A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Z10N
veterán
Navi 23 will each memory channel allocation 4MB Infinity Cache cache, while the graphics should be 128bit bits wide, which is 8 Ge 32bit GDDR6 , so Infinity Cache capacity will Reduced to 32MB .
In short, this technology is very helpful to increase bandwidth. Although the cost is a bit high, AMD will still keep the low-end Navi 23 core, and the RX 6600 series graphics cards will not be castrated too hard.
A vagdosas remelem (bar felesleges) az arat is tukrozi, kulonben ez is DOA.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Busterftw
veterán
Brutal, hogy 1 ev alatt AMD dgpu 27%-rol 18%-ra csokkent.
olymind1
senior tag
Szerintem sokan vagyunk világszerte akik olcsóbb vgakat vennék. Pl az RX470-480 széria után nem igazán láttam azonos árban jobb teljesítményű GPU-t és azóta már hány év eltelt, szóval szerintem nem kell csodálkozni hogy nincs akkora részesedésésük a piancon mert nem mindenki költ többszázezret (vagy 400+ €-t / $-t) vgakra, de az ilyen bejelentési videóknál pl csak azt látni hogy ennyivel meg annyival lesznek drágábbak a vgaik (vagy épp a processzoraik).
Azért kiváncsi leszek erre a 6600-as 128bit-es 8 GB-os kártyákra, meg a tényleges áraikra, meg az elérhetőségeikre
Busterftw
veterán
A dragulas az Nvidiara is igaz, megis tobbet adtal el belole.
A reportbol latszik, hogy az AM egyszeruen keveset tudott a piacra hozni.
olymind1
senior tag
Igaz, a zöldek se épp az olcsóságukról lettek ismertek.
Yutani
nagyúr
Az a baj, hogy a 6600-as is drága lesz, mert igazítják az árát a többi kártya elszállt árához. Teljesen mindegy, milyen bányász teljesítménye lesz, nem az a mérvadó.
#tarcsad
Petykemano
veterán
"mert igazítják az árát a többi kártya elszállt árához."
Szerintem nem csak az árakhoz igazítják, hanem a kereslethez, illetve a waferkínálathoz.
Egységnyi rendelkezésre álló waferkapacitásból igyekeznek kihozni a maximumot és mivel a kereslet meghaladja a waferkínálatot, ezért - sajnos - megengedhetik maguknak, hogy a drágább termékekre fordítsák a wafert és/vagy az egész termékkínálatot drágábban adják.
Ez nem feltétlenül annak függvénye, hogy egyébként a wafert drágábban kapják-e, tehát egyáltalán nem azt akarom ebből kihozni, hogy a a drágulás kényszer.
Abban persze igazad van, hogy mivel minden elkel, ezért az árat nem az határozza meg, hogy a bányászok viszik-e. Úgy kell értelmezni az árakat, hogy ha ugyanabból a waferből bányászholmi készül, azt mennyiért lehetne eladni a bányászoknak. Ebből nem olyan holmi készül, de ugyanannyi $/mm2 bevételt szeretnénk.
Amíg a vevők mindent megvesznek, nem lesz olcsóbb semmi.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Z10N
veterán
AMD Instinct MI200 ‘Aldebaran’ GPU seemingly confirmed to be dual-die
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Yutani
nagyúr
Én nem is igazán a gyártói árról beszéltem, hanem a kisker árról.
#tarcsad
Cathulhu
addikt
SAM vs resizable bar
[link]
erdekes, hogy meg ott sem hozott semmi plusszt ahol a SAM meg jol mukodik.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
nem biztos, hogy erre az a laptop volt a megfelelő tesztalany.
A Giga lapokra @RTX 3000 leszek kíváncsi asztali fronton.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Yutani
nagyúr
Apropó, olyan hiányérzetem támadt. Pepe most miért törölte magát?
#tarcsad
Petykemano
veterán
"Blockchain" típusú kártyák az amdtől is: [link]
Navi 10 és 12.
Nem teljesen értem... mármint az világos, hogy $$$$$$$$$$$
Azt is értem, hogy a navi1 azért jobb erre a célra, mert jobb a Bandwidth / mm2 mutatója. Bár ezt most arra alapozva mondom, hogy abu mindig azt szokta mondani, hogy a sávszél egy igen fontos tényező a hashrate tekintetében.
Viszont arra kíváncsi lennék, hogy ha ez most nem fölös készletből megy driverből letiltva, akkor miért nem CDNA alapon valósótják meg vagy leginkább miért nem vega20? Az 1TB/s/360mm2.
Mindenesetre az már biztos, hogy ameddig szűk a gyártó kapacitás, addig a legutolsó mini gpunak is azt a bevétel/költség, $$$/wafer-mm2 mutatót kell hoznia, amennyiért ezeket árulják.
Szerintem egyébként itt sem a gyors meggazdagodás a cél, hanem hogy bányaomlás esetén ne omlassza be a gpu piacot a second hand piacra kipakolt bányagép. (Vajon nem megkésett ez már kicsit?)
Mindenesetre érdekes, hogy a JPR bolondnak nevezi azt, aki ma még gpu bányászfarmot épít, az nvidia és az AMD meg céleszközöket gyárt.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
nekem az furcsa hogy ebből a GPU ból leesett annyi selejt, hogy erre el lehet indítani egy illetve két új SKU-t? vagy ezek teljes értékűek lebutítva, jó a kihozatal és nincs rá annyi igény az Almások részéről? Akkor viszont miért nem hozzák ki gaming szegmensre?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Petykemano
veterán
azt ugye látjuk, hogy olyan elképesztő a kereslet a gpu-k iránt, hogy még az 5 éves példányok is 2-3x-os áron kelnek el.
Egyáltalán nem arról van szó, hogy a bányászok - most - felcsipegetnék az olcsó szart. (ezek a gamerek lennének inkább)
Tehát én nagyon kételkedek abban, hogy itt csupán arról lenne szó, hogy összekapartak a raktár mélyéről párezer hibás darabot (amiken pont a képmegjelenítés hibás) és azt is pénzzé teszik, mert most lehet.
Szerintem ezt gyártani fogják és azért ezeket, mert jobbak bányászaszatra.
A kérdésem arra vonatkozik, ami számomra nem egyértelmű, hogy ez csak új BIOS, vagy valami módosított design és utóbbi esetre kérdezem, hogy miért nem inkább CDNA vagy VEGA20?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Z10N
veterán
Biostar has factory-overclocked reference Radeon RX 6700 XT graphics card
This model is factory-overclocked an unbelievable 1.3% (boost clock)
AMD reference clock speeds are 2321/2424/2581 MHz for the base, game, and boost respectively. The Biostar RX 6700X T has those frequencies increased to 2330/2433/2615 MHz. This means a 9/9/34 MHz increase in each clock state.
LOL ezek az orajelek mar 15 eve is viccesek lettk volna
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Z10N
veterán
"azt ugye látjuk, hogy olyan elképesztő a kereslet a gpu-k iránt, hogy még az 5 éves példányok is 2-3x-os áron kelnek el.
Egyáltalán nem arról van szó, hogy a bányászok - most - felcsipegetnék az olcsó szart. (ezek a gamerek lennének inkább)"
Az a baj, hogy a "zug vga tulajdonosok" az ajtotamasztek vga-kat is sokszoros aron adjak. Gyakorlatilag a sz@rt, ha nem is arany, de ezust arban. Es ha mar a sz@r szintje ennyire feljott, akkor nagyon sok ido lesz, mire ki lesz pucolva a szoszerint legalja kategoria.
Ez pedig betesz mindennek ami felette van. Peldaul rx550 50-70k.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Cathulhu
addikt
hat pedig azt mondtak a videoban, hogy akkor volt igazan elonyos bekapcsolni, amikor a CPU fojtva volt. Desktopon nem igazan lesz fojtva, nem hiszem, hogy ott nagyobb kulonbseg jonne ki.
De egyszo mint szaz, azert abban igaza volt az AMD-nek, hogy a SAM nem csak abbol all, hogy bekapcsoltak a rebart (ha ezt a roviditest meg senki se hasznalta, akkor (C) ), hanem kell moge tolni software-es supportot is (MSI is erre hivatkozott)
#54317: csak lestem, hogy az apron dragabban mennek el hasznaltan a vega64-ek mint mikor 4 eve vettem ujonnan. Nem tudom ez a viszonylag jo ETH hashratenek koszonheto, vagy mar a gamerek is rafanyalodnak, de az allam leesett.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
hokuszpk
nagyúr
"csak lestem, hogy az apron dragabban mennek el hasznaltan a vega64-ek mint mikor 4 eve vettem ujonnan. Nem tudom ez a viszonylag jo ETH hashratenek koszonheto, "
amikor a Polarist elviszik seperc alatt 150+ arban, akkor az ugyanabbol az energiakeretbol majd 2x annyit hashelo Vega ? Szvsz banyasz Best buy.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
awexco
őstag
Abu85
HÁZIGAZDA
Fake. Két dologból lehet tudni. Az első driver, ami elérhetővé vált az későbbi, mint a videó publikálásának dátuma. Mindemellett az Assassin's Creed Odyssey-ben az RX 6700 XT nemhogy a 3070-et, de még a 3080-at is elkapja.
