Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2901) agyarka válasza Quattro (#2899) üzenetére


agyarka
aktív tag

Lekötés először a test, majd a másik pólus, visszakötés fordítva.

Recond ( savforralás) vízvesztéssel jár, rendesen karbantartott jó állapotú akkunál nem kell.

[ Szerkesztve ]

(#2902) OldAkita válasza zsoca67 (#2877) üzenetére


OldAkita
aktív tag

Ezt alá tudom támasztani. A múlt héten valami -12 körül tettem töltőre az aksit és bár minden rendben lévőnek látszott, kigyulladt a 4. led is, reggel én is úgy találtam hogy 12.4-et mutatott a multimeter és a töltőn se a megszokott utolsó előtti zöld led világított, hanem ha jól emlékszem egyik se. Azt hittem amikor lecsaptam a motorház tetőt akkor mozdult el a csipesz, de a helyén volt.
Az érdekes az, hogy egy-két nappal korábban -16 volt és akkor töltött.

(#2903) kuruc01 válasza agyarka (#2900) üzenetére


kuruc01
tag

Ez érdekes,most nézem a használati utasítását az MXS 5-nek,azt írja lehet vele zselés akkut tölteni a szokásos autó jelű programmal,a recond opcióra viszont azt írja lemerült WET és ca/ca akkuk töltésére használatos,akkor az alkalmazható minden akkuhoz vagy nem?

(#2904) Quattro válasza agyarka (#2900) üzenetére


Quattro
tag

Köszi a választ!

Az autó hybrid. Ha jól tudom ezekben AGM akkumulátorok vannak.
Én úgy tudtam, hogy ez a töltő majd mindegyik aksihoz jó. A leírásban ez szerepel: autó akkumulátor (CA/CA, WET, GEL, AGM). A zselés aksi nem a GEL?

(#2905) agyarka válasza kuruc01 (#2903) üzenetére


agyarka
aktív tag

A zselés / géles akkukban a sav kötött állapotban van, ezért különösen érzékenyek a túltöltésre. Másképp fogalmazva a töltési feszültség nem érheti el a gázképződési határt amikor buborékok keletkeznek. Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Azokon a töltőkön amelyek képesek károsítás nélkül tölteni a zselés akku kat, ez a töltési végfeszültség / üzemmód választó.

Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül.

Lehetséges, hogy éppen ezért vette pl.vissza az Optimate is a 6 os töltőjénél a töltési végfeszültséget 14,3 V ra. Ettől még a normál /AGM akku sem lesz alultöltött, csak nem lesz max rá töltve. A 7 esben éppen ezért a külön kapcsolható az AGM.

[ Szerkesztve ]

(#2906) agyarka válasza Quattro (#2904) üzenetére


agyarka
aktív tag

Az autó meghajtásának nincs köze ahhoz, hogy milyen indító akkut tesznek bele gyárilag. Attól még, hogy hibrid nem muszáj bele AGM et tenni. Az utasokkal egy légtérben elhelyezés, a kifolyás biztosság, a fogyasztók, a maximális terhelés, a rendelkezésre állási idő, a karbantartási szükségletek és egyéb külső körülmények... , az ezekhez illesztett akku managment alapján határozza meg a gyártó az alkalmazott akku paramétereit és technológiáját.

A hibrid rendszer meghajtó NiMh vagy Li-Ion akkuit meg ne kötögesd, az esetleges Plug-in töltésen kívül jobb, ha elektromosságban jártas, megfelelő rendszerismerettel rendelkező ember foglalkozik vele.
Kis feszültség, kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár, ahogy a mondás tartja.

[ Szerkesztve ]

(#2907) Quattro válasza agyarka (#2906) üzenetére


Quattro
tag

Nem, nem töltögetem a hybrid rendszer akkuját, eszembe nem jutott az. Tudom, hogy az már komolyabb szakértelmet igenyel. Csak az indító akksiról kérdezek de azzal kell foglalkozni mert állófűtés van az autóban és karban kell tartani az aksit, hogy bírja a terhelést.

Akkor ha jól értettem amit írtál akkor a Ctek MXS 5.0 nem alkalmas a zselés akkumulátor biztonságos töltésére hiába van a termék leírásában. Akkor inkább az MXS 7.0 kellene? Ha így van akkor kicseréltettem arra a töltöt ha még lehet.

[ Szerkesztve ]

(#2908) agyarka válasza Quattro (#2907) üzenetére


agyarka
aktív tag

Hol van neked zselés akkud? Manapság egyre kevesebb helyen alkalmaznak.

A Ctek töltőkkel lehet biztonságosan zselés akkumulátort is tölteni, ha nem lehetne nem engednék forgalmazni.
Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ugyan az autó is nagyobb árammal tölthet néha, de külső töltésnél hosszú távon jobb betartani a 0,1C t.

Az Optimate 6 ot lemértem, az a 6,5 Ah akkut 700 mA el töltötte, a 60Ah nál meg tolta a maximumot ami ugye nála 4,6 A ( nem elírás, 55 W os a töltő).

[ Szerkesztve ]

(#2909) Quattro válasza agyarka (#2908) üzenetére


Quattro
tag

Én csak abból gondoltam, amít mondtál:

"Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül."

Mivel a Ctek MXS 5.0-nál nem lehet külön választani a zselés módot ezért gondoltam azt, hogy nem alkalmas biztonságosan ilyen aksi töltésére. Viszont a 7.0-nál külön van mód erre ahogy néztem. És most még ki tudnám cseréltetni arra ezért kérdezem ennyire.

Rákerestem a zselés aksikra, sok aksit hozott ki a kereső, hogy vannak ilyenek személyautókba valók.
Igen, pont akartam én is írni, hogy a 7A-es töltés nem sok-e a normál személyautó aksinak.

Akkor az MXS 5.0 teljesen megfelelő akár a zselés aksi töltésére is? Akkor marad ez.

[ Szerkesztve ]

(#2910) DigitXT válasza Quattro (#2909) üzenetére


DigitXT
félisten

Nem lehet, hogy kevered a zselés akkut az AGM-mel? Nem ugyanaz a kettő.:)

(#2911) agyarka válasza Quattro (#2909) üzenetére


agyarka
aktív tag

Fussunk neki meg 1x.
Gépjárműbe nem használnak zselés/ géles/ kocsonyásított savas akkumulátort. A zselés akkuk tipikusan ciklikus munka akkuk, amik nem alkamasak hirtelen nagy áramot leadni ( indítás), és nagyon rosszul viselik a túltöltést ( kocsonya forralást).
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.

Tekintettel arra, hogy szavaidból azt veszem ki, hogy neked a Ctek gépjármű indító akkumulátor töltésére kell, amennyiben az akku a gyárival megegyező technológiájú akkor kizárt, hogy zselés legyen ( csak WET, felitatott, AGM lehet) ezért a Ctek 5 nyugodtan használható.

Amennyiben teljes bizonyosságot szeretnél nézd meg a tölteni kívánt akku jelöléseit.

(#2912) agyarka válasza DigitXT (#2910) üzenetére


agyarka
aktív tag

Szerintem a felitatott és a kocsonyásított (zselés) fogalmát keveri, ahogy sokan mások.
Minden AGM akku felitatott, de nem minden felitatott AGM.

A kocsonyásítottnak meg a felitatottnak csak annyi egymáshoz a közük, hogy mindkettőben sav van.

[ Szerkesztve ]

(#2913) K Norbi válasza agyarka (#2911) üzenetére


K Norbi
addikt

MXS 7.0 14Ah-150Ah tud tölteni [link] és nem kompenzál feszültséget ahogy a Test&Charge sem [link]
Dehát Normal módba fix 14,4V AGM 14,70V

Viszont a piros gombos küldi neki [link]
Temperature Compensation: Built in charge voltage compensation according to ambient temperature

[ Szerkesztve ]

(#2914) Quattro válasza DigitXT (#2910) üzenetére


Quattro
tag

Ezt találtam hirtelen a neten. Ez AGM-es akkunak van írva de mögötte zárójelben ott van hogy zselés

http://www.akkuauto.hu/7-agm-akkumulatorok-zseles

Nem vagyok szakértő, dehogy vagyok az, ez volt a legelső, amit leírtam de szeretnék minimális szinten képben lenni de ahogy a mellékelt linken is látható félreérthető a dolog (legalábbis nekem)

(#2915) Quattro válasza agyarka (#2911) üzenetére


Quattro
tag

Igen, engem csak az indító aksi foglalkoztat.

Az hogy jelenleg milyen akku van benne attól még nem zárnám ki a lehetőségét annak, hogy kesőbb esetleg zselés aksi lesz benne vagy olyan autóm lesz és akkor azt is tudjam tölteni. Tekintettel arra, hogy viszonylag hosszú távra tervezi az ember a töltő vásárlását ezért olyan töltőt vennék, ami már tudja azt is. Nem kerül sokkal többe a 7.0., de akkor most már megértettem, hogy jó a 5.0 is.

Köszönöm az infókat! :R

(#2916) agyarka válasza Quattro (#2915) üzenetére


agyarka
aktív tag

A linkelt akkuk nem zselések, hanem felitatottak.

Arra elég sokáig várhatsz amíg a személyautók akkuja zselés lesz.

http://forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-407-cikk
Nem véletlen van ott az a 14,2 V.

(#2917) agyarka válasza K Norbi (#2913) üzenetére


agyarka
aktív tag

Valahol elvesztettem a fonalat. A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?

Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját. A Ctek nyilvános dokumentációja sajnos nem mondható pontosnak ( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)

(#2918) K Norbi válasza agyarka (#2917) üzenetére


K Norbi
addikt

A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Egyértelmű jó hozzá.. Vagy te mit olvastál?

Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ez egy marhaság.

Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Ahogy ez is.

Ezek már rég megdőltek.

Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.

Ezek nem orosz töltők.. :U

A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.

Ezt gondolom csak viccnek szántad..

[ Szerkesztve ]

(#2919) agyarka válasza K Norbi (#2918) üzenetére


agyarka
aktív tag

Nyilván viccből irogatok.
Olvasni azt olvastam, hogy 14,4 V al tölt és szerintük ezzel tölthető a zselés akku.
Én csak azt mondom, hogy tölthetőnek ugyan biztonságosan tölthető, csak jobb lenne az akkunak az alacsonyabb töltési végfeszültség.
Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Tényleg nem orosz töltők, azoknál elküldik szibériába aki így dokumentál egy töltési karaktarisztikát, azzal együtt akinek ezt ellenőrizni kellett volna, és mellé kerülne az akinél a jelzett hiba kijavítása elakadt.
Hibás dokumentáció éppen elég ok arra, hogy bizalmatlan legyek.

[ Szerkesztve ]

(#2920) Brogyi


Brogyi
senior tag

Fiúk!
Az tény, hogy nagyon sokan zselésnek hívják tévesen az AGM-et.

(#2921) K Norbi válasza agyarka (#2919) üzenetére


K Norbi
addikt

Én mértem az enyémet 1 led semmi, 2 led finoman emeli a feszt és az ampert, 3 Led ha le van merülve az akku vagy rég volt töltve akkor ott tolja neki max ampert, ha nincs lép egyből a 4 es ledre ahol szépen beáll 14,3 14,4V közé ahol jó akku esetén is 4 órát eltölt Normal módba.

És közbe fokozatosan csökkenti az ampert a végén már épp csak dobál rá kicsiket, az 5 ös led csak ellenőrzi 3 percen belül nem esik a feszültség 12V alá.
7 Led és kész. Ott 13,60V és szinte 0 Amper. Szinten tartja az akkut.
Amit ír a Ctek az elírás!

Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés.

Zselés akku?

Nem zselés, hanem zárt rendszerű. A zselés akku tévhit, amit a gyártók elhintettek. Léteznek kötött savas, úgynevezett AGM rendszerű akkumulátorok, amelyekben az üvegszálgyapotba fel van itatva a sav, így az akksiból eltűnik a folyékony elektrolit, de ezeket az akkumulátorokat leginkább csak a START-STOP rendszerű autókba ajánlják.

[ Szerkesztve ]

(#2922) DigitXT válasza K Norbi (#2921) üzenetére


DigitXT
félisten

Már hogy a viharba ne lenne zselés akku? UPS-be szerinted mit használnak?
Agyam eldobom, néha olyanokat írsz. Kernelnek sokmindenben igaza van.:U

(#2923) K Norbi válasza DigitXT (#2922) üzenetére


K Norbi
addikt

Linkelj már egy zselés akkut akkor légy oly kedves.
Mert én még nem találkoztam vele..

(#2924) kuruc01 válasza agyarka (#2905) üzenetére


kuruc01
tag

Hagyományos zárt rendszerű akkumulátorom van,akkor annál alkalmazható a recond mód?Van értelme,javít esetleg az akkumulátoron valamit?

[ Szerkesztve ]

(#2925) K Norbi válasza DigitXT (#2922) üzenetére


K Norbi
addikt

Kár volt megszólalnod.. :DDD UPS akkuból kérnék szépen egy 12V személyautó akkut 60-70Ah közöttit.
Mert hogy én se Exide, se Bosch, se Varta akkuba még nem láttam ez holt biztos!

Pl mibe van igaza? Ha már itt tartunk..

[ Szerkesztve ]

(#2926) crissprivat válasza DigitXT (#2922) üzenetére


crissprivat
senior tag

Nekem van 3 apc ups-em is,de egyikben sem zselés az akku. Sima savasak.
Honnét veszed,hogy azokban olyan van :F

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#2927) crissprivat válasza kuruc01 (#2924) üzenetére


crissprivat
senior tag

Alkalmazható igen,de akkor kösd le az autóról. Meg lehet próbálni,ha nem nagyon szulfátos,talán kitolja az élettartamot.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#2928) Kernel válasza agyarka (#2917) üzenetére


Kernel
nagyúr

Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.

Ezek tudható, szakmailag kitalálható dolgok. Először is, az a töltő nem való a másik fórumozó által írt 11 Ah kapacitású akkuhoz. Nem csak azért, mert laikusok részére külön közlik is:

Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli:

Nem orosz töltő, laikus fanok ezt bizonyára úgy képzelik, hogy a Ctek valamilyen mágikus csodaárammal belelát az akku lelkébe, de ez csak ilyen butaság-alapú dolog, már akinek fogalma sincs a fizikáról.

( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)

Ezt legfeljebb úgy lehetne értelmezni, hogy egyszerűen be van állítva ilyenkor 13,6V CV-korlát és 7 A CC-korlát. Tehát tartja a 13,6 V-ot, amihez ilyenkor már nem kell különösebb áram. Ha azonban bekapcsolnának az autóban valamilyen fogyasztót, azt 7 A mértékig kompenzálni tudná, CC-módban.

Hasonló, mint tegnap írtam az Optimate töltőnél, ahol 200 mA-t adnak erre a célra.

Ez meg, amit máshol kifogásoltak is:

Pedig megvan a logikája, csak a 2. szakaszt nem úgy kell elképzelni, hogy végig 7 A és 12,6 V (ami fizikai képtelenség általában, de minimum állapot- és kapacitásfüggő).

Csak addig 7 A, amíg eléri a 12,6 V-ot. Utána ezen a szinten tart, csökkenő áram mellett. Tehát ugyanaz a CC/CV feltétel, mint fentebb.

A 3. lépcső is hasonlóan működhet csak, de 14,4 V korláttal.

Az alkalmazott rövidítések, hátha nem mindenki érti:

CV - Constant Voltage
CC - Constant Current

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2929) S. Laci


S. Laci
tag

Ne veszekedjetek! Gépjármű indító akkumulátornak nem alkalmaznak zselés akkumulátort! Nem! Az más kérdés, hogy sokan az AGM-et, vagy egy egyszerű gondozásmentest is "zselésnek" hívnak tévesen.

(#2930) K Norbi válasza Kernel (#2928) üzenetére


K Norbi
addikt

Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli
Ha le van merülve az akku küldi neki generátor is az se kíméli.

A lenti táblázat egy üres akkumulátor 80%-os töltéséhez szükséges becsült időt mutatja

Ha normálisan csak karbantartani kell az akkut alig dobál rá valamit.

