Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Milyen jó, hogy én holt nyugodt hangon szoktam a vérbe leoltani a call centereseket. :DDD

Vagy az AI majd azt is kiszűri, amikor a saját ÁSZF-üket és az egyes jogszabályokat kérem rajtuk számon?

A tej élet, erő, egészség.

(#2) KROK640


KROK640
veterán

Nyugodt hangon is le lehet majd oltani. De inkább egy AI válaszoljon a hívóknak, a call centereseknek meg alapjövedelmet :D

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#3) Alusky válasza KROK640 (#2) üzenetére


Alusky
aktív tag

Alapjövedelem a seggükbe, az AI-t kell korlátozni az emberi munkát megtartani és fejleszteni.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#4) Tasunkó válasza Alusky (#3) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Mér jó az neked ha nem mehetnek haza?

Kérek egy számot a jútútú

(#5) bambano


bambano
titán

érdekes, hogy mostanában csak olyan ai megoldásokról hallok, olvasok, ami mind törvénytelen...
mint ez is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Acélfarkas válasza bambano (#5) üzenetére


Acélfarkas
senior tag

Mert az AI-t többségében még jó ideig csak arra lehet majd használni.

"Nem kérdőjeleztem meg, hogy hülyeséget mondasz!"

(#7) joghurt válasza bambano (#5) üzenetére


joghurt
addikt

Hallgatlak, ez a megoldás milyen jogszabályokat sért szerinted.

A tej élet, erő, egészség.

(#8) Aprósólyom


Aprósólyom
addikt

Ez az ötlet egyenlő a szar elfedésével.

1. Egyrészről a modortalan idióta ügyfeleket ki kell nyomni és lejátszani nekik egy üzenetet, ami megérteti velük, hogy mire való az ügyfélszolgálat és nem egyenlő a saját kutyájával.
2. Másrészről aki telefonos ügyfélszolgálatosnak áll, annak igenis kötelessége tanulnia ügyfélkifogás-kezelést, felháborodott ügyfelet kezelnie. Akinek ember utálata van, ne menjen ilyen szakmákat űzni.

Amúgy nem dughatja az emberiség a fejét a homokba, hogy mától letagadjuk az érzelmi mivoltunkat. Ha ez egy trenddé válna, az egyenes útja lenne az általános EQ elcsökevényesedésének, amiból amúgy sem áll jól a modern társadalom. Inkább fejleszteni kellene, nem pedig elhanyagolni.

Jevons paradox

(#9) Viktor0610 válasza Aprósólyom (#8) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Ez szerintem is hülyeség.
Mert ha nem olyan hangon hallom a hívót, esetleg másként reagálok, tovább rontva a helyzetet.

Xiaomi 13T - Eladó Xiaomi 11T 8/128 GB telefon: https://hardverapro.hu/apro/elado_xiaomi_11t_8_128_gb_telefon/friss.html --- olcsóbb lett!!!

(#10) joghurt válasza Aprósólyom (#8) üzenetére


joghurt
addikt

Nem kell az ügyfélszolgálatig menni, ahol a cég számára nyűgöt jelentő ügyfeleket kell lerendezni.
Ugyanez megy a HR-esek világában is, ahol elvileg a cég számára fontos, értéket termelő munkaerők megtalálása menne. Csak aztán tojnak rá visszajelezni stb. Nagy mondás, hogy minden CEO-nak álnéven be kellene adnia állásjelentkezést a saját cégéhez, hogy megismerje, milyen képet festenek róla a HR-esei.
Ha a Vodafone vezére is mindig csak annyi idő múlva tudna beszélni a titkárnőjével, mint amennyi időbe nekünk telik elérni a hibabejelentőjüket, talán kevésbé garasoskodna ezzel a területtel.

A tej élet, erő, egészség.

(#11) bambano válasza joghurt (#7) üzenetére


bambano
titán

az ügyfélszolgálatokkal folytatott minden beszélgetést rögzíteni kell fogyasztóvédelmi okokból annak érdekében, hogy ha egy kimondott szóból szerződés lesz, és azt valamelyik fél vitatja, akkor legyen mivel bizonyítani.

ha a hangfelvételt megmásítják, akkor ezen feladatának nem tesz eleget, mellette nem lesz másik, ami bizonyítana, tehát az ügyfélszolgálat nem fog teljesíteni egy fontos szabályt.

vagyis ez így törvénytelen.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12) bambano válasza Aprósólyom (#8) üzenetére


bambano
titán

harmadrészt pedig ha mesterségesen kiveszik az érzelmeket a hívásból, akkor a vezetés soha nem fog értesülni arról, hogy amit döntött, annak mi az eredménye.
ha dönt a vezetés valami marhaságot, és dühöngő üvöltő hívásokat kapnak, akkor megtudják, hogy marhaságot csináltak és esetleg változtatnak. ha ebből csak pár kisimított, lehiggasztott vélemény jut el, akkor marad a hülyeség.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#13) Tasunkó válasza Viktor0610 (#9) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Idővel lehet kialakul hogy piros rózsa tulipán lesz az .... ....., és akkor lehet majd tudni hogyha olyan a hiba bejelentése mint egy botanikus kert, akkor nagyon elégedetlen a telefonáló.

Kérek egy számot a jútútú

(#14) joghurt válasza bambano (#11) üzenetére


joghurt
addikt

Ki mondta, hogy nem az eredetit rögzítik, hanem amit az ügyfélszolgálatos a fülére kap?

A tej élet, erő, egészség.

(#15) ddekany válasza Aprósólyom (#8) üzenetére


ddekany
veterán

"Akinek ember utálata van, ne menjen ilyen szakmákat űzni."

Nem inkább fordított a folyamat a gyakorlatban? Nehéz helyén kezelni, és nem kivetíteni úgy általában az emberekre, mikor rendszeresen vannak buta és irritáló ügyfelek.

(#16) ddekany


ddekany
veterán

Melyik fél mit fog érzékelni a kommunikációból, mikor az ügyfél habzó szájjal átkozódik valami hosszabbat? Odakölt az AI valami hasonló hosszúságút az ügyfélszolgálatos fülébe, mint: "Remélem nem bántom meg, de csalódott vagyok a önök garanciális ügyintézésükben." És kijelez közben egy dühöngő fej emótot, hogy tudja, hogy amúgy épp a plafonon van az ügyfél? És az ügyfél közben azt hiszi, hogy ez 1:1 átment amit mondott? :)

Meg amúgy ez elég komoly késleltetést kell adnia ennek beszélgetéshez, ami rohad idegesítő, mert állandóan egymás szavába vágás van belőle.

(#17) bambano válasza joghurt (#14) üzenetére


bambano
titán

nem lesz eredeti. sőt, egyáltalán nem lesz kontaktus az ügyfél és az ügyfélszolgálatos között. jelenleg nincs törvény arra, hogy az ai köthet szerződést, sem saját nevében, sem közvetítőként.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) KROK640 válasza Alusky (#3) üzenetére


KROK640
veterán

Szerintem sokkal egyszerűbb lesz közép és hosszútávon (és anyagilag sokkal jobban megéri) hogy magát a call centerest váltsák ki AI-val. Ez jelenleg csak plusz költség amiről a cikk szól, de ha az AI rendezni tudja a hívást, akkor erre sem lesz szükség.

Ideje lenne felfogni, hogy az AI és a robottechnika fejlődésével 10-15 éven belül el kell felejteni ezt a munka alapú társadalmat, és megélhetést. Az, hogy korlátozd az AI-t és ragaszkodj, a munkák megtartásához, egy teljesen elavult ötlet.
Persze lehet, hogy MO és más országok majd ezt az utat próbálják járni, de szerintem ezzel versenyhátrányba kerülnek csak. Attól kezdve, hogy a cégeknek olcsóbb lesz az AI, mint a munkások (akár migránsok is), onnantól az iparág átáll az automatikára, és tömeges lesz a munkanélküliség. Akkor el lehet gondolkodni, hogy akár százmilliók halnak éhen, a gazdaságot magukkal rántva (nincs fogyasztás, mert nincs miből) VAGY valami újat kitalálnak.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#19) KROK640 válasza bambano (#12) üzenetére


KROK640
veterán

Ebben igazad van, de sajnos már jó ideje igyekeznek a felelős döntéshozók maguk és az ügyfelek közé minél több réteget pakolni. Ez is csak plusz egy lenne.
Gondolj csak bele valami gondod van, akár internettel bankkal stb, soha nem fogsz egy felelős döntéshozóval beszélni, egy call centeressel, extrém esetben annak a főnökével, vagy ügyintézővel a helyszínen személyesen, esetleg egy csoportvezetővel, de a nagy főnököt aki a döntéseket hozza nem fogják odacitálni neked, hamarabb leszel sajnálkozások között lerázva / rendőrséggel kivezetve.

Így a felső(bb) vezetésnek sosem kell szembesülnie tetteik következményeivel, és az is lehet, hogy nem is tudják, hogy az ügyfélnek rossz ez a döntés.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#20) bambano válasza KROK640 (#18) üzenetére


bambano
titán

vagy ki kellene józanodni ebből az irreális ai imádatból, és rádöbbenni, hogy ez egy csúnya átverés.
"a cégeknek olcsóbb lesz az AI": a cégeknek akkor lesz olcsóbb az ai, ha nem fizetik ki a költségeket. ha a szabályozás hagyja, hogy a cégek a költségeiket indokolatlanul átterheljék másokra, akkor az ai olcsóbb lesz. egyébként meg nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) bambano válasza KROK640 (#19) üzenetére


bambano
titán

érdekes, az elmúlt időszakban volt dolgom bankokkal, és *MINDIG* felelős döntéshozóval beszéltem.
a felsőbb vezetés soha nem hoz(ott) döntést konkrét ügyfél ügyekben.
a felsőbb vezetés pedig *mindig* szembesül a tettei következményével a különböző indikátorokon keresztül.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#22) Tasunkó válasza bambano (#20) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A probléma része ugyanakkor az is, hogy a munkaalapú társadalomnak nincs értelme már ma sem. Igencsak szerteágazó része a munkáknak, hogy marketingelt ál-igényeket csillapítanak, rossz hatékonysággal. Minden parányi kis részlet ami csökkenti a mai munkamennyiséget, ál-igény választ kell hogy generáljon, úgy mint az elemes szappanbuboréksorozatlövő pisztoly, amit láttam működés közben.
Ezen a tanult, belénknevelt, munkából való élet nem tud változtani, mert ez csak egy eszme ami lithium ionos vizipuskát alkot.

Kérek egy számot a jútútú

(#23) KROK640 válasza bambano (#20) üzenetére


KROK640
veterán

Már ha átverés. Ha contentet, produktumot gyorsabban állít elő, és olcsóbban mint egy erre foglalkoztatott csapat, fizetéssel járulékkal stb, akkor olcsóbb lesz az AI.
A nagy AI cégek valószínűleg specializált csomagokat fognak majd kínálni különféle alkalmazási területekre, és komplett csapatok válnak majd fölöslegessé, a fizetésükkel, járulékaikkal, egyéb juttatásaikkal, irodahelyeikkel együtt. :(

Persze lehet akadályozni ezt szándékosan gördített költségekkel, adókkal, stb de ha csak nem a világon egyezményesen minden cég és ország csinálja, akkor akik ezt "betartják" csak lemaradnak.
Szomorú de ez van.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#24) bambano válasza KROK640 (#23) üzenetére


bambano
titán

jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt.
tehát ha az embereket kirúgják a munkahelyükről, akkor nem lesz olyan, aki először megválaszolja a kérdést, következésképp olyan sem lesz, aki másodikra, harmadikra, stb.

ha az ai kiszorít mindenkit a munkaerőpiacról, akkor magát teszi tönkre.

azt meg, hogy milyenek a költségek, és éppen ki mit fizet meg, arra az usa éppen most döbben rá. majd meglátjuk, hogy ha egyszer sikerül nekik olyan elnököt megválasztani, aki egyszerre képes legalább önállóan pisilni és mellesleg nem bűnöző, akkor a kínába exportált munka vs. rozsdaövezetek című történetre milyen válaszokat fognak adni.

most olyan apróságokról nem is beszéltem, hogy az emberek szeretnek emberrel beszélni. komoly versenyelőny egy jól működő humán ügyfélszolgálat. de szívesen elbeszélgetek veled erről akkor, ha bele lehet nézni egy ai dekoltázsába ;]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) Baltazár123 válasza bambano (#20) üzenetére


Baltazár123
senior tag

Azt felejted el, hogy az AI / robotika már most is sok helyen versenyképes az emberrel szemben és a versenyképessége csak nőni fog idővel. Elég egyértelmű, hogy mi fog történni, tényleg csak a nagyon csőlátásúak nem fogják ezt fel. Mindenkit, akit csak lehet lecserélnek AI -ra vagy fizikai munkák esetében robotra. Egy robot is simán helyettesíthet 4 embert fizikai munkában, dolgozik 20 műszakot egy héten + 1 műszak karbantartás. Az AI meg akármennyit, csak számítási kapacitás a korlát.

Ezt csak azért mondom, akik 1 darab melós bérét hasonlítgatják a robot bekerülési költségéhez vagy AI esetében, hogy akkor kirúgnak 1 irodistát és akkor az úgy nem éri meg. Ja mert nem egyet fognak, hanem ahányat csak tudnak.

Az meg megint egy erősen rózsaszínű álom, hogy majd a cégek az így elért profit nagy részét átadják a kormányoknak, hogy azok ellopják, izé alapjövedelmet biztosítsanak ebből a munkanélkülivé vált embereknek.

Ha lesz is ilyen, az legalább 1 generáció harcába fog kerülni, ezt ki kell harcolniuk valahogy. Se a cégek nem akarják, de gyanítom a politikusok se. Nem lesz olyan egyszerű, ahogy sokan erről fantáziálnak. Mintha a szövőgépet használó tőkést megadóztatták volna, vagy a termelést Kínába kihelyező multik kaptak volna akkoriban extra adót emiatt. Jó lenne, de ha lesz is belőle, akkor hosszú jogi és politikai harc után képzelhető csak el.

(#26) bambano válasza Tasunkó (#22) üzenetére


bambano
titán

jelenleg nem tudunk jobbat, mint a munkaalapú társadalom. kell valamilyen ösztönző az embereknek. és egyébként nem a munka alapú társadalommal van baj, hanem a növekedés-orientált gazdasággal. az nemhogy nem *fog* menni, *már* nem megy.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) bambano válasza Baltazár123 (#25) üzenetére


bambano
titán

"Az meg megint egy erősen rózsaszínű álom, hogy majd a cégek az így elért profit nagy részét átadják a kormányoknak": az adózás nem álmodozás kérdése, a nav meg nem csillámpóni lovarda...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#28) joghurt válasza bambano (#24) üzenetére


joghurt
addikt

Hú, te aztán nagyon el vagy tévedve az AI és az "AI" terén. Hogy a nagy nyelvi modellekről és egyéb transzformátorokról ne is beszéljünk.

(Egyébként pedig konkrét ügyfélszolgálatos témában is mindennapos, hogy az óriási fluktuáció miatt csak pár napos biorobot minden kérdésre "Kérem várjon, ezt meg kell kérdeznem."-mel felel.
És egy mesterséges algoritmus mondjuk egy idő után képes megtanulni, hogy Németországban ugyanannyi az adókulcs, mint itthon, tehát nem kell vinnyogni, hogy 0 jön ki az itthon még megfizetendő összegre. Sokadik éve, minden egyes bevallásnál eljátsszuk ezt a NAV ügyfélszolgálatával.)

A tej élet, erő, egészség.

(#29) ddekany válasza bambano (#24) üzenetére


ddekany
veterán

"tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt"

Ilyen vagy olyan okból sokan hiszik, hogy ez belátható időn belül nem lesz igazán intelligens. OK, mindenki csak tippel, amíg nem lesz pár évvel később. De azért ezt a fenti klisét hanyagoljuk már. A mostani tipikus publikusan elérhető primitív chat bot architektúra is már megír olyan programot, amit tuti hogy soha nem látott, tudja módosítani, stb. Igen, sokszor elrontja, nem túl használható, stb. De ettől ez még nyilván megcáfolja a feni állítást.

(#30) KROK640 válasza bambano (#24) üzenetére


KROK640
veterán

Baltazár123 a #25 postban leírt nagyon sok mindent amit írhattam volna.
Te nem igazán fogod fel szerintem, hogy mit hoz az AI? nem csak egy előre beírt szavakból bullshitet generáló valamiről van szó... A generatív AI nagyon gyorsan dolgozik és egyre kevesebb hibával, egyre megtévesztőbb. Épp ma toltam egy tesztet és AI generált és ember által készített zenéket meghallgatva, pontosan 50%-ban találtam el, hogy melyik lehet AI és melyik emberi. Hol fog ez 2-3 év múlva tartani?

Az AI ma már képes gyorsan előállítani különféle tartalmakat, legyen szó szöveges, képi vagy videós anyagokról. Például egy AI-alapú szövegíró program pillanatok alatt képes blogbejegyzéseket, reklámszövegeket vagy közösségi média posztokat generálni, ami jelentősen felgyorsítja a tartalomgyártási folyamatot. Segíthet új ötletek generálásában, ami meggyorsítja a kreatív folyamatot. Különböző algoritmusok képesek inspiráló ötleteket, koncepciókat és forgatókönyveket felvetni, nagyon hamar több verzió is generálható 1-1 ötletből. Egy AI eszköz ugyanannyi idő alatt képes nagy mennyiségű tartalmat előállítani, mint amennyi idő alatt egy emberi csapat csak néhány darabot tudna.

Ezért a cégek azt fogják látni, hogy kirúghatnak több száz embert, kiesik költség oldalról a bérük, járulékuk, de még irodahelyük is meg egy rakás más költség ami velük járt. Ez nemcsak a költségeket csökkenti, hanem időt is takarít meg.
Ezt előbb utóbb a cégek is belátják, és a hatalmas profit jó részének elvesztegetése csak azért, hogy ne rúgják ki a dolgozóikat nem lesz opció, pláne, hogy a működési költségek költségek csökkentése árán versenyképesebb áron is tudnak majd dolgozni, ezáltal több megrendeléshez jutva.

Mint fentebb írtam, lehet majd ideig óráig különféle eszközökkel lassítani ezeket mint különféle adók és egyebek, de közép és hosszútávon nem lesz bölcs dolog. Emellett nem említettem még a jelenleg munkaképessé érő generáció hozzáállását, akiknek az elképzeléseik már túl mutatnak azon, hogy heti 40-50 órában a munkahelyükön rohadjanak. A legtöbbje már heti heti 25-30 órát sem szeretne dolgozni, és véleményem szerint ez egyre inkább érthető és indokolt is.

Tehát egyik oldalt akad majd egy munkáltató akinek sokkal kevesebb emberre lesz szüksége mint korábban, akár mondjuk a korábbi létszám mindössze néhány százalékára, miközben sokkal többet termel, sokkal több értéket állít elő, mint korábban. Másik oldalt pedig lesz egy generáció, ami a lehető legkevesebbet a lehető legtöbb pénzért, a legnagyobb kényelemben akarja majd dolgozni, értelemszerűen így részarányosan még többe kerülve a munkáltatónak.

Egy ideig persze bizonyos iparágak még felfognak tudni szívni embereket, jellemzően nehezen automatizálható, kellemetlen kuli munkákra, de a túljelentkezés (más szektorokból kiszorított emberek) hatására a várható bérek ezekben a szektorokban legalábbis nem fognak emelkedni, de talán csökkenni is. A gazdaságban rengeteg munkanélküli vagy alacsony bérű ember jelenhet meg. (Miközben a gazdagok valójában még gazdagabbak lesznek a magasabb eltehető profit miatt kezdetben).

