Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- Meggyi001: Párizs - Rue Buenos-Ayres - a szelfik utcája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
LOGOUT
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
Üdv!
Régen nem írtam, egy kis életjelet gondoltam, csak adok.
4000 km-e volt olajcsere, kb 75000-nél jár az autó. A nívópálcán háromnegyedig van az olaj, tehát a most úgy néz ki, még kevesebb olajat is eszik (előtte valami 5W40 Castrol olaj volt, hogy a németek miért azt tették bele, el nem tudom képzelni - akkor 10000 km-en volt 1 liter). Az 5w30 Motul jót tett neki!
A hétvégén voltam egy kicsit offroadozni, köves, földes utakon és fűben. Sajnos félúton jutott eszembe, hogy a sportgumikon vagyok, így aztán a sziklásabb részeket kikerültem.
Jelentem, az autó terepre csak félig-meddig alkalmas.
Ami jó benne:
- hasmagasság (ésszerű keretek között nem ért le sehol)
- awd (erre még kitérek)
- elég a motorerő (FB20, ugyebár)Ami nem:
- váltó. Pocsék a beleszerelt kéziváltóval terepezni.Persze, sík úton jó, de amikor jön az első nagyobb domb, akkor csak 20-30 km/h-val lehet felmenni, mert túl hosszú az első fokozat, és a motornak 3000 alatt nincs ereje. Felező nincs, turbó nincs, esetleg a dízel ennyiben jobb volna. Tehát marad a kuplungcsúsztatás, amit rühellek, vagy a gyorsan végigtépetés, ami nagyon egyenetlen úton nem vagány.
A CVT biztosan kellemesebb volna terepen, de azt nem tudom, mennyire bírná a kiképzést egy hagyományos automatához képest.
Szóval az összkerék. Itt ugyebár a középső diffi önzáró. Egy-egy meredek dombon villogó ESP/kipörgésgátlóval mentem fel, de semmi dráma. Egyszer átlósan átmentem egy nyomvályús részen, hogy átlózzon le. Egy másodpercig az autó megállt, majd ügyesen, az ABS-pumpa darálása közepette lerúgta magát. Csúnya, de olcsó és működő megoldás. Gondolom, egy hátsó sperr fizikailag is nehezebb volna (így is szűk másfél tonna az autó).
Én úgy vettem észre, hogy inkább elsőkerekesként kell vezetni az XV-t. Finom gyorsításra csak az orrát tolja. Kanyarba ha berántom, és fordul a háta, akkor csak nyomom a gázt, és máris jófele megyünk. Tiszta hot hatch-stílus. Ja, csak hiányzik néhány ló.
Persze, ha 1-2-esben hóban rárántom a kormányt, behintáztatom, padlót nyomok 4000 rpm fölött, akkor megy keresztbe is, de nem nagyon akar. Kétszer ennyi lóval és Nm-rel lehet más volna a tapasztalat
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
- Macska topik
- Linux kezdőknek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Hardcore café
- OLED monitor topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Samsung Galaxy A8 2018 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest