- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
-
lajo
senior tag
Megvan az autó!
Renault Megane, 2004.12, Monaco felszereltség, 1.4 16v, fekete. Nagy az öröm.Van valakinek használati utasítása vagy szervízkönyv vagy valami hasonló?
-
AMD Power
titán
Ebben az évben nem megyek ki a WSR-re. 1x nem vagyok kíváncsi arra a nagy tömegre.
-
gabx76
őstag
Lejárt a szerkesztési idő, de nézzétek mit találtam (igaz, hogy nem mp3-as és elég vacaknak néz ki, de a lényeg látszik rajta) :
A képeknél látszik a csatlakozósor is.
Ehun-e még1, csak alig látszik a lényeg rajta.
Szintén zenész, csak Opel-hez. (szerintem az átalakító nélkül pont jó lenne a Renault-hoz)
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
őstag
Ez a fejegység-mizéria nekem is sok agyalásba került. A Megane2-ben sajnos tuner list-es fejegység volt, amivel elég nehezen lehetett volna megoldani az aux bemenetet.
Az előző renaultomba vettem viszont egy ilyet.
Némi gondolkodás után kicseréltem a Megane-ét is erre.Ami feltűnt, hogy nincs csatlakozás a távirányítóhoz, illetve a kijelzőhöz, viszont a helye megvan. Pontosabban ott a fejegység hátulján a csatlakozó (még a lábak kiosztása is stimmelne), viszont a csatlakozó lábak nincsenek benne.
A c1-c3 csatlakozókról beszélek.
A fejegység manualjának 5. oldalán látszik is a 3 csatlakozási pont, csak sajnos üresek.Olvastam valahol olyat, hogy létezik VDO-dayton fejegység, amiben ezek benne vannak, és simán működnek is a gyári távval, de meg ne kérdezzétek a típusát.
Szóval elvileg van megoldás a problémára, de gondolom egy ilyen fejegység nem lehet olcsó. A enyém is 30 felett volt pár éva, igaz, hogy SD/USB-s és BT telefon-kihangosítós is egyben.
Amúgy én pont ez utóbbiak miatt tettem be, nekem a táv és a felső kijelző működése annyira nem volt fontos, mont a BT.ps.: Nem gondoltam, hogy találok róla képet, de itt van!
Erről a fórumról szedtem.
Az én fejegységem ugyanilyen hátulról, csak abban nincsenek benne az érintkezők.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Értelek.
Vitatkozni tudnék veled mert foglalkoztam, autó hi-fi beépítéssel, de nem teszem, mert ez itt nem az a topik.
Használtan valóban van olyan nem gyári fej ami jobb a gyárinál (ugye a gyári is használt lenne)
De a gyáriban van egy két hangzáskép ami a kocsi akusztikájához van hangolva.
Szvsz én tartom magam ahhoz, hogy a gyári lehet butább, lehet nem olyan szép, no és nem olyan HANGOS, de akinek a minőség számít az biztos, hogy a gyárival jár jobban.Renault power
-
mycso
Topikgazda
M2-ben (legalábbis az enyémben) vdo dayton cd-s fej van úgy emlékszem, fateromék M1 faceliftjében meg talán philips kazettás fej. Valóban nem szólnak olyan rosszul, ám a teljesítménye elég karcsú, illetve 15-20k között már olyan fejet veszek amik azért mind teljesítményben, mind minőségben és beállítási lehetőségek/tudásuk terén is sokkal jobbak.
Na arra akartam utalni, hogyha a gyári mp3-as fejet max 10-ért megtudnám venni akkor azt venném, viszont 15-20k körül azért már vicces lenne azt venni., max a kényelem szempontjából --> gyári táv+kijelző bár én biztos, hogy ennyiért nem azt venném.
(nem beszélve arról, amit az előbb írtam, hogy 15-20k körül csak sima cd-s gyári fejet láttam, nem mp3-ast...)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Pontosan erről beszélek....ennyiért már egy normális mp3 fejet is lehet venni vatera és társain sőt olcsóbban is + 1500kb egy renault-os beépítőkeret...
Egyébként egy jó féléve nézegettem én is ezeket, én a gyári cd-s fejeket láttam ilyen 20k körüli árban amik mp3-at nem tudnak, úgyhogy maradt benne nekem is a gyári + line in projekt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Megane 2-ben ha update list-es a fejegység, akkor lehet aktiválni az aux bemenetet.
Tehát, ha csak ez az elvárás, hogy rá tudj kötni valamilyen külső egységet, (pl. mp3 játszás miatt) akkor ez a legjobb/olcsóbb megoldás.A gyári mp3-as fejegység vásárlásáról, csak azért beszélnélek le, mert ugyan működni fog a gyári kijelző/gyári táv, viszont valószínűleg horror áron adják, amiért már egy komolyabb mp3-as fejet is vehetsz...persze ha találsz valahol olcsón, akkor az a legjobb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Szia. A gyári fejegység helyére létezik ám gyári mp3-as egység is.
Miért nem gondolkozol abban?
Semmi átalakító nem kell biztos, hogy illeszkedik a helyére....stb stb.Én egy blaupunktot tettem be a gyári helyére.
Ezen van távirányító foglalat de ehhez is átalakító kéne.
Mivel a fejegységnek van saját távirányítója, így én azt használom.Ezek a lehetőségeid.
A transmitter szerintem egy igen rossz megoldás.
Mivel ami minőségromlás nélkül adja át a jelet az szinte annyiba kerül mint egy fejegység.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Milyen autórol van szó egyébként??? És milyen benne a fejegység, mert némelyiken be lehet "aktiválni" az aux bemenetet, nekem pl. egy mp3 lejátszó van rákötve sima 3.5-ös jack -ként vezettem ki, az mp3-as meg a szivargyújtóba dugva egy átalakítóval.
Én is le akartam cserélni, de nem találtam normális alternatívát....majd egyszer egy 2din-es érintős minden az 1-ben fejegységre lecserélem, ha már emberi áron is lehet majd venni. (valami hasonlóra, mint ami az előbbi linken van a francia gyereknek)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
lajo
senior tag
Köszi! Ez nem hangzik túl jól, meg nem is lenne olyan egységes kinézetre, csakhát az audio cd-k ideje régen volt, viszont egy üres kijelző meg távirányító még rosszabb. Marad a transmitter, csak az meg minőségileg nem a legjobb.
Link: van ami nekem már sok, viszont ötletes és kultúrált
-
mycso
Topikgazda
Hali, némelyik fejegységhez létezik olyan átalakító kábel, amivel össze lehet kötni a gyári távval, de általában a 10k magasságát súrolják, régebben pioneer fejekhez láttam vaterán valami 8k körül, ha jól emlékszem.
A kijelzőre passz...
más: a kis elvetemült, az első oldalt érdemes végignézni: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
lajo
senior tag
Ha egy gyári távirányítóval rendelkező (a kormányra gondolok) rádiót/hifit kicserélek egy másikra (valami szép aux-os, usb-s -re) akkor van bármiféle lehetőség, hogy azzal is működjön a távirányító illetve a kijelző? Vagy ha a kijelzőt mondjuk nem, lehet azt valami hasznosra felhasználni, hogy ne maradjon üresen?
-
mycso
Topikgazda
Létezik Ulter-ből típusspecifikus, lvég, 5 és 3 ajtós megane-ra, simán bilinccsel felrakható (bár nem tudom, hogy hova adja ki, lehet nem teljesen bal oldalon lesz.)
Bár az ára nem kevés. 12k [link]Kombin így néz ki, bár itt picit alakítgatni kellett, mert erre nem egyből felrakható...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
vallas
őstag
Amúgy ti milyen kipufogóvéget tennétek a megane 2 berline-re?
már régóta gondolkodok valamilyen dupla végen, csak eléggé kacskaringós a kipufogó vége, és elég nehéz lehet balra kihozni a véget, vagy inkább tegyem középre?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Na a mai napom végre az alkotásról és rozsadátlanításról szólt.
Sikerült végre rászánni magam és bemásztam a kocsi alá, drótkefe noverox, minden frankó.
Az autószerelő akinek az aknájában voltam az is azt mondta, egész szépen egyben van 14 éves létére.
Amikor befejeztem és feljöttem az aknából, akkor meg közölte mi ez az izé amit használtam?
Mondom neki noverox rozsdaátalakító.
Azonnal jelezte ilyen neki is kell.
Mire feljöttem ugyanis már nyoma sem volt a rozsdának csak a szép fekete oxidrétegnek amit csinált a rozsdából.
Holnap meg nekiesek és lekenem a rücsis alvázvédővel, addigra teljesen megköt a rozsdaátalakító.
