Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5001) cinemazealot válasza biker (#4998) üzenetére


cinemazealot
addikt

Félreértesz, nem egy már meglévő töltésvezérlőt szeretnék meghekkelni (vagy beékelődni az eszköz és az autó közé), hanem önálló eszközként gondoltam implementálni a protokollt egy saját készítésű töltésvezérlő formájában, ami úgy állítgatja a CP jelet, hogy azt lehessen a rendelkezésre álló teljesítmény szerint "adagolni".

A leplezetlen célom egyébként az volna, hogy miután a napelemes HMKE-k körében eltörlik a szaldót és nem fogja megérni (vagy nem lesz szabad) visszatáplálni a hálózatba, akkor a lakás fogyasztásán felül esetleg felmerülő többlet termelést relatíve valós időben képes legyek átadni pl. az autónak. Kérdés persze (és hangsúlyozom, még nem olvastam el a doksit), hogy a protokoll enged-e, hogy kapcsolódás után módosítsam a CP jel által megszabott teljesítmény korlátot?

(#5002) ratkaics válasza cinemazealot (#5001) üzenetére


ratkaics
senior tag

Az áramkorlátot folyamatosan lehet módosítani 6-32A között a protokoll szerint.
De a ezt használja ki minden "okos töltő" is. Köztük az általam korábban linkelt opensource SmartEVSE is.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#5003) Vesa válasza biker (#5000) üzenetére


Vesa
veterán

Sima konnektoros töltésnél érdemes betenni valamit a konnektorhoz (túlfeszvédő vagy hasonló)? Nekem csak egy kismegszakítót tett be a villanyász, még külön Fi relé sincs rajta (a házon mondjuk van kettő is).

A tudomány a valóság költészete!

(#5004) biker válasza Vesa (#5003) üzenetére


biker
nagyúr

érdemes, bár magába a lakáselosztóba lenne érdemes, de mindig elspórolják

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#5005) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Picit (nagyon) elment a topic az indító témától.
Meg lett említve hogy számítani lehet az energiaárak piaci megeresztésére. Amennyiben ezt elengedik, mi különbség marad az ICE motoros autók és az EV-k között költség oldalon? Mert csak a környezetvédelem elég kevés lesz ahhoz, hogy vonzóvá tegye a magas hatásfokú villanymotorozást a kevésbé hatékony de jóval felhasználóbarátabb megoldásokkal szemben. Az átmeneti időszakra megdrágítani csak a meglévő autóparkhoz való ragaszkodást fogja elősegíteni.
Számolgattam kicsit. Nekem havi 20k méterre most tisztán üzemanyag oldalon otthoni töltéssel kb 40k huf megtakarítást jelentene ha átállnék tisztán EVre. Ugyanakkor ez részemről egy min 30-40k€s beruházást igényel minimum és mivel az akkumulátor degradáció miatt nem lehet tíz években tervezni, szóba sem jöhet semmilyen megtérülés.
Akkor mi értelme az egésznek? Veszek egy szívó v8-t és mosolyogva halok meg, mert a különbözetből halálomig elvagyok.

Félreértés ne essék, a mostani hibridben is imádom a csendes villanyt - de ha drágábbra jön ki mint az amúgy is sokba fájó liquid delej akkor mi a várt eredmény?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5006) cOxeR válasza bitpork (#5005) üzenetére


cOxeR
Ármester

Téveszmék ezek az akku degradációk, ilyen mértékben, 10 éves lassan az első széria pl I3-ba vidáman mennek 90+% feletti értékekkel, vannak 300e km feletti példányok is, persze ott már előfordult pár javítandó dolog.
Viszont amit nem veszel figyelembe, az alapvető kopó dolgok lassabban mennek tönkre pl fék, illetve vannak dolgok amik “nincsenek”, olajcsere, gyertya, egy rakás segéd alkatrész. Igen van ami meg drága és ha beszarik ugyanott vagy… de ne a ritkább forgatókönyvre készülj.
Saját példa, I3 esetén most voltam hajtómű olajcserén 78e km-nél, de előtte 38e km-nél voltam szervizbe, a kettő között nem, letoltam 40e km-t, a töltés zöme itthon volt, ergo kútra se járok, csomó idő/pénz, persze ha messze kell menni ott meg időt vesztek a töltéssel. Benzines autómmal 10e-nként olajcsere, 30-40e-enként gyertya, fék is jobban kopik, ráadásul ha nincs hatósági ár, más a benzin matek, a villannyal szemben.
Napelemmel, otthoni töltéssel éri meg hosszú távon, másként szerintem se, a jelenlegi nehezítés, hogy nagyon elszállt az eauto ár is meg a napelem is. A keverés se segít ami megy a napelemes rendszerek “ellen”.

(#5007) bitpork válasza cOxeR (#5006) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Hát azért én az alkatrész (fék) árak kapcsán cáfolnám a spórolást. Hibrid a jószág és csak előre a tárcsa darabja 200k+(MOD) huf- se pofa se csere még. Szóval az hogy mennyit lehet spórolni a kopón szerintem nem igazán releváns.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5008) Vesa válasza bitpork (#5005) üzenetére


Vesa
veterán

Ne a 480-as abszurdisztáni árakból indulj ki, mert az már ma sem működik (a napokban 6 kutat kellett vigégjárnom mire találtam egyet, ahol nem volt "üzemen kívül" az összes normál dízel cső). A 750-es árral már igencsak nem ott lesz az a matek. Az áramra nincs ársapka, így aztán egy teljesen torz kép alakul ki arról, hogy mi éri meg és mi nem. Ha piaci áron számolunk mindent, ahogy tisztességes piacgazdaságban kellene legyen, akkor fel sem merülne a kérdés. Budapesten és az ország nagyrészén ehhez még hozzájön a parkolásból eredő megtérülés is. Nálunk ez durván sok lenne a feleségemnek (ilyen napi 3-4000Ft-ok), de így most nem fizetünk egy fillért sem.

A féket úgy értette, hogy az elektromosban 150k km-ig nem kell cserélni. Nem az alkatrészárakról van szó, abban nincs difi.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5009) bitpork válasza Vesa (#5008) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem a 480ból indulok ki, hanem hogy a villanyenergia hagyományosan kevesebb mint a folyékony. piaci árakon számoltam, még az utcai töltés esetén is rentábilis jelenleg. De ha pl 0,5€ fölé megy az otthoni akkor nem csak a töltés nem lesz gazdaságos de létezni is fájni fog az egységsugarú keményen drogozó kisembernek.

Szerintem gondold meg azt a fék kérdést. A villanyok nagyobb és azonnali nyomatéka sokkal több fékezést igényel még akkor is ha rekuperál elsősorban (már ha a vezető tudja használni) a géperejű járómű. Lehet h 1,5x addig tart de pont a nagyobb és/vagy hirtelen teljesítmény miatt igen gyakran raknak nagyobb teljesítményre méretezett alkatrészt. Pl esetemben azért annyi a tárcsa mert a legdurvább sport kivitel teljesítményével vetekszik a hibrid teljesítménye és mással nem gondolták biztosnak a megállást. Tudtommal a merci és a bmw is sok hasonló megközelítéssel gyártott modellt futtat.

A parkolást soha nem vettem ide - az nem alanyi jog, Szegeden soha nem is volt ingyenes. Szerintem mindenkinek fizetnie kellene és pont.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5010) Tiédetis válasza bitpork (#5009) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Azért gondold át a fékezés dolgot. Ha elveszem a lábam a gázról, szinte beleáll a betonba és még féket nem is nyomtam. 115k km van benne és pl. nulla kopás van a tárcsán.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5011) joghurt válasza bitpork (#5009) üzenetére


joghurt
addikt

Én csak kb. rögzítőféknek használok mechanikusat. Minden másra ott a B fokozat (maximum rekuperáció), és a forgalom figyelése.

Saját napelemről tölteni pedig már akkor is ingyenes*, bármennyi is az ilyen-olyan rendszerhasználati díjaknak nevezett Lőrinc-adó.
*: Az egyszeri beruházás már megvolt. De akár az élettartamra le is lehet osztani az össz. termeléssel.

