-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Nekem 60literből 860kilóméter a rekordom, úgy hogy a fele etanol.
ez ugye fogyasztás szinten 7-alatt van.
De nekem egy 97-es 1.4 es 8V-s I-es meganom van.
Igaz fogyasztás csökkentővel(ami majd 1 litert hoz 100Km-ként)
Jah és ebben nincs pálya igaz komoly dugó sincs, reggeli városi közlekedésben hozza ezt. -
rob210
Topikgazda
válasz
g.gergo #6795 üzenetére
Azért én egy ipari ragasztóval csak megpróbálnám előbb meg mókolni.
Csak az egész tankot ki kell venni hozzá ez igaz.A bontóban nem tudom mennyi lesz.
De érdemes magán személynél is érdeklődni, mert az autóalkatrész.hu-n is vannak bontandó kocsik mostanság.
Szóval ha csere akkor ésszel mert komoly 10.000.-et spórolhatsz. -
Füge007
senior tag
Holnap megyek a turbóért, és végre kész az utólsó lépcső is, hogy ujra induljon a vas. Sok szívás volt a beszerzéssel, de végülis így jött ki a legolcsóbban a motorcsere + turbófelújítás.
Ja a turbósoknál kicsit dumáltunk, TSI motorok azaz a kis köbcentis benzines motor turboval, na azok is bírják jó sokáig
200 ezret el is mennek, talán. Ja és a pikantéria a dologban, a turbójuk nem felújítható, mivel a magas hőtől általában mereped a ház is. Így cserés a koplett cucc pár százezeré. Ugye amíg garis nincs is ezzel gond, de mihelyst lemegy a gari megy a kedves ügyfél turbóhibával, utánna meg hívni kell hozzá a mentőt.
-
AMD Power
titán
A tízes toplistát teljes egészében francia, német és brit modellek uralják. Az elektromos hibák koronázatlan királya a Renault Mégane II, ennél 34,66% az esély rá, hogy egy adott évben el kell látogatnunk egy autóvillamossági szakemberhez.
Nah ez elég gáz. De a Z4 sem semmi...
-
g.gergo
senior tag
Úgy néz ki, hogy megvan a probléma. Le lett véve a tank, abba belevan préselve a szellőztetőnek a szelepe. Ezen keresztül át jön ki az üzemanyag. Csak úgy jön a ku.va anyja. Mivel préselve van, és egyébként is hozzáférhetetlen a szelep, ezért teljes tank csere. Új ára: 118.750.- Ft. Maradt a bontott. Reméljük annak jó lesz a szelepe.
-
lajo
senior tag
Nem teljesen pontos adatok (az akkumulátorhoz hozzányúltunk, aztán kinullázódott félúton), de 52 liter benzinből ~730km-t sikerült mennem. (1,4 16v) Ebből 250 volt országút sok faluval, a klíma meg kb az idő felében ment.
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Most látom, hogy van ilyen topic is, fáradt gőzt nem szoktam nézni
Akkor csatlakozunk:
4 évesen vettem 86E kilóméterrel, most van benne 4 év után 116E
Javítások:
- bordásszíj, feszítő görgő stb.
- vezérlő kerék csere, felső holtponti jeladó
- gyujtótrafók
- lengéscsillapító, kerékcsapágy, 2 toronycsapágy (első)Szervíz: itt vannak nálunk a srácok Bp. XVIII. kerület, Renault gyári szervízben dolgoztak, aztán nyitottak egy sajátot. Hozzájuk hordom, amióta megvan
Szervízt be lehet írni, nagyon tudom Őket ajánlani?By.: Johnny
-
Davidof92
senior tag
válasz
g.gergo #6783 üzenetére
Semelyik másikat nem, csak ezt az egyet. És az az érdekes, hogy a külsőt, nem pedig a belsőt, amit várna az ember, hogy anyagkifáradás miatt megcsavarodik a lengőkar és a kerekek teteje befele dől.
aphra2: Mi nem csaptuk oda soha. Egy ideje már megvan, nemrégiben tűnt fel hogy ennyire fogy, azelőtt mintha nem ette volna. Előző gazdája lehet odacsapta, csak akkor eddig mért nem nyalta? Nem játszhat be az is hogy: szar magyar utak+anyu jobboldalt ül elöl+én a magam 110 kilójával szintén jobb oldalt hátul?
-
Davidof92
senior tag
Itt vagyok megint.
Apummal nem tudunk rájönni, mitől lehet a következő probléma: a scenicünkön a jobb hátsó kerék külső(tehát nem a kocsi felőli oldala) rettenetesen kopik kb 3 centi szélesen, legszélén már borda sincs. Kerékcsapágy nem kopog, morog, nem lötyög. Keréken nem látszik hogy dőlne kifele a teteje. Mitől lehet ez? -
Pumpui
újonc
Sziasztok, melyik budapesti vagy környéki Renault márkaszervízt ajánljátok? Vezérműszíj csere lenne Renault Lagunában. Duna Autóház, Baumgartner esetleg Solymár vagy Fót? Köszi! Szerintetek márkaszervízben vízpumpával meg az összes cuccal amit ilyenkor cserélni szoktak mennyi lenne? 6 éves autó és még nem volt benne cserélve szóval nem nagyon lehet tovább halogatni.
-
rob210
Topikgazda
-
-
mycso
Topikgazda
válasz
Davidof92 #6770 üzenetére
Hali, 2006/7-es 106 lovas 1.5 dci, sok kilóméterrel, vegyesen város/országút 5l körül, pályán 130/140-es tempó 5.5l körül, télen amikor nagyon hideg volt, 6l felett voltam vele. (nem valami visszafogottan vezetek, próbálgattam úgy is, nem sokat nyertem vele...)
Katalizátor árakat megnézegettem, azok valóban ennyibe kerülnek???? Ilyen 100k körüli összegeket láttam...egyébként ha az lesz a problémád, esetleg ilyen univerzális cuccokkal nem érdemes próbálkozni???
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz
Davidof92 #6770 üzenetére
A lambdaszonda olcsóbb mint a katalizátor.
Egyébként nem kell rögtön kétségbeesni.
Kiszeded a lambdaszondát, letakarítod féktisztító spray el átnyomkodod.
Visszateszed és ha a lambdaszonda elkoszolódása volt a hiba akkor használod tovább egészséggel.Ha a katalizátorral van baj azt meg egy füstgáz méréssel meg tudod nézetni, bár annak költsége van, de legalább kiszűri a hibát.
Mivel a legolcsóbb és legvalószínűbb a lambdaszonda én azzal kezdeném. -
Davidof92
senior tag
Sziasztok!
Tegnap hazafele jövet felvillant a service felirat, alul a katalizátor, a központi szgép azt írja azóta is: check emissions. Lambda szonda csere vagy katalizátor csere lesz belőle, egyik drágább mint a másik. Autó: Renault Scenic 2005, 1.5 dci 102 HPNektek mennyi a fogyasztása az 1.5 dci-teknek? (már akinek az van)
-
rob210
Topikgazda
Közeledik a vizsga
Augusztus első hetében túl kell lenni rajta.
Utána már nem fogok ráérni bár aug.28.ig van rajta vizsga így vesztek pár napot.
De ez van -
Josi
aktív tag
Ablakmosó javításhoz olvass ide:
Ablakmoso-motor-javitasa[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Megane 1 nél úgy tudom mindegy milyen évjárat a jobb sárvédő ívben van a tartáj.
Én a műanyag sárfogó betétet szedtem le.
Felnyúltam kinyomtam a motort, mert csak egy gumi dugó tartja a tartályban, aztán szépen szétkaptam kipucoltam szilikon zsíroztam és csodásan megy.
A szétszerelés előtt érdemes üríteni a tartályt!!!
(nekem a nyakamba ömlött 4 liter ablakmosó) -
mycso
Topikgazda
Ma egész jó kis szopós napom volt, fateromék megane kombija nálam volt aztán nekiestem 1-2 dolognak....bal hátsó sárfogó műanyag visszaszerelés, ez nem ügy.
Bal hátsó lámpa fékezésnél, indexelésnél, mindenféle effektet produkált, égett rajta minden....a belsejében a panel meg volt "égve" egy helyen, kis forrasztgatás, ragasztgatás és kész is.
Na DE, bal hátsó ajtó nem nyílik sehonnan --> be volt nyomva a gyerekekzár, a külső kilincs belő szerkezete, meg szétesett...hát mire sikerül zárt ajtónál annyira megbontani a kárpitot, hogy be tudjak nyúlni a zárszerkezetig, vért izzadtam, na meg szanaszét vagdaltam a kezemet, na de ezt is sikerült megoldanom....
Még maradt egy olyan probléma, hogy az ablakmosó motorja működik, viszont nem nyom semmit, gondolom szét van csúszva valahol...de erre már nem maradt erőm.
Egyébként megane 1 ráncfelvarrott-nál, hol találom az ablakmosó tartályt??? Illetve sejtem, hogy hol van, csak nem tudom mit kell hozzá szétszedni....lökös vagy sárvédő-betét??? -
-
rob210
Topikgazda
-
vallas
őstag
válasz
AMD Power #6754 üzenetére
Megane 2-s berline 2004 év végi 1,4-s benzines, és céges kocsi, én 1890000 km vel kaptam,most 198000nél van, előző tulajt nem tudom ki volt, de többen is használták olyan kulcsos kocsiként.
azért a felsorolt hibák többsége apróság, mint az ablaktörlő, szőnyeg,rádiókeret, meg a jobboldali alvázbeázás is csak a leeresztődugó, vagy minek a pótlása.
ami a legidegesítőbb, az az, hogy ha áll a kocsi alapjáraton, akkor néha érezni, hogy kiesik a kocsi az alapjárati "remegésből" olyan, mint ha kihagyna egy henger, és elveszti a kiegyensúlyozottságát.
amúgy azon kívül, hogy eléggé lomha a gép, én szeretem, mert kényelmes , nekem kívülről is tetszik , szóval szerintem jó kis gép.
augusztusba megy szervizbe, aztán majd meglátjuk.
-
g.gergo
senior tag
Az én véleményem az, h a francia autók nem legjobb összeszerelésű és minőségű autók csoportjába tartozik. De! A hibái általánosságba véve kiismerhetők és tudvalevők, és nem egy megállós autók. Való igaz, hogy kicsit nagyobb odafigyelést érdemelnek. Több időt kell szentelni a megelőző karbantartásra, nem megvárva azt, hogy egy pár ezer ft-os kopott alkatrész tönkretegyen húzósabb összegű alkatrészt. Mert sokan úgy vannak, látom, tapasztalom, hogy beülnek a kocsiba, gyújtás, gáz és tűz. Szarok bele alapon. Szervízt szökőévente látogatják, aztán szidják a franciákat a saját hülyeségük miatt. De yilván vannak olyanok is, akik belenyúltak a szarba. De ez benne van a pakliba ugyanúgy más autóknál is. Toyotást, VW-t is tudok, hogy többet volt szervízbe az autó, mint a tulajnál.
-
benvolio
őstag
Én nem panaszkodok, mi nagyon szeretjük.
A héten volt egy hátsó kerékcsapágy és egy első gömbcsukló csere /15ropiból meg is csinálták/. Készülünk egy szerpentines útra és egy ideje már hallottam az erősebb kanyarokba a csapágy hangját. Igy nyugodtan indulok neki a kanyaroknak.
Üdv! -
rob210
Topikgazda
-
vallas
őstag
válasz
AMD Power #6752 üzenetére
Lesz egy 200.000-s szerviz, ezt még nem tudom miből áll.
plussz:
nyikorgó ékszíj
nyikorgó fékek
sebességváltó1-t 2-t nehezen veszi, szinkrongyűrű
jobb oldali beázaás a padlón alvázmosás után
gyári rádió rossz vagy keret a sajáthoz, vagy egy bluethootos rádió
Alapjárat ingadozik, néha lefullad, üresjáratban beremeg a kocsi, talán gyújtás?
jobb első ülés hátlapja berezonál autópályatempónál, üléscsavarok,
jobb hátsó ablaklehúzó
új aeroblade ablaktörlők
két első gumi szőnyeg, vagy szett
4 db dísztárcsa
katalizátort megnézni
Indexkapcsoló balra rosszitt tartunk.
-
rob210
Topikgazda
Hát nekem nem okoz problémát nekem még a bilis rendszer van.
Leteker kipattint betesz bepattint visszateker.
1perc kicserélni mindegyik izzót.Viszont a céges fókuszban volt szerencsém izzót cserélni na az egy igazi cumi.
A skoda octaviában viszont egyik oldalt könnyű a másik oldalt lehetetlen -
vallas
őstag
nekem ma szétment a balra indexem.
lenyomtam, reccsent egyet, de elkezd indexelni, 3 normálisat, utána, meg kb dupla vagy tripla sebességgel kattog, és villog.
ezt is felírom a szervizlistára
-
mycso
Topikgazda
Ja, amit leírtam az a tompított izzó cseréje, index izzó cserénél már hallottam én is ezt az akku kiszedős dolgot....bár lehet én a lököst venném le hozzá
benvolio ááá, most már megy a legelső alkalommal még hiányzott a rutin...mert életembe nem láttam még ilyen elb@szott megoldást. No meg, próbáltam keresni a zárat az izzón meg tekergetni az izzót, aztán mint kiderült ilyen bepattintós/mágneses trükkel van a helyén.
Faterom 2000-es megane-jának majdnem hogy "beállhatok a motortérbe", aztán onnan olyan izzót cserélek, amilyet csak akarok és még a kezem sem lesz egy koszfolt sem.Egyébként a lökhárítóval meg mindenki megbíztatott, hogy mekkora szopás lesz leszedni, az viszont meglepően gyorsan és könnyen ment a le és felszerelés is.
(fúú tavaly nyáron a fűtőventilátor kiszerelése na az egy egész napos cumi volt, vagy egy hétig fájt utána a derekam...)[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Kormány kiteker, majd a kerékjárati ív szerelő nyílásán felnyúl. Na itt a csuklómnak olyan 3 ponton kellene különböző irányba hajolnia, majd vakon kiszedni és berakni az új izzót. (ja meg letekerni az izzó védőkupakját, úgy hogy a kezemet ott bent a lukban mozdítani se nagyon tudom)
Elsőre egy jó félórát elszórakoztam vele, mostmár fél perc alatt megvan, csak utána össze-vissza van karcolva a kezem...
-
lajo
senior tag
Köszönöm!
Teljesen odavagyok érte, annyira igényes és jó nekem. Kangoot, R19-et, Traficot és egy majd 20 éves Nissant használtam korábban hosszabb távon, tehát érthető
Más kategória.
Majd jelentkezem! -
mycso
Topikgazda
Nekem meg elég kemény a pedál, és csak a felső részen fog egy pár centit...már nekem is a végét járja a kuplung....
Más: na csak lekaptam az első lököst (kb. 5 perces művelet amúgy), hát inkább apró kavicsokkal van tele a hűtőm, nem igazán bogarakkal...gőzborotvával megküldtem, azzal a bogarakat sikerült kimosni a kavicskák nagyja, viszont maradt...ezt maximum a hűtők kivételével lehetne rendesen kipucolni, egyelőre így marad.
-
kisninja
őstag
haleluja a kis bocimnak szétment a váltókar és a váltó közti rúd. Egyszerűen szétrohadt és nem vette a fokozatokat. Éppen hogy hazaértem vele, itthon már csak a 3. at vette.
-
lajo
senior tag
Használom már pár napja az autót és nagyon tetszik. Jó a fék, kényelmes, nagyon halk. Annyi rekesz van benne, meg jó ötlet. Fogyasztásra leszek kíváncsi.
Gondolkodok a fóliázáson, mert a fekete autón szerintem jól nézne ki, másrészt a meleget fogná rendesen, csak vannak hátrányai is, még nem tudom. Ma lemostam, de nem vagyok egy nagy autómosó, meg elég nehéz szépre megcsinálni a feketét, de ha holnap is szép lesz még csinálok képeket. -
rob210
Topikgazda
válasz
Füge007 #6729 üzenetére
Az egyetlen jó megoldás a hidrogén hajtás.
Mivel az elektromos és hibrid autók is igen komoly mennyiségű akumlátort tartalmaznak aminek a megsemmisítése igen környezetbarát tevékenység mint tudjuk.Szóval ha már arról van szó akkor a hidrogén ami járható út lenne.
Csak ehhez az olajsejkeknek nem fűződik érdeke.
Majd ha elfogy a föld olajkészlete átállunk arra.
Addig meg behódolunk a gyökereknek. -
Füge007
senior tag
Érdekek húzódnak a hercehurca mögött ez egyértelmű. Bár megmondom neked én igazában az alternatív megoldásokban látom a jövőt nem a bioetanolban. A termelőknek nem kell gondolkodni hova adják el a termést, mivel 2 éve gyakorlatilag az utólsó szem takarmánykukoricát is elviszik (takarmányozásra, táp alapanyagnak). Mivel a fél világ éhezik, így élelmiszert kell termelni a földeken, nem etanol alapanyagot.
Amíg az energialobbi markában vagyunk nincs kitörési pont, sajnos
-
rob210
Topikgazda
válasz
Füge007 #6726 üzenetére
A méreg az hogy az eu a környezetvédelmi előírásokat erölteti.
Hát itt van egy kevesebb káros anyagot kibocsátó üzemanyag persze hogy nem kell nekünk.
Ráadásul ez a gazdaságot is segíti mert a termelőktől felvásárolják a nem hasznosítható növényeket.
A másik pedig az, hogy ha jól tudom a kormány MOL részvényt vett a MOL nem árul ETANOLT--milyen érdekesde biztos csak én gyártok összeesküvés elméleteket.
Megérdemelné ez a ro.adt c..ány aki most oda fent van (tudja mindenki kiről van szó, nem rá szavaztam)Hogy már csak dacból is mindenki átáljon az etanolra a MOL részvényeit meg elhasználhatná WC papírnak.
-
rob210
Topikgazda
Ez az állam csoda ügyes csodaokos csoda zsarnok.
Én nem hiszem el, hogy már mindenre adózni kell.A levegőt mikor fogják megadóztatni?
-
mycso
Topikgazda
A renaultclub.hu -val mi történt nem tudjátok?
-
biker
nagyúr
válasz
AMD Power #6712 üzenetére
Mentem epp maglodra az uj lakasba, mert epp koltozunk, es oda tolunk minden penzt
es maglodra hordom mar egy ideje a kocsit Zoltan magushoz
Es pont a maglodi auchannal 4-ben ragadt, elgurultam az omvig, es onnan vontattuk be a maradek 3 utcan, meg egy kis gazzal utoljara uresbe rantottam elotte -
biker
nagyúr
Ma egy moccanatra, elojel nelkul beallt a kuplung kinyomo csapagy
Szerelo szetkapta, tarcsa is kb szegecseken fut
Alig 100e lesz a vege -
mycso
Topikgazda
Még1 kérdés, 1.6 16v 2000-es megane-be kellene nekem levegőcső, az a darab, ami légszűrő előtti "doboz"-tól jönne a motorháztető elejéig (hűtők felé).
Neten keresgélek egy ideje, de nem találok sehol....illetve esetleg jó lenne nekem oda bármilyen, megfelelő átmérőjű cső???ITT egy kép, ezen is pont az hiányzik. (a blokk melletti dobozon ott egy luk, na onnantól jön az autó elejéig)
-
mycso
Topikgazda
Ami az 1. hasz-ban van az egy kb.2300oldalas, elég részletes szerelési útmutató, kezelési könyvem vagy francia nyelven van, vagy a kombié. Végülis a komi kezelési könyvét el tudom küldeni, amíg nem találsz a tiédhez...ugyan az, kivéve a hátulját
Na miközben ez írtam eszembe jutott, hogy ITT megtalálod a tiédhez is, az oldal közepe fele "Megane II Berline kezelési és..."
-
lajo
senior tag
Köszönöm szépen!
Kicsit ki kell takarítani meg polírozni, de lesznek. ma mentem kb. 50 km-t nagyon tetszik.
Az útmutatót majd akkor megkeresm, köszi! -
mycso
Topikgazda
Bazisokat futott 1.5dci-be milyen olajat rakjak??? Jelenleg ELF Competition STI 10w40 van benne úgy emléxem, most ilyet ajánlottak: TOTAL QUARTZ 9000 5w40.
Én igazából maradnék a 10w40 elf-nél...bár abból is van szintén 5w40 Excellium meg Evolution SXR....majd utánuk olvasgatok, csak valaki tapasztalat alapján ha tud javasoljon valamit. Vagy van elfből TurboDiesel is, bár most nagyjából megnézegettem, mindegyikhez ugyan azokat az infókat írják....[ Szerkesztve ]