Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55251) awexco válasza Petykemano (#55250) üzenetére


awexco
őstag

6600n-t elég komolyan megvágták …

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#55252) killbull


killbull
aktív tag



[ Szerkesztve ]

(#55253) Z10N


Z10N
veterán

Es sehol sincs a 6500/6600 desktop verzio...

https://videocardz.com/newz/amd-announces-radeon-rx-6000m-laptop-graphics-card-series-with-rdna2-architecture

A V-cache udvozlendo, az FSR orvendetes, az APU-k 8CU-val (meg csonkitva) eleg szanalmasak meg mindig.

Abu: Az FSR-rol van infod hogyan fog muzsikalni Polarison? CPU/RAM mennyire kell neki? Illetve APU-nal, peldaul egy 2200G-nel?

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#55254) Petykemano válasza awexco (#55251) üzenetére


Petykemano
veterán

Mire gondolsz?
A locuza azt mondta, hogy a Navi23 lapkán összesen 32MB van.Ha ez igaz, akkor azt nem vágták meg. A chip többi részét igen.

(Nyilván a fullos lapkák teslába mennek, a vágottak mobilba)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55255) Petykemano válasza Z10N (#55253) üzenetére


Petykemano
veterán

> Es sehol sincs a 6500/6600 desktop verzio...

Szerintem ne is nagyon várd. Tudhattuk (volna) előre, hogy a Navi 23-.on a TEslával kell osztozni és hogy mobilba is megy. Ez a két célpiac eléggé nagy ahhoz, hogy desktopra már ne jusson. (Ezek szerint a fullos lapkákat kapja a tesla, a vágottból meg mobil chip készül. )

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55256) Z10N válasza Petykemano (#55255) üzenetére


Z10N
veterán

Kulonosebben nem erdekelt, csak az aran rohogtem volna egy jot. De hat ok tudjak. Tolem egy fillert nem fognak latni egy ideig. FSR-rel el leszek, foleg az 2200G-nel casualra. Majd par ev mulva lehet lecserelem valamelyik moka zen2/3 APU-ra apro penzert. A tobbire ott az XSX.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#55257) killbull


killbull
aktív tag

NVIDIA bemutatót is sasolva ott meg RTX 3050 sincs!

De ha agyalni akarunk, RTX 3050Ti laptop, meg RX 6600 laptop 100 fps, az RTX 3050Ti laptop is 100 fps körül van. 6600 laptop és a budget 6500 lenne, egyel lentebb szóval annyi fps se lesz mint RTX 3050 Ti laptop, és az veri a 1650Ti vagy egyenlő vele, és az RX 5500XT egy GTX 1650 volt. Szóval a 3050Ti egyel fentebbi kategóriába sorolja magát ha nézegeted, szóval az RX 6500XT ki van lőve a játékból mint budget ha azt nézzük a kész pakliból ami volt 2020 ba az 5000 es szérián melyik mivel versenyzett, ha a múltba nézünk ahol kész volt minden!

Egyszerűbben, látszik hogy a 6600 laptop van az RTX 3050 Ti szintjén, és AMD nél a 6500XT lesz a budget így esélye sincs!

10 éve ugyan azt a teljesítményt veszed, és NVIDIA jobban támogatott. Nekem csak annyi hogy a szimulátor amit most hanyagolok, ha felmész a fórumára, vannak ilyen hozzászólás alsó részek hogy ki milyen configgal repül, 98% NVIDIA configokat látsz. Vagy amikor AMD hívő voltam pl mennyünk vissza 5 évet, alapból mindenkinek több fps e volt NVIDIA n mint a hívőknek, és csak az hogy akár most is meg 5 éve nézed ott is 95% NVIDIA encoderrel videózik mer jobb. Youtubeon kicsit több AMD t találtál de azok kis emberek voltak mindig.

Énnyi!

Szívesen vennék AMD t de ez lesújtott hogy 10 éve ugyan az, és ha videózni akarok megint falba vered a fejed mert kb 7 - 8 éves H264 minőség van. És ez számítási teljesítmény, 360 fps re emelték a TELJESÍTMÉNYT amit vihettek volna minőségre, és csak ez hogy egyel a konkurens feletti minőség lenne, már ez egy rakás Twitch streamert meg youtubert kiütne és menne AMD re, ami BEVÉTEL!