Az eddigi adatok alapján egyébként a legnagyobb előnye a kártyának a Fortnite-ban van. Majdnem 40 fps. Ebben a játékban valószínűleg a 3090 is megvan neki. De ez inkább kivétel mint szabály, az új Fortnite frissítés nagyon fekszik az RDNA2-nek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Jack@l
veterán
Na nem mintha nem tudott volna hamarabb RC drivert szerezni, hamár kártyát sikerült... 3080-at, mesélj még
https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6700-xt-12-gb-graphics-card-gaming-vulkan-opencl-benchmarks-leak/
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
gejala
őstag
"Mindemellett az Assassin's Creed Odyssey-ben az RX 6700 XT nemhogy a 3070-et, de még a 3080-at is elkapja."
Ööö, Odyssey-ben a 6800XT is lassabb, mint a 3080.
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Manapság nem lehet. Korábban írtam, hogy az AMD a driverét védi online hitelesítéssel. Amíg egy hardverhez nem érkezik press meghajtó, addig csak úgy lehet egy nem megjelent GPU-ra meghajtót erőszakolni, hogy ha valaki csatlakozik az AMD szerveréhez a saját azonosítójával. Ezzel teljesen meghatározható, hogy egy kiszivárgott eredmény melyik gépen ment le a világon. Ezért nincsenek manapság korai leakek az AMD-től.
A nem védett meghajtó hétfő este óta érhető el.
Van pár játék, amiben elképesztően gyors az RX 6700 XT. Az RTX 3070-nál 14-20%-kal gyorsabb. Ilyen például a Dirt 5, a WoW: Shadowslands, a Fortnite, az AC Odyssey és az AC Valhalla.
#54326 gejala : Próbáljátok ki a múlt év végi patch-csel. Jelentősen gyorsabb. Nagyjából +30%-ot rakott rá az RDNA2-re. Az Ubi visszaportolta a Valhalla leképzőjében a cache-aware módosításokat. Emiatt működik most annyira durván.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
tisztelturam
tag
Hivatalos tesztek mikorra várhatóak a 6700XT-ről?
Z10N
veterán
Ubisoft es optimalazalas egy mondatban
Ha ez igaz, akkor a magas orajel a 6600/XT-nel is jotekony hatassal lesz. Arrol valami info?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Petykemano
veterán
A 6700XT kapcsán semmit se 4K-ban kell érteni
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
(#54331) Alogonomus válasza Petykemano (#54330) üzenetére
Alogonomus
őstag
Miért kell lelomboznod? Örült a vélt sikerének, mert talált egy Abu állításának ellentmondó adatot.
[ Szerkesztve ]
Mark PC a leghíresebb IT fake gyáros
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Mondjuk úgy hogy nem mérvadó ez a játékok többségére, hogy egy 5700 XT és a 3070 egy szinten van. Erősen ráoptimalizálták a játékot a radeonokra .Egy 6800 nem szokott A 3090 fölött lenni. Mondjuk 4 K ba már beüt a limit.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Devid_81
nagyúr
gejala
őstag
De 4K alatt a 3080 már bottleneckes. 1080p-ben nyilván könnyű befogni procilimit mellett.
Egyébként meg hol van ez a csodapatch Odyssey-hez? Júliusi az utolsó, amit látok. Google se talál semmit azóta.
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy oka van annak, hogy valahol nagy az RDNA 2 előnye. Régebben írtam erről. A leképezőket meg lehet írni úgynevezett cache-aware optimalizálással. Ennek a lényege, hogy a motor onnantól kezdve már nem úgy működik, hogy megpróbál minél több wave-et futtatni, hogy legyen esély átlapolni a hosszú memóriaelérést, hanem szándékosan kevesebb wave-re dolgozik, hogy kihasználják a lokalitási elvet, emellett számos leképezőhöz kötődő trükköt bevet. Ez azóta működik, amióta 4-6 MB gyorsítótár kerül a GPU-kba, és a multiprocesszorokon belül is van úgy 128 kB minimum. Az RDNA-n ez azért működött jobban régebben, mert a multiprocesszorokban van majd ~300 kB cache, és RDNA2-n azért működik a korábbinál nagyságrendekkel hatékonyabban, mert nem 4-6 MB gyorsítótára van, hanem 96-128 MB. Emiatt az ilyen cache-aware elvű leképezők kevés wave-vel is átlapolják az adatelérést, míg a régebbi hardvereken azért van nem kevés üres ciklus amellett persze, hogy az összesített hatás pozitív a lokalitási elv miatt.
Ilyen leképezőt használ a Dirt 5, a WoW: Shadowslands, az AC Odyssey és Valhalla, a Fortnite, a Forza Horizon 4, a Star Wars Squadron...persze a legfrissebb verziókkal. Ez nem most kezdődött el, az említett motorok fejlesztői már másfél éve dolgozhatnak az átálláson, és valószínűleg nem is tudtak róla, hogy mire kész lesz az új Frostbite, Ego, Unreal Engine leképező addigra kapnak ~100 MB körüli cache-sel rendelkező GPU-kat. De nem is ez volt a cél, hanem az, hogy a 4 MB-os cache-sel rendelkező GPU-kon nyerjenek sebességet. Ezeken simán lehet hozni +8-16%-ot. Csak 100 MB cache esetében ebből 30-40%-os plusz lesz ugyanazzal a kóddal. Ez történik most. Azokban a játékokban, amelyek nem cache-aware optimalizálást használnak, ott már nincs annyira nagy előnye a hatalmas cache-nek, valamennyi van, de leginkább csak annyi, amivel kompenzálni lehet 64-128 bitnyi buszszélesség hiányát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Petykemano
veterán
Szerintem nem csak a CPU jelent(het) bottlenecket alacsonyabb felbontáson.
Megfordítom: a sok feldolgozó - amivel korábban a GCN rendelkezett - magas felbontáson tud értelmet nyerni, amikor nagyon sok a párhuzamos számítás.
Pár éve még az volt, hogy a GCN rendelkezik sok számító egységgel, de alacsony frekvenciát értek csak el. Szemben az nvidia architektúráival, ami vékonyabb volt, de magas frekvencián dolgozott. Alacsony felbontáson relatív kevés párhuzamos számítást kell végezni és ezért lehet, hogy nagyobb arányban fordul elő kihasználatlan számítási kapacitás, miközben a kihasznált számító egységek esetén viszont nagyon fontos a frekvencia, mert az határozza meg a válaszidőket. Véletlen volna, hogy akkoriban tolta az AMD a async compute szekerét?
most valahogy megfordult a helyzet. Az AMD rendelkezik olyan lapkákkal, ami relatív kevesebb számítóegységgel működik, de magas frekvencián és az nvidia rendelkezik olyannal, ami széles, de nem ér el olyan magas frekvenciát.
Itt is az az érvényes, hogy alacsony felbontáson a széles számítókapacitás nem tud kihasználásra kerülni.
Csak az Nvidia sikeresen megfordította a viszonítási alapot. (Ezt már az Ampere bemutatájánál lehetett sejteni, hogy az Nvidia a gpu közbeszédet el fogja vinni abba az irányba, hogy a 4K a standard és így is történt)
Ma már nem azt mondjuk, hogy X és Y kártya mit hoz 1080p-ben vagy 1440p-ben és X kártya 4K-ban mutatja meg az igazi erejét (ahogy ez a Fiji és a Vega64 idején volt - más kérdés, hogy akkor a 4K tényleg játszhatatlan volt még)
Hanem feje tetejére állítva azt mondjuk, hogy a 4K-ban mi van és X vagy Y kártya 1080p-ben bottleneckes, ezért abban nem ér az összehasonlítás.
Na mindegy, a lényeg az, hogy az AMD a 6700XT-t 1440p-re célozza.
Ez azt jelenti, hogy 4K-ban el fog hasalni pont úgy, ahogy a 3070, minél nagyobb felbontásban nézed, annál nagyobb lesz a gap.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Z10N
veterán
Az MSI hvatalosan tamogatja a laptop banyaszatot...
MSI promotes cryptocurrency mining on GE76 Raider laptop with GeForce RTX 3080
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
qwe8585
csendes tag
Szép új világ...
Devid_81
nagyúr
Jah mar nem is gamernek ajanlanak...
Es majd igy vedd meg jovore a csilivil next gen VGA-kat, mert a mostani generacioval is olyan szep es jo volt minden uj jatek...tehat teljesen elegedetten vehetsz jovore is beloluk.
Csak addigra mar a belepo kategoria lesz 1 millio Ft.
...
(#54341) Alogonomus válasza Petykemano (#54337) üzenetére
Alogonomus
őstag
Tömören megfogalmazva: Nem kell jobbnak lenned, elég csak a hírcsatornákat birtokolni, és azokon keresztül a tömeget már meg tudod vezetni.
Erről szólt többek között az idei HUB-balhé is, csak ott valamiért Linus (is) a saját oldala ellen fordult, ami miatt elbukott a zsarolási kísérlet.
(#54342) Petykemano válasza Alogonomus (#54341) üzenetére
Petykemano
veterán
Erről szól a dal marketing.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Z10N
veterán
"Megfordítom: a sok feldolgozó - amivel korábban a GCN rendelkezett - magas felbontáson tud értelmet nyerni, amikor nagyon sok a párhuzamos számítás.
Pár éve még az volt, hogy a GCN rendelkezik sok számító egységgel, de alacsony frekvenciát értek csak el. Szemben az nvidia architektúráival, ami vékonyabb volt, de magas frekvencián dolgozott. Alacsony felbontáson relatív kevés párhuzamos számítást kell végezni és ezért lehet, hogy nagyobb arányban fordul elő kihasználatlan számítási kapacitás, miközben a kihasznált számító egységek esetén viszont nagyon fontos a frekvencia, mert az határozza meg a válaszidőket. Véletlen volna, hogy akkoriban tolta az AMD a async compute szekerét?"
Ehhez meg hozzatennem, hogy a shader heavy uarch sokkal idotallobb lett (aka fine wine). Peldaul egy Tonga 285 (2014) meg mindig eletkepes 1080p-ben. Valahol a gtx1650 szintjen van, de egy gtx960 ('15) / 1050ti ('16)-nel mindenkeppen jobban alja a probat.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Z10N
veterán
AMD Radeon RX 6700 XT Vulkan and OpenCL performance leaked
The graphics card has reached a peak frequency of 2.85 GHz
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Busterftw
veterán
Az Nvidia szerintem mindig is abban volt jo, hogy a jelenre fokuszal.
Az AMD meg inkabb a jovore fokuszalt a sok demo tech-el, ami nem nagyon materializalodott a jatekokban.
Az Nvidia talan most ott rontotta kicsit el, hogy a 8nm nem a legjobb node a 7nm kepest.
Marketing ide vagy oda, azert megis az elen maradtak.
Z10N
veterán
ASUS Radeon RX 6700 PHOENIX (non-XT) spotted with 12GB at EEC
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
awexco
őstag
Elég tisztességesen meghúzták azt a kártyát ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Petykemano
veterán
"Az Nvidia szerintem mindig is abban volt jo, hogy a jelenre fokuszal."
A 4K vagy a Raytracing szerinted mennyiben "a jelen"?
(A Steam szerint a játékosok 67%-a 1080p-s kijelzőt használ, 8% 1440p-t és csak 2-3% 4K-t.)
Igazából mindegy is, hogy azért tűzte zászlóra az nvidia a 4K-t, mert elszúrta node-ot és architektúrát, vagy az Ampere-rel egy masszív compute architektúra volt a cél és a marketing arra igyekszik terelni a figyelmet, amivel menteni tudja a helyzetet jól jön ki,
vagy eleve a 4K volt a megcélzott selling feature és ahhoz igazították a technikai részleteket.
Talán egy nagyon picit hajlok arra, hogy mellényúlás, vagy kényszer a tényleges ok, mert a DLSS mellett igazán szükségtelen lenne azt demozni, hogy a kártya natív 4K-ban és 8K-ban mit tud. DLSS mellett is éppenhogy az lenne az előnyös architektúra, hogy magas frekvenciával bődületesen gyorsan tudja számolni az alacsony felbontású original képet, és még fel is skálázza 4K-ra.
"Marketing ide vagy oda, azert megis az elen maradtak."
Nem marketing ide vagy oda. Épp ez az, amiben az Nvidia nagyon erős és még rosszabb helyzetekből is jól jön ki. Persze jó terméket nyilván könnyebb marketingelni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
awexco
őstag
Remélhetőleg AMD -nél észhez kapnak és sokkal nagyobb nagyságrendű gyártósorra adják le az igényüket . VGA fronton nagyon megsínylik ... Laposba mobil vga az kb városi legenda ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Busterftw
veterán
Jelent ugy ertem, hogy a 4K az Amperevel lett vegre vallalhato. Az adoptacio persze sokkal lassabb.
Az RT es a DLLS is mar tart ott, hogy jol mukodik es sokkal tobb jatek van mar ra.
Nyilvan valahol el kellett kezdeni, ez volt a Turing.
Téma tudnivalók
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.