Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6001) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Kicsi unokám (9 hónapos) most tanul "olvasni" és ez volt neki a belépőszint. Én kb. 74-ben olvastam már. Igaz akkor még oroszul.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#6002) biker válasza Tiédetis (#6001) üzenetére


biker
nagyúr

:C :C :C :R :R :R

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6003) Vesa válasza KaqXar19 (#5994) üzenetére


Vesa
veterán

A DeepL 5 másodperc alatt lefordítja...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#6004) dabgergo


dabgergo
őstag

Azt számoltam, hogy a jelenlegi dízel helyett elektromos autót használnék a havi kb 1000km-re, akkor évi 4-500ezer forintot spórolnék. Ez idáig ok.

A kérdés az hogy ha használtan veszek egy zoet vagy régi leaf-et 4-5M-ért, akkor annak az értéke vajon h alakul.
5 éves távra számolva total cost of ownershipben h néz ki a történet ha otthonról töltöm mindig?

Üzemanyagon 5 év alatt mondjuk spórolnék 2,5M-et, talán szerviz költségen is valamennyit a jelenlegi 10+ éves dizelhez képest, az autó értéke meg nem tom h alakulna.

(#6005) joghurt válasza dabgergo (#6004) üzenetére


joghurt
addikt

Értem én a késztetésed, de szerintem felejtsd el a megtérülés-számítást!

Sem az energiaárak változását nem látta senki előre (ilyen drasztikus mértékben), sem a használautó-piac megbuzulását.

És akkor szándékosan nem mennék bele mélyebben az itthoni áramárak alakításának kérdéseibe.

A tej élet, erő, egészség.

(#6006) Bandit21 válasza dabgergo (#6004) üzenetére


Bandit21
addikt

Azért attól sok függ hogy a havi 1000 hol megy el. Milyen eloszlás város országút pálya stb.
És van e néha hosszabb út és arra kell e másik verda.
Mert azért egy 4-5 M Leaf 1 el egy Debrecen - Sopron úton lehet 2- 3x állsz meg majd 1 órát tölteni.

Egy 4-5 M Leaf 10 éves 5 év múlva valószínűleg az akkuban lévő LI fog érni valamit.

Nem tudom most milyen dízeled van de ha 10+ éves akkor az 5 év múlva valószínűleg nem lesz olyan kapos.

A szerviz költséget is bele lehet venni.

Alapvetően ha otthon tudod tölteni akkor - energia ár ide oda ranghat - de amíg nincs III vh addig sokkal jobban meg fogja érni.
Ha jellemzően városban mész (itt most 10 éves 24 es Leaf ről van szó) akkor megéri valószínűleg váltani.

Ezt nézd meg esetleg. A szerviz rész lehet csak egyedi de elég meggyőző.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6007) dabgergo


dabgergo
őstag

Köszi a válaszokat.
90%-ban városban van használva, vagy agglomeráció pár km-es sutpályás szakaszokkal. Ezen kívül nem lenne rossz ha a Bp-Csákvár távot azért tudná, ennek legalább fele pálya, összesen sztem 60km.

Világos h sok a változó és e miatt nem lehet biztosat kalkulálni. Azon morfondirozok többek között h érdemes e gyűjteni még 3-4M forintot és venni egy 40-es újabb Leaf-et ami sokkal jobban is néz ki és talán értékállóbb...

Dizelt legszívesebben eladnám, teljes igazság h 95%-ban olyan kis távokat megyünk (max 15km egy irányba) amihez a legnagyobb elektoronos autó is akár elég lenne ha csak a hatótáv lenne a szempont. De nyilván néha Balaton stb jó lenne de a miatt egyáltalán nem biztos h megéri mondjuk plusz 5M-t kiadni. Az is lehet h a dizelt megtartjuk az évi egy két nagyobb útra és egy olcsóbb elektromost használunk az év többi részében. Ez a régi dízel amúgy is max 700ezret ér.

[ Szerkesztve ]

(#6008) biker válasza dabgergo (#6007) üzenetére


biker
nagyúr

15km szakaszokon dízellel nem a fogyasztáson fogsz spórolni, ha elektromosra váltasz, hanem a hamarosan jelentkező horrorisztikus szervizdíjakon, a lerakódások miatt. meg hogy kvázi sosem üzemmeleg az a motor

Ár alakulás? ki tudja, mikor a lízinget kezdtük, azzal számoltak, 5 év múlva 30%-ot ér az autó, most 4 év telt el, és minimum annyiért lehetne eladni mint amennyiért vettük :)

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6009) Bandit21 válasza dabgergo (#6007) üzenetére


Bandit21
addikt

A 60 km út ha van rajta pálya akkor télen lehet már sok lesz oda vissza egy 10+ éves, 24-es autónak. Persze ha ott vagy legalabb 2 órát és addig fel tudod dugni ott is akár 230-ra, akkor bele megy 4-5kw amivel hazaérsz.

Ez persze csak nagyon hidegben, palyan sietős módban igaz ami évente majd max 2x fordul elő, és ha tudod előre akkor semmi gond.

Egyébként erre a 15 km jellemzően városi használatra abszolút megéri szerintem váltani, ha tudsz otthon tölteni, főleg dízelrol. Mert az ilyen távon sose melegszik meg, nem tesz jót neki.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6010) axioma válasza dabgergo (#6007) üzenetére


axioma
veterán

Es lefele skalazas nem jon be? Trio a 15km-es utakra, ha mar ugyis marad a dizel, es a 2x60-at is atrakod dizeles tavra. Persze attol fugg, milyen a 15/60 utak km-es ara'nya.
Amugy meg phev lehet me'g 2in1, akkor a dizel akar mehetne is. Persze nem minden phev tudja a telen min 2x15-t, de egyreszt nem tragedia, masreszt az also arszegmensben is van amelyik igen (ferjem 2x24km 2013-as Ampera, telen nagyon kopp-os, nyaron lazan megy bele +10km, es ha elfogy akkor se tragedia, jon a benzinmotor). A 2x60km igy me'g toltes nelkul is kb. felereszt arambol menne.

[ Szerkesztve ]

(#6011) Bandit21 válasza axioma (#6010) üzenetére


Bandit21
addikt

4-5 M ből kijön egy jó phev? (Nem figyelem nem ismerem azért kérdezem)
Nem tudom mi a mostani autó méret de akár egy golf gte is jó lehet amúgy erre mindenesnek.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6012) axioma válasza Bandit21 (#6011) üzenetére


axioma
veterán

passz, a mienket me'g 4 eve vettuk 3.85-ert, de ugye azota a hasonloak korosodtak is

(#6013) dabgergo


dabgergo
őstag

60km után mindig tudnék tölteni, mert nyaraló célállomás, oda hosszabb időre megyünk, szal elég ha télen pályán egy irányba tud 60at.

Néztem plugin hibrideket de 5-6M alatt nem igazán találtam használhatót.

Triót is néztem de 2 gyerekhez már nem akarom inkább, bár tény h amúgy hétköznapokra akár szbid elég lehetne. Lehetséges hogy ki kéne próbálnom egyet és megteszene.

Amperakra ránézek még.

(#6014) axioma válasza dabgergo (#6013) üzenetére


axioma
veterán

Nem isofix-es ulest igenylo gyerekekkel is jo az ION is (sot: az Ampera az valoban 4 szemelyes, mert kozepen ott az elvalaszto, ellenben az ionban volt hogy plusz baratno is beult... sot, nagyon meglepo, de a hatso ules lehajtasaval kimondottan szuper szallitasra: 85x56 alapteruletu szekreny csak a magassagabol hatrafele logott ki... amperara csak tetocsomagtarton tudtuk ugyanazt felrakni.
Mondjuk telen palyaval egyutt a 60-at ha kell tudja, szerintem akkor kimondottan Mitsubishi kellene, annak egy kicsivel tobb az akkuja, mint a franciara atemblemazottaknak.
Kiprobalast fel tudok ajanlani, volt mar ra pelda, helyszin/ido kerdese, irj privatot.

[ Szerkesztve ]

(#6015) Vesa válasza dabgergo (#6013) üzenetére


Vesa
veterán

7M körül már kapni Ioniq-ot is. Leaf-hez képest minden szempontból jobb, temperált az akku, nagyobb hatótáv (180-240km, időjárástól, felhasználástól függően), nagyon jó fogyasztás. A kettes Leaf helyett inkább azt vedd, vagy BMW i3.

Az Ampera is nagyon jó, barátomnak is van. Annak ellenére, hogy nem egy mai konstrukció, nagyon jól megcsinálták, tisztán elektromosan is elmegy 70-90km-t, ami nagyon nem rossz! Esetleg még az Amperával műszakilag kvázi megegyező Chevrolet Volt-ra nézz rá. Ugyanazt tudja, csak kicsit más az orra. Annyi, hogy ezek is már 8-10 évesek.

A tudomány a valóság költészete!

(#6016) dabgergo válasza axioma (#6014) üzenetére


dabgergo
őstag

Köszi! Annyi h hosszabb távon nem lenne rossz ha akár 3 gyermekülés is beférne a két felnőtt mellé, ha szükösen is.

Vesa:
Ioniq nagyon tetszik, lehet h arra kéne gyűjteni...
De miért sokkal jobb mint az újabb 40es leaf?

[ Szerkesztve ]

(#6017) Noukoum válasza dabgergo (#6016) üzenetére


Noukoum
veterán

Ioniq vs Leaf témában olvasni való.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6018) axioma válasza dabgergo (#6016) üzenetére


axioma
veterán

A trio (ion) 4 szemelyes az auto me'g ha be is fer hatul 3 nem tul nagy ember... es a kicsi elektromosok kozul kb. a Zoe az elso ami 5 szemelyes [papiron, azt nem tudom hogy valosagban mennyire, foleg gyerekulessel], ill. akkor az ampera helyett a vele egy kategoria Outlander-t nezd, DE annak viszont az elektromos hatotavja inkabb 35-40 korul van tudtommal. Viszont nagy batar, az tuti mindenre is eleg egyszerre (kiveve belvarosban szuk helyen parkolni...)

[ Szerkesztve ]

(#6019) Vesa válasza Noukoum (#6017) üzenetére


Vesa
veterán

Ezek össze-vissza írnak mindent. Ebben a cikkben azt írja, hogy a Leaf jobban pakolható, míg az alatta lévő másik cikkben ezt írják:

"Az IONIQ nyúlánkabb formája miatt több hely jut a csomagoknak, a hivatalos mérés szerint 20 liter a különbség. Az pont egy jól megpakolt bevásárlószatyor. Viszont a csomagtér alakja és pakolhatósága szerintem sokkal többet számít, mint az a néhány liter. Ebből a szempontból is az IONIQ lehet a jobb választás, mert a hatalmas hátsó szélvédő is felnyílik a csomagtérajtóval együtt. A pakkokat szinte felülről ejthetjük a nagy üregbe, mintha egy asztalra pakolnánk."

Eleve a Leaf csomagtere kisebb, tehát nem teljesen értettem a pakolási problémázást az általad linkelt cikkben. Nekem még eddig nem okoztt problémát a csomagszállítás az Ioniq-ban, pedig van 4 gyerekem (ok. ebből egy már felnőtt, a másik hármat pedig nem egyeszerre teszem be a kocsiba, arra van egy egyterű).

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#6020) dabgergo válasza Noukoum (#6017) üzenetére


dabgergo
őstag

Köszi, ebből a cikkből nekem az jön le h a leaf lenne számomra jobb vétel.

Axioma:
Zoe még nincs kizárva, nem rossz igazából az sem, csak túl sok hibáról hallottam. Outlander az brutál nagy nekünk sajnos, nem szeretnénk ilyen batár autót.

[ Szerkesztve ]

(#6021) Vesa válasza dabgergo (#6020) üzenetére


Vesa
veterán

Engem pont ebben a topikban beszéltek le a kettes Leaf-ről. :D Aztán persze még utánaolvastam, néztem teszteket, és végül az Ioniq-ot vettem meg. Leaf sem rossz autó, de engem a temperálatlan akku önmagában meggyőzött arról, hogy ne azt vegyem. Evégre, ez az EV-k lelke.

A tudomány a valóság költészete!

(#6022) Noukoum válasza Vesa (#6019) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezt nem igazán értem hiszen a leaf csomagtere nem csak papíron nagyobb, hanem a gyakorlatban is jobban pakolható.

Persze megnéztem azt a cikket amire gondoltál, de az egyértelműen el van írva (A hibrid ioniq csomagtér méretét tüntették fel, nem a tisztán elektromosét).

dabgergo: nekem is ez a véleményem, csak nem akartalak befolyásolni. Második autónak városi jellegű felhasználásra inkább azt javasolnám, amennyiben az otthoni töltés megoldható.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#6023) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Kollégám most cserélte le Leaf 2-s autóját egy Ioniq-ra. Előtte nagyon dícsérte. Most kérdeztem, azt mondta, nem is érti mi tetszett neki benne. Ég és föld a különbség. Gyerekek is jobban szeretik. Kevesebet is fogyaszt neki.
Végülis mindenki azt veszi, amit akar, tetszik neki. :)
Nekem eleve kiesett anno a képből a nissan

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#6024) dabgergo válasza Tiédetis (#6023) üzenetére


dabgergo
őstag

Mindenről megyőzhető vagyok, egyelőre a nézelödés, ismerkedés fázisában vagyok, jobban utána nézek a leaf VS ioniq témának.
Mondjuk a 7-8-9 milliós árhoz még várnom kell, az egy másik forgatókönyv mint mondjuk egy szakadt leaf 1, de TCO-ban nem biztos h mondjuk az ioniq jön ki rosszabbul.

(#6025) Tiédetis válasza dabgergo (#6024) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Én nem szeretnélek meggyőzni semmiről :)
Elsőre nagyon ellenszenves volt a SOUL, de már nagyon megszerettük, szeretjük ezt a magasabb üléshelyzetet, tágas teret.
Ki kell próbálni őket. Előtte zoe is benne volt a kalapban, kipróbáltam és elvetettem.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#6026) Vesa válasza dabgergo (#6024) üzenetére


Vesa
veterán

Ahogy az előttem szóló kiválóan írta, ki kell próbálni mindet és azt vedd meg, ami neked megfelel! Ebben az árszegmensben túl nagy kínálat egyébként sincs, főleg, ha az egészen kisautókat elveted a méretük miatt. Max. 3-4 típus jöhet szóba.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#6027) dabgergo


dabgergo
őstag

Köszi, igen, ez lesz szerintem, rokonságban találtam is egy leaf -et.

(#6028) Tiédetis válasza dabgergo (#6027) üzenetére


Tiédetis
senior tag

FB-on keress csoportokat, van több is, ott korrekt a típus tájékoztatása, sőt még próbavezetéssel is segítenek.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#6029) almafa42


almafa42
aktív tag

Van bármi akadálya a Németországban vásárolt wallbox itthoni telepítésének/használatának?

(#6030) schawo válasza almafa42 (#6029) üzenetére


schawo
titán

nincs

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6031) dabgergo válasza Tiédetis (#6028) üzenetére


dabgergo
őstag

Köszi!

Egyébként zoe-hoz elég egy 3 fázisú ipari dugalj vagy kell mindenképp wallbox?

(#6032) Tiédetis válasza dabgergo (#6031) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Zoe-hoz erősen ajánlott a 3 fázis, attól függ hogy mennyit tud a hálózatod.
3x16 esetében én nem raktam volna. De felette már lehet jobban jársz vele, de van kettő szakértőbb mint én.

[ Szerkesztve ]

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#6033) Bandit21 válasza dabgergo (#6031) üzenetére


Bandit21
addikt

A Zoe egyedi mert fel tud venni AC 22 kw is. Ez egyébként ha otthon estékent töltve használod "fölösleges".
Mert mindegy hogy 10 kor be dugva kész van már hajnal 2-re vagy 4 vagy 6-ra. A lényeg hogy reggel amikor bele ülsz kész legyen
Nyilván jó ha kiderül délelőtt hogy menni kell délután valahova akkor egy leaf el mehetsz DC vadászatra (mert AC otthon 3.6 fog tölteni csak Neked) míg a Zoe be dugod és ha tudsz otthon 22 kw tölteni akkor két óra alatt 0-100 kész (ok nem de közel)

Viszont a 22 kw az már nem semmi vissza osztva 22.000/230 al majd 100 jön ki tehát kell neki 96/3 összesen 32 A per fázis.
És akkor semmit sem fogyasztott a ház, ahhoz hogy biztonságban legyen ellátva a többi fogyasztó kell legalább +10 A/ fázis. Kell hozzá 3x45 A legalább.
Ami elég sok pénz.

De semmi gond mert attól még hogy tud tölteni 22 kw attól még simán vehetsz egy állítható teljesítményű 3f töltöt és mehet bele akar 6A/f-el 4.2 kw is még akkor is tele lesz reggelre ha 0 dugod este és a 3*16 ből meg mindig marad 10 A/f.

Majd jön biker és tisztába teszi ha kérded. Egy ipari dugalj szerintem csak úgy nem jó a 22kw hoz. Nem tudom milyen evse jár a Zoe hoz de nem hinném hogy tud 10+ kw csak úgy box nélkül.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6034) cOxeR válasza Bandit21 (#6033) üzenetére


cOxeR
Ármester

Semmi, igazad van, hülyeséget írtam. :)

[ Szerkesztve ]

(#6035) Bandit21 válasza cOxeR (#6034) üzenetére


Bandit21
addikt

Azért privatba írd meg nyugodtan mi vitt félre. Nem láttam amúgy mit írtál.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6036) dabgergo


dabgergo
őstag

Köszi szépen, nagyjából értem :)
Ha jelenleg 3*32A van, akkor ez jó kiindulási alap, csak az nem teljesen tiszta h a wallbox pontosan miben ad többet, miként éri meg a +200k költséget.

(#6037) Bandit21 válasza dabgergo (#6036) üzenetére


Bandit21
addikt

Nem értek hozzá, de attól még hogy van a házban,3*32 attól azt még nem tudod bárhol le venni csak úgy, akkor se ha van egy 3f dugalj.
Kell egy külön leágazással a töltoig kiépített 5*6 kábel és egy box ami az autóval össze hozza hogy állandó legyen a kakaó. Csak úgy be dugni nem lehet szerintem a 3f re a passzív kábelt. Rá engedi az egészet ami aztán ingadozik ahogy bekapcsol a klíma, sütő hűtőszekrény stb. Az ugy nem jó.

[ Szerkesztve ]

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6038) biker válasza dabgergo (#6031) üzenetére


biker
nagyúr

csak dugalj akkor elég, ha 3f mobil töltőt veszel, pl 11kw vagy 22kw kivitelben
az 150e+ áfa, egy fali töltő meg 210+ áfa pl [link] szóval 40e felárért kapsz terhelés megosztót, mobil appot, korrekt kinézetet, stb

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6039) Bandit21 válasza biker (#6038) üzenetére


Bandit21
addikt

Jó hogy jössz mert féltem hogy félre viszem.
Amúgy technikailag ha van egy 3f dugalj egy külön 3f kábel végén és az bele van dugva egy passzív kábellel egy autóba akkor mi történik? Mit csinál a mobil töltő/wallbox konyha nyelven?

