Hirdetés
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
"Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel,"
Röviden: mert szar
Hosszan: mert nagyon szarSzóval ha otthon egy fázisról töltöd, SOHA, és ezen kívül SOHA semmilyen körülmények közt NE!
3 fázisra van kitalálva, nem fedélzeti töltője van, hanem a hajtó motort használja trafónak a Renault, innen tolja a DC-t vissza mint mikor visszatermel az autó. Ez csak 3 fázisról nagy árammal jó, legalább 3x16A akkor már 10% alatti a veszteséged. 3x10A már 15% veszteség, 3x6A kb 20% és 1x10A esetén 30% feletti a vasveszteség. Ekkor egy sánta üzemben járatott trafó szenved.
Idióták, kitalálták okosabbak mint mindenki más. Igen, mert olcsón 22/43kW fedélzeti töltőt kapnak, de cserébe nem jó
-
axioma
veterán
Csucs az volt hogy a Fiat 126-hoz (a nem lengyel, de tkp. "kispolszki") atiraskor olyan forgalmit adtak (maguktol, nem tudom miert, itthonrol vettuk masik maganembertol) hogy 5 szemelyes, berakattuk a plusz ovet, es ennyi. Mivel akkor 10 ev alatti gyerekekkel neha plusz baratno kellett beferni, legalabb nem volt gond.
Amugy mint uj termek nyilvan leginkabb marketingkerdes, hogy 4 ules de mind tagas, vagy 5 uleses, melyik adja el jobban az adott tipust... esetleg valamennyi biztonsagi kerdes van benne az ovon kivul is utasvedelemnel. -
axioma
veterán
Papiron az, nekem eleg (ritkan kis tavra, csak rendor ne szorakozzon hogy szabalytalan).
Legalabbis hahu is azt mondja meg a multkor meg is neztunk egyet mikor ugyanott vartunk a szerviz nyitasra, pont azert hogy nem latok hatso kilincset, hogyan nyilik. Hatul 3 szemely, 3 ov. -
axioma
veterán
Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel, volt olyan terv hogy lecserelem arra az iont hogy legyen 5 szemelyes auto (na meg a biztosabb hatotav miatt).
Viszont az meg tapasztalat, hogy a 230V 10A hagyomanyos konnektorbol is valami 13-15km/ora toltesi sebesseg kijon, 2x40km eseten is fel ejszaka alatt megvan, me'g fali tolto se kell (a fali tolto nalunk csak 16A mert type-I autok de az onmagaban masfelszeres sebesseg, me'g mindig 1 fazison).
i3-bol rex-es az buli annak, ahol max. kisgyerek kerul hatra, de amugy katasztrofa a forditva nyilo hatso ajto... -
Strezi
őstag
Hétvégén villanyautós találkozó Abdán, Győr mellett. Minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők!
Én ott leszek és autóztatok, akit érdekel egy Supercharger túra oda-vissza
-
Füleske
addikt
A Leaf - eknek az akkuja problémás, hűtés-fűtés nélküli. Ezt mindenki tudja, de azt már kevesebben hogy lehet ezt ideiglenesen "javítani", azaz elhitetni az autóval (1-2 hónapig) hogy jobb az akku, tehát több pálcikát fog kijelezni mint a valós állapot. Szóval ezzel lehet csalni.
A Zoe - nál az otthoni töltés problémás ha nincs kiépítve a 3 fázis. Ha van rendesen kiépített 3 fázis vagy nem akarsz otthon tölteni akkor jó lehet. Ha külföldi az autó akkor az akkuja lehet bérelt, amit a Renault márkakereskedésekben lehet ellenőriztetni.
Nem írtál keretet de ha belefér nézz rá az e-Golf - okra is. (a BMW I3 gondolom kicsi lenne) -
Vasy09
őstag
Sziasztok!
Nálunk most lesz esedékes majd az elektromos autó! Első körben mindenképp használtban gondolkodunk, aztán majd meglátjuk...
Kérdezném tőletek, hogy melyik használt típus lenne a legjobb választás? Napi szinten ingázunk az otthonunk és a melóhelyünk között 30-40 km-et (oda-vissza). Nem lenne rossz, ha a 2 gyerek is beférne hátra!Igaziból a Nissan Leaf-eket és a Renault Zoe-kat nézegettük. Tudtok esetleg hasznos tanácsokat adni, hogy mire kellene különösen figyelni a vétel előtt?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
-
Ck.
addikt
Sok infót még nem tudok mondani mert még nem vettem át, de ha minden jól alakul akkor még a hét hátralevő napjaiban meg fog történni, remélhetőleg már ma.
