Új hozzászólás Aktív témák

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    Sziasztok

    Adott egy 2005-ös BMW E46 318Ci (N46B20A motor, 5-ös automata váltó).

    Az autó 4 éve van nálam, erősen hétvégiautó üzemben fut (4 év alatt kb 10000 km ment bele), de eddig megbízhatóan tette a dolgát.

    A mai napon egy Balatonföldvár-Budapest autópálya szakasz után, (szerencsére már nem a pályán) elkezdte azt játszani, hogy erősen megtorpan, és bármekkora gázpedálállás hatására sem megy szinte egyáltalán (kb 30-40 km/h-t lehet kisajtolni belőle ebben az állapotban, ami még országúton is életveszély). Emellett a műszerfalon felgyulladt az EML lámpa. Félreállás, motor leállítás majd újraindítás után az EML lámpa elalszik (lesz helyette check engine, ami első alkalommal még nem volt), és az autó újra rendesen üzemel, de 5-10 perc múlva megint elkezd szórakozni (egy kb 5 km-es úton 3x kellett félreállni vele).

    A neten olvasgatva ez az EML lámpa motorvezérlés/gyújtótrafó/gyertya stb hibát jelent elvileg, de a motornak nincs rossz hangja, nem rángat, alapjárat sem ingadozik, érzésre semmi baja nem lenne, csak hiába nyomom a gázpedált, nem megy az autó 40 fölé. Restart után jó, mintha semmi baja sem lenne, amíg újra elő nem jön a hiba.

    A kérdésem az lenne, hogy lehet-e ezzel rövid távon házilagosan kezdeni valamit? (nem vagyok egy autószerelő szaki), mert jövő hét pénteken ismét szükség lenne az autóra egy Bp-Balatönföldvár-Bp körre, de ilyen állapotban nem merek vele felmenni a pályára, mert ha ott kezdi ezt játszani, az életveszélyes.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés