Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#801) Ck. válasza Ck. (#799) üzenetére


Ck.
addikt

“A Bose hangrendszer nagyon jó, ha a helyén kezeled a dolgot és ez igaz a Bose valamennyi termékére, fejhallgatókra sem is.”

[ Szerkesztve ]

(#802) Füleske válasza Vasy09 (#798) üzenetére


Füleske
addikt

Ha már válogatni lehet vagy S plaid vagy bármelyik Y. Illetve játszósnak egy roadster 2.

[ Szerkesztve ]

(#803) Vasy09 válasza Ck. (#799) üzenetére


Vasy09
őstag

A teknában alapból benne van, a többihez pedig kérhető tudtommal felárért. Viszont van amit az acenta felszereltségben sem tudsz kérni, mint például a ledes fényszórók! Ami szerintem is simán alapnak kéne hogy legyen minden elektromos autóban, főleg ebben az ársávban! :K :K

Füleske: Mondasz valamit! Igazából már akkor is nagyon boldog lennék, ha egy S-t szívfájdalom nélkül meg tudnék venni akár használtban is! :DDD

[ Szerkesztve ]

Gamertag: Vasy09

(#804) WiZARD válasza Ck. (#799) üzenetére


WiZARD
addikt

Pedig van világos belső, én hülye féltem attól, hogy farmer megfogja, gyerek mit fog művelni benne, így a biztonsági feketét választottam.

Ez nem "az" a Bose, még rá is van írva hogy energiatakarékos. :W
Ennek ellenére még kikapcsolt fejegység mellett is van egy hallható alapzaj a hangszórókból :Y
Sajnos gagyi, nem szól jól, a "mélyláda" ennél idiótább helyen nem is lehetne, ráadásul fixen rögzítve.

A fedélzeti rendszer gagyiságát valamennyire feledteti a carplay/android auto.

Álom Tesla az egy Cybertruck+Roadster páros lenne ;)

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#805) Ck. válasza WiZARD (#804) üzenetére


Ck.
addikt

Tudom, nekünk is ilyen van, csak a régi Leaf-ben. Egyik Bose sem szól áll leejtősen egyébként , semmilyen terméküket sem illetően, egyszerűen nem az a profiljuk. Audikban, Mazdakban, stb szintén szintén hasonló hangzásvilággal rendelkezik. Nem mindenkinek tetszik. 150 ezres Bose fejhallgatómat sokan körberöhögték, hogy a 40 ezres Sony jobban szól.
Vicces, hogy pont az alapzajt említed, tegnap amikor felkapcsoltuk a belső világítást, elkezdett ciceregni valami a pilács környékén. Kóboráram. ;]
Egyébként ne bánd a sötét belsőt, két vajbőr után most váltottam vissza feketére. Nagyon szép amíg tiszta, magyarán 2 napig. Folyamatosan lehet takarítani, minden meglátszik rajta és a kiülésnyomok is sokkal feltűnőbbek lesznek. Egy sötét bőr sokkal szebben és kevésbé látványosabban öregszik és használódik el.

[ Szerkesztve ]

(#806) schawo


schawo
titán

Elég vacak az új Leaf Tekna hangja. El lehet vele lenni, de nagyon hagyományos autós karaktere van. Az Accenta sem still rosszabbul, legalább.

Amiben viszont a Tekna sokkal jobb, mint az alacsonyabb szintek, az a hangszigetelt. A Tekna konkrétan jóval csendesebb, mint a 2020-as Model 3, pedig a 2018-19-esek még rosszabbak voltak. Az Accenta Leaf viszont elég zajos.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#807) schawo válasza schawo (#806) üzenetére


schawo
titán

Az előzőben Connectát akartam írni nem Accentát. :B

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#808) schawo válasza Vasy09 (#803) üzenetére


schawo
titán

ProPilotot sem lehet kérni Acentában. Az is nagyon hiányozna.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#809) Ck.


Ck.
addikt

Nagyon erősen gondolkodunk, hogy belevágunk az új angol slágerbe, egy MG ZS EV-be. [link]
Egyszerűen ár-érték arányban nincsen párja. Méretre valahol a Kona és az E-Niro között/körül van, 44.5 kWh akkupakk, 143 lojjerő. Újonnan most 21 ezer fontért (8,4 M Ft) elhozható, fullos felszereltséggel, MG pilot, adaptív tempomat, sávtartó, holttér figyelő, Apple CarPlay és android auto, bőr, panoráma tető, valamint 7 év / 80 ezer mérföld (128 ezer km) teljeskörű garancia. Nehéz nemet mondani. Agyalok erősen...

[ Szerkesztve ]

(#810) schawo válasza Ck. (#809) üzenetére


schawo
titán

Nyűgös és bugos. Legalábbis Björn videói alapján.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#811) Ck. válasza schawo (#810) üzenetére


Ck.
addikt

Elég sok reviewt és tartós tesztet megnéztem az utóbbi pár napban, nyilván van pár bosszantó apróság (de hol nincs), összeségében viszont nagyon pozitív a visszajelzés.
Igazából a 40 kWh Leaf és a kisebbik Kona ~ 3,5 M Ft-os felárát irreálisnak tartom.

(#812) Ck.


Ck.
addikt

(#813) Vasy09 válasza Ck. (#812) üzenetére


Vasy09
őstag

Ezt meg hogy sikerült összehoznia? :Y :Y :Y

Benézte az irányváltót?? :DDD :DDD

Gamertag: Vasy09

(#814) Ck. válasza Vasy09 (#813) üzenetére


Ck.
addikt

Kicsit utanaolvastam a sztorinak, állítólag valamit előre akart emelni a hátsó ülésről és nem volt rögzítve az autó, továbbá sebességben is volt, végül pedig addig nyújtozkodott, hogy meglökte a pedált. :DDD
Ha minden igaz, az esemény előtt 2 órával vett át az autót. :Y

[ Szerkesztve ]

(#815) Vasy09 válasza Ck. (#814) üzenetére


Vasy09
őstag

Ejj, akkor gondolom kimondottan boldog lehetett, hogy nem csak az sajátját, de még másik két kocsit is összetört! :DDD

Gamertag: Vasy09

(#816) Ck. válasza Vasy09 (#815) üzenetére


Ck.
addikt

De legalább tudjuk, hogy ha a lockdown miatt most repülni tilos lenne, a Taycan azt is megoldja. :DDD

(#817) Ck.


Ck.
addikt

MG5 EV 1 hetes teszt: [link]
Sokak vágya teljesült, végre itt az elllektromos kombi.

(#818) Ck. válasza Ck. (#817) üzenetére


Ck.
addikt

Állami támogatással együtt £24.495 (9,8 M Ft-tól), 52.5 kWh akkupakk, WLTP kombinált hatótáv: 214 mérföld / 342 km, városi: 276 mérföld / 441 km
Jó lenne, ha a magyar piacra is betörnének: [link]

(#819) simonjoe


simonjoe
senior tag

Sziasztok!
Létezik valami feltöltős kártya, amivel tudnék tölteni minden e töltő helyeken?

Joe

(#820) schawo válasza simonjoe (#819) üzenetére


schawo
titán

Csak olyan van, ami rászámol egy csomó pénzt pluszban.

Bankkártya... :(

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#821) Ck. válasza schawo (#820) üzenetére


Ck.
addikt

Az a baj, hogy továbbra is sok olyan hely van, ahol szándékosan nem lehet bankkártyával fizetni.

(#822) simonjoe válasza schawo (#820) üzenetére


simonjoe
senior tag

NKM Mobiliti appon keresztül lehet csomagot venni, meg valami proxy-t is, de az csak az NKM hálózatához használható. :((

Joe

(#823) schawo válasza Ck. (#821) üzenetére


schawo
titán

Mármint érintősen?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#824) Ck. válasza schawo (#823) üzenetére


Ck.
addikt

Igen, nem tudom idehaza mi a helyzet, de Angliában nagyon sok helyen rámentek arra, hogy nincs bankkártya lehetőség, sőt pár szolgáltatónál még app sem működik csak úgy. Aktív havi előfizetés kell, melle jár egy RFID kártya és onnantól már lehet az appot is használni. Undorító dolognak tartom. Néztem egy lehetséges hazautat és a Franciaország, Belgium, Hollandia, Németország szakaszon (ami még csak félút) is rengeteg olyan pálya melletti elektromos töltőállomás van, ahol bankkártya fizetés nyista. Ez a szomorú erőszakos ügyfélszerzési módszer a divat 2020-ban.

