Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) axioma válasza biker (#500) üzenetére


axioma
veterán

Koszi, hasznos info lealkudni az a'rat... nalunk ugyanis megvan a 3x25A (na jo, azert nem baj ha a haz elketyeg mellette).
Kerdes, hogy a korabbi 1f toltes arthatott-e az adott peldanynak? Nem va'gom hogy a santa uzem pillanatnyi vagy hosszutavu problemat okoz.

(#502) biker válasza axioma (#501) üzenetére


biker
nagyúr

nem igazán okoz maradandó kárt, csak a pénztárcádon az elvesztett energia :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#503) Strezi válasza biker (#500) üzenetére


Strezi
őstag

Ez de durva! Kb. tudtam hogy így tölt, de hogy ekkora veszteséggel :Y
Nomeg, az AC 22kW töltőoszlopok réme is a Zoék, mer hajlamosak túlterhelni, és levágni öket.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#504) Füleske válasza hhenry (#493) üzenetére


Füleske
addikt

A 62 kWh - ás Leaf már szvsz jó lenne hosszabb távokra is, de az akku sajnos ugyanaz.

(#505) Füleske válasza biker (#502) üzenetére


Füleske
addikt

Ez nem teljesen igaz, igenis árthat az 1 fázisú töltés a Zoe - nak. És ezt olyan írta aki már javított egy párat e miatt. Érdemes ezt elolvasni tőle : [link] Publikációi elektromos autó témában : [link]

(#506) biker válasza Füleske (#505) üzenetére


biker
nagyúr

Nagyon jól ismerem, és 98% egyetértünk, mint olvashattad is. De abban nem, hogy gyengíti. Tönkremehet benne, de az szimpla öregedés. Tönkremehet öregedésből 3f esetén is

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#507) Vasy09 válasza hhenry (#490) üzenetére


Vasy09
őstag

Használtban gondolkodunk! :U

Nekünk megvan a 3x25A! Meg most lesz napelem is reményeink szerint még ebben az évben (a folyamatot már elindítottuk)! :C

Igaziból az e-Golf lenne az igazi, de ahogy nézegetem, az sajnos még bőven 4.5 felett van! :O
Jó lenne 3-4 között megállni, de inkább közelebb a 3-hoz! :DD

És ahogy írtam, nekünk tényleg csak az ingázáshoz kellene, illetve a városba való mászkáláshoz! :K

[ Szerkesztve ]

Gamertag: Vasy09

(#508) Ck.


Ck.
addikt

Valakinek, aki hóthülye ehhez az egész fizikához és elektromosságtanhoz, konyha nyelven elmagyaráznátok, hogy mi ez az 1 és 3 fázis és honnan lehet tudni, hogy neked milyen van otthon? A hagyományos otthoni konnektorból sem mindenkinek ugyanaz jön? :B
Holnap, azaz ma veszem át néhány órán belül az óttót, fő hogy időben kapcsolok ezekre a magvas témákra. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#509) Feketelaszlo válasza Ck. (#508) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Konyhanyelven a 3 fázis az "ipari" áram, amit Magyarországon lakásokba is be lehet kötni - sőt az építkezéseken általában be is szoktak, pl. nagyobb teljesítményű betonkeverő mehet róla, 380-400V, általában garázsban, pincében, villanyóra mellett található saját biztosítéktáblával.

(#510) Füleske válasza Ck. (#508) üzenetére


Füleske
addikt

Milyen autó lesz ?

(#511) axioma válasza Ck. (#508) üzenetére


axioma
veterán

Leginkabb a szolgaltatoi szerzodesedbol, meg a villanyora feliratabol [mondanam h a relek szamabol, de az nem feltetlen latszik]. Nalunk van 3 fazis de nincs ipari dugalj.
32A ingyen jar, ami lehet 1x32 meg 10+10+12 is, felette nagysagrendileg 6e/Amper a bovites. A huzosabb h oracsere megfelelo dobozzal munkadijjal uszkve 200e, ha a regi kicsi vagy nem felel meg.
Kieg: ha cs.haz, akkor a varhato fogyasztas fuggvenyeben de eselyes h megeri a napelem, es vszinu hogy olyan teljesitmenyu ami ugyse mehet 1 fazisra csak 3-ra. Ezt is erdemes vegiggondolni az orahelynel ha eldontod h hozzanyulsz, bar nem visznek ad-vesz orat de a merohelyet ne 2x kelljen bolygatni.

[ Szerkesztve ]

(#512) radi8tor válasza Ck. (#508) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

3 fázis esetén otthon a biztosítéktáblán a mérőóra alatt 3 kismegszakító van.

axioma: az nem relé hanem kismegszakító. A relé nem lát el áramvédelmi funkciót és tök más funkciója van.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#513) axioma válasza radi8tor (#512) üzenetére


axioma
veterán

Kosz a korrekciot, es bocs, nem akartam pongyola lenni csak me'g nem reflex mint a kW/kWh es valami hasonlosag van, relekkel meg dolgoztak elozo mh-en a kollegak.

(#514) Füleske válasza axioma (#511) üzenetére


Füleske
addikt

Még nem írta hogy milyen autó, 1 fázisúhoz meg hiába csináltat otthonra 3 fázist. :) Meg azt se tudjuk milyen gyors töltés kellene neki otthonra, mert ha elég a 10A hálózati töltő akkor felesleges bármilyen bővítés.

(#515) axioma válasza Füleske (#514) üzenetére


axioma
veterán

Azert ha pl. ion-t vesz ketlem h beirt volna a Zoe problema boncolgatasaba, de persze barmi lehet. Mondjuk ha visszajon es valaszol, ugyis mondjuk neki, ha nem jon vissza akkor meg nem zavartuk ossze...

(#516) Ck. válasza Feketelaszlo (#509) üzenetére


Ck.
addikt

Köszönöm szépen, így már világos. Mi jelenleg UK-ban székelünk, itt ennek a 3 fázisú témának háztartáson belül nincs nagy divatja. Utánanéztem, ettől függetlenül természetesen kivitelezhető, ha arról van szó egy későbbi full elektromos autó esetére.

(#510) Füleske:
Egy plugin-hybrid, 2017-es Mercedes-Benz C350e T modell.

axioma:
Ez a múlt heti autó, amit írtam, csak csúszott az átvétel. Közben pedig csak úgy általánosságban informálódtam, ennyi. ;)

[ Szerkesztve ]

(#517) axioma válasza Ck. (#516) üzenetére


axioma
veterán

oh bocs, nem neztem hogy volt mar a nick, akkor viszont tok mind1, siman eleg neked az 1 fazis - jelenleg csak a zoe-rol derult ki hogy nem ajanlott

(#518) Ck.


Ck.
addikt

No, akkor bemutatkoznánk az Uraknak, Ő itt Mercédesz:
[link]

[ Szerkesztve ]

(#519) radi8tor válasza Ck. (#518) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nagyon szép! :C

⭐ Stella

(#520) focvis válasza Ck. (#518) üzenetére


focvis
veterán

Szép, nekem is nagyon bejön. 👍

(#521) focvis válasza axioma (#515) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
Illetve természetesen minden hozzáértő véleményére kiváncsi vagyok.

Morfondírozok, hogy eladom a Volvo V60 PHEV-et, és veszek egy rendes autót (kevésbé városba valót). Mivel nagyon praktikusnak és a bp-i dugóban idegnyugtatónak tartom az elektromos üzemet, így azon is gondolkodom, hogy veszek a benzines mellé egy olcsó villanyost.

Elsősorban az Ion / C-Zero / i-Miev trió a cél. Ezek milyen állapotban vannak 100 000 km környékén?
Bármi fontos tudnivaló róluk?

Az megvan, hogy nincs akksi-hűtés. Max Biatorbágyig mennék vele, az kb. 2x25 km, amúgy napi 2x9 km, de örülnék, ha nem lenne muszáj mindennap töltenem. Illetve pár év múlva még eladható állapotban maradna.
Vagy legyen inkább Leaf? (A trió méretre megfelelő, max. 2 személy.)

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#522) Strezi válasza Ck. (#518) üzenetére


Strezi
őstag

Szép! Angliába otthon simán lehet 64 - 110Amper is egy fázison.
Dugd be egy konnektorba és reggelre mindíg tele lesz 😉

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#523) axioma válasza axioma (#517) üzenetére


axioma
veterán

Bar nem nekem szolt, de tetszetos! Nekem mondjuk nagy, de en vagyok devians.

(#524) axioma válasza focvis (#521) üzenetére


axioma
veterán

Legfontosabb info: az i-Miev akkuja nagyobb, mint amit a versenytarsaknak adtak. (Meg amugy a radio helyett is 2 din-es kijelzos valami van.) Igaz, a hasznalt autok araban ez benne van, meg neked nem is hatareset a hatotav (telen futve sem). Mondjuk nem lenne baj megnezetni valami e-autossal az akkujat vagy barmi szervizlapot rola...
100e km? Furcsan sok, nekem 2011-es es most van 56e benne, 41e korul vettem lassan 2 eve. Az enyemre 70% akkut mondtak, ritkan tud 80km feletti hatralevot mutatni. Mivel telen otthon 10 fok koruli garazsbol indulok, szumma sincs igazabol gondom akar 60km-rel telen se.
Japan auto, nincs kalaptarto, ami nem szerencses ha cuccot is hagynal benne (pl. magat a toltot). Nem zarja (valamilyen esetben, de lehet hogy soha) a toltokabelt, az elozo tulajtol elloptak, azota mua. bevonatu vekony sodronykabellel az auto belsejehez van rogzitve (csom.tarto siman racsukodik), nyilvan ha mar adott volt en is igy hasznalom. A csom.tartora meg az a megoldas hogy van benne egy puhafalu tartodoboz meg egy eredetileg kutyaalatet, csak hatrafele felszerelve es a dobozra hajtva. Igy egeszen zartnak tunik kivulrol.

[ Szerkesztve ]

(#525) focvis válasza axioma (#524) üzenetére


focvis
veterán

Ó, számomra sok új infó, köszönöm!

Árulnak ~170 ezer km-t futottakat is. 2-2,5 milliót szánok rá első nekifutásra, aztán nem kizárt, hogy ennyiért csak gatya állapotút találni.

(#526) axioma válasza focvis (#525) üzenetére


axioma
veterán

Hat ja, enyim volt 2.25M ugy, hogy mazlis voltam mert az 1 evvel azelotti aron amiert vette annyiert rakta fel es mar akkor is volt egy eur/huf emelkedes amit nem vett figyelembe meg a piac arait sem nezte elsore, tuti 3-500e tobbert is elment volna de szerencsere nem szorakozott hanem ha megigerte, eladta annyiert -- ez volt az en "megerdemelt" jovedelmem a kb. fel ev piacszondazas es baromi gyors reagalas miatt.

[ Szerkesztve ]

(#527) Vasy09


Vasy09
őstag

Még az jutott eszembe, hogy mondtátok a Leaf-eknél, a pálcika babrálást, hogy könnyen bele lehet futni a használt vétele esetén. Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer? Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?

Gamertag: Vasy09

(#528) Füleske válasza Vasy09 (#527) üzenetére


Füleske
addikt

"Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer?" Azonnali nincs.
"Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?" Nem.
Amit tudsz tenni hogy OBDII olvasóval + Leaf Spy programmal kiolvasod a pontos értéket (+ cellák állapotát), de ez is csak az aktuális értéket tudja mutatni. Bővebben : [link]
Vétel után 1-2 hónappal megnézed mennyi a SOH. Ha lényegesen csökkent akkor átvertek. Nyilván dokumentálj mindent.

(#529) Vasy09 válasza Füleske (#528) üzenetére


Vasy09
őstag

Köszi szépen! Nem is gondoltam volna, hogy már ezekkel is trükköznek! :( :(

Hasznos a cikk, mindenképp megszívlelendő a leírás! Köszi szépen! :R :R

Gamertag: Vasy09

(#530) biker válasza Vasy09 (#529) üzenetére


biker
nagyúr

Sajnos lehet resetelni a BMS elektronika memóriát, így amíg pár ciklusból újra nem számolja magát, lehet bármi
Ez olyan mint a "hibakódmentes komputer", na azt kell elvinni egy 30kmes próbakörre, aztán újra kiolvasni :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#531) Füleske válasza Vasy09 (#529) üzenetére


Füleske
addikt

Szívesen.
Még valami amire érdemes figyelni : ha az autó hónapokat áll (vagy akár éveket is, új Leaf - eket adtak el most is a támogatással akciósan szalonokból, pedig a hahu szerint 2019 eleji is volt köztük...) egy kereskedésben az nem tesz jót az akkunak. Viszont az autó csak bizonyos használat után fogja észrevenni hogy csökkent az akku állapota (pont mint ha csaltak volna vele). Tehát érdemes rákérdezni hogy mióta áll az eladásra szánt autó, mikor használták utoljára életvitelszerűen.