A tej élet, erő, egészség.

(#5012) axioma válasza bitpork (#5009) üzenetére


axioma
veterán

Legnagyobb 'hiba'-jegyzek legutobbi atvizsgalaskor az volt hogy rozsdas a fek, mint minden ev-n... nyikorog is nedves idoben.
joghurt: sztem bar hatnak egymasra a mennyisegeken at, de napelem megterules a megtermelt kWh araval, e-auto megterulest az elfogyasztott kWh[-tobblet] araval erdemes szamolni

[ Szerkesztve ]

(#5013) Shadowbull válasza cOxeR (#5006) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Téveszmék ezek az akku degradációk, ilyen mértékben, 10 éves lassan az első széria pl I3-ba vidáman mennek 90+% feletti értékekkel"

Már nem sokáig. Egyáltalán nem téveszme.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5014) Shadowbull válasza bitpork (#5005) üzenetére


Shadowbull
addikt

Az elmúlt két évben nagyon negkavarodott a TCO számítás. Szerintem nincs ember aki meg tudja mondani hogy a következő 10 évben mi fogja megérni és mi nem.

Itt Németországban, ha nem tudsz otthon napelemről tölteni, akkor gyakorlatilag kimondható hogy nem éri meg (azonos használati értékű autókat nézve).

Nade ez a dolog egyre inkább nem arról fog szólni hogy megéri vagy nem, hanem arról hogy nincs más, aztán ha nem tudod kifizetni akkor jársz busszal meg gyalog.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5015) bitpork válasza Tiédetis (#5010) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nincs mit átgondolnom rajta. Audinál vitorlázik. Csak sport módvan állít rekuperációt de akkor állandóan 2k körül megy a motor. És Úgy tudom minden komolyabb teljesítményű hibrid ilyen. Amiról beszélek az bőven 200LE felett van.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5016) bitpork válasza joghurt (#5011) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Akinek volt elég zséje elég korán és be is fektetett annak ok. De ez nem általános jelenség szerintem. De örülök h neked jó :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5017) bitpork válasza Shadowbull (#5014) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Jó de itt alapvetően nem arra gondolok, h megy-e az autó hanem hogy milyen kritériumokkal teljesíti amit elvárnak tőle. Egy SoH ami már csak 70% egy villanyosnál ami eredetileg sem tudott többet mint pl 400km azért nem az ami miatt megfogják venni. Egy ekkora aku pakk meg konkrétan egy autó árának nagyja. Rgo fel sem merül a gazdaságos v megtérülő tulajdonlás.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5018) cOxeR válasza bitpork (#5007) üzenetére


cOxeR
Ármester

Elektromos vs Hibrid nem egészen ugyanaz.
I3-ra Brembo tárcsa 20e előre, 16e hátra sima autodoc ár, de ismerősömnek 130e van az I3-ába, gyári a fék és nem is kopott még…

(#5019) Tiédetis válasza bitpork (#5015) üzenetére


Tiédetis
senior tag

jah, hogy hybrid? :))
nekem is vitorlázik a Renault a KIA-hoz képest. bár az is tud vitorlázni (N)
Igaz, hogy a Renault az meg diesel
hú de keverednek a dolgok itt

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5020) schawo válasza bitpork (#5005) üzenetére


schawo
titán

Belső égésű motor degradációja sokkal nagyobb mértékű, mint az akku degradációja.

Miért nem nézek vissza soha többet:
1. Finomabban szabályozott dinamika
2. Csendesebb
3. Azonnali nyomaték
4. Egypedálos vezetés
5. Sosem büdös
6. Otthon töltéssel nem kell benzinkútra járni

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#5021) Tiédetis válasza schawo (#5020) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Tegnap hazafelé, Kmét Auchan és OMW kúton akkora sor volt, hogy majdnem kicsi volt az árúház úthálózata hozzá. Hazaértem, gondoltam hiányzik még 10-15 liter disel a másik kocsiból, elkanyarodtam a mol partner kútra (már vagy 15 éve az) és mit látok? Semmit. Szó szerint, se disel, se benya.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5022) cOxeR válasza Tiédetis (#5021) üzenetére


cOxeR
Ármester

100-as se volt? Komolyan kérdezem, mert nekem az kellene, de nem visz rá a lelek, hogy kút közelébe menjek míg megy ez a hajcihő.