Elsősorban munkába (A-ból B-be kb. 8km), bevásárlásra, kisebb kirándulásokra és évente 1x egy Anglia-Magyarország-Anglia útvonalra van használva a szekér. Egy 2016-os BMW 520d-t kellett váltani, az utóbbi időben beütöttem picit a fejem (hozzáteszem, hogy többek között troli mániás is vagyok
) és mindenképp hybrid, plugin-hybrid vagy tisztán elektromos témában gondolkodtam.
Felmerült többek között a Zoé, i3 rex, új Leaf, Lexus IS 300h, NX300h, BMW 330e, 530e, stb. Végül a BMW-ket elvetettem, mert szerettem volna valami mást is kipróbálni, az i3 még esélyes volt ugyan, de a Magyarország-Anglia táv még a rex ellenére is túl sok kompromisszumot jelentett volna.
A többi versenyzőnél szintén vagy a kompromisszum, vagy a menetteljesítmény vagy az ár volt a nem megfelelő. Pedig nagyon szerettem volna a Lexust is, de az NX300h nem volt eléggé dinamikus és mellette elég drága is volt, az IS300h-ban pedig konkrétan nem is fértem el.Végül a befutó egy olyan jelölt lett, ami rajta sem volt eredetileg a listán, de utólag nagyon örülök, hogy rátaláltam, mert szinte minden elvárásnak maximálisan megfelel, valamint erőben és nyomatékban is lesz vigyor bőven.
A győztes egy 2017-es Mercedes-Benz S205 C350e (T-modell) lett. Ahogy számolgattam kiadja a matekot, kb tisztán elektromosan fogok tudni járni dolgozni, de konkrét számadatokkal még várni kell egy picit sajnos. -
Ck.
addikt
Tiszteletem az Egybegyűlteknek,
Érdeklődni szeretnék, hogy plug-in hybrid óttókat befogadtok-e ide, amennyiben megígérem, hogy valóban akként’ is lesz használva?
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
radi8tor #479 üzenetére
Megfelelo szabvany eseten, akar autoknal is elkepzelheto lenne a toltoallomason cserelheto akku. Persze valoszinuleg gep cserelne, nem ember, a jelenlegi kapacitas/tomeg arany miatt. Motornal vallalhatobb a dolog.
Az akkupackok szabvanyositasa, a cserlehto akkupackok es az hogy az akkut nem birtoklod, csak hasznalod, lehet a kulcsa a fenntarthato, elerheto aru e-mobility-nek. Szerintem ez lassan nem csak idealis lesz, hanem kenyszer is. Kicsit olyan a helyzet mint a telefonok, laptopok eseten, ahol a par gram es mm kedveert felaldoztak a szerelhetoseget, es nagy mertekben megnehezitettek az ujrahasznositast.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Tigerclaw #478 üzenetére
Bevallom számomra teljesen vállalható egy robogó esetén a kivehető akku megoldása.
Elmész vele munkába, leparkolsz, kiveszed az akkut és felteszed töltőre. Na meg ugye ezáltal vihetsz magaddal egy másik pakkot vagy felváltva lehet tölteni a kettőt. Akkuk szabványosítása egy vágyálom. Elég csak a mobilok töltőcsatlakozóit nézni. Totál szembe mennek a gyártók a fenntarthatósággal - van jelenleg 4-5 vagy ki tudja mennyi használt töltőcsati a mobiloknál. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
radi8tor #477 üzenetére
Egy gororo szeru dolog eletkepes lenne nalunk a nagyobb varosokban. Nagyon idoszeru lenne szabvanyositani is ezeket a motoros akkukat...mielott mindenki elojon ezerfele sajat megoldassal. Kozos akkuk, kozos toltoallomasok kellenenek, hogy a koltsegek ne lehetetlenitsek el az egeszet. Meg persze az hogy ne akarja minden koztes ceg, allam lehuzni az egesz e-mobility-t.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Ezekiell #417 üzenetére
En azt nem ertem, hogy miert nem maganszemelyeknek. Ez pont az a kategoria, ami maganszemelyeknek idealis, aki venni fogja cegen keresztul az is maganfelhasznalasra fogja venni. Meg ha venne is mondjuk egy futarceg egy nagy rakas extra akkut, specialis toltoallomast, sok modell nem igazan alakithato at futaroknak, vagy etelkiszallitasra.
Inkabb lenne alacsonyabb a tamogatas es maganszemelyeknek is elerheto lenne. Mondjuk a szukseges volumenhez igy is oriasi kozpenzt kellene belenyomni. Jelenleg tovabbra is csak ott tartunk, hogy az e-mobility a gazdagok tamogatasarol szol, nem magarol az e-mobility hatasarol. Az autok utan jaro tamogatas plafonjat is mar lentebb kellett volna vinni, mondjuk 8 milliora, vagyis csak az kaphatna ra tamogatast, amelyik modell tamogatas nelkuli ara ez alatt marad. Ez olyan mint amikor a magankezben levo focicsapatokba kozpenzt nyomnak.
-
Bozso68
őstag
Ma mutatják be a Nissan tisztán elektromos, új autóját, az Ariyát.
Itt az élő bemutató. -
Strezi
őstag
Nekem nagyon jól jött ki minden, így tízezer alatt megvolt a 3x16A, 11kW falitöltő otthonra. Gyakorlatilag egy méter kábel, 3x20A kismegszakító és egy 3f fali stekker kellett (+eps dűbel).
Töltő felett egy kúpcserép van normál esetben, most levettem a fotóhoz.
Tartalék egy Type2 kábel plusz egy CCS adapter a kocsiban. Mivel a kocsi geolokáció alapján jegyzi a max engedélyezett töltőáramot, az itt beállított 3x7A eddig nem volt gind, marad. Akkunak is jobb. -
biker
nagyúr
persze, csak azt mondtad jó haver és 32A-re épített ki kábelt. Hát ez messze nem az
35m felett 16A-re sem alkalmas, nem tudom milyen messze kellet vinni."A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta."
-
Bozso68
őstag
Én a biztonság kedvéért 5x10-es kábelt vezettettem ki a garázsba, a szekrénytől 35m. A szerelő nem értette, hova ez a vastagság, de én inkább felkészítettem a helyet 3x32A-re, holott csak 3x16A kell az e-Niro-mhoz.
Egyébként mobil 3x32A-es töltőm van, mindig a kocsiban hordom, mert otthon, illetve két telephelyemen is tudok 3 fázisról tölteni (100km-re egymástól, általában napi ingajárat). Később lehet, hogy otthonra beszerzek egy fix falit is. Mindamellett magammal viszem a type2-es töltőkábelt, és a vésztöltőt is. Kocsiban elférnek, ha szükség van rájuk, akkor ott a helyük.
Június 3.-án vettük át a kocsit, 7000km van benne, de eddig sikerült elkerülnöm a nyilvános töltőket. -
biker
nagyúr
Radi8tor: Kona 64kWh
Focvis: 13A-re jó az a dugalj, de semmi esetre sem 16A-re. 16A-t tud rövid ideig, ami egy háztartási fogyasztó terhelése, de 10-20 órán át fél évet nem adok neki, szétgyengül, aztán elolvad
Azon a kábelen SOHA nem megy 32A, látni kellene azt ami lejön, és ahol bele van toldva a dugaljba kötött kábel, ami maximum 3x2,5mm2 lehet, az még nyögve belemegy a traconba, de inkább 3x1,5A szokott.
32A-re 3x6mm2 kell 15m-ig, a felett 3x10mm2 -
válasz
radi8tor #459 üzenetére
Bírja a 16 A-t akár 24 órán keresztül?
Miért nem fix?
- Volvo, VW elől hordja a csatlakozójat, Tesla hátul - ne kelljen hosszabbító*. Még nem tudom mit veszek X idő múlva (sűrűn cserélek autót);
- az is lehet hogy sima benzinest / dízelt veszek holnapután, nem akartam még beruházni fali type 2-be.Ráhagytunk 10 métert, majd fixálom ha szükséges. Akkor egyben felfejlesztem 32 A-re.
* Szűk a hely az autó és a fal között, nem lenne jó hosszabbítóval bohóckodni.
-
Szia!
A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta.
Ilyen aljzatot tett rá: [kép] [kép]Mi a véleményed?
Időnként töltök 13 A-s EVSE-vel (Volvo PHEV), alapból a céges naperőműről járok.
-
biker
nagyúr
Nekem 64kWh-s akkum van, és DC-n is jól tölt, így kb évente 2x kell (mármint kötelezően kell mint végső megoldás) az AC kábel, de pont azért, hogy ha annyira nagy a baj, hogy kifutottam a töltésből, és nincs DC oszlop sehol, és azonnal valamilyen áram kell, akkor hogy ne szívjak, van egy 10m-es Type2 kábel és a gyári töltő mellé egy 15m-es hosszabbító még.
De eddig csak "miért ne töltsünk" miatt volt használva a type2 kábel. Végszükségig még nem jutottam, de jó érzés hogy akár 2-3 autó is a töltő előtt lehet, megoldom a töltést -
axioma
veterán
En is a kocsiban hordom a halozati toltot. Az a ve'sz-ve'sz megoldas, 230-as konnektor barhol van. Megjegyzem, punkosd vasarnap [igaz mint kiderult nem volt a toltes megoldas de ezt nem lehetett akkor tudni] ez volt az egyetlen lehetoseg amit aka'r automentovel meg tudtunk oldani, mert benne volt a kocsiban. Az akkor nemregiben fizetosse valt e-mobis nkm-et felhivni se tudtam (most azt hagyjuk, hogy a toltooszlopon kivul kiderithetetlen az elvileg 24 oras szamuk, me'g az appban sincs benne), es amikor joval kesobb sikerult beszelni veluk, akkor is csak szettartak a kezuket, hogy bocs, most epp nem tudok kartyat beallitani, tehat majd kedden probalkozzak, addig ne akarjak tolteni. Minden mas tolto a kornyeken sorompo mogott, pirosbetuson lezarva.
Nekunk mondjuk mindket kocsi type-I, de lett a falon 16A-es tolto, es van kulonbseg a toltesi idoben, a 230-as tolto mindket kocsinal max. 10A (2011,2013). Mondjuk ez a tolto 100e plusz sima villanyszerelo 1-2 oras bere volt csak (mast is csinalt aznap de kb. ennyi volt a tolto miatt). Es az is igaz, hogy eleg ritkan szamit, meg a hibriddel attol me'g lehet tovabbmenni, szoval nem is annyira kritikus, es ejszakara mindig eloszedjuk a 230-as toltoket az belul van a garazsban, a tolto a gyorsmegoldas a kulso falon ha napkozben kell. Mondjuk toltokabelt letekergetni nem kell ha csak ingazas, nem tekerjuk fel, ugyis a leheto legkozelebb van nekik dedikalt konnektor (meressel stb.) -
Füleske
addikt
1. Miért venne 16A töltőt, szó nem volt ilyesmiről.
2. A 32A meg +220 % (és ez sem gyors), innen nézve a 60 % az nagyon kevés, ráadásul 32A -t tud az autó és szvsz ahhoz kellene a töltő.
3. Közel sem ennyi a plusz ráköltés ha ugyanazt számolod.
4. Minek van a hálózati töltő a kocsiban ? -
biker
nagyúr
a jelek szerint akkor nem vagy érintett az elektromos autózásban. De lehet a villamosságban sem, de az is fix, hézagosan olvasol.
1: a gyári töltő 10/12A azzal nem fog 16A-el tölteni, valóban, de tud venni 16A töltőt normál dugvillával. azzal tud majd
2: 10A vs 16A az felénk +60%, 12A vs 16A meg +35% (vagyis töltési időben minusz ennyi)
3: "ha már ákölt ennyit" nos ha már van 115ezre akkor miért ne lehetne 3-4-500e Ft-ja? mondjuk mert nincs.mert nem a terülj-terülj azstalkám vagy az aranytojást tojó tyúk lapul a pincében
4: A kábeltekergetés szempont. igen. Tudom, van akinek nem, pl a szomszédunk 10 éve minden reggel kimegy az ajtón, kinyitja a kis kertkaput, majd elsétál a 40méterre lévő nagy kerkapuhoz, kinyitja, kiáll a kocsival, majd kiszáll, besétál 40méterre, becsukja a kiskaput, majd visszasétál becsukja a nagykaput, és nem zavarja, én egy héten belül raktam volna fel a kapunyitót. Engem igenis zavarna minden este hazatéréskor a kábelt kiszedni a kocsi csomagtartóból, letekerni, bedugni a falba, bedugni a kocsiba, majd reggel kihúzni a kocsiból, kihúzni a falból, feltekerni, betenni a csomagtartóba. Ezzel szemben hazaérek, kiszállok, és a falon lógó csatlakozót benyomom az autóba. Gyarló az ember, szereti a kényelmet. -
Füleske
addikt
Zavaros ez nekem, önmagadnak is ellent mondasz szerintem. 10-12A töltővel hogyan terhelne 16A - ral ? 10-12A vs. 16A miért olyan lényeges különbség hogy megérjen százezreket ? Ha már ennyit rákölt miért ne 32A - t vegyen amennyit az autó tud ? A kábeltekergetés mint szempont az valami vicc ?
-
biker
nagyúr
azért, mert
- az autóhoz ha 2019 előtti, akkor 12A, ha ez utáni már csak 10A "vésztöltőt" kap, amivel 2,3kW a töltés
- a fali aljzatok 90%-a nem alkalmas 16A 24órás terhelésre, mert tervezetten elbír 16A-t de max 30percig, ami háztartásban előfordul, az ipari 16A aljzat nem fordul elő lakásban
- nem akarja állandóan a konnektoros kábelt tekergetni
- meg egy mobil töltő is üti a 100ezret, ami 16a-es
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest