A gyári jótállás és a beszerzési forrás a BlackBerrynél kéz a kézben jár.
Jelenleg háromféleképpen kerülhetnek be az országba telefonok a kereskedőkhöz:
-Van az, amikor a leleményes magyar vállalkozó kiutazik Ausztriába vagy Németországba, és vesz a saját cégének a helyi Media Marktben néhány telefont, ami után visszaigényli a helyi áfát, majd adott esetben itthon eladja használtként a kis boltjában, mert miért ne tehetné meg. Egy ilyen kis túrával egész jó pénzeket lehet keresni, bár azért aki igazán nagyban akar motorozni, annak ez nyilván nem pálya. Ha a telefon elromlik, akkor vállalkozónknak (vagy akinek eladta a mobilt) elvileg ugyanoda kell visszavinnie, ahol vette, ha hivatalos úton akarja érvényesíteni a jótállást.
-A másik közkedvelt módszer a külföldi mobilszolgáltatóktól kilopott telefonok értékesítésére szakosodott értékesítési hálózatok szolgálatainak igénybe vétele. Bár technikailag itt nem történik lopás, a trükk mindig ugyanaz: hamis okmányokkal megveszik egy angol, német, netán ázsiai szolgáltatótól hűségidőre a telefont fillérekért, majd az első havi díj befizetése előtt a telefonnal együtt felszívódnak. Erre annyira komoly iparág fejlődött az évek során, hogy képes Magyarországon több tucat "vállalkozást" fenntartani. A jótállás, mint olyan, ezeknél a cégeknél gyakorlatilag nem létezik, mivel a telefon hivatalosan nem is kerülhetett a tulajdonukba.
-Végül van a hivatalos importőrön keresztüli beszerzés, ebből egy van Magyarországon, és egy Szlovákiában (mindkettő ugyanannak az amerikai disztribútornak a leányvállalata), árkülönbség gyakorlatilag nincs a kettő között. Ezek a disztrik a BlackBerry által a helyi piacra megszabott árak alapján dolgoznak, többnyire 1-5%-os árrés mellett. Anélkül, hogy konkrét árakról beszélnék, az biztos, hogy ezen árak alapján egy Classic esetében sehogy sem jön ki a bruttó 100 ezres matek, max valamilyen áfatrükkel.
A jótállás érvényesítése során valamelyest megnyugtató lehet az ügyfél számára, hogy a kereskedő mögött ott a világ legnagyobb BlackBerry-disztribútora, aki közvetlen partnere a BlackBerrynek, e pedig szavatolja, hogy a vevő nem marad hoppon meghibásodás esetén. Más kérdés, hogy az RMA-folyamat átfutási ideje több hét, de az már a kereskedőn múlik, hogy tudja-e ezért kompenzálni bármivel a vevőt (például ad-e cserekészüléket).
I see you blaming each other -- And I love you still