(#532) Tigerclaw válasza Strezi (#522) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A fali konnektor ott sem masszivabb, mint felenk, szoval attol hogy a hazban elerheto egy fazison is a nagyobb teljesitmeny, meg nem megy at egy mezei konnektoron. Ott a gyurus halozat miatt ketszer akkora teljesitmeny is elerheto ugyanolyan keresztmetszetu vezetekek hasznalataval, de az egyfazisu fali konnektort ott is kb. max. 2500W-ra terveztek, vagyis kb. 10A-es betet lehet benne. (Ott a gyurus topologia miatt lokalis vedelem van konnektoronkent)

Pont azert kaptak egyedi dugvillat az autostoltok, hogy (egyreszt) ne lehessen bedugni a hagyomanyos konnektorokba, masreszt mert a felepitesuk garantalja, hogy a nagyobb teljesitmeny uzembiztosan atmegy rajta. Amelyik autos tolton gyarilag hagyomanyos dugvilla van, annak a teljesitmenye hozza van igazitva a szabvanyhoz, tehat kb. max. 2500W-osak lehetnek. Minden ami ettol nagyobb fogyaszto azt fixen kell bekotni, vagy mint az elektromos autok eseten, specialis dugaszoloaljzatot kell telepiteni hozza.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#533) Strezi válasza Tigerclaw (#532) üzenetére


Strezi
őstag

13A bizti van minden dugvillában ;) Ami a mondandóm lényege, hogy az autóhoz adott feltételezetten dugvillást töltőt lehet használni bátran, mivel a házakban jellemzően megvan a szükséges össz amperszám.

Miért kapnának jellemzően "egyedi dugvillát" az autó töltők (egyáltalán az mi?) :F Pont olyan dugvilla van rajtuk, amivel sima konnektorba is bele lehet dugni... Az más kérdés, ha van olyan töltőfej is, amivel nagyobb teljesítménytbe is be lehet dugni, de ott értelemszerűen az aljzat is más.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#534) biker válasza Strezi (#533) üzenetére


biker
nagyúr

az autókhoz jellemzően max 12A töltőket adnak, és semmilyen egyedi dugvilla nincs.
a 32A-es mobil töltőkhöz ipari (CEE) dugvilla jár, van 1x32 és 3x32A mobil töltőnk is.
A normál mobil töltők 3600W (16A) max tudnak

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#535) Vasy09 válasza biker (#530) üzenetére


Vasy09
őstag

Köszönöm neked is! Akkor ezek szerint ha megvan a kiszemelt, érdemes egy hosszabb kört tenni vele! :K

Amúgy vannak tapasztalataitok, hogy honnan érdemesebb venni? Inkább magánszemélytől, vagy van ajánlott autókereskedő? :)

Gamertag: Vasy09

(#536) Strezi válasza biker (#534) üzenetére


Strezi
őstag

Ezt neki mondd😉 én több éve villanyautózok...

De hogy rögtön mondjak ellenpéldát is, Tesla model s gyári "mobil" töltője egy fázis 12 amper (villásdugó), egy fázis 32 amper (kemping konnektor) tól a három fázis 16A, 11kW -ig mindent tud, csak a vele adott dugókat kell cserélni rajta.

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#537) Strezi


Strezi
őstag

Erről van szó, teljesen kivált egy otthoni fali töltőt. Csipelni meg felesleges, inkább a type2 kábelt amiből rengeteg célállomás töltő van mindenhol.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#538) biker válasza Strezi (#536) üzenetére


biker
nagyúr

Jah, igen, angliában van kétféle háztartási dugalj/villa, itthon nincs
Ha erre értetted az egyedi dugvillát, akkor ok

itt 16A-ig schuko, felette CEE
ott meg 12A-ig normál, 16A nagy, 3f és 32A még nagyobb :)

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#539) Bozso68 válasza Strezi (#536) üzenetére


Bozso68
senior tag

A Platinum (64-es) e-Niro-hoz vettem egy AGT mobil töltőt.
Szintén a dugvillákat cserélgetve tudok vele:
1 fázison 1-32 Ampert - max 7,1 kWh
2 fázison 1-16 Ampert (a házban egy fázis elment, akkor derült ki) - max 7,1 kWh
3 fázison 1-16 Ampert - max 11 kWh.

Gyárilag egy vésztöltő volt hozzá sima 220-as dugvilla, 8-10-12 Anperes állítási lehetőséggel, és egy 3 fázis 32A Type 2 - Type 2 kábel.

(#540) Bozso68 válasza Bozso68 (#539) üzenetére


Bozso68
senior tag

Bocs, kW! :W

(#541) Strezi válasza Bozso68 (#539) üzenetére


Strezi
őstag

Remek!
Ugyanakkor az 1f 32ampert kétkedve fogadom, mert dugvillának sok. Fent a kolléga is 16amperig írta.
1f32 amperra tipikusan kék, három tüskés csati van. Kempingekben van ilyen ha jól tudom...
Ilyen:

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#542) Bozso68 válasza Strezi (#541) üzenetére


Bozso68
senior tag

Nem voltam szakszerű, pongyolán én az ehhez való kék csatlakozót is dugvillaként értelmeztem.
Van ilyen végű toldó is, ami 3-ról 1 fázisra butít.

Az egyik boltomban az egyszerűség kedvéért 1 fázis 32 Ampert egyszerűen oldottam meg: 3x32 A, csak a kocsi töltéséhez kialakított ipari aljzatban csak egy fázis lett bekötve, mivel annyit tudtam felszabadítani, és ott a mobil töltő simán átvált 1 fázis üzemmódra.

Az előző kommentben amúgy is inkább a fárom fázisos e-Niro töltési lehetőségeit akartam megfogalmazni az egy mobil töltővel.

[ Szerkesztve ]

(#543) Strezi válasza Bozso68 (#542) üzenetére


Strezi
őstag

Ok, akkor ez ugyanazt tudja mint a tesla gyári töltője, ami kb. Mindenre (is) elég 😉

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#544) Ck.


Ck.
addikt

Köszönjük szépen a bókokat! :) Hamarosan amint sikerül alaposan összeismerkedni a német leányzóval, írok róla egy részletesebb beszámolót.

Srácok, utcai publikus töltőhöz melyik fajta kábelt ajánljátok? A hagyományos “locsoló slag’ formát vagy a spirálos megoldást?

[ Szerkesztve ]

(#545) Strezi válasza Ck. (#544) üzenetére


Strezi
őstag

Locsolóslag = Type2 >>, max 3x32Amper töltés.
Spirálos = Type2 >> 1x32Amper max töltés.

Ez nem ajánlás kérdése, azt használd, amivel az autód leggyorsabban tud tölteni. Ha a te beépített töltőd csak egy fázis AC-t tud, akkor spirálos, ha többet, akkor locsolóslag.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#546) biker válasza Ck. (#544) üzenetére


biker
nagyúr

Nálunk van 1x32 és 3x32A spirál kábel is, még 10m is.
Autó ha 1f akkor nem kell 3x32A, ha 3f akkor kell, ezt kell eldöntsd
Illetve a hátránya az hogy az 5m kb 3m-re, a 10m kb 7-8m-re húzható ki maradandó egyenesedés nélkül, mivel a kábel hossza feltekerve 5m és nem húzhatod egyenesre.
Direkt linket saját termékről nem tehetek ide, de elérsz ha kicsit körbenézel vagy pm

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#547) Ck.


Ck.
addikt

Köszi mindkettőtöknek a tippeket, egyelőre jegelem a kábel témát, még fogalmam sincs mi lesz. Elvittem az egyik szervizbe az autót, ahol miután kiálltak vele és átadták a kulcsokat, egy másik szintén kifelé tolató autóval összetörték. Sokkos állapotban vagyok... Nyilván meg lesz javítva, de kérdéses hogyan és miként. Másrészről pedig ki akar egy törött/javított autót megtartani. Nincs egy hete, hogy vettük. :(

[ Szerkesztve ]

(#548) biker válasza Ck. (#547) üzenetére


biker
nagyúr

bameg! :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#549) radi8tor válasza Ck. (#547) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jaj!
Biztos nem totálkárra törött autó, az meg hogy hímestojásként kezelsz egy kocsit nem túl jó mivel vannak rajtad kívül is elég sokan az utakon.
Apám 2 hetes kocsiját körbe karcolta valaki egy kulccsal.

⭐ Stella

(#550) Strezi válasza radi8tor (#549) üzenetére


Strezi
őstag

Persze amíg mem a te pénzed meg időd, addig könnyű ilyeneket irogatni...
Most komolyan, kimoderálhatnád magad innen a pics@ba iyen beszólással meg jóindulattal 😒

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.