Nincs PCIe x16 se budgeten!

Egy érv maradt, ha Sapphire márkát veszel a legmagasabb minőségű alkatrészeket kapod.

[ Szerkesztve ]

(#55258) killbull válasza killbull (#55257) üzenetére


killbull
aktív tag

Má nem lehet szerkeszteni! :O

(#55259) Z10N válasza killbull (#55257) üzenetére


Z10N
veterán

"NVIDIA bemutatót is sasolva ott meg RTX 3050 sincs!"
"Szinte" mintha osszebeszeltek volna...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#55260) Jack@l


Jack@l
veterán

https://www.pcx.hu/az-amd-fidelityfx-super-resolution-szinte-minden-amd-gpu-val-megy-es-meg-a-geforce-kartyakkal-is

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#55261) Yutani


Yutani
nagyúr

AMD Formally Unveils FidelityFX Super Resolution: Open Source Game Upscaling

Azt mondja, RX 500-ig visszamenőleg a Radeonokon és GTX 1000-ig a GeForce-okon is működni fog. Na most ha Polaris 20-on megy, Polaris 10-en is fog?

Csak azért érdekelne, mert RX 470-nel tolom, amíg rablás van, és egyes játékok már fHD-n sem mennek high vagy ultra beállítással.

#tarcsad

(#55262) Raymond válasza Yutani (#55261) üzenetére


Raymond
félisten

Errol megy az ereszdelahajam a hir topikjaban [link]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#55263) Alogonomus válasza Yutani (#55261) üzenetére


Alogonomus
őstag

Működni valószínűleg fog Polaris 10-en is, csak nem lesz hozzá optimalizálva, így nem hoz akkora eredményt, amennyit a kitesztelt esetekben. Amelyik kártyához nem lesz speciális beállítás, annál valószínűleg egy univerzális beállítással fog működni.

(#55264) Yutani válasza Raymond (#55262) üzenetére


Yutani
nagyúr

Köszi, nem láttam a hírt eddig.

#55263 Algonomus: biztos, hogy működni fog, csak nem mindegy, hogy nevesítve (és valószínűleg specifikus támogatással), mint az RX 500-as sorozat, ami ugyanaz, vagy az Others mezőnyben, ahol egy általános kóddal tud futni a funkció. Ez a bajunk ezzel a dologgal.

#tarcsad

(#55265) Abu85 válasza Yutani (#55264) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az RDNA-n kívül nincs olyan hardver, ami képes párhuzamosan futtatni a linear és non-linear pipeline-t. Ezek a képességek a hardverben vannak benne, és a régi hardverekbe nem tudják belevarázsolni. Akkor sem, ha megemlítik a listában.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55266) GeryFlash válasza Abu85 (#55265) üzenetére


GeryFlash
veterán

Indokolja barmi is hogy az RX500 (es a GF 1xxx) meg van emlitve mig az RX400 nem? Nem ertem ezt az ossznepi sirast, meglep h ennyien hasznalnak Rx4xx-et (nem lenezve mikzoben en GTX 960-at hasznalok) , viszont abban teljesen igazuk van, hogy az 5xx a 4xx rebrandelese volt, es semmibe nem tartott volna ezt is sipportalni, az Nvidia 10xx-szel ami meg ugyanabban az veben jott ki ne is beszeljunk...

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#55267) Abu85 válasza GeryFlash (#55266) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Semmi. De mint írtam, ha minden GPU-t felsorolnának, ami támogatja a shader modell 5.0-t, akkor még a Radeon HD 5000 is benne lenne, ami lassan 13 éves.

5 évig visszamenőleg érdekes ezekről adatokat gyűjteni, mert 5 éves gépeket nem biztos, hogy PC-re cserél az illető. Ők pedig adatokat akarnak, hogy 5 éven belüli VGA-kat milyen arányban használnak.

Igazából az a kérdés, hogy miért zavar bárkit, hogy kihagyták az őskövület GPU-ját. Futni fog rajta? Igen, hiszen a shader modell 5.0-t azért már 10 éve is támogatták a hardverek. De az AMD-t nem érdekli, ha valaki 5 évnél idősebb VGA-t használ. Nincs információértéke számukra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55268) b. válasza Abu85 (#55267) üzenetére


b.
félisten

Ok, hogy nem érdekli, de elég rossz marketing hogy a konkurencia 5 éves hardverét viszont megemlítik, nagyjából ezen megy a hajcihő. A GTx 1060 és a RX 480 egy generációba tartoznak..

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55269) GeryFlash válasza Abu85 (#55267) üzenetére


GeryFlash
veterán

Ez akkor lenne oke ha a vele egyidos Geforce 1000x-et nem tamogatna. Igy viszont rohadtul rossz szajizt ad dolgonak. Abszolut nem lett volna elvaras hogy Polaris tamogatssal erkezzen az FSR, onnantol lett az hogy elkezdtek supportalni a vele egy evben debutalo geforce 10 szerirat. Miert nem lehetett volna csak a Geforce 20xx-et es az RDNA1-2-t (esetleg meg a VEGA-t)?
Nem igaz hogy ennyire ostobak a marketingeseik. Igy most az jon le hogy az AMD szarik vasarloira es meg az Nvidia fogyasztok kegyei is magasabb prioritast elvez naluk. Komolyan mennyi kiadas lett volna az RX4xx-et is supportalni, hogy ne legyen blama?

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#55270) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Ne legyen már ez ovi. Tudjátok, hogy mely GPU-k támogatnak shader modell 5.0-t? Na ezek vannak támogatva.
És ez nem elvárási kérdés. Maga a shader tartalmaz DirectCompute 5 és DirectML kódot. Tehát lófaszt sem számít a GPU kódneve, az számít, hogy van-e hozzá olyan fordító, ami shader modell 5.0-s kódot felismer. Értsd ezalatt, hogy olyan kódokat, amilyeneket a DirectX 11-es játékok használtak. Ha ez megvan, akkor le se szarja a program, hogy min futtatod, meg se fogja nézni.

Az AMD abban az igényfelmérős oldalon arra kíváncsi, hogy az igényt leadó felhasználók között ki milyen VGA-t használ. Leszarják, hogy ha valaki RX 400-at, de az érdekli őket, hogy ha GTX 1000-et.
A többit bepakolták otherbe, mert nem lényeges információ számukra. Ettől futtatják a kódot, de olyan különösebben nem érdekes a statisztikájukhoz.

#55268 b. : Ez nem hajcihő, hanem a sírás a szaktudás teljes hiánya miatt. Borzasztóan könnyű kideríteni a Google-lel, hogy a gépben lévő hardver támogat-e shader modell 5.0-t, amit egyébként a DirectX 11 vezetett be. Ha igen, akkor mi a gond? ...hogy nem szerepel egy kérdőív válaszai között? :))First World problem. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55271) b. válasza Abu85 (#55270) üzenetére


b.
félisten

Nekem nem gond ebből semmi, csak felvázoltam kívülállóként mi a problémája a legtöbb, ezen fennakadó embernek. Rossz marketing, már aki rossznak akarja felfogni.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55272) Alogonomus


Alogonomus
őstag

Annyiban igazat adok az RX 4xx hivatalos támogatásának hiánya miatt zúgolódóknak, hogy az AMD ezzel valószínűleg egy fölösleges PR hibát követett el.
Az viszont remélem senki számára nem lesz meglepő, ha a SAM vs. reBar esete ismétlődik meg, vagyis az AMD minden valószínűség szerint az RX 4xx kártyák esetén így is komolyabb gyorsulást fog biztosítani az FSR képességén keresztül, mint amennyi egy GTX 10xx kártyán elérhető lesz. Már ha egyáltalán elérhető lesz, vagyis ha az Nvidia valóban integrálja is a funkciót a driverébe. Simán elképzelhető, hogy komolyabb elérhető gyorsulás hiányában inkább nem fogja tolni az AMD szekerét az Nvidia, és kihagyja a funkciót valami olyan kifogással indokolva, hogy instabillá vált az idegen működési követő kódsoroktól a driver. Az FSR engedélyezése Nvidia kártyákon hosszabb távon biztosan az AMD hasznára válna, már csak a működés közben generálódó rengeteg tesztadat miatt is. Sőt egy hatékony FSR valószínűleg át is csábítana az AMD oldalára sok Geforce tulajdonost az AMD kártyáin elérhető még komolyabb gyorsulás miatt. A Geforce kártyákon elérhetővé tett FSR egyfajta "trial version" is lenne az AMD kártyáin elérhető FSR képminőségének bemutatására.

(#55273) Petykemano válasza GeryFlash (#55269) üzenetére


Petykemano
veterán

Szerintem az FSR célja nem az, hogy radeon felhasználóknak adjon valami pluszt és ezzel a Piusszal motiválja a potenciális vásárlót a radeon vételére a konkurencia helyett.

Sokkal inkább az, hogy a túloldalt létező hasonló ösztönzőt nullázza ki. Nem versenyezni kíván azzal a megoldással - hardver+szoftver vs hardver+szoftver és győzzön a jobb - hanem kivenni a képletből : ne azért vegyél nvidia kártyát, mert ott van DLSS.

MLiD a következőket mondta:
A fejlesztők olyan megoldást akartak, ami alacsonyabb felbontáson is működik, gyorsít. Ellentétben a DLSS-szel, ami 4K-ra jó, de 1080p-t nem tud gyorsítani, mert rossz minőségű lesz a kép.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55274) gejala válasza Petykemano (#55273) üzenetére


gejala
őstag

"A fejlesztők olyan megoldást akartak, ami alacsonyabb felbontáson is működik, gyorsít. Ellentétben a DLSS-szel, ami 4K-ra jó, de 1080p-t nem tud gyorsítani, mert rossz minőségű lesz a kép."

Ezzel azért sok probléma van:
1. 1080p-re ma már minden kártya bőven jó, 4K-ban viszont 3080-nak is kell a segítség.
2. 1080p natívban is gyenge minőség és ezt még tovább rontja FSR. Ki vesz azért kártyát, hogy a konzolokhoz képest sokkal rosszabb minőségben játsszon? :F
3. DLSS 1440p-ben is jó, csak kicsit lesz tőle fura a kép. Kb. olyan mint natív 1440p + FXAA. És alighanem 1440p lesz a standard PC-n nagyon gyorsan, mivel 1080p ma már nagyon kevés, 4K-hoz meg még mindig csúcskártya kell. 1440p-hez 3060Ti simán elég, köv genből lehet, hogy 4060 is elég lesz akkori játékokhoz.

[ Szerkesztve ]

(#55275) b. válasza Petykemano (#55273) üzenetére


b.
félisten

Nem feltétlenül olyan megoldás kell ami gyorsít egy bizonyos GPU szint fölött , hanem olyan kell, ami gyorsít és nem rontja le láthatóan a képminőséget. Az FSR esetében várjuk meg a megjelenést szerintem és a teszteket.
azért kiütni max a fejlesztőknél lehet ezzel ,de mi nem azok vagyunk, kérdés, hogy ez nekünk is jó lesz e?
Kérdés hogy mi, nvidia felhasználók is jól járunk e azzal, ha a fejlesztő nem a DLSS 2.1 vagy későbbi verziókat adja nekünk, hanem az FSR-t mondjuk egy RTX 2060 tól felfelé. Persze kisebb GPU kon az FSR használata és előnye vitathatatlanul fontos és szükség van rá,de feljebb azt gondolom nagyon sokat fog számítani a minősége a DLSS sel szemben.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55276) awexco válasza b. (#55275) üzenetére


awexco
őstag

A bevágott képek alapján elég durván rontja a képet.
Valaki bevágott egy videót a bemutatóról . Azon látható .
Bár arra a felbontásra lennék kíváncsi amin számol . Ahozz képest milyen .

Erről az egészről az mp3 jutott eszembe . Arra is mondták hogy sokat ront a minőségen de végül mindenki azt használta mert a helytakarékos mivolta hasznosnak minősült .

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#55277) b. válasza awexco (#55276) üzenetére


b.
félisten

Tökéletes hasonlat. :K

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55278) awexco válasza b. (#55277) üzenetére


awexco
őstag

Volt olyan pc-m amin szaggatott a winamp :DDD

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#55280) b. válasza #32839680 (#55279) üzenetére


b.
félisten

A Gsyncet a mai napig jobbnak tartom , minta freesyncet Nvidia kártyán.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55283) Abu85 válasza #32839680 (#55279) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A G-Sync teljesen rossz hasonlat. Ahhoz kellett egy külön hardver, ami drága volt, és a monitorgyártók döntő többsége sem volt hajlandó beépíteni. Ma már egyedül az ASUS és az Acer csinál, de 1500 dollár fölé terveznek csak új, klasszikus G-Sync monitort, mert alatta nem éri meg. Egy idő múlva ide sem fognak, mert lassan az NV-nek sem éri meg két évente négy új monitorért egy rakás pénzt költeni. Egyszerűen nem termelhető vissza a befektetés.

Ezzel szemben a DLSS és az FSR is csak szoftver. Nem igényel egyik sem speciális hardvert. Nem függ egyik jövője sem attól, hogy egy gyártó azt mondja, hogy hajlandó kétezer dollár körül kihányni valami kompatibilis szutykot kétévente.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55284) Alogonomus válasza Abu85 (#55283) üzenetére


Alogonomus
őstag

HUB Tim nem rég tesztelte az AOC Agon AG273QG G-Sync monitort, és annak azért bőven 1000 dollár alatt volt már az ára. Mondjuk Tim így is arra jutott, hogy nem igazán éri meg a plusz árat a G-Sync, de azért már nem teljesen elrugaszkodott egy G Sync modulos monitor felára.

[ Szerkesztve ]

(#55285) Abu85 válasza Alogonomus (#55284) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak ebben még a legelső modul van, ami egy rakás dolgot nem tudott. Például skálázni sem. :) Azért 500 dollárért majdnem tíz éves hardvert nem látom nagy biznisznek.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55286) csako válasza Abu85 (#55283) üzenetére


csako
veterán

Egyes frissebb Dell Alienware monitorok is képesek 1 Hz-re (pl. AW2521H és AW2721D), ráadásul a kisebbik kapható akár 800 dollár alatt is... Vagy ezt is külön hardver nélkül érik el már?

Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...

(#55288) Petykemano válasza b. (#55275) üzenetére


Petykemano
veterán

"azért kiütni max a fejlesztőknél lehet ezzel ,de mi nem azok vagyunk, kérdés, hogy ez nekünk is jó lesz e?"

Pontosan.

"Kérdés hogy mi, nvidia felhasználók is jól járunk e azzal, ha a fejlesztő nem a DLSS 2.1 vagy későbbi verziókat adja nekünk, hanem az FSR-t mondjuk egy RTX 2060 tól felfelé."

Lehet, hogy félreérthető volt a hangsúlyom. Nem annyira dícsérni akartam az AMD-t.
A megoldásnak szerintem mindenképp elfogadható minőséget kell produkálnia - mégha ez gyengébb is, mint a minden szempontból erőforrásigényesebb DLSS-nek. (ide értve a tensor magokat a hardverben és a képfeljavító algoritmus implementációs költségét)
Az AMD célja egy olcsóbban implementálható és szélesebb körben használható megoldás kínálata volt. Nem neked, hanem a fejlesztőknek. Ha ez sikerül, vagyis a programokba bekerül, akkor kikerül a képből az a nyomós érv az Nvidia kártya mellől, hogy ott van DLSS.
(Hogy egész pontos legyek leszűkülhet az érvelés vájtszeműek társaságára, akik a képminőséget bogarásszák)

Ez volt az MLiD által bemutatott agenda.
Teszem hozzá azt is megemlítette, hogy az RDNA3-ban jöhet az FSR-hez gyorsítás. (Talán egy integrált Xilinx FPGA?)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55289) Petykemano válasza #32839680 (#55287) üzenetére


Petykemano
veterán

"State-of-the-art spatial upscaling algorythm"
[link]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55290) Yutani válasza Petykemano (#55289) üzenetére


Yutani
nagyúr

Tehát amit GTX 1060-nal mutattak (és nem volt túl szép), az csúcs alatti minőségi szint. Egyelőre nem várok sokat a legmagasabb szinttől sem.

#tarcsad

(#55291) Z_A_P válasza Yutani (#55261) üzenetére


Z_A_P
addikt

egyes játékok már fHD-n sem mennek high vagy ultra beállítással.

Vedd vissza medium-ra, 0 kulonbseget fogsz eszrevenni a latvanyban...

OK

(#55292) olymind1 válasza Z_A_P (#55291) üzenetére


olymind1
senior tag

Jaja, nekem 570 8GB-on a CP2077-nek még a medium beállítás is sok neki, volt hogy folyamatos / folyékony legyen a játék. Eljárt felette az idő, csak 5 éves architektúra, valami jöhetne a helyére megfizethető árban. :U

Nekem jó az 1080p 60fps is, 8-12 GB vram, medium-high grafika, nagyfelbontású részletes textúrák, ultra/raytracing graf nem fontos, de a 60fps meglegyen és ne legyen horribilis ára.

(#55294) Abu85 válasza #32839680 (#55287) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Több NN-t is futtat az FSR, de nem kell hozzá tréningezni a fejlesztőnek.

#55286 csako : Kétféle G-Sync hardver van. Az egyik ami még 2011 körül jelent meg, az a sima G-Sync, és azt ma is árulja az NV. Rengeteg limittel, de nem éri meg újat tervezni. A másik a G-Sync Ultimate-hez való, ez már ASIC, de szintén elég régi, és az új verzióinak a fejlesztését lelőtték, mert nem termeli vissza a befektetett pénzt. Tehát ezekhez a G-Sync-ekhez kell egy NV-től származó modul, de ezek jobb esetben is több évesek.

Volt egy harmadik G-Sync fejlesztés, ami sosem készült el. Ez lett volna a válasz az AMD-féle HDR-es Freesync Premium Próra, de lelőtték a picsába miután a G-Sync Ultimate sem hozta vissza a befektetett pénzt.

Jelen pillanatban a normál G-Sync vegetál több éve tervezett modulokkal. Olyanba nincs értelme még az NV-nek sem pénzt fektetni, ami igazából nem eladható. A már létező hardvereket árulják és ennyi.

#55290 Yutani : A GTX 1060 nem tudja ultra quality-ben sokkal gyorsabban futtatni azt a játékot, mint a natív számítás.
A sebességnövekedés mértéke négy tényezőtől függ az FSR-nél:
- CPU-limites lesz-e a GPU kisebb felbontáson (általában a GeForce-ok valamennyire azok, ha nem raksz alá Ryzen 9 5950X-et)
- párhuzamosan futtatja-e a GPU a két felskálázó pipeline-t (a GeForce-ok nem tudják ezt, de a GCN-es Radeonok sem)
- mennyire alacsony pontosságú a dedukció a GPU-n (a régi hardverek Int32-re kényszerülnek, ami úgy 8x lassabb, mint az RDNA 2 Int4-je)
- el lehet-e végezni az NN feldolgozását lapkán belül (bitang nagy gyorsítótár nélkül nem ... hint: Infinity Cache előny)

Emiatt van az, hogy egy RDNA2-es Radeon RX 6800 százalékosan jóval többet gyorsul még ultra quality mellett is, mint az a régi GeForce szimpla quality-ben. Ugyan az FSR szoftver, de bizony képes nagy előnyt kovácsolni a sok gyorsítótárból, az aszinkron compute-ból, az RDNA2 NN-re tervezett operációiból, meg pusztán abból, hogy DirectX 12-ben a Radeonok jóval kisebb többletterheléssel működnek, ami 1440p fölött nem jön ki, de 1080p-ben és alatta bőven mérhető.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55295) Petykemano válasza #32839680 (#55293) üzenetére


Petykemano
veterán

egy olyan 10 másodpercig eltartott, mire rájöttem, hogy nem cpu-ról beszélsz :D

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55296) Yutani válasza Abu85 (#55294) üzenetére


Yutani
nagyúr

Köszi az infót. Meglátjuk, ha itt lesz és tesztelhető. Remélem, csináltok rá egy tesztet, érdemes lenne megvizsgálni a CPU limitet és a különböző generációkon a sebesség növekedést.

#55295 Petyke: Mondjuk nem mindig egyértelmű a topik címe alapján sem. :D

#tarcsad

(#55297) b. válasza Yutani (#55296) üzenetére


b.
félisten

Ma HU-n nézegették az AMD demót mozgás közben jó minőségben innen. [link] ha ez a quality mód az nem túl bíztató...


[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#55298) Petykemano válasza b. (#55297) üzenetére


Petykemano
veterán

Hát így a képek alapján mindent mondanék rá, csak azt nem, hogy Fidelity

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#55299) Abu85 válasza b. (#55297) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De az megvan, hogy a quality mode a közepes minőségi szint? :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55300) GeryFlash válasza b. (#55297) üzenetére


GeryFlash
veterán

Ezzel kb ugyanott vagyunk mintha lecsavarod a grafikat... Ki gondolta volna hogy a tréningelés megspórolásával közelében nem lesz a DLSS-nek.

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.