Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer

Hozzászólások

(#6251) Eddie141 válasza zsoltyyy (#6250) üzenetére


Eddie141
senior tag

Elméletileg ha ugyanazt rendeled, és úgymond mégis csere történik a garanciális levásárláskor, akkor nem szabadna ráfizetést kérniük. (Az esetemben felajánlották ezt a lehetőséget is, pedig eredetileg én is levásárlást kaptam ;) )

(#6252) ACE- válasza StSanya (#6248) üzenetére


ACE-
addikt

Csak tudnám erre mit fognak rá hogy mit csináltál vele, öngyújtóval melegítetted vagy mifasz? Mert látszik hogy kívülre púpos, tehát ez nem fizikai sérülés, nem Te okoztad...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#6253) bul07


bul07
nagyúr

Á ez a kereső kikészít
Ha bemásolok valamit hogy arra akarnék rákeresni egérrel nem lehet elindítani a keresést , muszáj Entert nyomni
Mi ez már? :F :(((

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#6254) 04ahgy válasza ACE- (#6252) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Érdekes a megközelítésmódod. Ha púpos (eredetileg nem olyan), az biza fizikai sérülés.

A kérdés itt az, hogy ő okozta-e a fizikai sérülést, vagy nem. Itt esélyes, hogy az akkumulátor okozta, felhasználói interakció nélkül.

Azonban az sem zárható ki, hogy nem megfelelő feszültségű töltőre volt kötve, és az okozta. Szóval az egyszerű sérült-nem sérült kérdéskörnél ez szerintem bonyolultabb.

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#6255) StSanya válasza 04ahgy (#6254) üzenetére


StSanya
őstag

Ez végül is nyelvi probléma, önmagában azt, hogy elváltozás látható, azt nem feltétlen kéne a hétköznapi értelemben vett külső sértésnek, sérülésnek nevezni. Mert nem én okozom neki, a tárgy okozta magának a rendeltetésszerű használat során... De ez nem is érdekelne, a bolt hívja úgy, ahogy akarja, vizsgálja ki, stb. ha emberi határidőben megtörtént volna az eljárás. De - az eddig - három hónapnyi helyben járás szerintem nem normális.

Amúgy a töltőjével volt töltve, arról sem vagyok meggyőződve, hogy aksija púposodott volna meg, mert akkor szerintem középen is kellett volna ennek jelentkeznie, de nem, csak az élek közepén. Egyszerűen szerintem az olcsó műanyagok, s a relatíve nagy hőtermelés szerencsétlen összhatása. Vagy még, ahogy egy ismerőstől is hallottam, számon kérték rajta MM-ben, hogy a szintén elromlott Samsung tabletjét miért használta töltés közben...

Ilyen Goclever R83.2 volt amúgy, tepert mint állat, talán túlságosan is, 1.6GHz-es RockChip RK3066 (Cortex A9) duál magos cucc.

"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."

(#6256) bluyoo válasza bul07 (#6253) üzenetére


bluyoo
nagyúr

Ha nyomsz egy szóközt utána akkor megjelenik a legördülő menü. Már ha ez a gondod vele. :)

Bazinga!

(#6257) Egon


Egon
nagyúr

Üdv!

Holnap lesz két hete, hogy garanciális javításra (illetve cserére) beadtam egy router-t az Iponba. Érdekes volt már az is, ahogy átvették: a garanciapapíron 12 hónap szerepelt, ami már kb. egy hónapja lejárt (nem is néztem meg, mivel ezt a terméket mindig legalább 24, jelenleg 36 hónap garanciával árulják, és én is úgy emlékeztem, hogy két év garanciával vettem). Némi rábeszélés hatására, a szervizes hajlandó volt utánanézni, hogy anno mennyi garanciát kaptak rá a nagykertől. Beszélgettek egy másik szervizessel (lehet hogy közben telefonáltak is, nem figyeltem), majd pár perc múlva visszajött a srác, és közölte: ugyan ők csak 12 hónap garanciát kaptak a termékre a nagykertől, de "megoldják" a garanciális javítást (cserét).
A tünet egyébként az volt, hogy 1-2 naponta állandóan újraindult a router (sokáig azt hittem, csak a wan része szakadozik, a netszolgáltató jóvoltából, de aztán azzal szembesültem, hogy ilyenkor a lan oldala sem elérhető, és a logokból egyértelműen kiderült, hogy újraindult az eszköz).
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e írni nekik (végülis elvileg 15 napon belüli ügyintézésre törekednek, ami lassan letelik), vagy a fenti körülmények figyelembe vételével, örüljek hogy egyáltalán foglalkoznak vele? Perpill. egy kölcsönrouterrel nyomom (amivel már tizenpár napos uptime-om van, ergo biztos hogy a router hibás), és lassan ideje lenne visszaadnom...

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6258) FrozenThrone válasza Egon (#6257) üzenetére


FrozenThrone
aktív tag

Nekem már több mint egy hónapja "javítják" a vga kártyám, úgy hogy a te két hetes időintervallumod még igen "fiatal" :(

"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."

(#6259) D@ve89 válasza Egon (#6257) üzenetére


D@ve89
tag

Én örülnék a helyedben, hogy ilyen jófejek, meg amúgyis, jogszabály szerint is csak törekedni kell, ráadásul a 15 napra. Mondjuk én a helyedben akkor is nagyon örülnék, ha egy hónap után kapnék a rossz lejárt jótállású routerem helyett valamit. ;)

(#6260) bul07 válasza bluyoo (#6256) üzenetére


bul07
nagyúr

Nekem nem legördülő menü kell hanem a keresés megkezdése
Tehát mondjuk bemásolod a keresőbe hogy DTR30 és ahhoz hogy kidobja a találatokat Entert kell nyomni , egérrel nem lehet megindítani a keresést

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#6261) Egon válasza D@ve89 (#6259) üzenetére


Egon
nagyúr

Nos, azért ha veszed a fáradtságot, és végiggondolod a történetet, lehet hogy más következtetésre jutsz... :U
Számtech kiskereskedelemben dolgozó ismerősöm szerint, nem túl életszerű a szervizes által előadott sztori: inkább arra gyanakodna, hogy nemes egyszerűséggel elírták a garanciaidőt a garancialevélen (amire már volt példa korábban is, legalábbis olvastam már ilyet a fórumon), és mivel nem hagytam annyiban a dolgot, ahelyett hogy beismernék a tévedést, így próbálnak jó fejnek tűnni... Mivel gyári számot néznek mindenhol, valószínűteln, hogy egy újabb megrendelés "terhére" próbálják a nagykernél érvényesíteni a garanciát (az még alternatíva lehet, hogy a nagyker - mivel nagy megrendelőről van szó - bevállalta a cserét annak ellenére, hogy nem feltétlenül tudja továbbérvényesíteni a garanciát a gyártó felé, azaz "benyelte" a routert - ebben az esetben az Ipon nem veszít semmit).
Mint mondottam, ezt a routert most is 3 év garanciával árulják, és minimum 2 év garanciával láttam eddig az Iponban, akárhányszor néztem...
Ettől függetlenül persze elhajthattak volna, így nem vethetek a szemükre semmit, de azért a fentieket is érdemes figyelembe venni...

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6262) bluyoo válasza bul07 (#6260) üzenetére


bluyoo
nagyúr

Értem! Nekem az volt a bajom a keresővel. Gondoltam hátha neked is az hiányzik. :DDD

Bazinga!

(#6263) 04ahgy válasza FrozenThrone (#6258) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Miért kell idézőjelben írnod a javítást? Nem ismeretlen a VGA-k javítása.

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#6264) FrozenThrone válasza 04ahgy (#6263) üzenetére


FrozenThrone
aktív tag

Azért mert nem tudom hogy mi lesz az ügy végkimenetele, javítás, csere stb.

"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."

(#6265) fricz19 válasza Egon (#6261) üzenetére


fricz19
őstag

Gondolom Tp-link a termék.
Az volt 1év garral egy kis ideig, forumon is panaszkodtak rá.
Szerintem ez lehetett: Y helyről megvették, aki csak 1év gart adott rá.
Y hely megvette nagytételben X helyről, ezért olcsóbb volt.
iPon a panaszodra megvizsgálta és megkereste X helyet.
Esetleg maga a gyártóhoz is kiküldhették.

Ahogy írtad, simán elküldhettek volna, de nem tették.
Kevesebb mint két hete van leadva, még is mit vársz?

Gar időt meg gondolom folyamatosan frissítik automatikusan, kétlem h több ezer terméket, ami több beszállítótól érkezik, különböző garidőkkel manuálisan állítgatnak.

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#6266) Egon válasza fricz19 (#6265) üzenetére


Egon
nagyúr

Három tény:
1. Nem TP-Link a router, hanem Asus.
2. Mint mondottam, másnak is írták már el (aki a vásárlás után nem sokkal, a boltban reklamált, aztán elnézést kértek és kapott másik garlevelet). Ergo akár automata, akár manuális a kitöltés, becsúszhat hiba.
3. Kb. 3-4 perc beszélgetés után, bevállalták a garanciális javítást (ennyi idő alatt, elég nehezen tudom elképzelni, hogy felkeresték volna a gyártót, és az sem valószínű, hogy olyat vállaltak volna, amit ne tudnának más piaci szereplőn érvényesíteni).
Mivel másodlagos a kérdés, a témát itt lezárnám.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6267) fricz19 válasza Egon (#6266) üzenetére


fricz19
őstag

Kerestem de nem nagyon találtam h elírták volna a gart.
Melyik esetre gondolsz?
Ha a red vinyora ott terméket(vele együtt beszállítót) cseréltek.
Senki se mondta h felkeresték a gyártót...
"Esetleg maga a gyártóhoz is kiküldhették."

[link]
Tessék itt is pl 1év garral van.

Ettől függetlenül nem mondom h lehetett az eset amit felvázoltál, csak annak kisebb az esélye.
A problémádat még most sem értem h pontosan mi?!
Még csak két hét telt el, vagyis még annyi se...

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#6268) Egon válasza fricz19 (#6267) üzenetére


Egon
nagyúr

LOL, te nagyon viccces fiú vagy, és gondolom Ipon alkalmazott. Belemehetünk a részletekbe, de abból nem ti fogtok jól kijönni.

Kerestem de nem nagyon találtam h elírták volna a gart. Melyik esetre gondolsz?
Nem ebben a topicban volt, így linkkel nem szolgálhatok. Ha feltételezed, hogy hazudok, az szomorú (végülis mindenki magából indul ki...).

Tessék itt is pl 1év garral van.
ROTFL, ez egy száz éve kifutott termék, évek óta nem kapható szinte sehol. Ez valami beragadt készlet lehet, és mint olyan, nem túl releváns a szokásos Asus garancia szempontjából.

A problémádat még most sem értem h pontosan mi?!
Úgy gondolom, érthetően feltettem egy kérdést, de akkor a kedvedért újra, kicsit bővebb lére eresztve megismétlem. Szeretném mielőbb a javított/cserélt routert a birtokomban tudni, mivel a kölcsönkapott routert ideje visszaadnom, venni nem akarok egyet a garanciális ügyintézés idejére, router nélkül meg bajban lennék, mivel a NAS-tól kezdve, jópár hálózati eszközöm van, aminek elérhetősége megszűnne. Azt kérdeztem fentebb, hogy van-e értelme rákérdezni az Ipon-nál, hogy hol tart az ügy (gyk. ezzel meg lehetne-e gyorsítani a folyamatot, vagy nincs értelme, mert hatástalan, esetleg ellenkező hatást érek el vele mint szeretném).

És jöjjön a lényeg. A vonatkozó jogszabály megszüntette ugyan a kőbe vésett 15, illetve 30 napos határidőket, viszont előírás, hogy törekedni kell a 15 napos határidő betartására. Gyengébbek kedvéért, ezt azt jelenti, hogy ha mód és lehetőség van a 15 napon belüli javításra/cserére, akkor meg kell tenni. Namost, a routerem vázolt hibája, véleményem szerint rendkívül megkönnyíti a hibakeresést. Mindössze annyit kell tenniük, hogy leresetelik, beüzemelik, megnézik hogy van-e frissebb firmware - ez egyszeri 15 perc. Utána semmi mást nem kell tenni, csak ránézni egyszer, mondjuk egy héttel később, hogy mennyi az uptime (ha újraindult, akkor értelemszerűen kevesebb mint 1 hét). Ennyi. Itt nem kell órákig-napokig bámulni a képernyőt, hogy belehibázik-e valami tesztbe a vga (képhiba), stb. Úgy gondolom, ennyi idő alatt már eredményt lehetett volna produkálni.
Mondjuk nem tudom mit csodálkozom (olvasva a korábbiakat): ha az is két hétbe telt (ráadásul érdekes módon akkor rendeződött az ügy, amikor a tulaj beírt ide), hogy egy billentyűhibás mechanikus billt leteszteljenek (ami kemény kettő perc lehetett, hiszen egyetlen gomb nem működött).
Azt pedig ne boncolgassuk, hogy miképp fordulhat elő, hogy egy 3 év gyártói garanciás eszközre, csak kevesebb garanciát adnak, amikor jogszabály kötelezi a forgalmazót, hogy a (jelen esetben a minimális 1 évnél hosszabb) gyártói garanciát továbbadja a vásárló felé...
A témát részemről lezártam. Szállj le rólam.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6269) 04ahgy válasza Egon (#6268) üzenetére


04ahgy
nagyúr

Azt ugye tudod, hogy a gyártói garancia ún Limited Warranty? Nem kell törekedni sehány napra és megkaphatod 3 hónap elteltével is a gyártó javított / refurbished termékét, esetleg azzal egyenértékű terméket ha kifutott, vagy részleges áron refundod, (nem panaszkodhatsz, hogy de neked tökugyanaz kell illetve a vételár), amit már más használt előtte és szintén gariba visszavitt, és még a gariidőd sem indul újra, hanem ott folytatódik, ahol abbamaradt.

Biztos, hogy gyártói garit akarsz?

Mert arra egy jogszabály sem kötelez senkit, hogy a gyártó által nem biztosított feltételeket bevállalja (tehát a jótállás szabályai szerint járjon el), de a gyártó által megmondott ideig.

A gyártó által megfogalmazott feltételek meg a magyar (javarészt 1959-ből származó, ekkor még bizony javában életben volt az országban az akasztással végrehajtott halálbüntetés!) jogszabályokban nem ismeretesek, arra meg vonatkozik megint másik jogszabály, hogy a jogszabályban foglaltaknál hátrányosabb feltételek automatikusan semmisek. Így visszakanyarodunk a jogszabályban kötelezően megadottan vállalandó egy évre.

Félreértés ne essék, ezt csak egy rövid, és nem személyed elleni eszmefuttatásnak szántam, hiszen a lényeg az, hogy át lett véve a routered ügyintézésre, a garipapírodon szereplő garanciaidő letelte után. Nem értem, mi a probléma?

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#6271) Egon válasza 04ahgy (#6269) üzenetére


Egon
nagyúr

Nem hiszem el, hogy foglalkozom veletek.

Onnantól kezdve, hogy a cuccot bevették (az elvileg letelt garanciaidő után) garanciális ügyintézésre (ami - ha elkerülte volna a figyelmed - elképzelhető, hogy pusztán elírás következménye), teljesen irreleváns a történetnek ez a része: ettől a ponttól ugyanaz vonatkozik rá, mintha a garipapíron szereplő garanciaidő letelte előtt adtam volna be. A garanciális ügyintézéssel kapcsolatban írtam a fórumra, nem célom az előzmények megvitatása.

Feltettem egy viszonylag egyszerű kérdést, már kétszer is (másodjára bővebben: hogy feltétlenül odatalálj, az előző hozzászólásomban a következő mondattal kezdődő bekezdésre gondolok: "Úgy gondolom, érthetően feltettem egy kérdést, de akkor a kedvedért újra, kicsit bővebb lére eresztve megismétlem."), amit véleményem szerint igen limitált mentális képességekkel is fel lehet fogni.
Tegyétek meg azt a szívességet, hogy vagy a kérdésre válaszoltok (felesleges, abszolút nem szignifikáns és totálisan irreleváns okoskodás helyett), vagy nemes egyszerűséggel ignoráljátok a hozzászólásomat. Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6272) ACE- válasza Egon (#6271) üzenetére


ACE-
addikt

Én csak annyit mondanék hogy miből gondolod hogy az érdeklődéssel bármit is meggyorsíthatsz? Ha átvették ügyintézésre akkor folyamatban van, lehet még tesztelik. Ha válaszolnak neked egy e-mailre, hogy "még teszteljük" ettől nem lesz gyorsabb a tesztelés. Lehet ők nem tapasztalták a hibát és ezért hosszabban tesztelik hogy tuti legyen...

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#6273) HUN]Repa válasza Bélaaaa (#6232) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Sziasztok, vagyok! Sajnos nincs sok idom a forumra jonni, a karacsonyi hajtas, leltart, betegseg stb miatt. Meg egy ideig ez lesz, de igyekszem valaszolgatni. Ekezetekert bocs, most ezt osztotta a gep: USA win, USA billel...

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6274) HUN]Repa válasza FrozenThrone (#6244) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Sajnos az unnepek miatt valoban elhuzodott egyes esetekben az ugyintezes - mint a kommented latom ez nem csak a mi gondunk, hanem a tied is. Ezt tobbszor is le kell ma irnom: a bevizsgalas soran nemcsak a hibajelenseg megletet vizsgaljak egyes esetekben, hanem - amennyiben kulonosen, ha erre lehetoseguk is van - javitast is megkiserlhetik, illetve vizsgalhatjak, hogy a csere aranytalan tobbletkoltseggel jar-e. Ez mind idot vesz igenybe, amihez hozzajon - es ezt nem szabad elfelejteni -, hogy nem csak a te termekeddel foglalkoznak, tehat sorra is kell kerulnie, nem csak a te termeked jott vissza. em vilagos meg pontosan szamunkra, hogy mit ismernek el a 15 napra torekedesnek, (kaptunk mar olyan infot is, hogy a 3 honap sem problema, ha igazolhato pl alkatreszrendeles), de azt igen, hogy mi nem az: a termeket felrerakva a polcra ulunk a baberjainkon - hat ez biztosan nem tortenik nalunk.
A neten olyat nem talaltal, hogy ideiglenes cserekartyat kerj az uzlettol? Szerintem egy probat meger, ha emiatt nem megy a gep...

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6275) HUN]Repa válasza ACE- (#6252) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Elismerem, hogy az ugyintezesed elhuzodik, de sajnos ilyen deformacioval eddig nem talalkoztunk - a beszallitonk sem, igy a gyarto velemenyet meg kell varnunk sajnos. En nem hinnem, hogy CPU melegeses okozna ilyen serulest - vagy barmi mas alkatresze - mert az akkor a masik oldalon is lathato lenne (muanyag alkatreszek, kijelzo stb..). Az akku felfuvodasa nem ilyen deformaciot okoz - eddigi tapasztalataink szerint.
Tovabbi turelmedet kell kerjem, tehat, a termeked szakszervizben van jelenleg is.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6276) HUN]Repa válasza zsoltyyy (#6250) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

A bevizsgalas soran nemcsak a hibajelenseg megletet vizsgaljak egyes esetekben, hanem - amennyiben kulonosen, ha erre lehetoseguk is van - javitast is megkiserlhetik, illetve vizsgalhatjak, hogy a csere aranytalan tobbletkoltseggel jar-e. Ez mind idot vesz igenybe, amihez hozzajon - es ezt nem szabad elfelejteni -, hogy nem csak a te termekeddel foglalkoznak, tehat sorra is kell kerulnie, nem csak a te termeked jott vissza. A lezaro email lehetoseget ad, hogy mas termeket valassz, ha nem felel meg ez, illetve a vetelar visszafizetese is elerheto. Attol, hogy a termek rendelheto, nem azt jelenti hogy az iPonban van szabad keszlet belole.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6277) HUN]Repa válasza Egon (#6271) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Ne haragudj, hogy csak most reagalok a kommentedre, de valaszolok, leven en kepviselem itt az iPont. Nehany dolog tisztazasra szorul:
Egyreszt amennyiben a jotallasi jegyen 1ev szerepel, akkor mi egy evig allunk jotallasi kotelezettsegben. A sikeres rendeles pillanataban rendelkezesre allo keszlet/termek parameterei a mervadok. Az 1 ev gar oka lehet, tobbek kozott - es ezekre mind volt pelda: a magyarorszagi forgalomba hozo ennyit adott, a gyarto (akar csak ebben a regioban) megprobalta csokkenteni a garanciaidot, de nem jott be es visszaallitotta az eredetit (vagy nem volt gond/nem erdekelte, es nem allitotta vissza), a magyarorszagi forgalomba hozo tobb garanciat adott, mint a gyarto, de kesobb felhagyott ezzel, tevesen vittuk fel a termeket, a beszallito tevesen vitte fel a termeke, rendszerhiba.
A termeket atvettuk, mert lattunk arra eselyt, hogy elintezzuk a garanciat.
Mar tobbszor volt rola szo, a kulfoldi gyartok nagyobb resze - ha nem mind - nem a magyarorszagi jotallas-nak megfelelo garanciat vallal, ergo nem is ad jotallast. Altalaban limited warranty-t ad - azaz korlatozott garanciat: nem egy termeket ad el, amelyre garantalja, hogy x ideig mukodni fog, hanem azt, hogy x ideig biztosit olyan, vagy hasonlo tudasu termeket, amelyet vettel, illetve a garanciaban kapott termek, vagy a vegeredmeny sem felel meg a jotallasnak, de ezt mar korabban irta valaki. Ezek miatt a magyarorszagi forgalomba hozo dont, mennyit vallal a kotelezo 1ev jotallason felul - nekunk pedig a beszallitotol kapott jotallast kell tovabbadnunk.

Attol hogy atvettuk nem jelenti azt, hogy elismertuk a termek jotallasat. A jotallasi kotelezettsegunket nem tudod igazolni mivel a garanciaido lejart, az ugyintezest barmikor lezarhatjuk/nank ezzel - ezt csak elmeleti sikon irom, termeszetesen nem tervezzuk ezt tenni.

A bevizsgalas soran - mar irtam - nemcsak a hibajelenseg megletet vizsgaljak egyes esetekben, hanem - amennyiben kulonosen, ha erre lehetoseguk is van - javitast is megkiserlhetik, illetve vizsgalhatjak, hogy a csere aranytalan tobbletkoltseggel jar-e. Ez mind idot vesz igenybe, amihez hozzajon - es ezt nem szabad elfelejteni -, hogy nem csak a te termekeddel foglalkoznak, tehat sorra is kell kerulnie. Nem vilagos meg pontosan szamunkra, hogy mit ismernek el a 15 napra torekedesnek, (kaptunk mar olyan infot is, hogy a 3 honap sem problema, ha igazolhato pl alkatreszrendeles), de azt igen, hogy mi nem az: a termeket felrerakva a polcra ulunk a baberjainkon - hat ez biztosan nem tortenik nalunk.

A fentiekkel csak reagaltam a kommentedbenel hangzottakra a tisztanlatas vegett. A termekkel kapcsolatban termeszetesen torekszunk arra, hogy az ugyintezest hamarosan veget erjen. 15 napnal hamarabb nem erdemes emailezni, a beszallitoknak felenk is van vallalt hataridejuk.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6278) FrozenThrone válasza HUN]Repa (#6274) üzenetére


FrozenThrone
aktív tag

Igen az én gondom is volt, viszont tegnap megkaptam a javított kártyát, így 36 nap után, ismét használni tudom a gépet. Azzal viszont továbbra se értek egyet, hogy ünnepek volt, szabadság, stb, nálunk a cégnél is volt de a megrendelőinket ez nem érdekli, ugyan is ez a mi dolgunk, oldjuk meg. A három hónapos ügyintézés meg hogy nem probléma az azért szerintem nagy badarság az már bőven kimeríti a túlzott kényelmetlenség fogalmát.

"Lehetséges, hogy a forgalmazó valóban vétlen a csúszásban. Felmerül a kérdés, hogy ilyenkor a fogyasztónak a végtelenségig kell-e várnia. Természetesen nem, hiszen a polgári törvénykönyv nem engedi meg, hogy a hibás teljesítés elhárítása a jogosultnak túlzott kényelmetlenséget okozzon."

Ha a boltban a kollégájuk informált volna arról a tényről, mikor leadtam a kártyát garanciális ügyintézésre, hogy az ünnepek, illetve a szabadságok miatt el fog húzódni a javítás, akkor megpróbáltam volna kérni cserekártyát....

Azt a tényt, hogy önök hogy kezelik a garanciális ügyintézést, magát a belső folyamatot (polcon csücsül a kártya, vagy tesztelitek) én nem látom, de mint fentebb említettem, nem is érdekel, boltot önök üzemeltetnek, nem pedig én.

Ui: Bevizsgálásról: Olyan pontos hibaleírást adtam ami nagyjából ezt a folyamatot nettó három percre rövidítette.

"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."

(#6279) HUN]Repa válasza FrozenThrone (#6278) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Hiaba 3 perc a bevizsgalas, ha 57-dik a termek a sorban a beszallitonal. Masreszt irtam, hogy javitasi kiserlet is eselyes, az tovabbi idot vesz igenybe.
A harom honapos dolgot konkretan egy fogyvedes mondta, az altalad linkelt idezet nem igazan hasznalhato, semmi konkret nincs benne, mi az, hogy "vegtelensegig", meg "tulzott"... Nem tudom a cegetek mivel foglalkozik, es kivel milyen szerzodesben all. Kozottunk nincs specialis szerzodes, igy a hatalyos jogszabalyok a mervadok, annak pedig eleget tettunk. Nem szamit, hogy reszedrol erdektelen az esetleges elhuzodas lehetseges oka. Ha fontos az, hogy a szamitogep folyamatosan uzemeljen, olyan szerzodest kell kotni, hogy ez megvalosuljon - pl. azonnali csere - addig marad a 15 napra valo torekedes.
Leadasnal a kolleganak sajnos nincs ralatasa, hogy a beszallito pontosan mikor vizsgalja be a termeket, es az idoben ki fog-e erni a gyartohoz, vagy csak unnepek utan, jovore, igy nem bocsatkozik talalgatasokba. Az ideiglenes cseretermeket a jelentos kellemetlenseg elkerulesere lehet igenyelni, ez pedig a leadaskor meg nem all fent.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6280) FrozenThrone válasza HUN]Repa (#6279) üzenetére


FrozenThrone
aktív tag

Maga a törvényben sincs semmi konkrét, csak az hogy törekedjenek a boltok 15 napos javításra :U Úgy érzem kezdünk teljesen elkanyarodni a témától és csak felesleges vitába bonyolódni, mert te a bolt érdekeid nézed, én meg a vevőét, ez a két dolog Magyarország sajnos egy jó ideig nem fog megegyezni, addig legalább is biztosan nem amíg a törvény nem fogja pontosan kimondani az ide tartozó jogszabályokat. Mivel az én vitatott ügyem rendeződött, így további vitát nem szeretnék generálni. További kellemes napot.

[ Szerkesztve ]

"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."

(#6281) psg5


psg5
veterán

Sziasztok.
Hol tudom iponon megnézni régi rendeléseimet? Ha egyáltalán van erre mód.

F.K.T.

(#6282) essexboy válasza psg5 (#6281) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Ha belépsz, akkor a profilra kattintva látod. Nekem csak a nem túl régiek vannak fent.

essexboy

(#6283) psg5 válasza essexboy (#6282) üzenetére


psg5
veterán

Ez az, hogy viszonylag régen rendeltem. Ezek szerint valamilyen rövid ideig tárolódik, lehet visszanézni.
Köszi.

F.K.T.

(#6284) essexboy válasza psg5 (#6283) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Úgy emlékszem, hogy volt közben nekik rendszerváltás, és valószínűleg a régiek nem tárolódtak le a rendszerben, viszont az ipon pontok azok nekem 2012.02.21-ig dátumozódnak vissza, ez alapján tudod, hogy mikor vásároltál. Ha nagyon fontos, akkor írj az info@ipon.hu-ra és szerintem tudnak majd segíteni neked.

essexboy

(#6285) psg5 válasza essexboy (#6284) üzenetére


psg5
veterán

Köszi! Annyira nem fontos, csupán van egy termékem amit nem tudom honnan vásárlotuk pár éve. Egyszerűbb lett volna így visszanézni, mint a lefűzött mappáimat keresgetni, de majd úgyis az lesz a vége. :)

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#6286) essexboy válasza psg5 (#6285) üzenetére


essexboy
HARDVERAPRÓD

Szériaszámot elküldöd az rma@ipon.hu-ra és megkérdezed, hogy garanciális-e még a termék. Így szerintem meg tudsz spórolni egy kis időt, ha tényleg tőlük vetted :)

[ Szerkesztve ]

essexboy

(#6287) tlac válasza psg5 (#6285) üzenetére


tlac
nagyúr

nézd meg az emaileid között

(#6288) Pocok77


Pocok77
tag

Így jártam az Iponnal!

Az eset úgy kezdődött, hogy január 10. leadtam a rendelésem rendelés majd vártam a csomagom. Itt felhívnám a figyelmet, hogy amint a képen is látszik szállítással rendeltem.
Majd az esedékes szerdai napon kaptam egy újabb emailt.ertesítés itt már látható a probléma amit egy emailben jeleztem is. Ezt a választ kaptam: válasz itt látszik, hogy tudtak a futárral történő rendelésről. Ezek után türelmesen vártam, majd amikor meguntam ismét írtam amire válaszoltak is:baj. Itt már látszik valami nincs rendben. Ezek után kicsit ideges lettem és egy újabb levélváltást vittem véghez ami után módosították rendelésem "ismét házhoz szállítás-os " státuszra. Majd újabb email amiben most január 22. kaptam szállítási időpontot, Persze a csomagom még mindig nincs itt :) és az emailemre se kapok választ amiben a hollétéről érdeklődöm.

(#6289) ACE-


ACE-
addikt

Én azt hiányolom a megrendelésekből, hogy sehol nem írják a garanciális időt, amiből ugye sokaknak már volt problémája. Pl. így akár az is megtehető, hogy egy megrendeléskor 3 év garival hirdetett terméket 1 év garival kap meg valaki, persze 8 napon belül visszaküldhető, de nem kevés problémától mentené meg az embert hogy legalább a rendelésben e-mailben benne szerepelne a megrendeléskor érvényes garancia idő.

Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)

(#6290) psg5 válasza essexboy (#6286) üzenetére


psg5
veterán

Köszi!

(#6287) tlac : :) néztem volna, de azt biztosan tudom, hogy egy újratelepítés volt azóta és mail.okat nem mentek...

[ Szerkesztve ]

F.K.T.

(#6291) HUN]Repa válasza Pocok77 (#6288) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Valoban, sajnalatosan a sokak elott mar ismert es kritizalt rendszerujitaskor volt nehany rendszerhiba (is), ezert a keslekedes, illetve ezert kerulet ki hibas informaciok. Ezeket termeszetesen javitottuk, minden visszatert a normal kerekvagasba. Szives elnezest kerunk a hibaert.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#6292) StSanya válasza HUN]Repa (#6275) üzenetére


StSanya
őstag

Úgy sejtem, ezt a választ nekem szántad. Meg is értem, amit írsz, de most őszintén, magánemberként, te meddig várnál, ha a helyemben vagy? 4 hónapig, vagy 5-ig? Félévig? Egy évig is? Ki fog kártalanítani, ha ne adj isten levásárlásra kerül sor, s most januártól az a nyomoronc Artisjus is ráteszi a jogdíjat a tabletekre?

Tudom, hogy nem érdekel más szociális kínja, meg van sajnos mindenkinek a saját maga baja, de ha az én cuccom volna, nem is érdekelne ennyire a dolog. Itt sajnos az a baj, hogy a lányomé a tablet, s ez már a második, mivel az első, 2013. január 25-én vásárolt PRESTIGIO PMP5880D DUO 2013. május 06-tól 2013. június 10-ig volt garanciában az iPon-nál/szervizben, (az működött, de hanghibája volt, hála az égnek "sérülés" se volt rajta), s nem lehetett sem cserélni, sem javítani, így "sikerült" erre a GoCleverre levásárolni... Szóval az se volt már egy 15 napos történet. És azóta is "kapom az ívet" a családtól, amit már mocskosul unok.

Azt szeretném azért hangsúlyozni, hogy a problémám, "haragom" nem feléd vagy céged ellen irányul, hanem elsősorban a magyarországi helyzetre, jogszabályi környezetre, ami ezt lehetővé teszi.

"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."

(#6293) Pocok77 válasza HUN]Repa (#6291) üzenetére


Pocok77
tag

Természetesen én is ember vagyok és megértek/elviselek dolgokat. Viszont ha már írok egy emailt, hogy a január 22.-i (elvileg ekkor hozta volna a futár a csomagom ez a 2. időpontom! (az első január 15.)) rendelésem miért nincs itt még 24. én sem arra illene válaszolni. Rákérdeztem, melyik futárcéggel történik a szállítás, hogy esetleg ott tudjak érdeklődni de semmi válasz az ipontól. Eddig az összes csomagot a sprinter szállította azért telefonáltam nekik. Érdekes módon semmilyen csomag sincs a nevem alatt amit ki kellene hozniuk. Nem szeretném ha türelmetlennek látna akárki is csak egy olyan egér és billentyűzet van nálam ami használhatatlan és szükségem van a megrendelésemre. Az Ipon oldalán ez áll:

Telefon 06-1-450-21-11 (internetes cégként a legbiztosabb elérhetőségünk az email, munkaidőben általában 1 órán belül válaszolunk) 22 óra telt el az emailem óta :)

Talán a legdühítőbb az hogy egy másik email címről írt levélre (ami szintén én vagyok) tudtak válaszolni :)

[ Szerkesztve ]

(#6294) zsoltyyy válasza Pocok77 (#6293) üzenetére


zsoltyyy
senior tag

Ez így van. A szerviz 18:00 ig van nyitva, és teljesen mindegy, hogy mikor írsz nekik emailt 18 előtt pár perccel válaszolnak. A telefont 6. próbálkozásra vették fel, aztán elmondták, hogy nem tudnak segíteni, írjak a szervizeseknek.
Személyesen lehetne az ilyeneket jól intézni, de az sajnos sokunknak nem túl optimális. :D

(#6295) Egon


Egon
nagyúr

Megoldódott a routerem garanciális cseréje, ha jól számoltam 16 nap alatt.
Ezúton is köszönöm az Ipon szervíz pozitív hozzáállását.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6296) tlac válasza Egon (#6295) üzenetére


tlac
nagyúr

és akkor most meddig szól a gar?

(#6297) jozsi252


jozsi252
veterán

Ha telóról böngészek ( iPhone - Safari ) és ha a felső részre ráközelítek, ahol van a keresés belépés kosár kapcsolat, akkor elég cinkes a belépés. Mivel ahogy közelítek úgy tűnik el ez a felső rész egyre jobban, és így baromi nehéz belépni az oldalra. Esetleg nincs lehetőség máshova rakni egy belépés menüpontot? Vagy ezt a felső részt hozzáigazítani a ráközelített a részhez, hogy az is arányosan legyen felnagyítva?

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#6298) siege5


siege5
aktív tag

Üdv mindenkinek!

Sajnos én is elérkeztem egy olyan ponthoz ahol kénytelen vagyok garanciális ügyintézéshez folyamodni.
Ez az Ipon-nál fog bekövetkezni, ezért érdekelne ezzel kapcsolatban valami, mivel még nem volt ilyen ügyem.
Amennyiben megítélik, hogy ténylegesen problémája van az alkatrésznek, automatikusan cserélik (persze ha tudják)? vagy ilyenkor felajánlják a pénz visszafizetését levásárlását és választhatok?
Vagy ezt nekem kell feléjük közölnöm?

(#6299) D@ve89 válasza siege5 (#6298) üzenetére


D@ve89
tag

Ha tudják, javítják. Ha nem lehet javítani, csere. Ha nem tudják cserélni, akkor pénz vissza. Utóbbi esetben felajánlhatnak levásárlást vagy hasonló típust, de azt nem vagy köteles elfogadni.

Ha azt mondják, hogy cserélik, te nem mondhatod, hogy nem fogadod el és neked a pénzed kell. A fenti sorrendet jogszabály határozza meg.

[ Szerkesztve ]

(#6300) siege5 válasza D@ve89 (#6299) üzenetére


siege5
aktív tag

Értem, kár mert ha lett volna lehetőség levásárlásra akkor már vettem volna egy nagyobb teljesítményűt, persze ráfizetve.
Mindenesetre köszönöm a választ, és meglátjuk mit sikerül elintézni mivel előbb el kell fogadniuk hogy ténylegesen hibás a termék.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  iPon Computer
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.