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6040) biker válasza Bandit21 (#6039) üzenetére


biker
nagyúr

Semmi nem fog történni. A töltő “jele” alapján fog a kocsiban bekapcsolni a fedélzeti töltő. Anélkül hibá adsz neki áramot

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6041) Bandit21 válasza biker (#6040) üzenetére


Bandit21
addikt

Köszi. Úgy értettem dabgergo kérdése erre is vonatkozott csak én nem tudtam a választ. Egy dolog akkor, hogy milyen A megy a kábelen de töltés vezérlő nélkül nem ér semmit az autónak ez alapján.

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#6042) biker válasza Bandit21 (#6041) üzenetére


biker
nagyúr

nem fog elindulni a töltés semmilyen amperrel, mert nincs jel. annyi.
Level1 töltést (komm nélküli) elvileg csak 120V 8A-el tudott az amerikai szabvány, EU-ban Level2 és Level3 van, amihez már kell a kommunikáció

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#6043) Semin


Semin
senior tag

A villanyautósokan lettem figyelmes Szöcske kálváriájára. [link]
Ettől azért profibbnak gondoltam a Tesla-t, a kiolvasható kb. minden korában ez annyira lehangoló :(

Remélem a Teslavarázsló tud segíteni.

[ Szerkesztve ]

(#6044) Shadowbull válasza Semin (#6043) üzenetére


Shadowbull
addikt

" a kiolvasható kb. minden korában ez annyira lehangoló"

Ok is csak vizzel foznek. Hibanaplot kiolvasni mindenki ki tud.

De ez nem helyettesiti a szakertelmet meg a diagnosztikai tudast. Az meg lathatoan nincs meg Becsben.

A masik lehetoseg az hogy egyszeruen nem akarjak megcsinalni, tudjak ok hogy mi baja van, de ki akarjak valahogy huzni a garancia vegeig, mert nem akarnak egy ilyen idos autoba ennyi penzt belelocsolni. A feltengelyhez nem kell semmifele diagnosztika, raadasul az X-en az tipushiba, megis ugy tesznek mintha nem tudnak.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6045) schawo válasza Shadowbull (#6044) üzenetére


schawo
titán

Szerintem rohadtul nem akarnak egy magyar ügyfél problémáival foglalkozni.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6046) Shadowbull válasza schawo (#6045) üzenetére


Shadowbull
addikt

Igen, valószínűleg ez is benne van. Pontosan tudják hogy igazából úgysem tud tenni semmit. Az osztrák fogyasztóvédelem valószínűleg nem illetékes, mert magyar rendszámú autó amit sanszosan nem is Ausztriában adtak el, a magyar meg pláne nem.
Én eleve nem vittem volna Bécsbe, bár értem az érveket hogy miért tette mégis. (Ott szerelték korábban és emiatt arra elvileg garanciát kéne vállalni. Arra is)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#6047) Vesa válasza Semin (#6043) üzenetére


Vesa
veterán

Horror! Persze a legtöbb márkaszerviz az, miért pont a Tesla lenne kivétel? Ehhez képest nekem fényűzően csodás szervizelésben volt részem az Ioniq-al. Pedig a magyar márkaszervizekről mindent el lehet mondani csak azt nem, hogy korrektek. Bár a Duna-Autó nevű förmedvény pont ilyen tré volt, kb. ugyanez, annyi különbséggel, hogy nem tartották ott a kocsit 3 hétig.
Nem ératana kezdeni valamit ezzel az egésszel, mert a márkaszervizek gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak, az ügyfélnek túl sok opciója nem marad, ha átverik.

A tudomány a valóság költészete!

(#6048) stickrs válasza schawo (#6045) üzenetére


stickrs
senior tag

Osztrákéval se...amit venni akartam LR model 3-ban pont átvétel előtti napon ment el a fűtés, állítólag egy szenzor csere, azóta is cserélik, ott áll az autó lassan 2 hete... semmi konkrét info arrol hogy mikor lehet elhozni.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#6049) Vesa válasza stickrs (#6048) üzenetére


Vesa
veterán

Ez újonnan ilyen facca?

A tudomány a valóság költészete!

(#6050) stickrs válasza Vesa (#6049) üzenetére


stickrs
senior tag

2021 eleje, szval nem uj, de régi se.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.