Július végén meg vizsga.Renault power
-
g.gergo
senior tag
válasz thálicsku #6666 üzenetére
Persze, van szaga, és látható nyoma is. A kocsi alatt. Mivel a túlfolyón folyik el, ezt folyás közben jól lehet látni is. 3-4 percig folyik ill. csepeg aztán ennyi, utána semmi baja. (Nem kis riadalom van, amikor tankolok, csak úgy szaladnak a kutasok a homokkal. Szoktam mondani nekik, nyugi, mindjárt abbamarad. )
Nekem az a gyanúm, h a túlfolyó szelepe nem zárt vissza a legelső túltankolás óta. Mert akkor nem kicsit tankoltam túl, kb. beleköpni sem lehetett volna már, annyi hely sem maradt akkor benne.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Egy kis tanácsot, segítséget kérnék tőletek, mielőtt szerelőhöz fordulnék. A múltkorában túltankoltam az autót, ami azt jelenti, h nem csak kattanásig, hanem még tovább nyomtam neki. Meg is lett az eredménye, valszószínűleg rányitott a túlfolyó, és elment vagy 2-3 litykó gázolaj. Már ezt a mennyiséget is sokaltam picit, mert úgy gondoltam, hogy csak egy bizonyos szint feletti üzemanyagnak kellene elfolynia. Az meg szerintem nem 2-3 liter. Mindegy, betudtam a hülyeségemnek. Viszont legutóbb szigorú voltam, csak kattanásig toltam neki. Megint elment 2-3 liter alul. Esetleg a múltkori óta állandóan nyitva lenne a túlyfolyó szelep vagy mi a szar lehet vele? Korábban is mindig telenyomtam, és meg is tapostam a végét, de még nem volt ilyen. Ezt most csinálja. Valami ötlet? (2004-es Thalia dCi)
-
AMD Power
titán
Megújult a Renault terepjárója
Az előzőnek szebb volt az orra.
-
lajo
senior tag
Nem erről van szó, csak eddig inkább dízelt használtam hosszabb távokra. Volt 2.0 szívó, de 1.5 és 2.0 dci is. Kb. csak a Renault jöhet szóba, és pont a kényelem miatt tetszik. A futóműve pedig az R19-hez képest így is nagyon sportos
Városon kívül megpakolva tartok csak kicsit a dologtól de úgyis csak megszokás kérdése. -
gabx76
őstag
Üdv!
Én vettem anno ilyen interface-t a kocsihoz, de az sima USB-s. Eddig mindössze 2-3 alkalommal használtam, hibát csak egyszer kellett szerencsére kiütni.
Amit írnak róla megfelel az igazságnak, de idő hiányában nem mélyedtem bele azóta jobban. A BT-s verzióról abszolút nincs tapasztalatom, viszont amit írtál jól hangzik. -
lajo
senior tag
-
rob210
Topikgazda
Nézd meg, hogy a gyújtó trafók ne sagemek legyenek, aztán vehető darab az összes.
Nagyon jó autók a 95 lóval szép dinamikusan mennek is.
A felső holtponti jeladó szokott szarakodni náluk, de az 10 perc alatt tisztítható vagy cserélhető ha tönkremegy és nem is horror összeg.
Egyébként kiváló kényelmes futómű van alattuk "olcsó" fenntartás és alkatrészek.
Sportautónak nem jó mert a kényelmes futómű a sportos vezetést kizárja.De összességében én ilyet használok csak 8 szelepest a régebbi motorost, ennyire kevés hibát produkáló autóm még nem volt
Ha van konkrét kérdésed segítek ha tudok.
A haveromnak is ilyen meganja van.
Szóval nem csak az én véleményemet és tapasztalatomat tudom megosztani róla.Renault power
-
lajo
senior tag
Sziasztok!
Még a múltkor kérdeztem az 1.6-os megane-okról. A biztonság kedvéért megkérdezem, hogy az 1.4-esekkel mi a helyzet?
Lenne egy 2004 évvégi, fekete 5 ajtós Megane Monaco felszereltséggel, 1.4 16v.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Gondoltam, hogy a képeken nem fog jól látszani a lényeg.....hidd el, én lennék a legboldogabb, ha csak simán bentről kifelé ki tudnám fújkálni.
Bentről egy olyan 7*25cm-es részéhez férek hozzá a hűtőnek, ez kb az 1/5 vagy 1/6-a.
A ventilátort nem tudom leszedni, nem viccből akartam leszedni a lököst, nem is azért, mert hülye vagyok, hanem mert máshogy nem férek hozzá a hűtőkhöz...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
Ezért ez nem 1x!
-
rob210
Topikgazda
Tényleg nem értelek.
Ha van kompresszor akkor minek kéne a kezednek beférni?Na mindegy az tuti, hogy én nem venném le a lökőst, az nem lesz kis munka.
Míg kompresszorral kifújkálni kb 10 perc.A kezednek meg rohadtul nem kell beférni a ventilátor mögé, de maximum a ventilátort szereld le a hűtőről, az 3,vagy 4 csavar kiviteltől függően.
Ha a bogarakat nekiállsz kiszedegetni mondjuk fogpiszkálóval, mert a bordák közé nem férsz be mással, akkor egy jó bő napot szánj rá a munkára, mert kefével azok a tetemek nem fognak kijönni. HA meg sikerül beékelned a bordák közé akkor akár el is kúrhatják a hűtőfelületed áteresztő képességét.
Annó egy suzukinál kellett a végén szétszedni a hűtőkört és a radiátort nagy nyomású mosóval kimosni, autón kívűl, mert a gazdi annyira eltömítette.Hidd el jót akarok, ennek ellenére felnőtt emberként nem vagy köteles megfogadni a tanácsomat
Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hát talán ökölbeszorítva a kezem, még éppen befér de már az sem biztos, illetve ott a ventilátor burkolatától nem igazán férnék hozzá a hűtőhöz. Nekem is barátságosabb megoldás lenne, hogy csak simán bentről kifúvatom kompresszorral (bár még lehet megpróbálom valahogy...)
A a lököst leveszem, természetesen nem gyökérkefével akartam nekiesni barom módon, hanem valami finomabb megoldással...
Itt van pár kép, bár nem teljesen tükrözi a valóságot:
Ma kipucoltan belül amennyire tudtam: műszerfal, műanyagok, ajtó kárpitok ilyen kefés prevent habos tisztítóval, illetve a könyklőt + az ajtóban lévő könyöklőket kiszedtem, azokat megmostam itthon, szépen száradnak, na meg ablakpucolás.
Mára terveztem a lökös levételét, de nem vitt rá semmi...nem sok ingerenciám van hozzá.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
vallas
őstag
Nem renault, de ez igen...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
vallas
őstag
tegnap meg volt az első bikázásom...
elvittük lemosatni a gépet mosóba alvázmosással, utána pöccre indult, elmentem másik kútra porszívózni, a rádió ment csak közbe kb fél órán át , utána indít, és csak egy katt és semmi....
kicsit ideges lettem, mert azt hittem a mosástól van valami, de elbattyogtunk asszony gépért, és bebikáztuk, úgy pöccre indult, de akksi csere lesz, mert 2005 07 07-s dátum van az akksin.
Ja az gáz ugye, hogy alvázmosás után a jobb egy padló rekesz vizes belülről?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
rob210
Topikgazda
ÁÁÁ
Azért, hogy kipucold a hűtőt le ne vedd a lökhárítót.
Remélem ezt viccből írtad.A hűtőt mindig belülről kifelé takarítjuk azaz motortér felől lökhárító felé.
Célszerű sűrített levegős spray(2db) vagy ha megoldható kompresszorral kifújkálni, más tisztítást pedig nem igényel.
Mosogatni szvsz nem javaslom, ha pedig elkezded kefével takarítani, annak lamella gyűrődés lesz a vége.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na hétvégén megesik az alvázvédelem végre.
Jó kis móka lesz, tegnap mindent megvettem hozzá.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hali, Ilyennel van valakinek tapasztalata??? Vagy egy fél éve beszélgettünk itt obd usb kábelről, valaki vett is, aztán használgatta is talán valamilyen szinten....
Most elgondolkodtam egy ilyenen, 6k az ára BT-n kommunikál, androidos okostelefonnal is működik a diagnosztika....így elsőre okos dolognak tűnik...érdemes ilyenbe belefektetni?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
Én megfogadom!
Óriási luxus-Renault a láthatáron
A hátulja ok! De az elejével csinálhatnának majd valamit.
-
rob210
Topikgazda
Na gyerekek egy jó tanács.
Megan ajtó kilincset senki ne álljon neki szerelni.
Én nem vagyok teljesen analfabéta és kézügyességem is van.
De ma 3 órán át szereltem mire sikerült megcsinálni a kilincs visszahúzást.
Mint írtam nem pattant vissza magától a kilincs úgy kellett visszanyomni.
Most okés frankón csukódik nyílik gyári állapotú, de amit összeszenvedtem vele.
A zárat nagyon szar helyre tették ebben a kocsiban.Renault power
-
vallas
őstag
Ma majdnem sikerült kiporszívózni a megane-t.... majdnem ...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
AMD Power
titán
válasz Füge007 #6620 üzenetére
Megértelek!
aero: Köszönöm szépen!
És ,hogy legyen benne egy kis ON is.
Erősebb Renault Megane érkezik a jövő héten
Ez a Megane eddig is egy állat volt... de így.
[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #6619 üzenetére
Nem az első eset lenne, hogy 2 verdám van Mondjuk ez attól is függ, hogy alakulnak a dolgaim. Régóta álmom egy 2 üléses sportkocsi, amellé meg vennék valami olcsó verdát amibe pakolni is tudok.
De mint mondtam nagyon teli a hócipőm, és lehet nem csak a rendszámom lesz külföldi
Füge
-
rob210
Topikgazda
Srácok a Megane I nél létezik, hogy eltört a kilincsemben a visszahúzó rugó?
Egyáltalán van benne ilyen?
Mert tegnap a gyereket kivettem a bölcsibe menet és úgy maradt a kilincs.
Visszanyomtam zárt állapotába rendesen működik a zár, de a kilincset minden alkalommal vissza kell nyomni.
Meg van a hétvégi programomRenault power
-
rob210
Topikgazda
Ez micsoda bunkó.
Hol van ebben légzsák, meg hogy néz ez ki?Renault power
-
AMD Power
titán
Koreai Superb francia álruhában - Renault Latitude 2.0 dCi-teszt
Ez se lesz sajnos nagy siker ahogy elnézem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
nekem volt lagunám, 2001-es 3.0 V6 benzin (ez már az akkor kijött újabbik fajta laguna volt)
remek autó volt, rengeteg extrával
egy baja volt csak, hogy 5-10 ezer km-ként kiment benne egy gyujtótrafó, és semmit nem lehetett csinálni vele, csak mindig cserélgetni
ilyenkor ugye nem ment csak 5 henger, 210 helyett kb 80 LE volt meg és 25 litert evettráadásul szervízkönyvesen vettem első tulajtól 110 ezer km-el (márkaszervízes, leellenőrizhető volt, a szervízkönyben is láttam, hogy az előző tulaj nyolcszor cseréltetett trafót, én naív azthittem ezzel nem lehet már gond)
3 éve vettem kb és 2,5 éve adtam el (emiatt az állandó hiba miatt nem tudtam megszeretni, bő fél év használat alatt 3 trafó csere kellett)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
lajo
senior tag
Köszi a hozzászólásokat, a Laguna nagy falatnak tűnik nekem is.
A típushibaként kb. mik várhatók?
Mennyit fogyaszthat vidéki kisvárosban normálisan használva / országút 90-110 / autópálya 130-140 körülmények között?
Azt én is néztem, hogy árban ez az alja nagyon, de azért reménykedem. Ültem már jó sok fajta autóban é legtöbbször tényleg nem tudnak semmivel többet, sőt, a régebbi franciák kinézetre/extrákra sokszor sokkal jobbak.
Bár ez egy Renault-s topik, de még a Golf 4 ami van ilyesmi kategóriában, meg egykét modell még, de nem tudom tudnak-e, érnek-e többet, hogy foglakozzak velük, szerintetek?
Van egy barátom aki Renault-hoz nagyon ért, ez szól mellette pl.
-
mycso
Topikgazda
Hali, hát ahogy nézegettem a használtautó.hu-t, valóban van pár 1gen megane2 1M alatt, de azok általában elég szarul néznek ki....bár lehet ki lehet fogni valami normálisabbat, de ahoz nagy szerencse, meg sok utánajárás kell. Benzineseknél én sem tudok olyan egetvberő hibákról.
más: olvasgattam mostanában pár autós fórumot, szörnyű az embereknek az a fajta berögződése, hogy francia = sz@r autó (bár amíg a sok birka ezt fújja, legalább olcsóbban megvásárolhatóak). Illetve ha a francia autót kombinálod a diesel szóval, akkor aztán ......pedig mindegyik cr/pd diesel kb hasonló futású/tudású és hasonlóan drága hozzájuk minden, ha valami elromlik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”