Sziasztok!
Kellene nekem egy olyan program, amivel a fényképek minőségét lehetne javítani.
Elvárások:
Vörösszem eltávolítása, fény, kontraszt, stb, és Képzak csökkentése valami módon.
Lehtőleg legyen free/shareware vagy legalábbis olcsó, ne legyen túl bonyolult, mint a photoshop, magyar nyelv előny, de nem feltétel.
Köszi előre is.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Olasza
aktív tag
Hydra SR
addikt
Gimp ingyenes verzió:
Letölthető
És segédanyag magyarul:
Digiretus.hu
-> itt egyébként más grafikai szoftverekhez is van egy rakás cikk, meg linkek, letöltések
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Olasza
aktív tag
Köszönöm szépen a gyors választ.
Szoles
senior tag
Ha Hydra SR tanácsára a Gimp mellett döntesz, és abba esetleg nem lehet pluginként "beletenni" egy rendes zajszűrőt (a PS-be lehet, azt tudom, de a Gimpről nem tudom), akkor szűrésre én a Neat Image-et ajánlom. Van szinte teljes értékű ingyenes verziója is. Igaz angol, de van magyar cikk róla, nagyon egyszerűen kezelhető. És jó.
[ Szerkesztve ]
405
tag
Sziasztok!
Segíthetnétek dönteni ,hogy milyen gépet vegyek.Nem tudok dönteni ,hogy Kodak Z812is
vagy Fuji s1000fd. A Kodaknál eddig csak az akku problémák zavarnak.A Fuji-ról meg nem írnak semmit,se jót se rosszat, még fotókat se rakot fel senki.
Elöre is köszi........!
Okos ember a más kárán tanul .....
Szoles
senior tag
Szerintem ITT olvasgass, pont ezekről is szó volt mostanában.
vegesj
tag
Kiindulva abból hogy ez egy magán levél volt és mint ilyen csak rá és rám tartozik azaz senki másra így rátok sem (és ha az illető nem ennyire ..... akkor nem is teszi közzé).
Amúgy milyen jó ítélkezni ugye. Bevallom szégyenlem magam hogy ilyen tökéletes fedhetetlen életű embereket mint ti (akik itélkeztek rajtam) megbotránkoztattam (talán egy kicsit magatokba nézhetnétek biztosan találnátok ott is olyat amiről lehetne beszélgetni).
Engedjétek meg nekem hogy azt mondjam semmit sem tudtok arról mi is történt itt valójában és mivel semmi közötök hozzá tőlem nem is fogjátok megtudni.
Annyit azért a végére még hozzáteszek hogy minden szavamat fenntartom mert oka volt annak amit mondtam.
Bocsánat Szten Márs hogy a válasz feléd irányult de nemcsak neked szól.
További jó szórakozást.
[ Szerkesztve ]
Szten Márs
nagyúr
Hopphopp, nem mi ítélkeztünk, asszem arról szólt a dolog, hogy te ítélkeztél. Ráadásul hülyeséget. Védőügyvédnek ne menj
vegesj
tag
Így nagyon szét fog offolódni a topic de nekem mindegy ha itt erre senki nem figyel hát legyen. Mégegyszer magánlevél tudod mit jelent. A véleményemet had én válasszam már meg. Őnek mondtam a szemébe és még most is így gondolom. Mi itt a probléma vagy itt csak olyan véleményt lehet mondani ami pozitív. Ha gondja van azt nem így kellett volna intéznie. Én ezzel lezártam az ügyet ennyi.
Hydra SR
addikt
Lehet, hogy csak az idő szépítette meg számomra a régi bajkeverőket, de nekem szimpatikusabbak voltak a mai flame keltőknél Minimum abban voltak mások, hogy legalább elvi szinten többet tudtak a fotózásról és az eszközökről, mint akik körül mostanában keletkeznek a balhék. Vagyis nekik még inkább volt mire járatni a szájukat, mint az újaknak. Most már bárki kioktat bárkit, a totál laikus a sokéves tapasztalattal rendelkezőt is, olyan hangnemben, mint ha fordítva lennének az erőviszonyok.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
405
tag
Sziasztok!
Ha van valakinek fuji s1000fd-je,vagy használta már ,leírná a tapasztalatait?
Vagy 50 pénzért tudtok jobbat? (itthon nem weben)
köszönöm!!!
Okos ember a más kárán tanul .....
johnjohn
addikt
Most is méregdrága, más módszer nem nagyon van.A Videojel van megbuherálva, ami a szalagon van,nehéz kiszedni, mert analog az egész szisztéma.
philoxenia
MODERÁTOR
Tv-be belevíve a jelet, a tv out-on is jelentkezik a dolog?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Kötike
tag
Fujifilm S8000fd tulaj vagyok, és csak most ismerkedek a fényképezés rejtelmeivel. Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy milyen fénymérési módot állítsak be alapnak? Ilyeneket tud, hogy: multi, szpot, átlagoló. Olvasgatok fotós könyvet is, és ott a mátrix fénymérést ajánlják. De itt most melyik is az? A szpot az biztos nem, mert az alapbeállítás minden gépen. Én beállítottam a multit. Az átlagolóra írja a gép súgója, hogy tájkép készítésére ajánlja, lehet az a mátrix? De van 1 olyan érzésem, hogy azt fogjátok válaszolni, hogy ez a fénymérősdi témafüggő. Tudni kell mikor melyiket használja az ember. De én azért szeretnék egy általános fénymérési beállítást, ami minden témára jó lesz. Előre is köszi!
Szten Márs
nagyúr
Érdekes, mert a multi az multisegment meteringnek tűnik, ez szokott lenni a mátrix, az átlagolóról én a régi, egész képmezőt 18%-os szürkére átlagoló fénymérésre asszociálok.
Kötike
tag
Pontosan ezt írja a gép használati utasítása: MULTI fénymérési mód: olyan fénymérési mód, ahol a gép elemzi ki a témát és kiválasztja a helyes expozíciós értékeket.
ÁTLAGOLÓ: Az átlagoló mód előnye, hogy az expozíció nem változik egy témáról a másikra. Különösen hatásos fekete-fehér ruhát viselő személyek, vagy tájak fényképezése esetén. Most akkor a MULTI a MÁTRIX?
Szten Márs
nagyúr
A mátrix olyan mód szokott lenni, hogy a gép a kép teljes területén elhelyezett x darab mezőt vizsgálja, átlagot számít, gyököt von, derivál, meghatározza a szomszédasszony életkorát, az átlagos bableves viszkozitását, majd a csillagok állása és a Duna aktuális vízszintje szerint beállít egy expozíciót. A mesterséges intelligencia mérése a mátrix, aztán vagy olyan lesz a kép, amilyet az ember akart, vagy nem. Kezdőknek ajánlható, vagy akkor, ha nagyon kapáslövés kell és nem akar az ember a fényméréssel pepecselni. Az átlagoló akkor tényleg a 18%-os szürke kell, hogy legyen, időben valamikor még a trójai háború környékén feltalált fénymérési módszer, az a lényege, hogy úgy határozza meg az expozíciót, hogy a kép teljes világossága a 18%-os szürkének feleljen meg. A nagy öregek ebből a fénymérési módból becsukott szemmel ki tudnak bármit hozni, készségszinten tekergetve az expókompenzáció gombját a témának megfelelően. Igazából sokkal kiszámíthatóbb, mint a mátrix, mert tudja az ember, hogy mi is történik fénymérés közben, ott meg nem annyira. Viszont ennél a fénymérésnél nem fog mesterséges intelligencia dolgozni helyetted. Ja igen, a multi lesz a mátrix itt nálad.
Szoles
senior tag
Alapból a "multi"-ra állítsd. Ha nincsenek borzasztó fényviszonyok, akkor jók lesznek a képek. Ha kell, érdemes kicsit az expókorrekción állítani. Rendszerint le kell venni belőle, ha vannak kiégésre hajlamos részek. Ha komponáláskor nem vagy biztos a dolgodban, nyomd meg a hisztogram gombot, és máris mutatja, van-e ilyen probléma.
Mindez a Fuji 6500-asnál így van, de mivel a kez. könyvből belinkelt szöveget betűre egyezik a 6500-as leírásával, gondolom, semmi eltérés nem lehet, meg nem is hiszem, hogy változtattak volna egy jól működő dolgon. Bár ez a mai világban nem is annyira biztos...
Kötike
tag
Köszönöm a gyors válaszokat! Egyébként P mint programautómatikán használom a gépet, mert a sima AUTO mód nem jó beltérre! Túl sok ISO értéket állít magától (akár ISO 800-1600), és így a képek túl zajosak lesznek! P álláson meg én határozom meg az akár ISO 64 értéket is, és ez már zajmentes képeket produkál. Mi az ellenszere a beégett égbolt „szindrómának” tájképkészítéskor.
Szten Márs
nagyúr
Átmenetes szűrő
Vagy alulexpó, aztán otthon utófeldolgozásnál buherálás a gépnél. De sajnos van úgy, főleg kompaktoknál, hogy egyszerűen nem fér bele a dinamikatartományba a fényképezendő téma, ha égbolt is van rajta, akkor ez főleg esélyes.
Kötike
tag
Az én optikám befogja, mert nagylátószögű. Most ismerkedek a Photoshop-al, és király az expo korrekciós része. Csodákat művel a túlexponált képekkel. De akkor kipróbálom égboltas képeknél is.
Szten Márs
nagyúr
"Az én optikám befogja, mert nagylátószögű."
Ezt mire írtad?
Szoles
senior tag
Ha nincs szűrőd, de van egy bármilyen kis állványod, vagy le tudod fixen tenni a gépet, akkor esetleg az expósorozat lehet a megoldás, a 3 képet pedig utólag mondjuk a Photomatrix összerakja szépen.
De ahogy Szten Márs is írta, inkább kicsit alulexponálj. A sötét részek utólag valamennyire világosíthatók, viszont ha túlexponálsz, akkor a kiégett részeknek annyi.
A legtutibb megoldás az első.
[ Szerkesztve ]
Kötike
tag
27mm-486mm
Szten Márs
nagyúr
Én ezt értem, meg tudom az átfogását a gépnek De azt kérdeztem, hogy hogy jött ez az én hozzászólásomhoz, mert nem értem, hogy jött ez ide Meg mit fog be? Szóval mire írtad?
Kötike
tag
"De sajnos van úgy, főleg kompaktoknál, hogy egyszerűen nem fér bele a dinamikatartományba a fényképezendő téma, ha égbolt is van rajta, akkor ez főleg esélyes"
Én erre irtam volna,hogy ez nálam nem fordul elő általában,a nagy látószögű optika miatt.Gondolom az többet fog be mint az átlag compaktok.Bocs, hogy nem tudtam írni de jövök megyek ma.
Szten Márs
nagyúr
Azt hiszem kezd derengeni...
Szóval azt hitted, hogy a széles dinamikatartomány az valami olyasmi, hogy elég széles szeletét tudja az objektív befogni a tájnak?
Egy fényképező dinamikatartománya az a maximális megvilágítási-különbség, aminél még semmi nem ég ki és nem bukik be a képen, nem pedig látószög. Ha egy képen belül van valami ami sokkal világosabb, mint a kép többi része, mint pl az ég, az van, hogy kicsúszik ebből a tartományból és sajnos kiég.
Kötelező
senior tag
üdv!!
Van egy kamerám JVC GR-D70 tegnap még kameráztam vele normálisan ment is. aztán letettem az asztalra. Az előbb mondom átveszem gépre amit felvettem. És csak ennyit látok kiirval a képernyőre : Condensation operation paused, Please Wait
Most mit csináljak????
:(
Kötike
tag
Már értem Mondtam,hogy amatőr vagyok! Köszi az eddigi segítséget. Még fogok kérdezni szerintem. Még jó, hogy van 1 ilyen topic, ahol hozzáértő emberek tudnak segíteni a kezdőknek.
Degeczi
nagyúr
első körben esetleg követni amit kiír?
páradús levegőben tényleg könnyen csapódhat ki rajta nedvesség
Kötelező
senior tag
Nem ir ki mást egyfolytában ez villog a képernyőn, hiába nyomok bármit. ha memory mode-ra rakom akkor eltünik, csak a video mode-ban irja ki. ha miniDV-re akarok fellvenni , vagy visszajátszani.pedig tegnap este még jó volt
:(
Degeczi
nagyúr
elég az: "Please wait"!
több órába is telhet, mire kiszárad a belseje...
mindenesetre nézd meg a leírását, mit tanácsol erre az esetre (valszeg a kazettát is érdemes kivenni pl)
Kötike
tag
Ja igen, ezt még szerettem volna megkérdezni. A gépem (s8000fd) menüjében mászkálva találtam olyan passzust, ami a vaku fényerejét képes növelni, ill. csökkenteni.(+-1/3;2/3)arányban. Érdemes-e alap értéknek egy nagyobb fényerőt rendelni a vakuhoz? Vagy felesleges? Amúgy meg vagyok elégedve a „0” általános fényerő értékkel is. Bár még nem használtam a gépet nagyobb helyiségekben.
drkbl
őstag
Akkor módosítsd, ha a gép által beállított vakuteljesítménnyel a képed túl vagy alulvakuzott lesz. Ha a vakukompenzációt felfele módosítod, nem a vakut tápolod, hanem több fényt engedsz belőle az érzékelőre. Nagy távolságon ez azt jelenti, hogy az amúgy is teljes gőzzel működő vaku csak közelebbi témákat tud pluszosan megvilágítani, ezért, ha lehet, az érzékenységet kell emelned.
Szten Márs
nagyúr
Ha pozitív vakukompenzációt használsz, előfordulhat, hogy kiégnek, de legalábbis túlexpósak lesznek a vakuzott témáid. Persze van, ahova kellhet. Igazából nem vagyok a vakuhasználat nagymestere, ki kell tapasztalni mit, hogyan. (Én kb a képeim 1%-át, de lehet kevesebbet készítettem el eddig vakuval, ahol csak lehet elkerülöm a használatát, de még inkább ott is ahol nem nagyon lehetne )
Kötike
tag
Mi a véleményetek az Adobe PhotoShop-ról? Én az expozíciókorrigálás, és az intelligens élesítés részében merültem él! Számomra döbbenetes változásokat eredményezett a fényképeim minőségén. Monitoron nézve sokkal részletgazdagabbak lettek a képek! Csak vajon előhívatáskor milyenek lesznek ezek a „megbuherált” képek!
Hydra SR
addikt
"Mi a véleményetek az Adobe PhotoShop-ról?"
Jó.
(Ha részletesebb választ szeretnél, kicsit konkrétabban kérdezz )
"Csak vajon előhívatáskor milyenek lesznek ezek a „megbuherált” képek!"
Pont ugyanannyit fognak változni, mint a monitoron. Ha élesítesz, élesebb lesz. Ha világosítasz, világosabb lesz. De ezeket az ingyenes képnézegetőprogramok nagy része is tudja (ACD See, IrfanView, Gimp ...), a PhotoShop meg nem ingyenes. Csak ezért ne vedd meg.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
ottkar
addikt
Ha az alaptávolságnál 1-3m-nél jó az expo csak akkor van értelme állítani ha messzebbre akarsz világítani és nincs a közelben olyan tárgy ami erősen túlexponálódna. Negatívba meg akkor érdemes állítani ha makrót akarsz és azon a távolságon erős túlexpo van.
Degeczi
nagyúr
"részletgazdagabb" utólag ugyan már nem lesz!
ha élesítesz rajta, messziról még úgy tűnhet - de valójában pont a fordítottja történik: az élesítés a finom helyi átmenetek helyén készít durva, kontrasztos különbséget = éppenhogy finom részleteket tüntet el...
ottkar
addikt
Bizony az is előfordul hogy "előhívásnál" a túlbuherált képek rosszabbak lesznek mert a nyomtató a fájlt nyomtatja ki míg a képnéző szoftvere adja a képernyőn a képet ami szebb lehet látszólag.
Hydra SR
addikt
Fordítva is történhet, hogy a képernyőn csúnyább, ami előhívva szebb. Nincs erre ilyen egyértelmű képlet.
Egyébként ezt a mondatrészt nem értem:
"...mert a nyomtató a fájlt nyomtatja ki míg a képnéző szoftvere adja a képernyőn a képet..."
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Kötike
tag
Újabb kérdés egy amatőrtől: Élesség állításra 3 különbözőt ajánl fel a gépem(kemény,általános,lágy)
Fókuszállításra (folyamatos,általános,MF)ez utóbbit tudom, hogy a manuál fókusz lehetősége.
Melyik beállításokat ajánljátok? Nagyon jó működik a gépemben a képstabi(CCD eltolásos) de szerintetek, van rá állandó szükség? Mert nekem be van kapcsolva minden helyzetben. Nem rontja a kép minőségét? A gép típus, (de már gondolom tudjátok, mert elég sűrűn írogatok mostanság) S8000fd.
philoxenia
MODERÁTOR
Próbáltátok már ugyanazt a képet nyomtatni és előhívatni is ? Nekem a hívott képek mindig szebbek lettek, akár a képernyőhöz, akár a nyomtatotthoz viszonyítottam. /mondjuk nem valódi fotónyomtatóval, mert az jóval drágábban dolgozik a hívásnál./
Kötike: a vázolt három fokozat valószínűleg nem az élesség állítására, hanem a képek JPG feldolgozására vonatkozik.
A képstabi lágyíthatja a képet, ha elég a fény, érdemesebb kikapcsolni.
A géped sok tulajdonsága a 6500 -as Fuji-ra hasonlíthat, olvasgasd azt a topikot is, nagyon sok hasznos dologról esik ott szó.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Hydra SR
addikt
Perszehogypersze Nyomtatásról egyébként csak ottkar beszélt, az mindig ronda, utómunka ide vagy oda, talán csak fotónyomtatóval lehet belőle épkézláb minőséget kihozni, fotópapírra. Ami beissza a festéket, azon tetü rosszak a színek.
Kötike: a képstabit nem kell folyton bekapcsolva tartani. Fujin asszem egy fehér integető kézjel jelenik meg a kijelzőn, ha bemozdulásveszélyt érzékel. Nagyjából lehet hinni neki, a fotózásban ismeretes reciprok szabály alapján dolgozik. Ha állványról vagy valami azt helyettesítő dologról fotózol, akkor mindenképp fölösleges a képstabilizátor. Csak eszi az akksit és egy kicsit lágyíthatja a képet is. Verőfényes napsütésben is nyugodtan kikapcsolhatod.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
m0rd0k
senior tag
Sziasztok.
Kodak EasyShare Z8612 IS
Pixmania SDHC 4 GB classe 6 memóriakártya
ez a kártya jó lessz a fényképezőbe? pixmániától szeretnék rendelni és ott ilyen volt.az utlra meg az extremet ez a fényképező kezelI? meiket ajánljátok pixmaniaról? SDCH k
köszi.
Minden szinten,szinte minden.
ottkar
addikt
A vízes tintás nyomtatás és a fotóeljárással készült kép eleve nem lehet egyforma. Még a fotóeljárásos képek se lehetnek egyformák mert nem mindegy hogy Kodak vagy Fuji papírra világítják le. Abban tévedsz hogy a drágább fotónyomtatók jobb képet adnak mint a négyszínűek. Pld a négyszínű úgy sötétíti a pirosat hogy fekete pontokat tesz bele. A fotónyomtató meg sötétlilát tesz bele ami jobban beleolvad, de ha sok a piros egy felvételen akkor az egész elmegy a lila felé. A négyszínű nyomtatás is nagyon drága, és vízcsepp rákerülésétől óvni kell. A fotópapírra tett az nem érzékeny a vízre. Azért én a 16 ezres Hp nyomtatóval tudok élesebb szebb színű nyomtatást csinálni mint akár a fotónyomtató akár a fotóeljárásos.
[ Szerkesztve ]