[ Szerkesztve ]

(#2931) Brogyi


Brogyi
senior tag

Mi a külöbség:
A zselés és az AGM akkumulátor esetében nagyon sokszor találkozunk fogalomzavarral. A köznyelvben – helytelenül – zselés akkumulátornak hívnak minden többé-kevésbé zárt akkumulátort, amelybe nem kell folyadékot tölteni. Nemcsak arról van szó, hogy a laikusok keverik a két akkumulátor típus fogalmát, de a biztonságtechnikai szakmán belül is többnyire zselés akkumulátor néven említik a riasztóberendezésekbe beszerelésre kerülő akkumulátorokat. Számos akkumulátor értékesítéssel foglalkozó üzletben, webáruházban is zselés akkuként kínálják a valójában nem zselés (hanem AGM) típusú akkumulátort. De mi is a különbség a kétféle típus között?

Az AGM rendszerű akkumulátornál egy mikroszkópikus, ezredmilliméter vastagságú rostos üvegszálakból álló bór-szilikát lemezbe itatják fel a kénsavat. Ezt a szakirodalomban üveggyapotként is említett anyagot helyezik az elektródák közé, így biztosítva az egyenletes saveloszlást és a lemezek közti szigetelés kialakítását is. A zselés akkumulátorok elektrolitja is kénsav, de az elektrolitot szilika-gél hozzáadásával megkötik, és gél állapotúvá alakítják. A zselésítés hatására megszűnik a kénsav folyadék jellege.

Összefoglalva: az AGM akkumulátor elektrolitja felitatott, de folyékony kénsav, a zselés akkumulátor elektrolitja pedig elvesztette a folyadék jellegét. A biztonságtechnikában használt akkumulátorok szinte kivétel nélkül AGM típusok.

A zselés akkumulátoroknak nem árt, ha teljesen kisütik őket, sőt ez az a tulajdonságuk, ami miatt egyes berendezések tápellátásánál előnyt élveznek. Az AGM akkumulátorok akkumulátortöltője hasonló elvű, mint a hagyományos akkumulátoré, a zselés akkumulátor viszont más töltőt igényel, töltőfeszültsége alacsonyabb, a töltési ideje hosszabb, ráadásul igen érzékeny a túltöltésre.

(#2932) agyarka válasza K Norbi (#2921) üzenetére


agyarka
aktív tag

"Én mértem az enyémet ..."
Kis kapacitású akkun is mérted?

"Amit ír a Ctek az elírás!"
Elírás előfordulhat, az ellenőrzésen átcsúszás már nagyobb gond. Az viszont rossz üzenet, hogy a többszöri vásárlói visszajelzés ellenére évek alatt sem sikerült kijaítani.

Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?

"Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés."
Miért ne lehetne 12V os zselés akkumulátor? Az, hogy autókban nem használják a töltési feszültség kérdésében irreleváns.

AGM et a nagyfogyassztós, vagy prémium kategóriás autókban használnak, nem csak Start - Stop os autóban. Sőt mivel drága a Start - Stoppos kocsikban is inkább az olcsósított verziót az EFB t teszik.

[ Szerkesztve ]

(#2933) Kernel válasza K Norbi (#2930) üzenetére


Kernel
nagyúr

Csak ez így megint irreleváns, mert nem erről volt szó:

- Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.

- Ezek nem orosz töltők..

Nem orosz töltő, de attól még a 7 A-os Ctek sem lesz olyan okos, hogy a 11 Ah kapacitású akkutól megijedve visszaveszi az áramot.

Ez egy 7 A-os töltő és nem kevesebb, ennek alátámasztására mutattam az ábrát.

Szerintem fórumon ajánlani nem szakszerű dolog, ilyen kis akkuhoz, ezt a nagyáramú töltőt. Ezt én már tegnap is láttam, csak nem akartam szóvá tenni.

Veled ellentétben ugyanis én nem keresem a piszkálódást, lehetőleg nem is szólnék hozzád, csak te szoktál mindig belém kötni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2934) agyarka válasza Kernel (#2928) üzenetére


agyarka
aktív tag

Természetesen én is így értelmezem a Ctek leírását, de ennek megvan a megfelelő matematikai jelzése, ami bizony elmaradt, és erre nincs mentségük.

Sajnos a ennek a készüléknek a töltőáram szabályozásáról is egyezik a vélenyünk.

[ Szerkesztve ]

(#2935) K Norbi válasza Kernel (#2933) üzenetére


K Norbi
addikt

(#2932) agyarka Hagyjuk inkább..

Én ajánlottam? Mert nem látom :DDD Milyen 11Ah akku? ki beszélt itt 11Ah akkuról?
Nem tudom mit szedsz! De kérek én is belőle :C

Hát figyelj mikor lehülyézted a fél fórumot ánnó.. Meg az akkuboltosnak amiket írtál..Szerintem rád férne egy kezelés kállóba. :K Azokat olvasd már vissza..

Nem hiába kitettek szellőzni a moderátorok! Bár végleg kikellet volna tiltsanak.

[ Szerkesztve ]

(#2936) Kernel válasza K Norbi (#2935) üzenetére


Kernel
nagyúr

A másik esetre gondoltam, amire az 5.0 töltőt emlegetted (szerintem feleslegesen), csak közben megzavart ez a 7-es téma, ami azóta bejött a topikba.

Nem tudom, mit hazudozol, nem voltam kitiltva.

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#2937) agyarka válasza K Norbi (#2930) üzenetére


agyarka
aktív tag

Más a prioritás egy generátoros töltésnél és egy karbantartó töltésnél. A generátoros töltés tulajdonképpen gyorstöltés, ahol az akku élettartama másodlagos.

(#2938) K Norbi válasza Kernel (#2936) üzenetére


K Norbi
addikt

1,2–14 Ah
Kis akkumulátor program
14,4 V/0,8 A
Használja a kisebb akkumulátorokhoz.

Miért ne lenne jó az 5.0? [link]
Hosszabb távon szerintem nagyon is kifizetődő ha tud autót is tölteni..
Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés [link]

(#2937) agyarka Olvastad amit Brogyi irt?
Van személyautóhoz? nincs pont!

Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun.

[ Szerkesztve ]

(#2939) crissprivat


crissprivat
senior tag

Én az mxs 10-es cteket egy 16Ah akkun is használtam. Igaz,csak karbantartás céljából.
Minimális áramot adott neki.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#2940) agyarka válasza K Norbi (#2938) üzenetére


agyarka
aktív tag

Ezek szerint Te nem olvastad amit írtam, mert szinte azzal kezdtem, hogy nincs zselés akku gk ba. Ettől még 12V os lehet, máskülönben minek reklámozná a Ctek, hogy nem létező akkuhoz is használható.

(#2941) agyarka válasza crissprivat (#2939) üzenetére


agyarka
aktív tag

Gondolom a karbantartási célzatot arra érted, hogy nem volt lemerülve amikor töltőre tetted.

(#2942) Rent


Rent
senior tag

Nektek is "zajos" a CTEK töltés közben? Zaj alatt azt értem, hogy 3-as illetve 4-es töltésnél hallani egy halk zúgó hangot belőle, valamint, ha teljesen feltöltötte, akkor szintén halkan "nyenyerészik".
2 hónapos kb. de első naptól ilyen. Ettől függetlenül semmi probléma nincs vele, tökéletesen tölt. Csak gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy a többi mxs5.0 is ilyen -e. Köszi! :)

(#2943) Rent válasza Quattro (#2899) üzenetére


Rent
senior tag

Nyugodtan kösd rá simán. Én egy rx400h indító akksiját töltögetem vele rendszeresen és sosem kötöttem le a sarukat. Valamint egy pajero 15' 3.2D, 2db 68ah akksijait töltöm, ott sem kötöm le egyik akksit sem, ott ráadásul elég az egyiket tölteni, mert egy körön vannak. :)

Viszont én hétfőn viszem vissza szakszervizbe a kocsit (rx) (gariba kicseréltetem az akksit), mert a 2 hónapos gyári toyota 45ah akksi esti teljes feltöltésről, reggelre leesik 12.21V-ra, míg a pajero ugyanígy 12.91V reggelre. Kapacitásmérőt rádugtuk a toyota akksira és nagyon gyatra (1 piros led, majd 2 narancs, majd 10 zöld, ebből 1 zöldig világított, az is elaludt gyorsan és csak a piros és a két narancs világított). Nekem már az furcsa volt, mikor novemberben beszerelték, hogy júliusi matrica volt rajta, de nem akartam szólni, hogy újabbat szereljenek bele, mert nem akartam problémázni. Most majd viszem magammal a kapacitásmérőt és csak olyat engedek beszerelni ami max 1,5 hónapos (nem 4) és jót fog mérni a kapacitásmérőm.

[ Szerkesztve ]

(#2944) agyarka válasza K Norbi (#2938) üzenetére


agyarka
aktív tag

"Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés "
Miért is? 70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel, csak sokáig tart. Az, meg hogy 14,4 el küldi az AGM akkut, csak annyit számít, hogy nem 100% osan lesz feltöltve, de bőven az elégséges fölé.

"Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun."
Ezt nem nevezném feltétlenül előnyösnek. Az a becsült töltési idős táblázat elég messze van az élettartam szerinti optimálistól.

(#2945) crissprivat válasza agyarka (#2941) üzenetére


crissprivat
senior tag

Ahogy mondod,nem volt lemerülve.
Egy lemerült kis akkut nem tennék azért rá.

Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248

(#2946) S. Laci válasza Rent (#2942) üzenetére


S. Laci
tag

Az enyém minden szakaszban, vagy töltési módnál hangtalan. Csak ha nagyon közel teszem a fülemhez, (értsd kb 1 cm) akkor hallani halk cicergést. A hallásommal nincs gond. De sajnos olvashattuk itt többektől is ezt a jelenséget, döntsd el, hogy foglalkozol vele vagy sem.

(#2947) K Norbi válasza agyarka (#2944) üzenetére


K Norbi
addikt

És -5C fokon hány % ra tudnál feltölteni egy AGM akkut? ;]
Megsúgom másnapra fing is elszállna belőle...

Mikor voltak a -7 -10 fokok AGM/hópihe módba töltöttem a hagyományos akkumulátoromat! Másnapra 12,54V benne, ami + 2 fok körül másnap 12,80V szokott lenni.
Akkor ha jól sejtem egy AGM akkunak a 14,4V igen kevéske lenne hidegbe!
+5C felett még okés..
Vagy te szeretnéd töltögetni naponta télen? Nem értelek... :N

70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel! Egészségedre ;)

[ Szerkesztve ]

(#2948) K Norbi válasza Rent (#2942) üzenetére


K Norbi
addikt

(#2942) Rent Igen a piros gombosok híresek erről, van nekem is 1 nyöszörög az is sajnos.
Gondol erre a hangra gondolsz [link]

[ Szerkesztve ]

(#2949) agyarka válasza Rent (#2943) üzenetére


agyarka
aktív tag

Ledes kapacitásmérőre való hivatkozást hanyagolnám a szervizben. Annak alapján nincs jogalapod megtagadni egy másik átvételét, ha a szervíz műszere megfelelőnek mutatja, mert pontossága több mint erősen vitatható.
A Lexust a gyárilag minimum teljesen zárt, karbantartás mentes, felitatott akkut, de inkább AGM et tesznek. Pár hónap állás alatt semmi baja nem lesz. Amennyiben rövid idő alatt tönkrement, akkor a gyári hibán kívül lehet töltési rendszer probléma, illetve a használat jellegéből adódó negatív energia mérleg miatti kapacitás vesztés.

(#2950) agyarka válasza K Norbi (#2947) üzenetére


agyarka
aktív tag

Az autóm gyárilag AGM akkus, -15 ben 14,5- 14,6 el tölt. Azért köszöni jól van. Talán azért is mert nem naponta töltögetem, hanem kiépített töltőhelyen pihen amikor otthon van. -)

(Csak érdekességképpen az autó nyáron 14,4 el kezd, majd visszaveszi 13,6 ra.)

A 0,8 as töltővel nincsen semmi gond, mert idő van, másrészt csak akkor volt lemerülve az akku amikor elszállt a generátor.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.