(#5023) stickrs válasza Tiédetis (#5021) üzenetére


stickrs
senior tag

Kecskeméten én elektromossal is szívtam az utóbbi időben, mindig várni kellett, vagy keresni másik töltőt mert ketten vártak.. kb az utolsó Mo-n keresztüli úton döntöttem el, hogy jövőre jön egy model 3 LR az ioniq helyett.. kb minden megállónál foglalt volt a töltő.. egy 600km+os utnál ez már eléggé idegesítő.. és csak szaporodnak az elektromosok, szóval nem hiszem h jobb lesz a helyzet, vagy utazok este, és akkor általába nincs gond.

Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra

(#5024) schawo válasza stickrs (#5023) üzenetére


schawo
titán

Sokat fog javulni. Nemsokára lesz rendes töltő pl Kecskeméten is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#5025) Tiédetis válasza cOxeR (#5022) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Nem tudom, ma reggel már a bejárat is zárva volt, tehát szerintem az sem.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5026) Tiédetis válasza stickrs (#5023) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Kméten ritkán töltök, mert 30km-re vagok tőle, még a kicsi 27kWh-os Soul sem kéri. De ha kell, átlag az izsáki úti MOL kutat szoktam használni. Auchan és Dechatlon töltőit a percdíjas mivolta miatt hanyagolni szoktam. Sajna a Chademo töltők eléggé elszórtan vannak, és nem is nagyon telepítik már őket. Bács-Kiskun eléggé fehér foltos, a közepe főleg. Egy töltő Kiskunhalason, de az is percdíjas. Nem tudom mi lesz a jövő, de másikra most tuti nem jut, ezzel kell főzni. Hátha egyszer valaki tud átalakítót csinálni hozzájuk. Vagy CCS töltőt pluszba. Bár kétséges, hogy megéri kategória lenne.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5027) bitpork válasza Tiédetis (#5019) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nem ok nélkül írtam amit és ahogy, Esetemben a márkahűség is számít. És így a 400+Lenéla tárcsa előre 400mm a mérete. Ha hibrid ha ev.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5028) Vesa válasza bitpork (#5009) üzenetére


Vesa
veterán

Amit én eddig látok: haladok a 90k km felé, és most a téligumi felrakásakor nézettem meg a féket. A tárcsán gyakorlatilag nincs kopás, a betétek félig sincsenek lekopva. A látottak alapján 150k km-ig hozzá sem kell nyúlni. Az S-Maxon ilyenkor már túl voltam 2 garnitúra betétcserén és egy első+hátsó tárcsa cserén többszázezres költséggel. Persze abban igazad van, hogy ez csak egy dolog, és egy 20M-es autó esetén nem tétel. Viszont akkor hasonlítani is egy 20M-es benzinessel kell, amiben ugyanúgy fog kopni a fék, mint a 10M-esben. Vagyis bárhonnan nézem, ez megtakarítás. Ha hozzászámolom azt is, hogy egyedül fék/hajtómű olajat kellett ebben cserélni (egyszer), akkor még jobb a helyzet.

Ugyanakkor pont az enyémben bekrepált a hajtómű, amit ha nem cseréltek volna gariban, akkor olyan költséget jelentett volna, ami mellett a rettegett kettőstömegű lendkerék ára aprópénznek tűnik. Szóval nem egyértelmű nekem a szerviz költségek csökkenése. Az EV jóval egyszerűbb szerkezet, de ami benne van, azok ára horror. Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt...

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5029) Vesa válasza joghurt (#5011) üzenetére


Vesa
veterán

"bármennyi is az ilyen-olyan rendszerhasználati díjaknak nevezett Lőrinc-adó"

A kedvencem: Az MVM kalkulátort azt írja 1kWh-ra, hogy
- Energia ára - 5Ft :D
- Rendszerhasználati díj - 144Ft
- Áfa - 40Ft

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5030) Shadowbull válasza Vesa (#5028) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt..."

Így van. Ráadásul ezek házi tákolása is erősen behatárolt.
De igazából hiányzik a tapasztalat, nincs nagy tömegben 10-15 éves villanyautó ahol például az akkuk elkezdenének hirtelen kapacitást veszíteni. Pedig ez fog történni, sajnos a sztori nem marad örökké lineáris.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5031) joghurt válasza Vesa (#5029) üzenetére


joghurt
addikt

Jaja. Szívesen bemegyek érte akár Paksra is, csak adjanak nekem elvitelre (rendszerhasználat nélkül) nettó 5 Ft/kWh-ért áramot. :)

A tej élet, erő, egészség.

(#5032) Vesa válasza Shadowbull (#5030) üzenetére


Vesa
veterán

"Pedig ez fog történni, sajnos a sztori nem marad örökké lineáris."

Itt inkább az a kérdés, hogy az akku árak hogyan alakulnak. Nem az a gond, h ogy nem tart örökké, a sima benzines/dízel sem tart örökké, 10-15 évesen már ott is belefuthatunk horror összegű javításokba. A 15éves autó már csak viszi a pénzt így is, úgy is. Az mondjuk nem mindegy, hogy az a javítás összességében 1 millió, vagy 3. Egy EV-nél jellemzően utóbbi, ami valószínűleg nem tesz majd jót a használtpiaci karrierjének.
De ez kizárólag akkor lesz így, ha az akkuk ára nem megy lejjebb, és az sem mindegy, hogy javítható-e az akkupakk. Sok olyan van már, ahol nem kell az egész egységet cserélni, csak a problémás "cellákat", ami jelentősen csökkenti a költséget.

joghurt
Ne adják 5Ft-ért, mert a rendszert valamiből üzemeltetni kell, de az arányokkal van gond...nem kevés.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5033) Shadowbull válasza Vesa (#5032) üzenetére


Shadowbull
addikt

"inkább az a kérdés, hogy az akku árak hogyan alakulnak"

Így igaz. Majd meglátjuk hogy hamarabb lesz-e tényleg olcsó csereakku mint ahogy tömegesen kezdenek dögleni a 12-14 éves pakkok.

"Sok olyan van már, ahol nem kell az egész egységet cserélni, csak a problémás "cellákat", ami jelentősen csökkenti a költséget."

Sajna a világ nem erre megy. Cell2pack megoldások, javíthatatlanul, habbal kifújva... Ez a jövő.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5034) joghurt válasza Vesa (#5032) üzenetére


joghurt
addikt

Mindenki ("úgy értem, mindenki, aki számít") tisztában van az áram valós árával. Például amennyiért adja/veszi az ország külföldre/-ről. És azzal is, hogy a "rendszerhasználati díj"-ból kb. épp a rendszer karbantartására, bővítésére és fejlesztésére nem megy pénz - hasonlóan a benzinárban kifizetett "útalap"-pal.

Aki az inverter vagy a hajtómű meghibásodásával jön, mint EV elleni killer érv, az ugye még nem hallott kettős tömegű lendkerékről, vagy akár csak egy hibrid autó kuplungszett csere áráról.
Akkupakkot is valószínűleg nem kell egyben cserélni. Legalábbis volt kolléga egy olyan cégnek fejleszt, akik épp cella szintű bevizsgálást és cserét csinálnak.

A tej élet, erő, egészség.

(#5035) Vesa válasza joghurt (#5034) üzenetére


Vesa
veterán

"Aki az inverter vagy a hajtómű meghibásodásával jön, mint EV elleni killer érv, az ugye még nem hallott kettős tömegű lendkerékről, vagy akár csak egy hibrid autó kuplungszett csere áráról"

Én jöttem ezzel és de, hallottam róla. Az S-Maxba egy kettőstömegű anyagára 350-400k +szereléssel minden egyébbel együtt 500, max 600k-ból megvan. A hajtóműcserém _anyagára_ 1,6M volt+ bele az új olaj ára (munkadíjat azért nem tudok, mert gariban cserélték, de még az is rájönne)! Szerintem össze lehet rakni, melyik a borzasztóbb költség. Közel háromoszoros ár az EV kárára. Saját, konkrét tapasztalat, nincs egy hónapja, hogy cserélték, itt van nálam a márkaszerviz munkalap, rajta az összegekkel.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5036) Shadowbull válasza joghurt (#5034) üzenetére


Shadowbull
addikt

Oké, de egy invertercsere jóval drágább mint egy kettős tömegű. Simán lehet duplája.

Akkupakkot már nem sokáig lehet majd javítani. Lásd Tesla 4680-as pakkja, de ez az első fecske.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5037) joghurt válasza Shadowbull (#5036) üzenetére


joghurt
addikt

Gyanítom, hogy majd 20 év múlva az EU itt is kötelezni fogja a gyártókat a javíthatóságra. A mobilpiacon is alig 5-10 év kellett hozzá. Azokkal szemben viszont az autógyárak között meg van jó pár erős lobbival rendelkező német is, akik "elősegítik" az ilyen irányú jogszabályalkotást.

A tej élet, erő, egészség.

(#5038) biker válasza Vesa (#5035) üzenetére


biker
nagyúr

egy korszerű common rail dízelben a nagynomású üzemanyag rendszer elemei javításkor cserélendők, 4 befecskendező csövekkel milliós tétel, egy új tipusú turbó, amit beintegrálnak a hengerfejbe, nem külön van, megint horror
minden autón van drága alkatrész.
A villanymotor meg hajtóműn pont nem értem, mi olyan drága, mikor 20x egyszerűbbek mint a hagyományos motoros társaié

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#5039) gorbep válasza Vesa (#5035) üzenetére


gorbep
senior tag

szerintem ez az áraránytalanság csak átmeneti, és gyártási volumenek eltérései okozzák. Egyszerűen a kisszériás gyártás áldozata lettél (volna)...

Inverterekkel és frekvenciaváltókkal dolgozó villamosmérnökként elképedve látom az EV elektronika árakat... kimeríti a tisztességtelen haszon (amúgy nem létező) fogalmát. Itt is szerintem volumen kérdése, amint lesz rá tömegigény, lesz rá javító vállalkozás is. Mint ahogy már injektort is újítanak fel pl... 20 éve csak kukázták, aztán vehetted arany áron az újat...

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#5040) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pl a cella szintű cserére. Audi márkaszerviz hiába árulja modul szinten az alkatrészt nem hajlandó HV akksit megbontani. Modul darabja 1700€ (mérettől függően van 12-36), de a 17kW akksira mondanak 6 millió + szerelés "javítási" díjat - direkt nyitott tetővel. Jah cserélhetőség felé megyünk.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5041) Semin válasza bitpork (#5040) üzenetére


Semin
senior tag

Nem csak márkaszerviz létezik. Ez egy piaci rés lesz, és előbb-utóbb valaki meglátja ebben a lehetőséget.(nem kókány Józsira gondolok).
Az autó gyártónak nem érdeke hosszú ideig üzemben tartani a vasat, de egy specializálódott ember csodákra képes :)

(#5042) bitpork válasza Semin (#5041) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Különösen a friss rendelet szerint amiben csak adott típus márkaszervize által minősített ember nyúlhat hozzá :) Nem lesz ez olcsóbb igazából majd csak és nagyon feltételesen már 35 után nem lesz belsőégésű új autó. Szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5043) gorbep válasza bitpork (#5042) üzenetére


gorbep
senior tag

nem mondom el a véleményem... egy kollégám gázkazánjában egy vihar miatt túlfesz hibás lett az alaplap. Egy 200 Ft-os triak lett zárlatos, ami a ventillátort kapcsolja... de nem "szabad" javítani, teljes alaplap csere 138e Ft volt... elkértem a panelt, kicseréltem a triakot... tökéletesen működik, ugyanilyen kazánom van... "M zároltam"... jól jön majd 2025 után, amikor majd nem lesz alkatrész... (köszi EU)

Németeknél TILOS polírozni a fényszórót, csak cserélni lehet, milliós tétel...

HA a gyártókon múlik, kilobbizzák, hogy TILOS kinyitni a motorháztetőt....( 1-2 autónál már így is van.. :() Mindent csak a márkaszervíz csinálhat 100x áron... szép új világ!

Én megcsináltatom hozzáértő szakemberrel töredék áron... különösen amióta a kocsimat garis olajcserével úgy kaptam vissza, hogy majdnem 1l olajjal több volt benne ( csak azért ellenőriztem le, mert 2 évvel előtte haza se jutottam vele, mert 1l hiányzott, és a körforgalomban letiltott)... "előjegyezték" katalizátorcserére, ha nem veszem észre... annyit mondtak, új kolléga nem ért hozzá... még azt se mondták: Elnézést!

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#5044) robi-k válasza bitpork (#5042) üzenetére


robi-k
őstag

Milyen rendelet? Nem ismerek ilyet személygépkocsik esetében. Tömegközlekedési járművek már más eset.
Amennyiben a márkakereskedő szabályaira gondolsz, akkor azok betartása nem törvényi(jogszabályi előírás, hanem gazdasági érdek - ha nem tartod be, legfeljebb ugrik a gari.

(#5045) Shadowbull válasza biker (#5038) üzenetére


Shadowbull
addikt

"egy új tipusú turbó, amit beintegrálnak a hengerfejbe"

What?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5046) Shadowbull


Shadowbull
addikt

Tesla strukturális pakk szétszedés.
Sandyék hetekig szoptak vele mire egy cellát ki tudtak szedni belőle. És itt még van 3 modul, a jövőben egyben lesz az összes cella, bonthatatlanul, habbal kiöntve. De már ezt sem lehet javítani, ha meghibásodik benne akármi, egyben kuka az egész.
[link]
[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5047) bitpork válasza robi-k (#5044) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ok akkor én ettem meg csak ennek a cikknek a mondandóját?

MOD

2. számú melléklet az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelethez
A járműfenntartó tevékenységek irányításához szükséges felső- és középfokú szakképesítések 1. Autószerelői – motorkerékpárok járműfenntartói tevékenysége esetében motorkerékpár-szerelő – szakiránynak megfelelő
a) felsőfokú képesítés:
aa) okleveles gépészmérnöki, okleveles közlekedés mérnöki, okleveles közlekedés-gépészmérnöki, és okleveles mezőgazdasági gépészmérnöki képesítés,
ab) gépész-üzemmérnöki, közlekedésgépész-üzemmérnöki, általános gépész-üzemmérnöki, gépjavítástechnológiai üzemmérnöki és mezőgazdasági gépész-üzemmérnöki képesítés,
ac) felsőfokú technikumon szerzett gépjárműközlekedési szaktechnikusi, gépész szaktechnikusi és mezőgazdasági gépész szaktechnikusi képesítés,
ad) mechatronikai mérnök,
ae) elektromos járműhajtás szakmérnök,
af) hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek javítása esetében elektromos járműhajtás szakmérnök, okleveles villamosmérnöki, villamos üzemmérnöki képesítés, vagy az előírt képesítések egyike és a javítandó hajtásrendszerrel szerelt jármű gyártója által előírt képzés, vagy képesítés,

^^Ez nem vonatkozik a kis szervizekre?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5048) robi-k válasza bitpork (#5047) üzenetére


robi-k
őstag

És?

#5046Shadowbull
Nem kell annyira félni az akkumulátorok javításától. Vannak már erre szakosodott műhelyek, akikhez Franciaországból és Németországból hordják az akkupakkokat. Igaz, ők nem idehaza dolgoznak.

(#5049) Shadowbull válasza robi-k (#5048) üzenetére


Shadowbull
addikt

Megnézted a videókat?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5050) robi-k válasza Shadowbull (#5049) üzenetére


robi-k
őstag

Átlapoztam, nem érdekes.
Járműtervezőként ennél több infóm van a témáról.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.