségek nélkül elállhatnak a vásárlástól, visszakapják a pénzt. Vagy szerinted hogyan kéne az éles előrendeléseket kezelni?

(#1047) biker válasza joghurt (#1045) üzenetére


biker
nagyúr

a konát az első sorozatból 1mFt foglalóval lehetett rendelni, július-augusztusban, mikor az első megtekinthető példány november végén érkezett az országba

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#1048) prAet0r_ válasza joghurt (#1043) üzenetére


prAet0r_
csendes tag

"VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle."

Ez az infó honnan van? E-Upot szeretnénk venni, várunk a pályázat kezdetére. Kérdezgettem a márkakereskedéseket hogy hogy állnak az idei kvótával, de sajnos nem mondtak semmi használhatót.

[ Szerkesztve ]

(#1049) joghurt válasza prAet0r_ (#1048) üzenetére


joghurt
addikt

https://azonnalelviheto.volkswagen.hu/result-list?mg=008&svn=true

Illetve ma beszéltem egy kereskedővel. (Náluk októberi előjegyzésre lehet rendelni; készleten már csak egy sárga volt.)

A tej élet, erő, egészség.

(#1050) prAet0r_ válasza joghurt (#1049) üzenetére


prAet0r_
csendes tag

A készleten lévőket én is láttam -- arra értettem a kérdésem, hogy írtad, hogy 1000 db az importőr évi kvótája, hogy ez az infó honnan van, mennyire megbízható. Ha valóban ennyi, az elég nagy szám, akkor nagy eséllyel mindenkinek jutna idén autó, aki E-Upot rendel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.