[ Szerkesztve ]

(#825) axioma válasza schawo (#823) üzenetére


axioma
veterán

Erinteni se kell. Radugod az autot es nem kell elore a kartya, az appal inditod. Utana az appban jon hogy fizess, kartyasan.
Mondjuk mivel ez kb. olyan mint telefon elofizu, a regisztracio sok szemelyes adatot elkert, de mar nem tudom mik voltak. Nem lehet az nkm szamlahoz sem hozzacsapatni...
[Ja en 1x hasznaltam ugyhogy a havidijasokrol gozom sincs.]

[ Szerkesztve ]

(#826) y@g4n


y@g4n
tag

Hátha érdekel valakit, nem túl off remélem:
[link]
Sydneyben elektromos buszokat próbálnak egy ideje és néhány érdekes insightot adnak a vidiben műszaki közelségű emberek a tapasztalataikról.

हरि बोल | हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे ह रे

(#827) Ck.


Ck.
addikt

Ha egy töltőoszlopnál, ahol több beállóhely is van, valamint többféle csatlakozó, tud ilyenkor egyszerre több autó is tölteni? Vagy egyszerre csak 1?

(#828) Vasy09 válasza Ck. (#827) üzenetére


Vasy09
őstag

Igen, elvileg tudnia kell! Az mondjuk más kérdés, h ilyenkor is tudja-e a maxot!? :)

Gamertag: Vasy09

(#829) Füleske válasza Ck. (#827) üzenetére


Füleske
addikt

Oszlop és kiépítés függő. Pl. itt van egy oszlop, van rajta CCS, CHAdeMO, Type2. A két gyorstöltés együtt nem megy, de az egyik+Type2 működik. Van ahol pl. működik együtt csak felezi mindkét maximum sebességét. Van amelyik dinamikusan is tud áramot osztani a két csatlakozó között.

[ Szerkesztve ]

(#830) axioma válasza Füleske (#829) üzenetére


axioma
veterán

Eloben (bar teny, ritkan hasznalom oket) csak olyat lattam egyelore, amelyik csak az egyik gyorstoltest engedi egyszerre.
Mas: Budakalasz Metro aruhaznal ingyen (se app se semmi, bedugod indul) toltok kihelyezve (ritkan jarunk arra, nem tudom miota, biztos nem regi mert friss az aszfaltfestes, egyelore az altalam hasznalt app-ok egyike se tudja). Ez pont 6km-re van otthonrol, egy utolso checkpoint lehetoseg ha valamiert hosszabbra sikerult volna az ut mint gondoltuk.
Termeszetesen az egyiken ott allt egy fustos:( Kozvetlen a mozgasserult melle tettek, a legkozelebb az aruhazhoz. Bar elvileg ez lenne a "nekunk kedvezobb" elhelyezes, de igy a legvaloszinubb az is, hogy aki nem tolt az is befoglalja [bar itt eppen van eleg sok, 6 vagy 8). Lidl a masik veglet, legalabbis ami az obudai Momax mogott van, ott meg a megallasra felfestett resznel is tavolabb csinaltak meg (az is ingyenes fel orat). Jo lenne valami koztes megoldas kikristalyosodna.
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket? Van plugshare, drivE.ON, Mobiliti, eCharge nalam, kimarad valami? [Tudom plugshare-be talan felrakhattam volna en is.]

(#831) schawo válasza Ck. (#827) üzenetére


schawo
titán

Az oszlopok nagy része egyszerre csak egy DC töltést tud kiszolgálni. A MOL-nak van néhány nagy teljesítményű (2x75kW) töltőoszlopa, ami egyszere 2 DC töltést tud, de az tulajdonképpen egy oszlopban 2 független töltő. Nekünk (evDirect) lesz most néhány olyan töltőnk, ami egy dróton 75kW, és két dróton egyszerre megosztva 2x40kW leadására képes. A kettős töltés majd csak jövő év márciusa körül lesz aktív, addig a tesztüzem zajlik (a szoftvert még csiszolni kell).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#832) schawo válasza axioma (#830) üzenetére


schawo
titán

Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket?

Ha az üzemeltető beteszi egy-egy listára, akkor látszik, ha nem akkor nem. Semmi kötelezvény nincs, bár semmi értelmét nem látom, hogy ne kerüljön be egy-egy töltő.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#833) axioma válasza schawo (#832) üzenetére


axioma
veterán

OK, akkor kinek mi a 'fo' app amivel megnezi h x tervezett toltesi kornyeken van-e oszlop? Amugy biztos van ami hol lathato hol nem [van amelyik a melohelyem epuletenek garazsat is mutatta, mikor oda engem egy kiveteles esetben kertem h 1x 3-5kWh kinyeresere engedjenek le, es mar azon megbukott h mar nem fizetek havonta parkolot, kartyam nem jo, kocsi nem mehet le, nemhogy toltsek [azon se lepodnek meg ha a 2 ev alatt soha nem toltottek volna egyikkel sem, de az elso evben erosebb a gyanu, utana autos ceg koltozott be me'g].

(#834) schawo válasza axioma (#833) üzenetére


schawo
titán

Plugshare és A Better Route Planner

A plugshare-n fenn vannak nem nyilvános töltők is, de külön jelölten.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#835) joghurt válasza axioma (#833) üzenetére


joghurt
addikt

Az OSM-re elég jól fel vannak víve. Ha hiányzik valahonnan, akkor szólj nekem és berajzolom, vagy felrakhatod te is.

A tej élet, erő, egészség.

(#836) cousin333 válasza axioma (#833) üzenetére


cousin333
addikt

Plugshare szerintem elég jól használható és hálózat-független. Ráadásul közösségi alapú: ha nincs rajta egy töltőoszlop, akkor felteszed és már látható is. Be lehet jelentkezni egy töltőre így mások is látják, hogy foglalt. Üzenetet is lehet küldeni a másiknak, töltőt véleményezni...

A Better Route Planner töltőhálózata szerintem nem elég naprakész, de arra tökéletes, hogy megnézzem, hol keressek töltőt a Plugshare-ben ;] , mert elég jól tervezi a várható fogyasztást, főleg a domborzat figyelembevételével.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#837) axioma


axioma
veterán

Koszi! A brp me'g nincs berakva a kedvencbe azert maradt ki, de mar letoltottem korabban.
Ha a metronal jarok akkor berakom majd plugshare-be, de lehet h iden mar nem.

[ Szerkesztve ]

(#838) WiZARD


WiZARD
addikt

.
(sorry, nem ide akartam írni)

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#839) axioma


axioma
veterán

Egy ujabb akku-otlet... [link]
Bar nekem gyanus a gyors toltes es a fel kell melegiteni kitetel egymas mellett (bar ha menet kozben amugy is meleg kell elgyen akkor stimmelhet - ellenben akkor az elindulas lehet dizeles vagy me'g hosszabb varakozasu - hat nem rendorautokba valo de hetkoznapra vegulis elfogadhato, mi ugyis mindig varunk mire elokaszalodnak a gyerekek...).

[ Szerkesztve ]

(#840) Füleske válasza axioma (#839) üzenetére


Füleske
addikt

Hurrá, a héten ismét feltalálták újra a Bolloré Bluecar akkuját. :C

(#841) schawo válasza axioma (#839) üzenetére


schawo
titán

Wang professzor szerint csökkentheti a hatótávszorongást (a félelmet, hogy az elektromos jármű valahol útközben lemerül), ha kisebb, de bárhol percek alatt feltölthető akkumulátorokat építenek az autókba.

Wang professzor egy idióta. Ebből sem a bárhol, sem a percek alatt nem megvalósítható. És nem az akksi, vagy az autó a korlátozó tényező, hanem az infrastruktúra. Rohadt kevés a nagy teljesítményű töltő, amivel percek alatt feltölthető lenne az akkumulátor.

