"...nem foglalkozna olyan dolgokkal pld, hogy Jézus írt a földre..."
Ez szintén egy irodalmi eszköz, Jézus isteni mivoltát kihangsúlyozandó. Vesd össze: Mózes II. 31, 18.
A parázna asszony története megint nem jön elő a többi bibliai evangéliumban. Pedig jó anyag lenne.
Erről azt olvastam, hogy több változatban is ismert volt a korai kereszténység idején.(Vak Didümosz pl. másként írja le)
"A párbeszédek élményszerűek."
Már írtam róla, hogy ez rend szerint a kitalált történetekre jellemző. Nem tárgyilagos.
Vagy János még 50+ évvel később is ilyen élenken emlékezett rá.
"Persze mindezt tudatosan is megszerkeszthette a szerző gondolva arra,.."
Igen. Kénytelen volt, mert számított arra, hogy az évszázadok során senki sem fog a szöveghez hozzányúlni, senki sem akarja majd az aktuális hitkánonhoz igazítani. Senki sem próbálta harmonizálni az evangéliumok tartalmát, ugye?
"Csak a gazdag emberek kiváltsága az észbeli képesség?"
Nem, de az oktatás, a könyvekhez való hozzáférés, tinta, papirusz/vellum igen.
"...ha nem csak egy mindennapi történet, hitelesnek tartanád talán te is."
Csak hát fantisztikus dolgokat állít, és az agyam behúzza a vészféket.
"What is bravery, without a dash of recklessness!"