Hirdetés
- Digitális Állampolgárság Program
- Alsó-Középkategóriás Gamer konfig, 2024 őszén
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
- Garasoskodás
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Cybertruck Taipeiben
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
Üdv!
Régen nem írtam, egy kis életjelet gondoltam, csak adok.
4000 km-e volt olajcsere, kb 75000-nél jár az autó. A nívópálcán háromnegyedig van az olaj, tehát a most úgy néz ki, még kevesebb olajat is eszik (előtte valami 5W40 Castrol olaj volt, hogy a németek miért azt tették bele, el nem tudom képzelni - akkor 10000 km-en volt 1 liter). Az 5w30 Motul jót tett neki!
A hétvégén voltam egy kicsit offroadozni, köves, földes utakon és fűben. Sajnos félúton jutott eszembe, hogy a sportgumikon vagyok, így aztán a sziklásabb részeket kikerültem.
Jelentem, az autó terepre csak félig-meddig alkalmas.
Ami jó benne:
- hasmagasság (ésszerű keretek között nem ért le sehol)
- awd (erre még kitérek)
- elég a motorerő (FB20, ugyebár)Ami nem:
- váltó. Pocsék a beleszerelt kéziváltóval terepezni.Persze, sík úton jó, de amikor jön az első nagyobb domb, akkor csak 20-30 km/h-val lehet felmenni, mert túl hosszú az első fokozat, és a motornak 3000 alatt nincs ereje. Felező nincs, turbó nincs, esetleg a dízel ennyiben jobb volna. Tehát marad a kuplungcsúsztatás, amit rühellek, vagy a gyorsan végigtépetés, ami nagyon egyenetlen úton nem vagány.
A CVT biztosan kellemesebb volna terepen, de azt nem tudom, mennyire bírná a kiképzést egy hagyományos automatához képest.
Szóval az összkerék. Itt ugyebár a középső diffi önzáró. Egy-egy meredek dombon villogó ESP/kipörgésgátlóval mentem fel, de semmi dráma. Egyszer átlósan átmentem egy nyomvályús részen, hogy átlózzon le. Egy másodpercig az autó megállt, majd ügyesen, az ABS-pumpa darálása közepette lerúgta magát. Csúnya, de olcsó és működő megoldás. Gondolom, egy hátsó sperr fizikailag is nehezebb volna (így is szűk másfél tonna az autó).
Én úgy vettem észre, hogy inkább elsőkerekesként kell vezetni az XV-t. Finom gyorsításra csak az orrát tolja. Kanyarba ha berántom, és fordul a háta, akkor csak nyomom a gázt, és máris jófele megyünk. Tiszta hot hatch-stílus. Ja, csak hiányzik néhány ló.
Persze, ha 1-2-esben hóban rárántom a kormányt, behintáztatom, padlót nyomok 4000 rpm fölött, akkor megy keresztbe is, de nem nagyon akar. Kétszer ennyi lóval és Nm-rel lehet más volna a tapasztalat* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Filmvilág
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Okos Otthon / Smart Home
- Asztalra is jöhet a Windows és az ARM duója
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Xbox Series X|S
- Modding és elektronikai kérdések
- Digitális Állampolgárság Program
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest