Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4001) Shadowbull válasza joghurt (#3994) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Én nem tolok le senkit"

Én sem.

"aki elvenné a jogsit az idősektől, és kb. bárkitől, aki nem olyan szuper vezető, mint te"

Nem én vagyok a mérce. Mindenkitől elvenném aki nem alkalmas a vezetésre. Az idősektől először. 60 felett nagyon komoly alkalmassági vizsgákhoz kötném a jogosítvány megtartását. 70 felett évente ismételném. Szerintem a 70 feletti sofőrök 90%-a nem alkalmas a vezetésre, és csak a vakszerencse miatt nem okoznak balesetet. (Persze okoznak, elég gyakran)

"Persze lehet rám bárki ideges, ha városban 50-nel feltartom"

Egy szót sem szóltam sem a városról, sem egyéb lakott területről. Sem arról hogy valakinek is át kellene lépnie a megengedett sebességet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4002) Shadowbull válasza biker (#3998) üzenetére


Shadowbull
addikt

Erre sem írok semmit, de tudod mit szoktam.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4003) Bandit21 válasza schawo (#3984) üzenetére


Bandit21
addikt

Inkább törlöm ugyanazt mondja mindenki újra. Szerintem félre érti egymást a két tábor, próbáltam ebbe békét hozni de nem megy nem offolok tovább.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4004) Sza_Sa válasza tuzpenge (#4000) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

Ahol fát vágnak, ott hullik a forgács :)

Más: van értelme nagyobb ac töltésen gondolkodnom (3 fázis)? Szerintem nagyon abba az irányba haladunk, hogy a gyártók max 11kWh-nál többet nem fognak ajánlani, mindenki - célszerűségből - a dc teljesítményt nyomja feljebb.
Amiért kérdezem, gondolkodtam a 3 fázis bevezetésében a garázshoz, de nem látom, hogy a jövőben lesz-e értelme. Marad az 1 fázis, max azt kellene 32 amperig bővítettnem.

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#4005) opr válasza Tufa_ (#3955) üzenetére


opr
veterán

Igen, abszolut. Bar ez nekem nem volt nagy valtas, az esetek 90%-ban mar Magyarorszagon is igy vezettem, de nagyon tetszett, hogy itt sokkal tobben vezetnek ugyanigy, szoval abszolut nem logok ki a forgalombol ezzel. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4006) PeterPH válasza biker (#3992) üzenetére


PeterPH
senior tag

Tehát ha én 8 km záróvonal mellett 30 km/h-val cammogok, hogy a gyerek alaposan megnézhesse az út mellett legelő lovakat, teheneket, struccokat, a és távolban a szivárvány mögött felsejlő unikornis alakú bárányfelhút, akkor minden rendben.
Vagy áruld már el kérlek, mikor történik a kresz 26. § (5) megszegése?
Üdvözlöm a magabiztosságod ("rohadtul tévedsz", "szövegértés elégtelen"), de ettől még nem lesz igazad.

(#4007) biker válasza Sza_Sa (#4004) üzenetére


biker
nagyúr

otthonra semmi. 11kW is sokszor felesleg, általában az ember minimum 10 órát otthon van egy nap, ez 130kWh betöltött energia lenne. Minek?
1x16A az egy éjjel 36-40kWh energia, sok autóban épp ekkora akku van, és mennek 50-70km/nap amihez kell 10-12kWh, minek több?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4008) Bandit21 válasza Sza_Sa (#4004) üzenetére


Bandit21
addikt

En is épp ezen agyalok mert a 3 fázis most jött be a napelem miatt.
Biker-t keresd mert O foglakozik töltökkel.

Amit nekem a villanyszerelő mondott az az hogy könnyebb az otthoni hálózat számára ha mind a 3 fázison tölt a kocsi de csökkentett teljesítménnyel (állítható cucc le viszed a minimumra, és minden fazisrol eszik egy keveset) ha pedig később lesz 5 év múlva egy olyan autó ami AC tud többet akkor fel tekered a töltön a teljesítményt.

De gondolom függ attól, hogy a másik 2 fázison van e valamit brutál fogyasztód. Mert akkor jobb 1 et meghagyni esetleg csak az autónak de 32 vel.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4009) biker válasza PeterPH (#4006) üzenetére


biker
nagyúr

"Vagy áruld már el kérlek, mikor történik a kresz 26. § (5) megszegése?"

ott, hogy "indokolatlanul", ott szeghető meg, sehol máshol, mivel nincs minimálisan előírt sebesség, a többi a gumiszabály.
pl azért mentem lassan, mert elkezdett görcsölni a hasam, és összeszorítottam a seggem, de nem tudtam félreállni, mert nincs padka. Na? megindokoltam.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4010) biker válasza Bandit21 (#4008) üzenetére


biker
nagyúr

3fázis kis áram jó, kivéve ZOE, az nem fog menni.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4011) Bandit21 válasza biker (#4007) üzenetére


Bandit21
addikt

3*16 mellett (úgy hogy a lakásban szét van osztva a 3 mindenféle tehát nincs egy külön az autónak üresen hagyva) is megéri egy 1*16 töltő vagy ilyenkor ahogy a szerelő mondta inkább legyen kint mind a 3 az autónál és a 15-18 amit felvesz az faziskonkent jöjjön 5-6 a val?

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4012) PeterPH válasza biker (#4009) üzenetére


PeterPH
senior tag

Na végre valamiben egyetértünk, ez szerintem is indokoltság, de a spórolok, és a ráérek az továbbra sem.

(#4013) Bandit21 válasza biker (#4010) üzenetére


Bandit21
addikt

Köszi VW id.3 van. A Zoe az spéci azt tudom.
Mennyi a minimum amire le tud menni egy 3 fázis töltő?
Jelenleg sima konnektort használok az evse 2 kw al tölt. (10 A plusz a veszteség gondolom)
Nekem bőven jó ez hogy este 8-reggel 7 ig megvan a 20-80 kb. De néha jobb lenne gyorsítani. Le tudnak menni ezek a töltok 4 kw ra? Már az is a duplája lenne annak ami most van kb 20 A kéne hozzá az 3 féle osztva 6.6 A

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4014) biker válasza Bandit21 (#4013) üzenetére


biker
nagyúr

3x6A (vagy 1x6A) a minimum, ami ugye 3x6A esetén már 18A kb 4kW ami több mint 1x16A :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4015) biker válasza Bandit21 (#4011) üzenetére


biker
nagyúr

terhelés megosztóval mindkét megoldás jó, egy és 3 fázis is.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4016) biker válasza PeterPH (#4012) üzenetére


biker
nagyúr

technikailag a ráérek az nem, csak fogalmilag (indok? indok!), viszont a spórolok... nem érek oda a benzinkútra mert kifogy a tank. méris indokolt spórolni

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4017) axioma válasza Shadowbull (#4001) üzenetére


axioma
veterán

Akivel en utaztam 60 felett abbol 3-bol 2 jobban vezetett mint az atlag kozepkoruak, a harmadik meg mar 80 koruli ott volt egy-ket fura dontes (nem kozvetlen veszelyes de nem korrekt), de azota mar neki csak technikailag van jogsija, nem vezet (annyira hogy valakit idonkent megker hogy inditsa be az autot es alljon at mashova...)
Raadasul mindketto, szamomra etalon eltero multtal, az egyik 39.5 evesen szerezte a jogsit, a masik 17.5 evesen.

[ Szerkesztve ]

(#4018) PeterPH válasza biker (#4016) üzenetére


PeterPH
senior tag

Indoknak éppen indok, de nem indokolható vele a lassú haladás. ennyi erővel a "csak" is indok.
A kifogyna a nafta/akku viszont megfelelő indok, csak megint terelés, mert nem innen indult a vita, hanem a sima egyszerű spórolástól.

(#4019) Bandit21 válasza biker (#4014) üzenetére


Bandit21
addikt

Igen a 18 több mint a 16 köszi ez megvolt.
Nekem eddig 1*32 mellett ment éjjel a töltő és a 32 mellett a 10 nem okozott gondot.
Most ha csak 1 fázis lenne töltésre használva elképzelhető hogy össze akadna valamivel ha a 16 ből 10 et vinné az autó. És lassú is maradna mint eddig.
A napelem miatt ráadásul lehet nappal is töltenék jó időben, (jóllehet a szaldo miatt nem fontos de nemcsak anyagilag akarok jól járni hanem próbálnánk komolyan venni is ezt az e-autó + napelem dolgot.)
Viszont nappal főleg nyáron nagyobb eséllyel megy klíma mosógép mosogatógép stb.
Akkor meg jobb ha a 3 fázison el van osztva az a 18 A.
Bár a napelem meg termel közbe ami nekem tök homály nem értek ehhez. Lehet emiatt mégse tudna elfogyni a Kraft még egy fázison se ha épp túl termel a rendszer.

Azt jól gondolom hogy ha most 3*16 van de később lehet fel megyünk 3*20/25 re akkor mar most megéri a 3*32 es töltőt vennie a 3*16 helyett, vagy mivel az autó eleve 11 kw max ot tud AC 3 f -on ezért tok fölösleges a 3*16 fölé menni a töltövel, akkor se ha később a házban egyébként 3*25 lesz?

Nem gondolva arra hogy később lesz e 11+ al tölthető autónk egyszer.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4020) biker válasza Bandit21 (#4019) üzenetére


biker
nagyúr

1f terhelés megosztó, napelemes vezérlővel, és akkor ha este lefekszetek, és 2A fogy akkor 30A mehet a kocsinak, nappal ha esik, és mosol főzöl akkor 6A megy a kocsinak ha annyi jut, vagy annyi sem, ha meg termel a napelem, akkor hozzáadja.
ez egy fázison 169.900+áfa + beszerelés.

azon autük amik 3x16A-el tölthetők, 95%-a tud 1x32ről is, a VW is tud

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4021) Sza_Sa válasza biker (#4007) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

Ha felteszek egy falitöltőt, akkor az 1 fázison is tölt 7kWh-val vagy csak 3 fázison? Nem lenne értelme a 32A-nak, ha nem tudnám kihasználni, úgy a 3×16A-nek sem.
A lakás 3 fázison megy, nálam a garázs némely okok miatt külön meg lett táplálja, külön órával. Most ezt még tudnám cserélni - mármint a földkábelt - a tereprendezés egy része még nincs kész. Sajnos 3×4mm² kábelt húztak be, arra nem tudok csak útitöltőt tenni.
Szóval ezen agyalok. (Ioniq 38kWh)

[ Szerkesztve ]

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#4022) biker válasza Sza_Sa (#4021) üzenetére


biker
nagyúr

1x32A = 7,2kW, vagyis igen
ioniq meg csak 1f töltős (mármint a régi 28/38kWh széria, nem az 5), így a 3x16A nem jó megoldás

ha a kérdés az, hogy egy 3x32A töltő beköthető-e 1x32A-re amíg nincs 3f, igen, a legtöbb beköthető

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4023) opr válasza cinemazealot (#3959) üzenetére


opr
veterán

"Ettől függetlenül van egy jól definiálható önvédelmi reakcióm is, amit az út minősége, beláthatósága, vadak átkelésének veszélye, kerékpárosok, útszéli gyalogosok (igen, a környékünkön külterületen ez is mindennapos) stb. indikál bennem"

Azt ugye erzed, hogy az, hogy az utviszonyoknak megfeleloen vezetsz, az nagyon nem ugyanazt jelenti, mint az, hogy lassan megyek, feltartok mindenkit, mert sporolni akarok? Utobbi azt jelenti, hogy tudnek menni 90-el, kenyelmes is lenne, nem is lenne veszelyes, de ugy dontok, hogy nem, mert csak. Semmi koze barminemu kozlekedesbiztonsaghoz.

Ne ertsd felre, mehetsz 70-el, csak akkor kozbe ne lobogtass semmilyen erkolcsi fenssobbrenduseg zaszlot, hanem fogadd el az igazsagot. Ami jelenleg ugy nez ki, hogy tudod jol, hogy amit csinalsz, abba elobb-utobb valaki meg fog halni, joesellyel valami szerencsetlen artatlan, csak nagyivben leszarod, es kimagyarazod a sajat lelkednek valami marhasaggal. Nem azt mondom, hogy ne sporolj, Te dolgod, amig a szabalyokat betartod, mindenkinek kuss a neve, csak kozben ne tegyunk mar ugy, mintha meg szentte is kene avatni az embert, aki feltart (es a sok idegbeteg vadbarom miatt indirekten veszelyeztet) mogotte (meg vele szembe) ki tudja hany embert, napi szinten, rendszeresen.

"Ahol meg lehet menni 90-nel is, ott kényelmesen előzni is van lehetőség."
Ez pedig viszont mar konkretan marhasag. Nagyon sok olyan ut van, ahol kenyelmesen, biztonsagosan lehet 90-el haladni, elozni viszont kilometereken at konkretan eletveszely. Na, ezeken a helyeken fogsz eletveszelyes helyzeteket indirekten indukalni. Ha konkret peldat akarsz, ilyen pl a 4-es fout. Olyannyira, hogy szemelyesen is volt "szerencsem" latni es tapasztalni, hogy mit okoznak azok az emberek, akik ugy kozlekednek, ahogy most Te is irod. Sot, tovabb megyek, nem egyszer konkretan majdnem mi voltunk az artatlan fel, aki altalaban belehal. Csaladostol, tele kocsival.

Summa sumarum: Ha az autod nem alkalmas kozuti, fouti kozlekedesre, akkor ne hasznald ilyen celra. Varosi kisautonak kurvajo, gyakorlatilag tokeletes a kocsid, hasznald arra.

Vagy legyen kompromisszum, es vezess ugy, hogy ahol es/vagy amikor nem tartasz fel senkit vagy azert mert nincs kit, vagy azert mert olyan a forgalom es az utviszonyok, hogy masok veszelyeztetese nelkul, konnyen, gyorsan es hamar meg tudnak elozni, poroszkalj ahogy akarsz, amikor viszont de, akkor menj rendesen, normalisan.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4024) Shadowbull válasza opr (#4023) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Nagyon sok olyan ut van, ahol kenyelmesen, biztonsagosan lehet 90-el haladni, elozni viszont kilometereken at konkretan eletveszely."

Pontosan.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4025) axioma válasza opr (#4023) üzenetére


axioma
veterán

Megjegyzem a kresz-ben ha minden igaz van is olyan kitetel, hogy ha x autonal tobb torlodik miattad a sebesseged korlatozottsaga miatt, akkor felre kene allni elengedni oket... legalabbis amelyik sajat korlatai miatt nem mehet tobbel, pl. a teherauto, munkagep stb. - de kb. egyik se csinalja, de ezt is lehetne alkalmazni, ahol van ra hely.
En ahol idonkent lassabban megyek a megengedettnel, szandekosan es kizarolag sporolasbol, az az M0 hidja esetleg +1 lehajto, ami nem kerulheto ki ertelmesen, de ott van 2x2 sav (es ha nagyon telitett akkor tolem fgtl se tobb a kulsoben 70-nel a tempo).

(#4026) schawo válasza Shadowbull (#4024) üzenetére


schawo
titán

Ott gyakorolni kell a türelem intézményét. Egyeseknek, úgy tűnik, ez különösen megerőltető.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#4027) opr válasza axioma (#4025) üzenetére


opr
veterán

2x2 sav, vagy az, hogy 200m-en lassabban mesz, mert probalod dekodolni a navit vagy akarmi, az teljesen mas kerdeskor szvsz.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4028) biker válasza opr (#4023) üzenetére


biker
nagyúr

"Ez pedig viszont mar konkretan marhasag. Nagyon sok olyan ut van, ahol kenyelmesen, biztonsagosan lehet 90-el haladni, elozni viszont kilometereken at konkretan eletveszely. Na, ezeken a helyeken fogsz eletveszelyes helyzeteket indirekten indukalni."

Nem indukál semmilyen életveszélyt, az aki szabályosan, ámde lassabban vezet. Ha nem teljesülnek az előzés feltételei (belátható útszakasz, ahol nem jön senki, tábla és útburkolati jel nem tiltja, és sebességhatáron belül tudsz kialakítani megfelelő sebességkülönbséget, hogy a belátható szakaszon belül teljesítsd az előzést), akkor az indukál magának és másoknak életveszélyes helyzetet, aki megkezdi az előzést.
Akármeddig lehet csavarni, nem a lassú a hibás.
Ez ugyanaz, mint mikor "a köd miatt 100 autó ütközött az autópályán", nem azért ütköztek, hanem mert gyorsabban mentek mint a belátható útszakasz

[ Szerkesztve ]

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4029) aerosmith válasza Bandit21 (#4013) üzenetére


aerosmith
őstag

Mekkora a fedélzeti töltőd sebessége?
Mert alapból az ID.3 7.4kWs ami 2 fázis x16A
Ha 11kWs csak akkor érdemes 3 fázist bekötni a falitöltőbe.

(#4030) Sza_Sa válasza biker (#4022) üzenetére


Sza_Sa
senior tag

3×32 tutira nem lesz, nem engedné az eon. A későbbiekre gondolva jobb lenne a max. 3×16A vagy az 1×32, ez itt a kérdés, a jelenlegi kocsival jobb a 32A.
Gondolom ezek a falitöltők nem tudnak 3×16A-ből egy fázison 7200w-ot kiadni?

"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

(#4031) Bandit21 válasza aerosmith (#4029) üzenetére


Bandit21
addikt

Igazad van csak sose használtam nem konnektorral AC -t valóban a 45 os 110 kw id.3 maximuma AC n 7.2 kw.

Viszont ha el akarom osztani a fázisok közt a terhelést továbbra is az a legjobb ha egy 3 f töltőt használok 6A / szállal nem?
Ha meg állítható a cucc akkor fel viszem 10 A ra ha sietni akarok és akkor megy akár a 6.9 kw is.
Paraméterezes alapján jobb az állítható 3f nem?

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4032) opr válasza biker (#4028) üzenetére


opr
veterán

De indirekten indukal. Te is tudod, hogy tele van az ut vezetesre alkalmatlan, turelmetlen, idegbeteg barmokkal. Biztos vagyok benne, hogy tudod, mert mar nem egyszer volt rola szo itt a topikban is, es sokszor panaszkodtak is miatta sokan.
Persze, lehet mosakodni, hogy azzal, hogy idegesitem ezeket az embereket, nincs semmi felelossegem, es jogilag, technikalilag igaz is. Csak a gyakorlatban nem.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4033) Shadowbull válasza schawo (#4026) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szalmabáb.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4034) aerosmith válasza Bandit21 (#4031) üzenetére


aerosmith
őstag

Ha jól látom 1x32A van nálad azt semmi értelme átalakítani 3x8A-re. Rendelni kell hozzá +16A-t és akkor megy majd 3x16A.
Ha megy a lakás 1x16ról akkor bekötheted a 2x16ot a wallboxba az ID3hoz. (ami amúgy nem tud mit kezdeni az 1x32A-el)
Akár úgy is mehet, hogy ház és töltő is 3x16on. Ha úgy gondolod hogy az töltés közben lenyomná a biztosítékot akkor meg felrakatsz egy terheléselosztót.

A napelemet ne keverd ebbe bele mert az nem úgy megy hogy amit megtermelsz az megy a kocsiba. Az megy vissza a hálózatba és amíg szaldoban vagy addig ugyannnyiért elhasználhatod az ELMŰét.

Szóval akkor ID.3 Pure Preformance-od van? (nekem is az lesz ha végre leszállítják)

(#4035) biker válasza Sza_Sa (#4030) üzenetére


biker
nagyúr

"Gondolom ezek a falitöltők nem tudnak 3×16A-ből egy fázison 7200w-ot kiadni?"

Semmi nem tud. Egy szlovák tag csinált egy 40kg-os trafós cuccot, de 2x16A + 1x13A kell az 1x32A stabilhoz, meg egy két éve félmillióba került inverteres cucc is volt, az most olyan 1misi lehet

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4036) biker válasza Shadowbull (#4033) üzenetére


biker
nagyúr

te mezőgazdasági szakember vagy, hogy ennyiszer emlegeted a szalmát?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4037) biker válasza opr (#4032) üzenetére


biker
nagyúr

indirekten minden indukál. mikor sorban állsz a boltban és belédkötnek, mert idegbeteg, persze. De az mind az egyén problémája, nem a generáló elemé
Kedvenc filmek közt van a klasszik Összeomlás :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#4038) opr válasza biker (#4037) üzenetére


opr
veterán

Ja, csak abba, hogy a boltban idegbeteg lesz egy labilis marha, mert valaki sziv az aprokkal, nem hal bele senki. Ennek ellenere amugy nagyon jo a pelda, mert mindenki, akit egy kicsit is erdekel, hogy rajta kivul letezik mas is, pont, hogy sietni szokott a kasszaknal is, hogy ne tartson fel senkit. Pedig, ismet, ott nem hal bele senki abba, hogy megbizgeralod az instabilitast egy baromban. Az utakon meg de.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4039) Shadowbull válasza biker (#4036) üzenetére


Shadowbull
addikt

Aha.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4040) schawo válasza Shadowbull (#4033) üzenetére


schawo
titán

Szalmabáb volna, ha az egész beszélgetés nem a türelmetlenség folyománya lenne.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#4041) Shadowbull válasza schawo (#4040) üzenetére


Shadowbull
addikt

Egy szót sem szóltam türelmetlenségről. Ezt csak ti vetítettétek bele, mindenki a saját személyiségéből kiindulva.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#4042) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Maradjatok a topik témájánál! A "Miért vezet..." topikba való hozzászólásokat oda posztoljátok!

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#4043) Bandit21


Bandit21
addikt

Pedig milyen szépet írtam a béke érdekében....

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#4044) Tiédetis válasza Shadowbull (#3949) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Tudod Te mit jelent az, hogy "feltartani"? Vannak problémák úgy látom :)
De az nem a szembejövő forgalom miatt van az egyirányú utcában :)
Az idegbajosról meg általánoságban írtam...

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#4045) stickrs


stickrs
senior tag

Ha olyan szakaszon megy 90 helyett 70-el valaki ahol erős szembeforgalom van, akkor engem is idegesítene, attól függetlenül, hogy nem szoktam sietni. Pontosan az előttem felsorolt okok miatt, nem lehet biztonságosan előzni, sokan mégis megpróbálják, és ebből azért vannak problémák, szóval nem csak az időveszteség a probléma a képletben. Ha olyan szakasz, ahol a madár se jár, ott mindegy.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#4046) djeperto

Atya Úr Isten ;]
Van ám időtök szakjogászkodni :D
Akinek ennyi idelye van erre, az előtt ha 50 el mennek pályán, akkor sem késik el, de sehonnan sem.

"there are more jacks then one at the fair..."

(#4047) Vesa válasza Shadowbull (#4001) üzenetére


Vesa
veterán

"Szerintem a 70 feletti sofőrök 90%-a nem alkalmas a vezetésre, és csak a vakszerencse miatt nem okoznak balesetet"

Ehhez képest a balesetek többségét fiatal férfiak okozzák, ezt szépen be is árazzák a biztosítók. Lehet, hogy a tata lassabban megy, ellenben a helyi okégyerekeknek viszont állandóan viszket a lába a gázpedálon, és tolják mert meg akarják mutatni. Amikor a vizsgán ezt ki akarod szűrni -aka, alkalmas-e valaki a vezetésre vagy sem-, az kb. lehetetlen, mivel vizsgán a hülyegyerek sem fog barom módon vezetni, mert nem akar megbukni. Ellenben amint megvan a jogsi, vagy amint megújította, már ővé is a világ és repeszt a városban, autópályán és mindenhol, jobbról előz, levillog 140-nél, záróvonalon simán átmegy. Ezek szoktak 2 méterrel a seggembe mászni amikor az 50-es táblánál nem megyek 100-al, aztán kivágnak életveszélyesen előzni, hogy aztán a következő lámpánál szépen beálljak mögéjük. Vagyis az egész agybetegségük csak arra volt jó, hogy pont ott tartsanak a forgalomban, ahol én.

Tény, hogy a kor előrehaladtával romlik a reakcióidő, meg lesznek egyéb problémák is. De önmagában azt kijelenteni, hogy ez veszélyesebb, mint egy indokolatlanul önbizalommal teli, felelőtlen fiatal sofőr, elég meredek és minden gyakorlati tapasztalatot, tényt nélkülöz.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#4048) Vesa válasza PeterPH (#4018) üzenetére


Vesa
veterán

Ez kissé csúsztatás, mert spórolásból senki nem megy 30-al. Még EV-vel sincs semmi értelme. Városban ritka, hogy valaki tényleg idegesítően lassan megy, mert eleve 50-es határ van amit azért mindenki meglép, ppályán meg van 2 sáv, a külsőben senkit nem zavar ha valaki cammog, eleve tele van mindenféle roncs kisteherrel és egyebekkel, amik 80-90km/h-nűl többel nem tudnak menni. Hogy most ott zakatol mögöttük egy EV is, az kit érdekel? Belsőben nyilván ne menjen ennyivel senki.

A tudomány a valóság költészete!

(#4049) Tiédetis válasza Vesa (#4047) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Tudod erre azt tudom mondani, hogy én már megéltem majdnem azt a kort, amikor az ilyen nagytudású emberkék, elvennék a jogosítványt. De az ilyen emberkék is egyszer, ha szerencséjük lesz, eljutnak ebbe a korba, vagy még tovább. Akkor viszont a mostani elképzelésük szerint, jogsi lead, és elővesz busz és vonat. Mert hát a bicikli sem jár már abban a korban, hiszen az csak kettő kerék és hát instabil.Nem beszélve arról, hogy jönnek mögötte gyorsabban közlekedő kerékpárosok, akiket nem kéne feltartani, sőt, akadályozni, csak azért mert spórolnak az energiájukkal és emiatt lassabban haladnak. Igazából ki sem kellene mozdulniuk saját kis szobájukból.
Továbbra sem konkrét személyre, személyekről szólt a véleményem, csak úgy általánosságban.

Egyébként meg mi vagyun a hülyék, mert az aláírásomban ott a használati utasítás, amit megint nem vettem/vettünk figyelembe...

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#4050) schawo


schawo
titán

Mai naptól Amerikában az FSD béta teljesen nyílt lesz. Aki megvette, az használhatja. A hibapontokat nullázták és szükséges safety ratinget levitték 80-ra, amit a totál idiótákon kívül mindenki könnyedén megugrik.

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.