Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Downsampling
senior tag
Anno a MOL felkérésére készítettünk egy összehasonlítást 95-ös és az akkori legprémiumabb MOl benya között (már nem emlékszem, hogy milyen oktánszámú volt, lehet, hogy még nem 100-as - viszont mindkettő még csak E5-ös volt). Lövésünk nem volt, hogy álljunk neki egy ilyen tesztnek. A veszprémi egyetemen egy proftól kértünk tanácsot, ők ugyanis folyamatosan tesztelik a magyar üzemanyagokat, és eléggé képben voltak, mit mivel érdemes. A tanácsukra egy magas kompresszió viszonyú autót választottunk, ugyanis valóban ezeknél a motoroknál tud kijönni a magasabb oktánszám előnye - a többinél kb. tök mindegy. Az alany egy Honda Accord 2.4 volt valami 11,5:1 kompresszió viszonnyal. A mérést mérőpadon végeztük 5-5 liter üzemanyaggal, a teljes kifogyásig. A prémiumbenzinnel a 2-3 % teljesítménynövekedést "mértünk" (nyilván kb ugyanennyi lehet a fogyasztáscsökkenés is), viszont ez a mérőpad hibahatárán belül volt, ami kb. 5 %. Tehát ezzel nem lehet sokra menni. Egy közel 200 lóerős autónál mértünk plusz 2-3 százalékot. Ugyanmár... Végeztünk menetdinamikai teszteket is (pl. gyorsulást 0-100, 60-100, 80-120), ahol semmiféle értékehető különbséget nem tudtunk kimutatni.
A Subaruk szerintem nem a magas kompresszióról híresek, bezzeg a Hondák... Szóval szerintem ez van nálatok is. Az én több 300 ezer kilométert futott Imprezám meg pláne nem fog kompresszió rekordokat dönteni. Így anno a cikkbe is csak az került, hogy plusz adalékok miatt érdemes egyedül a prémiumbenzint választani. Azt meg döntse el mindenki, neki megéri-e...