3 dolog miatt:
- Nagyon drága a nagy teljesítényű töltőberendezés, nagyon drágák az inverterek.
- Vagy nagyon vastag és kezelhetetlenül nehéz a töltőkábel hozzá, és minden egyes töltés egy Laokoón csoportkép lesz, vagy nagyon drága és karbantartásigényes (és még mindig elég birkózós) folyadékhűtéses kábelt kell szerelni a nagy teljesítményű töltőkbe.
- A villamos hálózat nem alkalmas arra, nem arra találták ki évtizedekkel ezelőtt, hogy mindenhol elérhető nagy teljesítményt szolgáljon ki. Ha ezt kéne megoldani, a világ egy nagy pókháló lenne tele nagyfesz távvezetékekkel. Ez nem lesz, túl drága.

Szóval marad az olcsóbb, így nagyobb, és közepes teljesítménnyel tölthető akksik mint megoldás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#842) schawo válasza Füleske (#840) üzenetére


schawo
titán

Mi köze van ennek a Bluecarhoz? Vagy valami másik hírre gondolsz?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#843) Soulfly842


Soulfly842
addikt

Egy dolog biztos, elektromos aksikban már világhatalom leszünk :D

Történelmi autóipari beruházást jelentettek be: hatalmas akkumulátorgyárat épít az SK Innovation Magyarországon

Az SK Innovation igazgatótanácsa arról döntött tegnap, hogy a két komáromi üzemük után felépítenek egy 30 GWh éves gyártókapacitású akkumulátorgyárat is Iváncsán. A beruházás 2,3 milliárd dollárból valósul meg, amely a legnagyobb zöldmezős beruházás lesz Magyarország történetében. A dél-koreai autóipari beszállító döntésével 2500 új munkahelyet hoz létre hazánkban.
[...]
Érdemes a mostani beruházást perspektívába helyezni, a világ legnagyobb akkumulátorgyára jelenleg a Nevadában található Tesla Gigafactory, amelynek éves gyártási kapacitása 35 GWh, ezt a szintet fogja megközelíteni a magyarországi üzem azt követően, hogy elkészült és teljes kapacitáson termel majd.
Lényeges azt is kiemelni, hogy a most bejelentett beruházásnak köszönhetően hazánk az európai akkumulátorgyártás éllovasává válik, köszönhetően annak, hogy az elmúlt években sorra építettek akkumulátorgyárakat az ázsiai beszállítók hazánkban. A Samsung SDI, a GS Yuasa és az Inzi Controls is Magyarország mellett tette le a voksát.
[...]

s volt kínai beruzházó is pl... többek között a világ legnagyobb aksi gyártója is:
[link]

A kínai Semcorp (aksihoz szeperátorfólia gyártás):
[link]

és rengeteg mást is lehetne említeni... vagy egy tucat ilyen céget biztos össze lehetne számolni.

[ Szerkesztve ]

(#844) Füleske válasza schawo (#842) üzenetére


Füleske
addikt

Az az akku is ugyanígy működik. Ugyanez lesz az új Mercedes buszokban is. (opcionálisan) [link]

(#845) axioma válasza schawo (#841) üzenetére


axioma
veterán

Hat igen, mindenki a sajat szempontjat mazsolazza ki a cikkbol:) Nekem me'g mindig nem kardinalis a gyorstoltes, jobb az otthon volgyidoben.

(#846) schawo válasza axioma (#845) üzenetére


schawo
titán

Hát ezaz, ezért nem jó megoldás ez. Nagyon drága, ezért csak kisebb kapacitást lehet normális áron beépíteni. Így otthonról kevés áramot vihetnél magaddal.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#847) axioma válasza schawo (#846) üzenetére


axioma
veterán

ingazas

(#849) Füleske válasza Soulfly842 (#848) üzenetére


Füleske
addikt

Rühellem ezt a kattintásvadász Portfolio - t, ebből a "cikkből" sem derül ki semmi konkrét. Szvsz amikor már a cím is többszörös csúsztatás és feltételezés ott már nagy gondok vannak.

(#850) Füleske


Füleske
addikt

"Az elektromos autó nem bírja a kemény telet" : [link] :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.