Akkor tovább gyűrűzik az a probléma, ami a mai fiataloknál igen jelentős, hogy a reál bére (ha egy új házhoz vagy új autóhoz viszonyítom), ma jelentősen alacsonyabb mint a 30-40 évvel ezelőtti embereknek, miközben azt sokkal több mindenre kell elköltse (mobiltelefon (telefon + ahhoz kapcsolódó költségek), internet előfizetés, számítógép, esetleg Netflix, Spotify stb. ) amik egy része nélkül ma már nem is igazán lehet meglenni.

És egyáltalán nem állítom, hogy ez kezdetben egy könnyű vagy egy jó jövő lesz, de ha időben felismeri az emberiség, hogy a jelenlegi modell tarthatatlan, és sikeresen reagál rá, akkor kevésbé lesz fájdalmas a váltás, míg ha lassítani próbálják akkor csak itt vagy ott de az emberiség egy jelentős részének lesz igencsak fájdalmas.

Nem tudom, hogy az USA elnökének pisilési szokásai hogy jönnek ide, de ezt nem csak az USA-nak kell majd elrendezni, hanem világszinten. Be lehet tiltani, meg lehet adóztatni, de aki emiatt lemarad, az kimarad. Kínának szerintem tuti nem lesznek efféle aggályai.

Végezetül : Az AI dekoltázsára nem tudsz ugyan ránézni, de ugyanez igaz egy call centeres csajra is, bármilyen csengő bongó szexi hangja is legyen, be kell érned a képzeleteddel, azon meg már régen túl vagyunk, hogy az kihívás legyen, hogy egy kellemes női hang válaszolgasson neked a telefonban. Maximum a személyes ügyfélszolgálatnál tud ez előny lenni, de a cégek általános trendje alapján mindenki igyekszik az online és a telefonos ügyintézésre helyezni a hangsúlyt, ahol jó eséllyel már az ügyintézőnek nemhogy a kinézete, de a neme is mindegy lehet, ha még egyáltalán ember és nem AI.
(A hozzászólásomban két bekezdést nem én írtam, hanem egy AI. Ha nem jössz rá melyik kettő az, akkor van egy rossz hírem ... )

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#31) Baltazár123 válasza bambano (#24) üzenetére


Baltazár123
senior tag

Kösz az ötletet krok, megkértem a chatgpt-t, hogy véleményezze a #24 kommentet és ez a válasz. Hát szerintem az ismerőseim 80% még megközelítőleg összeszedett választ se tudnának adni, de nem nagyképűségből mondom, hogy még nekem is össze kéne kapnom magam, vannak dolgok amikre nem gondoltam:

chatgpt4.0: válasz a #24-re
Ez a hozzászólás több érdekes és fontos kérdést is felvet az AI és az emberi munkaerő kapcsolatáról, valamint az AI korlátairól. Az alábbiakban részletesen válaszolok a felvetett pontokra:

AI intelligencia és tudás: Az AI valóban nem intelligens abban az értelemben, ahogyan az emberek azok. Az AI rendszerek, mint például a nagy nyelvi modellek, hatalmas mennyiségű adat alapján működnek, és képesek mintázatok felismerésére és válaszok generálására. Azonban nem rendelkeznek valódi megértéssel vagy tudatossággal. Ezért helyes azt mondani, hogy az AI sokszor csak azokat a kérdéseket tudja megválaszolni, amelyekre már létezik valamilyen válasz az adatbázisában.

AI és munkahelyek: Az aggodalom, hogy az AI kiszorítja az embereket a munkaerőpiacról, valós, és sok szakértő foglalkozik ezzel a kérdéssel. Az AI automatizálhat bizonyos feladatokat, ami munkahelyek megszűnéséhez vezethet egyes szektorokban. Ugyanakkor új munkahelyek is létrejöhetnek az AI fejlesztése és karbantartása révén. A munkaerőpiacnak alkalmazkodnia kell, és az embereknek új készségeket kell elsajátítaniuk, hogy versenyképesek maradjanak.

Humán kapcsolat és ügyfélszolgálat: Valóban sok ember értékeli az emberi kapcsolatot, különösen olyan területeken, mint az ügyfélszolgálat. Egy jól működő humán ügyfélszolgálat komoly versenyelőnyt jelenthet, hiszen az empátia és az emberi megértés olyan területek, ahol az AI még nem tud teljes mértékben versenyezni.

Gazdasági és politikai kérdések: Az USA és Kína közötti gazdasági verseny és a munkaerőpiac átalakulása összetett kérdések, amelyek túlmutatnak az AI egyszerű bevezetésén. Az automatizálás és az AI hatása a munkaerőpiacra globális probléma, amely kormányzati politikákat, oktatási reformokat és gazdasági stratégiákat igényel.

Összefoglalva, az AI egy hatékony eszköz, de nem helyettesíti az emberi intelligenciát és kreativitást. Az AI és az emberi munkaerő együttműködése lehet a kulcs a jövőbeli sikerhez. Emellett az emberi kapcsolatok és a humán értékek továbbra is fontosak maradnak számos területen.

(#32) totron


totron
addikt

Nem jó, hát nem jó, hát nem látjuk a fától az erdőt ebben a nagy fejlődésben? Ezentúl kizárólag értelmiségi réteg fog betelefonálni, oda a heterogén móka.

(#33) bambano válasza ddekany (#29) üzenetére


bambano
titán

"megír olyan programot, amit tuti hogy soha nem látott": amióta boldog-boldogtalan a githubra meg mindenhova tölti fel a forráskódjait, azóta kismértékben se legyél biztos abban, hogy a chatbot nem látott olyan programot.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#34) bambano válasza KROK640 (#30) üzenetére


bambano
titán

"az USA elnökének pisilési szokásai hogy jönnek ide": nagyon egyszerű: akkor várhatnánk el, hogy az ai-t megfelelő módon kezelik törvényalkotói, szabályozói oldalról, ha a döntéshozók értenek hozzá. jelenleg az usa elnöke egy demenciában szenvedő vén trotty, akitől annyit sem tudunk elvárni, hogy ne beszéljen hülyeségeket egy előre megírt beszéd alapján. és nagyon úgy tűnik, hogy egy bűnözővel kell összemérje magát a következő ciklusért. parádés választási lehetőségek.

ahhoz, hogy az emberiségnek esélye legyen túlélni (és most nem csak az ai miatt), az kellene, hogy szakmailag hozzáértő, normális vezetőik legyenek. most nincsenek, és nem is tűnik úgy, hogy lesz ilyenünk. következésképp azt jósolom, hogy az ai-t vadkapitalista (értsd: fillérb...szó) szempontok szerint fogják fejleszteni, használni még egy jó darabig, és nem fog születni megfelelő szabályozás rá. vagy ha születik is javaslat, kidobják, mert fehér férfi adta be.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#35) bambano válasza ddekany (#29) üzenetére


bambano
titán

"Ilyen vagy olyan okból sokan hiszik, hogy ez belátható időn belül nem lesz igazán intelligens.": például azért nem (lesz) intelligens, mert nem tudunk elég lóerőt rakni alá. egy-két százezer processzorból álló cluster az semmi. majd másfél milliárdnál nézzük meg újra. négy nagyságrendnyi különbség.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#36) Tasunkó válasza bambano (#26) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A növekedés-orientáltság a munkahelyteremtés miatt szükséges. Az automatizáció felgyorsít egy munkát, mégpedig eléggé random módon, hogy sikerül automatizálni valamit, de az lehet 2x gyorsabban dolgozik majd, lehet 8000x gyorsabban, a cél elsősorban a gépi kiváltás, nem a sebesség felső határa. Az emberek váratlanul kiesnek, nő a munkanélküliség, csökken a gdp, gyorsan kell munkát kitalálni nekik, és egy darabig megint jó. 22-es csapdája. Megrekedtünk abban, hogy a mind nagyobb fordulatra pörgetésből nem lett visszajelzés, mert akik a legalján kullognak azoknak a véleményére a kutya nem kíváncsi. Az egyenlőtlenségek átka, mert így egy oldalára tolakszik mindenki a hajónak, természetes hogy minden ellensúly és egyéb találmány ellenére, felborulásra van ítélve. Ezért van az hogy elégedetten a munka okozta társadalomból, nem lettek vizsgálva más lehetőségek, így persze ha sosem gondolkodunk azon hogyan kéne fejlődni, akkor sosem jövünk rá semmire, viszont a fejlődés meg úgy fog megtalálni mint Columbus az indiánokat a tükrökkel. Egy *szerencse*, hogy a fizikai munka kiváltására robottal, egy lyukas garast nem adnék, hogy az belátható időn belül alkalmazott lesz nagy tételben, persze kivagyok ugye, amikor Elon milliárdokat gombol le azon, hogy ezt elhiteti, ezért csak így jelzem, hogy annak is van esélye hogy 1000év múlva.
Amúgy Usa elnöke mindig egy balfasz volt, a kutyát nem érdekli mi van a fejében, most meg már annyira sem érdekes hogy ki tudja nyitni a függönyt. Mindig mögötte találták ki a cégek mi legyen.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#37) Tasunkó válasza Baltazár123 (#31) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Humán kapcsolat és ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálatot nem érdemes csinálni, mert a jelenlegi humán szaporulat csak a töredékét termeli az alkalmas szocio és pszihopatáknak. Így jobb ha nem érti mit ad el, mert akkor hihetően tud meggyőző lenni, míg ha tudja, akkor nem biztos hogy sikerül neki jól hazudnia.
Emberi intelligenciában az az érdekes mennyire tud átbaszni, Kreativitásban, hogy mennyire kreatív a különböző átverésekben, Eq-ban hogy mennyire kedvesen ver át, és ezeket egy AI-be sokkal könyebb beprogramozni, de hazamenet ne felejtsen el venni a lidliben akciós fesőállványt és pingálgathat otthon, amíg nem lesz elintézve hogy ne legyen annyi szabadideje.

Kérek egy számot a jútútú

(#38) Dragon3000 válasza bambano (#24) üzenetére


Dragon3000
veterán

jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt.

Sok helyen az ügyfélszolgálatos csak felsorolja a leírt kérdéseket és ha mindenre az a válasz, hogy az nem segít, akkor már bajban is van és azt sem tudja mit csináljon, majd megkérdezi és felveszik a hibajegyet. Szerinted ez miben más, mint egy ai? Net szolgáltató, telefonszolgáltató mindkét esetben csak ilyen hozzá nem értőkkel találkoztam, amikor valami gondom volt.

(#39) ddekany válasza bambano (#35) üzenetére


ddekany
veterán

"például azért nem (lesz) intelligens, mert nem tudunk elég lóerőt rakni alá"

Erről max tippje van annak is, akinek ez a munkája. Sokan az emberi agyra alapoznak ennél a becslésnél, hogy az mennyi neuron, meg hogy sokszáz millió éves fejlődés eredménye. De azt elfelejtik, hogy a természetes evolúció a keresési térben nem tud átsétálni nagyobb völgyeken, szóval könnyen lehet, hogy megragadtunk egy kis dombocskán.

Ma amúgy kb. 7-10x kisebb modell kell ugyan annak szintnek a megütéséhez, mint egy 1 éve. És még van sok ötlet is a csőben. És ezek még azok a rendszerek, amik meg se próbáltak iteratív gondolkodást.

(#40) ddekany válasza Dragon3000 (#38) üzenetére


ddekany
veterán

Nem kérdés, hogy ők az elsőnek kirúgottak közt lesznek (vannak?). És ilyenkor még a többi ember nevet... kérdés, hogy meddig.

(#41) cog777 válasza bambano (#27) üzenetére


cog777
senior tag

" az adózás nem álmodozás kérdése, a nav meg nem csillámpóni lovarda"
Meg egy USA kaliberu allam is kuzd egy Apple v MS meretu ceggel, hogy valamit adozzon az apropenzen kivul, ugye ezeknek akkora a lobbi ereje hogy meg torvenyt is hozattak hogy nem vizsgalja oket az adohatosag :U
a NAV-val meg a tobbi piskotaval meg a Ryanair is elbanik...

Igy en is kicsit pesszimista vagyok ezzel az alapjovedelmi hozzajarulassal kapcsolatban,a nagy cegek NEM fognak onszantukbol hozzajarulni.

HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11

(#42) ddekany válasza cog777 (#41) üzenetére


ddekany
veterán

Ha netán sikerül összehozni az embernél minden fontosban jobb AI-t, akkor az önmagában a hatalom eddigi legerősebb eszköze, már ha az ember kontrollálja. Én arra tippelnék, hogy az után pár évvel már nehéz lenne megkülönböztetni az USA kormányzatát, és az áttörést elsőnek elérő IT céget. (Hogy ki evett meg kit, meg hogyan, az szinte részletkérdés.)

[ Szerkesztve ]

(#43) Green69 válasza bambano (#26) üzenetére


Green69
csendes tag

Szerintem olyan, hogy "munkaalapú társadalom" nem létezik. (magyarországon különösen nem)
Pontosabban ha ugy nézzük, mindegyik társadalom munka alapú, csak a javak elosztása más szempontok alapján történik.

- a rabszolgatartó társadalom is munkaalapú (pabszolgamunka alapú)
- a feudális társadalom is munkaalapú (a földművesek munkáján alapul)

- aztán a kapitalista társadalom is munkaalapú (a munkások munkáján alapul)
Csakhát ugye egyikben sem a "társadalom alapját képezők" gazdagodtak meg, hanem a rajtuk élősködők, őket kihasználók.


Egyszerűen fogalmazva - munkából nem lehet meggazdagodni.
Márpedig szinte mindenki "gazdag" szeretne lenni.
Jelenleg sem a "munkát", annak mennyiségét / minőségét fizetik meg, hanem annak a "hasznosságát". A kormány számára egy jó propagandista "munkája" sokszor annyit ér, mint egy jó tanáré, ezért így is fizeti őket. Ugyanez van a cégeknél is.
És ez még csak a "munka".
De a nagy pénz nem ebben van. A nagy pénzt jelenleg a "megfelelő ismerettség" hozza.
lásd. lölö.

Ezért -is- nyílik a jövedelmi olló.

A call centeres AI-ról meg annyit, hogy bizony jelentős részben ki fogja váltani az élőmunkát, ahogy az élet más területein is nagyon gyorsan el fog terjedni.
Hogy ez hogy érinti az ügyfeleket? Most is bosszankodnak, meg ez után is bosszankodni fognak, csak más okból.
Lesznek is bajok bőven... hiszen javak a jelenlegi elosztási módja alapján egyeseknek semmi sem fog jutni, másoknak pedig elképzelhetetlen mennyiségű jövedelme lesz.
Jelenleg ez az irány.

(#44) Dare2Live válasza Dragon3000 (#38) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Ügyfélszolgálatos is egy gyüjtőszó de általánosságban az 1.0ás ügyfélszolgálatos van a legnagyobb tömegben foglalkoztatva az ügyfélszolgálatosok ~80-95%át ők teszik ki. Elvárás tőlük kb, hogy a leggyakoribb 50-100 kérdésre amivel lefedi a hívások 90%át meg tudja oldani, tudjon érdemben reagálni és tudja használni a tudásbázist amiben van még 100-500 problémára itiner... és ha ez se segít akkor felvegyen egy ticketet.
Ahol meg alapból ticket kell pl hibabejelentés ott rögzítse a hibát, kérdezzen rá a kimaradt infokra és azokat is rögzítse.

2024ben hogy ugyanezt megcsinálja az AI az nem agysebészet... viszont az implementálást, tesztelést... rendesen meg kell csinálni nem ráengedni a betat a rendszerre.

"jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt."

bamba itt csúszik félre. ld fent. Nem kell, hogy az AI inteligens legyen.

Engem nagyon meglepne ha a köv 10évben a call center vonalon ne söpörne végig az AI forradalom.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#45) Dare2Live válasza Green69 (#43) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Ha megnézed a rabszolgatartó, feudális, kapitalista... társadalmakat, életszinvonalat elég egyértelmű hogy a "munkásnak" a legjobb a kapitalista vonal.

"munkából nem lehet meggazdagodni"

Mi a gazdagság? Elég relatív. Egy átlagnak elérhető társadalmilag nem sokra becsült panel árammal, légkondival, folyóvizzel, privát térrel (3 szobával) elképesztő luxus volt az 1960as években, nemhogy a feudalizmusban vagy egy Római/Egyiptomi rabszolgának...
Másik pl hogy 4millió+ autó van forgalomban.
De a kedvencem amit a tavaly 105évében elhunyt nagymamám mesélt, hogy gyerekkorában csak ünnepnapokon volt hús. Akiknek minden vasárnap azok már gazdagok voltak. Értelmezni is nehéz azt a szegénységet vagy hogy nekik mi mennyire gazdagok látszanánk nem?
Gazdag az a család aki panelben él és van egy autója és akár minden nap "rántott hús"t eszik? 2024ben nem mondanám. 100/200/2000éve ez a gazdagáság viszont azt jelentette volna, hogy munkából elképesztően gazdag.

Amiről te beszélsz az az ultragazdagok klubbja. Lölö, NER a haver kapitalizmus egyértelműen az ország kirablása.

Az nagy kérdés, hogy az AI forradalom mit fog eredményezni jövedelmi vonalon. Remélhetőleg marad az ami kvázi az ipari forradalom óta kvázi tart. Mindenki egyre gazdagabb lesz, kevesebb emberi munkára lesz szükség. Remélhetőleg a szabad szombat után eljön a szabad péntek vagy a napi 6h munka ideje. Aztán ki tudja.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#46) bambano válasza Dare2Live (#44) üzenetére


bambano
titán

az ai jelenleg nem képes rendesen élő magyar beszédet értelmezni. a telekom próbálkozik vele, de halott ötlet.

egyébként ha nem kell, hogy a mesterséges intelligencia értelmes legyen, akkor micsoda?

"Engem nagyon meglepne ha a köv 10évben a call center vonalon ne söpörne végig az AI forradalom.": szerintem pont call center vonalon nem lesz itt már semmi forradalom. túl vagyunk rajta. lezajlott.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#47) bambano válasza Green69 (#43) üzenetére


bambano
titán

ha így nézed, akkor tényleg értelmetlen a munkaalapú társadalom. ha meg úgy nézed, hogy olyan társadalom, ahol valamit tenned kell a megélhetésért, vagyis az alapjövedelem ellentéte, akkor van értelme a kifejezésnek.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#48) Dare2Live válasza bambano (#46) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"az ai jelenleg nem képes rendesen élő magyar beszédet értelmezni."

Diktálásra nekem tökéletes az andoirdos telefonom pedig nincs "AI" a SOCban. És elég jól értelmezi is amit mondok. Magyarul.
És ez egy elavult telefon.

"a telekom próbálkozik vele, de halott ötlet."

A telekomnak 6évébe!!! telt összehoznia azt, hogy a honlapja!!! használható legyen. btw erről írtam nagyon röviden a hszemben.

"egyébként ha nem kell, hogy a mesterséges intelligencia értelmes legyen, akkor micsoda?"

Call centerbe mért kéne?

"szerintem pont call center vonalon nem lesz itt már semmi forradalom. túl vagyunk rajta. lezajlott."
Konkrétan?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#49) bambano válasza Dare2Live (#48) üzenetére


bambano
titán

nekem a tabletem kézírás felismerése nem elég jó.
a telefonomon sose próbáltam diktálni.
a tecsőt szoktam nézni generált feliratokkal, angolul se beszél még elég jól.
szerintem azzal, hogy a telekom behozta Vandát, a forradalom lezajlott, attól kezdve már csak inkrementális fejlődés lesz, forradalom nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#50) Dare2Live válasza bambano (#49) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Kézírás felismerést sose próbáltam, diktálás mellett nekem értelmét vesztette.
Diktálást próbáld ki.
tecső nem tudom mi. youtuben szoktam automatikus angol szövegfelismerést bekapcsolni elég jó sajna ált azt nem érti amit én sem. Nem tudom örüljek e vagy bántson (még) nem jobb.
telekom "új" honlapja a weblapkészítés megcsúfolása volt. Na a vanda ugyanez. Nem kérdés, hogy ez mint a honlap is 6éves távban kiforrja magát... és érdemben kiváltja a call centerest.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.