Új hozzászólás Aktív témák

  • Hebron71

    újonc

    Hát pontosan ez az...

    A magasabb HTHS miatti csapágyvédelem miatt mozdulnék el én is - lásd eredeti kérdésemet - az Eneos Sustina 5w30 SN C3 felé 0w20- ról /+ ugye ott vannak még a Sustina egyedi tulajdonságai./

    Jobb hidegindítási védelem /0w20/ kontra jobb csapágyvédelem / Sustina 5w30 SN C3 /... Valahogy választási kényszert érez az ember... Az én esetemben pl. a Vitara gépkönyve egyébként megengedi a 0w20 mellett az 5w30 / + a 10w30, 10w40 de ez nálam nem fog bekövetkezni... / használatát is, sőt melegebb égövre ugyanebbe a motorba az 5w30 az elsődleges ajánlás.

    /Az igazi az lett volna, ha az Eneos nem vonja ki az európai piacról a Sustina 5w30 SN RC Ilsac GF 5- öt. Nem dilemmáznék egy pillanatot sem, azt önteném bele./

    Bár, hogy most megjelent a Mobil 1 ESP LV 0w30 meglehetősen hasonló műszaki tulajdonságokkal mint a korábbi Sustina 5w30 SN RC Ilsac gf-5 / itt leginkább a 40 és 100 fokos kinematikai viszkozításra gondolok, de jó a viszkozítási indexe is: 180 /, gondolkodóba estem. Nyilván e két kiváló olaj a w30 viszkozítási osztály alsó tartományába tartozik, kategóriájukban szinte "versenyezhetnek" akár a 0w20 osztállyal is.

    És akkor van még egy érdekesség , a szintén új Mobil Super 3000 F 0w30. Na, az meg még durvábban közelíti 0w20 osztályt, kirívó 204-es viszkozítási index- el, 44,7 a 40 fokos ill. 9,6 a 100 fokos viszkozítási mutatóval. Érdemes esetleg ezeket megnéznetek. Csak ezek azok az olajok, amelyekre 0w20- ról esetleg váltanék, átlagos w30- ra soha.

    Szóval Eneos Sustina 5w30 SN C3 /ez azért kicsit "sajnos" vastagabb olaj/, Mobil 1 ESP LV 0w30, ill. Mobil Super 3000 Formula F 0w30 kontra 0w20, figyelemmel a jobb csapágyvédelemre. /is... /

    Tisztelettel várom hozzászólásotokat. /Neduddki fórumtársat én is hiányolom... :) /

Új hozzászólás Aktív témák